*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Heissan kaikille ja onnea uusille vauvautuneille :flower: :flower:
Perästä tullaan ;) Viikonloppuna oli kiireitä mutta nyt aion todella rauhottua vaan 'odottamaan' eli viikonloppusuunnitelmia ei enää tiedossa. Saatika reissuja autossa, tuntuu että paikallaan istuminenkin tuottaa ongelmia :| Närästys sen kun pahenee ja yöt on aivan karseita. Vatsa ikäänkuin tulessa aina kun herää vessaan...Taas tuntuu kun menkat alkaisi..hurja paine alakerrassa.
Kotona on kaikki valmiina pikkusta varten, joten tervetuloa maailmaan :)
 
Onnittelut kaikille jo synnyttäneille!!!!! :flower:

Tuntuu, että itsellä samaan pisteeseen pääseminen vie vielä ikuisuuden... Viikkoja nyt 36+1, joten toisaalta ei enää pitkä, mutta silti liian pitkä.. Ymmärsiköhän joku tuosta jotain..? :LOL:

Eilen illalla vesselin tehdessä taas temppujaan vatsassa aloin jo haikeana miettimään sitäkin, kun kohta ei enää vatsa muljukaan minnekään. On vaan löysä löllö roikkumassa tuossa vielä toistaiseksi hyvin suuren ja kiinteän pallon tilalla :LOL:

Ei vaan. On se silti mukavaa saada pieni tuhiseva käärö kohta syliin paijattavaksi. Se vauvan tuoksukin on jo pelkästään niin ihana. Esikoiselta jääneitä vaatteita kun kaivelin esille, imppailin aikani niiden ihanaa vauvatuoksua ja tuli hirmuinen ikävä sitä aikaa. Toisaalta samalla miettii, että muistaakohan sitä enää edes miten pitäisi vauvaa käsitellä. Kai se toivottavasti tuolta jostain alitajunnasta tulee taas esiin.

Jännää tulla aina katsastelemaan palstaa, kun pian synnyttäneiden lista on jo suurempi kun vielä odottavien! Nopeasti se aika vain menee. Kohta kaikilla jo nyytit vieressä ja se ihanan kamala vauva-arki saa alkaa kaikkine valvomisineen ja touhuineen. Mihinkähän sitä onkaan taas tullut lähdettyä.. :p

Hyvät jatkot kaikille, ei ole enää pitkä odotus kenelläkään edessä vaikka nyt se vasta ehkä siltä tuntuukin!! =)
 
Dodii

Elikkäs ei nyt mennä päivystyksenä kyssiin, vaan soittavat miulle ajan keskiviikolle tai torstaille...huomenna pitää käydä antamassa aamulla jotain verikokeita vielä, jtn toksemia yms,..kertoili neukkutäti..huomenna on neukkukin... nyt vaan ootan et soittaisivat se ajan...tietäis senkin sitten...
 
Neuvolakuulumisia

Paino +280 g/vko - yhteensä 8,3 kg
Verenpaine 116/68
Pissassa proteiinit yhdellä plussalla
HB 123 (vieläkin lievää laskua)
Sf-mitta 37
Syke 130-140

Perjantaina seuraava nla ja jos vielä yhtenä kappaleena, niin sit yliaikaiskontrolliin aikaa ja mahd. yritetään sit käynnistellä jo siellä. Tuon proteiiniplussan takia pitää viedä pissanäyte huomenaamulla labraan, kun oli vähän työn ja tuskan takana saada ne tipat siihen purkkiin näytteen ottoa varten niin epäili että saattaa johtua siitäkin kun verenpaine kuitenkin ok eikä muitakaan rask.myrkytyksen oireita.

HT ja veturi 39+3
 
no nyt sain sen ajan (kun itse soitin sinne, kun ei alkanu soittoa kuulumaan) niin perjantaille...jos olo huononee, kutina lisääntyy tai liikkeet vähentyy niin päivystyksenä sitten, kun on kuulemma niin täyttä ajat...no huomenna niihin verikokeisiin ja neuvolaan...
 
Onnea Pömppölille pojasta! :flower:

Eilen illalla supisteli ihan kivasti puolentunnin ajan. Tuli viisi kipeetä supistusta. Olin jo ihan että jes, tuliskohan nyt lähtö synnyttämään. Mutta supistukset loppui siihen kun kävin vessassa isommalla hädällä. Nukkumaan käydessä tuli vielä pari pienempää supistusta, mut sitten nukahin ja nukuinkin pitkästä aikaa tosi hyvin.

