*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)

Heipsan!
Mä kävin eilen ylimääräisessä ultrassa näitten mun monia viikkoja kestäneen vuotojen takia ja selvisi, että mulla oli ollut kaksoisraskaus ja toinen meni kesken eli siitä tämä un vuoto johtuu. Vauveli voi hyvin ja helpotti, kun selvisi vuotojen syy. Kahden viikon päästä ultrataan uudelleen ja aletaan kuulemma säännöllisesti ultraamaan ja sillä varmistetaan, et kaikki on varmasti kunnossa. RR oli 94/51 ja vauvan syke pomppi 155-160 välillä. Ihanasti näkyi ultrassa vauvan pullaposket. Lääkäri veikkasi pojan tulevan, mutta lupasi seuraavassa ultrassa vielä tarkistaa asiaa.. voi olla, et napanuora hämää..

Sanna-78 : mulla on alaselässä tatuointi ja olen kuullut, et se on lähinnä lääkärikohtaista tuo laittaako epiduraalin vai ei. Selästä pystyy "nahkaa" kuitenkin liikuttelemaan sen verran, että löytyy puhdas alue mistä pistää. Elikkä mitään estettä ei pitäis olla. Mua ei sinänsä haittaa vaikka ei pistetäkkään.. ensimmäisessä synnytyksessä sain epiduraalin ja toisessa sanottiin, et liian nopeat synnytykset eikä pistetty. En usko, et kolmannessakaan saisin.. Mulla tatuointi on tosi alaselässä ja pistopaikkahan on ylempänä.. eli eivät kaikki anestesialääkärit taida pitää tatuoinneista..

Mä lähden tästä nyt ostamaan uudet työvaatteet (alkaa työhousut jo puristamaan) ja sit kiiruhdan iltavuoroon.

Ellu 18+3
 
saas nähä yrittääkö tukosta iskee vai mikäköhän on, ei kyl haluttais mitään ylimääräristä tähän raskauteen...jos ei ylly niin otan ens ti puheeksi sen...on silloin neuvola...
mattojen pesulle taas illemmalla ollaan menossa...ja tänään olen jos varmaan 10 koneellista pessyt pyykkiä kun niin mahtava ilma että' hetkessä kuivaa... ja muutenkin on kiva kun on lämmintä niin poikakin on alkanut nukkumaan päiväunia taas, ei tartte sen kiukuttelua illalla väsymyksestä kuunnella...

(.) : potkut vahvistuu päivä päivältä, eilen illalla kun mies hiplasi selkää, niin hattivattikin villiintyi, tosin lopetti heti kun mies laski kätensä masulle...mut nyt taian taas jonnekin hävitä, ajatus ei tunnu kulkevan kun on lämmintä.

Perfekta ja hattivatti 18+1
 
Heipat vaan kaikille!

Mulla on nyt pari päivää särkeny alaselkää tosi kovasti ja soitin tänään neuvolaan, kun on aika tuskasta olla töissä. Oon siis sairaalassa töissä ja suurin osa potilaista on sänkypotilaita, joita joutuu työntelemään ja kääntelemään, joten koville ottaa. Musta ei oo tänään ollu siellä mitään hyötyä kun kaikki vähänkin äkkinäinen liike sattuu niin samperisti. :kieh:

No, terveydenhoitaja kysy et onko ne supistuksia. Vaikee sanoa, koska en tiedä miltä supistus tuntuu. Vatsassa tietty vihlasee aina välillä, mut oon tulkinnu ne kasvukivuiks. No, kun kuuli et minkälaista työtä teen, sano heti et huomenna lääkäriin ja sä kuulut sairaslomalle. Tosi kiva, olin just kuukaus takaperin 2 viikkoa töistä pois alhasten verenpaineiden takia ja jos joudun nytkin saikulle, niin pomo tykkää varmaan hyvää. :whistle: Mut toisaalta, ei voi mitään, tää vauva on mulle kuitenkin niiiin paljon tärkeempi kun työnteko tällä hetkellä, joten en aio potea huonoa omaatuontoa siitä. ;)

Huomasin eilen et lepo auttaa, mut heti kun tänään sai taas juosta pää kolmantena jalkana töissä, niin kivut palas. Ikinä ennen mulla ei mitään selkäsärkyjä oo ollu, joten tää beibi pistää nyt aika koville. Mitähän tää on muutamana kuukauden päästä kun nyt oon jo näin rampa!? Mut saa nyt nähdä sit et mitä lääkäri sanoo.

