*Marrastähdet '07* syyskuussa

Edla juu,ongelmia taas..tässä tilanteessa ei ois tarvinu tätäki taas tulla eteen,taas saa miettiä miten ois parempi jatkaa eteenpäin..

emmamma hui ku tuntuu isolta tuo sun sf-mitta omaani verrattuna,itsellä se on 29.

mä kaipaan kans mun kroppaa.14,5kg tullu painoa lisää, en malta oottaa että pääsen kunnolla rääkkäämään kroppaani,tai edes tekee normaaleja kävelylenkkejä!ja masullaa nukkujana mäkin odotan että saa mieluisan nukkuma asennon.mutta kyllä mä silti toivosin etten ihan vielä kroppaani saa vain omaan käyttööni,vaa masuasukki vois siellä kölliä joitai viikkoja vielä.

nyt yrittää nukkuu..jos vain sais unen päästä kiinni,kaikki ajatukset ku alkaa pyörii mielessä aina nukkumaan mennessä..
 

Ihan pikapikaa vaan..
Mulle ei oo vielä tullut semmoista oloa, että tarttis saada oma kroppa takas..koitan nyt nauttia tästä masupallerosta, kun enempää ei meille tod.näk. lapsia tuu..niin ja toivotaan silti että synnytyksen jälkeen saan tän masupalleron pienenemään, silloin en enää nauttis siitä :LOL:

Mitähän kaikkee olittekaan kirjotellu..?
En nyt muista, mut omaa napaa viel vähän, enne aamutoimille ryhtymistä..
Joku ainakin kirjotti että on alkanut itsekin katsomaan mitä paperiin jää pyyhkiessä, kun joillakin sitävuotoa tullut..
Sama täällä, ja nyt onkin tullut välillä ihan reipaasti semmoista suht sitkeetä valkkaria, yök..Mut muuta outoo en oo sen pään jutuissa huomannut.

On alkanut kans tuohin häpyluuhun välillä vihloa, liekkö ne liitokset? Eilen oli kummallinen kipukohtaus alamahalla, joka säteili reisiinkin asti..Oltiin just koottu meijän uus tilanjakaja, ja sit koitin hätistellä miestä ja tyttöö pukemaan että kauppaan päästäis lähtee, ja sitten kun lopulta autoon pääsin niin sit alkoi koskemaan, oli hankala istuakin kun jalat tuntui niin levottomilta.

Pikaneuvolauutiset viel..
Hemppaa ei mitättu ku viimeks niin hyvä, mut verenpaineen takia nyt viikon välein seurataan ettei pääsisi nousemaan. Pissa ollut puhdas kans. Vauva edelleen perätilassa, tai sit vähän vinottain, ja sen takia sf oli vain 28 tai 29cm.
Mutta, eipä muuta..mukavaa päivänjatkoa kaikille!
M ja rv 32+4
 
Noh,olipa ainaki paineet kohillaan eilen neuvolassa,178/98,mut kuitenkaan noi paineet ei oo aiheuttanu vaaville ongelmia.Napavirtaukset oli hyvät ja painoa lapsosella 1984 g.Vastaa hyvin viikkoja...Sisätutkimusta ei tehny,sano,et ois ihme jos uudelleen synnyttäjällä ei jo näillä viikoilla alkas pikkisen suppailee ja niihi voi liittyä myös kipu.Seuraava käynti terkan luona ois 27 pvä ja ultra kolmen viikon päästä.Nii ja pissa oli puhas ja painoo oli tullu vähä yli 400g vk.Pitäs vaan lepäillä,mut toi touhottaja pistää kyl pisteen liialliselle makoilulle!

Miiku :hug: Ei noita miehiä voi ymmärtää ei ees joka kerta.Meillä esikoisen aikaan herra tajus isyytensä vasta ku laps synty ja tuli konkreettiseks. Oltiin yritetty kuiteski jo 2,5 v ja sit ku tärppäs, vastaus oli "niinpä tietysti". Nythä toi yritti taas elää ku pellossa ja veräjät auki,mut tein asian harvinaisen selväks,et yksin jää tolla menolla.Meno on rauhottunu,aikasta moni viikonloppu on ollu ihan vesiselvä!En tiiä tätä teijän tilannetta,mut voi olla niitä viime hetken paniikkeja,niistähä ei miehet puhumalla selviä.Toine mikä oli meillä uskomuksena,et vauva syntyy tasan laskettuna aikana... ;)

Vimpula ja hormoonihiiri 31+5
 
Huomenta vaan.

