*Marrastähdet '07* syyskuussa

Hei kaikki!

Täällä ollaan palattu 10 päivän matkalta joka suuntautui tuonne Aasiaan. Oli kiva päästä pois Suomen syksystä. Reissu meni oikein hyvin, toki olin erityisen tarkka käsi- ja elintarvikehygienian kanssa. Lentomatkakin sujui kommelluksitta - paljon vettä, säännöllistä jalottelua ja tukisukat. Tosi seksikkään tuntuiset... :D

Tänään oli myös neuvola, kaikki oli hyvin. Vaavi oli neuvolatädin mukaan kääntynyt raivotarjontaan (aikaisemmin poikittain), ja sf-mittakin oli osin sen takia noussut kahdessa viikossa 3 cm:llä 29 cm:iin. Joten nyt mennään keskikäyrällä, sitä ennen hieman sen alapuolella. Paineet 110/68 ja pissa puhdas. Painoa tullut noin 10 kiloa...

Hankinnat on vieläkin aika lailla kesken, onneksi on tuo "Mitä vastasyntynyt tarvitsee"-lista! Te kaikki muut olette niin pitkällä valmistautumisessanne... No, tänään pääsen äitiyspakkauksen kimppuun, se tuli vihdoinkin!

Sannalle ja Miikulle jaksamista! Toivottavasti verenvuoto tyrehtyy. Voin kuvitella miltä teistä tuntuu; itse olisin vastaavassa tilanteessa ihan suunniltani huolesta!

Niksuliina + vaavi 31+6
 
Maanantaita.

Varsinainen maanantai ollutkin. :/ Aamuyöstä heräsin ensin selkäkipuihin. Ne helpotti onneksi, kun kaivoin tyynyn takaisin jalkojen väliin. Hetkenpäästä heräsin hirveän huonoon oloon ja sitä sitten jatkuikin koko aamun, nyt on ehkä vähän parempi olo. Ei auttanut syöminen, ei mikään ja lopulta alkoi vähän päästäkin heittää. Menin aamulla töihin, mutta olo oli niin etova, väsynyt ja jotenkin höntti, että lopulta soitin neuvolaan ja laittoivat mut suoraan täksi- ja huomispäiväksi saikulle. Kävin äsken neuvolassa pikaseen tarkistuksessa ja verenpaine oli vähän koholla, muuten kaikki ok. Epäilivät, jos olisi vatsatautia tms tulollaan. Keskiviikkoaamuna käyn vielä uudestaan ja katsotaan sitten pitäneekö sairaslomaa jatkella tms. :ashamed: Vatsatautia en kyllä hirveämmin kaipailisi, mutta muuten mielellään jäisin kyllä jo kotiin. Pelkästään töiden ajatteleminenkin saa nykyisin jo verenpaineen nousemaan... :(

Soittelin äsken vanhemmille niiden kuulumisia viikonlopun Venäjän-reissulta ja samalla kuulin, että veljen tyttö on vatsataudissa. Eilen se vielä touhuili ihan tyytyväisenä, kun oltiin siellä käymässä. Joten pistää vähän hirvittämään, että sainko sieltä pöpön... :x Noh, kattellaan miten tämä tästä etenee.

Joo, ajattelinkin että sen tuttipullon puuttuminen äitiyspakkauksesta on varmaan jonkinlainen muutos aiemmasta. Omasta mielestä tuntuu niin luonnolliselta, että se olisi siinä mukana. Noh, kohta pääsen hypistelemään sitäkin pakettia: Mun paketti on tänään vihdoinkin tullut postiin!!! :D On sitä vaan odotettukin. :p Meni tasan se 2 viikkoa, mitä päätöksessä sanotaan sen tulemisen maksimissaan kestävän... Odottelen, että mies tulee kotiin, niin kauppareissulla mennään sitä hakemaan. Näillä olotiloilla ei itsekseen huvita tuonne liikenteeseen lähteä ajelemaan...

mussu & pulla 30+3
 
Sanle Voihan se olla juu se istukka, ku vuotaa ku supistaa, kun siinä istukan vieressä/takana on se hematoomaki.. Tuli vaan mieleen, et onko muuten jotai vuotoa ku supistaa.. Kun jostai luin, et limainen verinen vuoto supistuksen yhteydessä on merkki käynnistyvästä synnytyksestä. Siksi kysyin, mut toivotaan ettei mistään sellaisesta ole kyse.

Tänään on sit sellanen pvä et menee 2 kpl supistusten estolääkettä.. Menin kynsihuoltoon ja ku pääsin sinne niin oli pakko ottaa tabu ja sit alko helpottaa ja on nyt ollu suht jees olo. Pientä mahan kovettumista havaittavissa, että on illalla pakko ottaa toinen. Toivottavasti tää ei mee tähän, et joka pvä on otettava pari tabua.

DJ Mussukka Toivottavasti sun mahavaivat menee nopeeta ohi. Oksennustauti on jotai niin hirveetä mitä vaan voi olla.. Tai ripuli...Noh, kaikki mahataudit on kamalia.. Jaksamista :hug:

Ootteko seurannu Big Brotheria? Mä olen sitä aina toisella silmällä kattellu, ku tuntuu ettei telkusta siihen aikaan mitään muutakaan tuu.. Tai noh, tuleeks telkusta nyt koskaan mitään järkevää, uusintoja uusintojen perään..