Tänään kävin neuvolassa

Paino +1600g/vk :eek:
Turvotus +
RR 110/73
Pissa puhdas
Hb 132
Sf-mitta 34
Tarjonta RT
Syke +130
Liikkeet ++

Painoa tosiaan tullu ihan hirveesti. TH sanoi ettei tollasta painoa tosiaan voi viikossa pelkästään syömällä kerryttää. Nestettä on kertyny ihan kunnolla elimistöön. Mahaakin kun painoi niin jäi siihen jäljet.
Hb oli ihme kumma noussu, vaikken oo nyt viikkoon rautaa popsinu kun ne tabut loppu, enkä ollu saanu aikaseks ostaa lisää. No ei tarvi nyt sit ostaakaan. Katotaan sitten synnytyksen jälkeen uudestaan toi tilanne.

Hemski ja Santruska rv 38+2
 
Kyllä taas supistelee...... mutta supistais nyt perkules oikein kunnolla että homma etenis, rupee olemaan voimat loppu kun mitään ei tunnu tapahtuvan vaikka supistaa jo ihan säännöllisestikin ja tosi kipeästi, sitten se vaan aina tyssää jossain vaiheessa |O |O

Sitten supistelujen lisäksimulla on alavatsa tosi kipeä (särkee jatkuvasti),samoin särkee tonne kohdunsuulle,mutta musta se ei ole normaalia raskauteen liittyvää särkyä (liitoskivut, avautuminen tms.), voiskohan olla joku tulehdus?? Mulla ei oo ikinä ollu hiivatulehdusta, pissatulehdusta tai mitään joten vaikea kuvitella että nytkään, mutta täytynee valittaa keskiviikkona neuvolaan jos ei helpota ennen sitä.

Siirrympä taas pois valittamasta kun ei ole muutakaan sanottavaa :ashamed:

katjuza ja ilmarijalmari 37+6 (huomenna taas viikko vaihtuu)
 
Iltoja taasen!

Meillä oli esikon aikaan laitoksella mukana oma tutti, vaikkei sitä paljoo taidettu tarvita. En tiiä siis olikohan meilläpäin mahdollista saada synnäriltä tuttia lainaan. Yksi meijän oma harso sinne kyllä jäi, sitä ei enää löytynyt.

Pitikin tuossa jo aiemmin sanoa, et miekin ostin tän vuoden ekat torttutaikinat kaupasta, jee, pääsee tortuttelemaan :p
En uskalla taas ajatellakaan, miten paljon on painoo tullut..kun pitää vaan herkutella :ashamed:

Käytiin se kaukalo hakemassa, ja samalla saatiin tietää et miehen siskolle on kesäkuussa tulossa toinen, 1v.1kk;n ikäerolla tähän aiempaan. Oltiin vähän odoteltukin, ovat olleet vähän salamyhkäisiä asian suhteen, mut nyt paljastivat :)

Ikävä uutinen oli se, et miehen serkku, jolta oltiin uutisia odoteltu kans, oli saanut keskenmenon..he ei meille ehtineet kertoa, mut oltiin kuultu raskaudesta muilta miehen sukulaisilta. Harmillista, heillä ois kuulemma ollut vain paria viikkoa aiemmin la, kuin tällä miehen siskolla :(

No, pitää mennä taas..suppareita niitä kaipaaville! (itseni mukaanlukien :D )
M ja rv 38+2(ei ikinä muista oikein!)
 
Katjuza:toivottavasti pääset sinäkin pian tositoimiin, inhottavaa kun supistelee eikä mitään kuitenkaan tapahdu :hug:

(.) Sain karsittua meidän viherkasveja, jotka on tehneet jo pidemmän aikaa kuolemaa :( lisäks sain keitettyä tutit ja tuttipullot, joten nyt on nekin valmiina =) Kävin myös hakemassa torttutaikinaa ja nyt on ekat tortut maisteltu glögin kanssa :p =)

H82 36+6
 
HE82,kyllätässä itsekin toivoo että pääsis tositoimiin tai sitten voisi olla supistelematta jos ei kerran meinaa tulla sieltä :kieh:
Nytkin on pari kolme tuntia supistellu 5-10min välein mutta jotenkin niistä suppareista puuttuu se viimeinen terä että ne olis tarpeeksi napakoita vaikka kipeetä tekee nytkin.

Tuteistakin oli täällä puhetta, mulla on ollut oma tutti mukana kaikilla lapsilla, tosin sairaalassa ollaan käytetty sairaalan tuttia ja vaihdettu se sitten omaan vasta kotiin lähtiessä. Tällä kertaa en kyllä ole pakannnut omaa tuttia mukaan......hmmm.... sitäköhän se vauva odottelee, ei meinaa syntyä ennenkun on tutti matkassa :LOL: :whistle: , kaipa mun täytyy mennä se tutti nyt heti keittelemään :D ja pistää se sairaalakassiin.