Aamun aloitukseksi kävin verenpainetta tarkistelemassa neuvolassa (kun maanantaina olotilat oli melko sekavat ja se oli pompsahtanut. 2 päivää olen nyt saikulla sitten ollutkin ) . Oli ok. Tämän päivän sain kuitenkin vielä toipumista, kun edelleen tuo olo on vähän etova ollut. Huomenna taas kokeillaan työntekoa. Epäilivät vaan, että mulle on tätä huonovointisuutta muuten palaillut kuvioihin mukaan. :/ Ja muuten kehotti ottamaan rauhallisesti jne. Täytyypä töissä tuosta rauhallisesti ottamisesta ihan erikseen mainita, jos jotenkin voisivat siirtää mua vähän taka-alalle siitä pahimmasta kiireestä. Niinkun sekin jotenkin olisi mahdollista. :LOL:

Viimeviikkoina olen minäkin omaa kroppaani alkanut kaipailla. Keskiraskaus, kun masu alkoi jo erottuakin, oli mulle melko helppoa aikaa. Joten mikäs siinä oli ollessa. :) Mutta nyt syksyn tultua on alkanut erinäiset vaivat tuntua ja rajoittaa olemista. Joka päivälle löytyy jotain. |O Että kieltämättä tuo "hehkumisen" aika alkaa olla ohi... :| Ja mahallaan nukkuminen olisi todellakin luksusta! =) Niin, ja julkisilla paikoilla käyttökelpoiset vaatteet alkaa olla todella vähissä! Yhä punkerompi olo vaan...

HE82: Joo ei ole asiasta puhuttu ei. Neuvolakorttiin sain yhteystiedot synnytyksen käynnitymistä yms varten, mutta tutustumiskäynnistä ei mitään ole puhuttu! Taidanpa siis suoraan pirautella sinne Naistenklinikalle asiasta, turha sitä enää tarkennella neuvolan kautta. Hyvä että tuli kysästyä! :|

Alottelenpa tästä vauvanvaatteiden silitysurakan, niin saa nekin sitten kaappiin säilöön.

mussu & pulla 30+5
 
Miiku Jaksamista :hug: Miehet on idiootteja.. Ne ei tunnu tajuavan mitään sillon ku niiden pitäis.. Ja vielä kaiken tän keskellä mitä säki olet joutunut kokemaan, niin ei helv... Vähän vois mies ajatella, mut ei kai sitte.. Vaikka en siis edes tiedä mikä teillä on, mut silti.. :hug:

Mulla toinen vuodoton pvä, ihanaa. Mut muuten olo onki melko surkee.. Eipä tarvinnu taas eilen paljon liikkua ku kauheet alavatsakivut ja supistukset ja tänään tuntuu jo aamusta asti olo melko surkeelta..

Ja pitäs illemmalla mennä äitin kanssa siskon perheen luo, ku siskon vanhin poika täyttää 7v. ja sinne tulossa 13 poikaa, apua.. Mä meen kyl makaan sohvalle sinne ja luulen, et saan seuraa siskon nuorimmasta, 3v.

Ens ke tulee uus pesukone ja saan vihdoinki alkaa pesee vauvan vaatteita. Käytiin vaan eilen Gigantista ostaa pesukone äitin kanssa..

Vimpula Tietkö mikä sulla noita paineita noin nostaa? Melko korkeet tuntuu olevan.

Kaippa pitää pistää kone kiinni, ku äiti on sen olonen, et haluu tulla pesee tän ikkunan tästä mun selän takaa =)

Sanna ja Nipsu 31+0
 
Sanna Mulla on muutenki korkeet ollu noi paineet,jonkumoinen sukurasite.Raskaus sitte vaan nostattaa niitä entisestään,etenki näin loppu puolella.Ei mulla eilenkään ollu ees huono olo,luulin et paineet ois ollu iha inhimilliset...Pitäs vaan ottaa rauhallisemmin.

