*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)

Hyvää syntymäpäivää Perfekta, katjuza ja Viljonkka!

petriina: Mä oon kotona jo valmiiksi :D Tuo kakkonen on niin pieni vielä, vuos tulee täyteen ylihuomenna. Oon kyllä ollu kotona esikoisesta asti :whistle:

punkkari: Mistä löysit vaatetta? Mä oon käyny vaan Hennesillä, vaikka tuossa vieressä on KappAhl ja Lindexikin.. Oon niin kamalan juurtunu :ashamed: Pitäis varmaan käydä niissäkin kattomassa tarjontaa.
Ja kukas, oliko Sanna, oli käyny kattomassa hemarilla niitä lappufarkkuja? Täälläkin oli enää vaan mini-ihmisten kokoja :kieh: Ja mä kun olisin kerrankin semmoset halunnu |O Mua niin ärsyttää nää tavan farkut, joissa on resorivyötärö, kun nää ei pysy ylhäällä! Oonko jotenkin väärän mallinen, vai missä vika.. Pöh.

Meillä ei ole taaskaan mitään juhlia, onneksi :D Mä en yhtään tykkää käydä juhlissa (paitsi syömässä :saint: ).. Mua vaan ahistaa kaikki se häslääminen ja vaatteiden etsiminen.

Kakkonenki tuli kuumeeseen eilen :/ Harmi kun just alko taas nää mahtavat kelit!

emmamma & alma-iita 18+1 :heart:

Tsemppiä Pömppölille ja muille, joilla on tuloksia ootettavana!

Onnittelut synttärisankareille! Teitähän olikin useempi, aika hassua =)

Eilen käytiin miehen serkun luona, ja se oli niin utelias tän raskauden suhteen, kyseli vaivihkaa kaikkee plussamisesta ja oireista yms. Tuli vaan siinä mieleen, että he on jo jonkin aikaa sanoneet, että sit on vauvan aika, kunhan koulu on käyty..tää serkku valmistuu jouluna =) Joten toivotaan että heilläkin ois piakkoin uutisia..

Tänään veljeni saa ylioppilaslakin, vähän minuu epäilytti, mut hyvin oli kirjottanu. Meillä vaan ei oo vieläkään lahjaa, kun mies on ollut niin tiiviisti töissä ja toisaalta hälle on niin vaikee keksiä mitään mieleistä, kun on vähän omalaatuinen (hyvällä tavalla, tietty ;) )

Illalla tunsin taas melko varmasti jumppaa masussa..päässä kuitenkin vilistää kauhukuvat siitä, et vauva onkin ollut kuollut jo monta viikkoa ja oon kuvitellut kaikki liikkeeet yms. :( No, kunhan "Onni" vähän kasvaa, nin eiköhän ne liikkeet ala tuntumaan varmemmin.

Nyt pitää mennä ettimään vaatteita juhliin, koko suku tulee olemaan paikalla ja kauemmatkin sukulaiset näkee mahan..mitähän lie sanovat..ainut lähes samanikäinen serkkuni kun on poliisikoulussa tällä hetkellä, eikä siis lapsista tietoakaan..
M ja "Onni" 17+0

Mie oon niin pihi, etten millään viittis uusia vaatteita ostaa, kun tää raskausaika on niin lyhyt aika kuitenkin..huuto.netistä oon parit farkut ostanut, viime raskaudenkin vaatteet on viel tallessa, sit ajattelin jonkin tunikamallisen paidan kokeilla, et miten semmoinen toimis mahan kans, kun malli ois ainakin sopivan näkönen..
Tietty ehkä eri asia, jos töissä on tms. et tarvii siistimpiäkin vaatteita..mie kun kotona päivät pitkät, nii tuo tyttö ei viel tajuu silleen kattoo ja arvostella vaatteita, kunhan on jotain :LOL:

Hyvää syntymäpäivää minä, vilijonkka ja katjuza
let's party :D :D
Itsellä alkaa kohta hulina, pitää alkaa kuorrutteleen ja suunnitteleen kakkujen päällisiä...
poika tosiaan nukahti eilen noin 19.30 ja heräs tänä aamuna 8 jälkeen...on uni maistunut :D :D

Perfekta ja hattivatti 17+3

Kokeilenpa vaan saako noita hymiöitä kopioitua? Ei tainnu saada, höh. Eipä täällä sen ihmeellisempiä, pitää miettiä viittiikö lähteä kauppoihin, tyttö tarvitsisi sandaalit kun näkyy kelit tulevan pikkuhiljaa ja itelle vois tosiaan vähän kattoo noita kesäodotusvaatteita kun tyttöltä tarvi vasta syksyllä isompia vaatteita, niin ne on sitten talvisia.

loviisa ja nalle 17 viikko ilmeisesti alkamassa

Onnittelut synttärisankareille! :flower: Omat o ens keskiviikkona.

