Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

LilliMenninkäinen: meillähän neitillä on välillä kans päiviä,että tissin ku näkeeki nii huuto tulee.ja vaikka ihan täysimetyksellä siis on,eikä pulloa ole huolinu. meillä oli varmaa suuttumusta siitä kun maitoa tuli niin paineella. ootko lukenu imetystukilistaa?siellä kyllä hyviä vinkkejä imettäjille.
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=9&id=63&Itemid=117

 
Tosiaan ne eiliset ristiäiset veti multa puhdin pois, olen ihan oloasussa ollut aamusta asti, isäni vei esikoisen eskariin ja hakikin -onneksi =)
Jotenkin tollasiin juhliin lataa hirveesti jännitettä ja sit on aivan poikki kun ne on ohi, mulla käy aina niin.... :/

Hienosti meni kaikki, lyhyt kaava piti olla, mutta kyl se loppujen lopuksi aika kauan kesti- keskimmäisen kastoi sama pappi ja ei ollut noin pitkä "toimitus".....
Siinä kun pappi tytön kastoi, niin lappoi isolla kädellään vettä siihen malliinn etten tienny itkeäkö vai nauraa kun kasteli tytön kunnolla.... Kastetyynystä pään alla vain valui vedet lattialle. Teki mieli sanoa että tuonko löylykuupan kun noin vettä pitää heittää :LOL:

Kasteen jälkeen sitten pyysin anopin kaatamaan jäljelle jääneen veden pois, niin enoni naisystävä siihen että ettekö säästä vettä ja mä olin ihan
:eek: että mitä.... Sanoi että vesi säästetään pulloon ja sieltä aikanaan sitten haihtuu... :whistle: Mulle siis aivan vieras juttu, en ole koskaan kuullutkaan :/

Eli kysynkin nyt teiltä, onko tämmöinen käytäntö kellekään tuttua että kastevesi säästetään???

Ja parin päivä takaiseen kysymykseen vastaan että täysimetyksellä täällä mennään, eikä tuttia huolita edelleenkään, nyrkki kyllä mastuisi senkin edestä :/

Ja täältä löytyy myös kalju mies jolla karvat kasvaa leuassa ;)

:wave:
 
Mirnu :LOL: Löylykuuppa :LOL: Oi jessus :LOL: Mulle anoppi ehdotteli esikoisen kasteen jälkeen tuota veden säilytystä ja mies oli heti huutamassa, et me ei mitään vesiä aleta säilyttelemään :LOL: Eli olen kuullut moisen säilytyksestä.. :LOL:

huhhuijaa.. tais olla päivän ekat naurut.. Kiitti Mirnu :LOL:
 
No eipä meillä kastevesiä kyllä säästelty, ei tullut kenelläkään moinen edes mieleen...! =)

Piin ja Cara: Eli huomenna nähdään Piinin kanssa tässä asemalla puoliltapäivin (vaikka tässä "Prisman puolella" rataa) ja köpytellään sitten sinne Malminkartanoon. Meillä menee varmaan jotain 20 min siinä kävellessä. Nähdään Cara sitten Neuvolan edessä. :)

Meillä on joskus säpsähdetty kesken unien itkemään sellasta paniikki-itkua. Itku on kuitenkin mennyt tosi äkkiä ohi. Liekö pahoja unia tms?

Tyttö nukkuu, kahviaddiktin saatava kahvit äkkiä porisemaan. :D

mussu & alisa 6.12.
 
Kiitti vastauksista :flower: Eli toi hysteeri-itku kait sitten ihan normaalia...on vain niin hurjan kuuloista :| Samaa mäkin miettinyt,että näkeekö vauvat unia?? Tai näkeehän ne vissiin jo kohdussa unia...tai näin olen lukenut.

