*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)

Kamalasti te olette kirjoitelleet kesähelteistä huolimatta. Vai onko teillä läppärit kotipihalla :LOL: ?
Minä vein kaikki kolme poikaamme (1v 10 kk, 4 v 7kk ja 6 v 10 kk) mummin ja ukin mökille tänään.Tai lähdettiin eilen ja itse tulin tänään kotiin.Ja mummi ja ukki tuo pojat vasta sunnuntaina kotiin,ellei joku hajoa ikävään ennen sitä.
Aivan outoa täällä hiljaisessa kämpässä istua kahden ukkoni kanssa.
Tätä ei meillä tapahdu kuin parin vuoden välein,että saisimme olla kahden omassa kodissamme.Ja nyt ei varmaan enää koskaan näin käykään,koska epäilen,että kun neljäs on sitten parin vuoden ikäinen niin tuskin enää jaksavat neljää ottaa kyläilemään.
Luin muiden vastauksia,mutta en jaksa muistaa kuka kirjoitti mitäkin...
Mulla on tällä hetkellä housuista puheenollen yhdet H&M:n muutaman vuoden vanhat äitiysfarkut,jotka saa kuminauhalla nyt jo sopivaksi.Samaten mulla on H&M: 4 v vanhat shortsit.TOsi monella ollut lainassa kaikki mun äitiysvaatteet, ja hyvin pelittää kaikki.Sitten sain parit housut kaverilta lainaksi ja muutaman puseron.En ajatellut ostaa yhtän uutta.Yksiäkään resorivyötäröistä housua ei löydy.Olen nähnyt niiden monilla lököttävän rumasti päällä.

Minuakin kiinnostaisi tietää kumpi tulee meille,koska niin se tyttö olisi miellyttävä vaihtoehto,mutta taidan odottaa loppuun asti...
Nyt taidan mennä nukkumaan,koska huomenna siivoan kämpän täydelliseksi.Järkkään kaikki poikien romut ja teen inventaarion.kaveri tulee auttamaan siivoamisessa,ajattelin pestä ikkunatkin.MUTTA nautin kun saan kaiken tehdä omassa rauhassa.
 
SPy
tulikellukka: siivousintoa! Mutta muista vähän hemmotella itseäsi ja miestäsikin.

Mulla on kotona vielä "kevätsiivoukset" vaiheessa, vasta osa ikkunoista pesty, vaatekaapit sekaisin ja muutenkin kotona hässäkkä. Ensi viikon jälkeen alkaa kesäloma joten ehkä sitä lomalla ehtii. Mutta mitäpä noista stressaamaan :)
 
Tulipas tossa sellanen mieleen, et onks muille valitettu siittä, et on alaselässä tatuointi? Mä en vaan jaksa ymmärtää sitä valitusta siittä, kun sillä ei oikeesti ole mitään mekitystä. Mulle on meinaan kerran laitettu epiduraali (vai miten se nyt kirjoitetaankaan) ja ihan ton mun selän nikamien ja muodon vuoksi sitä ei edes voida laittaa tonne alaselkään niin mitä välii vaikka siellä on tatuointi?! Muillla kokemuksia asiasta?
 
INNOKAS tyhmä kysyy:mikä on masutuubi???
Helmen tyttö onneksi ei käynyt pahemmin pyörällä... :hug:
Itse en ole ekan lapsen odotuksen jälkeen raskaana uskaltanut/päässyt polkemaankaan...
Ketkäs ne alavatsakivuista valittikaan...ne kuuluu asiaan,sellaset pienet tietty.Kyllä sen huomaa jos sitten tosi pahasti ois asiat.Kipu osaa varoittaa...
Heräsin tänä aamuna puoli kuusi vasta aamupissille enkä saanut unta.Nousin hyvällä omalla tunnolla ylös,kun tiedän että saan sitten ottaa heti päikkärit kun olen vähänkin väsy.
Meidän kuopus oliherännyt eilen päikkäreiltä ja alkanut etsiä äitiä mökiltä (siis kun lähdin ennen päikkäreitä ajamaan kotiin) mummi oli sanonut vaan,että äitihän lähti autolla,muistako kun vilkutettiin...kuopus oli tärkeällä äänellä sanonut "joo" (ei osaa puhua,vaan vastaa kysymyksiin joo ja e-ei
 
taas paha ollut tässä, hyvä etten autoon oksentanut ku miehen heitin töihin :x miksi tämä palasi?! :ashamed:

VILJONKKA: ko se oli menossa sille Brunolle? Toi 150e ei kovin kalliilta sikäli kuulosta kun olin aina aatellu että 4D:t maksaa "tosi" paljon.
täytyy soitella sinne terveystalolle vielä ja kysellä tarkemmin hintoja.
Tiiätkö yhtään kauan sulle on varattu sitä aikaa?
Ja eikös siitä saa samantien ne kelakorvaukset kun sen maksaa?

Tosta uv-säteilystä,mä kanssa kuulin että nyt se olis täällä ollu korkeimmillaan. Onneks ei ihan tossa keskellä päivää oo tullut oltuu ulkona..

TULIKELLUKKA: ei oo läppäri mut jos ois niin ois varmasti aina mukana
:LOL:

Mulla on jotenkin koko aika semmoinen tunne että tyttö tulossa mutta ehkä se ens viikolla selviää
;)
Ai niin pitikin kysyä että mitä sieltä 4D:stä näkee muuta "varmasti" kuin sen sukupuolen? kun en noista oikein niin tiedä :ashamed: eikös se ainakin aika uusi juttu ole tuo koko 4D ?

pitäisköhän mennä vielä lepäämään hetkeks, vähän heikko happi
:$
 
Onpas tosiaan sivut muuttunut! Tervetuloa vaan uusille mukaan minunkin puolesta. Paljon on tapahtunut asioita teille, ei muista kenellä kanssa pitikään kommentoida ja mitä. :)
Masutuubi on sellainen "resorin" tapainen putkilo mitä voipi pitää joko ihan toppina (mulla sellainen) ja ihan paidan alla ettei napa vilku. Kätsyjä.
Vaatteista... itse ostin just huuto.net:istä äitiysfarkut ja tosi hyvät oli eikä hintakaan ollut paha. Siellä käyn bongailemassa silloin tällöin noita vauva vaatteita yms. Vaikkakin tytöstä niitä on jo jonnin verran kotona.
Masussa potkitaan ja elämöidään lähes päivittäin. Huomenna mulla on rakenneultra. Itse haluan tietää kumpi tulee, mutta mies ei. No jos se siellä näkyy niin itse saan tietää, mies on valitettavasti ultran aikaan töissä eikä pääse mukaan.
Liikunnasta .... itse olen jo ratsastuksesta luopunut, mutta tarttisi tässä jotain keksiä kävelyn lisäksi. merivesi on vielä niiiiiiin kylmää etten tarkene sinnekkään mennä pulikoimaan.

Nimeä ei vieläkään keksitty, plääh... maailmassahan kun on niin paljon M ja V alkuisia. Niin että siihen asti ollaan jo päästy että etukirjain tiedetään. Ekalle se nimi oli heti ja ihan nimensä mukainen neiti on hänestä kehittynytkin, ei voisi ola sopivampaa.
Mukavia kesäisiä ja lämpimiä päiviä kaikille!! B)

viivin
rv18+6
 
Mulle ei taaskuulu kovin hyvää olotilan vuoksi......miksei kukaan ole kertonu mulle että raskaus voi olla näinki vaikea |O
Tää on siis jo viides raskaus ja luulin jo kokeneeni kaiken mutta näköjään olen päässyt aikaisemmin helpolla kun nyt tähän raskauteen iskee kaikki vaivat :/