Nyt pitäis lähteä koiran kanssa pienelle lenkille. Ulkona on niin kuuma et on reppana ihan läkähdyksissä enkä mäkään kyl pitkälle pääse! :LOL:

H82 16+4
 
Paljon on taas tekstiä tullu mutta niihin vastailu pitänee jättää seuraavaan kertaan.

(.) Ilmennyt taas uusi "vaiva", tai vasta nyt muutaman kerran esiintynyt että kun esim. nousen istumasta seisomaan silleen "reippaasti" niin vihlasee tuolta oikeelta alavatsasta. Jos muistan nousta rauhallisesti niin ei mitään ja tuokin vihlasu menee nopsaan ohi. Onko muilla ollu?

HT ja kanssamatkustaja 18+6
 
HelmenTyttö: mulla on noita repäsykipuja ollu päivittäin. En koskaan muista nousta sohvalta tarpeeks rauhallisesti ja sen saan sit tuta alamahalla. ja varsinkin oikeella. :kieh: luin jostain et kuuluu asiaan, joten no hätä! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja HE82:
HelmenTyttö: mulla on noita repäsykipuja ollu päivittäin. En koskaan muista nousta sohvalta tarpeeks rauhallisesti ja sen saan sit tuta alamahalla. ja varsinkin oikeella. :kieh: luin jostain et kuuluu asiaan, joten no hätä! :D
:flower: :hug:
 
ELLU24: ai niin sulla sitten oli, no mutta hyvä että asia nyt ratkes eikä sitä tarvii enään miettiä :hug:

Mullakin aina välillä noita alavatsakipuja mutta oon ajatellut että kuuluu asiaan :)

JES! tänään tuli h&m:ltä vaatteet vihdoin ja viimein . Tai no eihän niillä kestänyt ku viikon ja kaikki tuli ettei ollut mikään loppunut :D
kaikki oli tosi kivoja vaikka netistä kun tilaa niin välttämättä aina tuu just sitä mitä toivoo mutta nyt kävi hyvä tuuri :)
ne Mammafarkut oli kyllä tosi kivat,voi käyttää ihan muutenkin :)

taas luvattu huomiseks ja viikonlopuks lämmintä..mitäköhän sitä keksis ;)
 
Eli siis lääkärikohtaista toi miten suhtautuu tatuointiin. Noh, se selvinnee sitte aikanaan.

Mulla on kans tota ku nousee nopeeta ylös, niin vihlasee alavatsaan. Mä tosin olen jo niin tottunut siihen , kun endometrioosi aiheuttaa mulla tota samantapaista kipua. Kivaa se ei todellakaan ole.

Kattelin tossa jotai säätiedotuksia ja vissiin sitte sunnuntaina alkaa kylmenee, ihan tyhmää. Täällä Turussa päin pitäs kyl vissiin vielä sunnuntainakin olla ihan lämmintä.

mut nyt en muista yhtään mitä piti kirjottaa, kun äijä huutelee tuolta suihkusta kaikkee tyhmää :LOL:

Sanna ja Nipsu 16+1
 
Kyllä tää ensiraskaus jaksaa yllättää :)
eilen aamulla olin jo tuntevani et paita kostuu rinnan kohalta,mut ajattelin et olen vain vettä roiskinu päälleni.mutta tänä aamuna tunsin sen taas ja piti ihan alkaa tutkimaan että mitäs ihmettä nyt oikein tapahtuu,ja juu mun tissit niinku valskaa jo nyt :LOL: Joko muilla vuotaa rinnat?

Tänää työkaveri tuumas mulle että "teille tullee tyttö".minä että no mistäs niin päättelit? nii tuumas vain (ja taputteli mua lanteille) että anteeksi,vain mutta olet vähän täältä levennyt,niin tyttö teille tulee :D tää työkaveri on semmone viiskymppinen nainen.