Mulla ennätyksellinen pvä menossa. Klo on jo pian puol seiska, enkä ole yhtään juonu kahvia tänään. Nyt ajattelin kupin juoda ja saa siihen jäädä tän pvän kahvittelut..

Äitiki sitte tulee huomenna. On kuulemma huomenna hyvä pvä pestä ikkunat kun ei ole kuulemma tänne luvattu sadetta =)

Mitäs DJ Mussukka muuten tykkäsit äippäpakkauksesta?

Mä meen nyt hakee kahvia :wave:

Sanna ja Nipsu 30+5
 
teksti hävisi bittiavaruuteen :headwall: :headwall:

noh...meillä pojasta tuli toipilas tässä, esinahan tulehus löytyi, kun lääkärissä käytiin.

BB:stä : on sitä tullu katottua kun ei telkasta muutakaan tuu...ihan päätöntä touhua kyllä siellä :kieh:

Meillä masussa on hikoteltu tänään useasti ja tuntuu jopa itsestä inhottavalta kun koko ajan sellainen pieni liike tuntuu rytmisesti, mutta pitää olla tyytyväinen vain, keuhkot kehittyy sitä paremmin mitä enemmän hikkaa :heart:

Perfekta ja hattivatti 32+5
 
iltaa!

neuvolassa käyty. Kerranki painonnousu ollu vähästä,3vkoa ja 600g :D yleensä tullu viikossa se 500g.

kaikki oli muuten ok,mutta pissassa oli verta.
vauvakin oli pyöräyttäny ittesä pää alaspäin.

seuraava aika 2vkon päähän, mutta terkka alko puhuu,että eihän sitä tiedä vaikka seuraava käynti ois jo kotikäynti..huih! :eek:
sais kyllä vauva muutaman vkon vielä masussa olla,että ehtis ees uutee kotiin päästä.
mut saas nähä, tänään on supistellu ihan kiitettävästi..mutta nyt siis paljon vettä ja lepoa, jos se rauhottus.

meninpä joo kehumaan taas miestä,ei ois vissii pitäny..teki taas tempun enkä mä tiiä taas mite päin olla :kieh: :'(
miksi kaikki paska kaatuu niskaan aina samaan aikaan..

miiku 30+6
 
Ja täälläkin .... ähkyn ja puhkun. Kaveri on keksinyt uuden asennon pyllylleen ja jaloilleen ja painaa tosi makeesti. Tuntuu ettei hengittämään pysty, täytyy vähän kiusata jospas vaihtaisi asentoa.

Supistelun yhteydessä ei mulla ainkaa ole tullut mitään vuotoa, ihan samaa joku muukin ajatteli että oiskos se istukan paikka mikä sitä vuotoa aiheuttaa. Minulle lääkäri ainakin sanoi että jos tulee jotain ekstraa niin heti soitto heille ja näyttäytymään.

Supistelut jatkuu siis täälläkin, kipua ei juurikaan ole ollut. Tänään alkoi selkäsärky (erilainen kuin mitä on ollut), joten täytyy varmaan soitella synnärille haluaako katsastaa tai odotellaanko perjantain neuvolaan. Viikkoja alkaa jo kasassa olla 34. Vielä kun muutaman viikon pysyy matkassa niin keuhkotkin on kehittynyt, mutta varmaan saan kärvistellä marraskuun puolelle. Tyttökin syntyi kaksi viikkoa myöhässä.

Nyt kylvettelemään tyttöä ja tutimaan. Haleja kaikille :hug: :hug: :hug:

viivin ja kaveri 33+4
 
Onpas taas ollut päivä! Menin suoraan töistä siskon luo ja sitten lähdettiin kangaskauppaan. Ostin lakana-ja harsokangasta. Lisäks sisko lupas ommella vauvalle hoitoalustan. Itseltä kun ei tota ompelun jaloa taitoa löydy vaikka miten yrittäis ja haluais... :ashamed: Lisäks ostin parit collegehousut vauvalle, kun oli niin söpöjä taas =) Äsken kotiuduin koiran kanssa lenkiltä ja pian alkaakin jo Täydelliset naiset! :) vähän kyllä jalkoja puuduttaa tän päivän juoksemiset...

miiku ja sanna: ei voi kun toivotella paljon voimia teille! :hug: toivotaan että vauvat pysyis mukana muutaman viikon vielä.

DJ Mussukka: mä tiesin ettei äitiyspakkauksessa ole tuttipulloa mukana, mut ihmetytti myöskin, ettei siinä ollut tuttia. Mulla on muuten myös ollut viikonlopusta lähtien tosi huono olo (tai huonoa oloa on ollut jo pitemmän aikaa), huippaa aina välillä ja etoo. Toivon myöskin ettei olis mitään vatsatautia, inhoan sitä niiiiiin paljon! :x pohdin myös sitä, että onko tää nyt jotain loppuraskauden pahoinvointia, koska alussa mulla ei sitä ollutkaan...