Täytyypi mennä tonne imetystukilistalle lukeen vinkkejä. Eli kiitti Miiku linkistä. Tämän aamuinen oli kyllä ihan lajiansa ensimmäinen,ettei tosissaan meinannut imeä ollenkaan :whistle:

Mulla tuli heti hauska mielikuva: Pappi viskaamassa löylykuupalla vettä vauvan päähän :LOL: Että kiitti vaan Mirnu hyvistä nauruista :LOL: Löylykuuppa on kyllä mulle ihan uusi sana :D Mutta hauska!

Petrus sippas autoon ja nostin sieltä vaunuihin joissa nyt vedellyt sikeitä jo kolmatta tuntia =) Pitääkähän vastedeskin antaa päikkäreille vauhtia autokyydillä :D

Piti lähtee vaunulenkille mut en kyllä ala vaunuja nyt liikutteleen kun toinen nukkuu ilman liikutteluakin :whistle:

LilliM
 
LilliM:meillä on Sara nyt hylkinyt tissiä 3 päivän ajan. Hirvee itku tulee kun yrittää syöttää ja se on kyllä äärimmäisen turhauttavaa. Tätä tapahtuu kylläkin vaan päiväsaikaan, yöllä syödään taas 2 tunnin välein! |O meilläkään ei olla pullosta syöty piiiiitkään aikaan, varmaan kuukausi sitten viimeks eli ei siitäkään voi johtua. Täällä ollaan siis myös täysimetyksellä. Eilen illalla lueskelin tuolta imetystuen sivuilta, että noi rintaraivarit ja hylkiminen olis yleistä 3-4 kk:n iässä. Saa nähdä nyt et kuinka kauan kestää...

Sara hekotti oikein kunnolla ekan kerran viikko sitten kun oltiin menossa kylpyyn ja riisuin vaatteita. Toinen käsi jäi bodyyn jumiin, jolloin neiti sai siitä kunnon naurut aikaseks :LOL: oli kyllä niin hellyyttävän kuulosta :heart: mies tuli olkkarista kylppäriin kattomaan että mitä oikeen tapahtuu kun kauhee hekotus vaan kuulu :)

Meillä pongetaan myös pystyyn ja kiinnostaisikin tietää, että kuinka ehdotonta on se, että vauvaa ei saa istuttaa ennen puolen vuoden ikää? Sara kun yrittää väkin vääntää ittensä istumaan, niin en kyllä nää järkeväks alkaa estelemäänkään sitä... :/

Ai niin, viime viikolla Sara myöskin ryömi eteenpäin! :eek: olin kuntosalilla ja mies vaan kerto, että oli pitäny tyttöä leikkimatolla ja hän oli sitten pönkeny ittensä sinne leikkimaton toiseen reunaan. Kovasti sitä kyllä tekeekin kun massullaan on. Huvittaa vaan, kun toinen ei vielä edes jaksa kannatella päätään kovin kauan siinä ollessaan :LOL:

No niin, tulipahan taas vaan omaa napaa, mutta kun ei muista että mitä muuta piti kommentoida... :ashamed:

Paljon onnea kaikille nimen saaneille :flower: =)

Jospa sitä yrittäis vielä tehdä jotain järkevää ennen kun Sara herää, on nukkunu jo 3,5 tuntia parvekkeella :whistle:

H82&Sara
 
Ai niin Mirnu eli kyllä mäkin oon kuullut,että kasteveden voi säilöä. Meillä ei kyllä ole otettu talteen.

Mistä vetoo,että kun saan kahvikupin naaman eteen niin poika herää ;) Kun oon lingannut keittämistä ja poika nukkunut kolme tuntia jo ulkona...
 
No niin, jospa tuo Jarkko nyt hetken nukkuis...
Päiväunilta kun piti herätä kakkia vääntämään.... :whistle:

Meillä kanssa nyrkit suussa varsinkin yöllä ja suusta tulee sellasta vaahtoa, ei suoranaista kuolaa, tai kuolaahan sekin.
Ja mahalleen kun pojan laittaa niin meno on kova eteenpäin. kun tukee jalkapohjasta tai siis antaa jotain mistä ponnistaa, niin eteenpäin mennään. vähäkös on poika ihmeissään :LOL:
Mutta eiköhän tuo ole ihan normaalia, ei mitään ryömimiseksi laskettavaa??? :/
Kääntyy kyllä mahalta selälleen, mutta taitaa olla vahinkoja ne? Ota tuosta kaverista selkoa.