Aamulla pitäs taas lähtee juoksee ympäri kaupunkia, eka treffata vuokraisännän kans ja sit käyä kissan kans eläinlääkäris poistattaa tikit ja tuua se kotia takasi ja sit lähtee vielä kaupungille ettii epätoivosesti kesävaatetta kun kaikki on jo jääny pieneksi..oon aikasemminki koittanu käyä kattelee vaan kun tuntuu etten mistää mittää löydä.tai sit mulle vain ei kelpaa mikään :D

Miiku 16+2
 

Mulla kans on välillä tuota vihlontaa, jos äkkiliikkeitä tekee. Toivottavasti on ihan normaalia, ikävältä vaan tuntuu :(
Sain tuonne profiiliin laitettuu tänään otetun kuvan, eli siis rv 17+5..Näyttää kumman pieneltä, kun kädet on ylhäällä, normaalisti isompi pömppö kyl on :)
 
Mullakin noita alavatsavihlasuja on silloin tällöin...suonikohjutuskien lisäksi.Suonikohjusärkyyn auttaa liikkuminen.Sitä oonkin tänään tehnyt puutarhassa.Lapio on heilunut tänään nopeaan tahtiin.
Eilen,hmm,sekstailun jälkeen veti oikein kunnon supistuksen päälle.Kohtu kallistui ihan kovana oikealle viistoon ja pikkanen alkoi ihan sätkimään.Oikein tum,tum tuntui.Varmaan aatteli,et herrain aika älkää tänne enää niitä veitikoita laske... :LOL:
mulla vielä kaksi ja puoli vrk lomaa lapsistani,sitten mummi ja ukki tuo ne takas kotiin. puutarhassa tapahtuu siis vielä aika paljon kahden päivän aikana
 
iltoja!

ai kylmenee vai :| no ehkä pari astetta vois kylmetä mutta ei enempää :) mun tuurilla vaan juhannuksena sataa vettä :(
Onkos teillä kellään mitään juhannus suunitelmia vielä?

MIIKU84: eilen mulla tuli pikkasen "vuotoa" kanssa :)
ihmettelin että "nyt jo" mutta näköjään oli mahdollista , sellaista läpinäkyvää nestettä :eek: tänään ei oo sit tullut ainakaan tähän mennessä ollenkaan.

hmm.. jotain muutakin mulla oli mutta nyt katkes ajatus.. pitäisköhän vaan mennä nukkumaan :/
 
piti kysyä tässä näin että minkä ikäisiä odottajia täältä löytyy?
voi olla olla että on ollut puhetta tai ikää mainittu mutta on tainut mennä ohi :) einiinkään että väliä ois mutta ihan mielenkiinnolla :D
ite mä oon vm- 86 :)
 
nita1 juu semmosta läpinäkyvää mullaki.olin kyllä tosi ihmeissäni että miten muka nyt jo vaikka viikkoja ei oo ku reilu 16.tähän kai on sitte totuttava, taas on illan mittaan paita kostunu tämän tästä..ja mies vaan nauraa mulle :D
nii joo ja mä oon vm-84.
 

Mulla tuli tänään ihmeen paljon valkkaria, ehdin jo säikähtää et mitäs oikeen valuu, ku tuntui housut kosteelle. Normisti sitä ei oo tullut, ainakaan yhtä runsaasti kuin tänään siis..Liekköhän joku menkka-aika vai miten se yhtä-äkkiä?
Pari kertaa on muuten tullu kans ihan semmoinen herumistunne, rintoihin siis, mut ei oo viel mitään sieltä tullu..

Ikää oli kyselty..tääl 24v. kakkosen odottaja..eli vm.-83 :)
 
mä en tajua miks oon aina ihan pirtee näin aamusin mut sit alkaa väsyttää taas ja kunnolla :/

MIIKU84: no mulla ei oo "onneks" vielä alkanut kunnolla valumaan mutta täälläkin mies hörähteli asialle :D
hyvähän se on ku ei siltä mitään valu :LOL:
Mulla nyt viikkoja 18 joten sä oot hiukan edellä :)

Joutuuko muuten kukaan käyttämään pikkuhousunsuojia? mä joudun, sen verran tulee vuotoa..aina tullut joten en usko että tähän raskauteen niin vaikuttaa mutta voihan se tietty lisääntyä nyt..
Ei vain sais aina pitää niitä kun eikös nekin voi jotain aiheuttaa tuonne.. :ashamed:

Tuosta iästä; Mä ehdin todennäköisesti täyttää ennen 21v jos vauva ei sitten synny paria viikkoa aikaisemmin :)
Miehellä sitten synttärit taas LA:n jälkeen että aika juhla pitoinen loppuvuosi :heart:

pitäisköhän koittaa vielä nukkua..

nita & tuo toinen 17+4

Ei oo muuten vieläkään tuntunut liikkeitä :( mites muilla?
 