Mulla on tänään myöskin supistellut, pitää nyt kattoa että mihin suuntaan muotoutuu, jos sitä täytyy ihan saikkua hakea :/

Nyt jos menis iltapalan tekoon ja sit käperryn sohvalle telkkarin pariin ;)

H82 30+6 ( huomenna taas vaihtuu uusi viikko, hui! =) )
 
Onko kellään kokemusta millainen amme sopii ammejalkojen päälle? Mulla olis jalat tiedossa vaan en ole uskantanut hommata vielä ammetta että sitten sopivat yhteen.

Nuo öiset unipätkät alkaa rassata työn tekoa aikaslailla. Tänään harkitsin todenteolla saikun hakemista. Eihän mua jaksa kukaan kuunnella/kattella kiukkusena. Unta tulee vedettyä noin 3-6 tuntia yössä, kun muuten menis noin 8 tuntia.

Äiti tulee viikonlopuksi meille tapetoimaan ja maalaamaan mun kaveriksi kun mies on töissä. Jes, saadaan vauvan huone kuntoon ja voin tuoda hoitopöydän ja sängyn jo valmiiksi. Täytyy sitten myöhemmin kantaa sänky meidän makkariin muttei viitti vielä viedä kun ei tilaa ole liikaa. Vaatteita on tullut pestyä jonkin verran. Huomasin saman kun joku muukin (en muista kuka), että pitäis varmaan hankkia vielä gollegetyyppisiä vaatteita muutamat jos onkin kylmä talvi. Voi olla nimittäin sisälläkin kaksinkertainen vaatetus tarpeen, vaikka onhan meillä takka ja leivinuuni, joten puita pesään. Pikkusälää laitoin viikonlopun kauppalistalle jo valmiiksi. Sitterin ja kaukalon päälliset pitäis saada aikaiseksi pestä, koneeseen ei voi kaikkia osia laittaa.

Mekin päästiin vihdoinkin valmennusryhmään, terkkari soitti tänään. Valmennus on vasta 13.10 ja synnärikäynti pitää ite varata rv32 jälkeen. Ajattelin varata sen äitiyslomani alkuun, pääsisin helpoimmin, katsotaan jos ne antaa jo niin pitkälle aikoja.

Aika kuluu kyllä välillä siivillä. Enää 9 viikkoa ja pieni käärö olis sylissä jos menee "laskelmien mukaan".

Jaksamisia kaikille raskauden runtelemille! :hug:

pikku-jussi ja natiainen rv 31+1
 
iltoja.

nyt on hammastarkastus takana ja ei se ihan maanrakoon mua sättiny onneks. No ei.. oli tosi mukava hammaslääkäri ja ei antanu sellasta kuvaa ettei tätä purukalustoa enään kuntoon sais ! Olihan siellä vaikka mitä ja juurihoitoja tulisi :ashamed: yms mutta hän ilmoittelee hintaarvioo ja katellaan sitten. Röngteniä kun ei voi ottaa tämän raskauden takia niin varmaan sen sitten ottaisi parin kuukauden päästä..
Toivottavasti vaan joku kaunis päivä sais tän rivistönkin kuntoon :ashamed:
Mutta se tulee maksamaan joten katotaan mitä saa ja milloin aikaiseks.
Mua ei sentään ees jännittäny yhtään, se oli tooosi iso juttu mulle :)

Noista kotiintulovaatteista; Mäkin oon miettiny että ei välttämättä ole sillon marraskuussa vielä niin kylmä mutta ei voi tietää joten pitää varmaan lähemmin miettiä tarkemmin tai sitten laittaa 2 kerrastoa valmiiksi.
Onpahan sitten valmiina kumpikin. Tosin mieluummin vähän enemmän vaatetta kun liian vähän,ainakin siis mukana kun kyllähän kaikki kotiin tulee takas :)

Ei meiltäkään ole kovin pitkä matka kuitenkaan sairaalaan ja itse sairaalasta parkkipaikalle kävelykään ei ole kovin pitkä..tai tästä parkkikselta kotiin.

Mua on aina välillä särkeny nyt tuonne alaselkään (supistelua??) mutta ei onneks muuta.. saas nähä millon ne ongelmat täällä taas alkaa :ashamed:
yöt on vaan niin pirun katkonaisia vessan ravaamisten yms takia.. ei vaan saa unta :/

Niin ja bb:stä; kyllä sitä aina välillä tulee katottua..vaikka tosi tyhmä ohjelma onkin :LOL: kyllä jotenki pysyy perässä kuka tippu ja kuka teki mitä :D

ihanaa kun on oikeestaan kaikki itse vauvaa vaille jo valmista :heart:
muutamat pikkutavarat vielä puuttuu mutta muuten.

