*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Hilla: voimia ja :hug: Mun ex oli tosi MUSTASUKKAINEN ja en minnekkään päässyt. Hän ei käsiksi käynyt kuin pari kertaa, mutta taisi loistavasti tuon henkisen alistamisen. Onneksi pääsin hänestä irti. Nyt on unelmamies, vaikka ajattelin että kaikki ukot ovat yksiä k...päitä. Voimia paljon sulle.

Sanna: :hug: Ja nyt sitten lepäilet (loistava neuvo) ja onneksi äitisi tulee vahtimaan sinua ettet höntyile sillä kotona liikoja. Ja hyvä että TYKSi on siinä niinkin lähellä sinua. :hug: :hug:

Täällä ilmeisesti paikat senkun pehmenee, tulee sen verran makeita "kipuja" silloin tällöin. No pari viikkoa vielä ainakin, niin olisi "hommat" tehty. Eli vieraat passattu ja juhlat juhlittu.

Mulla oli ekassa synnytyksessä perhehuone. Se oli ihan kiva, ukkeli pääsi koisimaan yöksi viereen. Nyt en ajatellut sitä pyytää, kun tyttö varmsti nukkuu mielummin kotosalla, ikävähän häntä varmasti tulee kuten tuota ukon rahjustakin =) , mutta jos ei tarttisi tällä kertaa olla sairaalassa sisällä 7 päivää, vaan aikasemmin pääsisi kotio.

Hauks |O nyt pientä iltapalaa ja unta.

viivin ja kaveri 36+3
 
Perhehuone: Meillä oli esikoisen aikana se käytössä. Oli tosi kiva kun mieskin sai olla mukavasti yötä sairaalassa. Tai no,olin mä yhden yön yksin kun ukko juhli varpajaisia :whistle: Ainoa mutta perhehuoneessa on se,että sitä vauvaa on mieluiten itse hoidettava sitten yötä päivää,nukkui se tai ei. Esikoinen EI nukkunut sairaalassa öisin vaan kukkui hereillä. Itse olin ihan poikki kun en saanut muutenkaan siellä nukutuksi ja sitten vauva valvoi. Yhtenä yönä pyydettiin,että voisko hoitsut ottaa vauvan hoitoon,että saadaan hetki yrittää nukkua...niin yksi hoitsu oli sitten oikein nenäkäs ja sanoi että "nämä perhehuoneet ovat juuri sitä varten,että vauvat ovat vierihoidossa ja plää plää". Otti kyllä poikamme,mutta jäi kuiteski paska maku suuhun tuosta kommentista :eek: Eli mä viihdyn mieluiten ihan osastolla,saapahan antaa vauvan edes hetkeksi hoitajille jos tilanne mahdoton. Mutta siis tässäkin kaikilla oma tapansa,toiset haluaa,että vauva koko ajan vierihoidossa ja toiset haluaa levätä:)

LilliM

 
Sunnuntai-iltoja täältäkin :wave:

Sannalle iso :hug: ja jaksuja, kuulostaa aika hurjalta nuo sun visiitit sairaalaan. Onneksi on jo niin hyvät viikot menossa kuitenkin! Itselläkin tulee joka vessareissulla vahdattua ettei vaan tule verta paperiin, tämä on tullut tavaksi ihan ekoista raskausviikoista lähtien.. Voin kuvitella että huutaisin kuin syötävä, jos paperissa yhtäkkiä jotain oliskin :/

Samoin halitukset Hillalle, kovin rankalta kuulostaa :( En voi sanoa että tietäisin miltä susta tuntuu, mutta kaiken sympatiani ja tukeni saat!!

Mulla olis huomenna aamusta taas käynti äippäpolilla, ei kai sen kummempaa kuin sydänäänikäyrän ajo tiedossa ja siitäkin lystistä 22 euroa maksaa. Olen nyt yrittänyt psyykata itseäni pysymään lujana ja vaatimaan edes jonkinlaista synnytystapa-arviota lääkäriltä, onhan tämä jo aivan tyhmää yksinään tämmöistä asiaa murehtia ja painajaisia nähdä! No, sit mie meen sinne ja piipitän olevani ihan kunnossa ja kiitos näkemiin, ja tuun sit kotiin parkumaan ukolle kun kukaan ei kerro mitään :LOL: -tuttu kaava!

Liituraita 34+6
 

Sainkin eilen kuulla iloisia uutisia..miehen serkku on kuulemma raskaana! Sitä kyllä oottelinkin kun jo aikaa sitten sanoivat miehineen että kunhan koulu on käyty ja naimisiin menoa alkavat suunnitella, niin saa vauvakin tulla..No, tällä serkulla loppuu koulu jouluna, ja häitä ovat kans jo järjestelemässä, ei vaan tiedetä vielä milloin, kun ei olla nyt niin paljoo yhteyksissä oltu :(

Jotenkin mulla tuli mieleen tuo miehen serkku kun mies eilen sanoi että hälläpä on salaisuus..en tiiä miten arvasin, kun ei mies ees vauvauutisista mitään sanonut, kaipa tuo serkku vaan on semmoinen että hälle sen vauva jo kuvittelisi.