Eilen oltiin liikkeellä lasten kanssa aika paljon muttaei mitenkään normaalipäivää enempi..... sitten illalla kun kotiuduttiin rupesi ensiksi mahaa särkemään, sitten alaselkää.....sitten vielä supisteli jonkin verran ja lopulta meni jo jalat alta......onneksi mies oli siinä vieressä ja sai mut nostettua sohvalle, loppuilta menikin siinä. Jalat ei kantanu ollenkaan ja särky mahassa ja selässä oli kauhea.
Vauva onneksi likkui mahassa joten tiesin sen puolesta että mahassa oli asiat vielä hyvin. Nukuin pitkät yöunet ja nyt olo on taas suht normaali, mitä lie tuo eilinen ollut? :/
Muutenkin on edelleen supistellut herkästi :/ Neuvolaan kun soitin niin sanoi vaan että heillä ei ole ylimääräisiä lääkäriaikoja että päivystykseen vaan jonottelemaan jos jotain akuuttia tulee.... ja muista levätä......Hyvinhän tuo onnistuu noiden muiden lasten kanssa :whistle:

Mutta nyt aamiaisen laittoon ja pihalle lasten kanssa.

katjuza ja mahamöykky 17+1 (jo :eek: )
 
Katjuza, oletko varma ettet saanut auringonpistosta koska toi jalkojen altameno kuulostaisi vallan siihen viittaavalta ja noi muut oireet varmaan siinä tapauksessa myötäilisivät sitä aurinkoa. Multa lähti jalat alta, kun tenavana olin puistokesätöissä ja liikaa aurinkoa.

Tässä pitäisi lähteä neuvolaan. En muista monesko, meilläpäin kun tuntuu pääsevän ylimääräisesti myös jos on ongelmia. Itse joku aika sitten kävin maksa-arvojen takia kun alko kutittelemaan. Mulla on just sappi leikattu, että sen takia olen hieman varpaillaan, mutta alatit oli ihan ok että kutinat johtuu vissiin ihan nahan kuivuudesta tms.

loviisa ja nalle 17+4
 
Töistä taas pikaisesti jotain kirjoitan...

Mulla oli eilen lekurinvla ja kaikki oli ok :heart: Vauvan syke löi 156xmin. Kuinkas se menikään,että oliko "hidas sykkeisemmät" tyttöjä...? Aivan huuhaata tuo tieto,mutta sellanen uskomus on,että nopeilla ja hitailla olisi eroja. Meidän neuvolassa muuten otetaan hb joka kerta,samoin verenpaine. Mulla oli onneksi hb noussut 117 kun olen syönyt rautaa aina silloin tällöin.

Onko muilla paino noussut ja kuinka paljon?? Kun mulla tuota painoa oli tullut vajaassa kuukaudessa 1.6kg :whistle: Pojista ei todellakaan ole tässä vaiheessa tullut painoa juuri nimeksikään. Esikoisesta lihoin n.5kg koko aikana ja kuopuksesta vajaa 8kg. Nyt tällänen painontulo vähän hirvittää :eek: Mikähän torinorsu olen hetken päästä :LOL:

Mutta ihanaa kesäpäivän jatkoa!

LilliM+rv tasan 15
 
Täällä hyvin nukuttu yö takana vaikka jo 4 nousin yöpissille ja heti aamullakin herättyä pakko mennä vessaan, minkälaistahan tuo on sitten loppuraskaudessa? :whistle: Käynkö 10 kertaa yössä vessassa :eek:
Täällä pärähti taas uusi viikko käyntiin, viikkoja nyt 18 :heart:
Pitäis sitä kait kohta lähtä käymään kaupassa, hakee isovanhemmat mukaan..kalallekin olisi kiva lähteä, mutta kun ei se oikeen näin nätillä ilmalla syö, no illalla veden ääreen kuitenkin kun poikaa pittee käyttää uimassa...itse en mene vielä, kun ei tiiä kohdinsuuntilannetta ja tuo on sellainen lampi, ettei tule mitään tulehduksia, eikä vesikään ole minulle vielä tarpeeksi lämmintä, nim.vilukissa :D mutta nyt aurinkorasvan levittelyihin ja baanalle :D

Perfekta ja hattivatti 18+0
 
Eipä taida olla muilla tota "tatuointi-ongelmaa". Noh, ei se mitään, en mä sitä stressaa.

