*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)

Hei,

Ajattelin nyt vihdoin kirjautua ja lliityä joukkoonne. Seurannut olen marrasmasuja tiiviisti, mutta nyt vasta saan aikaiseksi itse kirjoitella.

Eli tänään on 16 vko tasan ja La 20.11. Synnäri on Seinäjoella eli Seks ja kolmas lapsi on kyseessä.
Jos emmamma viitsii jossain vaiheessa minut päivittää listalle. Kiitos
:flower:
Taisi jollain muullakin olla sama la ja sama sairaalakin.

Tämä raskaus on tosiaan kolmas. Esikoistyttömme syntyi tammikuussa 2005, toinen tyttömme syntyi ja kuoli huhtikuussa -06. Nyt siis kolmas tulossa ja vuoden takaiset tapahtumat tuovat kyllä lisäjännitystä/hermostuneisuutta tähän raskauteen.
Kaikki tällä hetkellä kuitenkin ok, np-ultra takana ja muutenkin vointi ollut ok. Pientä etovaa oloa on ollut, mutta sekin on enään hetkittäistä.

Siinäpä tärkeimmät tiedot
=)
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille
 
Sanna-78: Musta kanssa on tuntunut, että on maha vähäsen arka tai semmonen kummallisen tuntunen.

Mulla on vatsa tullut esiin. Tein sellaisia kesähameita, joissa on leveämpi resori ja siihen vaan kangas ommeltu (venytetty eli vähän ryppyjä tai sellaista) äitin avustuksella :) Mut nyt sit mietin, että pitäiskö kuitenkin ostaa jotkut housut tms kesäksi, kun kyllä mä olin ainakin tähän asti ajatellut pyöräillä, nyt en sit tiedä... Mietityttää tuo Helmentytön tapaus, mut onneks kaikki tuntuu olevan hyvin! Kyllä mä ehkä silti meinaan pyöräillä, katsotaan nyt. Keskustaan on viisi kilometria ja linja-autolla en ainakaan ole ajatellu kulkea, kävellä tietysti voi, mut oon niin laiska...

Mulla oli ne pääsykokeet ja sen verran hyvin kuitenkin sit menivät, että pitää jännittää tuloksia. Tosin on edelleen epävarmaa, että vois päästä, mutta jännittää silti.

Niin ja apua, mulle on tullut jo viisi kiloa! Vähän söin tuossa edellisen viikon... Pitää yrittää liikuntaa lisätä.

Eilen just lääkisopiskelijaystävä avusti, että sellaista vitaminisoitua mehua ei saa juoda, jossa on a-vitamiinia... Toivottavasti en ole sellaista mennyt juomaan, kun kuitenkin oon jotain vitamiinimehua juonut |O Turha sitä on nyt surra, ehkä olisin silloin katsonut :/ Mut A-vitamiinia kuulema ihan oikeasti pitäis välttää (tai saada karoteenin muodossa) Mä vielä ajattelin, että voisin juoda jos on haittaa, mut sit kun onneks kuulin, että ei oikeasti pidä juoda, niin en juonut.
 
emmamma: en vihjannut siihen, kun muuten vaan ajattelin, et tulee huono omatunto, jos en muitakin varoita, et a-vitamiini voi olla oikeasti haitallista ilmeisesti. Kun mä ainakin olin jotenkin ajatellut, että no ei se nyt ehkä oikeasti olekaan niin tai jotakin... surettaa nyt sit, kun oon jotain mehuja menny litkimään, et jos oon sellaista juonut, missä on lisättyä a-vitamiinia... taidan käydä kaupassa mehupurkkien kylkiä katsomassa!
 
Hei
Vihdoin sain aikaiseksi liittyä joukkoonne. Minut saa siis lisätä listalle.La on 8.11 eli kohta mennään jo 18.viikolla. Ensimmäistä odotellaan. Kaikki mennyt erinomaisesti tähän asti. Painoa ei ole tullut yhtään lisää, eikä mahakaan näy kun miehen mielestä. Vielä olen ratsastellut ja pyöräillyt vanhaan malliin, täytynee jättää vähemmälle edellä mainittujen kokemusten perusteella.

