*Marrastähdet '07* syyskuussa

Enni!
Mä olen ollut sairaslomalla 3 ja puol viikkoo ja se jatkuu äitiyslomaan asti,äitiysloma alkaa 2 viikon kuluttua. Syynä vaikeat työolosuhteet (väkivaltaiset erkkalapset) ja selkä oli aina päivän jälkeen tosi kipeä. To vaihtuu viikot 34,jänskättää..harkkasuppareita en ole tuntenut,liekkö etes tullut.Ens viikon ti taas neuvolaan,jospa neitokainen siihen mennessä ymmärtäisi kääntyä rt:hen,kääntöyritys ei kamalasti innosta.

Onko täällä muita,joilla laskettuaika olisi marraskuun alussa? Minulla se on 1.11 ja oysissa.
=)
 
Katjuza: On tosiaan kummallista että ei ota vakavasti noita siun suppareita, eilen kun kävin itse neuvolassa ja kerroin että vika päivä tuli tunnin verran suppareita, jotka tuntu, niin sanoi et kerro jos tulee uudestaa niin otetaan lekurille aika... et tarkastetaan alatilanne...

Täällä miun pitäis ottaa itseäni niskasta kiinni ja alkaa silittelemään noita vauvan vaatteita ja lakanoita, mutta kun ei ole vielä sitä hoitopöytää ja meinasin sen vasta parin viikon päästä hakea, niin ei innosta kun ei saa niitä kunnolla kaappeihi muuten...kaappi pursuu vauvan vaatteita ja muita...vaippojakin on 5 pakettia :whistle: oli siwassa poistossa niin sain puoleen hintaan...ja esikollakin käytettiin pampersia...et eiköhän ne mene ;)

Mut mut, nyt ehtimään noita postitettavia

Perfekta ja hattivatti 31+6 :heart:
 
Tervehdys taas täältäkin!

Mulla on saikkua takana jo aikaste kauan. En oikeastaan kunnolla töissä ole ollut kesäkuusta lähtien. Nyt loppuaika saikkua äippäloman alkuun. Joka alkaa siis 27.9. Pitkä työmatka selkä ei kestä autolla ajoa ja noita suppareita on siis tullut säännöllisesti viikolta 12 saakka.

Viimeviikolla käytiin neuvolassa ja paino on nousussa....hmmmm eihän se voi johtua tuosta suklaasta, eihän :kieh:

Nyt paino noussut 3,5 kg alusta, vauvan syke huimat 160 (touhusi ja potki ja kääntyili kokoajan), hb 116 (raudan syöntiä jatkettava eli musitettava popsisa joka päivä), pissa puhdas, verenpaine oli Ok, kaveri on rt eli säilyttänyt asennon ja sen kyllä huomaa kun puskee alaspäin.

Nyt ollaan kovassa flunssassa ja mitään ole jaksanut tehdä.

Tänään pitäisi käydä ostamassa patja kehtoon. Siskolta sain kauheen läjän vaatteita jotka täytyisi käydä läpi ja lakanaa ja muuta. Isommista hankinnoista meiltä puuttuu vielä amme (jalallinen). Muut ovatkin vanhaastaan itsellä, vielä kun haetaan hoitopöytä kavereilta lainast niin saa senkin kondikseen.

=) Täällä on laskettuaika 1.11. Joten vähiinhän nää päivät jää. Täytyy alkaa oikein kunnolla puhumaan kavereille tuosta isomman tytön hoitoon järkkäämisestä kun se H-hetki tulee. Mummihan meille tulee mutta matka häneltä kestää meille ainakin neljä tuntia, joten jos äkkilähtö tulee niin varapaikat ovat puhuttu tai sitten meikkis menee yksikseen synnyttelemään tämän lapsen. Edellisessä ukko ei kyllä saanut tulla ennenkuin aivan H-hetkellä saliin..... olisin varmaan antanut ympäri korvia muuten. En kestänyt silloon yhtään puhetta enkä muita ihmisiä, kätilönkin hääsin salista pois supistuksien aikana. Ja hälyttelin takaisin kun tuntui että tarvittiin. Tokihan hän kävi kurkkimassa ovella minua ja tarkistelemassa laitteista muutenkin missä mennään.

