*Marrastähdet '07* syyskuussa

Moro Kaikille!

Multa on taas kirjoittelut jääny, on niin tukalaa istua tässä tietokoneella, mieluummin sitä vaan makaisi sohvalla :whistle: tai kävelee ulkona, mutta lyhyitä matkoja ja hyvin h i t a a s t i ettei ala supistelee :D täällä ollaan sairaslomalla, en tiiä menenkö enää ollenkaan töihin, nyt on sairasloma kirjoitettu seuraavaan neuvolakäyntiin asti.

Minäki sitte kävin neuvolalääkärissä, vaikka täällä kävin valittamassa kun en päässyt silloin elokuun viimenen päivä, mut nyt viikko sitte sainkin uuden ajan. painoo oli tullu 228g/vko, sano et olis saanu tulla enemmänki, verenpaine oli 136/78, siitä se sano et suht korkee mut ei siin viel mitää ongelmaa.. ja pissassa oli taas verta, mutta ei kuulemma kummemmin aleta tutkimaan vieläkään, kun sitä on melkein joka kerta, mut tosi vähä.
Sitä ihmettelin kun hemoglobiinia ei ottanu ollenkaan, vissiin unohti, kun vaan valitti mulle sitä miks oon raudan syönnin lopettanu, ku hemppa on ollu niin matalalla! Sanoin et lääkärin luvalla.. no sit se vaan sano et mene sinne lääkärin huoneesee, ja moi! Lääkäri sit kuunteli sydänäänet ja otti sf-mitan, mut ei kerton mulle, eikä edes neuvolakorttiin kirjottanu (tääl on sellanen hoonosoomi-lekuri, tosi mukava, mut ei paljoa höpöttele, ja yks käynti kestää n. 5min, vaik siinä ajassa tekee sisätutkimuksen, ja ottaa just sydänäänet ym. :D ) no eikai siinä mitään..


ja Miiku voimia, koita levätä :hug: Ja kaikille muille myös hyviä vointeja :)
 
:wave:

Siis miten tuo sormustesti tehään? :whistle: Varsinkin tuo päivämäärä-juttu kiinnostais :D

Ruokahalu on täällä kans kadoksissa.. :| Syön päivisin suurinpiirtein puuron aamulla ja illalla, ehkä leivän päivän mittaan.

Lillille täältäkin onnen toivotukset sokeritestiin! :wave:
Katjuzalle onnittelut "lomasta" :D Mullakin taitaa alkaa tän kuun lopussa..

Päähän sattuu ja väsyttää! Piti herätä jo puol seiskalta että pääsen ajoissa labraan verikokeisiin.. Hemoglobiinin vissiin ainakin kattovat. Ja kun tulin kotiin, vaihdettiin miehen kanssa nopeesti vaan poika sylistä toiseen, ku miehen piti keretä bussiin. Lennokas aamu...
Esikoinenkin tulee tänään kotiin :heart: Nopeesti on menny viikko, ja on saanu levätä ihan kunnolla! Monena päivänä saanu päikytkin ottaa =) Tänään vielä viimenen mahdollisuus siihen...

Nyt ettimään särkylääkettä |O

emmamma & alma 33+0 :heart:
 
Huomenta
Mulla alkaa äippäloma ilmeisesti 2.10, kun viimeinen sairaspäiväraha tulee 1.10...elikkäs pari viikkoa ois minulla ja se alkaa 30 pvää ennen laskettua...

Onko teillä muilla maha kipeä? siis silleen jännästi että tuntuu tosi piukalta ja sitten koko ajan sattuu? mulla varsinkin jos rakko kerkee liiaksi täyttymään ja nyt on koko aamun ollut, miettinyt että onko normaalia...
Täällä kanssa tuota ähkyä on vaikka ei paljoa ole syönyt ja koko ajan nälkä :ashamed:

Eilen sain vauvan harsot ja liinavaatteet silitettyä, vielä ois isommat lakanat silitettävänä, mitkä ei enää mene tuohon esikon uuteen sänkyyn... saattaahan se olla sekin mikä sattuu tuohon masuun kun tuntitolkulla (ei tosin ihan peräjälkeen ollut) silittelin noita vaatteita...
eipä taas päässä ajatus kulje :wave:

Perfekta ja hattivatti 32+2
 
Kävin aamulla verikokeissa. Nyt odotellaan ensiviikkoon että saa tuloksia. Mutta tuskin niissä mitään hälyyttävää on, ainakin toivon niin. On tuo kutinakin vähentynyt huomattavasti. Niin jospa sitä ei siitä hepatoosista ois kyse.