Mitäs muuta piti kommentoida..
Niin täysimetyksellä mennään vain syntyessään sairaalassa sai yhtenä yönä pullosta, sen jälkeen ei ole pulloa Jarkko nähnytkään. VÄhän jännittää, että mitenkähän oppii pullosta juomaankaan, jos mun tarttee johokin pidemmäksi aikaa päästä.
Meillä tuli eilen kansa sellanen raivari, että huus vaan just sellasta alahuuliväpätysitkua ja vaikka tissi suussa niin ei käynyt. No sitten sylissä kantelin ja rauhoittuui vähän, teki kakat ja johan maistui tissikin sitten.
Tuota väpätyitkua meillä on just jos loukkaantuu, tai satuttaa ittensä esim. raapasemalla.

Voimia teille, jotka ei saa nukkua :hug:
Mulla ei ole sellasesta tietoakaan ja silti olen väsynyt, joten voin vain kuvitella mitä se on! :hug:

Onko muilla kämppä kokoajan kuin hävityksen kauhistus?
musta tuntuu että siivoan koko ajan kun ehin ja sitten taas kun jarkon kanssa hetken täällä touhuilee niin joka paikka repsottaa...

Onko muilla täysimettäjilla tai siis kenelläkään muulla alkaneet kuukautiset??? siis mulla oli viikko sitten ja olin kyllä olettanut, että ei tulis ihan 2kk päästä synnytyksestä jos imettää täysin..
No onneksi on ne ehkäsypillerit jo menossa..

ENni ja Jarkko
 
Meillä kans anoppi sanoi tosta kasteveden säästämisestä ja mä oli että :eek: , no sanoin, että anoppi voi säästää ja haihdutella, meille ei mahdu sellasia kuppeja, no nyt se on siellä anoppilassa se vesi haitumassa :LOL:
 
On se hyvä että joku muukin nauraa veden heitolle, kun mulla vähän väliä suunpieli nousee kun ajattelen sitä tilannetta. Kummin kanssa, joka kuivasi tytön pään, naurettiin illalla asialle kun hänkin ihan hätäänty kun oli kaula ja korvat vettä täynnä, että äkkiä pitää kuivat :LOL:

Meillä ei kukaan muu reagoinut siihen veden säästämiseen tosiaan kuin tämä nainen, että hyvä kun täällä on muitakin jotka tietää asiasta. Ei meilläkään kyllä oikein paikkaa olisi ollut säästää sitä vettä, mutta ei siitä sen enempää keskusteltukaan, kun vesi meni jo viemäriin samalla kun asia tuli puheeksi :whistle:

Ihanaa, pojat on leikkineet keskenään noin tunnin verran ilman riitaa, kun yleensä pienempi on isomman kimpussa koko ajan!

Meillä on takana nyt yksi perhekäynti psykologilla, keskimmäisen agressiivisuuden ja vilkkauden vuoksi, yksi perhekäynti vielä tällä viikolla ja sit rupee käymään yksin siellä... Katsotaan tuleeko sieltä apua tähän uuvuttavan tilanteeseen.
Olen tosiaan sanonut 2-vuotisneuvolassa jo että tässä pojassa on jotain erikoista mutta aina on laitettu uhma-iän piikkiin ja nyt sitten viime vuonna 4-vuotistarkastuksessa uusi terveydenhoitaja otti mun puheet vakavasti ja laittoi lähetteen eteenpäin. Viime keväästä asti jonossa ja nyt sitten päästään eteenpäin asiassa =)

Meillä myös väpätysitkua, jos ei heti syöminen suju tai raapasee itseään ja unissaan on myös jokusen kerran ruvennut itkemään kuin näkisi pahoja unia..