Mutta nyt ukko nousi ja heti hänen kimppuun jos lähtisi tätä mammaa kuljettelemaan. =)

viivin ja kaveri (32+4)
 

Heips..
Minuu ihmetyttää se, miten päin tuolla mahassa oikeen ollaan..nyt kun on liikettä tuntunut huomattavasti enemmän ylempänä, navan seutuvilla, kuin joku viikko takaperin. Sillon potkut ja tunkemiset tuntui tuolla ihan alhaalla.. Oiskohan osannut kääntyä vai onko muklauttanut vaan jalat ylemmäs ja huijaa äiitään?

Voi, joku oli jo vaippojakin ostanut..mie taijan jäädä junasta kokonaan, meillä ei oo vielä mitään "näkyvää" laiteltu..se yks paketti on ihan pientä vaatetta, mut niitäkään ei oo ees pesty saatika laiteltu minnekään..
En tiiä, miten miusta tuntuu että ois vielä ihan liian aikasta ees miettiä mitään pinnasänkyjä ja hoitopöytiä esille tms. Ei millään pahalla jos joku on jo ne etsinyt ja laittanut, parempihan se on ajoissa olla..

Mulle taitaa tulla nyt loppua kohden jokin paniikki, etten saa mitään tehtyä ja kauhistelen vaan että niin vähän aikaa..Ja tuntuu ettei miehellä oo koskaan aikaa laitella miun kans mitään..se käy töissä ja sit kotona ollessa istuu koneella tai kattoo telkkaa tms. Kaipa sitä pitäis vaan alkaa patistelemaan auttamaan.

M ja O-I rv 31+3(ehkä..?)
 
Nyt on sitten käyty ylimääräsellä lääkärikäynnillä ja kaikki näytti hyvältä näihin viikkoihin nähden. Kohdunsuu oli HIUKAN pehmennyt mutta ei kuulemma lääkäri voinut sanoa että olisi ees kunnolla eli kaikki ok..
2 viikon päästä sitten terkka aika seuraavaks ja ens kuussa valmennukset aamulla neuvolassa :whistle:
sitten pitää lokakuussa kans tutustumiskäynti muistaa varaa kättärille.
Pissan otti ja puhdas oli ja verenpaine ok kans. Kysy että syönkö rautaa ja sanoin että nyt pikkasen pidän taukoa mutta aattelin kohta jatkaa taas niin sano että ei oo niin justiinsa mutta oishan se ihan suotavaa jos söis vaikka hemppa onki ollu ok.

Mullahan otettiin viime viikolla se verikoe kun oon sen rh d - (??) negatiivinen? En kyllä koskaan muista miten se menee.. ja nyt ei ollu vielä tullu tuloksia että onko tullu vastaineita tjn, toivotaa et kaikki ok :|

DJ MUSSUKKA: joo no ehkä mäkään en haluu että synnytykseen ketään ns. "ylimääräisiä" tulee mukaan, mutta jos on siinä kunnossa että ei tajua enään mitään niin ehkä sitten on ihan sama ketä siellä on :LOL:
Joo minkäköhän hintasta tuolla ORALISSA on?
oon aatellu muutamaan paikkaan soittaa ja kysyy hintoja mutta eihän ne voi hampailla tehdä mitään enne ku näkee missä kunnossa ne on eli ainaki sen tarkistukäynnin pitää tehdä.

H282: osaatko säkään sanoa mitään hinnoista? :)

mä tosiaan pelköän niitä hammaslääkäreita yms ja kun vielä tietää että hampaat on vaikka missä kunnossa :ashamed:

no joo nyt pitää kiiruhtaa kauppaan1!
 
B) Jep just noinhan se meni.... tänään siis olikin tiistai ja kun minä vaan elin näköjään maantaissa. Eli 32+5