Laitoin viimeisen koneellisen vauvan vaippaimuja ja muovitettua froteeta pesuun. Sitten ois pestynä kaikki tarvittava. Onneks älysin mennä kangaskaupasta kyselemään tuota muovitettua froteeta, enkä erehtynyt kaupasta valmista palaa ostamaan. Kaupassa ois yks pikkupala(70x70cm) maksanut yli 10e ja kangaskaupasta sai 1x1,5m palan 11,90e siitä leikkasin 6(50x50cm) palaa joten nyt on niitäkin tarvittava määrä.

Tänään pitäs ommella loppuun pinnasängyn suojet ja päiväpeitto, kun sain ostettua sitä kanttinauhaakin lisää.

Just kun olin päässyt sanomasta että asukki ei enää potki niin terävästi, vaan lähinnä vain möyryää, niin sittenpä sain eilen muistutuksen siitä miten väärässä olin ;) Poika potki eilen ihan koko päivän oikeaan kylkeen, niin että oli illasta jo ihan hellänä ja välillä sai kädellä vastaan pönkätä kun tuntui niin ilkeältä. Tänä aamuna on sama homma jatkunut ja lisäksi tuntuu pikkunyrkit heiluvan tuolla alhaalla. Ja pyllyä ei tietenkään unohdeta nostella kylkiluihin. Mutta ihanaa tietää, että siellä on kaikki hyvin ja virkeä vauva on. Mutta milloin se nukkuu??? Toivottavasti osais nukkua jotenkin edes sitten kun syntyy :)

Sanle ja Veikka 31+3
 
Sanle, samaa olen miettnyt minäkin; milloin tuo pikkuinen oikein nukkuu...! :LOL: Sellaista mellastusta on ollut mahassa, että nuo mullerrukset joista aiemmin on ollut puhetta, ovat kyllä kaukana nykyisestä menosta. Liekö nyt sitten joku tehotreenikausi menossa. :D Hyvähän se tietysti on, että kaveri liikkuu, mutta minun sisuskalut ja kylkiluut joutuvat kyllä aika koville. :whistle:
 
Helou!

Neuvolakäynti taas takana. Kaikki suht ok... painoo oli tullu tasasesti, paineet hyvät ja sydänäänet jyski 146 luokkaa. Hemoglobiinikin otettiin (ihme!). Sf-mitta oli 26,6 joten keskikäyrän alapuolella hiukka edetään. Vatsa on pieni mutta pinkee :) Vauva tosi alhaalla ja raivotarjonnassa. Tosiaan kun valittelin tuota oikeen tissin alapuoleista polttelevaa ja jomottavaa kipua, ja kuvailin vähän että millon se tulee ja että on ihan kosketusarka, niin th pisti sitte mulle lääkäriajan.. En nyt itse ajatellut että se lekurin tutkimusta tarvii, mutta th oli sitä mieltä, että se pitää tutkia että mikä sielä on.

Sormustestin
tein, näytti poikaa :D saas nähdä, itse oon kyllä salaisesti toivonu tyttöä :ashamed:

Ruokahalu on täällä kyllä nyt hulppeimmillaan... haluaisin syödä koko ajan mutta kun ei pysty kun on koko ajan niin ähky olo!!! Porkkanaa ja luumuja menee kyllä :) ja ehkä hiukan liikaa karkkiakin... Mutta vaikka mulla ulkoisesti maha näyttää pieneltä, on mulla tosi tukalat oltavat jo! Kamala puhina ja ähkynä, että saa ittensä esim. sängystä ylös. Mutta kai se johtuu siitä, että vauveli kasvattaa mun mahaa tuonne sisällekki päin.