Mie oon nyt yrittänyt alkaa jo boikotoimaan tuota varpajaistraditiota..mitä järkee siinä on, että mies vaan pääsee ryyppäämään, kun nainenhan sen suurimman työn on tehnyt..ja mitä siitä saa sit palkkioks; No, tietty sen ihanan nyytin, mut myös kipeen alapään ja sit ne valvomiset, maitoa tulvivat lakanat yms. Ja aina pitäis vaan jaksaa..
Ja kun nainen ei kuitenkaan pääse minnekään rentoutumaan tms. vrt. niinkuin mies kun se pikkuihme on sit niin kiinni äidissään, mut niinhän sen pitääkin olla..

Höh, menipäs kuitnekin valitukseks tääkin iloviesti..hmm..aamukahville siis:)
 
Heippa!

Tänään sit ollut aamusta asti "makeeta" alapään vihlontaa :/ Oikein kunnolla juilii! Oikein tuntuu, et vauveli yrittää kaivella reittiä selväksi.

Mulla on nyt ollut jo 2 viikkoa kauhee yskä. Oikein tuntuu et keuhkot yskii pihalle. sit kun vielä tarttee vähän väliin juosta pissalla ja yskii kunnolla, niin ei taho rakko pitää. :ashamed:

Hilla: Voimia! :hug: Olen seurannut samantapaista kohtelua sivusta. Henkinen väkivalta ja alistaminen on näköjään toisille oman itsetunnon kohentamista.. Raskasta varmasti on, mutta yritä pysyä kovana.

Perhehuoneesta Meillä oli kans esikoisen aikaan perhehuone ja tykättiin kyllä. Kakkosen aikaan mies oli esikoisen kanssa kotona ja mies lähinnä harmitteli, kun jouduin synnyttämään yksin. Toivat minut vaan sairaalaan ja tulivat sitten katsomaan, kun kakkonen oli syntynyt. Nyt onneksi miehen sukulaisia asuu lähellä, joten saadaan lapset hoitoon ja mieskin pääsee taas synnytyspuuhiin =)

Mulla on molemmat tytöt ollut koko ajan vierihoidossa, vaikka olis ollut mahdollisuus antaa yöksi hoitajille. Nyt neuvolassa sanottiin, ettei Porissa mielellään oteta vauvaa hoitajille, vaan TÄYTYY olla vierihoidossa. Näin ne vaihtelee paikkakunnittain.

Synnytin esikoisen Pietarsaaressa ja siellä saatiin miehen kanssa heti synnytyksen jälkeen täytekakkua ja shampanjaa. Kuopiossa sai aamupalan.. Millasia kokemuksia teillä muilla? Jotenkin oli hieno tuo Pietarsaaren tapa, pieni sairaala mutta kokemuksena aivan mahtava!

Nyt pyykit kuivumaan

Ellu rv 36
 
PikkuM: Mä olen kanssas ihan samaa mieltä,että miksi toi vauvan tulon juhlistaminen on miesten etuoikeus? En ole koskaan ukkoa kieltänyt varpajaisia viettämästä -kunhan tekee sen silloin kun mä olen sairaalassa- vaikka toisaalta kyrsii kun toinen pääsee juhlimaan. Meikäläinen varmaan voi odotella suosista ensi kesään ennenkuin voi aatellakaan mitään irtiottoa. Ja kuinka valvottava tapaus sitten onkaan,että jaksaakokaan :/

Ellu: Vanhin poikamme syntyi päivällä joten saliin tuotiin heti pojan synnyttyä jonkinmoista purtavaa. Leipää,teetä,ananasmehua jne. Kuopus syntyi yöllä joten ei saatu mitään :/ Tosin,mä jouduin istukan irrotukseen,ettei siinä kyllä syömiset tullut mieleenkään. Mutta ei täällä päin mitään herkkuja tarjoilla kyllä :|

Yleisestikin ottaen on aina kurjaa kun miestä ei pahemmin huomioida synnytyspuuhissa. Siis ton ruokahuollon kannalta. Nytkin mun ukko on sanonut ottavansa eväät mukaan kun kuiteski tulee nälkä ja yöllä ei kanttiini auki. Nälkähän siellä nyt pääsee tulemaan. Niin ja siis yöllä me kuitenkin joudumme sairaalaan starttaamaan :whistle:

Nyt mä olen sen tehnyt! Eli eka koneellinen kohta pestynä Kaapon vaatteita :saint: Aattelin,että jos en nyt aloita niin vaatteet on pesemättöminä vielä marraskuussa :ashamed: Ensi viikolla on syyslomaviikko koululaisilla joten silloin on hyvää aikaa lähteä ostosreissulle seinäjoelle. On meinaan edelleen hankkimatta ne kaikki pienet tykötarpeet...