Ja tuohon "ylimääräisiä" synnytykseen en minäkään mitään harjoittelijoita sinne kaipaa, vaikka toki hekin harjoitusta kaipaavat. Mutta itseni tuntien olen varmasti tosiaan taas sen verran kiukkuinen H-hetkellä että on ihan viisasta ettei tule :snotty:

viivin ja kaveri
 
Pätkiskakku uunissa ja vesi kielellä odottelen että valmistuis :p ei kyllä tarttis tommosia taas vedellä napaansa just pari päivää ennen neuvolaa, mut menköön nyt jälleen kerran... :whistle:

nita: kävin siellä v.2005 ja maksoin poistoista terveyskeskustaksan mukaan, koska eivät pystyneet itte ottamaan mua puolen vuoden sisään tarkastuskäynnistä. En siis tiedä "oikeita" hintoja, mut tuolla sivuilla lukee, että elokuussa tarkastus uusille asiakkaille 20?, norm.53?. Tiedä sitten et onko toi tarjous vielä voimassa kun kerran tuolla sivuilla kuitenkin vielä niin lukee...Kannattaa ehkä soittaa ja kysyä. Niin ja sivut on www.plusdent.fi. Sain sillon terveyskeskuksesta nipun, josta sain valita itselle sopivan hammaslääkäriaseman ja ton Plusdentin kohdalla luki, että on erikoistunut pelkopotilaisiin. Niin ja hyvä että kaikki oli lääkärissä kunnossa! =)

Nyt täytyy mennä ottamaan kakku uunista! :p

H82
 
hei!

Täällä rankat päivät takana.
Oli melkoinen perjantai aamu. Yhtä äkkiä tuli verta ihan holahtamalla housuihin, eikun kiireesti synnyttäjien vastaanotolle.istukan takaa ilmeisesti vuoti,ja joutuin seurantaan osastolle. mä olin jo niin varma että nyt se syntyy..oli ihan kamalaa. lääkäri puhui jossai vaiheessa jopa sektiosta,mikäli vuoto ei lopu. mä varmaa selitän sekavasti,mutta oon täs pari tuntia vasta ollu kotona ja oon ihan ulalla :) no vuoto loppu sitte ja lauantaina oli jo puhetta että sunnuntaina pääsisin kotiin. Mutta sitte la-su välisenä yönä heräsin siihen, että nyt valuu jotai ja nousin vessaan, tippu taas lattialle asti verta ihan kunnolla. Onneksi olin siellä sairaalassa vielä,ois ollu aivan hirvee herätä kotoa tuollai. Mut pistettiin heti käyrille,ja onneksi vauvalla oli kaikki kunnossa. Sen jälkee en saanutkaan liikkua sängystä muualle ku vessaan ja suihkuun.välillä kuulosti että ei etes vessaan,mutta onneksi ei sit kuitenkaa tarvinu alkaa alusastialle tarpeitaan tekemään. Eilen illalla vielä alko supistelemaankin, joten tippaan joutu (taas).
Olin jo alkanu varautuu siihen että tulee pitkä aika olla sairaalassa,mutta tänää sit lääkäri tutki ja totesi että voin lähteä kotiin,asun kuitenkin niin lähellä,että jos jotain tulee pääsen nopeasti sairaalaan.
Varoittelivat että voi vuotaa myöhemminkin..kiva kiva..
kaikki raskas tekeminen kiellettyä,ja rauhassa pitäs olla.juu ja yhdyntäkielto.
istukkaa pitää tarkkailla jatkossa,on etuseinämässä niin lähellä kohdunkaulaa,että ei välttämättä alatiesynnytys onnistu. verenvuoto johtu just jotenki tuosta istukasta,kun niin alhaalla,että jotenkin sen takaa se veri vuoti. en oikein osaa selittää tarkemmin.

oli nii paljo tullu näitten päivien aikana tekstä,etten jaksa alkaa tarkemmin lukemaan ja kommentoimaan.

ai nii,ja me vihdoin saatiin asuntokin! :D

ihana olla kotona

miiku 30+0
 
miiku84 Hui kamala, mut onneks on kaikki nyt hyvin. Tollanen olis ihan kauheeta :hug: Mullaki tarkkaillaan istukkaa, mut eipä ole onneks verta tullu, muuta ku sillon joskus 17+ ja sillonki vähän.. Jaksamista sulle :hug:

Brion Happyt on mulla ja compact-rungolla. Tuntuu liikkuvan ihan kevyesti ja vaikuttavat oikeen hyviltä.

