*Marrastähdet* toukokuussa '07

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 09:07 Tii kirjoitti:
HelmenTyttö:

Minkä ikäinen pentusi on?
Kuulostaa mun mielestä siltä, että herra hakee paikkaansa laumassa, nylkyttäminen ja yhtäkkinen päälle hyppiminen saattaa olla sitä, että koira yrittää alistaa sinua. Itse en hyväksyisi tuollaista ollenkaan.
10 kk on pennun ikä ja voi tietty olla tuota paikkansa hakemistakin. Ei sitä kyllä katellakaan, heti tulee kurinpalautusta kun alkaa edes yrittämään.
 
Terveiset np-ultrasta! Kaikki oli ok ja laskettu aika siirtyi aikaisemmaksi eli uusi la olisi 2.11. Terve vaan taas Helmen tyttö ...eikös me alussakin altu samalla "viivalla" =)

Osallistuin siihen seerumiseulaan , mutta ultraaja sanoi tänään ettei välttämättä saada tuloksia siitä , kun tuo la muuttui... tuloksiin kun pitäisi saada np 12 viikolta... monismutkaista... Nyt uuden la:n mukaan viikot pomppasivat jo reiluun 14!!

Nyt sitten vain jännätään , että keretäänkö juhlia kuopuksen 3v synttärit lokakuun lopussa :whistle: ennen seuraavaa synnytystä. Edelliset ovat nimittäin syntyneet pikkuisen etuajassa...Jännitystä elämään ;)

Perjantaina käytiin miehen kanssa sormuskaupoilla (tarkoitus mennä elokuussa naimisiin) Niin meinasi mulla taju lähteä... Oltiin saatu jo onneksi sormus valittua, kun minusta rupesi tuntumaan , että päässä sumenee!! Sanoin sitten vaan ukolle , että anna auton avaimet , huono olo... Löysin onneksi kauppakäytävältä penkin jonne tungin istumaan . Siinä vaiheessa näin enää mustaa varjoa...istuskelin sen aikaa , että näkö palautui ja marssin autoon.
Ikävä kokemus...mistä lie johtuu. Olin nimittäin syönyt , ettei verensokerinkaan pitänyt olla alhaalla. Hb 118...toivottavasti ei toistu.

Lumi* ja masukki rv 14+.....

 
No heips lumihiutale :) Samalla viivalla mennään tosiaan. Miekin menin ultraan rv 12+4 ja tulin sieltä rv 13+3 eli viikolla suunnilleen hypättiin "vanhemmaksi". Miul välillä on noita sumenemis/huimauskohtauksia, johtuu kuulema niskoista. HB on 158 ja paineetkin ok joten niistä ei johdu. Nyt alkaa kyllä tuntua että puskee tää lenssu tosiaan päälle, saa nähdä kestääkö tän päivän töissä tolpillaan.

HT ja kanssamatkustaja 14+4

Lumihiutale muuten, milloin siul on rakenneultra? Ja käytö Jns ultrissa? Miulla 19.6.<br><br>
 
Ellu: :hug: Toivon kovasti että istukka kestää loppuun asti!
hilla83: Mulla on kans sivu galleriassa =)

Tänään olis eka lääkärinla. Vihdoinki pääsee kuunteleen sydänääniä :heart: Ja käymään taas puntarilla :kieh:

Nyt mäkin siirryin mammahoususten iloseen joukkoon! Ai että on mukavat päällä! :D Ei purista eikä hierrä! Hävettää vaan nyt jo mennä neuvolaan nämä housut päällä :ashamed:

emmamma & alma-iita 14+4 :heart:
 

Huomenia!

Kiva kuulla että on hyviä uutisia saatu ultrista..Ite en meinannut uskoa kun lääkäri sanoi ensimmäisenä, et täällähän vilkutellaan jo kovasti =) Tuntui niin epätodelliselta..

Ihan pikaseen tulin vaan pyörähtää, pitää kauppaan lähteä..
Tuossa aamuyöstä ihmettelin kun olin veskiin nousemassa, ja kokeilin masua selällään ollessa..tuntui kuin semmoinen kovempi möykky ois ollut jo tuossa lähempänä napaa, ja vähän enemmän vas. puolella. Mut sitten kun nousin ja siel veskis kävin, niin sitten oli jo laskeutunut ihan normaalitasolle ihan alamahalle. Mikä lie ollut, joku suolisolmu.. :LOL: Koska se kohdunreuna se ei ollu..