Onko ketään jolla on ihan normaali amme vain vauvalle? ei jalkoja ollenkaan.
Mä en oo ainakaan toistaseks hommanu niitä jalkoja ja aattelin että kyllä kai toi amme pelkästään riittäis kun laittaa vaikka saunan lauteelle sen niin voi olla ite vieressä.
Jotenkin ne jalat vaan tuntuu niin hepposilta :eek: :whistle:

no jos ehkä vielä jotain söis ja lähtis nukkumaan.. :wave:
 
nita1: me ainakin pärjättiin esikoisen kanssa ammeella ilman jalkoja, ja näin olisi tarkoitus kahden tulevankin kanssa pärjätä. Tietty säästäähän siinä itse selkää kun kylvetyskorkeus on kohdillaan, me pidettiin ammetta aina sen "saunajakkaran" päällä ja oli ihan tukeva niinkin. Vähän ehkä kumarassa joutuu lapsen pesemään mutta se ei ole mun ongelma, kun miehellä on ollut kunniatehtävänä hoidella tuo kylvetyspuoli ;)

Miikulle ja Sannalle jaksamisia ja :hug: . Ei varmaan ole helppoa olla huolehtimatta, mutta onneksi ollaan kaikki jo niin hyvillä viikoilla ettei ihan välitöntä hätää olisikaan vaikka sattuisi vauva(t) syntymäänkin.

Joku kyseli aiemmin että montako tuttipulloa on hankittu etukäteen, minä ostin esikoiselle muistaakseni 2 tai 3 pulloa ja pari tetraa korviketta ihan oman mielenrauhan takia kaappiin valmiiksi, niillä pärjättiin ihan hyvin. Nyt onkin sitten ihan toisen luokan valmistautuminen tähänkin, kasassa on nyt 17 tuttipulloa :LOL: Mutta tosiaan ihan sillä ettei tarvi sitten joka hetki olla pulloja keittämässä, kun kahden vauvan kanssa on varmaan sitä hommaa muutenkin.

Keskiviikkona on taas aika äitipolille, kovasti huolettaa noiden pirpanoiden kasvu! Ovat siis tasaiseen tahtiin kasvaneet ja käyrä piirtää hyvää tasaista viivaa, mutta kun sitä on niin tyhmä ja menee vertaamaan muiden arvioihin |O Kai se sitten on vaan mun oman pään sisäinen ongelma, mutta minkäs teet kun mietityttää! Lääkäri sanoi viimeksi että JOS raskaus kestäisi loppuun asti (eli viikolle 40, mitä se ei kyllä tee..) niin vauvojen painoarviot olisivat 3kg ja 2,7kg. Eli pikkuisia tulevat olemaan syntyessään! Ymmärtäähän sen, kun joutuvat jakamaan kaiken ravinnon ja tilan kohdussa.

Mulle on nyt tullut vaivaksi jatkuva väsymys! Voin nukkua miten paljon vaan, milloin vaan. Tänäänkin otin leppoisat 3 tunnin päiväunet vaikka olin herännyt aamulla vasta 10.45. :D Mietin vaan että onko tämä enää ihan normaalia, onko teillä ollut millainen hb kun terkka on rautakuuria suosittanut? Mulla oli viimeksi viikko sitten 119, mutta ei edelleenkään kuulostanut tarvetta rautatableteille olevan? Äiti vaan totesi ettei synnytyksessä kyllä kärsi paljoa verta menettää noin alhaisella hb:lla.. :|

No juuh, ötyjä vaan kaikille :wave:

Liituraita ja pirpanat 32+0
 
Ja heti alkuun Miikulle ja Sannalle :hug: Toivottavasti kaikki menee vielä pitkään masussa hyvin =) Täytyy myöntää että noiden teidän kokemusten jälkeen on tullu vähän itekkin seurattua vessassa, mitä siihen paperiin jääkään :| eipä oo aikasemmin tullu mieleenkään..
Muuten ei tänne mitään ihmeitä. Supistukset on jokapäiväsiä, mutta kivuttomia, joten enpä oo niistä hermoillu. Liitoskivut on järkyttäviä välillä, ei tiedä miten pääsis liikenteeseen, mut jotenkin sitä siihenkin turtuu. Esim. nyt tänä aamuna on paljo helpompaa kun eilen.
Tavaratkin vauvalle alkaa olla suht valmiina, pikkusälä multakin vielä puuttuu. Tuntuu vaan aina, et vielähän sitä kerkee. Vaatteita on ainakin edellisten lasten jäljiltä ihan riittävästi, 56 cm toppapuvun ostin kyllä, kun alennuksesta löysin ihanan Travallen puvun :heart:
Sairaalakassia en oo vielä pakannu, eikä mulla viimekskään ollu mitään ihmeitä mukana. Kotiintulovaatteetkin oli samat kun sairaalaan mennessä :LOL:
Väsymys muuten vaivaa täälläkin, vaikka hemoglobiini ei oo alle 140 koko raskauden aikana mennykkään. Voisin vaan aina nukkua |O
Mutta jos nyt keittelis vaikka aamukahvit niin vähän edes virkistyis =)
Krista ja pikkunen 32 + 1
 
Liituraita Mulla oli hemppa 121 ku sain raudat neuvolasta mukaan,laskenu omalta tasolta sen verran reilusti.Yleensä ollu 150 luokkaa tai yliki.