Ihanaa ku vapaapvänä joutu töitä tekee heti aamulla. No ei kai, ei sitä lasketa,laitoin äitille tyvivärin kun ne on lähdösä reissuun eikä mun vanhemmat asu Turussa niin vapaapvänä laitetaan sitte äitin päätä. En mä muuten töitä kotona tee, joskus tolla äijälle jotai värii päähän laitan mut on niin omatoiminen ja kärsimätön, et usen värjää ite hiuksensa ku mä en jaksa :LOL: Eihän suutarin lapsillakaan kenkiä ole vai mites se sanonta menee :LOL:

Tänään alko rv 16 ja musta mä just kävin siellä varhaisultrassa rv 7+1. Niin se aika vaan menee.

Mulla toi paino vähän seilannu, viime vkolla oli lähteny -1kg ja tänään ku kävin vaa'alla niin oli tullu n. 1kg takas, mut sellanen 2.8kg on tähän asti tullu noin suurinpiirtein, mut tuntuu et ne on tossa maha/tissi-alueella.

Ihan järkky allergia"kohtaus" iski tänään aamulla. Koko aamun aivastellu ja niistäny ja silmät vuotaa. Tarttis varmaan mennä apteekkiin, niin ja mulla menee käsistä iho rikki kans, se on yks mun allergiaoire. Sen saa normaalisti kuriin lääkkeillä, mut ne lääkkeet on nyt kiellettyjä. Ajattelin kyl lääkäriltä vähän kysästä et saisko jotai ottaa,kun töissä on melko kurjaa kun on kädet rikki ja käsillä tekee töitä.

Mä taidan taas kirjoittaa jotai romaania tänne :LOL:

Joo, mut jos menis laittaa aurinkorasvat ja vaatteet päälle ja menis tohon puistoon istuu ja lukee lehtii.

Sanna ja Nipsu 16+0
 
soittelin nyt sitten tuonne Femadaan ja kyselin niitä hintoja niin kuulemma n.210e on se 4D: n hinta ja siitä kun kelan korvauksen ottaa pois niin n.150e jää maksettavaksi ja sehän tiedettiinkin. DVD:n saa mukaan ja aikaa on varattu n. 20min. Joskus voi mennä kuulemma pidempääkin jos esim.äiti joutuu välillä kävellä että lapsen näkee hyvin tjn. Näin mulle sieltä sanottiin. Niin ja tosiaan se Bruno on ainut joka niitä tekee.

Viikolla 20-27 kuulemma voi tehdä (kai sinne 30 astikkin..) mutta 24-25 on kaikkein parhaimmat.

Mulla ei oo vieläkään tullut painoa lisää. Tai ei sillain siihen alkupainoon nähden mikä oli ennen raskautta mutta mähän laihduin pari kiloa ehkä pari sataa grammaa omasta mielestä tullut lisää mutta neuvolassa vaan sanoivat että ei ole eikä se haittaakkaan.
ootellaan sitä kun sanoivat että rv 20 paikkeilla joillekkin tulee kiloja kuin taikaiskusta. Terkka sanoi että vain muutamalle prosentille raskaana olevista tulee VAIN 4-5kg raskauden aikana että yleisin on 10kg.
:eek:


Koitin sinne terveystalolle soitella mutta tulee jotain pimpelipom musiikkia ja sitten katkeaa koko puhelua, outoa
täytyy koittaa myöhem. uudelleen.
 