Nyt on mentävä katsoo poikien rakenteluja, kutsu kävi ja neiti nukkuu tyytyväisenä parvekkeella :wave:

Ainiin, kiitos Sanna-78 nimen lisäämisestä :flower:
 
:snotty: Joo käytiin kanssa katsomassa niitä käyriä laskurilla... isompi tyttö huitelee pituuskäyrällä ylärimoilla ja painossa alarimoilla. Pienempi neiti taas vetelee kummassakin siellä ylärimoissa.... itse asiassa paino menee jopa yli sen 2?... rajan. :snotty: :snotty: Eli ihan hyvin täällä tuo pikkunainen syö.

Kiva idea se pinjata.... täytyy miettiä kanssa ton isomman tytön 4-v päiville maaliskuussa. Mistä siihen saisi ohjeita?? Ideoita myös tarjottaviksi kun porukkaa tulee varmaan siinä 35 henkeä taas ja siitä on 10-15 lasta ikävuosiltaan 0-5 v. Leikkejä en viitsi järjestää ellen sitten ihan vaan ongintaa ja tuo pinjata ehkä.....

Me ei säästetty kastevettä. Jotkut tosiaan säästää ja tekevät jotain "taikoja". En tarkenpaan tiedä.

Joo ja meillä alkanut ihmeelliset iltaitkut. Aivan käsittämättömiä. Itkee illalla ennen nukahtamista noin 0,5 h - 1 h. Kun nukahtaa nukkuu sitten aamuun saakka hyvin (knok, knok). Ainoastaan viileässä olo ja heijaaminen auttaa. Tai sitten kun tepsuttelee ympäri kämppää neiti sylissä. Ja auta armias jos katsoo suoraan silmiin niin siitäkin suuttuu. Jeps että näin meillä. Tässä jo olen ajatellut onko korvatulehdus tai virtsatien tulehdus (tuskin kun ei yöllä huuda yhtään). No täytyy katsella ja kysellä varmaan neuvolasta. Onko jollain muilla samanlaista? Niin juu ja syömiset yms. pysynyt ihan samana, joten ei niistäkään varmaan nuo itkut johdu.

Meillä alettu taas treenamaan masulleen menoa. AIka hauska ässäkirjain neidistä välillä tulee kun oikein koittaa punnertaa mahalleen. Kun avitan hänet masulleen niin on alkanut viihtymään siinä asennossa jo pitempään.

Ainiin oltiin viime pe "muskarissa" ja neiti oli ihan ihmeissään. Silmät suurina katseli muita. Ikähajaantuma oli tosin aika suuri 3kk - 5 v. Eli tuo on sellainen MLL:n järjestämä. Ehdottivat kyllä että tehdään pienille oma ja isommille oma tuokio ensikerralla (kesti 30 min), meidän neiti ainakin jaksoi ihan hyvin sen ajan.

Jaahas jos menisi kantamaan neidin sisälle saisi heräillä pikkuhiljaa jo, ettei mene iltapäikkärit liian myöhäseksi. Siitä sitten taas ilo irtoaa =) |O
 
Mulla on jo ollu kahdet kuukautiset, tosin en imetä mut kuitenkii, ei kivaa lainakaan.

Tosta kastevedestä niin siskon esikoiselle ku olin kummina niin mun piti heittää se vesi kastemaljasta pihalle ja sit piti muistaakseni sanoa jotai mut en ole kyl mistään veden säilömisestä mitään kuullu.

Meillä nukuttiin viime yönä eka pätkä 7h ja eilen en antanu ku kerran persikkaa..

Neidillä on nyt sit luultavimmin atooppinen ihottuma, ainaki muistuttaa ihan mun ihoa ku itelläni toi kirous on.. olen nyt sit rasvaillu ja antanu pelkkää maitoa tänään niin on rauhottunu.. Huomenna kokeilen sitte antaa jotai muuta ja katsotaan miten reagoi.

