*Marrastähdet '07* syyskuussa

Huaah mikä päivä! Kierreltiin monta tuntia kaupungilla. Ei tämmösellä massulla tuommosta menoa enää oikein jaksa, kotiin tultua vasta tajusin, että olen ihan turtana. Ihan nuutunut olo, alaselkä kipeenä ja muutenkin liikkuminen tosi kankeaa. Mutta pitihän sitä taas rehkiä noin, jotta oppi... :/ Nyt on kuitenkin muutama vauvanvaate lisää hommailtuna, pari tuttia, yksi tuttipullokin, liivisuojia ja isoimpana hankintana turvakaukalo. Aika tyytyväinen kuitenkin siis olen. :)

Sen kummempaa ohjelmaa ei tälle illalle enää kaivata. Kevätkääryleitä riisin ja salaatin kera nassuun ja loppuilta sohvalla. :p Luksusta. =) Mies tuossa jo alkoikin kokkailla, joten aina vaan paranee. ;)

mussu & pulla
 
Mä nimittäin tekisin sen jos voisin :headwall: Ukko ollu tosiaan kaverille huoltomiehenä kisoissa ja nyt kysyi viestillä,että saako mennä saunomaan sen kaverinsa kanssa :kieh: Tulossa ovat vasta tampereella joten aika myöhäseksi pitää nuo saunomiset ajottaa. Voi jessus mitä touhua ja mun pitäis herralle viä pakata sen saunakamat valmiiksi :headwall: Uskomatonta touhua! Voi että mä kihisen raivosta täällä! Miksi se on miehille niin yksinkertasta vaan mennä ja tulla niinku lystää?? No,ei varmasti kaikki tollasia ole eikä munkaan mies todellakaan usein missään käy,mutta näin raskaana ollessa mä en jaksaisi yhtään sitä,että toinen osapuoli käy! Nii-in,kukahan nuo lapsetkin täällä taas hoitanut koko päivän ja valvonut edellisen yön kuumeisen muksun kanssa :headwall: |O |O

Anteeksi kauheesti tämä turha purkaus,mutta ottaa niin kupoliin vaan joskus :kieh: :kieh:
 
Heips!

LilliM; Mites eilen illalla kävi? Menikö miehes vielä saunomaan?
Itse oisin kyl saattanut miehelle sanoa, et anteeksi vaan mutta tässä kaipais muutki vähän lepoa, voisit kotiin jo tulla..
Tuo on kyl ihan totta meilläkin, ja itsekin oon saanut kiukusta kihistä kun mies selostaa vaan omia menojaan, ajattelematta että vois tässä muutkin välillä poistua neljän seinän sisältä..mie kun vielä oon kotona hoitamassa tuota esikkoa.

Siel oli jo DJ Mussukkakin hankinut jo tutteja ja tuttipulloja! Mie en oo viel ehtinyt ees miettiä koko asiaa.. :ashamed:
Eilen just löysin esikon vanhan tutin, tulipas taas muistot mieleen..

No, pitääkin lähtee etsimään tuolta se "mitä vauva tarvitsee"-pino..apua, miten nekin on pääsyt unohtuu näin..?
ON; Masukki myllää oikeen kunnolla, pelkään että edeleen ollaan perätilassa, on taas alkanut tuntua tunkemista tuone alas, vaikka välillä jotuntui taas ylempänä..voi kökkö, alkais nyt kääntyä..
Nuhaa on mulla taas kans, en tajua miks se ei mee vaan pois? Osasyyllinen voipi olla tääkin raskaus, ku limakalvot yms. muuttuu, mut viime raskaudessakaan en tämmöistä kestoflunssaa muista kokeneeni..
No, toivotaan että häviää ennen marraskuuta! Tämmöisellä ololla en kyl synnyttää mee! |O
M ja Onni-Ilona rv 32+1
 
Meikäläinen ollut taas jaloillaan monta tuntia. Eilen olin niin puhki, että sohvalla nukuin pitkän tovin. Ottaa se ostoksilla käyminen vaan lujille. :D ;)

LilliM: Kyllä ne miehet on vaan niin ajattelevaisia juu. Meilläkään ukko ei liian usein ulkona äijäporukalla käy. Mutta sitten kun se lähtee, ongelmana on, että se häviää kun maan alle. Ei saa puhelimella kiinni vaikka koko illan kilistelisi! :kieh: Mun puolesta saa kavereiden kanssa ihan rauhassa pitää hauskaa, mutta voisi sentään senverta huomaavainen olla, että vilasisi edes välillä puhelimeen... Se on niiiin ärsyttävää...

Juu minä sain jopa tutteja hommailtua. Se olikin melkoinen saavutus. :D Jotenkin tuon kaiken "pikkusälän" hommailu on tuntunut vaan uskomattoman hankalalta... Varisnkin kun moisia ei aiemmin ole hommaillut, on ihan pihalla mitä oikeasti tarvitsee ja mitä ei. Ja vaateostoksilla mulla iskee melkein paniikki! Minkälaisia määriä mitäkin kannattaa ostaa, onko minkäkokoisia järkevä ostaa, unohtuuko jotain todella olennaista tms.... :eek: No mies saa sitten juosta kauppaan, jos jotain ehdottoman tärkeää puuttuu. On se kuitenkin senverta kiltti, että sen tekeekin. ;)

Mulla nämä selkävaivat ovat tainneet tulla pysyäkseen koko raskauden loppuajaksi. Eilisillan olin ihan rampa ja ei näin aamustakaan paras olo ole. Tämänviikon ajan oikeastaan joka ilta olenkin ollut enempi tai vähempi kankea selän suhteen. :| Mukavaa.

