*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Perfekta Lähinnä ajattelin tuota makuupussia siihen välille sairaalan ovesta autolle jos on kovat pakkaset. Eli autossa kyllä tarkenee vanupuvussa, mutta tuo ulkonaolopätkä vaikka nyt ei kilometritolkulla olekaan.

nita
Nuo kotiutumisvaatteet vauvalle oon pakannu kaukaloon eli mies tuo sit kun tulee hakemaan. Ja synnärille käytiin tutustumassa pari vko:a sitten ja se olikin ainoa kerta kun mies oli mukana, noissa oman nla:n perhevalmennuksissa ei ollu kun oli niin fiksusti järjestetty että monikaan töissäkäyvä isä ei aikataulun vuoksi päässy mukaan vaikka olis tahtonutkin.

Eskarilainen laitettu taksiin, joten nyt kerkiää pikaisesti kirjoitella. Täällä yksi monikko-odottaja vielä yhtenä kappaleena =) vaikka olisin kyllä jo ihan valmis jakautumaan. Alkaa tämä mahan raahaaminen jo käydä työstä. Käveleminen on aika tuskaista ja supistelee paljon. Mutta onneksi ollaan näinkin pitkälle päästy, niin vauvat ovat saaneet kasvaa rauhassa. Perjantaina olisi äitipoli ja silloin luultavasti päätetään sektiopäivä, kun ipanat ovat sitten tällähetkellä molemmat poikittain...jos eivät sitten päätä tulla aiemmin. =)

Sairaalakassi mulla on pakattuna jo valmiiksi ja tyttöjenkin tavarat on valmiina omassa kassissa, että kaveri voi ne sitten hakea mun luota, kun on tarvetta. Tytöille on molemmille bodyt ja puolipotkarit ja päälle sellaiset marjapuuronpunaiset lehmäpuvut, jotka on fleeceä <--aivan ihanat :heart: :heart: . Babyideasta tilasin sellaiset lämpöpussit molemmille, joissa on turvavöiden aukot ja ne sai kivasti turvakaukaloihin kiinni. Pysyvät tytöt lämpimänä eikä tarvitse toppapukuihin vielä tunkea. Ne saa helposti turvakaukaloista irti, että voi muutenkin käyttää, vaikka rattaissa.

Että semmoista tänne =) . Voikaahan hyvin ja enkeleitä jokaiseen päivään kaikille :heart:

Miki ja tytöt 35+1

Helmentyttö: Juup, kysäisin vain :D , itsellä on vanhan pakkauksen huopa,aikoinaan esikolle ostin kirpparilta... niin sen tällään sitten vielä päälle, jos kovin kylmä on, ja sitten harso vielä kuomun päälle, niin ei käy pikkuisella henkeen...

Käväsin sitten taas sappikokeissa ja to sais taas soitella niitä...saas nähä mihin suuntaan nyt menossa, pientä kutinaa on kyl nyt havaittavissa käsissä, mut saattaa olla et ei oo mitään..

Miten nopeesti te muut ootte saanu äippäpolille ajan kun on sähköinen lähete laitettu? itse tässä odotan josko tänään tulis, oisko ne nopeita olleet?? kun eilen siis lääkäri laittoi (jos laittoi)...pääsee sinne kokoarvioultraan...

mut joo jatkan teen juontia ja palstailua

Perfekta ja hattivatti 35+6

Huomenia!

Ai hitto, nyt on varmaan vartin ollu tois ikävä olo..mikä voi olla, ku tuntuu et koko häpyluu on kipee, melkein polttelee tms. en oikeen osaa sanoa?
Siis ihan tuosta alhaalta edestä tuonne emättimeen asti kipeenä..eikä se mee pois. Eli ei oo suppareita tms.? Tuntuu tosi inhalta ja tuntuu ettei mitään pysty tekee kun tuo kipu on niin päällimmäisenä :(

Onko muilla ollu tämmösiä ihmekipuja?
Mitä tää on?
Vauva ainakin liikkuu vähän, toiv. ei oo hällä mitään ongelmia..

Perfekta: mUlle tuli noin viikon päästä äippäpolille aika, mutta se aika sitten oli vasta siitä kolmen viikon päähän.

Just eilen sitten siellä olin, sokerien takia lähetys eli paastot osittain yli. Nooikeestaan hyvä että sain lähetteen, lääkäri kyllä tuumaili että sokerien takia kyllä tulee yleensä isoja vauvoja, mutta mäpäs meen uuteen kokoarvioon kun esikoinen oli niin pieni syntyessään, eikä siihen ollut mitään syytä ja tällähetkellä myös niinkuin tytöstä toi sf mitta on jämähtänyt tuohon noin 30cm. Jotta en tiedä mitä sitten tekevät, ellei vauva kasva tossa lopussa käyrien mukaan, eipä tytöllä ainakaan ihmeellisiä hätiä ollut vaikka oli loppuun saakka. Oli muuten jo sormelle auki, mutta kohdunkaulaa yli 4 cm jäljellä.