Me päästiin telkkariin tänään Ellan kaa, tulee huomenna Lounais-Suomen uutisissa. Mua haastateltiin bussilla liikkumisesta vaunujen kanssa.. Tulee ke uusintana koko maassa. Voi hemmetti ja mulla oli tukkakin ihan huonosti ja kaikkee :LOL:

Meillä ei yritetä kääntyy mahallee, välillä mennään kyljelleen mut ei siitä eteenpäin ja ku koitan pyöräyttää Ellan ympäri niin ottaa hirveet raivot. Ja luulet et se iso mansikkaluomi keskellä niskaa haittaa Ellaa, ei suostu päätään pitää suorassa pystyssa ku on mahallaan vaan kääntää aina pään sivulle.. Ens kerralla on lääkärineuvola niin tarttee kysyä asiasta kun tuntuu kehitystä haittaavan ja se luomi kasvaa kokoajan. Vaikka ei ne koskaan muutu pahanlaatuisiksi ja lähtevät yleensä ajan kanssa itellään pois mut ku kaikki vaatteetki hinkkaa sitä jne..
 
Meillä myön on tuota pystyyn punkeemista jos on massun päällä selällään ja minä istun, mut en anna kuitenkaan istua kun ei noin pienen selkä kestä...siinä 5kk iässä muistaakseni saa alkaa antaa istua jos itse punkertaa siihen...mut sitä ennen ei kantsis just sen selän takia

jahas ennpä taas kerennyt enempää kirjoittamaan :wave:

Perfekta ja Sara
 
täällä taas.. tähän aikaan :wave: :ashamed: mutta kun ihme kyllä ei oikein väsytä,sara on nukkunu tuosta puol 11 asti ja kumma kyllä ei ihan vielä sänky kutsu. Huomaa et oon tällänen yökukkuja ja täällä yksinäni puhelen :/

Tuosta istuttamisesta; mies tykkää "istuttaa" saraa mut oon kans miettiny ettei ehkä vielä ihan kannattas ja onneks ei oo sitä paljon tehnykkään. Tosin tyttö siinä mielellään on mut..

Meilläkin välillä kiljahdellaan ja itketään kun nukutaan eli oon olettanu et neiti näkee unia..kai nuo jo näkee :p

Jooh, en oo kyl koskaan kuullu tuosta että kastevedet säilytetään :D:D mut voihan tietty niinkin tehdä jos haluu :)

Mut nyt kyl meen pesee hampaita, ja nukkuu. Pakko et pääsee aamul ylöskin MiKS tästä koneelta on aina niin vaikee irrottautuu,osaako kukaan sanoo?!
|O :kieh:

nita ja sara
 
Nita, mäkään en pääse nukkumaan! Mies + Eetu on nukkuneet jo pidemmän aikaa, mäkin olin sängyssä mutta uni vaan ei tullut.

Hysteerisiä itkuja on meilläkin toisinaan tullut, ja pistäisin ne ainakin Eetulla painajaisten piikkiin. Itku loppuu kun silittää tai pääsee syliin, niin ei luulisi mitään kipujakaan olevan. Nyt tosin itkeskely unissaan on muuttunut naureskeluksi, mitä on huomattavasti kivempi äitinä kuunnella! =)

Eetu ei enää huoli pulloa, tai ainakaan tällä hetkellä. Kai ne korvat on kuitenkin vielä kipeät, vaikkei ole tänäänkään itkenyt kertaakaan. Tissillä on roikkunut senkin edestä, toivottavasti lisäisi tätä mun maitomäärää.

Ehkä sitä pitäisi itsekin yrittää nukkua... (Ai niin, Sannan vinkkaamana tilasin sieltä nettikaupasta pääkallotutin + -pullon ja jotain, tuli tänään. Ihan älyttömän kivat! =)).