LilliM+Kaapo 32+5
 
Täällä ois lääkärineuvola (viimeinen jaiks) tänään...aion kyllä sanoa siellä että haluaisin koko ultraan kun yöunet alkaa menemään pikkuhiljaa kun mietin et miten iso jössikkä onkaan tulossa :ashamed: alkaa pelottaan ihan kauheesti nyt synnytys kun se lähenee kun ei mitään tietoo ole koosta...

Voitte muuten uskoo et tuo oikea pohje on kipee |O |O eilen iski niin julmetun kipee suonenveto siihen, sattu p*rkele enemmän kuin synnytys ja kesti yli 5 minsaa....ei auttanu kuin miehen hieronta ja nyt en saa suoraan sitä, kun on se lihas ilmeisesti kipee...auts |O

onko muille menossa sitä "pesänrakennusta" minä aina illalla aloitan ja saatan sinne 01.00 saakka (joskus pitempäänkin) siivota, puunata...normaalia :whistle: :whistle: menny kyllä rytmi totaalisen sekaisin, mut sitä kait se on ;)

joo mut pää ei taas toimi

Perfekta ja hattivatti 35+5
 
Huomenta!

Ja kiva huomata, et mun poissaolo oli huomattu :)

Sain jopa suht hyvin nukuttua yöllä, mitä nyt välillä vähän supisteli ja vessassa joutu ramppaa mut paljon paremmin sai nukuttuu ku sairaalassa. Se on aina vähän sellasta siel sairaalassa et jos huoneessa on muitakii niin ei oikeen välttis nuku niin hyvin ku ite ramppaa vessassa ja toinen toiseen aikaan ja se yks tyttö ekana yönä kuorsas ja sellasta..

Äitiä tässä just odottelen, tulee varmaan kohta ja lupas mennä sitte kauppaa.

Tarttis nyt varmaan hommata kaikki loput tavarat mitkä puuttuu, kun JOS se mun leikkaus on jo ens tai seuraavalla vkolla.. Ne lääkärit ku sano, että he ei ota mitään riskejä sen suhteen, et mulla käynnistys synnytys itestään ja sit jouduttas tekee päivystysleikkaus et haluavat hoitaa tän asian suunnitellusti ja virka-aikana :) Kuulostaahan se vähän tylyltä, et "synnytys hoidetaan virka-aikana", mut se on kaikkien kannalta parempi. On sitte varmasti kaikki tarvittavat lääkärit yms paikalla ja ku leikkaus suunniteltu etukäteen niin pystyy noita kaikkia riskejä yms vähän minimoimaan.

Ellu Ootteks kauan asunu Porissa? Mä vaan ite olen Porista kotoisin ja siellä noi mun vanhemmatki asuu ja sieltä se jalkapuoli äitiki tänne on ajamassa. Tosin sillä vasen polvi kipeenä niin ei tossa matkalla nyt niin hirveesti kytkintä tarvii polkee..

Mut jospa menis vähän tohon sohvalle makoilee..

Sanna ja Nipsu 33+5
 
Taas se viikonloppu hurahti. Ihana kun saa viikonloppusin olla kotona yhtäaikaa tuon miehen kanssa, kun mulla on vuorotyö niin harvoin saattuu niitä vapaaviikonloppuja. Päästiin yhdessä kyläilemään.

Hilla83: Meidän molempien vanhemmat asustaa Torniossa ja itse asutaan Nurmijärvellä. Reilu 700km tulee matkaa aina kun sinne asti lähdetään. Ei viitsi edes lähteä pelkän viikonlopun viettoon, kun aina menee melkein koko päivä matkustaessa. Mieluummin on sitten vähintään 4 päivää reissussa.

Tänään oli taas neuvola. Kaikki oli ok. Hemoglobiini ei tahdo millään nousta viimeksi oli 110 ja nyt 111. Vauva edelleen lähtöasemissa eli hyvin alhaalla. Kohdun koko oli pienentynyt sentillä ja niin kuulemma käy loppua kohden, kun vauva asettuu alas lantioon. Terveydenhoitajalla oli mukana opiskelija, joka myös kokeili vauvaa vatsapeitteiden läpi. Hellemmät olivat otteet kuin vanhalla konkarilla ja mietin että tunteekohan se mitään nuin hellin ottein. :LOL:

Eipä tässä kummempia uutisia kerrottavana

Manta ja Vaavi 36+2
 
Sanna-78: Me ei asuta Porissa, vaan Raumalla ( tosin Porissakin asuttu n.6.v sitten) Raumalta mennään vaan Poriin synnyttämään, kun Pori vie täältä kaiken :LOL:

Mut ei kummempia.. Välipalalle ja ettimään lapsille juhlavaatetta serkkupojan synttäreille.
 