Jatkellaan aamuaskareita.

mussu & pulla 30+2
 
edla: ei se mitään, sattuuhan noita erehdyksiä ;) =)

DJ Mussukka:montako tuttipulloa hankit? itse ostin rintapumpun ja sen mukana tuli 2 tuttipulloa, joten ajattelin vaan että pitäisköhän niitä olla enemmän? Mun pitäis myös ostaa tutti ja vaippoja ja kai jotain muutakin pientä sälää, mut ehtiihän nuo vielä... :whistle: Otan osaa nohin selkäkipuhin, itse oon kärsiny niistä melkein koko raskausajan, nyt on helpottanut, kun vauva on kääntynyt. Toivotaan ettei sullakaan kovin pahaks mene.

Masussa on mahdoton mylläys menossa, iskuja tulee vasempaan kylkeen aikamoisena sarjana. Muuten, puutuuko teillä muilla vatsalaukku? Kuulostaa oudolta, mut mulla tuntuu aina iltasin siltä että jos istun tai makaan jotenkin muuten kun selällään, niin tosta vatsalaukun kohdalta alkaa kihelmöimään ja tuntuu siltä kuin se puutuis :eek: mitähän mahtaa olla? :/

Pitäis varmaan lähteä vähän ulkoilemaan kun ulkona ei nyt näytä satavan
=)

H82 30+5 (vielä 4 viikkoa äitiysloman alkuun :whistle: )
 
Huomenta!

Mä saan varmaan jonku hermoromahduksen ennen ku vauva tulee ulos..

Lääkäri sano pe, että jos tulee vähän verta niin ei tarvi huolestua ja lähtee sairaalaan, mut jos tulee paperiin kunnolla niin sitte sairaalaan.

Tänään aamulla ku kävin vessassa niin tuli hiukan kirkasta verta. Ja nyt ku pyyhki niin sellasta pikkasen punertavaa.. Arvatkaapa vaan oonko kokoajan ihan paniikissa,et alkaako taas vuotaaa. Tarkkailen Nipsun liikkeitäki ihan hysteerisenä kokoajan vaikka hän tuolla muljaa ja myllertää, että kyllä hällä kaikki on hyvin..

miiku84 Ei olis kummallekaan meille tarrvinnu mitään tällaista sattua.. Saitko jotai lääkitystä kotiin? Mä sain niitä supistuksen estolääkkeitä ja sit sairaalassa kortisonia vauvan keuhkoille.. Välillä sattuu alamaha ja selkä ja just sellanen olo et kuukautiset alkaa et ne kai on sit niitä supistuksia.. Eilen illalla oli koko maha taas vaikka kuinka kauan ihan pinkeenä eikä mitenkään päin voinu olla..

Nyt on maha vähän "rauhalisempi" eli ei kiristä jne mut hirvee stressi kokoajan päällä..

Sen verran nyt mainitsen, että olen saanu asiat järjestykseen lapsen isän kanssa ja hän hommas kunnon työpaikan, tekee pitkää pvää jne että pystyy ostaa kaikkee mitä vauva tarvii. Soittelee monta kertaa pvässä et miten me voidaan ja siivoo, tiskaa jne varsinkin nyt tän sairaalareissun jälkeen. Vei mut sillon to aamulla sinne ja oli siellä mun kanssa ja tuli myöhemmin kattoo jne.. Mutta en tiedä jatkaako hän samaa linjaa ja kuin kauan, mut hyvä että nyt on tollanen, on ollu jo muutaman kk:n. Että eiköhän hän ole sitte jotai asioita sisäistäny... Niin ja on alkanut olemaan myös tälle aikaisemmalle lapselleen ihan oikeesti isä.Nyt on poika ollu ihan säännöllisesti meillä ja käyny häntä muutenki kattomassa.

Munki varmaaan pitäs hommata niitä tutteja jne. Ens vkolla pitää mennä ostaa uus pesukone ku äiti tulee ja sitte pestä kaikki vauvan vaatteet valmiiks ja lattian ja muut vauvan tavarat saan nyt sit parin vkon sisällä, ku siskon mies tulee ton lattian laittaa.. Ja jos nyt Nipsu päättäs syntyä, niin eihän hän ihan heti sairaalasta pois pääse, että ehtii kaikki lopun kyllä varmasti hommaa, jos en ite niin vaikkka äiti tai mun sisko..

Mutta jos mä koittasin vaikka ajatella välillä jotain muuta (onnistuu muuten TOSI helpolla ) ja menis vaikka kahvia keittää..

:wave:

Sanna ja Nipsu 30+4
 
hei

Sanna-78 iso :hug: . Toivottavasti kaikki kääntyisi lopulta parhain päin ja nipsu pysyisi vielä vähän aikaa masussa. Musta kuulosti tosi hurjalta kun neuvolassa sanottiin, että vauva on nyt niin iso, että vois vaikka syntyä. Ei kai nyt vielä kuitenkaan. En mä ainakaan olisi vielä valmis. Kaikkea tavaraa on vielä hommaamatta ja kaikkia rästihommia tekemättä. Toisaalta vaikeahan sitä on itse päättää milloin pikkuinen syntyy.