Neuvolassa vaan sanottiin että kaikkea saa tehdä jos hyvältä tuntuu. Pahalta kun ei ole tuntunut niin olen elellyt niin kuin ennekin. Työpaikkana on omassa pihapiirissä oleva lypsykarjanavetta, saa nähdä kuinka pitkään pystyy lehmän alle kyykistymään :)
 
tulipas hassusti nuo sanamuodot. Ihan kuin erinomaisesti mennyt raskaus tarkoittaisi, ettei maha näy eikä tule painoa :LOL: Tarkoitin vain, että kaikki mennyt tähän asti hyvin ja vielä ei raskaus ole rajoittanut arkielämää on vielä pysynyt salaisuutena =)
 
EMMAAMMA: miehelläs ei ainakaan sitten olisi kaukana lähteä mukaan sinne ultraan :)
Mäkin ehkä kallistun enemmän tohon terveystalon puolelle,saa nyt nähä.
Onko kukaan käynyt koskaan femadassa? Mä kävin siellä rv 10 varhaissa ultrassa ja sillon oli ainakin ihan mukava (nais) lääkäri,mutta vähän oli kiireellistä toimintaa. Saakohan noihin ultriin muuten valita nais lääkärin? :ashamed: en mitenkään että miestä "pelkäisin" mutta... :ashamed:

Eilen siellä neuvolassa se terkka muuten kysyi että oonko jo tuntenut liikkeitä mutta enhän mä oo
:(
sanoi vain että rakenneultran jälkeen kun se vauva liikkuu siellä ja sen näkee niin alkaa yhdistää ne "ilmavaivat yms" siihen vauvaan että ne oliskin sen liikkeitä :) jotain tuollaista selitti.
no odotan jo innolla sitä ultraa :heart:
jännittää että kumpi sieltä on tulossa kun ei oikeen oo kumpikaan "olo",tai ei oo ainakaan mitään mihin verrata :D

 
Hitto... Saas nähä päästäänkö neuvolaan ollenkaan tällä viikolla. Tuli tuo poika niin kipeeksi :/ Raukalla nenä vaan valuu, järkyttävä yskä ja lämpöä/kuumetta ollu viime viikosta asti. Rokotusta ei ainakaan saa, mut en tiiä viittiikö kipeitä lapsia viiä neuvolaan sairastuttamaan toisia :( Huomenna soittelen ja kyselen mitä täti sanoo asiaan. Lääkäriinki täytyis tilata aika...
 