Meinasin unohtaa että kokoarvio oli 2400-2700g, minä kyllä veikkaan tota 2400 kun tyttökin painoi alle 3 kg.

Minä hankin myös Travallen toppahaalaripussin, oli aika kätevän olonen turvakaukaloon. Ja sitten pihalle pääsee varmaankin äippäpakkauksen haalarilla. Pieniä 50-56cm vaatteita olen hankkinut lähinnä kirppareilta pojan värisiä, noita punasia kun on joka lähtöön. On todella hyväkuntoisia paljon noita pieniä.

loviisa ja nalle 35+3

Eilisilta ja viimeyö oli melko... eloisa. ;) Koko eilispäivän masuasukki oli todella hiljainen. Yleensä menoa on riittänyt tasaseen joka päivälle, joten ehdin jo vähän huolestua, että mikäs nyt. Nooh, kun illalla sänkyyn pääsin, niin johan alkoi meno. Ensin heiluteltiin pyllyä vasemmalle laidalle. Sitten alkoi jalat ja kädet liikehtiä oikealle laidalle ja lopulta pääkin taisi pyöriä. Taisi olla melkoiset joratsut menossa, kun koko masu vaan hytkyi. =) Tätä jatkui ties kuinka kauan ja kieltämättä ei kokoajan tuntunut niin mukavalta, lopulta tuli jo vähän huono olokin. Yöllä heräilin moneen otteeseen ja kaveri oli monella kerralla silloinkin mukana menossa. Ja huonosti nukutun yön jäljiltä heräsin miehen herätyskelloon klo:6.30, eikä uni enää tullut. Illasta voi siis olla väsymys aika kova...

Tänään on toinen perhevalmennus. Ensimmäinen kerta oli ihan mukava, joten yritetään kaikissa neljässä käydä. Onhan siellä isolta osin asiaa, jonka tietää muutenkin. Mutta kun tuommoinen palvelu annetaan, niin miksi ei sitä hyödyntäisi. Ja uskoisin, että varsinkin mies saa siitä aika paljon irti... Mutta täälläkin on ne valmennusajat vähän hölmösti, töistä joutuu mies aiemmin lähtemään, jotta ehtii.

Ensiviikolla on tutustuminen Naistenklinikalle. Sekin on hölmösti keskellä päivää. Vielä toistaiseksi ainakin pitäisi miehenkin sinne päästä. Sitä käyntiä odotan todella mielenkiinnolla. :)

On se kyllä tosissaan jännä, että niitä pienokaisia meidänkin joukossa kohta alkaa tulla. :) Omalla kohdalla pelkään, ehdinkö edes marraskuun puolella synnyttämään. Mutta monilla muilla ne hetket on jo ihan lähellä. Aika hurjaa. =)

Nyt menen katsomaan niitä kotiinlähtövaatteita pienokaiselle ( omat ukko saa varmaan tuoda perästä. Ellen käytä samoja, kun mennessäkin ) . Saapahan senkin homman alulleen. Ja ehtii vielä muutamaan otteeseen vaihtamaan niitä. :D

mussu & pulla 33+4

Nyt alkaa tälle tätille iskee paniikin poikasta ja viime yöstä sen sit huomas.Valvoin kolmesta kuuteen,asiat vaan pyörii mielessä...Pesin koneellisen vauvan vaatteita ja ukollekki keitin aamukahvit.Varmaan tää panikoiminen aiheuttaa osaltaan noita suppareitaki.Meinasin tänään soittaa neuvolaan ja kysästä,et kirjotteliko se lekuri jotain koneelle,ku vihjas siitä,et en ois enää yhessä kasassa seuraavaa käyntiä varten...

Aika pöllähtäny olo on :ashamed:

Sanna Pistikö mamma koneen pannaan,vai minne katosit? No toivottavasti makaat vaan sohvalla kanavasurffauksen parissa...