Onko kellekään tullut suonikohjuja ja häviääkö ne synnytyksen jälkeen. Mulla on aivan järkyttäviä suonikohjuja reisissä, taipeissa, pohkeissa ja nilkoissa. Mistään muusta en oo kärsinyt (turvotus,närästys,raskausarvet tms.), mutta noi kohjut on aika hurjan näköisiä. Lisäksi niitä särkee ja kutittaa aika lailla. :(

Muuten täällä kaikki on ok. Neuvolassa käytiin
verenpaine 116/77
hb 135
sf-mitta 29 ja masunympärys 89 (täällä sekin mitataan joka kerta)
paino 250 g/vk yhteensä tullut 7,5 kg
tarjonta rt
Seuraava neuvola on kahden viikon päästä ja siitä kahden viikon päästä on lääkäriaika eli vasta viikolla 36. Tuntui vähän myöhäiseltä. Synnärillekin päästään tutustumaan syyskuun vikalla viikolla ja äippäloma alkaisi 3.10. Saa nähdä saadaanko lomittajaa vai joutuuko sitä oleen navetalla äitiyslomallakin. Sellaista se on ainakin tähän asti ollut. Väliin saa apua ja väliin ei, vaikka laki pitäis olla meidän puolella.

Viikuna ja nuppu 32+3
 
Jokos te muut olette nimiä miettineet vauvalle? itse tuossa ny katsoin tuon mitäs nyt-puolen outoja nimiä-pinon ja pari harvinaisempaa sieltä bongasin, jotka ylös kirjoitin...en halua meille tusinanimeä..pitäis varmaaan vanhalla hautuumallakin käydä kävelemässä, kun hautakivistä lukis vanhoja nimiä..

Itse olen ollut nyt todella väsynyt, kunnon yöunet ei riitä ja päiväunia en saa jostakin syystä nukuttua, niin olen täällä kuin zombie välillä..

Täälläkin on vaipat, tutit ja pari pullotuttia ostettu, perjantaina lähdetään ostamaan sitten loppu tarvittava kun ei täällä meidän kylällä enää ole mitään, niin pitää lähtä kuopioon niin ei sielläkään kehtaa vähän väliä ajaa
puuttuu vielä:-
-Kotiintulovaatteet
-Amme+jalat
-pullotutteja
-tuttipullo
-peppurasvaa, kylpyöljyä
-äidinmaidonkorviketta
-patterit itkuhälyyn
-puhdistuspyyhkeitä
-Bepanthenia
-Liivinsuojia
-Terveyssiteitä
-Tuttinauha
-Muutama moinitoimikori
-Panadolia
-kaukalopussia varten 2 samanlaista makuupussia etsiä
...ja jotain muuta tais olla vielä...pitäis muistaa aina kirjata tuohon tarvikelistaan jääkaapin ovessa...

Mut nyt pökköttään

Perfekta ja hattivatti 32+4
 
Sunnuntaita tännekkin !

Sannalle ainaki iso :hug: , kyllä varmasti säikäytti ja vaikka mulla ei olekkaan verta tai mtn tullut niin kyllä sitä aina sillon tällön miettii että mitä sellasessa tilanteessa tekis jos jotain tuliskin.. menisin varmaan aika paniikkiin ! Toivotaan että Nipsu pysyy tosiaan vielä jonkin aikaa matkassa ja niikuin VIIKUNA tuossa totesi niin en kyllä osais ihan vielä kuvitella että pikkunen pihalle tulisi vaikka kyllä ehkä jo pärjäisikin vaikka tosi aikaista vielä olisikin !

Jollain tai joillain muillakin taisi olla jotain mutta nyt en muista joten :hug: vaan kaikille sitä tarvitseville :)

Tänne näin ei oikeen uutta, huomenna on sitten hammaslääkäri

:ashamed: saa kuulla tuomion noista hampaista.. hävettää ihan :/

EDLA: sä taisit noista hammasjutuista puhua ettei periydy tjn.. Voi hyvin olla perää mutta meijän suvussa vaan kaikilla on vähän niin ja näin noi hampaat vaikka hoitais niin tottakai miettii että siitä sitten johtuu :whistle:

Onko ketään muuten ollut siinä nukutus jutussa (mikä lie nimi..) hammaslääkärissä koskaan? Kallistahan se on mutta aattelin vaan kun mulla tuota pelkoa aika paljon on, Onneks en oo vielä kerinny jännittää sitä huomista mutta iltaa kohden.. vaikka pelkkä tarkistus onkin. Miten ihminen voikin pelätä tuollaista suht normaalia asiaa niinkin paljon?! :whistle: :ashamed:

HANKINNOISTA; eilen käytiin ostamassa vaippoja,tutteja,tuttipulloja ja pullotutteja yms.. eli alkaa pikkuhiljaa pikkutavaratkin olemaan kasassa. En ole ennen kattonutkaan että paljon esim. vaippoja myydään, ihan pilvin pimein ! ;)

Oon tuolla muualla nähnyt jossain vaiheessa jonkun listan mutta aattelin tässä vielä kysästä että ; Mitä sinne sairaalaan OIKEASTI sitten tarvii mukaan? :D
Tässä oli joku aika sitten täällä puhettakin , mutta mietin vaan että tarviiko jotain viihdykettä esim sinne tai mtn. Jotenkin tuntuu hassulta että lukisin siellä jotain kirjaa :D kuitenkin niin väsynyt tjn..