Jippii, nyt tiedän lapsivesipunktion tulokset! Jotka ovat: terveet pojan kromosomit! Kylläpä helpotti kovasti. Ja sitten ne muutkin jutut mitkä siinä katotaan oli ok. Jokin valkuaisaine, jonka suuri pitoisuus olisi viitannut joihinkin sairauksiin, muistaakseni munuaisiin liittyviin. Nyt voi henkästä ainakin rakenneultraan asti, joka on 15. päivä. Se punktion tehnyt lääkärihän ei nähnyt kunnolla niitä sydämeen meneviä verisuonia, mutta sanoi että vauva on vielä sen verran pieni, että parempi katsoa paremmin sitten kun se kasvaa. Vai poika se tulee... ja minä sitä olen Iitaksi kutsunut, nyt se onkin sitten Ilmari. Omituista... Joutuu vähän maistelee sitä tietoa että poika... Ihanaa! Kummallista, että vaikka jotenkin oli tytöksi mieltänyt, kun kaverikin aina sanoi että erilainen masu kuin tolta pojalta, niin melkein ilmaan ilosta hyppäsin, kun kuulin että poika. Ei sitä omaansa vaihtaisi toiseen sukupuoleen, kun sen ennemmin tai myöhemmin saa tietää kumpi se on, niin tulee vain olo että niinhän sen täytyykin olla. Kyllä olen fiilistellyt täällä, kun soitin sinne Naistenklinikalle iltapäivällä, ei työnteosta sen puhelun jälkeen tullut enää mitään. Huh helpotus!
Ja huh helpotus vaan HelmenTytönkin puolesta ettei sitten kuinkaan käynyt onnettomuuden jälkeen! Tommonen kyllä säikäyttää kenet tahansa. Meidän työpaikallahan eräs raskaana oleva nainen kaatui trukin kanssa, vauvalle ei käynyt kuinkaan, mutta itseltä meni käsi sijoiltaan ja murtuikin. Eivät leikkaa kun on raskaana, tosi kiva vauvaa sitten hoitaa yhdellä kädellä. Ei ole mukavaa sekään.
Tuosta 4D ultrasta, itse menen Turkuun Lääkäritalolle, aikaa kun varasin kysyin hintaa. Noin 170 euroa kelan korvauksen jälkeen. Ja aikaa on varattu 40 minuuttia. Mun mielestä ihan kivasti aikaa on annettu siihen hommaan. Minäkin olen kuullut jostakin että Femedassa olisi tosi nopea toimitus. Olihan siellä Hesassa vissiin semmonenkin kuin Felicitas tai jotain. Löytysköhän googlettamalla... En ole kokeillut, kun isukki halusikin mielummin Turkuun, kun on vissiin pikkusen tutumpi ja pienempi kaupunki.
Mitenkähän mulle käy ton painon suhteen, kun nyt on tullut jo 6 kg! Ja huomenna tulee 18 rv täyteen. Se aina yhtäkkiä tupsahtaa kilo kun viime viikolla tuntui ettei painoa pahemmin tule, ja yhtäkkiä sitten olikin tullut kilo lisää! Senkin takia kuvittelin tytön saavani, kun tuntuu että leviää ihan eri tavalla nyt kuin silloin kun tuota nykyistä kuopustani odotin. Toivottavasti selkä vaan kestää.
No, minä nyt jään maistelemaan tuota poika-uutista tänne ja toivottelen hyvää kesän jatkoa kaikille. On hyvä fiilis!
T: Pömppöli + Ilmari 17+6
 
No jos minäkin sitten taas pitkästä aikaa...

Ihan ekana kysyn yhtä juttua. Palaako iho raskaana ollessa helpommin? Mä oon tumma ja en oo IKINÄ palanut MISTÄÄN, aina oon ruskettunu tosi nopsaan ja koskaan en oo tarvinnu aurinkovoiteita, niin nyt sitten turkale vieköön lauantaina poltin itseni nenästä, poskipäistä, otsasta, rintakehästä ja olkapäistä. :snotty: nenä ei kuitenkaan valunu niinkö tuolla äijällä :) Onneks pikku hiljaa alkaa tuo rintakehäki helpottaa, se eniten kärähti. Nyt oon lotrannu ihteeni sitten uv-suoja 20:llä. Hitto, jos vielä palan...

Ja tuo maha kävi tuossa yhessä vaiheessa, mutta katos sitte taas. Joten täällä ollaan edelleen ilman vauvavatsaa. Noh, toisaalta ei haittaakkaan oikeestaan, mahtuu hyvin vielä normi vaatteet päälle :) Oireet on hävinny. Viime viikolla oli aika paljonki liitos- ja kasvukipuja. Nyt ei mitään...

Hirvittävä väsymys vaivaa. Tuntuu että voisin nukkua vuoden putkeen. Oon ollu tosi väsyny jo yli vuoden muutenki, mutta tää raskaus on kyllä nyt voimistanu sitä luonnollisesti. Siis sillai että uni maistanu tosi hyvin ja energiat aika nollissa koko ajan. Aina pitää herätä kesken unien. Ajattelin käydä kilpirauhasarvot mittaamassa, suvussa kun on tätä vajaatoimintaa.. :(

Mutta nyt siivoomaan kun näin illan tullen helle on jo vähä hellittäny otettaan. (Tulihan se lämmin tänneki sitte viimen!)

Edla+Bjarne (nimi vihdoinki keksitty ;) ) 15+5
 
Taas pitkästä aikaa jaksoin ruveta kirjottelemaan, menihän tuossa tovi jos toinenkin kun lueskelin sivukaupalla teidän muiden kuulumisia.. Ja palstakin on ihan erinäköinen, vielä ei ole silmä tottunut mutta eiköhän se tästä.