Nita1 ja HE82: Pakko tulla niuhottaan tuosta hammasjutusta.. sori.. en vaan malta olla sanomatta kun alalla kuitenkin olen :D niin jotta, hammasluusto ei periydy, joten huonohampaisuutta ei voi perustella geneettisyydellä. Sen sijaan tartunnan on voinut saada lapsena huonohampaiselta(paljon suussa streptokokkibakteereita) äidiltä/isältä/sisarukselta, jolloin streptokokit on päässy jylläämään vapaasti. Toisilla on suussa ahkerasta hoidosta huolimatta otolliset olot kariesbakteerien kasvustoille..Ja siihen ei välttämättä auta mikään, muuta kuin entistäkin huolellisempi hampaiden hoito ja fluoraus ja säännölliset tarkastuskäynnit!

edla 30+1
 
Enpä vielä lukenu mitä tänne oli tullu parin pvän aikana, mut luen ku kirjoitan eka mun "ihanista" kahdesta pvästä.

Torstaina aamulla menin puol kuus vessan ja pyyhin ja kirkasta verta paperi täynnä. Siinä hetken, et mitä helv... ja eiku vaatteet päälle ja TYKSiin ja alko supistelee kanssa. Heti alettiin ottaa käyrää ja supistuksia tuli melko säännöllisesti. Noh, lääkäri oli leikkkauksessa ja aamuvuoro ei ollu vielä tullu. Siinä sitte klo 6-8 odottelin ja vuoto loppu ja supistukset helpotti hetkeks. Kasin jälkeen pääsin lääkärille ja ultrattiin ja istukka edelleen kohdunsuulla ja vieressa/takana tms hematooma joka vuosi verta. Oli kuitenki vuoto tyrehtynyt.

Vauvasta otettiin mitat ja painoarvio oli 1500g ja oli kuulemma pikkasen pienenmpi mitä vkot, mut ei paljon ja selviäis, jos nyt jouduttas leikkaa vauva ulos. Mahaa ei tarvinnu ku hipasta niin tuli ihan hirveitä supistuksia ja selkään sattu. Se oli niiiiiiiiiiiiiin hirveetä.

Sitte lääkäri sano, että osastolle tarkkailuun ja että pitää antaa kortisonia vauvan keuhkoja varten, kun nyt on vaarana, että saattaa syntyä tai siis joudun sektioon. Siinä kohtaa aloin itkee siellä ihan hirveesti ja lääkäri ja hoitaja (molemmat naisia) lohdutti ja sano etttä olen hyvissä käsissä ja että ymmärretävää että mua pelottaa jne.

Siitä sitte taas sydänkäyrää ottaa ja sit osastolle. Sain just vessaan mennä ja päiväsaliin mennä syömään mut muuten piti levätä. Eka kortisoni laitettiin to aamulla.. Supistuksetki rauhoittu ku sai lääkettä ja levättyy..

Noh, joskus kuuden aikaan illalla menin vessaan ja tuli ruskeeta vuotoa ja ihan hirveen kivuiliaita ja kovia supistuksia ja eiku hoitaja paikalle. Sano, että ruskea vuoto on vanhaa verta, että se tulee sieltä nyt pois, et jos olis kirkasta ollu niin se ei olis ollu hyvä. Hän toi taas supistusten esto lääkettä ja otettiin taas käyrää vauvasta. Vauva kokoajan liikkunu normaalisti ja hänellä muutenki kaikki hyvin. Sitte sain käyrän jälkeen iltapalan huoneeseen vaikka olis ite pitäny hakea, kun en saanu nousta ja sit sain pitkäkestosta supistusehkäisy lääkettä..

Kyllä se siittä sitte helpotti.

Tänään ei ole tullu enää mitään vuotoa eikä oikeestaan supistuksiakaan, joten pääsin kotiin ja sain reseptin siitä suppariesto lääkkeestä ja sit syön nyt 4 vkoa ja sit jos alkaa supistaa niin sitte mä joudun synnyttää eli sektioon..

2 vkon päästä meen uudelleen TYKSiin ja ultrataan ja katotaan miten jatkossa toimitaan. Siihen asti sain nyt saikkee ja luultavasti sitte lisää ja sit alkaaki kohta äippäloma.

Senki takii pääsin sairaalasta pois, ku tästä on sellanen 5min matka tonne TYKSiin et pääsee sinne äkkii jos jotai tulee..

Mutta kyllä mä niin pelästyin ja olin jo ihan varma, et nyt Nipsu syntyy.. Vois nyt edes sen kk pysyy vielä kasvamassa.

Että näin täällä..

Tuun myöhemmin takas ku olen saanu pääni kunnolla kasaan..