Niin ja toinen mitä oon alkanut miettimään niin mitä vauvalla kotiintulo vaatteeks? Mulla ei oo mitään hajua :ashamed:
Ostin tuossa 62cm toppapuvun kappahlista, sen nyt ainakin paitsi jos on tosi lämmin mikä ei toisaalta ois harvinaisuus ees marraskuussakaan niin sitten vois laittaa kevyttoppiksen (?) ehkä..

Pitäis varmaan alkaa laittelee muutenkin vähän kamoja kasaan mitä sairaalaan ihan sillä koska ei tosiaan tiiä millon lähtö tulee vaikka pari kk vielä onkin la:n matkaa :)

Jos tästä taas lähtis.. jännittää huomista :ashamed:
 

Voi ei..just muistin että mulla on tiistaina hammaslääkäri!! Se kahtoo nyt, mitä tuolle yhelle hampaalle tehdään, viimeks kun laittoi sen väliaikaispaikan. Oispa vaan laittanu kunnon paikan kerralla, ei tarviis enää aukoo sitä tms. kun muissakin hampaissa ois paikkailun varaa :ashamed:

Huomenna on neuvola..eniten huolettaa tuo painonnousu, vaikkei se niin paljoo olekaan kuin ekassa raskaudessa..ja sit tietty jos verenpaine nyt alkaa pomppailemaan miten sattuu.

Me ollaan vasta tosiaan saatu pinnis ja hoitopöytä tuolta varastosta kaivettuu, vaatteita ois menossa seuraavaan pyykkikoneelliseen pestäväks..muutapa ei sit olekaan.

Tuosta viihdykeasiasta..mulla oli viimeks mukana muistaakseni ristikkolehti ja jotain pientä naposteltavaakin, olikohan myslipatukka tms. mut eipä tullut ees mieleen enne kuin kotona oltiin..miulla meni koko aika siihen et ihastelin nyyttiä ja koitin lepäillä, mikä ei kyl oikeen onnistunut, kun huoneessa ramppas koko ajan porukkaa..

Joo, mut tyttö lähti taas tekemään pahojaan..pitänee mennä vahtimaan..
 
Sanna Kortisoni piikit laitettiin mullekin,mutta kotiin en mitään saanut. Huomenna neuvola, pitänee siellä kysellä näistä kaikista kivuista ja tuntemuksista. Just semmosia pahoja menkkamaisia kipuja mullaki ne kivut.Mulla ilmenny nyt myös huimausta ja ylämaha kipua,turvotustakin on..niin pelottaa vähän että voisko olla oireita raskausmyrkytyksestä. Minä oon alkanu varautuu henkisesti jo siihen että vauva tulee maailmaan hyvinki pian.

Käytiin eilen ostaa käytetty pinnasänky :) semmone 2v käytössä ollu brion sänky jossa pohjan saa 3 tasoon ja laidan saa laskettua. On se kyllä nätti :D
Huomenna pitäs kyetä asioilla käydä ja vähän jotain vauvantarvikkeitakin ostaa. Vaan kun eilenkin tosiaan alko huimaa kun vähän aikaa jaloillani olin ku haettiin se sänky. Osaiskohan se tuo mies niitä hakea jos kirjottas listaa jos tuntuu ettei ite pysty..?

Pakko kyllä kehua tuota mun miestä, se on ollu niin ihana ja huolehtivainen nyt kun kotiuduin! :heart: siivoaa ja kokkaa ja hellii ja hoivaa :D että kyllä mun nyt passaa kotona levähdellä ihan hyvillä mielin :D

ja nyt syömään..

Miiku 30+5
 
:hug: Sannalle ja Miikulle ja kaikille muillekin...
Sannalta kysyisin, jos vaan pystyt ajattelemaan tällaisia asioita, että:
Sähän ostit ne brio hapyt. Ostitko pehmeellä kopalla, vai erikseen sen vaunukopan ja ratasosan? MEillä kovasti pohditaan, että miten meneteltäs. Jos vaan viittit, niin mittaisitko sen vaunukopan pituuden ja leveyden... :ashamed: noloa pyydellä sulta. Meillä kun on toosi pieni hissi, että ei jokatapauksessa mahu yhessä koossa sinne, niin ajattelin, että oisko se koppa helppo siitä irrottaa ja sitten laittaa vaan se runko kasaan ja nostaa hissiin... siis ajateltiin sitä compact-runkoa.
Teutoniosta:... Onko jollain kokemusta Mistralista? Vaikuttaa kuvisa kovin muovisilta nuo, mutta oisko jollain ihan käytännön kokemusta.