Vimpula ja hormoonihiiri 34+4

Tänään oli taas neuvola:

rv 35+0
paino:+380g/vko (yht. 9,5kg)
RR:125/85
Hb:145 (hyvä hyvä!)
Sf:30,5 (tullut vaan 0,5cm kahdessa viikossa joten taitaa vaavi suunnata jo tuonne lantioon.)
Tarjonta:rt
Syke 130-145
Liikkeet:++
Turvotus:-

Viime yönä supisteli taas jonkun verran. En edes ensin älynnyt että ovat supistuksia kun tuntuivat vaan tuolla selän puolella, niinkuin kuukautiskipu jomotus, vaikka ei kipeää tehnykään. Sitten kun tajusin että tulevat aaltomaisesti niin hoksasin mahaa koettaa ja kovanahan se aina oli. Niitä tuli ehkä puol tuntia-tunnin ajan säännöllisesti aika tiuhaan mut sit olin nukahtanut, eli kai ne supparitkin siihen loppu. Tai sit vaan pystyin nukkumaan kun eivät niiin kipeää tehneet. Mainitsin terkkarille asiasta ja mulla ois kahden viikon päästä se viimenen lääkärinneuvola, niin sano että jos tulee säännöllisesti tai muuttuvat kipeiksi niin saan aikasemmin käydä jo näyttämässä tuota kohdunkaulan tilannetta lääkärille.

Tänään siis toinen äitiysloma päivä ja ajattelin taas vaihteeksi leipomispäivän pitää, kun ulkonakin on niin masentavaa. Mustikkapiirakan leivoin jo ja nyt pitää välillä lähteä kauppaa täydentämään leivonta-aineskaapin sisältöä. Tilasin tuossa verhokankaitakin ja olivat postiin tulleet. PItäs käydä nekin käydä hakemassa ja kattoa minkälaisia ovat. Jos illalla sit niitä ompelis, niin sais hieman uutta ilmettä tähänkin asuntoon.

Sanle ja Veikka 35+0 (35päivää jäljellä...)

Vimpula Täällä ollaaan :wave: Mulla alkaa aina iltaisin nää sivut nähtävästi jumittaa niin pystyy kyl lukee muttei kirjoittaa.. Ja kyl mä eilen melkein vaan sohvalla makasin..

Käytiin eilen äitin kanssa kaupassa ja oli kyl niin tuskaa, mut pakko sitä nyt on vähän liikkua.. Alko supistelee jne ja loppupvä tosiaan meni sohvalla maatessa.

Mulla taas maha aamulla särki ku heräsin, tai särki se jo yölläkin.

Jospas sit koittais herätä tähän päivään taas |O

Sanna ja Nipsu 33+6

Sama vika toisinaan täälläki...Soitin sinne neuvolaan,eipä ollu tohtori merkannu mitään koneelle kanavasta tai muusta.Edelliskerran katottu viikoilla 19+4,neuvolan täti sano,et hän ei mielellään tekis vielä nyt tota sisätutkimusta,ottaen huomioon,et edelliskerralla toi tutkimus käynnisti synnytyksen.Jos on yhtään säännöllisempiä suppareita ni sit on keikka kysille varma.Nyt pitäs painua vaakatasoon ja yrittää saada toi poikaki päikkäreille!

-Vimpula-

Kulutin siellä aikaani sunnuntai-illasta tähän päivään. Heräsin su-aamuna kovaan selkäsärkyyn, josta en alkuun osannu edes huolestua, koska tää issias-kipu hämää aika hyvin :kieh: iltaa kohden kipu vaan voimistu ja alko olla polttavaa, joten soitin Naistenklinikan päivystykseen klo 18.30. Sieltä annettiin ohjeet, että pitää ottaa Panadolia, mennä kuumaan suihkuun ja levätä ja jos ei kipu lopu tunnissa, niin sitten sinne. Tein niin kuin käskettiin, mutta olo ei helpottanut, joten menimme päivystykseen. Lääkäri päätti että jään sinne sisälle. Kohdunsuu oli kiinni, kaulaa jäljellä 3 cm ja muuten kaikki hyvin, mut ne supistukset vaan huoletti. Makasin siellä tähän päivään ja ONNEKS pääsin tänään kotiin. En nimittäin saanut kunnolla nukuttua siellä. :kieh:

Jotain positiivista tässä kuitenkin oli, koska sain ylimääräsen ultraäänen ja nyt tiedän että vauva painaa 2,2 kg. =) yritin udella sukupuolta, mutta lääkäri ei suostunut kertomaan, jota hieman ihmettelen :whistle: Sama se, mies ei sitä oliskaan halunnu tietää, joten jännitetään sitä nyt sitten loppuun asti :ashamed: :whistle:

Nyt on kaikenlainen rasitus kielletty, mutta lääkärit sanoivat, että jos vauva päättää nyt syntyä, niin sitä ei enää estellä, koska viikkoja on niin hyvin jo. Vielä ei ihan kuitenkaan tarttis tulla... :snotty:
Ai niin, oli aikamoinen yllätys kun lääkäri katso ultraäänellä ja kysyi, että tiesitkö vauvan olevan täydellisessä perätilassa? :eek: olin ihan ihmeissäni, koska neuvolassa on sanottu tähän asti koko ajan, että vauva on pää alaspäin. Tiedä sitten onko kääntynyt takasin jossain vaiheessa, mutta nyt on 2 viikkoa aikaa kääntyä itsekseen tai sitten mennään käännytykseen. Toivottavasti ei tarttis mennä, mutta perätilassa olevaa en aio alakautta synnyttää. :eek:

Dj Mussukka:kyselitkö siitä Naistenklinikan perhehuoneesta? Sinnekin pitää ilmeisesti varata valmennus/tutustumiskäynti. Me oltais menossa sinne, jos vaan on vapaata ja ne kai haluaakin, että menis perhehuoneeseen jos kaikki vaan on mennyt synntyksessä hyvin. Mä en myöskään tykkää olla noissa paikoissa yksin, et mies saa ihan suosiolla tulla mukaan ja on kyllä tulossakin, ei tarvinnu edes suostutella =) =)

Tää oli nyt vähän omaa napaa vaan, sori siitä, mutta en nyt jaksanut lukea ihan kaikki kirjotuksia :ashamed: niitä oli tullut nin paljon :ashamed:

Nyt täytyy mennä lepäilemään, palaan myöhemmin =)

H82 34+0 :heart:

HE jaksamisia ja jarrusukkia sinnekkin!! :hug:

Täällä levottoman viimeyön jälkeen ollaan hiukan pää sekaisin, no eiköhän se siitä. Tänään vaan tietää ottaa rauhallisemmin.

Kyllä alkaa vaikuttaa että kohta täällä on jo jakaantuneita mammoja. Välillä sitä toivoo jo että saisi kaveri tulla kun tuntuu että paikat alkaa käydä pieneksi kaverillekkin.

Lepäilemään myös takas!! |O

viivin ja kaveri 36+5

Voimia kaikille, joilla jo alkaa pikkuiset olemaan sitä mieltä, että mahassa olo alkaa riittämään. :hug:
Minä taas sain muistutuksen Jyväskylän säästämisestä. Eli olen nyt ollut toisella paikkakunnalla ja hienosti on käynnit järjestyneet aikataulun mukaisesti. NO nyt sitten varasin jyväskylään aikaa kun sinne palaan, niin 3 vko tulee heti väliä käynneille. Aluksikin oli 6vko välejä siellä käynneillä. ärsyttää koko systeemi!!!!
Muuten täytyy sanoa omasta voinnista, että hyvinmenee. Ihmeesti olen jaksanut tämän viimeisen viikonkin vielä töissä. Supistuksia tulee, mutta ei häiritseviä. Lantionseutu on toki iltaisin tulessa, mutta muuten kaikki ok.
kotiutumisvaatteista:
itselle ajattelin katsoa jotkut löysät housut ja paida ja puhtaat aluvaatteet ja liisuojat mukaan. SAiraalassa olisin sitten niiden vaatteissa. Pikkuiselle en vielä ole miettinyt asua. Muutenkin ajattelin käydä vielä jotain ihan 56cm ostamassa, kun en niitä ole ollenkaan hankkinut. taidan olla niin nuuka, että vauva saa liikkua ylisuurissa vaatteissa, kun äippä ajattelee, että menevät sitten kauemmin. :whistle:
Sairaalakassia en ole vielä pakannut, enkä vauvan vaatteita pessyt enkä muutakaan. ammekin on ostamatta, mutta taidankin olla viimeisiä synnyttäjiä meistä. Voipi mennä tuonne joulukuun puolelle ihan :/
Saatte sitten luvan pitää minulle täällä seuraa vaikka vauva kainalossa, kun kärvistelen yliajalla..... toivottavasti en.

ilmat kylmenee ja täällä alkaa tuottamaan ongelmia oman vaatetuksen suhteen. Siis takkeja ei taida kohta päälle mennä. :eek:
No onneksi sitä on sitten kotosalla, että voi oleilla peiton alla, eikä tartte aamusin lähteä töihin. IHanaa!!!

Enni ja Jalmari 33tasan... :D

Päiviä.

HE82; :hug: mä tossa mietinkin että missäs oot kun ei oo näkyny.. onneks kuitenki kaikki hyvin. nyt vaan lepäilet ! :hug:

Ois kyllä se perhehuone kiva ^^ saas nähä vaan mitä kättärillä on sit tarjota. Sinne ei vissiinkään voi mitään varailla etukäteen.. on ihan tuuria pääseekö..
Vähän jännittää tää lakkokin kun koskaan näistä helsingin sairaaloista varsinkaan ei oikeen tiedä :O toivottavasti ei oo yhtä kätilöö kohden 10 synnyttäjää :D

Mä aattelin että vissiinkin laitan ne vauvan kotiintulovaatteet kaukalon päälle ja mies saa sitten tuua siinä.. ja jos satuttas saamaan perhehuone ;) niin sitte vois pikasesti kipasta hakee ne kotoota.
Toivossa on hyvä elää !