No, nyt sinne kauppaan turisemasta..
M ja Onni 13+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 10:22 lumihiutale kirjoitti:
Helmen tyttö:

Pitipäs sattua...Mulla on kans rakenneultra 19.6 ja Joensuun keskussairaalassa! ;) Täällä Pyhäselän kunnassa ei ole omaa ultraa, joten kaikki on saikulla.
Monelta siul on aika? Ei oo omaa ultraa meilläkään..
 
Moikka!

Täällä on taas valtavasti uutta juttua :) Onnea kaikille hyvistä ultra kokemuksista. Toivottavasti liityn huomenna joukkoonne, kun pääsemme ensimmäistä kertaa kurkistelemaan masuun.

Huomenna onkin oikein super-aamu. Ensin menen aamulla neuvolaan, jossa täti mittailee painot ja hemoglobiinit yms. Sitten heti perään onkin eka neuvolalääkäri. Jossa kuunnellaan ekaa kertaa sydänääniäkin. Ja tuntia myöhemmin ois sitten se np-ultra ja ilmeisesti samalla otetaan se verikoekin.

Huomenna siis viimeistään selviää asuuko siellä masussa, joka mun mielestä on alkanut jo vähän pullottaa, joku vai onko koko juttu vaan suurta huijausta. Jos asukki löytyy kunnossa, taidan käydä huomenna ostamassa mummi-kortit molempien äideille. Molemmille on ensimmäinen lapsenlapsi tuloillaan, eikä kumpikaan tiedä vielä mitään :saint:

Olen muuten nähnyt ihan outoja unia. Parina yönä olen ollut Jack Bauer ja viimeyönäkin oli jotain pelottavaa ammuskelu unta. Näen yleensäkkin paljon unia, mutta yleensä paljon rauhallisempia. Onko muilla unet käyneet kovin villeiksi :whistle:

Riinuska ja toukka 12+1 (vielä toistaiseks)
 
Lumihiutale mulla kävi just samallalailla kuin sinulla. Olin nimittäin myös sormusostoksilla, kun yhtäkkiä alkoi huippaamaan ja silmissä sumeta. Juoksin kiireellä ulos ja lähimälle penkille istumaan. Syke löi varmaan kahtasataa, tärisin ja putkinäöllä tiirailin. Sitten pukkas vielä yökötyksen ja puklasin sitten siihen pyöräparkin viereen. Hieman nolotti, kun ihmisiä käveli ympärillä. Mulla noi huimaukset johtuu siitä kun verenpaineet tipahtaa yhtäkiä alas. Yläpaine menee varmaan alle 100 ja alapaineet jossai 50-60 tietämillä. Ajattelin just seuraavassa neuvolassa kysellä että onko niille mitään tehtävissä. En usko että se ainakaan suolan puutteesta johtuu kun se monesti tulee vaikka ois vasta syönyt ja ihan reilusti suolattua ruokaa ja mielestäni juonkin aika paljon.
 
Hassua, että joillakin tuo seerumiseula ja np-ultra liittyy niin voimakkaasti yhteen ja meillä todetaan pelkän verikokeen avulla onko jotain poikkeavaa...
Täytyy kyllä käydä jollakin yksityisellä vielä myöhemmin ultrassa. Taitaa vaan maksaa mammonaa...???
Kiva olla flunssainen... viime yönä aina kun sain unenpäästä kiinni niin rakko ilmoitti olemassaolostaa ja tyhjennys tarpeesta ja taas sen jälkeen sai niistää ja yskiä ja hikoilla ennen kuin taas sama juttu.... Pitänee kohta kokeilla saada hieman unen päästä kiinni.

Mäkin muuten näin viime yönä hulluja unia... mä oli bond (johtunee eilen illalla katsotusta elokuvasta) Mutta saattoi olla kuumehourujakin :LOL:

ihanaa kun kaikilla on hyviä uutisia kerrottavana!!!
Toivotaan etä Ellullakin menee kaikki loppuun astu hyvin.

Enni80 11+1
 
Hei vaan.

Jokos te olette synnytelleet unissanne?
Mä synnytin tuossa muutama yö takaperin, ihan vahingossa siinä unessa huljahti vauva ulos, ilman mitään kipuja tai ponnistuksia kun olin veskiin menossa.
Vauveli oli ihan sinertävä, ja miehen 9 vee tytär oli siinä ja lakoi hieromaan vauvaa jotta virkoaisi. :/
Outo uni!

Perjantaina on np-ultra, vähän jo jännittää, että näkyykös siellä sittenkään mitään. Samoin mietityttää se, että jos kaikki ei olekaan hyvin.