Pikavisiitti....

Sannalle :hug: Hurjalta kuulostaa tää sun raskaus kyllä! :eek: Sähän oot ihan jumissa kotona :(

Hillalle kans voimia rankkaan tilanteeseen :( :hug:

Perhehuonetta ei meillä ole ollu kertaakaan =) En tunne et oisin jääny mistään paitsi :D

Ja jippii!!! Mä sain viikonloppuna pestyä kaikki vauvan vaatteet ja laitettua paikoilleen! Mahdoin olla aika lailla viimesten joukossa :D Meinas paniikki iskeä ku tuli 36 viikkoa täyteen ja neuvolassa peloteltu että saattais tulla vauva hyvissä ajoin maailmaan... :whistle: Pakkohan se oli hommiin alkaa! Sängynkin laitoin ja vielä olis sairaalakassi pakkaamatta. Niin ja vaipat ja liivinsuojat ostamatta :snotty: Siteitä sentään ostin viikonloppuna!

Perjantaina tosiaan tuli aika kättärille sinne ultraan ja tutkimuksiin. Ja perkele, pitää vielä sokerirasituksessa käydä :kieh: |O Tän viikon perjantaina sinne, ja tiistaina sit kättärille. Ja hamppilääkärikin on tiistaina, iik! :eek: :(

emmamma & alma 36+3 :heart:
 
Moikka vaan!

Neuvolassa tänään käytiin. Tässä niitä kuulumisia:

Painoa tullu 1292g/vk :eek: yhteensä sitä on kertyny jo 18kg, huh huh.
Turvotus -
RR 114/74
Pissa puhdas
Hb 117, pikkasen noussu
Sf 33
Tarjonta RT
Syke +140
Liikkeet++

Eli siis painoa on tosiaan jo kertyny huimasti, mut ei TH siitä mitään motkottanu, alipainosilla sitä vissiin saapi tullakin enemmän.
Vauva on laskeutunu jo tosi alas, Th sanoi että toivottavasti vielä pari viikkoo pysyy sisällä. Valittelin kun on semmosta menkkamaista kipua, mikä säteilee reisiin, niin sanoi että on kuulemma supistuksia. Ei miulla esikoista oottaessa supistukset tuollain tuntunu.
Niin siis välillä koskee ihan kunnolla, ja sittenkun vauva liikkuu samaan aikaan niin koskee kahta kauheemmin.
Esikoinenhan synty rv 35+3 ja nyt on rv35+2, no toivottavasti tää kestäis masussa pitempään. Tuntuu vaan että voi tää syntyy ihan kohta. Mut mistäs sitä sit tietää.
Viikon päästä olis sitten se synnytystapa arviointi. Siks pääsen siihen koska esikoinen synty sektiolla ja hällä oli sillon syntyessään se gastroskiisi.

Ellu24: Miul kans tuntuu välillä siltä että tää vauva yrittää kaivaa tietä ulos. Tosi ilkeeltä tuntuu :/

Hilla83:Pahalta tuntuu siun puolestasi, kuin voi ollakin tuollasia miehiä. :hug: siulle ja voimia!
Mie oon kanssa tykästyny noihin miajoki sivuihin minkä tänne linkitit.

Sanna-78:Nyt sitten lepäilet ihan kunnolla ennen vauvan syntymää. Hurjalta kuulosti tuo siun sairaala reissu.

Jos sitten lähtis laittaa pyykit koneeseen.

Hemski ja Satruska rv35+2
 
Hillalle isot halit. :hug: Niinkuin muutkin on jo maininneet, jätät sen miehen sanomiset omaan arvoonsa, tiedät että sen toimet ja sanomiset ei ole oikein. Yritä jaksaa. Täältä saat täyden tuen. :heart:

Ja Sannaa olin minäkin ehtinyt jo vähän kaipailla. Melkonen reissu sulla ollut! Lepoa ja jaksamista myös sinne. :hug:

Miten tuo perhehuone-systeemi toimii? Erityisesti tietenkin kyselisin oman sairaalani, eli Naistenklinikan suhteen. Eli riippuneeko sinne pääseminen sitten täysin synnytysajankohtana olevasta tilanteesta? Tottakai mielummin miehen ottaisin viereen yöksi. :)

LilliM: Meillä perhevalmennuksessa ihan erikseen mainittiin, että miehelle pitäisi eväät ottaa synnytykseen mukaan. Taisi olla osittain pilke silmäkulmassa mainittuna, ainakin melkoista huivttuneisuutta aiheutti... :LOL: Voipi olla ettei siinä tilanteessa enää miehen eväät ensimmäisenä mielessä ole. ;)

Sainpas vihdoinkin kesävaatteet talvisäilöön, talvitakkejakin on partsilla tuulettumassa. Josko tällä viikolla niitä pääsisi käyttämäänkin. Seuraavaksi tuota partsia ajattelin tyhjennellä talvikuntoon. Olotilat on siis edelleen jatkuneet melko hyvinä, kun puhtia riittää vaikka mihinkä. Kunhan ei vaan kostaudu vielä... Tuon selän takia yritän taukoja tasaseen muistaa pitää.