Sanna ja Nipsu 30+2
 
Neuvolakuulumisia:

Paino 533g/vko yht. 12kg
RR 101/53
Sf 32

Sain neuvolasta vauvan liikkeiden seurantaohjeet ja heti, jos liikkeitä on vähemmän täytyy kuulemma mennä äippäpkl:lle. En oo aikasemmin tämmösiä ohjeistuksia saanut.. :/ Mut meillä kans todella aktiivista aikaa vauvalla.. ei hetkeäkään paikoillaan. Terkka tunnusteli mahaa ja tuumasi, ettei kannata alle 4kg vauvaa odotella, on kuulemma aikaste isokokoinen luvassa..

Tänään sain sit ostettua jo ammeen ja ameeseen jalat. Ja löysin 56cm kypärämyssyn =) Tässähän alkaa jo päästä vauhtiin. :D

Ruokahalusta.. Mulla on jo pari viikkoa ollut huono ruokahalu. On nälkäkin, mutta mikään ei oikein vaan maistu. Herkut ei mene lainkaan alas ja välillä on ihan "oksettava" olo.

Miiku ja Sanna: Yrittäkää jaksaa! Pidetään peukkuja, että vauvat malttais vielä ainakin muutamat viikot pysytellä mahassa. Huilatkaa! :hug:

Ellu 32+4
 
huih kun alkaa jänskittää. miikun ja sannan viimepäivien tapahtumat alkaa todellakin enteillä et kohta meilla jollakin on todennäköisesti nyytti sylissä. toivotaan et kuitenkin muutama viikko vielä pysytään kasassa ja sít meitä alkupään synnyttäjiä aloittelisi synnytykset. itse tuumasin miehelle et olisin ihan kypsä synnyttää jo rv 38.mut kaikki aikanaan. mulla olisi vielä äippälomaan vajaa kaksi viikkoa. 28.9 aloitellaan. nyt on vuosiloma vuorossa et kamalan äkkiä menee aika. saikkua pein 6vk.
mut nyt imuroimaan kukahan pesisi meillä ikkunat???
petriina ja nasu 33+0
 
Hui hui, nuokin Sannan kokemukset..Koittakaaha Sanna ja Miiku lepäillä, et vauvat viel muutamna viikon pysyis kyydissä..

Myö lähetään viikonlopun viettoon miun porukoille, mulle tuli taas pitkästä aikaa kaamee flunssa..noh, olihan se jo 2-3 päivää poissa, ja olo helpompi..en tiiä mikä hemmetti tässä mättää, ku taas saa niistää :( Perseestä tämäkin..
 
Sanna ja Miiku :hug: :hug: :hug: Toivotaan että vauvat pysyvät matkassa mukana vielä jokusen viikon.

Itsellä alkoi ihme pistäminen toiseen kylkeen, täytyypä seurailla jos täytyy käydä näytillä. No ensi viikolla olisi neuvola. Nää on näitä loppuajan pistelyjä mulla.

Vatsa kanssa ihan pinkeenä. Nyt mua on alkanut himottamaan kaikenlainen popsittava.... ja iltaisin. Päivät menee ihan ok, mutta illalla tuntuu että tarttisi mutustaa lähes koko ajan. Saapas nähdä paljonko paino on ponkaissut ylöspäin. Tytöstä näillä viikoilla oli noussut hurjat 1,5 kg viikossa (eli 3 kg kahdessa) ja seuraavassa oli laskenut sitten 1 kg viikossa, siitä eteenpäin olikin vaihtelevasti tullut ja mennyt. No nähdään mitä tää kaveri tekee.

Ihanaa olin hierojalla eilen. Voi jestas kun tutnui jaloissa hyvältä kun ne hierottiin!! Eipähän ollut viimeyönä levottomia jalkoja! Eli hieronta auttoi.