Mutta kohta ollaan viisaampia! =)


merenneitonen ja pikkuruinen 11 + 5 :heart:
 
LUMI Mulla myös täyttää tyttö 3v lokakuun lopulla :) . Monesko päivä teillä synttäreitä juhlitaan? Meillä 26 :heart: :) . Itekin oon miettinyt että pitäiskö suosiolla juhlia vaikka muutama viiko etukäteen jos vauva tulee vähän etuajassa. Tosin mulla vasta 17 päivä l.a niin onhan siin 3 viikkoa väliä. :)

EMMAMMAMMA (olikos se nimimerkkis nuin?:)..) Pitäis perustaa oma yhteisö sinne jos täällä mullakin olis gallerias sivut :) ? Mitä sanot? :wave:
 
merenneitonen: Vielä en oo päässy synnyttämään.. Esikoista sen sijaan synnytin aikoinaan useana yönä :D

hilla: Juu, kyl se passaa =) Mä en osaa, niin voitko sä?

Jaa täytyykin lopettaa lyhyeen.. tuo p.erkeleen uhmis taas alkaa hankalaksi..
 
Mä olen nähnyt pari unta synnyttämisestä ja vauvan saamisesta, en tarkempaa enää muista, mut parit unet, esikosta en nähnyt muistin mukaan ollenkaan..ja ne seksiunet, voi että niitä näkee viikoittain...useampiakin kertoja viikossa ja uniorkkujakin on jo tullut...onko normaalia et tulee näin aikasin jo? kun olin lukevinani että tuossa 20 rv:n jälkeen alkais tuleen??ja näitäkään ei muuten tullu esikosta, liekköhän sittenkin tyttö tulossa...itsellä ihan poika olo. Mut nyt takaisin ruuan laittoon ennenkuin hellalle palaa kastikkeet

Perfekta ja masukki 13+6 (nimi vieläkin keksimäti)
 


[/quote]


mulla on ollut paniikkihäiriötä aina silloin tällöin,nyt vähemmän ja ilman lääkkeitä. Missä tilanteissa sulla on tullut niitä?
Varmaan telkkaria kattomaan :wave:

[/quote]

Esim kaupassa käydessä, en kestä yhtään kirkkaita valoja. Ja sit jos oon juonut paljon kahvia niin ne vaan pahenee. Nyt on taas tullut jonkin verran, mulla liittyy siihen "poissa oleva" olo joka ei mukavaa :ashamed:
[/quote]


Mulla taas niitä on niin että välillä jos on esim yksin kotona niin alkaa ahistaa ja tulee paniikkioireita mutta jotenkin osaan tulkita niitä ja yleensä se kohtaus menee aika äkkiä ohi, välillä tosin tuntuu että ei menis ollenkaan. onneks nyt ei oo ollu hetkeen mut ei taas tiiä millon tulee ! :/ Voi tulla ihan yllättäen ilman mitään erikoista syytä!
Onko kellään ollut yöllisiä vatsakipuja? Mä heräsin yöllä siihen kun särki vatsaa oikealle puolelle ,kävin vessassa ja sitten se lakkasi. Onkohan ihan normaalia? ei ole kyllä aikasemmin ollut tuollaista ja ihmettelinkin kun ei kipu ollut alavatsassa vaan lähinnä kyljessä :x
Saako muuten mitään rasvoja kipuun käyttää raskaana ollessa,esim voltaren emulgel tai muuta?
Itselläni selkä on silloin tällöin ollut kipeä ja ennen raskautta käytin juuri tuota voltarenia ja mietin mitä uskaltaisi nyt käyttää vaiko mitään.. ?
Että tälläistä täällä, voi kun tulisi se rakenne ultra jo mutta vasta kesäkuussa :) :\|
malttaisi odottaa :)

nita & PikkuPunkero 13+2 :heart:
 
mami-79 harmaana
Heippa vaan kaikille!

Ihan uutena palloilen tänne teidän suureen joukkoonne!

ööö...ainaskin emmemma saattaa muistaa 2006toukoista mut?! eli esikoispoika on nyt vuoden täyttänyt ja tämän pienen la on ilmeisesti marraskuun puolella. Ultra olis 15.5, niin sitte selvii tarkempi ajankohta. Kaikki on menny hyvin. Väsymys ei vaan ota helpottaakseen...

Kaikille kovasti onnea odotukseen ja yritän ehtiä aina joskus tänne lueskeleen/kirjotteleen.