Alkaa tosiaan tää raskausaika ottaa ohimoon,poika on keksiny hyvän harrastuksen,pukiessa paukuttaa mua selällään mahaan,tekee hyvää.On vähä malttamaton ku tietää ulos pääsevänsä,eikä oo viel tottunu tohon jumalattomaan vaatemäärään.Ulos pitäs päästä niinku kesälläki...

-Vimpula-
 
Minäkin haluun jo nyytin syliin ja oman kropan takaisin!!! Vaikka oonkin säästynyt ns. raskausvaivoilta, selkäsäryiltä, liitoskivuilta ja muilta, niin silti alkaa "ahdistamaan" tämä maha. vaikka se nyt ei pahemmin tiellä olekaan, hyvin pystyy kyykistelemään j akengät sitomaan jne. Mutta silti sitä kaipaa pieniä asioita, kuten mahallaan nukkumista, omia vaatteita ja vyötäröä. ja oishan se ihanaa kun ois se oma nyytti jo hoivattavana. No mut positiivisesti ajatellen niin ei tässä korkeintaan oo enää ku 10vk jäljellä, toivottavasti vähemmän.

Onnittelut Lillimenninkäiselle uudelle kymppiluvulle siirtymisestä!!

Viime yönä kun kävin vessassa niin tuli tosi huono olo. Tuntu että seiniä pitkin sai kävellä ja sit vielä kun palasin sänkyynkin niin oli semmonen etova ja oksettava olo, mut onneks sitä ei kauaa kestänyt ja sain pian unen päästä kiinni.

Mä en vieläkään osaa ajatella että synnytys vois olla kovin lähellä, vaikka eihän sinne välttämättä enää pitkä aika ole. Minua on ehkä hieman ruvennut pelottamaan että mitä jos meen ihan totaalisen paniikkiin siinä. pitää vaan toivoa että oma hormonitoiminta ohjaa tuota mielialaa sen verran että paniikkiin ei vaivuta. Eniten toivon ettei synnytys ala yöllä ja vielä semmoisena yönä jolloin mies on yövuorossa. Miehen työpaikka kun on yli 40km päässä. Siinä tapauksessa pitää varmaan taksilla mennä. yhdelle tutulle taksimiehelle asiasta jo sanoinkin että soitan sit sulle jos ei oma mies kotona oo. Tuon taksimiehen vaimo sit vaan naureskeli että heijän mies on niin herkkänähkainen että koiran oksennuskin saa sen pyörtymään. No mut jos vedet sattuu menemään niin sittenpä sitä pitääkin ambulanssilla mennä, niin ainakin Kaks:ssa on ohjeistettu, että omalla autolla ei saa mennä, vaikka lapsi oiskin kiinnittynyt.


Että tämmöistä tänään..

Sanle ja Veikka 32+1
 
Tervehdys neuvolakäynti takana =)

Paineet oli ehkä pikkasen korkeet 134/85, mutta tulipahan eilen vedettyä noita poppareita oikein urakalla ja se suolamäärä kyllä tuntuikin sitten yöllä.....turvotusta!
Painoa tullut yhteensä nyt 4 kg, rt edelleen (hyvä), sykkeet 143, pissa ok, sf 30. Hb ei otettu tällä kertaa, sitten parin viikon päästä lääkärineuvolassa otetaan sekin, kunahn nyt vaan muistan popsia sitä rautaa.

Raudan ottamisesta on puhuttu, kyllä minua kehotettiin ottamaan heti kun laski alle 120. Nyt tosin on edelleen 116 ja parempi olisi saada nostettua sitä ylemmäs kun viimeksi sairaalasta lähtiessä se oli vain 70 ja silloin kyllä huippasi.

Amme: ajattelin ostaa jalat ammeeseen. Tuo mun mieheni ons en verran pitkä kaveri että ajattelin säästää hänen selkäänsä. Meillä tosin on tilaakin säilytellä niitä ammeen jalkoja, pesuhuone on aikaste iso. Amme ostetaan uutena ja mielellään siinä saisi olla se tulppa pohjassa. Prismassa ainakin on sellaisia ammeita.