Sitä pitäisi varmaan kanssa alkaa noita vaatteita pesemään ja katsomaan paikkaa... no toivon, että tässä vielä on monta vkl aikaa, kun viikot siis olen reissussa töissä. Nyt kyllä huomaa, että väsyttää ihan ylipaljon. siis nukun pitkät yö unet ja sitten päivälläkin monta tuntia. Onkohan kukaan saanut saraslomaa ihan vaan väsymyksestä???
olen töissä erityisopena, niin siellä ei oikein voi nuokkua, vaan pitää olla koko ajan ajan hermoilla. :)

Niin se alkaa vaan päivä päivältä tuntua selvemmin tuon vauvan liikkeet. kohta taitaa alkaa tilanahtaus sitäkin kismittämään. Ihanaa on minusta vain maata ja kuulostella toisen möngerrystä. :heart:

Synnytysjutut on alkanut vallata mieltä, kun thän asti olen ne hyvin pystynyt väistämään. Kyllä taitaa hieman pelottaa minua..
Niin ja kukas se oli jolle ruoka maistuu, kyllä tännekin ja kovasti. huomenna on sitten neuvola, että saa nhdä paljon on tullut. 4 viikkoa sitten kun oli jo 10 kg saavutettua painoa. Ei tarttis enää tulla kun sitä oli jo ennestään paljon liikaa.

no nyt silittämään..

Enni ja Jalmari 30+5 (olenkohan laskuissa taa mukana)
 
Miikku ja Sanna: Tosi paljon jaksamista teille molemmille! :hug: Nuo teidän jutut on pysäyttäneet tosissaan ja pistäneet vähän hoputtamaan noissa viimesissä hankinnoissakin. Herkästi sitä ajattelee, että aikaa on vielä vaikka kuinka, että ehtiihän tässä asioita järjestellä. Mutta kun ei se välttämättä olekaan niin... :/ Hyvä on ainakin henkisesti jo vähän latautua siihe, että mitä vaan voi tapahtua jo aiemminkin... :hug:

HE82: Tuttipulloja olen hankkinut kokonaista 1 kappaletta. :D Eikös äitiyspakkauksessa tule myös yksi (minä kun en vieläkään sitä pakettia ole saanut). Tuo mulla ei taas sitten tullutkaan mieleen, että rintapumpun mukana saattaisi pulloja saada kanssa. :whistle: Moinen kun myöskin varmaan olisi tapreen hankkia. Riippunee varmaan rintaruokinnan sujuvuudesta, että miten niitä pulloja heti alkuun tulee kanssa tarvitsemaan...
Vielä selästä. Mä olen suht pienillä vaivoilla tähän asti selvinnytkin, lähiviikkoina vasta kaikenmoisia enempi häiritseviä raskausoireiluja on alkanut tulla. Eli jos näiden selkäkipujen kanssa kestelisi vielä loppupätkän. Vielä ne onneksi tulee ja menee, vähän vaan alkavat rajottaa liikaa rehkimistä. Mutta ehkä sekin on hyvä, ei ole liiaksi soheltamassa ympäriinsä. ;)

Enni: Mäkin olen miettinyt tuota sairaslomaa, väsymyksen ja yleisen uupumuksen takia. Meillä on töissä todella hektistä ja tahdissa mukana pysyäkseen ei liiaksi kannattaisi uninen olla. Päivän saatan sillä työtahdilla saada puskettua läpi, mutta kotiin tultua olen useimmite ihan seis. Väsymyksen myötä kiinnostus töihin on myös aivan nollassa. :ashamed: Mutta tunnollisena ihmisenä tunnen itseni jotenkin höntiksi, jos menen väsymykseni takia saikkua pummaamaan... Nooh, 2 viikkoa enää, jaksaa jaksaa...

Haettiin ne maalatut pinnasängyn osat mun vanhemmilta tänään. Tuli niistä vaan hianot. :D Kun päätyihin saan vielä sopivanpaksuista pehmikettä jostain etsittyä, saan nekin kasaan ja koko sängyn voi lopultakin koota. =) Samalla reissulla sain veljen perheeltä muutamia myssyjä, tumppuja ja itselle mamma-lököhousut mukaan. Lisää on luvassa, kun veljen vaimo ehtii kaivelemaan varastojaan. Selitin sille noita mun vaateostostuskailujani, niin se otti selkeästi tehtäväkseen etsiä mulle omista varastoistaan perussettiä. Herttaista. :)

Voi uupumus! Menen pötköttelemään.

mussu & pulla
 
Enni1980 Eli Brion Happyt on kovalla kopalla ja erikseen on sitte se ratasistuin ja compact-rungolla. Joudun ainaki nyt ton nykyisen auton kanssa tekee niin, vaikka iso sedan onkin, niin ottaan kopan irti rungosta, et saan auton takalaatikkoon, on ihan muutamasta sentistä kiinni ettei mee heittämällä sinne.. Koppa irtoo tosi näppärästä ja joudun sen myös irroittaan kun tullaan vauvan kanssa sisälle, meillä ku ei ole hissiä ja mä en vaunuja tonne alakertaan jätä eli koppa eka sisälle ja sit runko..

Kato Brion sivuilta noita mittoja, kun en löydä nyt mittanauhoja mistään eli www.brio.fi ja sieltä vaunut ja Happy ja sieltä löytyy mittoja.. koitin linkin tähän laittaa mut ei toiminu..

Mittaan sulle ton kopan, ku löydän mittanauhan..