Nita1 Meilläki pärjättiin ilman jalallista ammetta,kylvetys saunan alalauteella.Isäntä meilläki kylvetti,sille se korkeus oli just hyvä.Sit siellä oli kuitenki mukavan lämmintä,ku ajotti kylvetyksen saunareissun yhteyteen.

Mut palailen illemmalla ku viieltä on neuvola.
 
Meilläkin oli esikoisella vain tuo amme, mutta nyt on uusi asunto ja vessan lattiassa on akryylilattia (eikö ole saunaa) niin jalat hiertyisi rikki siinä, ja muistan miten selkään otti se lattialla jaloillaan olo, niin sen takia olen nyt itse hommaamassa camin jalkoja...yritän käytettynä ostaa, mutta soittoi ei ole vielä tullut, ammeen ostan huomenna kun mennään kuopioon..jos ei tuu soittoi niin käyn sitten kk päästä ostamassa uutena ne jalat...

Liitu : Mulla oli hemppa 111 kun terkka suosittelia raudan aloitamista...nyt on noussut sitten tehokuurilla takas 124...

Perfekta ja hattivatti 32+6 (huomenna taas uusi viikko :heart: )
 
Eilisilta meni sohvan pohjalla. Kauppareissun jälkeen oli niin etova olo, että eipä sitä äitiyspakkaustakaan juurikaan jaksanut tutkiskella. Sain sen leviteltyä tuohon olkkarin lattialle ja parin tunnin levon jälkeen takaisin pakettiin. Mutta oli se vaan kiva. =) Se ulkohaalari ja vihreäraidalliset pöksyt ja kietasu(muistaakseen?)paita oli erityisen veikeät. Minun makuun. :)

Viimeyön sain nukuttua lähes putkeen ja tänään onkin vähän parempi olla. Vielä ei kummempaa etomista ole tullut, joten katellaan miten päivä tästä etenee. Vasta vähänaikaa olen tässä jalkeilla ollutkin. Ja ei kertaakaan onneksi mitään ulos ole tullut, toivottavasti jatkuu samaan malliin. Ruokahalu on vaan melkolailla pois... :ashamed: Kuulostaa HE82 sun olotilat aikalailla samoilta, mitä mulla on tässä ollut. Sitä on kai vaan liikkeellä... :/

No minä olen BB:tä seurannut. :D Noloa myöntää, mutta koukkuunnun tuommosiin turhiin reality-sarjoihin aina... Ei oo omaa elämää ei. :ashamed: Tosin huolettahan siinä voi jaksoja jättää välistä, koska juonesta ei varmasti tipu. Hullua menoa.

nita: Hyvä, että hammaslekurilla käynti meni suht hyvin. :) Että jäi kuitenkin hyvät fiilikset, pelot ei pahentuneet tms. Hirveästi ne fiilikset on kiinni myös siitä lääkäristä, miten se käsittelee potilasta jne.

Mä en vielä ammetta ole hommannutkaan. Kun olen miettinyt, että ostanko Prismasta semmosen ihan perusammeen vai pitäiskö ostaa semmosen, missä on sellanen puolimakuulla oleva "istumapaikka" vauvalle. Onko siinä oikeasti järkeä, onko näppärä? Jalat siihen kyllä varmaan pitäisi ostaa, kylppärissä ei ole minkäänlaista korkeampaa alustaa missä pitää, kun ei ole saunaakaan.

Liituraita: Mulla Hb oli 113, kun rautaa suositeltiin (viikolla 28+6). Tosin sillonkin sanottiin, että oman harkinnan mukaan. Ennen raskautta mulla Hb oli yli 150, raskauden aikana pitkään 130:sä. Väsymys on viimeviikot vaivannut, joten viikko sitten ostin paketin. Eilen Hb olikin taas 130. Joten hyvin oli toiminut. Tosin väsymys ei ole muuttunut mihinkään... Kuuluu kai mulla vaan "taudin kuvaan"... ;)

Tänään ajattelin pestä ekan koneellisen vaavinvaatteita. Saa ne sitten viikattua talteen, pois tuosta pyörimästä. Nyt kun jopa jo saattaa saada jonkinlaisen koneellisen kasaankin. :) Ja JOS olotila antaa myöten kaupassa pitäisi käydä vähän vahvempaa liimaa ostamassa. Ja JOS olotila edelleen antaa myöten, teen pinniksen päädyt sen avulla vihdoinkin valmiiksi (pitää liimailla vaahtomuovit vaneriin, siihen päälle niitata vahakankaat jne). Mutta rauhallisesti pitää tässä vaan edetä...

mussu & pulla 30+4
 
HE82: Onko sulle muuten puhuttu vielä mitään tutustumiskäynnistä Naistenklinikalla? Mietinpä vaan, että onko semmonen luvassa jossain vaiheessa, kun ei olla asiasta sanallakaan mulle vielä mainittu... Olettaisin ja toivoisin että sellanen on... :)
 
Mulla on hb pysytellyt 119 kauan aikaa. Ohjeeksi sanottiin viimeksikin,että ottaa rautatabuja aina kun muistaa. Ja niin mä olen tehnytkin.