Hyviä vointeja kaikille :wave:

katjuza ja ilmarijalmari
 
Nyt on taas txtiä tänne ilmestynyt :) Mun pvä onkin menny mummin luona käydessä ja muutenkin jotenkin ihan yks kaks kello oli jo 7 :eek:
Lepäsin ja hetkeks nukahdinkin päivällä mut nyt taas väsyttää aika hyvin.. mut tietää ettei yöstä taas tuu mittään.

Kiva kuulla EMMAMAMMA:stakin :) Ehkä SANNA tulee kanssa piakkoin ilmottelemaan itestään. Ja LIITURAITARUUTUPAITA :)

KATJUZA: toi sun kuvailemas kipu tuolla kohdunsuulla kuulostaa aikalailla siltä mitä mulla on aina varsinkin öisin.. just se vihlominen. Ja tänään tuli pari kertaa päivälläkin kun autossa istuin. Jotenkin oon alkanu yhdistää sen siihen et jos on rakko täynnä tai siellä on edes jotain niin heti kun vauva liikkuu niin sit vihlasee. Oiskohan joku yhteys? No jokatapauksessa tosi ilkeetä.. Täytyy huomenna neuvolas kysyy mikä vois olla kun ei saa nukutuks yhtään sen takia kun herää siihen et vihlasee oikeen kunnolla!

Mä en tuota kättärin meininkiä noista tuteista tiedä niin siks kans otan oman mukaan.

PERFEKTA: toivottavasti sit selviis mikä vaivaa :hug:

Mullakin huomenna neuvola,saa nähä mikä on paino tilanne siellä.. muutenhan aika peruskäynti. Niin ja kiva tietää mitä paineet näyttää kun kotona ne on nyt ollu ihan ok vaikka alapaine pikkasen korkee vielkin. mut pari kertaa sekin ollu sellanen kun esim.alkuraskaudessa.

no jos salkkareita menis kattomaan :wave:
 
HelmenTyttö: Katoin,että sä taidat olla meistä eka joka synnyttää ns.täysillä viikoilla =) Sulla alkaa oleen viimoset hetket masun kanssa! Jännä muuten onkin,että kaikki tähän mennessä syntyneet ovat tulleet lokakuun puolella ;)

Ja Emmamma:stakin oli kiva kuulla =) Eilen kävin galleriassa ihailemassa teidän Alman kuvia. Tosi suloinen neiti :heart:

Rakko+vihlonta: Täällä sitä myös :eek: olen yhdistänyt ainakin vihlonnan siihen,että rakko täys ja sitten vauva jotenkin poraa päätänsä siihen niin ei tunnu kauheen kivalta :headwall: En usko,että vihlonta vois mistään muusta johtua.

(.) Alapää särky ei pahentunut iltaa kohti :whistle: Mutta nyt kivasti kiristää kyljestä tota mahannahkaa...kaikkea pikkuvaivaa sitä onkin alkanut oleen :kieh:

Katjuza: On sulla varmasti kysytty erityistä jaksamista tässä raskaudessa! Mä olisin varmaan kävelevä hermoraunio sun sijassa :ashamed: Mutta ehkä teidän Ilmarijalmari päättää jonain päivänä syntyäkin...laita nyt se tutti sinne laukkuun :D

Mutta taidanpa siirtyä odottaan bb:n alkua...mitähän uusia tuulia Riitta tuo tullessaan :D :whistle:

LilliM
 
LILLIM: samaa mäkin luulen että jos rakossa on yhtään mitään niin heti vihlasee kun vauva päätään liikuttelee |O
Tossa tota bb:tä katoin niin on supistellu reisissä aika napakasti.. varmaan jotain saa aikaseks. Välillä taukoi ettei tuu mitään ja sit taas..
Väsyttäis ja aattelin jos koittais mennä jotenkin tohon sänkyy makaa ja koittaa jos sais ees hetkeks unta.. Tosin,eihän sitä tiedä jos vaikka synnärille joutuis lähtee.. heh :D niin varmasti jooh..

mutta öitä kaikille!
 
Huomenia!
Taas miehellä aamuvuoro, ja samalla mullakin, ku tyttö heräs taas niin pirteenä viiden maissa..

Toivotaan että Perfectan homma selviää, kummahan tuo on jos tuollaisia oireita, eikä saada selvää mikä vikana..