Meillä poju vetäs tänään unia melkein puol yhteentoista, oli ilmeisesti jännä päivä. Käytiin uusinta kilpuria radalla testaamassa ja viiletti siellä ihan kiitettävästi. Taitaa olla ulkoutumisen aika ku toi aurinkoki paistaa!

Vimpula+hormoonihiiri 16+1

mulla synttärit vähän ennen tämän syntymää "vasta" :)

PIKKUM: Mullakin käynyt mielessä noi että jos onkin kuolllut kun mitään ei tunnu :'( mutta sitten jotenkin lohduttautuu ajatuksella että eihän ne välttämättä vielä tunnukkaan... :ashamed:
maanantaina sitten on se kauan toivottu ja odotettú neuvola, ai että ootan niitä sydänäänien kuunteluja! multa ei oo kuunnelu kun kerran ja sillonkaan en näin paljon oottanut!
No eiköhän se tästä..

mulla pitäis ens viikolla tulla postista h&m:ltä vaatteita,saas nähdä minkälaisii tulee , toivottavasti on oikeet koot sentäs ;)

joku tuolla aikasemmin taisi jo sanoa noista itseruskettavista? että ei mielellään koko kroppaan saisi laittaa?
Mun tekis mieli ostaa sellasta normaalia rasvaa mikä mukamas vähän ruskettaa , onkohan edes totta :whistle:

no eikai täs kummempia, vois varmaan ulos lähtee kun niin hyvä ilma näyttää olevan :wave:

Piti muuttaa nimimerkkiä kun toi vanha H82 oli jo varattu. Jos viitsit emmamma korjata etusivulle. Kiitos!

Oon istunu aamupäivän parvekkeella ihoa käristämässä ja huomasin tossa just et mulle on tullu tumma viiva vatsaan. Lähtee navasta alaspäin. Onko muilla? =)

Parina viime yönä oon nähny vauvaunia. Kummassakin vauva oli ensin tyttö, mut sit kuitenkin loppujen lopuks oli poika. Hmm, mitähän meinaa? :whistle: oon tässä nyt parina viime päivinä tuntenu sellasta, kun ilmakupla puhkeis mahassa. Oon miettiny et voisko olla liikkeitä? Eka kuitenkin vasta tulossa, joten en niitä vielä odota, mut silti...

Meillä ei oo tänään yhtiäkään ylppärijuhlia, mutta kaverin synttäreille pitäis illalla rientää. Kattelin eilen just vaatteita ja melkein iski epätoivo, kun tuntuu et kaikissa näytän ihan läskiltä :kieh: Eipä voi mitään, en jaksa lähteä nyt kaupungillekaan parempia ettimään, joten se on vaan tyydyttävä vanhoihin rytkyihin :snotty:

En muista mitä piti kommentoida, mut pömppölille kauheesti tsemppiä ja kärsivällisyyttää testitulosten odotteluun. Olisin ite varmaan kun tulisilla hiilillä |O

Nyt meen takas aurinkoon! Hauskat viikonloput kaikille! :D

HE82 15+6

H82: En voi laittaa HE82, kuulostaa niin oudolta :xmas: Siis listaan on kyllä muutettu! :D Kuitenkin.. Jos sä saatkin kaksoset, kukaan ei vaan kertonu sulle ekassa ultrassa :whistle:
Ja mullakin menee se tumma viiva (linea negra), on menny jo kohta kolme vuotta.. Esikoisesta tuli, eikä oo lähteny pois :headwall:

Petriina: mie oon menossa synnyttämään EKKS:aan. Esikoistakin menin sinne synnyttämään, mut pistivät sitten ambulanssilla Helsinkiin naistenklinikalle, koska huomattiin ultrassa gastroskiisi. Mut hyvää hoitoa siel oon saanu, viime kesänäkin kun oli kohdunulkopuolinen raskaus.
Nyt on miun masukin jo hieman kasvanut ja tunnen vauvelin liikkeitäkin. Ja pahoinvointi on helpottanu onneksi.
Äitiysvaatteita ei tarttee nyt ostella kun on kaikki tallella esikoisen odotuksen ajalta.

Mut nyt syömään.

hemski rv17

Huh , onpas sivujen ilme muuttunut...

Hyvä on kyllä kesäinen ilma :) Lapset touhusi monta tuntia pihalla ja kun tultiin sisälle syömään kuopus meni suoraan sohvalle ja simahti samoin tein :whistle: Pitänee lähteä kohta herättelemään , ettei nyt ihan yöunet mene!

Kävin sitten eilen ostamassa tukisukat. Polven korkeudella verisuonet meinaa pullistella joten jouduin ottamaan sellaiset reisi mallit...Maksoivat reilut 60e :| Tämän päivän olen niitä pitänyt , joten voin kyllä lämpimästi suositella. Ei ole jalatkaan tuntuneet yhtään väsyneiltä ja ovat viileät!!!