Töissä ollaan edelleen, kun ei tarvi normi hommia tehdä eli lähinnä hengailen siellä, mut saa saman palkan niin mikäs siinä sitte =)

Mulla on maha kipee. Rautaa ku alko syömään, iski ummetus. Duphalacilla sen olen tähän mennessä saanu samana pvänä hoidettuu et suoli toimii mut nyt meni pari pvää eikä mitään tapahtunu ja sit tänään töissä niin mahaa sattu ja särki ja oli huono olo ja sit menin vessaan ja maha ihan sekaisin.. Turvonnu olo eikä tee mieli syödä mitään..Huomenna neuvola niin pitää kysyy mikä auttais tähän oloo, ei oo meinaan lainakaan mukavaa tällainen..

Mut mä meen nyt syömään jotai jos se auttas tähän mahan särkyyn..

Sanna ja Nipsu 29+6
 
Voi prkl. Äsken kirjottelin sepustukseni tänne ja sitten kone hävitti ne. :kieh: :kieh: Terve. Eli tässä tulee samat nyt sitten vähän typistettynä.

miiku84: Hirveetä, toivottavasti voinnit nyt on kuitenkin parempaan päin. :( Rauhallisesti vaan. Ja jaksamista. :hug:

Nita: Mun Oral-käynnit on olleet hintahaitarissa 40-110 euroa. Tuohon välimaastoon on mahtunut paikkauksia, juurihoitoja, hygienistiä yms. Ja aina jos on ollut mitenkään tarpeellista, on puudutettu. Aikastalailla kaikenmoista on siis mun suukissa korjailtu. :whistle: :ashamed: Mutta minkäs teet, vaikka kuinka hyvin yritän hampaista pitää huolen, on lopputulos sama. :ashamed: Julkiselle en silti takaisin vaihda! Senverta huonot nuo mun hampaat on, että haluan niiden hoitoon panostaa... Niin, ja ekalla käynnillä mulla oli sellanen S-ryhmän alennuskuponki, jonka sain sillon Elannon joka kuukausi tulevan kirjeen mukana. Se alensi vähän sen ekan tarkistuskäynnin maksua...

Päivä pulkassa. Josko Pulla vielä toivottelisi hyvänyön potkut, ennenkuin painun pehkuihin. Kello alkaisi olla senverran, että yöjuoksujen pitäisi alkaa. ;) Useamman päivän on vaan jo ollut melko hiljaista. Aina ei kai vaan pienokainenkaan jaksa...? :/

mussu & pulla
 
Dodii...käytiin siskon luona synttärikahveella ja otin sittenkin jo sen hoitopöydän mukaan, niin pääsen silittelemään ja laittelemaan tuota makkaria sitten jo jonkun verran kuntoon, pinnis on alakerrassa niin se on helppo sieltä sitten hakea nopeastikin...

Miiku84: Toivotaan nyt ettei enää vuotele ja menisi raskaus huolitta loppuun saakka :hug:

taidan painua nukkumaan, väsyttää niin :wave:

Perfekta ja hattivatti 31+6
 
MIIKU84: huh on kyllä sulla ollu rankkaa.. nyt vaan lepoa niin toivotaan että se sillä :hug:
epäilemättä pelästyit ja pahasti :ashamed:

HE82: juu mä soitin tuonne PLUSDENTTIIN ja tais sanoa että
tarkistuskäynti on 35e ja siitä sitten katsotaan miten edetään ja voi kuulemma laittaa "sellaiselle" lääkärille jolla käy noita pelkoisia. Että ei vissiin enään tuo 20e oo valitettavasti voimassa. No eip voi mitään.
Muistatko yhtään kellä lääkärillä sä kävit siellä?

DJ MUSSUKKA: jep sama täällä, oon koittanu hoitaa mutta kerran kun ne bakteerit saa vallan niin :ashamed: ja sitten vielä toi kammo päälle niin en oo paljoo uskaltanu enään mennä, mullakin on huonoi kokemuksia kunnan puolelta joten mieluummin maksan siitä että ne tosiaan ymmärtää että mä pelkään sitä koko paikkaa, kunnan puolella ne ohittaa koko pelon :ashamed:
ja kaiken lisäks on sellaset jonot että huh!
Mä soitin kans tonne ORAL:in ja se tais hinnaks mainita samaa luokkaa kun tuon toisenkin, saas nähä kumpaan nyt kallistuisin. Soitin muutamaan muuhunkin, täällä helsingin suunnallahan niitä tuntuu olevan pilvin pimein.
Pääasia että pääsis ees tarkistuttaa hampaansa kun tietää jo että kalliiks niille se remontti tulee niin saas nähä miten sen rahan kanssa sitten tekee. Ei tosiaan tekis mieli säästellä tälläsessä paikassa saatika tilanteessa mutta jos ei oo rahaa niin minkäs teet!
Pystyyköhä niitä hoitoja maksaa osamaksulla jos hinnat nousee paljonkin?
Koska mulla tosiaan on huom. ! erittäin huonossa kunnossa ne hampaat ja tiedän että halvaks ei tuu
:|