Meillä on vielä amme vaaville hankkimatta, mutta muuten kaikki aivan välttämättömin on jo melkolailla kasassa. Kai? Niin, paitsi vaunuja ei vieläkään olla saatu! Nehän ostettiin jo ajat sitten, mutta varastossa ei ollut meidän väriä, joten tilasivat ne Saksasta. Näillä paikkein niiden pitäisi tulla, lupasivat soitella. Voisi itseasiassa itse sinne soitella, että josko ne jo saisi hypisteltäviksi... =)

Niin ja se sairaalakassi, sitä en edelleenkään ole muistanut kasailla... :whistle:

mussu & pulla 33+3
 
Viimeisessä neuvolalääkärissä käyty ja tässä tulokset :LOL: :
paino +1000g/vko :ashamed:
turvotus +
RR 120/77
pissa puhdas
hb 132 rautaa saan edelleen ottaa muutaman kerran vko, pysyypä hyvänä
Sf-mitta 34 cm :eek:
Rt

Nyt alkaakin sitten neuvolakäynnit viikon välein

Lähetteen sain onneksi kysiin painoarvioon, itseä pelottattaa kamalasti että on todella iso ja leikkuriin joudun...esikko kun oli 3310g....
th ymmärsi heti ja sanoi et sanotaan lääkärille, tää lääkäri sitten empi ja empi, mutta laittoi kuitenkin...
muutenkin tämä lääkäri on suoraan sanottuna yks k*sipää (anteeksi karkea sanavalinta, mutta kuvaa hyvin)

mutta muuten kaikki hyvin, pitää vaan päänsärkyä ja silmissä vilistelyä tarkkailla ettei tule mitään, kun tuota turvotusta on jonkun verran...
huomenna sitten menen sinne sappikokeisiin antamaan verta taasen...että sellaista olisi tällä kertaa...

Perhehuoneista: me oltiin kun esikko syntyi, saatiin kun se just vapautui, mut nyt taidan olla ihan vauvan kanssa 2staan kyssissä ja mies ja poika käyvät sitten...

Pinnasänky ois miulla vielä laittamatta mutta jos sen laittaisi ensi viikolla tai sitten sitä seuraavana vkoloppuna, kun ens viikolla niiden pitäis nuo ikkunat vaihtaa niin ei oisi sitten tiellä kuitenkaan...

mut eikait tässä taida kummempia, palaan asiaan kun jotain taas palautuu mieleen

Perfekta ja hattivatti 35+5

 
Loppuraskauden ultra ja synnytystapa-arvio takana :) Ei esteitä alatiesynnytykselle, paikkojen pitäisi olla riittävän "isot" :)

Kohdunsuu puolikova/-pehmeä ja jäljellä 2,5 cm. Painoarvio n. 3010 g ja jos tätä käyrää kasvaa loppuun asti niin 3,6-3,7 kg. Raivotarjonnassa köllötteli pikkuinen ja ihan on äitinsä korkeat ja pyöreät poskipäät periny ainakin ultrakuvan perusteella. :heart:

Mutta nyt syömään, kommentoimaan ja lisää kirjoittelemaan kunhan mies katoaa vpk harjoituksiin :)

HT ja veturi 36+3
 
Kuulumisia neuvolasta:

Paino +850g/vko (edellisellä kerralla oli laskenut, joten...) painoa tullut yht. 15kg
Turvotus -
RR 117/78
Pissa puhdas
Hb 116 (oli laskenut vähän)
Sf-mitta 32
Tarjonta rt
Syke 135
Liikkeet ++

Tänään keskusteltiin samalla synnytykseen liittyvistä asioista. Ukko oli siis mukana. Yksi kerta "valmennusta" on vielä jäljellä ja se on viikon päästä. Tuolloin aiheena vauvan hoito. Mitään uutta en tänään kuullut ja tuskinpa miehellekään mitään erityistä tuosta reissusta käteen jäi. Mutta onpahan sekin nyt sitten pois päiväjärjestyksestä.