Oma kroppa: No takaisin sitä ei enää samanlaisena saa :D . Kun oikein ähkii ja puhkii kenkien kanssa niin toivoisi pienenmpää masua, mutta kun siitä eroon pääsee niin viimeksi haikailin masua vaan takaisin ;)

Kääk jouluahjoista: aikooko kukaan ostella ennen h-hetkeä joululahjat? Itse ajattelin hoitaa homman pois päiväjärjestyksestä, kun ei tiedä miten sitä ehtii/jaksaa sitten kaupoille. Onneksi on jo mietittynä noille suvun pikkuisille mitä ostan. Ollaan onneksi sovittu että ostetaan vain yksi lahja ja vain lapsille. Omille sitten kukin saa ostaa vaikka sata lahjaa ;) .

Hankinnoista: Itseltä puuttuu enää jotain pikku tilpehööriä. Tutti, tuttipullon tutteja ja yksi tuttipullo, katsotaan jos vaikka tällä kertaa onnistuisi tuo maidonnousu rintoihin. Vauvalle täytyy vielä hankkia pussilakana setti ja peitto. Ja ommella vaahtomuovipatjaan päälyste. Täytyi kehtoon ostaa ihan patjan pala kun ei löytynyt ainakaan täältä sopivaa patjaa siihen. Hoitopöydän haku lainasta on ohjelmassa ensiviikolla ja saa sitten siihen laitella kamaa. Apteekissa kun tulee käytyä täytyy muistaa ostaa cuplatonta ja suolatippoja.... ehkä maitohappobakteereja. Sekä vauvaöljyä vauvan hierontaan. Vaatteet aattelin pestä tälläviikolla.

Lilli: Niin ne viikot vaan sujahtavat =) Itsellä alkaa kohta 34

viivin ja kaveri 33+6 (tai jotain huomenna vaihtuu kuitenkin jo 34)
 
Kylläpä on tullut paljon tekstiä edellisen visiitin jälkeen. En nyt jaksanut ihan kaikkia viestejä lukea sillä tavalla ajatuksella. :ashamed:

Omasta vartalosta on ollut kuitenkin puhetta ja totean että kyllä minä kaipaan pienempiä muotoja. Maha on tiellä ja sopivien asentojen löytäminen tuottaa vaikeuksia. Sf-mitta onkin nyt 30 ja masukin takamus kylkiluissa kiinni, joten meillä on molemmilla välillä vaikeuksia löytää miellyttävää asentoa... Odotan aikaa, jolloin keho alkaa palautua, vaikkei se tietenkään entiselleen koskaan enää tule muuttumaan. Alan olla kyllästynyt tähän jatkuvaan ähkyoloon ja selkävaivoihin, vaikka toisaalta pidän tuosta mahasta. Tai totuus kai on, että siedän näitä muotoja koska ne johtuvan omasta rakkaasta kullanmurusta :heart: Odotan sitä, että voin nukkua niin monella mutkalla kuin haluan, ihan miten päin tahansa ja pääsen paremmin miehen lähelle ilman, että sopivan asennon hakeminen on kamalaa veivaamista....................... No onneksi ollaan kuitenkin jo voiton puolella!

Hyvää vointia kaikille, erityisesti mieheistä ja ylimääräisistä vuodoista kärsiville!

Donu 32+3
 
Ahkerasti oon käyny teidän kirjotuksia lukemassa, mut en oo ite saanu aikaseks kirjotella aikoihin :ashamed:

Mahallaan nukkumista miekin kaipaan. Menee siin kauan aina nukahtamisen kanssa kun pitää yrittää löytää sopiva asento ja ei voi olla kun vaan kylellään. Muutenkin yöt alkaa olla katkonaisia, pitää vessassa hilpata ja herää pieniinkin ääniin mitä ulkoa kuuluu.

Kova mykeltäjä tuo kaveri tuolla masussa on, eilen sain ihan kunnon potkasun kylkiluihin, teki vähän kipeetä.
Siskonsa aina vetää paidan miun mahan päältä pois ja silittelee ja suukottelee sit vauvaa masun päältä, se on niin suloinen. Saa nähä että millainen on sit kun pikku sisarus syntyy.

Joo, mut nyt taidan lähtee silittelee vauvan vaatteita, että sais ne kaappiin.