Kristiina + Eetu jo 2 kk + risat
 
Nonnih.. nyt vedettiin uudet nukkumisen ennätykset. Emmi nukahti illalla klo 22 ja heräsi syömään klo 5.30 ja edelleen nukkuu...! Katotaan ni tää on tietty joku yksittäinen todellinen vahinko.. :whistle:

Näin eilen kaupassa työkaverin ja ne jo kuulemma kovasti kaipailee mua töihin ja sit kauhistu ihan hirveesti, kun sanoin et ajattelin nyt tosissaan lomailla ainakin kaks-kolme vuotta.. :D Pitäis nyt muksujen kanssa mennä käymään siellä ja varata kunnolla aikaa siihen vierailuun (ei ihan hetkessä siitä paikasta pois pääse).

Meillä on noi hysteeri-itkut muuttunut kans nukkumisnauruksi ta se on sellasta hassua, et nyyhkyttämisen ja naurun välimuoto :whistle: En osaa selittää..

Nyt kuuluu yläkerrasta kaapinovien pauke.. Nora taitaa olla jo levittämässä vaatekaappia.. Taidan hyökätä äkkiä sinne, ennen ku kaikki vaatteen on lattialla...

Ellu ja Emmi
 
Huomenta vaan kaikille!

Täältä yksi taustailija uskaltautuu nyt (Piinin esimerkkiä noudattaen) ilmottautumaan. Olen lueskellut tätä marraskuisten keskustelua lokakuusta lähtien melko säännöllisesti ja itsellänikin on joskus käynyt mielessä, että ihan kun tuntisin teidät kaikki. Onhan tämä ollut ihan parasta vertaistukea, joten kiitos siitä :)

Itselläni oli siis laskettu aika 23.11., mutta ukkeli päätti viivytellä tuloaan ja syntyi 8.12. Kätilöopistolla pinnisteltiin 17 tuntia kunnes lopulta synnytys keskeytyi ja jouduttiin turvautumaan kiireelliseen sektioon. Poika olikin sitten kaikkien yllätykseksi melko potra; 53,5cm ja 4,425kg.
Ensi perjantaina täyttää siis 2kk ja mitat oli viime torstain neuvolassa 61,5cm ja 5,770kg. Eli ihan hyvin on siis kasvanut.

Meillä on mennyt ihan mukavasti, mutta vaihtelevasti. Tuntuu ettei mitään rytmiä ole vieläkään löytynyt, mutta taitaa olla myös äidillä melkoinen opetteleminen johonkin rytmiin, kun sellaista ei ole itsellänikään oikein koskaan ollut. Viime yö meni taas heräillessä. Taitaa olla tuo maito käymässä vähiin, kun pitää koko ajan olla syömässä. Ostinkin nyt sitä Tutteli Omneota imetyksen lisäksi, kun muut laadut meilläkin lentää kaaressa ulos. Näyttäisi tuo nyt toimivan hieman paremmin.

Flunssakin on ehditty täällä jo sairastaa. Mutta nyt on mennyt jo onneksi ohi. Joskus saattaa vielä vähän yskäistä.

Ensi lauantaina on ristiäiset, jotka pidetään ihan tässä meillä kotona. Vieraita ei tule kun varmaankin n. 10 henkeä, eli molempien vanhemmat ja kummit. Käytännön syistä pidetään pienimuotoinen tilaisuus, kun eihän tähän meidän 1h ja keittiö asuntoon enempää porukkaa mahtuisikaan. Enkä halunnut niitä tuolla kirkossakaan järjestää. Pyydetään kyllä sitten kaikkia kavereita käymään vapaalla aikataululla siinä illan mittaan. Tuota kahvileipää kun kuitenkin tulee tehtyä sen verran että sitä riittää kuitenkin.

Jaahas..... mitähän muuta vielä pikakelauksella kertoisin. Ollaan nimittäin kohta lähdössä ensimmäistä kertaa tuonne seurakunnan perhekerhoon ja muskariin. Jännää. Eihän tuo nyt ehkä vielä hirveästi ymmärrä musisoinnin päälle, mutta mennäänpä katsomaan millaista se on.