Ellu24 mainitsi synnyttävänsä Porissa. Sama täällä. Tutustumiskäynnillä sai sellaisen kuvan, että Porissa vavat tosiaan ovat kokonaan vierihoidossa ja toisin toimitaan vain aivan poikkeustapauksessa. Itselle tuosta käynnistä jäi vähän nihkeä olo. Toivon todella, että saisimme perhehuoneen. Porissa perhehuoneet on tarkoitettu ensisynnyttäjille ja toisin kuin joissain paikoissa, isää ei kahlita osastolle. En nyt muista missä sairaalassa on käytäntö (luin jostain jutun kesällä), ettei isä saa poistua sairaalan alueelta jos perhehuone on perheen käytössä, joka tuntuu minusta kyllä "vähän" hullulta käytännöltä.

Millaisia kokemuksia SatKs:sta siellä synnyttäneillä on?

Nyt siivoamaan.

Donu 35+1
 
Täälläki neuvolassa käyty...

Paino:- edelliskerrasta,kokonaisuudessa noussu 5.4kg
Turvotus:-
Verenpaine:156/102 hui
Pissa:puhdas
Napavirtaukset:eek:k
Liikkeet:++
RT

Lääkäri ultras,paino oli nyt 2174g,vaikka pää ja reisiluu vastaski viikkoja,pikkunen kaveri.Kysy sit,et minkä kokonen esikoinen oli ja millä viikoilla synty,tuumas vaan siihen,et sinä et sit näköjään isoja lapsia tee.Ois halunnu ton seuraavan ultran parin viikon päähän,mut se menee kuitenki tonne kuun loppuun.Yks asia jäi mua häirihteen,ei tehny sisätutkimusta,mut tuumas,et ens kerralla päätetään käynnistyksestä,JOS EI OO SYNTYNY ENNEN SITÄ! Näin jälkikäteen jäin miettimään,et näkiköhän paikkojen olevan sen verran auki,et alko epäilyttää ihteensä!

Hilla Täydet sympatiat sulle,mulla on kans kokemuksia ton tyyppisistä miehistä...Et kelpaa kellekkään ja kaulassa sormenjäljet.Irtautuminen ei oo helppoo,mut näytin lopulta sille,et paremmin minä kelpaan muille ku se!

Sanna Iso :hug: sullekki.Mukavampi varmasti kotona on olla,kunhan pidät mielessäs sen lepäämisen...

Neuvolakäynnin jälkeen on kokoajan enemmän tai vähemmän supistellu,oiskohan säikäyttäny sen verran!

Vimpula ja hormoonihiiri 34+3
 
|O Uimahallista taasen selviydytty tytön kanssa kotio. On se vaan kauhee vesipeto. On hurjan mielyttävää mennä käsipohjaa tyttö selässä .... oikea valasuinti :kieh:

Taas eksyin kirppikselle ja jäihän sieltä pari yöpukua tulokkaalle taas käteen. Nekin nyt pesty. =) Vauvalta puuttuu varmaan vileä vain amme ja jos sen kehdon patjan päällisen saisi ommeltua vielä, niin kaikki olisi valmiina. Nyt viikonloppuna sain hankittua vihdoin ja viimein Hartanin vaunuihin sopivan seisomalaudankin tuolle isommalle neidille, kun ei varmasti jaksa aina kävellä kun lähdetään vauvan kanssa liikkeelle.

Tammisaaressa ainakin viimeksi tarjoiltiin minulle ja miehelle, kahvia/teetä, mehua, kuohuviiniä, leipiä ja olihan tarjottimella ihanasti vielä pieni suomenlippukin. Ja synnytys oli puol neljä yöllä. =) Seuraavana päivänä oli heti paikallislehden vauvakuvauskin. Se oli kanssa ihan kiva muisto. Toivottavasti vielä on samat rituaalit siellä.

Nyt puuronkeittoon =)

viivin ja kaveri 36+4
 
Ehtoota kaikille :)

Mie täällä painin noiden kotiutumisvaatteiden kanssa kun ei oikein mitkään oo hyvät - miun mielestä. Nyt on varattuna body ja puolipotkarit sekä sellanen kokohaalari missä sukkaosat jaloissakin ja sit äitiyspakkauksen vanupuku ja makuupussi. Autossahan kyllä tarkenee mutta se väli sairaalan ovelta autolle voi sit olla pitempikin ja kun ei näistä keleistä tiedä mihin muuttuu. Miltä kuulostaa tuo miun valitsema setti teistä kokeneemmista?
 
Helmentyttö: kuulostaa hyvältä, mutta mihin makuupussia? jos kylmempi niin vaihtaisin vanupuvun sitten toppapukuun...itsellä suurinpiirtein sama, mutta toppapuku on valmiina, saa mies vaihtaa jos on lämpimämpää...
 