Ai niin ! Terkkari mulla oli tänään neuvolassa :) kaikki oli ok, ainoo et verenpaine oli vähän koholla ja otti sen 3 kertaan, vika kerta oli ok mut vähän ihmetteli sitä ja kyseli et onks ollu päänsärkyy yms (eli raskausmyrkytyksen oireita) No eilen oli päänäsärkyy ja tänäänkin pikkasen.. mut ei mitenkään omasta mielestä hälyttävästi.
Aaattelin et jos alkaa jatkuu noi vaivat tai muuten niin sit soitan ja kysyn et mikäs ois :whistle:
Pissa oli kuitenkin puhdas ja kaikki muuten ok, liikkusa kaveri mahassa.
Sano et vois näin käsituntumalla sanoa että vauva painais nyt sellasen n. 2kg 400g eli käyrillä mennään, sf mitta oli 33.
2 viikossa 3 senttii tullu lisää.
Painoo oli +300 2 viikossa, yhteensä ei paljoakaan.
Ens viikolla sit lääkäri ja sitten taas terkka,. jos ei nyt päätä syntyy ennen sitä ;)

mut jooh mä taidan lähtee lepäilee kun viime yö meni miten meni..sai koko aika ravara veskissä :/ ja terkalle ku valitin niin totes vaan että semmosta se on näin lopussa ^^
jaksai vaan yhtään kun ei pysty nukkuu ja viittis koko päivää sit laittaa siihen et nukkuu sillon
|O

mutta joo ->

Perfekta: Minulla meni 6 päivää, että tuli KYS:ltä lappu kotia äitipolilta. Itse aika onkin sitten vasta 30.10 (silloin 36+5). Minulla on siis paino- ja synnytystapa arvio noiden sokereiden takia siellä. Ihan kiva, että pääsee vielä kurkkaamaa masuun ennen synnytystä ja että näkee mitenkä päin se vaavi siellä oikein on, kun ei se ainakaan kunnon rt:ssä nyt ole.

Viikonloppuna käytiin sitten kotipuolessa un miehen siso 30.9 synnytti tytön tylleröisen Voi olihan se suloinen pakkaus. Nukku vaan minun sylissä. =) Rupesi tosissaan jo jännittämään oman nyytin saaminen. Toisaalta odottaa malttamattomana, mutta toisaalta tas pelottaa...

kyyhkynen ja vaavi 33+5

Kyyhkynen: jos nyt ois vähän nopeampi tuon ajan saamiseen kun huomenna tulee 36 viikkoa täyteen...hoppas so :wave: :whistle:

Käytiin sitten taas kuopiossa äitin ja isin kanssa, sain pojalle ostettua yhden joululahjan ja sitten sen lahjan minkä vauva "antaa" pojalle...eli nekin ois pois päiväjärjestyksestä

Niin se jäi epäselväksi että kun miulla on ne rintakumit pojan ajoilta eli 3½ vuotta vanhat, mutta paketissa säilytetty, pari kertaa käytetty, niin voikohan niitä vielä käyttää vai pitäisköhä ostaa uudet...kun se silikoni on hieman "värjääntynyt"..toisaalt harmittaa kun muutaman kerran on käytetty, ei ne hauraalta kyl vaikuta, mut mielipiteitä :wave:

Perfekta ja hattivatti 35+6

Morjesta!

Tulee aika harvoin nykyään istahdettua tähän koneelle, kun ei saa tässäkään hyvää asentoa, kauhee ajatella et töissähän mun pitäisi vielä olla, äitiysloma alkaa virallisesti vasta 18.10 :whistle:

Sanna-78 Kiva lukea että nyt voit paremmin, hurjat ajat sulla on ollut! Ja kiva kun silloin joskus laitoit niitä neulomisohjeita, oon saanu aikaseks villasukat ja lapaset ja pipon. Siitä hommasta kun innostu, niin alko palautuu mieleen, kun onhan sitä joskus kouluaikoina tullu kudottua:)
hillalle kanssa jaksamisia, ei hitto, ei oo helppoa, tollasta ei toivois kyllä kenellekään :kieh:

Hitsi kun tuntuu että aina te käytte muut neuvolassa, täällä ne käynnit on tosi harvassa, niin ei oo ikinä mitään kerrottavaa.. No eipä tässä nyt mitään, kaikki varmaan on ihan ok, kun vauva liikkuu nykyään tosi paljon, ja näyttävästi :)
Synnytysvalmennuksesta tais olla jotain juttua, meillä on se nyt käytynä. Minusta se oli vähän tylsää :ashamed:
Ainut mikä oli tosi kiva oli vierailu synnytyssalissa,muilla käynneillä (olikohan niitä kolme) katseltiin jotain kalvoja...