Mutta eipäs kummempia tänne. Flunssa potilaille kanssa tsemppiä, itselläni tuntuu jo helppaavan.

viivin + kaveri 33+1
 
Pakko oikasta heti alkuun, eli edla, mulla ei ole hampaissa vikoja ollut, ainoastaan viisaudenhampaat poistettu. ;) taisit sekottaa nimimerkit, mut ei se mitään :D

Sanna: Hui kauheeta tuo sunkin tapaus! :hug: toivotaan nyt todellakin että vauva pysyy kyydissä ainakin sen neljä viikkoa vielä ja ettei supistelut jatkuis! Nyt et sitten kantele niitä kauppakassejakaan! :hug:

Huomenna pitäis mennä juhlimaan miehen isovanhempien 50-vuotis hääpäivää ja oon tässä nyt illan miettiny että mitä laittais päälle. Muutama hyvä vaihtoehto on, mutkun en osaa päättää! :whistle: aika ihmeellistä että meni näin päin, koska kuukaus sitten olin varma ettei mulla olis niihin juhliin mitään päällepantavaa. Mut hyvä näin päin tietty! :D

Mut nyt saunan lämmitykseen, hyvää viikonloppua kaikille! :D

H82 30+3
 
Sannalle jaksamisia. :hug: Täytyy ottaa vaan rauhallisesti ja josko ne viikotkin siinä sivussa kertyisi. :hug:

Ja onnittelut Katjuzkalle äippälomista. =) Mulla vielä 2 viikkoa jäljellä, sitten alottelen ensin talvilomien merkeissä jne. Päiviä lasken... :D

edla: Niin minä olin se toinen, joka valitteli suvussa olevaa huonoa perimää purukaluston suhteen. Juu, olenhan minä sen aiemminkin kuullut, että huonohampaisuus ei ole periytyvää. :) Kovinhan sitä painotetaan, että pöpöt joutuu pienokaisiin muiden ihmisten kautta jne. Kovin huonohampaista väkeä on vain sattunut tuonne isän suvun puliskolle, pistävät kovin maalikkoa epäilyttämään. Mutta ammattilaisia uskon kyllä ja nimenomaan omasta hampaiden huollostahan se hampaiden kunto on todella pitkälle kiinni. Omalla kohdalla vaan aamuinilloin pesut, xylitolin napsiminen ruokailujen jälkeen ja muutenkin liika makeiden herkuttelujen välttäminen yms perussäännöt eivät tunnu riittävän. :( Riittävän tiuha hammaslääkärissä käynti varmasti auttaa asiaan edes jollain tavoin, kun varallisuus antaa periksi. Josta päästään ikuiseen ongelmaan siitä, miten rahankuluja pitäisi priorisoida jne. Kylkyl. Mutta ainakin Pullan kanssa pyrin olemaan niin tarkkana kuin mahdollista, ettei saisi multa noita pöpöjä, senvereta äidillä on kokemusta hammasvaivoista. :ashamed:

Tänään on pienokainen pitkästäikaa käynyt vilkkaammaksi masussa. :heart: Tai oikeastaan vilkkaampi liikehdintä alkoi eilisiltana ja liikkeet on selkeästi muuttuneet. Nyt mulla on alkanut kanssa tulla sellasta möyrintää mukaan menoon. :)

mussu & pulla 30+0 (jei, minäkin pääsin uudelle kymmenykselle =) )
 
Sateista lauantaiaamua!

Täällä ilma on niin ankean näköinen kun vaan voi. Vielä puuttuisi, että vesisade muuttuisi rännäksi. Mutta sitä nyt tuskin sentään on luvassa...

Mä olen tässä noin viikon sisällä saanut öisin omituisia jalkakramppeja. Jonkinlaisia suonenvetoja ne taitaa olla, helpottaa kun väkisin yrittää vaan nilkkoja taivuttaa vastakkaiseen suuntaan. Onko kellään muulla ollut samanlaisia? Kun mietin liittyykö tämä nyt tähän raskauteen vai muuten vaan tulleet. :whistle: Omituisia ja sattuvat kyllä aikasta kovin. |O

Tänään luvassa taas lauantaiaamun pientä siivoilua ja iltapäivästä kaupungilla kiertelyä. Vähän yritetään taas vauvantarvikkeita katsella ja jopa ostellakin. Kun kaikki ns pieni sälä on edelleen hankkimatta. Riippuu sitten kuinka päivä sujuu, että mitä illaksi vielä keksitään. Meillä on pienimuotoinen vuosipäivä, joten olishan sitä kiva esim johonkin mennä syömään tms. Katsellaan mitä keksitään... :)

Kahvin keittoon. (Vaikka sekin on viimeaikoina osoittautunut huonoksi juotavaksi. Noin puolikuppia uskaltaa juoda ilman, että se alkaa etoa... :ashamed: Kaikki ilo minultakin viedään...)


mussu & pulla 30+1
 
Nyt on jo parempi olo, ei ole ku eilen pvällä vähän supistanu ja hain ne lääkkeet niin auttavat. Hyvä.