Mullahan siis tilanne se että mulla puuttuu yks hammas ja muita on huonossa kunnossa, :ashamed: nolottaa ihan sanoa näin kun kuitenkaan ei sitä ikääkään ole niin paljon :snotty:
Tosin en tiiä tuleeko geeneissä tjn koska mun vanhemmilla on kanssa tosi huonot hampaat joten..
no pitääpi kattoa. kiitos kuitenkin kummallekkin vinkeistä paikkojen suhteen :)

Onneks sentään lääkärissä oli kaikki kunnossa o/

jos jotain syömään vielä menis, kurnii vatsa :wave:
 
Miiku84 Oikein paljon voimia! :hug: Toivottavasti vuoto loppuu ja raskaus jatkuu turvallisesti täysiaikaiseksi asti!

Kirjoittelin tuossa aiemmin pitkät sepustukset ja vähän tuli siinä miestäkin morkattua. Se päästeli tänään sellaisia kommentteja suustaan, että aloin jo epäillä haluanko sittenkään koko ihmistä lähelleni kun h-hetki koittaa... :eek:

Täällä riittää pikkuisella liikettä. Eilen oli erityisen aktiivinen päivä, mutta on tänäänkin toimintaa riittänyt. Nämä vilkkaammat päivät tuntuvat menevän jollain tavalla kausissa. Välissä saattaa olla useampi rauhallinen päivä jolloin liikkeet ovat pientä mullerrusta ja sitten tulee niitä päiviä, että oikein toivoisi masukin nukkuvan välillä!

Taidan lähteä nukkumaan niin jaksan huomenna siivoilla.
Donu 31+2
 
Huomenta!

miiku: Hui kamala! :eek: Varmasti kauhea tilanne! Nyt sitten lepäät :hug:

Eilen neuvolassa kaikki ok =) Hemppakin noussu jo 108:aan. Pissa puhdas, verenpaineet hyvät jne..

Harjottelijoista/opiskelijoista ollu puhetta... Mua ei haittaa vaikka synnytykseenkin tulis, kuhan ei sali olis ihan täynnä porukkaa :D Varsinkin jos mies ei pääse (niinku ei varmaan pääsekään :( ) mukaan, olis kiva jos sais seuraa ja jonku hieromaan selkää B)

Tää olikin sitten pikakäynti! Poika on seuraa vailla :wave:

emmamma & alma 32+5 (kai...?) :heart:
 
Miiku Eikö sulla oo aiemmin huomattu tota istukka hommelia?Vai kuulutko sinäki niihin,joiden ultrat on kiven alla...Varmasti on säikäyttäny,mut tosiaan muista lepoa,lepoa ja vielä kerran lepoa! :hug:
Nii ja onnea uuteen kotiin!
:flower:

Mua alkaa jo ahistamaan tää raskaus,oisin onnellinen,jos aikaa vois kääntää eteenpäin.En hirveesti tykkää rajotuksista,oon tottunu jatkuvaan puuhastelemaan jotakin ja tekemään raskaammatki hommat ite.Tiiän,oon malttamaton...Sama homma on kesän ja talven suhteen,niitten pitäs tulla yhessä yön seudussa,ei mitään sateisia keväitä ja syksyjä välissä!No tossa viikkojen 38 tietämillä kyllä varmaan huomaatte,takaan,et sillo on saunanpesut yms käynnissä täällä...

Vimpula ja hormoonihiiri 30+5
 
Huomenia!