Onks kukaa muu näin saamaton... Meil ei oo vieläkään pinnasänkyä :whistle: kaikki muu on kyllä valmiina, mutta tää on vähä niinkun unohtunu koko homma..

Painoa: 592g/vko (yht.n.11kg )
Paineet: 106/60
hb: 117
sf: 28
sokeri: 4.6
syke: 145 ja liikkeet ++
tarjonta: epävarma
pissa: puhdas

Eli mulla on kaikki ok,mutta hämää toi,että tarjonta ei ole ihan varma. Meinasi,että vauvalla vielä hyvin tilaa liikkua joten ehkä siksi ei ole oikein asettunut. Mutta häiritsee,että miksi terkka ei saa asennosta selvää...ultraa sitten mut jossain vaiheessa jos ei asento ala selviimään. Lääkärineuvolakin on vasta joskus 37vkon tietämillä ja jos haluan sinne painoarvio ultraankin niin tuntuu,että aika loppuu kesken :whistle: Pääsis nyt sitten edes täällä ultraan ja sais jonkinmoista selvyyttä tähän asiaan! *häiritsee*

Enni: Mä olen varmaan viimenen joka roikkuu täällä odotus puolella meistä marrasmasuista :| Mulla ei ole pojat ainakaan ennen aikojaan syntyneet enkä usko tämänkään tulevan. Ei ainakaan ole mitään sen suuntaista nyt havaittavissa. Eli koitetaan me sitten edes kirjotella toisillemme kun muut elävät jo vauvan tuoksuista arkea ;)

Perfekta: Ehkä mä ostaisin kuitenkin uudet rintakumit...jos niitä on muutaman kerran jo käytetty. Ei niissä varmasti mitään pöpöjä ole,mutta mä ostaisin uudet:)

(.) Nyt on eka satsi Kaapon vaatteita silitettynä hoitopöydän laatikossa. Narulla on kuivumassa huomista varten vielä yksi satsi. Mutta mutta...laatikot ovat aika tyhjän oloiset:/ Bodyja ja potkareita on mielestäni riittävästi,mutta paksumpaa vaatekertaa saisi olla enemmän. Jos siis on ihan oikee talvi tulossa...

Sairaalavaatteet: Minä kotiudun sairaalasta samoissa missä olen mennytkin=) Vauvalle laitan laukun kaukalon päälle valmiiksi josta mies sen sitten ottaa ja tuo tullessaan. Hyvä muuten kun joku mainitsi imetysliivit...ne pitää muistaa ehdottomasti ottaa sairaalaan mukaan!

Niin joo,mä olen saanut kanssa heittää hyvästit hyville yöunille! Tähän saakka oon nukkunut siis tosi hyvin,mutta nyt mä heräilen ekan kerran jo 1-2 maissa ja vessaan saa mennä. Sitten meneekin tovi ennenkuin saa uudestaan unen päästä kiinni. No,onneksi mä pärjään yhdellä wc-reissulla per yö. Kai tää on sitä rytmin hakemista vauvan tuloa varten...

LilliM+Kaapo 32+6

pitäisköhän lähtee koittaa mennä nukkumaan |O jos ei vaikka heti johkin sattus! Inhottavaa vaan kun väsyttää pirusti mut ei ssaa nukutuks :headwall:

Noista sairaalavaatteista vielä; Mä oon aatellu et ottasin jotain mukaan itelleni sinne ,ainakin imetysliivit mut muuten tulisin vissiin takas samoilla millä meenkin..ainakin näillä näkymin.
Omista alushousuista en sitten tiiä, voihan niitä mukaan ottaa jos vaikka haluukin laittaa mieluummin omat kun ne sairaalan kuulemma hirveät pöksyt ;D

sairaalakassi on onneks jo suht valmis.. ei sieltä oikeen mitään puutu paitsi hammasharja jne.. mut ne varmaan tulee otettuu jos muistaa niin sit kun on lähtö :D

Mulla on nuo vauvan vaatteet tuolla kaapissa kaikki ihan sekasin, siis koot.. on 56cm ja 70cm samassa läjässä. Ois helppoa jos ois siinä näkösällä pienet vaatteet ja isommat muualla mitä ei heti tarvii mut noin ne kaappiin muutossa meni enkä mitenkään jaksa alkaa laittelee niitä :ashamed:
No ei kai väliäkään kuhan sit jotain vauvalla päälle löytää.. ja varmaan lisää niitä tulee kun se syntyy :)