Sitä vois nyt keskittyy sohvalla makaamiseen ja leffojen katteluun ja kutoa toi vauvan peitto valmiiks. Äitiki lupas ens vkolla tulla tänne muutamaks pväks ikkunoita pesee ja siivoilee ja sellasta.

Eilen meni tunnin verran reissuun, ku hain lääkkeet ja piti siskon pojalle hakee synttärilahja ja kävin kaverin kanssa kaupassa ja kaveri tietty kanto kaiken. Mut kyl sen jälkeen oliki sellanen olo että pakko päästä makaamaan.

Kätilö to-illalla sano että mun työnteko loppu tähän.. Lääkäri kysy kans koska äippäloma alkaa ja ku sanoin että 16.10, niin sano et kirjoittaa nyt eka 2 vkoa sairaslomaa ja meen 2 vkon päästä TYKSiin ultraan ja lääkäriin ja luultavasti kirjoittaa sitte viel reilut 2 vkoa sairaslomaa ja sit alkaaki äippäloma.

Niin ja olihan se "lohduttavaa" kattella TYKSin seinillä niitä valokuvatauluja, joissa oli just ennenaikaisesti syntyneitä. Oli laitettuna rv ja syntymäpaino ja oli siellä muutamia jotai reilu 700g syntymäpainoltaan,ja monia reilu 1200g jne et siinä mielessä mun vauva on jo "iso" kun painaa 1500g.

Sain Kelalta päätöksenki äitysrahasta ja siellä luki että otetaan väh. 20% veroa. Mut oliks se nyt sit niin, et jos sinne toimittaa muutosverokortin niin ne ottaa sen veron sen mukaan?

Ruokahalusta ootte vissiiin puhunu. Mulla ainakin vähän kadoksissa toi ruokahalu ja noissa lääkkeissä oli viel sivuvaikutuksena ruokahaluttomuus. Että kiva.. Eilen pvällä 11.30 söin sairaalassa ruuan ja seuraavan kerran söin 20.30 illalla ja tänään en ole vielä syöny mitään.. Ei edes karkki maistu ja se on outoa se :LOL:

Mut jospa menis aamukahvit laittaa tulee ja koittas syödä jotai. Tarvii Nipsun saada ainaki ravintoa, että jaksaa kasvaa :heart:

Sanna ja Nipsu 30+3
 
Lauantaita vaan!

Ja Sannalle ekaksi jaksamisia,koitahan levätä :hug: Onneksi sut otettiin heti seurantaan ja sait muutenkin tukea sillä hetkellä kun varmasti oli suuri pelko ennenaikaisesta synnytyksestä.

Tällaisten juttujen jälkeen tulee tunne,että pitäiskähän pikku hiljaa alkaa peseskelemään noita "Kaapon" vaatteita. Mistä sitä koskaan tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan vaikka tietysti vauveli saisi viihtyä vatsassa vielä pitkään.

Mä keksin hyvän työnimen meidän vauvalle eli toi Kaapo :D Pojat katsoi lastenohjelmia yksi päivä ja tuli sitä Kaapo-ohjelmaa missä lauletaan "oon nelivuotias oppimaan innokas,sain nimen hauskimman Kaapo..." =) Keksin sitten,että alankin kutsumaan meidän vaavia Kaapoksi!

Eilen oli tosiaan se sokrutesti. Maanantaina kyselen neuvolasta tulokset kun ei ne kuitenkaan tk:sta sano kuin ne lukemat vaan sen kummemmin analysoimatta niitä. Testi itsessään meni ihmeen hyvin! Nenätaktiikalla taas menin ja hengittelin syvään välillä...ei tullut yhtään sitä huonoa oloa :snotty:

Meidän nuorin poitsu on kuumeessa. Nukkui yön mun vieressä kun oli kuuma kuin kekäle koko ukkeli. Tai eihän siitä itse nukkumisesta oikein tullut mitään :| Mä olen aina varuilla ton nuorimman poitsun kuumeen aikana. Sillä nousee yhtäkkiä 40 kuume ja on saanut pienempänä kuumekouristuksia joten parempi pittä silmällä koko ajan.