Ai juu, minähän oon ihan unohtanut hehkuttaa että pääsin liittymään äitiyslomalaisten joukkoon tässä pari päivää sitten =) Ajatella että laskettuun aikaan on enää kuukausi aikaa, ja nämä kaverukset eivät kyllä sinne asti masussa viihdy vaikka mikä olisi! Nyt vaan jännätään että milloin se lähtö sitten tulee.

Polilla ei ihmeempiä, sydänäänikäyrä ajettiin ja oli tällä kertaa oikein hyvät äänet kummallakin, vauvat rupesivat tetsaamaan ihan kunnolla siinä ajon aikana :heart: Oli taas eri hoitaja kuin viimeksi, mutta tämä oli tosi mukava ja vastaili kysymyksiin mitä nyt satuinkaan muistaa kysyä. Eli näillä näkymin on sitten sektio edessä, syynä molempien perätila. Jännittää aivan pirusti, mutta eiköhän se tästä!

Ensi maanantaina on taas uusi aika polille, ja torstaina heti seuraava - mikäli sinne asti olen yhtenä kappaleena. Onkos toiset monikko-odottajat vielä yhtenä, vai jo useampana kappaleena? :D

Huomenna ajattelin tehdä viimeisen tarkistuksen että kaikki on nyt varmasti hankittu ja laitettu kuntoon, jos vaikka saisi sen rintapumpunkin jostakin hommattua :whistle: En ole vielä edes miettinyt sairaalakassia tai kotiintulovaatteita, luultavasti lähden pelkän käsilaukun ja kameran kanssa ja mies saa tuoda jälkeenpäin sen mitä tarviin. Viimeksi tuntui (ja näytti) siltä että olisin useamman viikon ulkomaanmatkalle ollut lähdössä, nyt ajattelin pärjätä vähemmällä :saint: Vauvoillekin ehtii vaatteita miettiä moneen kertaan, varsinkin jos he käyvät ensin ottamassa vauhtia lastenosastolla niin ei varmaan ihan heti pois päästä..

Liituraita ja vaavit 35+0
 
iltoja.

HELMENTYTTÖ: Samoi mäkin oon tässä miettiny. Että mitä päälle sitten.. otatteko siis ite ne vaatteet mukaan vai tuoko mies sitten myöhemmin perässä?
Mä eka aattelin että ottasin sairaalakassiin mut ehkä sittenkin mies tuo.. oon jo jotain laittanu valmiiks ja tuolla turvakaukalon päällä on; Mullakin eka body ja sit aattelin että potkupuku tai sentapainen ja ehkä puolipotkarit ja äp vanupuku..tai sit tollanen 62cm toppapuku,riippuu ihan ilmasta.
Meillä ei oo onneks pitkä matka sairaalasta autolle eikä autolta kotiin mut pitäähän silti jotain päällä olla :)
Veikkaan vaan että muutamaan kertaa toi vielä muuttuu.. tai sit en "kerkii" laittaa valmiiks mitään ja mies joutuu siihen hommaan kun vaatteita vauvalle tuo.

Kuin tärkeitä nuo omat kotiintulovaatteet on? Että kantsiiko ottaa sinne jotain, oon aatellu että varmaan vois noilla samoilla millä sitten menee niin tulla kotiinkin.. ja jos nyt sattuu olee likasena tms niin ehkä mieskin jotain vois tuua..
Imetysliivei oon aatellu siellä pitää jos jotain pitää.. siis omia. Vai saako sellaisia edes sairaalasta? :ashamed:
Tuntuu vaan että kun nyt jo tota maitoa tulee vaikka kuin ja paljon niin miten sitten sillon !? :snotty: :/

Mää tosta perhehuoneesta kyselin; Ite kyllä tykkäsin tosi paljon , mutta saa nähä tilanne. Eikös se tosiaan mene niin että se saa kuka nyt ikinä ekaks kerkiikään?
Tietääkö kukaan miten KÄTTÄRILLÄ toimitaan?

Huomenna ois sitten neuvola, ens viikolla vika lääkäri.. Pitäisköhän koittaa jos sais päästyä ultraan vielä, painoarvioon :p
Epäilen, kun niin käyrillä mennään sf-mitassa. Tosin se oli kaks viikkoa sit 30 ja sitä ennenkin 30 :O
No huomenna ollaan ehkä taas viisaampia.. jotenkin sellanen tunne että jotain sanomista jostain tulee :whistle: tiiä sitten miks.