Hemski ja Santruska 32+4
 
Täälläkin käyty neuvolassa :wave:
Painoo oli tullu 306g/vko, kokonaispainonnousu nyt 9 kg
Verenpaineet 124/82
Hemoglobiini 140
Pissa puhdas
Syke 140
Liikkeet ++ (meinas laittaa kolmella plussalla, kun oli joku jumppatuokio menossa :heart: )
Mukaan sain jotain imetysohjeita vihkosen. Sillon tuli mieleen et h-hetki lähestyy..
Joululahjoista oli puhetta..Just eilen ajattelin, että ostan ainakin kummilapsille ja sisarteni lapsille lahjat jo ennen marraskuuta. Onpahan ne jo sit pois mielestä, kun ei tosiaankaan tiedä, miten sit jaksaa/pääsee ostoksille. Mulla on ainakin jokajoulunen stressi noista lahjoista,et mitä ostais :eek:
No, käy varmaan silleen kuiteski, etten muista, ja sit taas kauhee stressi pukkaa päälle :kieh:
Mut nyt lähen kahvin keittoon ja syön hyvillä mielin pullan, kun vaakakin oli armollinen :LOL:
Krista ja pikkunen 32 + 2
 

Viimeks, kun neuvolassa kävin niin terkka snaoi vauvan sykkeen olevan n.130..Yleensä ei oo tuosta mitään sanonut ees, mut viimeks oli joku opiskelijakin mukana,nii kaipa sille sanoi. Enkä oo tullut muuten kysyneeksikään..

Kuitenkin masussa oli liikkettäki tuolla hetkellä, eks tuo 130 oo aika hidas? Mites ne uskomukset menikään, kummalla oli hitaampi syke?
 
PikkuM Olikos se niin vanhan uskomuksen mukaan, että pojilla matalammat sykkeet ja tytöillä korkeammat. Meille odotetaan poikaa ultrien mukaan ja viimeks ku mulle sykkeistä on sanottu niin taisi olla 135. Elikäs sen mukaanhan teille ois poika tulossa ;) Mut tuskin nuo nyt kovin luotettavia tietolähteitä on.
 
PikkuM Mulla vauvan syke ollu 145-160 välillä ja sairaalassa ku olin siinä käyrässä tai siis Nipsu oli, niin syke vaihteli 110-165 välillä, riippuen kuin paljon riehu ja kuin paljon pääsi karkuun.. Mut noin niinku yleisesti ottaen keskiarvo sykkeelle on ollu sen 150-155 ja 4D:ssä lääkäri sano, et tyttö möyrii mahassa.
 
Moi!

Mä kaipaan kans jo omaa kroppaani ja vaatteita! Nyt oon saanut käyttöön jo enemmän paitoja, kun ainoat housut mitkä menee jalkaan on äitiysfarkkuhaalarit. Pystyy hyvin vaihtelemaan paitoja alla, kun kuitenkin on haalarimalli.

Vauvan vaatteet oon saanut jo pestyä ja silitettyä ja pikku krääsät ostettua. Amme ja jalatkin jo valmiita kylppärin kaapissa. Vintistä täytyis vielä hakea sellanen rottinkinen sänky ensimmäisten kuukausien ajaksi ja anoppilasta kehto alakertaan ja ettiä kaupoista niihin sopivat patjat. Turvakaukalo on ostamatta ja sit vaipparoskis. Rattaat ostetaan sit myöhemmin, kun kuitenkin "talvivauva" ja enimmäkseen alussa kuletaan auton kanssa.

Mulla oli eilen tosi kovat jalkasäryt, oikein lantiosta saakka säteili. Tuntui, et olis 50km maratoonin juossut. Tänään onneksi jo parempi päivä.

Joululahjoista oli juttua.. Mä itseasiassa aloitin just tänään hankinnat. Todettiin miehen kans, et helpompi mun on nyt yksin joululahjoja alkaa ostelemaan, mitä marraskuulla vauvan kanssa.

Ja näistä miehistä.. Meillä miehellä kesti muutaman vuoden, ennen kuin todella ymmärsi isyytensä ja sen tuoman vastuun. Nyt kolmas lapsi tulossa ja voi sanoo, et täysillä on mukana odotuksessa. Olin ensimmäisen lapsen synnyttyä suurimmaksi osaksi yksin, kun mies seikkaili töiden jälkeen missä milloinkin.. mut näin ne miehetkin näköjään 7v. aikana kasvaa :LOL: Tää on kuulemma aikaste yleistä, jos mies saa nuorena ensimmäisen lapsensa..

Mut nyt täytyy mennä ruuanlaittoon..