sainpas sitten sieltä terveystalolta kiinni jonkun elikkäs; 220e on kelakorvausten jälkeen se 4D ja siihen vielä + 15e dvd eli aika kallista puuhaa :|

Mä sitten varasin ajan Bulevardin gynegologiseen lääkärikeskukseen (jos nyt oikein meni..) rv:lle 23. sanoivat että se on aivan hyvä aika ottaa se 4D. sieltä kun sanottiin että "paras" on olikohan se 22-26 viikkojen aikana, no oli miten oli,mulla on nyt noin!
Hintaa jäi 170-190 kelan korvausten jälkeen ja siihen siis sisältyy se tutkimus ja dvd. Ei osannut sanoa ihan tarkkaa hintaa mutta enimmillään kuulemma se 190e. Naislääkärinkin "sain", heh :)
Ihan kun se nyt ois niin tärkeetä...

Onko kukaan koskaan käynyt tuolla lääkäriasemalla? Toivottavasti osaan mennä sinne yksin kun ei oo vielä tietoa pääseekö mies mukaan. no keskellä helsinkiä ,kai sen jotenkin turistina löytää vaikka tästä naapurista tuleekin :)
Ai niin tehdäänkö rakenne ultrassa ja 4D:ssä alapää tutkimuskin?
Kun ainakaan tuolla NP-ultrassa ei tehty mitään...

Ja mein äiti lupas maksaa sen, ehkä haluaa niin paljon tietää tuon sukupuolen
:D mitä ei varmasti sielläkään voida varmuudella todeta mutta kuiteskin..

että näin täällä :saint:
 
nita: En usko että tarvitsee edes pöksyjä kokonaan riisua, muistikuvanani olisi että rakenneultra tehtiin vatsan päältä jaihan vaan katsotaan se lapsen olotila. Lääkärineuvola sitten lähinnä tutkii ton kohdunkaulan tilanteen, neuvolakortissa ainakin mulla oli tosta noin 12 viikon lääkärineuvolasta merkinnät että kiinteä ja kiinni ja kohdunkaulan mitta. 26-28 viikoilla on täällä taas lääkärineuvola, kysäsin kun aion mennä yksityiselle, kun noi neuvolalääkärit on noita yleislääkäreitä ja viimeksi osu kohdalle hoono soomea puhuva, ettei oikein viitsinyt mitään edes kysyä. Eikä osannut ymmärrettävästi selittää, mulla on kuulemma "ryppy kohdunkaulansuulla" Jaa mikähän sekin lienee, kun lopputarkastuksessa ei aikoinaan ainakaan rypyistä puhuttu mitään.

Neuvolassa sydänäänet löytyi, kun lapsukainen kyllästyi juoksemaan edellä ja 150 kertaa minuutissa. Valkovuodon takia otti bakteeritestin ja hiivahan siellä, vaikkei ihmekyllä kutittelekaan, mulla on ollut miljoona kertaa hiiva, etten hiivaksi uskonut. No eipä muuta kun apteekkiin, kun tyttö herää.

loviisa ja nalle 17+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vimpula 05 ja 07:
Onneks olkoon petriina!

Sehän täs hauskaa onki, et meille tulee vuosiaki samanverran täyteen.

Pesukone sippas aikasemmin ja jouduin alottamaan ohjelman alusta,kivaa,nyt tarttee mennä laittaan pyykit kuivumaan.

Vimpula+hormoonihiiri 16+5
kiitos vimpula ja onnea sinnekin :flower: :flower:

niinpäs sattu hassusti et ollaan saman vuoden lapsosia :D tuttava piiriin sattuu ennestään pari ihmistä jotka on samana päivänä ja vuona syntynyt.oletkos sie aamusta vai illasta maailmaan tupsahtanut?

 
Ihanaa Pömppöli että tulokset olivat hyvät ja pojasta onnea!
Itse kävin tänään siinä veriseulassa ja mietin vaan miksi siihen menin...