Tässä meinasin tehdä vähän siivousta, kun vaan tietäis mistä aloittaa..joka paikka näyttäis olevan taas täynnä ties mitä, tytön leluista ja vaatteista viikon postiin asti..miten ne jääkin aina tänne vaan lojumaan?
Tytölle oon monta kertaa sanonu et vois alkaa itekin siivoilee omia tavaroitaan, kun kerta osaa, mut sit se aina unohtuu, jos ei ite jaksa joka kerta asiasta sanoa. Miten muiden n.2,5-veet, siivooko itse? Avustettuina?

Mut kylläpä monella on jo lupaavia oireita, ihan jänskättää keltä tulee seuraavat uutiset! Omassa navassa ei tapahdu mitään :(
Illalla jo mietin et jospa tässä alkais tekemään oikeen kunnon joulusiivousta vaikka, jos se auttais ja kysyin mieheltäkin et mites usein jaksais sitä kolmatta ässää, esim. /päivä tai /viikko..Mies vaan nauroi ja sanoi, ettei oo kokeillu ;)

En ala, jos tääkin menee sen kaks viikkoo yli, etenkin jos/kun ne hoitajatkin irtisanoutuu..

No, tyttö näköjään söi jo aamupuuron, pitää kuulema mennä dvd laittaa..Nalle Puhia taas..
M ja Onni-Ilona 38+3
 
LilliM Joo, kattelin ihan samaa ja vahvasti mennään kohti laskettua aikaa yhtenä..

Siitä proteiinista pissassa Just vein kontrollinäytteen labraan, 10 maissa saa sit soitella tuloksia. Kyllä se vaan jännittää vaikka mitään muita oireita ei ookaan ollu..ja veturi vetää sellasta aamujumppaa että.

HT ja veturi 39+4
 
Kuten otsikko kertoo, sain nukuttua piiitkästä aikaa hyvin =) Menin ysiltä jo nukkuun ja eka kerta heräsin neljän aikaan veskiin, sit viel seittemään torkuin sellasta koiranunta, kuulin kun vettä satoi jne. mut kuitenkin. Ihanaaaa! Taas jaksaa, ainakin vähän aikaa =)
Minun pitäis kans alkaa siivoileen, en tiiä vaan mitä toi verenpaine siitä tykkää, kun nyt niskakipujen ja huonosti nukuttujen öiden takia se on ollu koholla.
Mulla on kotona oma mittari, kun olen näitä valkotakkipaineisia ihmisiä :LOL:

Meidän reilu kaks vee neiti muuten siivoilee omat tavaransa, mut vaan silleen,et minä oon kaverina. Mut on tosi topakka siivoomisessa, väliin vähän liiankin :heart: että roskiksesta voi löytyä turhankin paljon tavaraa :LOL:

Naurattaa muuten ihan, et nytki piti heti ekana herättyä rynnätä koneelle kattoon, onko vauvauutisia..En kyllä normaalisti koneelle näin aamusta tule, mut nyt loppumetreillä tämä näyttää olevan aamun eka homma ja illan viimenen..Olen siis tästä palstasta riippuvainen.. :ashamed:

Vointeja kaikille!

Krista ja pikkunen 38 + 1
 
Murrrrrrrrrrrr....mun tekstit hävisi jonnekin :kieh: Miks tämä palsta tökkii jatkuvasti??????

Krista: Mä olen kanssa palstariippuvainen :whistle: Pakko tulla heti kattoon,että onko Sannasta tai n77:sta jo uutisia. Ja tietty muidenkin vauvauutiset kuumottaa jo korvia :D

PikkuM: Saatko sä öisin kuinka nukuttua tai siis nukkua? Kun teillä kuiteski herätys tosi aikasin. Mä en jaksais jos pitäs hirmu aikasin herätä :ashamed: Tai ei kai siinä paljoa vaihtoehtoja olisi jos muksut heräis. Nyt oon ihmetelly kun meidän nuorinkin herännyt kasilta samaan aikaan kun oon koululaista herätellyt,että kuinka se noin aikasin herää :ashamed:

HelmenTyttö: Toivotaan että kaikki sulla ok. Mutta hätää ei todellakaan sulla,vauva sais jo muutenkin syntyä =)

(.) Masua hauska seurata kun nyt näkee ja erottaa niin selvästi käden tai jalan :heart: Toinen siellä myllertää...taitaa yksiö jäädä aika ahtaaksi :D

LilliM+Kaapo 35+6
 
no joo miunkin tekstit hävis kuin tuhkatuuleen ja en kyl jaksa alkaa sitä litaniaa enää kirjottamaan uuestaan...mut tärkeimmät