Toivottavasti tänne mahtuu vielä mukaan. :)

Tiitu ja Ukkeli (Kerron sitten lauantaina nimen :) )
 
meillä ei tuota hysteeristä itkua unissaan ollut...liekkö vasta tulossa.. :whistle:
Meillä nyrkki on kova sana ja kun syliin otan niin rinnus on kohta ihan märkä kuolasta myöskin, mut kokeilin eilen niin ei ainakaan vielä tunnu hampaita, sitä vaan on ilmeisesti kiva kuolata :LOL:

Meillä meni eilen aamulla 200ml velliä ja illalla samaten, alkaa tyttö nostamaan määriään, maitoa menee 120-150ml kerralla sitten, kyllä tyttö nukkuukin jo kunnon öitä (voimia kaikille joilla yöt on vielä rikkonaisia) nukahtaa tosiaan illalla noin klo 23 ja aamulla 9-10 välillä herää iloisena :D

Meillä meinaa kyynäspään sisäpuoli ja jalkojen makkarat punoittaa, bebanthen ei tunnu auttavan, ostin eilen sit sinkkivoidetta ja kokeilin sitä, pitää nyt katsoa onko parempaa vaikutusta ollut sillä, kunhan tyttö herää ja vaihdetaan vaatteet..

Itsekin soitin tuonne ehkäisyneuvolaan ja kyselin et miten edetään kun vieläkin vuodan |O nyt siis menossa jo 16sta päivä |O :kieh: :kieh: sanoi et kunhan kuukautisvuoto tulee (rengasta maanantaina pois) ja se loppuis niin otettais sitten tulehdusnäytteet ja papa..kun ei kuulemma oikein vuodon aikana onnistu...mut pakkohan ne on ottaa jos meinaa vielä ens viikonkin jälkeen vuotaa...ei nimittäin ole ihan normikk vuodon hajuista tuo vuoto :snotty:
et täällä näin kivasti on et vuodetaan sitten 4 viikkoa putkeen kun ei ole merkkiäkään et vois loppua tää välivuoto :headwall: jopa enemmän jos ei lopu kun laitan uuden renkaan :kieh:

tulipa nyt omaa papatusta, jätetäänpä muillekin palstatilaa :wave: :whistle:

Perfekta ja Sara

Ps: Huomenna ois pojan 4 w neuvola ja tytön neuvola, tyttö saa huomenna sit ekan rokotuksen
 
Tervetuloa mukaan Piin ja Tiitu!!! :wave:
Mukava tututua teihinkin, eli mukaan vaan kirjoittelemaan myös omista kokemuksista ja näkemyksista ja ihan mistä vaan.

Meillä oli taas mielenkiintoinen aamuyö... 5 eri vaatetta meni pissaan ja kakkaan...
Siisn mä en taida osata tuota vaippaa käyttää, kun välillä siellä pysyy pissaa vaikka kuinka ja paljon ja sitten taas (niin kuin tänään) ensimmäinen pissa tuleekin jo kyljestä läpi. ???
Pitäskö vaihtaa merkkiä vai opetella laittamaan vaippa oikein???
Ärsytää, kun Jarkko sitten tietty aina heti herää, vaikka muuten nukkuis vielä, niin kuin minäkin mielelläni. :kieh:

joo, siis anoppi tosiaan halus sen kasteveden johonkin kirjahyllyn päälle haihtumaan. Ei se tosin tiennyt miksi sellasta tehdään kun yritin kysellä :eek: No siellähän haihduttelee... :LOL:

Meillä kanssa itketään unissaan ja se loppuu vasta kun ottaa syliin ja Jarkko herää, niin saattaa siinä sitten heti leveesti hymyilläkin, eli ei tainut sattua mihinkään.