(.) Onneks helpotti vähän se päänsärky.. mut sit illalla tossa tuli taas takas.
Jos tää jatkuu niin pitää soittaa kyl neuvolaan..alkaa vähän se raskausmyrkytys pelottaa :eek:

mut mä koitan lähtee nukkumaan vaikka epäilen suuresti et onnistuu. Vauva on kuulemma alhaalla mut ei vielä kiinnittynyt.. huomaa joo kun tuntuu että painaa koko aika rakkoa. Mikäköhän siinä on että varsinkin öisin?!

nita ja vaavi 35+1

Minäkin vielä yhtenä kappaleena, vaikka näillä oireilla,kivuilla ja supistuksilla olisi synnyttänyt jo monta lasta.
Joka päivä käyn teidän kirjoituksia lukemassa, mutta itse en ole jaksanut/viitsinyt kirjoitella kun menisi vaan valituksen puolelle. Joten eipä sen enempää omaa napaa tähän.

Sairaalakassista on ainakin ollut täällä puhetta ja mulla on ollu kyllä tapana ottaa kaikki tarpeellinen ja tarpeetonkin itse lähtiessä mukaan,koska tunnetusti miedän ukko ei löydä mitään täällä huushollissa vaikkakuinka tarkat ohjeet antais.
Mulla on ollut mukana esim. omat alusvaatteet, shampoo+hoitoaine, dödö, hammasharja+tahna, rasva, hiusnauhoja, liivinsuojia, kotiintulovaatteet itselle, sukkia (inhoan sairaalan sukkia jotka menee vaan rullalle ja ryttyyn kokoajan), kännykän laturi, kamera (johon vaihtoakut ja vaihtomuistikortti)......jotain varmasti unohtu mutta tässä ne tärkeimmät.

Vauvan kassin olen pakannut valmiiksi ja se on kaukalon päällä odottamassa, sen mies on sentään muistanut ottaa mukaan ja löytänytkin sen joka kerta kun olen muutaman kerran näyttänyt missä se on.

Vauvalle on body, potkarit, ohut vanupuku, varalle villapuku jos onkin kylmempää, töppöset, tumput, kypärälakki ja paksumpi hattu siihen päälle, sideharso mahdollisia pukluja varten. Varalle myös toinen body ja potkarit, koska esikoisen syntyessä kävi niin että kun vaatteet oli puettu niin tyttö päästi niin hirveät kakat että vaipasta pursusi yli niin pahasti että oli selkää myöten vaatteet likaiset :whistle:
Oma tutti on myös ollut mukana vaikka meilläsen on kyllä tarvittaessa saanut sairaalastakin mutta on jotenkin kiva lähteäkun kaikki omat kamppeet vauvalla.

Meillä puuttuu vielä vaipatkin tulokkaalle, ja sideharsot ja ja ja........vaikka mitä muuta pientä. Täytyy laittaa sisko asialle koska mies ei löytänyt sideharsoja tosta meidän lähellä olevasta Anttilasta, vaikka tarkasti neuvoin missä ne siellä on, myyjää se ei löytänyt ja lopulta siltä meni hermot ja marssi kaupasta ulos, niinpä meillä ei sitten niitä harsoja vielä ole. Sama sillä on noiden vaippojen kanssa, hermot menee kuulemma ennenkun löytää oikean merkin ja koon eikä se ymmärrä miksei mulle kelpaa mikä merkki vaan sillä kun on tapana ostaa vaan sitä kaikkein halvinta oli se sitten hyvä tai huono.

No nyt painun takasin lepäämään kun jäi yöunet taas vähäisiksi.

Voimia kaikille huonosti voiville :hug:

katjuza ja ilmarijalmari 35+1

Heips!
Kiva kuulla että ootte vielä yhdessä osassa, vaikka alkaaha nuo viikotkin monella olemaan jo hyvät..
Tsemppiä vaan suppareiden ja muiden kans kamppaileville!

Miulla on taas kaikki vaivat tiessään, eilen anoppikin kyseli et eikö siulla käy yhtään sekään ees tuo masun kans oleminen..no, eipä vielä ainakaan..

Ihanan hiljainen aamu tällä kertaa, tyttö nukkuu vieläkin..tosin pitänee käydä koht herättelemässä, ettei rytmi mee sekasin.
Kumma juttu miten tähän koneelle jää aina jumiin, kun on hetkikin "omaa aikaa"..
M ja O-I 35+4

Näkyy muillakin olevan tuo yöuni vähän niin ja näin :| Mulla on kans jo pitkän aikaa ollut aamuyöt sellaista sängyssä pyörimistä :/ Iltaisin en mene sänkyyn ennen kuin varmasti väsyttää ja nukahdan heti...elikkä joskus bb:n jälkeen!! Yhtään jos joutuu pyörimään alkaa levottomat jalat vaivaamaan :/

Harjoitussuppareita tulee jo ihan kiitettävästi...Just aamuöisin jos sängyssä pyörii niin tuntuu,että jokaisella kyljenvaihdolla menee maha ihan kovaksi.