Meillä on jalallinen amme ja mun mielestä on tosi kätevä. Ammeen sain mun siskolta jo tuon kuopuksen vauva-aikana,jalat ostettiin erikseen cittarista.

BB:tä on tullut taas seurattua ahkerasti :D Siihen vaan jää koukkuun vaikka mä inhosin yli kaiken kyseistä ohjelmaa silloin kun sitä ekaa kertaa alkoi tv:stä tulemaan. Mutta viime kausikin piti katsoa melkein alusta saakka :ashamed:

Mulla on kivasti kurkku kipeä :snotty: Pikkujäbällä on korvatulehdus ja koululainenkin on niiskutellut kahtena aamuna :/ Täytyy toivoa ja rukoilla,että sairastettaisiin ennen marraskuuta kaikki mahdolliset pöpöt,ettei vaan vaavin syntymän jälkeen ole heti joku kipeenä! Vesirokkoon oon latautunut,että sata varmana se on meillä kun Kaapo on syntynyt :headwall: Vaikka eihän sen pitäisi pieniin vauvoihin tarttua,mutta eihän se mahdotontakaan ole.

Kuka kaipaa jo omaa kroppaa takaisin?? Mulla alkaa aina jossain vaiheessa tää tympiintyminen tähän valas-oloon ja sitä jo haaveilee päivästä jolloinka (toivottavasti ) voi vetää vanhat farkut jalkaan :whistle: Ärsyttää olla aina jossain verkkareissa tai muuten vaan epämukavissa vaatteissa.

(.) Kaapo liikuskelee ahkerasti ihan alhaalla. Mietityttääkin,ettei vaan olisi perätilassa. En tiedä puskeeko päätään vai jalkojaan tonne alas,mutta ei kyllä tunnu kovin kivalta.

LilliM+Kaapo 29+6
 
Pienet on ilot ihmisellä, mut tänään EI tullu mitään vuotoa aamulla vaikka supisti :)

Amme on täälläki viel hankkimatta. On aika pieni toi kylppäri et mä luulen et mulla tulee olee ihan perusamme vauvalle ilman jalkoja ja sit ei voi mitään jos ja kun selkään sattuu. Tänne ei vaan yksinkertaisesti mahdu..Ja mä olen siis päättäny että tässä asunnossa mahdutaan se vuosi vielä asumaan kun en niitä veroja suostu myyntivoitosta maksaan enkä tappiolla myymään.

BB:tä täälläki tuijotetaan. Mulla vaan menee hermot siihen Hekaan. Se on mun yhden tutun ex-poikaystävä ja turkulainen ja kuuluu tohon BTCF:ään (Bemari clubiin), niin meillä valitettavasti yhteisiä tuttuja.. Ja se on ihan normistiki sellanen pomottaja ja kaikentietävä mitä se tuolla talossaki on. Ja mä en jaksa yhtään sellasia ihmisiä.. Ihmettelen vaan, ettei kukaan ole sanonu sille suoraan, et LOPETA!

LilliM Mulla on Nipsu perätilassa ja mä tunnen et ne on jalat mitkä mua mätkii virtsarakkoon jne.. Eilenki oikeen vihlo kun hän päätti jotai kunnolla muljata ja riehuu...

Sain eilen vauvan palapeiton palaset ommeltuu yhteen ja pitäs se fleece-kangas sinne käydä ostaa toiselle puolelle. Pitää tänään varmaan mennä ku kaupunkiin joudun joka tapauksessa menee.. Siskon pojan synttärilahja pitää mennä vaihtaa Br-lelukauppaan, ku se oli rikki. Niin samalla vois käydä Eurokankaassa ku se siinä vieressä on..

Tässä just odottelen, et äiti tulis, et saisin aamukahvit. Loppu vaan maito illalla ja ilman maitoa ei voi kahvia juoda ja äiti lupas maidon tuoda tullessaan..

LilliM Kyllä sitä välillä tulee sellanen olo, et olis kiva laittaa mitkä tahansa vaatteet päälle vaan kun ei mahdu.. Kyl mulla siis normi farkut menee edelleenki päälle mut ei ne oo kauheen mukavat nyt tällä hetkellä päällä..

On muuten paino sitte tippunu vkossa 2kg, ku ummetus helpotti ja vaihdoin raudan merkkiä.. Ja mulla ku oli hb ekalla kerrralla 129 ja seur. ku mitattiin niin 118 niin käskettiin alkaa syömään just sen takia jos synnytyksessä menettää verta paljon.

Mut nyt loppu mun romaani :wave:

Sanna ja Nipsu 30+6
 
huomenta

Taas on nii huono aamu,eilen puuhastelu kai kostautuu. Menkkamaisia kipuja taas, ja jossai tuolla kohdunsuulla(?) tuntuu kipua. Mulla vuotaa edelleen ruskeaa vuotoa,välillä oli jo vaaleempaa,mutta nyt taas tummaa. lääkäri sillo sano että voi tulla semmosta rusehtavaa vuotoo,mutta siitä on jo viikko ku pääsin sairaalasta ni onkohan ihan normaalia että vieläki tulee..

eikä yhtää tätä tilannetta helpota,että oon yksin kotona..mies omilla reissuillaan..on tää nii vaa perseestä taas. pelottaa että tässä joutuu kohta synnyttää,ja vielä yksin.

mutta nyt laittaa vauvan vaatteet kuivumaan..

miiku 31+0
 
Neuvolassa käyty!