Mulla on kans ollut noita "repäisykipuja". Äkkinäiset liikkeet tekee kipuja ja töissä yleensä joutuu juoksemaan pää kolmantena jalkana ja silloin alkaa pistämään mahaan.

Nita: Mulla on koko raskauden ajan ollut jonkun näköisoä vuotoja, joten en oo pikkuhoususuojista raaskinut lainkaan luopua. Eli täällä kans käytellään. Älä murehdi liikkeistä, kyl ne alkaa aikanaan tuntua. Mullakaan ei enää ole pitkään aikaan tuntunut mitään, mut lääkärin mielestä ei ole mitään syytä hätäillä.. Kaikki näytti kuitenkin olevan hyvin.

Mulle lääkäri sanoi kirjoittavansa heti sairaslomaa, kun musta alkaa siltä tuntua. Tuntee hyvin mun työpaikan ja tietää sen raskaaksi. En tosin vielä millään halunnut lomaa ottaa.. Kattotaan sitä sit kesän kuluessa, mikä vointi on. Nyt kuitenkin tunnen pärjääväni töissä.

Joo, ja mä olen 24 vuotta. Ensimmäinen syntyi, kun olin 17.v, toinen kun olin 20.v ja nyt sit kolmas 24.v. Eiköhän meidän vauvelot oo sitten kasassa.

Mut nyt pitää lähtee kaupunkiin ettimään miehelle jotain vaatetta ja sit taas kiiruhtaa iltavuoroon.

Ellu 18+4




 
Huomenta!

Mä oon taas ihan pihalla jutuista :ashamed:

Ellu: Hyvä että syy selvis, vaikka ei niin kauheen kiva syy ollutkaan :( :hug:
Ikääkin oli kysytty, ja mä olen 23 vuotta, kolmas siis tulossa =)

Flunssa alkaa hellittää! Jippii! Ensimmäinen päivä viikkoon kun pää ei tunnu räjähtävän jokasesta vähänkään kovasta äänestä :D Maha jyskyy kovasti! Miestä ottaa kupoliin kun ei oo vielä tuntenu liikkeitä :kieh: Nyt kuulemma vasta alkaa menemään herrallekin perille, että masussa kasvaa vauva :heart: Ite ei tajua aina vieläkään :D

Rinnoista ei vuoda mitään, onneksi! :whistle: Ei oo vuotanu aikasemminkaan. Hyvä niin! Niitä ihania liivinsuojia kerkee kyllä käyttää kyllästymiseen asti synnytyksen jälkeen :kieh:

Täällä meillä on tosi hiostavaa sisällä! YÄK! Ihana kun (olikohan maanantaille) on luvattu +16 astetta! :D Vähän helpotusta!

emmamma & alma-iita 19+0 :heart: :eek: (kohta se on se puoliväli! )
 
Istun olkkarin sohvalla jalat jalkakylvyssä,läppäri sylissä...nautin siis yksinolosta kotona. Olen 34 v ja neljäs ja meidän viimonen masussa.
Ekan sain kun olin 27v,toinen syntyi 29 v ja kolmas 32 v.Mies on mua pari vuotta vanhempi.
Mulla pää eli järki sanoo,että meidän viimeinen,mutta samalla tunnepuoli ajattelee,että ei ihan satavarmasti kuitenkaan :LOL:
Mulla on jo lounas valmistumassa uunissa,kun nälkä iski jo nyt.Heräsin miehen kellonsoittoon ennen seittemää. Meidän pikku-ukkelin kuulemma tosi reippaana siellä mummin ja ukin luona ovat.saas nähdä mitkä kiukut tulee ensi viikoksi äidille ja isille
 

Mie kans eilen illalla kysyin mieheltä että joko se haluis tuntee liikkeitä ja sanoihan tuo, et haluis..
Ja tuota "montako lasta"-kysymystä on meilläkin mietitty..mies kun haluis kaksi, ja nyt ois siis toinen(ja viimeinen) tulossa, mut mie oon jo tässä vaiheessa(hullua kyllä!) miettinyt et jospa se sittenkin viel yhden haluis tän jälkeen..eli kasvattelen vauvakuumetta, vaikka on vauva masussa :LOL:

On tainnu tän pää pehmetä lopullisesti!
 