Sattuuko kellään muulla vatsaan kun kävelee. minun piti tänään lenkki perua kun otti niin vatsasta tuo kävely. Onkohan vaarallista jos kivusta huolimatta vain kävelisi? Minulle kun tuota paino on kertynyt jo 4 kiloa ja lähtöpaino kun oli ylipainoinen niin en kamalasti haluaisi loppuraskaudesta painaa kolminumeroisia lukuja :ashamed:

Selkätatuoinneista mulla ei ole mitään tietoa... Siis eikö siihen tatuoinnin päälle voi pistää vai mikä ongelma on?
Kävin muuten eilen ostamassa henkkamaukalta elämäni ensimmäiset äitiyshousut. Olipas mukavat kun eivät syönninkään jälkeen painaneet vatsaa. Ostin sellaset jotka voi kääriä lyhyemmiksi housuiksi näin helteellä. Valikoimat siellä oli kyllä syvältä ja muualta ei tästä kaupungista vaatteita nyt saa (tietty lastentarvikeliikkeistä hintavia), että pitää lähtee shoppailureissulle isompaan kaupunkiinn ja tehä vähän ite vanhoista vaatteista muokkaamalla jotain...

mutta nyt menen makaamaan sohvalle...

Enni & Pikkunen 15+1
 
Moi! =)

Jopo Tervetuloa! :wave: Kovia olette kokeneet :'(

Pömppöli Voi ihanaa! Ihana että varmasti pitkä ja piinaava odotus päättyi hyvin ja saitte hyviä uutisia :heart:

Vitsi oon kade tielle kaikille jotka osaatte itse tehdä odotusvaatteita. Mä olen ostellut, ehkä parempi että jätän ompelukoneen rauhaan, siit ei taitais tulla mitään kun itse alkaisin tekeen..

Rusketuksesta Se taitaa paremmin tarttua näin odotusaikana. Itsekin kun vähän ollut auringossa niin on jo väri kivasti tarttunut :) . Violaa kun odotin, otin jonkin verran aurinkoa vatsalle, nyt en kyllä tee samaa. Kun oli synnyttänyt niin maha oli kun rusina, navan seutu ihan tumma, aika raisun näkönen :LOL: Ja muutenkin en kestä läheskään niin paljon aurinkoa kun ennen, tukala olo tulee, mieluummin hakeudun varjoon..

Helmentyttö Hyvä että masussa kaikki oli hyvin =) . Mä ykköstä odottessa kaaduin rv23 pyörällä ja sarvi osui pahasti vatsaan, kyllä siin säikähdin, mut heti pääsin äitiyspolille ja mitään vakavaa ei onneks sattunut.

LilliMenninkäinen Sanotaan että hidas sykkeisimmät on poikia, mut uskoo niihin ken tahtoo :D

Onnea kaikille synttärisankareille :flower: :hug: :wave:

Sanna-78 Itselläni ei ole, mutta kaverille oltiin täällä Kokkolassa kieltäydytty laittamasta ebiduraali alaselän tatskan takia. Eihän sitä ees laiteta alaselkään niin ihmetyttää kyllä. Itselle se laitettiin ja puoleen selkäänhän se tulee.. :)

Nita1 Minulla on ällöttävä olo palannut, aamusin tosi huono olo ja yleensä näin iltasinkin :/

Wc:ssä hyppäämisestä Se on nyt sit tullut takas, sama kun alkuraskaudessa, onko muilla. Yöllä joutuu 2 tunnin välein käydä pissalla ja päivällä hypätä vähän väliä, en muistanutkaan miten "iiiihanaaa" tää onkaan :D

Omaa napaa:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=^^NV^^&image_id=60323752 Siin uusi kuva, paisuu pasumistaan ja levenee joka paikasta, niin tyttö vatsa kun olla voi.

Olisin halunnut niin paljon enemmän kommentoida mutta pakko mennä tuo neiti nyt unten maille.