Olette kirjottaneet niin paljon etten millään muista kenelle piti kommentoida mitäkin, joten tyydytään tällä kertaa oman navan ympärykseen.
Viikko sitten kävin viimeksi äitiyspolilla ultrassa ja kaikki oli hyvin! Kaverusten kasvu on normaalia ja tasaista, ja rakenteetkin näyttivät olevan kunnossa kun ne vilkaistiin, varsinainen rakenneultra on vasta 25.6. Liikkeet tuntuu jo hyvin, ei enää pelkkää kutittelua vaan välillä semmoisia muksaisuja :)

Olen ihan varma että vedän pohjat tässä neuvolassa käynnissä, viikkoja on nyt 17+1 ja olen käynyt neuvolassa tasan kerran, ja hemoglobiinia ei ole mitattu kertaakaan. Tällä menolla ehdin käydä neuvolassa vielä kahdesti ennen synnytystä, mikäli samalla rytmillä mennään.. :LOL:

Olo alkaa pikku hiljaa tasaantua, on jo aamuja jolloin ei tarvi käydä puklulla, mutta vielä useimpina aamuina tarvii. Tosi ankeaa, odotin niin kovasti sitä 16 viikon rajaa, että kyllä se viimeistään sitten hellittää! Joitaki harjotussupistuksiakin tulee jo, mutta kohdunsuun tilanne oli hyvä, toivottavasti pysyisikin hyvänä..

Nyt katkesi ajatus.. :D

Liituraita ja papuset 17+1
 
SPy
Edla: kuulostat ihan minulta. Poltin itseni sunnuntaina (omasta mielestäni) ihan hetkessä pihalla. Aiemmin on saanut kärventää ihan huolella ennen kuin on palanut. Että jotenkin sen täytyy liittyä joko tähän raskauteen tai muuttuneisiin elintapoihin (=ruokavalioon)?
Sama on tuon väsymyksen kanssa, paitsi että nyt vajaan viikon on tuntunut siltä että se taitaa ruveta helpottamaan. (nyt 18+2) joten vaikka tuntuu ettei se hellitä koskaan niin malta vielä pari viikkoa. Vaikka ilmeisesti on niin ettei se kaikilla välttämättä hellitä. Toivotaan kuitenkin että meillekin koittaa se "energinen raskausaika".

Hyvällä mielikuvituksella oon pari kertaa kuvitellut tuntevani liikkeitä, paitsi että perään on kohta tullut pieru :ashamed: joten voi olla että ovat oikeasti olleet ilmavaivoja... Kohtu on taaksepäin kallistunut ja istukka etuseinämässä joten odotukset ovat olleet että liikkeitä ei ennen 20 viikkoa tunnu.

Ihanaa kun on kesä ja lämmin - pärjää vähissä vaatteissa!'

SPy ja iidavaltteri 18+2
 
Tervetuloa uusille! :)

HelmenTyttö: hui mikä juttu, mut onneks vauvalla on kaikki ok. Ja lähestulkoon samat sanat pömppölille: hieno homma, että tulokset vihdoin tuli ja kaikki oli kunnossa :) onnea poikavauvasta! :D

Mulle on tullu tosi vahva tunne siitä, että meille tulis myös poika. Kaikki jo hokeekin, että se on poika. tiedä sitten. saisin sen selville töissäkin tarpeeks usein kurkkimalla, mut ukko kiels. Ei halua tietää ennen syntymää ja jos saisin sukupuolen selville, en kuitenkaan pystyis pitämään sitä omana tietonani vaan se paljastuis... :whistle: No, kohtahan tässä ollaan jo puolessa välissä, joten pianhan se selviää :whistle: :D

Ei tässä taas kummempaa, väsäsin just mansikkarahkaa, joten nyt sitä herkuttelemaan! :p

H82 16+2
 
PÖMPPÖLI: ihanaa kun sait kuulla tulokset ja onnea pojan johdosta :hug: :)