Eilen ei taas ollu mun päiviä, oon yrittäny kovasti saada kukkapenkkiä valmiiks,semmosta suht isoo,reunustettuna isoilla kivillä...Oon kiviä kannellu,soraa ajellu ja eilen käytiin peräkärrillinen multaa lapioimassa. Sanoin kaverille,et kyl varmasti illalla masussa tuntuu tosi kivalta...Eihä se tietenkää riittäny,kärri hajos parin kilsan ajon jälkeen,rengas lähti taittumaan alle. Auto parkkiin ja oottelelemaan apua,kun sitä saatiin,ni eikö siitä toisesta kärristä puhennu rengas! Mun tuuria...Kolmas kärri kehiin ja sit saatiin vajuutettua kuormaa sen verran,et kaheksen kilsan matka saatiin nilkuttaen päätökseen. Arvatkaa kahesti oliko pinna kireellä,neljääkymppiä kotio! Vieläki tuntee tehneensä...
Siitä iästä se 32 tuli just täyteen...Ja uus viikkoki alko!

Vimpula+hormoonihiiri 17+0
 
Aamulla oli neuvola ja kaikki ok kaikin puolin. Painoakin oli tullut 1,4 kg lisää ensimmäiseen kertaan verrattuna. Masu ei vielä näy laisinkaan, mutta kohdun korkeus mitta meni jo käyrän yläpuolelle. Mutta se oli eka mittaus, joten ei kuulemma vielä aihetta huoleen. Hemppa oli 143 ja verenpainekin ok. Liikkeistä kyseli kovasti, mutta en oo vielä tuntenut mitään. Sydänäänet kuitenkin kuului, joten taidetaan siellä virkeänä olla :)

Ikää minulla on 24 v. ja ensimmäistä odotellaan. Mies on jo ehtinyt kolmenkympin paremmalle puolelle.

Minäkin riemuitsen todella, jos ensi viikolla viilenee. Meillä pitäis alkaa rehuntekoon ja kun 12 tuntia istuu ilmastoimattomassa ja pölyävässä traktorissa, niin yök tällaisella helteellä. Toivottavasti viilenis, niin ois mukavampi tehdä töitä. Lehmätkin on ihan näännyksissä pellolla, kun aurinko porottaa kuumasti.

Täälläkin on mattoja pesty ja nyt pitäis lähteä ruuan laittoon. Illalla vielä täytys ehtiä käydä ratsastamssa ja ehkä hepon vois viedä uimaan lenkin jälkeen. On tainnut puraista energinen keskiraskaus täällä päin ;)

Viikuna ja salamatkustaja 18+1
 
ELLU24: joo ootellaan vaan niitä liikkeitä, sydänäänet kuului hyvin maanantaina joten eiköhän siellä ainakin elämää löydy :)
terkka vaan kanssa sanoi että kyllä ne sit alkaa tuntemaan...
mut ku mä haluisin nyt! :D

Mä en oo ite tuota "montako lasta" keskustelua miehen kanssa vielä käynyt mutta se on selvää että enemmän kuin yks :)
Mulla kun itelläni on niin että oon ainut niin olishan ne siskot ja veikat ollu kivoja itelleenki sillon joskus..ja nytkin :ashamed:
mun vanhemmat meinaan sai mut aika "myöhään" :)

Justiinsa vein roskat ja kyllä toi aurinko jaksaa porottaa!
mulla tämmönen mamma hame päällä kun tuo oma farkku hame alkoi vähän kiristää
:/ :D harmi, mä niin tykkäsin pitää sitä..

Tietäskö muuten kukaan mistä sais äitiys farkkuhameita? sellasia vähän yli polvien, mutta ei kuitenkaan minareita :) H&M:ltä en oo löytänyt ja sitten olikohan se bebes tai joku tuollainen nii siellä oli vähän turhankin kalliita.
Yks vois tietty olla huuto.netti :)

 
HEI!
Siirryin tuolta lokamassujen puolelta tänne. Ultrassa siirsivät laskettua aikaa viikolla. Laskettu aika olisi 2.11.2007
Minulla on kotona 9kk tyttö ja nyt siis taas raskaana. Haluttiin tehdä kaksi peräkkäin, että hoitaminen kotona sujuisi "kivuttomasti". Luulisi, että raskausaika olisi tuoreena mielessä, mutta ei. Tämä on aika kamalaa.Onneksi lopputulos on sen arvoista.
Hikeä pukkaa, mutta jaksettava on.
sasu ja pyllerö rv 19+0
 

Yhteistyössä