DJ MUSSUKKA: niin kun sä oot menossa naistenklinikalle :) harmi, jos oisit kättärille tullu niin oltas otettu yhteinen "perhehuone" kaksistaan jos ei oltas omia saatu
:LOL:
Mun tuuri on vaan sitä että joku kuiteki vie viimisen nenän edestä.. :ashamed:

OOTTEKO KÄYNYT NOISSA SYNNYTYSVALMENNUKSISSA?
TAI SYNNYTYSSAIRAALAAN TUTUSTUMISISSA?
meillä on tällä viikolla se synnärin tutustuminen, sinne aateltiin mennä..mieskin.
Mutta noista valmennuksista en tiiä vielä..onko ne kuin ns"tärkeitä"?
Mulla on eka ens viikolla ja sit seuraavalla toinen.
Hurjaa jotenkin ajatella että rv 38 on synnytysvalmennus. Kuitenkin joillain vauva voi olla jo kainalossa sillon ! :eek:

Kaipa täälläkin kaikki alkaa olee jo hommattu.. jotenki vaan tuntuu että jotain puuttuis mut tuskin ainakaan mitään oleellista mitä ei sais sit kun vauvakin syntyy ;)
tutit yms pitäis vielä pestä kunnolla..
ja sit laittaa viimisiä vaille sairaalakassi, tosiaan vaan pelkään että tulee käymään niin et pitäis jo olla menossa kun mä sitä vasta alan pakkaa :LOL:

Supistuksiakin täällä tänään taas tuntenu..no huomenna pääsee valittelee :p
kai se on jo ihan hyväkin että näillä viikoilla jotain tuntee..

mut joo, jos nyt lähtis vielä koirat käyttää.. kun kykenee eikä toistaseks mihkään satu. :wave:
 
viimeinen lääkäri ja kokoarvio takana. Pieni lapsukainen oli nyt, vain 2780g. Eipä siinä mitään, esikoinen oli prikulleen samankokoinen, mutta syntymäpainoa olikin 3750g. Taitaa tulla taas kova loppukiri. Ei ole ihme, että raskausarvet on edellisestä aivan kauheet resorit. Neuvolantätikin säikähti :LOL:.
vauva on löytänyt jonkun ihme kolon ja on pisaran muotoisena kuulemma. Normaalisti vartalo on pyöreä tai ovaali. Naurettiin vaan miehen kanssa, että on airodynaamisesti valmis tulemaan lujaa. Lääkäri ei ollut huolissaan ja muoto kuulemma on normaali jo syntyessään.
Mä jouduin oleen esikon aikaan 5 hengen huoneessa. Kamalaa. Perhehuone olis unelma. En tiedä vaan miten sellasen sais....
Mä otan sairaalaan omat äitiysvaatteet (koska maha ei palaudu ainakaan mulla moneen päivään). Imetysliivit ja suojuksia on pakko ottaa, kun viimeks tulin kotiin paita märkänä. Vauvalle en ota sinne vielä mitään mukaan. Mies saa tuoda viimeisenä päivänä. Vaikee kyllä arvioida mitä pukis, kun on varmaan jo sillon aika kylmä.
täälläkin on vaikeuksia tuon koiran ulkoilutuksen kanssa. Vihdoin otin vedonestopannan käyttöön, kun kiskominen tuottaa heti suppareita.
sasu ja pyllerö 36 + 3
 
Iltoja vielä pikaisesti!

Vaatetuksesta oli tääl ollut puhetta..

Itselläni oli viimeks iha normivaatteet, kun käynnistykseen menin, ei likaantunu tms. matkalla..ja samt vaatteet laitoin sit kotiinlähtiessä. (Kylläpä muuten tuntui olo aika possulta kun joku miun huoneessa kotiinlähtiessä vaan kiskas jalkaansa vissiin normifarkut ja hyvin mahtui niihin..huoh, oisinpa minäkin..)

Meillä oli vauvalle varattu, mies tais tosin tuoda ne myöhemmin..; Body ja potkarit, joku ohuempi koko puku ja sit se pakkauksen vanupuku (oli siis huhtikuu ku esikko syntyi) ja tietty tumput ja hatut yms.
Mut koska lähtöpäivänä oli semmoinen karmee ilma, nii laitettiin sit tosiaan sekin ä-pakkauksen toppapuku päälle..olihan se aika näky, mut eipä vauva ainakaa kylmäny:)

Ja joku tais tuota kysyä, et kannattaako vauva kotiintulovaatteet ottaa jo valmiiks mukaan..miun mielestä ei, ne ehtii mies tuoda myöhemminkin. Tietty jos kassiin mahtuu niin pysyyhän ne sielläkin.

Meil on ens ti seur neuvola ja viimenen ultra sit ens pe..paska kun mies ei näillä näkymin pääse sinne ultraan mukaan..kuitenkin jonkun sinne haluisin. Ja viel esikollekin hoitajan siksi aikaa...
No, pitää noita miettiä, ja päästää nyt mies koneelle..öitä vaan!
Jännää muuten kun kohta alkaa jo marrasmasutkin poksumaan! En itestäni puhu nyt mitään, kun mulla menee ainakin yli la:n mut kaksosoottajat nyt ainakin..

M rv 35+2
 

Yhteistyössä