Sanna ja Nipsu 30+4
 
Enni Se kova koppa on n. 80cm pitkä, 40cm levee ja kuomu ylhäällä n. 50cm korkea..Oliks tästä mitään hyötyä? Ja ne mitat mitä toi compact-runko on kokokoontaitettuna, löytyy tuolta Brion sivuilta..

Mulla tuli tossa, ku oltiin syöty, niin sellanen olo, et hirvee hätä, poltteli mahaa ja maha oli ihan kovana ja menin vessaan ja hetken siellä istuin ja totesin, et ei hemmeti, tää on taas joku järkky supistus ja ku pyyhin, niin tuli haaleen ruskeeta vuotoa ja sohvalle makaa ja nukuin jonku tunnin ja nyt on parempi olo ja sit otin tota supistuksenesto lääkettä..

Tänään ollu jalkeilla sen verran, et käytiin Filmtownissa ja sit istuin autossa ku käytiin ruokaa hakee ja kotiin. Että toi on vissiin se suurin sitte mitä nyt tällä hetkellä jaksaa ja kannattaa tehdä..

DJ Mussukka Mullaki oli sellanen käsitys jossai vaiheessa, et äippäpakkauksen mukana tulee tuttipullo.. =)

miiku Mulla kans huimausta, mut se johtuu noista lääkkeistä.. KAI.. Mut mulla ei kyl ole turvotusta eikä satu ylämaha, että valita oikeen urakalla ja vaadi vastausta..

Mua meinaan VIT...AA suunnattomasti, ku ke sanoin neuvolassa, et ku maha tuntuu kokoajan kauheen pinkeeltä niin se terkka vaan, et se johtuu siittä ku maha kasvaa..Aha, no just joo ja sit TYKSissä sanottiin, et mulla kohtu ihan yli supistusherkkä, ja kysyki onko se ollu tollanen piukee kuin kauan.. Mistä sitä ensisynnyttäjä voi tietää esim. just millaselta supistus tuntuu jne ja sit ku kertoo tuntemuksistaa niin vastaus on tätä.. Vähän meni luotto tohon omaan terkkatätiin, mut onneks on se käynti TYKSissä vkon päästä to ja luultavasti myöhemminki suoraan TYKSiin pääsen..

Sori meni taas omia vaivoja valittaessa..

Iltakahvit vois maistuu nyt

Sanna ja Nipsu 30+4
 
DJ Mussukka Aiemmin siinä pakkauksessa tulikin pullo, mutta käsittääkseni kestovaippasetin myötä poistui joitakin tuotteita ja pullo on yks niistä. Miulla on 5 pulloa käytettynä ystävältä, tuttiosat vain ostin uudet - eiköhän noilla alkuun päästä ja toivottavasti maitoa riittäis omasta takaa. Ainakin yöpuvun etumus märkänä saa aamukahvinsa aina ryystää kun en osaa nukkua liivit päällä että sais suojat olla paikallaan eikä ikinä muista laittaa ennen kahvin juonnin aloittamista :)

nita1 Noita kotiintulovaatteita miekin oon miettiny, mutta kun yhtään ei tiedä millainen sää silloin on niin pitää varmaan varata kaks settiä, leudommalle ja kylmemmälle :) Joku sammakkoprofessorihan vissiin ennusti että lokakuussa päästäis jo pilkille eli vois olla kylmäkin, mutta saa nyt nähdä. Meillä on onneks kaukaloon se lämpöpussi mikä vedetään kaukalon päälle, niin jos pistäis vanupuvun ja sit sen pussin niin ei tarttis välttämättä paksua toppahaalaria.. Noh, pitää äitin kans näitä mietiskellä kun käydään pesemään vaatetusta kun hän tulee meille yökylään tänään.

Omaa napaa Yöt on muuttunu tosi katkonaisiksi, vähintään 2 kertaa pitää herätä vessaan. Viime yönä kävin vissiin 3 kertaa...ja nykyään en edes heti sit nukahda uudelleen vaan saatan pyöriä puoli tuntia-tunninkin ennen unen löytymistä..ei kiva.

HT ja veturi 33+3
 
Joo tuossa 2003 pakkauksessa joka saatiin esikolle oli tuttipullo ja vielä kummipojan 2005 pakkauksessa oli, mutta nyt oli harmiksi pois lähtenyt :( yrittävät sillä kuulemma jotenkin olla imetysystävällisiä :/

Noista vaatteista: Itse olen tekemässä vauvalle 2 makuupussista sitä kaukalopussia (kunhan ne saan ostettua :) ) ja sitten on esikon entinen ihana paksumpi nallefleece tai sitten jos on jo kylmempää niin sitten laitan tuon pakkauksen toppapuvun päälle, riippuu niin keleistä. Ja olen tosiaan menossa ostamaan kotiintulovaatteet loppuviikolla, eli body, potkarit ja jonkinlainen puku siihen, joko housut ja paita tai sitten sellainen kokohaalarijuttu.... toivottavasti joku ymmärsi.

Itse olen alkanut täällä teetä lipittelemään, niinkuin joka syksy, tuntuu niin ihanalta kädessä lämmin teekuppi kun ulkona alkaa viilenemään, tää villitys taitaa kestää taas pari viikkoa, sitten taas jää :LOL:

Eikait tässä muuta, jään odottelemaan että poika herää niin koitamme saada pissanäytettä häneltä, epäilen et ois kun vkolopun aikana laski alleen 2 kertaa niin että itse huomasi vasta kun pissa oli jo lattialla ja ei ennen ole sellaista ollut ja kuulemma sattuu vähän...ja lämpöä ollut kauan 37,4-37,8 väliä...