Hyviä vointeja kaikki mammat ja masukit :wave: :heart:

-hilla-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enni1980:
Selkätatuoinneista mulla ei ole mitään tietoa... Siis eikö siihen tatuoinnin päälle voi pistää vai mikä ongelma on?
Ei siittä missä on sitä ite tatuointia voi pistää mut kyllä aina löytyy joku kohta missä on vaan ihoa ja voihan se tuikata muuallekin kun ihan just tohon kohtaan. Tästä asiasta on vaan vähän väliä juttuja ja toiset lääkärit on niin vastaan ja toiset just sanoo ettei mitään haittaa.no, ei ole haittaa ollu tähän päivään asti et tuskin on jatkossakaan.

Vähän asian vierestä, mut ihan hyödyllistä tietoa:
Tänään tuli uus Pinni-lehti eli se kampaajien ammattilehti. Siel oli ihan mielenkiintoinen juttu, REACH -EU:n uusi kemikaaliasetus. Aika paljon on menny aineita kiellettyjen listalle ja menee jatkossakin, siis ihan mitä on kaikessa kosmetiikassa. Mut se oli ihan mielenkiintoista, että musta hennatatuointi saattaa herkistää ihmisen pahalle hiusväriaine allergialle. Se saattaa kuulemma ilmetä vasta monen monta vuotta sen hennatatuoinnin jälkeen. Eipä ole sitte mikään ihme kun välillä näkee ihmisiä, jotka on saanu elinikäiset arvet juuri hennatatuoinnista. Eli eipä niistä hennatatuoinneista suotta varoiteta. Mustassa hennassa on para-fenyleenidiamiinia eli PPD:tä, jota ei saa laittaa suoraan iholle.. Mutta se siittä..

Varasin tänään kans ajan 4D-ultraan, 8.8 ja Turkuun ja sinne Terveystaloon. En ees kysynyt hintaa, unohtu, mut 40min on aikaa varattu ja eiköhän se maksa sen mitä Pömppöli sano, kun oli kysynyt.

Tossa hetki sitte tulin kotiin ja koko pvä meniki melkein ulkona. On se niin kivaa kun on kesä ja lämmin, mä tykkään.

Jospa menis suihkuun..

Sanna ja Nipsu 16+0

 
Hilla83 Joo mä en kans tajua, miks kieltäydytään laittamasta se epiduraali, vaikka olis alaselässä tatska, kun eihän se sinne juu tule, ei ainakaan mulla ole sinne laitettu. Noh, saa nähdä mikä on Turun lääkärien käytäntö, jos sellaseen tilanteeseen joutuu..
 
LOVIISA: mulla kanssa ollut tuon ekan neuvolälääkärinä vähän huono suomi nainen, ei muuten mitään mutta koko aika pitää olla kysymässä että anteeks mitä sanoit,en kuullut/ymmärtänyt. Joten jäi sitten osa asioista mitä piti kysyä niin kysymättä.
Onkohan se sama lääkäri koko raskauden ajan? : O mulla ois vielä 2 kertaa jäljellä lääkärille, 3 kertaa sillä pitää täällä käydä.
Joo no näkee sitten siellä rakenneultrassa voiko pöksyt pitää jalassa :D
Mä oon kyllä kuullut että 4D:ssä tehtäis se tutkimuskin,tai siis tutkimus ja tutkimus; ne perusjutut. en sitten tiiä tekeekö kaikki?

HILLA83: joo mulle on tullut aina aamuisin toi paha olo takas, toivottavasti ei jatkuis kovin pitkään enää
:ashamed:

 
Mulla itselläni ei ole, mutta siskollani on ja hänelle laitettiin epiduraali Jorvissa kun hänelle tehtiin sektio. Muistaakseni siellä sanottiin että se enempi lääkärikohtaista kuin sairaalakohtaista suostuvatko laittamaan.

pikasesti kävin lukasemassa jutut ja nyt ulkoilemaan on taas niin loisto ilma :D B)
 

Yhteistyössä