Nita: Joo aika hintavaa touhua on tuo hampaiden paikkailu. Mulla oli jäänyt parina vuonna käymättä tarkastuksessa ja sainkin sitten tuossa viimevuoden puolella ravata porattavana senkin edestä. Tuntui, että kaikki rahat meni vaan hampaisiin... :( Voisi sanoa, että melko opettavainen kokemus... Mutta suvussa siis kulkee meilläkin tuo huonohampaisuus, isän puolelta joka toisella riittää vaivoja purukaluston kanssa.
Mä olen maksanut joka käynnin samantien lähtiessä, suoraansanoen en edes tiedä onko osamaksumahdollisuutta. :whistle: Visaa on ollut pakko vinguttaa, jos ei just sillon ole varallisuus riittänyt.

Hehe, soitin just Verokortin korjauksesta Kelaan. Loppuvuodelle sain veroporosentiksi 10! Jei! =) Itseasiassa en kyllä tiedä minkälaista prosenttia edes odotin, mutta tyytyväinen olen. :D Vaikka ei se nyt lähitulevaisuudessa juurikaan lohduta: 14. päivä tulee vika täysi palkka, ensikuussa vain yhdenviikon lomarahat ja sitten melkein kuukauden päästä eka äitiysraha. Onneksi on tuo toinen osapuoli, joka käy ansiotyössä... :/

mussu & pulla 29+5
 
Nyt kun lukaisin eilisen viestin "uusilla silmillä" huomasin, että kylläpä tuli hullusti kirjoiteltua. Jäi mainitsematta sllainen oleellinen asia, että se pitkä teksti, jonka kirjoitin, OTTI JA KATOSI. Täytyy jatkossa kirjoitella sellaisessa tilassa, jossa ymmärtää mitä kirjoittaa! :LOL:
 
Huomenia!
Huijui, varmasti on Miiku, tuommoinen vuotelu säikäyttänyt..toivotaan että pysyy nyt aisoissa. Koita vaan lepäillä paljon ja ottaa rauhallisesti.

Hammaslääkäreistä oli ollut puhetta..Miehän kävin silloin kerran, pari kk sitten ja siel laitettiin väliaikaispaikka yhteen tois huonoks menneeseen hampaaseen..no, tässä välissä sitäkinon ehtinyt taas alkaa särkeä, et en tiiä ottaako ne sen kokonaan pois.
Pelottaa iha sikana taas, ens tiistana ois seuraava aika sinne..Mullakin hampaat huonossa kunnossa, ihan hävettää..mut vaikka niitä miten pesis, niin sitli tulee reikiä :eek:
En tiiä, johtukohan osaks perintötekijöistäkin, miun kummallakin vanhemmalla on tekarit jo, eli siis helposti reikiintyvät hampaat.
 
Miikulle sympatiat täältäkin :hug: ja mä muistan omasta kokemuksestani varsin selvästi kuinka kauhuissaan sitä oli. Että verenvuoto on kyllä kamala kokemus :eek: Toivotaan,että sullakin menee loppu hyvin,niinkuin mullakin raskaus on edennyt ihan normaalisti vaikka vuosin silloin alussa todella reilusti.

Hammashoidosta: Mä tuossa kesällä korjautin hampaani kun alkoi yhtäkkiä kamalat hammassäryt. Mulla oli joku hammasytimen tulehdus ja sitä hammasta sitten hoideltiin satasen edestä :headwall: Kävin ihan kunnallisella puolella ja olen ollut aina tyytyväinen siellä saamaani palveluun =) Mä olen myös lievästi hammaslääkärikammoinen :ashamed: Muistan ala-asteajoilta ne hammaslekurikäynnit ja kun aina sain kipeetä. Lekuri oli todella kovakourainen ja mitään puudutuksia ei laitettu vaikka hammasta porattiin :| Muistan lopun elämääni kuinka itkin aina sinne mennessä. Onneksi olen saanut parempaa palvelua nyt vanhempana ja pelot ovat väistyneet.