Mä tuossa siivoilin pieneksi jääneitä vaatteita pois :'( äitin pikkupoika on jo niin isoksi kasvanut. Voi että kun on toi kasvuvaihti hurja. Pitää kaivella jo noita 68 ja 74 cm vaatteita tuolta säilöistä, joihin niitä olen tunkenut ajatuksella eihän näitä tarvita piiiitkään aikaan. :heart:

Mutta nyt keitän kahvit, jos vaikka saisi nämä juoda rauhassa, kun herra nukkuu parvekkeella.

Enni ja Jarkko s. 25.11
 
huomentapäivää.

Pääsin sit nukkumaan yöllä vihdoin ja sainki unen päästä kiinni. Sara heräs puol 6 aikaan syömään ja sit seuraavan kerran puol 10 ja sit seurusteltiin ja vähän syötiin (kauhee nälkä ei tainu olla ku ei oikein maistunu..) ja nyt nukkuu partsilla :) et kivasti meni..
Mä täs kauhulla oottelen että millon ne huonot yöt taas alkaa :/

Meil on seuraava neuvola tasan 3kk päivänä,eli 28pv. Sit saadaan se toinen rotavirus annos ja eka "oikee" rokote,saa nähä miten tyttö suhtautuu siihen piikkiin :x

Niin ja TIITU-79 tervetuloo vaan mukaan! Niikuin kaikki muutkin taustailijat
;)

Mut jos nyt ottais vaunut ja lähtis niiden ja koirien kans lenkille :)

 
Täällä kans kaappien siivoilut käynnissä. Myyntiin jo meni Emmin pienet 50-62cm vaatteet..Nopeeta kyl kasvaa! Eteisen naulakkokin on vihdoin siivottu ja hmm.. sieltä löytyi vaikka mitä.. mä en edes muistanut, et meillä on sellasiakin vaatteita :LOL:

Nyt sit oma vaatehuone karsimaan ja pikkusiskolle paketti Joensuuhun vähän vaatetta.. Ollaan ihan samankokoisia, niin lähetellään tälläsia vaatepaketteja, et sais vähän vaihtelua kaappeihin :LOL:
 
Moi!
Perfekta Oli pakko kirjautua ja tuklla kommentoimaan :snotty: En nyt ihan ymmärtänyt, onks sulla nyt rengas ja vuotoa ja sit pitäis ottaa maanantaina rengas pois ja odotella et alkais kuukautisvuoto? No oli miten oli niin jos sun vuoto on muuttunut omituisen hajuiseksi niin sinuna menisin kyllä lääkäriin. On totta et näytteet mieluumin otettais jos ei oo vuotoa (näin mäkin täällä joskus kommentoinut) mut pakkohan ne on ottaa vuodonkin aikana jos vuoto jatkuu ja jatkuu, onhan sitä joillakin vuotoa kuukausitolkulla! Tuo haju vois hyvinkin viitata bakteerin aiheuttamaan emätintulehdukseen ja siihen pitäis silloin alottaa antibiootti, mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Eikä siihen tartte edes mitään näytteitä, kyllä lääkäri ihan nenällään sen haistaa jos bakteeritulehdus. Ja arvioi samalla ottaako papan heti vai vasta sit kun tulehdus hoidettu. Meinaan emätintulehdus on paljon helpompi hoitaa kuin jos leviää siitä ylöspäin kohtuun ja munasarjoihin. Ja ihan pakko kysyä, missä päin Suomea ehkäsiyneuvolassa annetaan tollaisia ohjeita |O :headwall:

Pikkumies heräs, joten palailen kun ehdin :wave:
 
merikukka: Suonenjoellahan me asutaan...se on kyl yks törppö se akka, mut seurailen tässä itse vielä, kun ei se kovin pahan hajuista kuitenkaan ole ja kuumetta ja särkyä ei ole...et liekkö se haju vaan sittwn siitä pitkittyneestä vuodosta...juu rengas käytössä, laitoin sen 21 päivä kun alkoi toiset menkat ja maanantaina se pitäis ottaa pois ja sitten alkaa ne "oikeat" kuukautiset...seuraillaan tilannetta... :wave:
 

Yhteistyössä