Ellu 33+2 (?)
 
juu..

tällä mun kultarakkaalla kun sattuu olemaan semmonen toinen rakas kun kuningas alkoholi,on toki itteää yrittäny hoitaa,mutta näköjää ei oo sen aika vielä elää ilman viinaa..ehkä se vielä joskus ymmärtää,oltiin me rinnalla tai ei,että senki pitäs kantaa vastuu itestää ja sitte lapsesta.
tuntuu vain todellakin vaikealta ajatus,että jäisi yksin(tai kaksin),mutta ehkä se joskus helpottas..mutta en kyllä tiiä osaanko päättää..kun ei se ole niin helppoa kun niitä tunteita on nii paljon, ja haluais että isäki pääsis lapseensa tutustuu ihan kunnolla alusta alkaen..
kattoo nyt mihin suuntaan tää lähtee kehityy..

voi kun toivosinki että ois vaan jotai muita ongelmia,eikä tätä..

mutta tärkeintä on nyt vauva,sitä mun pitää ajatella tässä eniten.

miiku 31+1
 
Taas polikäynti takana, seuraava aika annettiinkin jo viikon päähän kun toiselta vauvalta löydettiin poikkeamaa napanuoravirtauksissa :( Ei välttämättä tarkoita mitään, mutta laittoivat kuitenkin ajan erikoislääkärille joka tutkii sitten tarkemmin onko kyse istukan vajaatoiminnasta. Aivosähkökäyrissä ei kuitenkaan ollut mitään sanottavaa, joten jäädään odottelemaan ensi viikkoa mitä se lääkäri sitten tuumaa.

Painoarviot olivat nyt A 1,6kg ja B 1,4kg, on ne vaan pieniä! Laskeskelin tässä että kun painot ovat nousseet nyt noin 300g kahdessa viikossa, ja jos sitä vielä kuukauden vauvat malttaisivat masussa niin eivätpä silti ole kuin hiukan reilu 2 kiloisia syntyessään. Mikäli siis painot nousevat edelleen samaan tahtiin. Kuulostaa tosi hurjalta, toiset on niin pikkiriikkisiä :heart: :heart:

Eivät kommentoineet tähän mun väsymykseen mitään, tai sen verran sanoivat että ihan normaalilta kuulostaa mutta eivät sitä rautaa ehdottaneet kuitenkaan. Kaivelin silti rautatabletit esille, että voisin ottaa aina silloin kuin muistan, siitä tuskin ainakaan haittaa on. :) Ja rupesin uudestaan syömään noita multitabsejakin, sekään ei varmaan huono idea ole näin pimenevän syksyn alla.

Noh, ens viikolla tietää taas enemmän, toivottavasti kavereilla on kaikki kunnossa!

Liituraita ja rinsessat 32+2


Ai juu, viimeinkin löysin vauvoille kivat lakit tähän alkutalveen, tilasin tuollaiset hurjis-hatut tinttu.comista - toiselle lilan ja toiselle vaaleansinisen :D Ostettiin valkoiset toppahaalarit, niin sopii sit niihinkin. Kävin kyllä melkoisen sisäisen keskustelun itseni kanssa että voinko pukea tyttöä vaaleansiniseen, mutta päätin sitten ottaa riskin ja vastailla kiltisti kysyville mummoille että joo tyttöjä ne on molemmat =)
 
iltoja

Täällä käytiin kuopiossa ja oikeastaan ammeen jalat puuttuvat enää..ostin ihanat kotiintulovaatteet..olihan ne pienet :heart: ...ostin maidosta lähtien pienen tilpehöörin...bepathen, siteet ja omat hygieniatarpeet sairaalaan enää hommaamatta...
Niin se vaan lähestyy tuo aika saada vaaveli syliin :heart: :heart:

Nyt on jalat, lonkka ja selkä kipeänä...sen siitä saa kun kaikki loput hommaa kerralla :headwall:

Mut suihkuun taidan painua tässä

Perfekta ja hattivatti 33+0
 
Miikulle jaksamisia. :hug: Toivottavasi se sun toinen puolisko heräilee pikkuhiljaa todellisuteen ja alkaa kantaa vastuunsa täydellä painolla... Kaikki kai tarvitsee vaan aikansa... :( :hug:

Joululahjoista: Eihän mulla moiset ole mieleenkään tulleet vielä! :eek: Mä luulen, että olen niin laiska, jotten jaksa lahjoja tässä ennakkoon ostaa. Yleensäkkään ei ole ollut niin suuria määriä immeisiä, kenelle niitä on osteltu. Muutamalle pikkuihimiselle tottakai pitää jotain hankkia, mutta muut saa yleensä hoidettua kukilla yms. Eiköhän ne siitä. :whistle:

Meidän Pullan huone alkaa näyttää oikealta pienen ihmisen huoneelta. :heart: Viimeviikot se on näyttänyt lähinnä romuvarastolta, mutta nyt kaikki alkaa olla järjestyksessä. Yhdessä nurkassa on tosin meidän urheiluvehkeitä (ei ole parempaakaan säilytyspaikkaa vielä keksitty) yms, mutta kummasti tuo pinnis ja hoitopöytä muuttaa jo fiilistä siellä. :heart: Pakko käydä aina välillä hyistelemässä tavaroita siellä. :)

Huomenna mun pitäisi käydä labrassa jättämässä verinäytteet niiden maksan arvojen mittaamista varten (varmistellan, toivottavasti, ettei mulla ole sitä sukurasitetta äidiltä ) . Neuvolassa ensin sanottiin, että näytteen voi antaa vaikka heti mutta kun menin labran, käskettiin olemaan ensin syömättä edellisyö. No ei ole eka kerta kun puhuvat tuollalailla ristiin. Jokatapauksessa: jännitän, että muistan nyt sitten kanssa olla syömättä tulevan yön ja aamun! :x Kehottakaa tuommosta nyt sitten raskaana olevalle naiselle: mun ainakin on aamulla pakko heti ekana saada jotain suuhun, muuten ei mistään tule mitään! Jännityksellä odotamme kuinka labra-reissun käy... Onneksi ei ole kaukana tuo labra, taidan laittaa herätyksen niin myöhään, että juoksen sängystä suoraan sinne, ilman että ehdin ruokaa miettiä. :D Jos käy niin hyvin, että niin pitkälle saan nukuttua...

Ongemat ne on taas mullakin... ;)

mussu & pulla
 
Iltoja vielä..pikapikaa..

Miikulle :hug: On se ikävää kun jotkut ei osaa kantaa vastuutaan vaikka aikuisia olevinaan ovatkin. Toivotaan että miehes herää todellisuuteen ja alkaa kantaa vastuunsa, ennen kuin on liian myöhäistä.

Perfecta oli ostoksilla käynyt..ihanaa, miekin tänää ihmettelin kun pesin noita vauvanvaatteita et miten ihmeessä ne onkin noin pieniä..

No, nyt nukkumaan, tänään oli taas niin väsy päivä jostain syystä, meinasin istualleen nukahtaa useeseen otteeseen..
 
Liituraita Ihan hyvän kokosiahan noi sun rinsessat on,ku ottaa huomioon,et masussa on kaks yhden sijaan...piti käydä itteniki kattomassa noita hattuja.Sit tajusin,et noihan on noita mielihuvituksen juttuja.Olin just viime viikolla sanonu kaverille,et pitäs käydä niitten myymälässä kattomassa mitä sieltä löytys...Tarttee varmaan joku päivä suunnistaa sinne,niillä on toi myymälä meijän lähi kaupungissa.

Viime yö ei ollu kiva,mut sitä se eilinen huono olo enteili,selkään ja lonkkiin jomotti ja kuumotti.Etenki tuolla selässä tuntu muuten ihan samalta ku supparit esikoisesta,mut nyt ei ollu sitä kivutonta hetkee.Mikään asento ei tuntunu hyvältä.

Onko muille tullu semmosta,et alkaa miettimään näitä kanssa sisaria,jos jostain aktiivisesti kirjotelleesta ei kuulu vähään aikaan mitään,vai oonko ainut kanaemo? :whistle: Nytki oon muutamana päivänä miettiny,et mitenkähä Katjuza voi...Tähän varmaan pitäs alkaa tottumaan,et kohta ite kenenki osalta ei välte kuulu mitään vähään aikaan!Eli täällä yks elämää vailla oleva kotiäiti :saint:

Vimpula ja hormoonihiiri 31+6
 

Yhteistyössä