"Kaapo" on ollut aivan mahdoton taas. Illalla taisi vilauttaa mulle pyllyä :D Puski tohon oikeelle kyljelle monta kertaa ja jokin möhkäle kohoili vähän väliä. Hauskan näköistä touhua...samaa vaan ihmettelen kuin joku muukin,että milloin se nukkuu?? Meinaan yöllä kun olin sattuneeesta syystä hereillä niin Kaapokin oli virkeänä ja sama meno jatkuu nytkin koko ajan :whistle:

Pitäisi lähteä apteekista hakemaan särkylääkettä pikkupotilaalle ja vaikka mehujätskejä kaupasta niin saisi jotain nestettäkin sille menemään.

LilliM+KAAPO 29+2
 
Jaksamisia Sanna!!! :hug:

Ite en viime yönä osannu oikein nukkua,kaks pikku pätkää.Yhestä puol kolmeen ja puol kuudesta puol yheksään.Tosi virkee ja viriili olo!Alkuunha olin ihan onnessaan noista suppareista,mut nyt noi kipeet alkaa olla joka iltasia vieraita,ei kiva!Saas nähä minkä tuomion saa tiistaina!

Mussu,onneks ei oo enää pitkä aika,ni voi taas juoda kahvia yms. normaalisti.Tai normaalisti ja normaalisti.Ainaki esikoisella oli jo sairaalassa semmonen tutka mukana,et jos suunnitteli syövänsä tai juovansa rauhassa,ni heti oli nälkä tai vaan pelkkä syli kaipuu.Vuoshan siinä meni,ku sai ite rauhassa syödä.Alko vuosikkaana ite lusikoimaan evään suuhunsa...

Mua suunnattomasti ärsyttää noi metsästäjät,täs on pari semmosta,jotka päästävät koiransa ajamaan tosta meijän postilaatikolta.Ikinä et varmaks tiiä,ku omat päästät ulos,onko vieraita koiria pihassa.Meijän kissa,vanha rouva 12v anto viime viikolla yhelle ajokoiralle lähöt pihasta,kaks kertaa ajo talon ympäri,ennenku koira ties suunnan.Sit napotti tiensuulla varmistamassa ,et ei tuu ainakaan takas!Hupaisan näkönen tilanne,iso koira ulis häntä koipien välissä ja pikku kissa pinko muristen perässä.Saatto tulla koira paralle pikku traumat! :D

Vimpula ja hormoonihiiri 31+1
 
Huomenia..

Sanna-78 yritä vaan lepäillä ja ottaa iisisti :hug:

oli pakko tulla kertoon kun oli eilen niin mahtavan näköistä kun tää vauva heilu tuolla mahassa, aika vähän loppujen lopuks liikkuu, mutta jos on just syöny ja menee sohvalle makaan, niin sit alkaa kunnon jumpat!! ja toinen missä innostuu on automatkat, silloin veivaa kans ihan mahottomasti, en sit tiedä onks siit kivaa istua autos, vai v*tuttaako :whistle:
En olis uskonu että tää maha jo nyt venyy noin hurjiin mittoihin kun tää kaveri takapuolta heiluttaa :D
ja aina vaan vasemmalla puolella, noh, eikai se enää mahdu kääntymäänkään, mut koko ajan on oikeestaan räpeltäny tuolla vasemmalla. Että näin tärkeetä asiaa:)
 
Sanna: Joo elikkä jos et toimita kelaan sitä muutosverokorttia niin prosentiksi tulee se 20. Mulle tuli hurjat 0% kun multa oli pidätetty liikaa veroja pankissa olo aikanani. Niin ja tuosta 3.5veestä alan saamaan myös pientä rahaa äitiysrahakaudella. Kaikki raha on todellakin tarpeeseen :whistle:

Ruokahalusta: Mä taidankin sitten olla ainoa jolla ON aina vaan ruokahaluja :p Voin siis syödä ihan normaalisti kaikkea ja on kyllä tullutkin sitä harrastettua :ashamed: Mulla ollut koko raskauden ajan pohjaton tuo ruokahalu :headwall:

Täällä taas roikun...ei ole oikein muutakaan tekemistä. Tein poikkeusluvan videokiellon kanssa. Petipotilas saa katsoa tämän päivän videoita...eihän sen raukan aika muuten kuluisi kun makoilee kuiteskin suurimman osan päivästä :(