Perfekta ja hattivatti 32+5
 
Nyt se sit alko se mammaloma,pakko oli tulla hehkuttamaan! :)

Nii te kun jutustelitte siitä sormustestistä,ni oon tehny sen jo vuonna miekka ja kivi.Mulla näytti 2 poikaa,tyttö ja 2 poikaa.Viittä muksuahan mä en tee,mut sit toi ois ihan järkeenkäypä,jos toi ei osaa erotella noita keskenmenoja pois,eli ekahan oli jo poika,sit ne kaks km,ton mukaan sit tän pitäs olla poika,erottelulla ja ilman.

Yhen ainoan asian oon tehny vauvan eteen,pessy sitterin kangasosat! Hyvä minä,tai oikeestaan kone,onneks pysty koneessa pesemään!Tuntuu vaan,et mitään tommosia ei saa aikaseks.Esikoisen synttäritki pitäs järjestää...Siitäpä tuliki mieleen,Katjuza mistä sä otit ne ohjeet niitten kakkujen koristeluun?

Nyt aamupalalle!

Vimpula ja hormoonihiiri 31+3 :wave:
 
Ei menny isäntä saunomaan...niillä venyi kotiintulo sen verran myöhäselle,että ei kai sitten jaksanut lähteä saunomaan :whistle: Ja kai mun viestistä päätteli,että parempi tulla kotiin :saint:

Voi,toivotaan nyt Sanna ja Miiku,että verenvuodot loppuisivat! Niin se mullakin oli,että kovan verenvuodon jälkeen tuhrutteli monta aikaa. Yhteensä varmaan kuukauden verran. Niin ja edelleen vaikka vuotoa ei ole ollut moniin viikkoihin,tarkastan pyyhimisen yhteydessä,että onko verta :ashamed: Mutta mä olin niin shokissa silloin vuodon aikaan,että ihan hysteerisenä kävin turhankin tiuhaan "tarkistus wc-käynneillä" :( Mutta jos jotain "positiivista" pitää hakea niin rv-viikot teilläkin jo suht turvallisella puolella,että vauvoilla jo hyvät mahdollisuudet. Vaikka masussahan niiden paikka vielä on :|

Eilen toin varastosta kaikki vauvan vaatteet Kaapoa varten. Tuolla ne nyt odottavat korissa pesua. Mutta ikäväkseni vaan totesin,että eipä niitä nyt sitten mitenkään liikaa ole :/ Pakko vielä hamstrata ainakin bodyja ja potkareita/housuja. Ja kun on talvi silloin kun Kaapo syntyy niin mulla ei ole montaakaan paksumpaa vaatekertaa. Kaikki on ohuita potkareita tai puolipotkareita :( Sellaset collegehaalarit olisi kaikista kätevämpiä noin niinkuin ulkoiluakin ajatellen vetää vaavin päälle. Täytyy mennä tonkimaan kaverin vauvanvaate varastoja... Lupasi halvalla myydä niitä. Ja ensi lauantaina on mll:n kirppiskin.

Meillä on nuorimmalla pojalla korvatulehdus. Tilasin jo lekurin iltapäiväksi. Valitti heti aamulla korvaa ja piti korvasta kiinni.

Niin joo,mun sokruarvot oli ihan ok =) Paastoarvo oli 4.8 eli ihan rajalla,mutta tuota raja-arvoa ollaan kuulemma nostamassa tässä syksyn aikana. Eli mun paino nousee siis ihan muista syistä kuin sokerin :LOL:

Niin ja Sannalle piti vieläkommentoida,että mukava kuulla,että lapsesi isä on ottanut vastuuta ja tajunnut muutenkin,että vastuuta ei voi paeta... Mun on pitänytkin kysyä monet kerrat,että mikä teillä on tilanne,mutta en ole viitsinyt tunkeilla kysymyksilläni =)

LilliM+Kaapo 29+5
 
Huomenta!

Ramppasin viime yönä vessassa varmaan 5 kertaa, mut onneks sai heti unesta kiinni ku takas sänkyyn meni.

Aamu alko taas supistuksella ja punertavalla valkovuodolla. Miks supistuksen jälkeen tulee vuotoa? Osaako joku sano? On meinaan nyt joka kerta ollu niin, et ku supistaa ja sit menee vessaan, niin tulee jotai punertavaa vuotoa.

Perfekta Meillä on vauvalle nimi valmiina. Jos (ja kun) on tyttö, saa toisen nimensä mun äidin äidiltä ja sukunimi on jokatapauksessa mun. Jos nyt sattuis olee poika, niin toisen nimensä saa sit isältään, mut sukunimi siis joka tapauksessa on vauvalla sama ku mulla.. Kyl me vähän niin ajateltiin,et ne nimet mitkä on sairaalaan ilmoitettu on myös ne lopulliset nimet sitte vauvalla. Jos vaikka nyt sit käy niin että joutuu vauva olee sairaalassa niin miks sit vaihtaa nimee jos häntä on jo pidemmän aikaa kutsunu joksikin. Siksi noita sairaalanimiä mietittiin oikeen urakalla.