Nyt viikot 33+5. Aika valasmainen olo...
Neiti oli kääntynyt raivotarjontaan,jippii! Pikkuset jalat tuntuu tulevan kyljestä läpi.
Painoa tullut n.9kg yhteensä.
Verenpaineet ok.
Hemppaa ei otettu,kun viimeksi se oli 127.
Sf-mitta 30,5cm,tasan keskikäyrällä mennään.
Ei ole ollut vuotoja eikä kipeitä suppareita.

Synnärille mennään 2 viikon päästä tutustumaan! Kyllä tämä aika menee nopeasti.
Flunssa ja kurkkukipu vain vaivaa, mutta ei onneksi ole kuumetta.
Amme vielä ostamatta ja itkuhälytin hakematta. Pinniskin on jo kasattu.
Äippäpakkausta EDELLEEN odotellessa,prkle! :headwall:
 
LiituraitaRuutupaita: mulla oli hemppa 116, kun käskettiin rautakuurille. Nyt oon syöny 2 kuukautta ja hemppa oli noussu huimasti 119! :eek: mulla ei ainakaan kovin nopeesti noi tehoa. Normaalisti ollu 150... :whistle:

DJ Mussukka:mä sain neuvolasta paperin, jossa on numerot Naistenklinikan synnärille ja osastoille. Itse täytyy varata tutustumisaika, olisko ollu joskus viikoilla 35-37, jos oikein muistan. Etkö sä oo saanu mitään tietoa niistä?

LilliM: minä kaipaan jo omaa kroppaani takasin ja muutenkin normaalia olemusta! :wave: oon niin kyllästyny tähän rampauteen ja siihen etten pysty nukkumaan vatsallaan! |O odotan sitä hetkeä niiiiiin paljon! :D

Sanna:hienoa että vuotoa ei ole tullut, jospa se nyt siitä rauhottuis! :hug:

Nyt täytyy jatkaa töitä!

H82 31+0 :heart:
 
Täällä taas väsy päivä...ihan on tööt olo...ja pitäis tuossa myöhemmin hakee vielä mun vanhemmat käymään, kun tilauksia hyö netistä tekis, ja heil ei konetta oo...onneksi ei oo pitkä matka mutta jotenkin tuntuu niin ylivoimaiselta nyt ajatus että jonnekin pitäis lähtä


pakko mennä kyl teetä hakemaan, meinaa tulla vilu, vaikka se oon minö yleensä täällä meillä nykyään kellä on kuuma

Perfekta ja hattivatti 32+6
 
Liituraita: Mulla oli pari kuukautta sitten laskenut 118, eikä kuulemma ollut tarvetta raudalle. Nyt eilen siis neuvolassakäynti ja laskenut 108 ja sain rautakkuurin.
Muita neuvolakuulumisia:
Painoa tullut yhteensä 10kg
viikkoja siis eilen 29+6
sf-mitta oli 27, eli yläilmoista on laskeuduttu keskikäyrälle.
verenpaine 129/88
syke 138
raudat sain sii mukaan.

Väsy on valtava ja töitä ei enää jaksaisi tehdä, mutta on niin paljon aikaansaatavaa ennen lomalle jääntiä, ettei saikkukaan oikein ole mahdollista.

Enni ja Jalmati 30
 
Täällä on sitten alkanu taas vaihteeks nää alaselkä/alavatsa säryt :ashamed:
justiinsa kun eilen mainitsin ettei oo mitään ongelmia taas ollu !
Särki jo aamulla ja sitten on tässä päivän mittaan tullu sellasii menkkamaisii kramppeja ja särkee vaan :'(
Pitäis vaan mennä lepäämään mutta kaikkee tässä ollu kotona hommaa ettei oo kerinny :ashamed:
Välillä helpottaa ja välillä taas särkee enemmän :/ No jos jatkuu niin pitää varmaan soitella päivystykseen tjn mutta toisaalta ei näihin varmaan muu kuin lepo auta?

MIIKU84: samanlaista kipua varmaan täälläkin mutta ilman tuota vuotoa :hug:

Mikä muuten voisi olla kun tuntuu että jalkoihin tulee kanssa sellasii kramppeja aina välillä,joskus öisinkin? Ihan kuin suonenveto mutta ei kuitenkaan.. alkaa vaan sattumaan :eek: vaikee selittää mutta.. kuitenkin. Ne on tosi inhottavia kun tulee tunne ettei mikään auta että sattuu vaan :ashamed:

DJMUSSUKKA: joo toi hammaslääkäri ainakin osas käsitelllä potilaita :) saa nähä vaan mitä voi tehä näille kun rahaa ei kuitenkaan kovin paljon "ylimäärästä" ole :/

AmmeestA; joo oon aatellu kyllä ihan sitten pärjätä ilman niitä jalkoja, mies saa sitten mennä kylvettämään jos ei muuten ;) ja ainahan ne jalat voi myöhemminkin ostaa.