LilliM
 
Lilli: Hyvä työnimi! ;) Meiän pojan nimi on Kaapo :heart: Profiilissa taitaa olla meiän vipeltäjän kuva =)

Vimpula: :D Mahtanu olla hauskan näköstä! Koiraparka :saint:

Tänne ei kummempia. Uhmis tuli eilen kotiin viikon mummilareissulta, ja mulla on heti käämit punasina :ashamed: Mä en vaan jaksa tuota älytöntä naukumista ja veljen kiusaamista, leluista tappelua ja ihan muuten vaan kitinää |O Uloskaan ei pääse kun vettä tulee koko ajan, eikä pojalle oo ostettu vieläkään sadekamppetta :ashamed: Nyt sitten nökötetään täällä hermo kireellä iltaan asti kunnes mies tulee kotiin töistä. Vituttaa.

emmamma & alma 33+1 :heart:
 
Emmamma: Katoinkin sun profiilista että meillä hyvin saman ikäiset noi "uhmislapset" :whistle: Meillä täytettiin maaliskuussa 3v. On se välillä rankkaa uhman kanssa...meillä kun kiusaa ja ärsyttää tuota koululaistakin minkä kerkee :headwall: Ei ole miestä meilläkään tänään paikalla...onneksi on rauhallista kun kipeänä tuo nuorin. Vaikka eihän se sairastelukaan tietty kivaa ole!

Niin ja Kaapo on loistava nimi ;)
 
Sanna :hug: Kuinkas voikaan sattua että näin peräjälkeen tapahtuu näin samanlaista?! Mullakin ens viikon päästä maanantaina OYSiin aika,katotaan mikä tilanne. Mua pelottaa joka hemmetin kerta ku meen vessaan,että löydän kirkasta verta. Kyllä huomaa jos vähän aikaa ylhäällä,että ei hyvä, takas pötköttää. Kipuileeko sulla alamaha? Mulla kipuilee ja pelottaa senki takia..
Mutta ei muuta kun yritämme levätä ja toivotaan,että molempien vauvat sais masussa vielä jonkinaikaa olla ja kasvaa.

Lillimenninkäinen Kyllä on ruokahalut täälläkin kohdallaan,et ole ainoa! :D

Kovasti on tosiaan lepäilty (paitsi eilen... :ashamed: ) ja vauva on ollu tosi vilkas,hyvä niin tietää ainakin että vauvalla kaikki hyvin.
Semmosta mietin että onkos muilla ylämasu kipeenä? Mulla on ja mietin toisaalta että jos vaan painaa jotai elimiä,mutta sitten kävi kyllä pelko raskausmyrkytyksestäkin.kun eilen tuli iltasella semmonen huimaava ja väsyny olo,ja semmonen outo,että mietin että oisko verenpaineet korkealla. Mutta maanantaina neuvola,pitää siellä puhua.

Mutta nyt aamukahville..tuli nukuttua vähän pitkään aamusta kun yöllä ei uni tullu.

Miiku 30+4
 
HE82: Pahoitteluni heti kärkeen että en muistanu tarkemmin ketä nikkejä valitteli hampaistaan( ja en jaksanu alkaa enää haeskeleen).. Sorry! :)

DJMussukka: Juu tosta hammashoidosta, niin kuten edellä jo totesin niin joillakin huono-onnisilla on suun olosuhteet sellaset että siellä viihtyy kariesbakteerit paremmin ja siinä ei kauheesti mitkään hoidot auta.. Se on valitettavaa!! :| Ja tiiän kyllä, että tuo kuulostaa maallikon korvissa aika turhalta tuo, että huono hammasluusto ei periydy, jos koko suvulla on kuitenkin huonot hampaat... :) Mutta ainakaan tutkimusten perusteella ei ole pystytty todistamaan huonohampaisuuden periytymistä.. Mutta se siitä :) Otan osaa hammasongelmiisi, ne kun tuppaa tulemaan niin pirun kalliiksi, että varaa ei todellakaan ole hypätä koko ajan tarkastuksissa/hoidoissa |O

Sannalle hurjasti voimia ja lepoa!!! Toivotaan että Nipsu jaksais vielä muutaman viikonkaa edes pidellä kohdun seinämistä kiinni :hug: Samoin miikulle!
 

Yhteistyössä