Mami ja pikkunen n. rv14
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 16:12 Perfekta kirjoitti:
Mä olen nähnyt pari unta synnyttämisestä ja vauvan saamisesta, en tarkempaa enää muista, mut parit unet, esikosta en nähnyt muistin mukaan ollenkaan..ja ne seksiunet, voi että niitä näkee viikoittain...useampiakin kertoja viikossa ja uniorkkujakin on jo tullut...onko normaalia et tulee näin aikasin jo? kun olin lukevinani että tuossa 20 rv:n jälkeen alkais tuleen??ja näitäkään ei muuten tullu esikosta, liekköhän sittenkin tyttö tulossa...itsellä ihan poika olo. Mut nyt takaisin ruuan laittoon ennenkuin hellalle palaa kastikkeet

Perfekta ja masukki 13+6 (nimi vieläkin keksimäti)

Hää, täällä peesaaja, siis noista seksiunista! :D Parhaimmassa tapauksessa näkee jopa 2 seksiunta viikossa, orkkuin kera toki :kieh:
Muutenkin seksihalut on aika voimakkaina... Mullakin ihan poika olo, vaikka tyttöä kyllä salaa toivoisin :ashamed:

Pahoinvointi jatkuu edelleen, aamulla kaks kertaa, koulussa yhesti, saas nähdä miten käy illalla.. hitto tähän alkaa kyllästyä! Mulla on jo kurkku tosi arkana ku puklaan niin paljo.

Edla 11+5
 
mami-79: Kyllä mä sut muistan! Onnea vaan sullekin uudesta vauvasta! :heart: Ja onnea isolle pojalle :D Mä vaan luulin että sulla olis la ollu aikasemmin syksyllä. On muuten gekkolikin täällä, sekin oli toukokuisissa :D
 
Edla ja Perfekta mä kans peesailen teitä tuossa seksiunien näkemisessä. Tosin nyt en oo pariin viikkoon enää nähnyt, mutta se ihan alkuraskaus oli ihan kauhea. Monta kertaa yössäkin niihin heräilin ja aika tuskaa teki kun rakko oli ihan täynnä ja siihen vielä o:t päälle. Nyt niitä ei oo pariin viikkoon tosiaan näkynyt enää. mut viime yönä näin sit unta että ukko oli pettänyt minua. Oikeesti semmosesta ei kyllä pelkoa oo, mut jotenkin tämä naisen mieli on nyt ihmeellinen.

Nyt alkaa tämä mahakin jo näkyä. Aamullakin on navan alapuolella semmoinen pieni pullotus ja päivän edetessä vain kasvaa. Alkaa housut ahdistamaan, mut onneks on yhdet äitiysfarkut jo tilauksessa. Parinviikon päästä pääsen Oulussa käymään, niin jospa siellä ois paremmat äitiysvaate valikoimat kuin Kajaanin kaupoissa.

Onko muilla semmoista, että mahalaukku tuntuu pienentyneen ihan minimiin. Mun pitää syödä tosi pieniä annoksia, kun heti on ähky päällä Ja sen takia tuntuu että sitten saa olla jatkuvasti syömässä kun nälkä iskee uudestaan. Mistäköhän sekin johtuu, eihän se vielä voi vatsalaukun kokoon vaikuttaa.

Sanle ja DJ rv 13+0
 
Heipat!

Kaikkia kirjotuksia en ehtinyt=jaksanut lukea kun niitä oli taas tullut niin paljon,mutta mukana ollaan siis edelleen :whistle:

Eilen illalla mä olin ihan totaalisen väsynyt töiden jälkeen :ashamed: Olin vielä yksin kotona poikien kanssa enkä olisi jaksanut yhtään mitään ylimäärästä "äksöniä"=poikien nahistelua ym mukavaa. Sohvalla menikin sitten koko ilta ihan puolinukuksissa. Tämä ilta on ollut parempi. Innostuin jopa pesemään ikkunoita ulkopuolelta =)

Mielialoista täällä on ollut puhetta ja mulla kyllä vaihtelee kuin vuoristorata :whistle: Välillä mä olen todella ärtynyt ja kiukkuinen ja taas välillä ihan normaali...mitä se sitten mahtaakaan olla! Pojat vain joutuu kärsimään mun mielialan vaihteluista enkä mä voi mitään tälle itse vaikka kuinka yrittää tsempata. Varsinkin jos oon väsynyt niin huh huh :ashamed:

Huomenna mulla on ihan eka neuvola! Mulla on edelleen todella epätodellinen olo tästä raskaudesta. Oireita ei siis ole edelleenkään,mikä sinänsä on ihana asia,mutta pieni etova tunne edes tekisi odotuksesta jotenkin todellisempaa. Voiko näin helpolla edes päästäkään?? Mun äiti kyllä kertoi,että kun on mua odottanut niin alussa pystyi syömään vaikka mitä ja olo oli hyvä,mutta loppuraskaudessa kaikki yökötti.