EDLA: musta kanssa tuntuu että olisin ruskettu helpommin nyt kuin ennen mutta en oo ajatellut että se liittyis jotenki tähän raskauteen (ennen kuin nyt sanoit :D ) mut ehkä niin sitten...

ei oo liikkeitä tuntunu.. välillä tosin vois olla sellasta et ois niitä liikkeitä tai sitten vaan ilmavaivoja..

ja Tänään aamulla tuli sitten taas yrjö kylään :x saatto johtuu siitä ku en ollut syönyt mitään mutta silti yök! :|

EMMAMAMMA: joo mä oon kanssa tainut joskus kuulla tuosta Brunosta siellä femedassa. no saa nähä mihin sitten päätyy vaiko mihkään :)

noista vaatteista, mä oon ihan normaaleja vaatteita voinut vielä toistaseks käyttää vaikka ne mammafarkut tilasinkin kun tossa yhessä vaiheessa alko omat farkut vähän ahistaa (ei oo vieläkään tullut ne postissa :kieh: vois tulla jo! :p )

no jooh jotain oli vielä mielessä mut nyt inohtu ^^
 
No niin neuvolassa aamulla vierailtiin. Siellä se natiainen veti pientä laukkaa, saatiin metsästää sydänääniä hetken aikaa. Muuten kaikki hyvin ja ennallaan, painoa oli tullut kokonaiset 200g.
Lisäilin tuonne profiiliin (vai mikä se on) mahakuvan parin viikon takaa.....

pikku-jussi ja natiainen rv 16+2
 
Pömppölihienoa että tulokset oli hyvät!

neuvolassa tuli käytyä aamulla, ja pikkuinen oli niin kovasti aamujumppailemassa että sydänäänet kuultiin vain pikaisesti kun se siellä niin huiski menemään :D täti tuumas että varmaan pian tunnen liikkeet ihan selvästi kun niin vilkas kaveri on. multakaan ei otettu hemppaa nyt ollenkaan, jäin sitä vähän ihmettee ja seuraava neuvolaki vasta 6vkon päähän pitää varata uuteen neuvolaan.Ja mä muuten voitin meijän vedon mun painosta :D tosin oli se vähän enemmän mitä ite arvelin,mutta lähempänä mun veikkaus kuitenki oli mitä miehen :D mutta apua,mulla on noussu paino jo 6kg...nyt oon saanu tsempattua itteni lenkilleki kahtena iltana peräkkäin töitten jälkee,tosin oon nyt kyl ollu energisempiki, ja nuo hyvät ilmathan kans houkutaa pihalle ku päivän on sisällä eka kitunu.pitäs saada tuo painon nousu pysymään jotenk kurissa ettei liikaa pääse nousee,vaikka kuulema kärsii nousta ku bmi oli 20 ennenku aloin odottaa.

mutta nyt lukee 9kk:tta

miiku ja viikkoja 16! :heart:
 
Pömppölihienoa että tulokset oli hyvät!

neuvolassa tuli käytyä aamulla, ja pikkuinen oli niin kovasti aamujumppailemassa että sydänäänet kuultiin vain pikaisesti kun se siellä niin huiski menemään :D täti tuumas että varmaan pian tunnen liikkeet ihan selvästi kun niin vilkas kaveri on. multakaan ei otettu hemppaa nyt ollenkaan, jäin sitä vähän ihmettee ja seuraava neuvolaki vasta 6vkon päähän pitää varata uuteen neuvolaan.Ja mä muuten voitin meijän vedon mun painosta :D tosin oli se vähän enemmän mitä ite arvelin,mutta lähempänä mun veikkaus kuitenki oli mitä miehen :D mutta apua,mulla on noussu paino jo 6kg...nyt oon saanu tsempattua itteni lenkilleki kahtena iltana peräkkäin töitten jälkee,tosin oon nyt kyl ollu energisempiki, ja nuo hyvät ilmathan kans houkutaa pihalle ku päivän on sisällä eka kitunu.pitäs saada tuo painon nousu pysymään jotenk kurissa ettei liikaa pääse nousee,vaikka kuulema kärsii nousta ku bmi oli 20 ennenku aloin odottaa.

mutta nyt lukee 9kk:tta

miiku ja viikkoja 16! :heart:
 
Mona85 onks sulla kokoajan sellanen arka olo mahassa vai vaan sillon töllön? Mulla esim. tänään ei ole ollu sellasta niin arkaa tunnetta kun esim. eilen.. En tiedä..