Sain nukuttua ihme kyllä hyvin myös täällä...unta ois riittäny ihan kunnolla, mutta piti herätä aikasin kun nuo ikkunaremppamiehet tuli tänään, tosin 1½h myöhässä...
ja verikokeissa kävin taas, ja siellähän oli kauheet litaniat mitä ottivat...saas nähdä miten nopeesti tulee tuloksia, kerkeeköhän tuonne neuvolaan mitkään , joka on 11.30..

mut ei nyt kummempia :wave:

Perfekta ja hattivatti 38+6
 
Pitäkääs naiset peukkuja,mulla ois tänään vika neuvolalääkäri ja sisätutkimus.Toivottavasti synnytys käynnistys tosta ropeltamisesta,niin kävi ekan kans.Mulla on nyt nää päänsäryt joka päiväsiä,viime yönä tajusin,et eivät välttämättä johdu nukkumisasennosta,vaan verenpainelääkkeissä oli haittavaikutuksien listassa.Syntys,ni loppus tää kärvistely!

Vimpula ja hormoonihiiri 37+4
 

LilliM; Joo, no saan onneks melko hyvin nukuttua, ja ei tuo tyttökään joka aamu onneks tuohon aikaan heräile, ja sitten kun mies tulee aina kotiin, nii jos väsyttää niin saan päikkäreillekin mennä.
Nyt tosin lähiaikoina on ihmetelty ku välillä tyttö pompaa johonkin aikaan aamuyöstä hereille eikä meinaa enää rauhoittua..ja niinku tänä aamuna, miehen herätyskello soi viel sopivasti, nii pakkohan se oli sit nousta miunkin kun tyttö näki et isänsä nousee.

Omasta navasta sen verran että on ollut aika hiljasta..toivottavasti ei oo hätää..muutamia myllerryksiä oon tänäänki vaan tuntenut, vaikka tuossa aamusta otinkin mehua ja istuskelin sohvalla. Yleensä kyl vähän enemmän on potkuja tullut, mut voipihan se ola että kun tila alkaa olla vähissä, nii ei niin paljoo liikuskelekaan, vai?
 
Kyllä. Melko hyvin nukuttu yö takana. Vain kahesti vessaan heräsin :) kyllä sitä pienestä tulee iloiseksi.

Taas olisi aika neuvolaan tänään. Mahtaa olla hassu olo pienen synnyttyä kun omaa terveydentilaa ei kukaan seuraakkaan niin tarkasti enää. On muuten jännä fiilis kun nyt alkaa vasta tajuta että kohta kaikki muuttuu. Voi olla ettei ehdi edes suihkuun päivällä (tai ainakin luulee ettei muka ehdi) :LOL: Ja hiljaiset yöt ovat historiaa jne...Mutta kyllä oman vauvan saaminen on niiiin ensiarvosta että sitä ei taida edes tajuta.

Ai, taitaakin tuo riisipuuro olla jo valmista :p :p
 
Eilen kirjottelin omia kuulumisia, mutta teksit hävisivät sitten siinä lähetys vaiheessa, enkä enää jaksanut alkaa uudelleen kirjoittelemaan.

Eilen oli neuvola. Kaikki oli ok! Mahan pituus on enää vain 30 cm eli aikalailla on pienentynyt. Terveydenhoitaja kunnolla kokeili ja paineli miten päin Vaavi kölli siellä ja neuvolakäynnin jälkeen alkoivat supistelut, jotka toisaan tuntuivat aika kivuliailta.
Viime yö oli sitten yhtä heräilyä noin puolen tunnin välein todella koviin supistuksiin ja maha on niistä vähän hellänä nyt. Tänä aamuna tuli limatulppa kello 8.45. Supistuksia tulee nyt vähän harvemmin, mutta ovat kivuliaita. Tässä sitten vain odotellaan, mitä seuraavaksi tapahtuu. Miehen hälytin töistä kotiin, kun limatulppa irtosi, joten yhdessä vain odotellaan tässä...

Manta ja Vaavi 39+3
 
Ärsyttävää tänne kirjottaa, kun on tää palsta ruvennu tökkimään joka kerta kun kirjottaa :kieh: joku laitto hyvän neuvon että kannattaa kopioida teksti ennen ku lähettää, ni sen voi liittää uusiks, jos se häviää, mutta kun sitäkään ei aina muista tehdä..

Mullakin on huomenna viimeinen neuvolalääkäri :D

Mantalle Onnea, taitaa se lähtö olla lähellä :D
 

Yhteistyössä