Noista valmennuksista ja synnärille tutustumisista;
Valmennukset mulla on vasta kanssa lokakuun puolessa välissä tai jotain sinne suuntaan. 2 Valmennusta ,toisessa muistaakseni käsitellään synnytystä,imetystä yms ja toisessa parisuhdetta.
Mutta OLIKO TÄÄLLÄ KETÄÄN MUITA MENOSSA KÄTTÄRILLE SYNNYTTÄÄ?
Ainakin EMMAMMA oli (?) niin aattelin vaan että millon sinne nyt sitten pitäisi soitella ja varaa aikaa tutustumaan tai niin oon ymmärtäny että pitäis tehdä. Ei ainakaan neuvolassa olla kyllä mitään puhuttu asiasta..

No jos yrittäis ees hetkeks mennä lepäilee :wave:
 
Heisan!

Minut pantiin eilen rautakuurille, kun hb oli laskenu 107:ään. Aluksi oli 127, keskivaiheilla 116 ja nyt siis toi 107 ja nyt vasta rautakuuri määrättiin. Vissiin vähä vaihtelee neuvoloittain tuo suositus...?

Niin ja kun terkka eilen soitteli mulle noista hb tuloksista, niin samalla kertoi että mun omalääkäri oli laittanu mulle lähetteen ylävatsan ultraan ku mulla on tuota inhottavaa ja aika kovaa kipua tuossa oikeen rintakaaren alla. Ihan kosketusarkaki välillä. Epäilevät sitte että olis sappivaivoja jonninlaisia.. Itse vähän luulen että siellä mitään ole, raskauden vaivoja kai vaan :D siks olinki aika yllättyny että KUNNALLISELTA laitetaan jatkotutkimuksiin ihan ilman vaatimuksia!!! Olin kyllä erittäin hämmästyny, positiivisesti tietenki :) Yleensä aina saa kinuta ja rukoilla jotta sais ees jotain tutkimusta aikaseksi vaivojensa suhteen..

Amme meilläki on ihan beisikki, jopa ilman pohjatappia :) Eikä myöskään ole jalkoja. Eiköhän sitä nuori ihminen jaksa pari kertaa viikossa kyykistellä ammeen vieressä vauvaa pesten. Ja onhan toi mieski.

LilliMenninkäinen: Minä todellakin kaipaaan omaa kroppaa takasi, tai no, sama kroppahan tämä on, mutta sitä omaa mahaa!!! |O Ei oo kaapissa enää mitään päälle sopivia paitoja ja samoissa housuissa mennään :/ Eikä enää viitti ostaa uusia ku välttis tarvi ku muutaman viikon enää. Mutta aah, se mahallaan nukkuminen, sitä minäki ootan! Mun lemppariasento! :)

Miiku84
: Onkos teillä tullu ongelmia miehen kanssa? :( Vai onko työreissullaan? Tsemiä kovasti, inhottavaa olla yksin. Toivottavasti kaik menee vielä hyvin :hug:

nita1: Minä oon menossa kättärille, tosin en haikaranpesään. Mutta sinne pitää kuulemma ite soitella noin 6 viikkoo ennen laskettua aikaa ja sopia tutustumiskäynti... Haikaranpesässä kai on omat synnytysvalmennukset, joten sieltä kautta se tutustuminenki käy varmaan helpommin :) Mut sä et ilmeisestikään oo kanskaan haikaranpesään menossa, jos et oo kuullu niistä niiden omista synnärivalmennuksista?

Mutta sateisen tiistai-illan jatkoja! :)

Edla 30+5
 
Jaahas jaahas... Neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa. Paitsi sf-mitta oli kasvanu viikossa 3cm, ja on nyt 36 :eek: Viikon päästä tiistaina uudestaan kattomaan, ja jos jatkaa vieläkin kasvua noin paljon yläkäyrän yläpuolella, niin äippäpolille tarkistusultraan :|

nita: Nää.. En oo menossa tutustumiskäynnille :xmas: On nuo aikasemmatkin tullu ilman tutustumiskäyntejä (tosin oli eri sairaala), niin eiköhän tämäkin :D Eikä mulla ois aikaakaan mennä.. Hyvä että synnyttämään kerkee :xmas:

Ja jippii! Uhmis pääsee alottaan päiväkodin ens maanantaina! =) Saatiin tosi nopeesti paikka kun mulla meinas mennä (tai no, menikin) hermo.. Ja masennustakin todettiin. Tuntuu kyllä tyhmältä laittaa akka hoitoon kun ite oon kotona pienemmän kanssa, mut valehtelematta tuo tyttökin tarvii jo toisenlaista virikettä kodin lisäksi. Eikä musta enää edes ole kovin virikettä järjestämään :ashamed: Maha on iso, supistelee herkästi ja liikkuminen hankalaa.

emmamma & alma 33+4 :heart:
 

Yhteistyössä