Mä en ole miettiny mitä vaatteita vauvalle otan kotiintulo vaatteiks kun ei näistä Turun ilmoista ikinä tiedä eikä ole ku se 5min automatka himaan.

Huomenna tulee äiti ja mennään ostaa uus pesukone ja sit alkaa Nipsun vaatteiden pesu, et on sit edes jotai valmiina.

LilliM Se on musta ihan ymmärrettävää, et jos on kerran tullu vuotoo, niin käy vähän välii "tarkastamassa" et tuleeks vielä.. Ja mä olen tätä tehny jo siittä asti ku alkiot siirrettiin, vaikka ekat vuodot oli sillon joskus 17+..

Sanna ja Nipsu 30+5
 
Hui,varmasti pelottava kokemus Sanna Toivotaan,ettei vauva nyt sentään ihan vielä synny!!

Perjantaina kävin neuvolassa...

verenpaine oli 119/69
sf-mitta 31.5
pissistä ei sanomista...
painoa tullut tähän mennnessä 10kg kaikenkaikkiaan :eek:

Tuo kohtu on kyllä jo tosi korkeella...vauva ei siis vielä ole "lähtökuopissa" vaan pää liikkuu ihan selvästi. Närästystä ei ihme ole ollut kuin hetkellisesti, mutta yks yö heräsin siihen,että oksennus tuli suuhun... :x
Loppuraskauden ultra ois lokakuun alussa.

Meillä on täällä vesirokonsairastus menossa... Esikolle (4v) tuli viime viikolla ja nyt vain ootellaan milloin kuopukselle puhkee... :/

Lumi*+masukki 33+3
 
Pidinpä sitten leivontapäivän kun ei muutakaan keksinyt. Ulkona sataa ja tuulee niin vimmatusti, ettei sinnekään viiti mennä. Nyt on toscapiirakka ja mansikkatorttu tehty ja pätkiskakku paistuu uunissa. Minestronekeitonkin tuossa pyöräytin ja vetelin masuun, niin että nyt on ähky. Iltapalaksi tein puolukkaruisvispipuuroa, että eiköhän tämän päivän ruokatarpeet oo tyydytetty.

Neuvolantäti soitteli tuossa. Torstaina ois eka valmennus fysioterapeutin luona, mut en taida sinne keritä. Verikokeitten tuloksetkin oli tulleet, ainakin osa. Maksa-arvot oli olleet hyvät ja hemppakin 140. Ihme että on pysynyt noin hyvänä ilman rautaa. tai no oonhan mä niitä multitabs vitamiinejä syöny ja niissä on vähän rautaa, mut niitäkin oon syöny vaan reilun kk ja sitä ennenkin hemppa oli 136. Sappi-arvojen tuloksia vielä odotellaan... Kyllä toi minun kutina taitaa johtua vaan ihon herkistymisestä. Lauantaina kun saunassa kävin niin siellä hikoillessa käsivarret rupes tajuttomasti kutisemaan ja ne nousi sitten nokkosihottumalle raapimisen seurauksena ja helottivat punaisina illan niinku oisin auringossa ne polttanut. Jossain olikin että hikoilu saattaa aiheuttaa nokkosihottumaa. Eli nyt vaan pitää tarkasti kattoa mitä pesuaineita käyttää jne.

Kyselin siltä neuvolatädiltä sitten niitä synnärivalmennuksia. Aikoi ensin palata asiaan myöhemmin kunhan saa erään toisen odottajan asiat varmistettua. No soitti kuitenkin melkein heti uudestaan ja olikin varannut mulle ne synnärikäynnit. Ja hyvä että oli varannut nimittäin valmennusryhmät oli olleet melkein täynnä. Minäkin pääsen vasta lokakuun lopussa niihin, eli kun olen rv 37-38, saa nähdä onko enää tarvetta sillon, vai päättääkö Veikka tulla etuajassa maailmaan. Vähän rupes kyrsimään se kesän terkkasijainen kun ei voinut hoitaa tuota asiaa, vaan jätti asian tän vakkarin hoidettavaksi. Mulle on noi vauvaillat ja fysioterapeutit ihan sama jos jääkin väliin mut siellä synnärillä ois kiva päästä etukäteen käymään tutustumassa. Mut eipä siinä, kyllä tämä lapsi osaa varmasti syntyä ilman valmennuksiakin.

Perheneuvolassakin ois saanu kerran käydä psykologin kanssa juttelemassa parisuhteesta mutta kieltaydyin. Kun ei meillä mitään ongelmia ole ja vaikee se tässä vaiheessa on tietää että tuleeko niitä lapsen syntymän jälkeen ja jos, niin minkälaisia.

Sanna
Johtuisko sulla se verentulo supistuksen jälkeen siitä kun sulla on se istukka siinä kohdunsuulla, et se jotenkin vuotaa. Ei mun ymmärtääkseni "normaalisti" supistuksen yhteyteen kuulu verenvuodot. Toivottavasti sulla loppuis noi vuodot ja supistukset ja Nipsu pysyis muutaman viikon ainakin vielä kyydissä mukana.


Sanle ja Veikka 31+6
 

Yhteistyössä