Ootan vaan et olis 18.6 et pääsen sinne ultraan, vaikka se onki tosta munasarjasta, mut eiköhän siinä samalla katota mitä Nipsulle mahaan kuuluu.

Onnea Pömppölille hyvistä uutisista ja onneks Helmentytöllä ja mahalla kaikki hyvin.

Mulla on ollu nyt sunnuntaista asti reidet ja sääret kipeenä, en tie mitä oon tehny :LOL:

Musta tuntuu kans et toi maha on vaan tossa edessä,mut silti olen kokoajan mieltäny ton asukkaan tytöks, mut eiköhän sekin sitte aikanaan selviä.

Mä olen yhden bodyn ostanu ja sit HenkkaMaukalta sellasen pehmo kirahvin .

Ihanaa kun huomenna on vapaapvä ja luvattu nättiä ilmaa edelleen. Tää pvä meni kuuteen asti töissä ja sen jäljeen laitettiin työkaverin kanssa toistemme hiukset, niin kasin aikaan pääsin vasta lähtee. Eipä sitä sit jaksanu enää ku tulla kotiin ja syödä jotai.

Mut nyt Sinkkuelämää kattoo :)

Sanna ja Nipsu 15+6
 
Moiks!

Hienoa Pömppöli ku kaikki on kunnossa ja samat sanat Helmen tytölle.

Mä kans ekaa odotin tyttönä, mut poika tuli enkä nyt osais muuta kuvitellakaan. Nyt kyllä vähän toivoisin tyttöä, mut kunhan tulee ehjänä pakeetina perille, sehän se pääasia on.

Siitä puheenollen, mä olen menossa sille Bruno Cacciatorelle ja hinta on sen 150. Ihan hinnan perusteella valitsin paikan ja se Bruno on kyllä koko Suomen kuulu lääkäri ja todella pätevä sellainen. Siitä sitten selvittämään sukupuoli myös mikäli vaavi sen haluaa näyttää.

Mulle on nyt tullut kaikkiaan sellaiset 3 kg ja pidän sitä turhan paljona tässä vaiheessa ku loppuraskaudesta mulle tuli tasaisesti 800-1300 gr viikossa viime kerralla. Pelottaa kyllä toi painon nousu... Eikä täälläkään edelleenkään liikkeitä tunnu. Välillä sellaisia elohiirimäisiä napauksia mut ku niitä tuntuu muuallakin välillä niin en pidä sitä vauvana.

Tuntuu etten ikinä pääse neuvolaan. Alkaa kyllä tympiä koko juttu pikkuhiljaa.

Tosta palamisesta. Mä en myöskään normaalisti pala mut nyt UV-indeksi on 6 joka on todella korkea, Suomessa ei sen korkeammalle mennä joten pidän sitä korkeaa säteilypitoisuutta syynä siihen et eilen lähes paloin kaupungilla. Pojalle ostin oman rasvan ja olen yrittäny pitää sen varjossa.

Kauhee ku alkoi väsyttää. Rv:t on 17+4...
 
Ihania uutisia Pömppöli :hug: Varmasti helpotus kun odotus palkittiin hyvillä uutisilla.

Itikat on sit löytäny meikäläisen nilkat - on kuin olis tulessa koko polvien alapuolinen jalka ja nilkat on n. 1½ kertaiset kun ei voi allergialääkettä syödä. Ja nyt sitten luin, että Raidin electric killeriäkään ei saisi käyttää tilassa jossa on raskaanaolevia.. Mitenhän mie pärjään tän kesän kun oon niin himskutin allerginen noille ötököille.
 

Yhteistyössä