Mulla on kamala vauvakuume :D Hassua sanoa noin kun olenhan minä raskaana,mutta kun haluan sen vauvan pian syliini :heart: Sellanen kaipuu nyt menossa,että voi kun se hetki olisi pian kun saa esim.imettää omaa vauvaa =) Mä oon varmaan ihan höperö! Mutta mulla on nyt muutenkin menossa joku "seesteinen" kausi,kaikki ajatukset on positiivisia mitä vauvaan tulee ja ajattelen vaan,että kaikki menee hyvin =)

Poikien kanssa on ollut vähän ongelmia viime aikoina. Ovat aloittaneet kaikenlaisen tihutyön tekemisen. Sunnuntaina olivat hajottaneet täällä pihamarkilla olevasta leikkimökistä ikkunat :eek: ja niinkuin siinä ei olisi ollut riittävästi niin eilen olivat kaadelleet naapurin kukkapurkit :headwall: Mä en tajua...rangaistuksena JO voimassa oleva ehdoton peli- ja videokielto jatkuu nyt hamaan tulevaisuuteen saakka. Vanhimmalla pojalla on 7v synttärit lokakuussa ja uhkana on,että kaverisynttäreitä ei vietetä jos yksikin kolttonen tulee vielä mun tietoon :kieh:

LilliM+isäntä tasan 29vkoa
 
Oon nyt noihin hammaslääkäreihin soitellu ja pitäis vielä päättää mihin sitten menis. Tosiaan kallista hommaa sekin on ja vielä kun on tässä kunnossa mitä mulla niin tietää että rahaa menee :ashamed:
no jos ensiks kävis tarkistuksessa ja kattois miten sitten, kun eikös se ole niin että kaikkia hoitoja ei voida edes tehdä raskaana ollessa? :O

Tietääkö kukaan muuten täällä Helsingissä sellaista hammaslääkäriasemaa kuin Hammashaltijat? Mä lueskelin netistä että sitä ois kehuttu pelkopotilaiden käsittelystä.

Oisin vaan niin ikionnellinen kun sais noi hampaat kuntoon ! Harmittaa niin pirusti kun on tää pelko niin ei oo uskaltanu mennä ja nyt sitten kun menee niin tulee olemaan iso lovi lompakkoon :snotty:

Vkloppuna pitäis mennä ostelemaan ammetta vauvalla ja muita "pikkutavaroita" :)
HIrvee lista tossa näyttää olevan mitä ns. tarttee.
Esim. oon tässä miettiny monta tuttia / tuttipulloa kantsis etukäteen hommata?
Vaippoja alkaa jo oleekki niin ei niitä ehkä ihan heti ekaks tarvii ostaa ;)

hmm.. mitäs muuta olikaan..
Ai niin; onko se MAIDONKERÄÄJÄ käytännöllinen, kantsiiko sellasta ainakaan vielä hommata? :O

no nyt täytyy taas mennä, pitäis varmaan jaksaa imuroidakkin tänään kun ei tosta toisesta osapuolesta siihen tietenkään ole kun aina on "jotain muuta" tekemistä :kieh:
 
Nopsaan kirjaan neuvolakuulumiset :D Kiva kun pääsi päivän varoitusajalla käymään, mie en ikinä muista sitä klo.12-13 soittoaikaa että saisin ajan varattua ! :whistle:

RR 118/74, pulssi 84 (hauskaa miten polikäynneillä mitataan aina korkeammat paineet ja pulssi, vissiin jännittää siellä enemmän..)
pissa puhdas
Hb 119
sf-mitta 35 :LOL:
sykkeet + ja liikkeet ++

Täti kehui tuota mun maltillista painonnousua, yhteensä vain 6,6kg tullut tässä raskaudessa mikä on yllättänyt minutkin! Tuntuu etten mä muuta teekään kuin syön kokoajan, ja liikkumisenkin kanssa alkaa olla jo vähän niin ja näin. Ja kaikki herkut maistuu paremmin kuin hyvin, voisin syödä suklaata joka päivä =)

Sain ohjeeksi tilata ambulanssikyydin sairaalaan mikäli lapsivedet sattuisivat menemään kotona (tai missä tahansa), vauvojen perätilan takia ja siksi ettei voi tietää kumman kalvot ovat puhjenneet. Tätä kyllä muistelin esikoisenkin perätilaepäilyn aikaan sanottaneen, että heti käydä makuuasentoon ja soittaa lanssi paikalle mikäli vedet menevät.

Nyt sf-mittakin on sitten niissä mitoissa mitä esikoiselta on mitattu suurimmillaan, ja kyllähän tämä pötsi jo aika hienon kokoinen on :D

Liituraita ja vauvaset 31+2
 

Yhteistyössä