Eikun voimia niille jotka kamppailee jo oikeittenkin suppareitten kanssa :hug:

lumi*+masukki 36+5

Heips

Täälläkin ollaan edelleen yhdessä osassa ja kaikin puolin muutenkin niin normaalia on ollut koko raskausaika, joten ei osaa oikein kirjoittaa mitään. Vaavi on tosi ylhäällä ja painaa melkoisesti oikean rinnan alle kylkiluihin. Autossa istuminen on yhtä tuskaa, mutta toisaalta eipä paina rakkoon eikä tunnu, että vaavi muljahtaisi pois. Sekin aika kai vielä tulee. Töissä ollaan edelleen, vaikka virallisesti äippälomalle pääsinkin, mutta oon ollut navetassa vähän auttelemassa, niin ei tule niin kalliiksi lomittajan pitäminen. Jään sitten heti pois, kun alkaa sattua työn teko.

Sairaalakassikin on pakattu ja vaavin tarvikkeet niputettu turvakaukaloon, josta mies toivottavasti muistaa ottaa mukaan sitten kun päästään sairaalasta pois. Voimia kaikille, joille raskausaika on tuottanut normaalia enemmän huolta ja murhetta. On täälläkin pientä murhetta vanhempien eron vuoksi, vaikka eihän se mua enää kosketa, kun omillani oon, mutta kun uhkasivat jäädä pois ristiäisistä, kun eivät voi sietää toisiaan enää, niin vähän tuntuu kurjalta ainakin näin esikkoa oottaessa, kun mummi ja vaari on ilmiriidoissa ja kaiken kukkuraksi muuttavat kumpikin kauas, kun nyt asutaan samassa kaupungissa. Tällaista se elämä vaan välillä on. Ristiäisistä vaan on tullut sellainen välttämätön paha, kun jokainen ilmoittaa, että mä en tuu jos se tulee jne...Pienokaisenhan kuuluisi kuitenkin olla pääosassa, niin eikö aikuiset ihmiset voisi sen verran käyttäytyä, että kunnioittaisivat tapahtumaa läsnäolollaan.

Huomanna oliskin sitten lääkärineuvola, joka on ihan samanlainen kuin tavallinen neuvola, mutta sen tekee vain lääkäri. Ei siis sisätutkimusta, painoarviota, ultraa tai mitään muutakaan. Koko raskausaikana on tehty yksi ainut sisätutkimus viikolla 12, mutta kai se on normaalia. Synnytystapa-arvioinnistakin olisi kiva tietää, mutta ei täällä sellaiseen pääse. Kyllä se kuulemma sairaalassa selviää, mahtuuko tulemaan vai ei. Mutta nyt taidan lähteä laittamaan kummilasten lahjat pakettiin, kun viikonloppuna ois synttärijuhlat tiedossa.

Viikuna ja nuppu 35+6 tai 36, en oo varma kummassa mennään

Viikuna: kyl meillä on joka lääkärineuvolassa tehty sisätutkimus ja ultraus et miten päin vauva möllöttää...vanha ikiaikainen kone, niin ei oikeen muuta voikkaan tehdä...

Mulla on selkä jumetun kipee nyt kun poika kömpi yöllä viereen nukkumaan ja tyynyjä en saanu sitten selän taakse, niin nyt koskee :( tottunut nyt nukkumaan yksi tyyny selän takana/alla ja toinen tyyny masun ja tissien alla/edessä...on tuettu olo niin pääsee lihaksetkin (jos niitä enää on :LOL: ) rentoutumaan edes hieman yöllä...

Kiva kun lupaili kylmää ja meillä on talvirenkaat siskon luona 22km päässä...tosin eikös se luvannu taas lämpämämpää ensi viikolle? et turha ois laittaa miltei noita renkaita vielä alle...kuluvat vaan, meen ambulanssilla jos yöllä tulee lähtö :LOL: :LOL:
ei vaan pitää ne hakee siskon luota kun yhdestö renkaasta lähti viime talvena nastat kun siellä oli joku koiranluu rikki renkaan takana, niin kysäsemässä et saako siihen uusia nastoi vai ostetataanko 2 uudet renkaat sitten...ja antaa jollekin noi renkaat (nastoista nypittynä) peräkättyrenkaiksi, kyl ne siihen passaa :D :D

Perfekta ja hattivatti 36+0 :heart:

Yhteistyössä