Kaikille muille ollaan kerrottu odotuksesta paitsi appivanhemmille :D Ne on jotenkin hankalampia tapauksia tai appiukko lähinnä on niin vanhanaikanen... Mutta ollaan päätetty,että asiahan ei muille kuulu ja me ollaan tää päätös tehty,että meille yksi lapsi vielä tulee ja muut kunnioittakoon meidän päätöstä :saint:

Hyviä vointeja kaikille!

LilliM ja asukki 10+
 
Huomenta kaikille!

Helmen tyttö: Mulla on ultra-aika klo 13.45. Ollaanko vielä samaan aikaankin siellä... ;) Missä päin työ asustelette?

Sinulle jonka tyttö täyttää lokakuun 26. 3v. (nimimerkki jo unohtui) Meillä pojan 3v. synttäreitä juhlitaan 25. päivä. Tosi täpärälle menee... Kun laskettu aika muuttui 2. 11.:whistle:

Noista mielialan vaihteluista on ollut puhetta... Mulla kanssa mieliala ja tunteet menne välillä aikamoista vuoristorataa :\| Mieskin on saanut niistä osansa...reagoin kuulema vähän liian jyrkästi kaikkeen! :kieh:
Unimaailmakin on varsin vilkasta aina raskausaikana...niin hyviä kuin TOSI järkyttäviäkin unia olen nähnyt.

Lumi* ja masukki 14+6

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 09:28 lumihiutale-78 kirjoitti:
Huomenta kaikille!

Helmen tyttö: Mulla on ultra-aika klo 13.45. Ollaanko vielä samaan aikaankin siellä... ;) Missä päin työ asustelette?
Ei ihan taideta olla, miulla aika 13.00. Viimeks pääsin jopa vartin etuajassa sisään... Onkos tuolla muuta kun se ultra, eli meneekö miten pitkään? Pitäis illaks vielä töihin ehtiä... :whistle:

Asustellaan Kiteellä.

HT ja kanssamatkustaja 14+5
 
Moro :wave:
Täällä olis uus tulokas marraskuisiin. :)

Oon jo jonkin aikaa tätä ketjua seuraillu, nyt päätin liityä joukkoon..

Mulla on just tänään rv12 täynnä, ihanaa, tätä on odotettu!!
Meillä vauvasta haaveiltiin jo pari vuotta, nyt vihdoin onnisti. Miehellä on jo yksi lapsi, äitipuoli siis olen :)

Eilen kävin np-ultrassa, siellä tais kaikki olla kunnossa, verikokeitakin otettiin, tulokset saa kai seuraavalla neuvola- tai lääkärikäynnillä, jäi vähän epäselväks ku olin niin pökerryksissä :D Hirveesti se pikkunen liikkui ja oli kasvanu(kävin ekaa kertaa ultrassa rv7), la:kin muuttui, aiemmin neuvolassa sanottiin 23.11, mutta nyt 21.11. (mutta papereissa taitaa pysyä se 23.11 kuitenkin..)
Ei muuta kun IHANAA ODOTUSAIKAA KAIKILLE!!! :)
<br><br>
 
Moikka kaikille =)

Niin ja tervetuloa mukaan uudet :flower:

Minä tulinkin oikeastaan hyvästelemään teidät. Super aamu on nyt Onnellisesti takana. Neuvolassa kaikki oli kunnossa. Lääkäri otti papa kokeen, kun en ollut varma milloin se viimeksi on otettu :ashamed: Myös sydänääniä yritettiin kuunnella ja aluksi ne kuuluivatkin. Sitten toukka jotenkin katosi, eikä sydänääniä löytynyt enää mistään.

No sitten pyöräilin ultraan. Jossa löytyikin heti vauveli. Sydän läpätti kovaa. Toukka oli vasta 26,4mm pitkä, eli ei siis vastannut viikkoja 12+2 vaan 9+4. Laskettua aikaa ei vielä alettu siirtämään, vaan vasta uudessa ultrassa kolmen viikon päästä. Silloin mitataan sitten niskaturvotusta yms. kun niitä ei vielä näkynyt. Aika kuitenkin menee ilmeisesti niin pitkälle joulukuuhun, että taidan siirtyä sinne puolelle.

Kiitos siis seurasta ja tuesta kaikille. Poikkean varmasti seurailemaan teidän kulumisianne aina välillä =) Niin ja Onnellista masunkasvatusta kaikille :heart:
 

Yhteistyössä