Jep , nyt poikaa herättämään.

Lumi*+masukki 18+1

Me käytiin lasten kanssa piknikillä Seurasaaressa, hauskaa oli mutta nyt taas supistelee, niinkuin nykyään aina kun jotain extraa touhuaa :/
Tätäkö tää nyt on sitten on seuraavat kuukaudet :eek:

Mitään ei sitten tänään enää saakaan aikaiseksi, kun täytyy tota mahaa rauhotella, onneks mies tulee kohta töistä kotiin niin voin heittää pitkäkseni.

katjuza + mahamöykkis 16+4

Niin ja kiitos synttärionnitteluista B)

onnea vaan kaikille. jollakin muullakin taisi olla synttärit 6.6 et juhlitaan me sitten. mulla tulee ikää tuo 32 vaikka profiiliin jo laitoinkin sen eilen. :ashamed: nooh muutama päivä vajaa.
hemski tiedä vaikka ollaan yhtä aikaa osastolla sitä kun ei koskaan tiiä.
mut nyt jotain syömään kamala nälkä :kieh:

Emmamma mä niistä lappufarkuista höpötin juu.

Kävin tänään Myllyssä, kun tarvis saada jotku pitkäthousut niin ei. Ei niin mitään. Kaikki ne mammahousut on mallia alaspäin kapenevat lahkeet ja mä en tykkää sit yhtään. Ja sit kokeilin Lindexillä mammalappufarkkuja niin ne oli vaan jotenki kumman malliset ja farkuissa oli jotenki hirveen kireellä se sauma siinä farkkukankaan ja sen kankaan välillä joka tulee tohon mahan päälle, olis muuten ollu ihan kivat farkut mut ne oli jotenki oudosti tehty. Ostin sit H&M:ltä kivat mustat caprit :)

Ja oikein paljon onnea kaikille synttärisankareille.

Mulla on muutamassa pvässä tullu vauvamaha, kaverille sitä tänään esittelin et kato nyt, ei toi tossa viel muutama pvä sitte ollu :LOL:

On sitte niin ihana ilma ollu, äsken just kotiin tulin ja huomiseks vielä lämpimämpää, ihanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Huomenna sitte jokilaivaan istuu koko pväks juomaan limpparia kun ei nyt oikeen muutakaan juoda saa. Tänään ei viitti lähtee ku on kuitenkin tota ylioppilasporukkaa kaikki paikat täynnä. Tossa just mietin et siittä on 10v. kun on ite kirjoittanut ylioppilaaks, niin se aika vaan menee...

Mut nyt meen laittaa pyykit kuivuu, ollu aamusta asti koneessa, oonko vähän laiska tai jotai :LOL:

Sanna ja Nipsu 15+3

Sanna: Niin se vaan maha kasvaa! :D Mäkään en enää pysty mahaa vetämään sisään, pari viikkoa sitten vielä onnistu :D
http://irc-galleria.net/view.php?nick=emmamma&image_id=60047258
Taitaa taas elämää suurempi kössi :xmas: Hitto. Miksi mä en saa pientä ja sievää mahaa?

Hei kaikille!Olipas sivut muuttunut :) . Osaakohan näit käyttää.. En ole oikeen jaksanut kirjotella, kun töissä oon ollut ja kiirettä pitänyt niin ei meinaa jaksaa iltaisin. Mut yritänpä nyt v-lopun aikana :wave:

Onnea kaikille synttärisankareille :hug: :flower:

-hilla- **16**

SPy
Pitkästä aikaa täällä. Raskaus etenee mallikkaasti, väsyttää vieläkin ihan kamalasti vaan koko ajan - ehkä hiukan helpottanut. En ole rikkonut muutaman viikon takaista ennätystäni neljistä päiväunista vielä.
Nivuset ja alavatsa oli viikolla tosi kipeät, kävin juoksulenkillä niin seuraavana päivänä piti varovasti nousta aina ylös, vatsa kramppaili oikein kunnolla. Täytyy varmaan lopettaa tuo rauhallinenkin lenkkeily. Sauvakävelyyn yritin sitä jo vaihtaa mutta alaselkä kipeytyy siinä hommassa joten sekään ei tunnu kivalta. Uinti ja pyöräily on nyt toistaiseksi vielä sellaiset lajit että tuntuu sekä tehdessä että jälkeenpäin hyvältä. Pyöräilyssä vaan varmaan masu tulee pian tielle.
Miten muut tuon liikkumisen/urheilun kanssa?

Spy ja "iida valtteri" 17+6

Kivoja mahakuvia oli Emmamma ja Hilla83 laittanu.Pitäs iteki ottaa toi kamera tosta käteen ja ikustaa maha :)

Nousin tossa klo 7 aikaan sitte sängystä, ei vaan saanu nukuttua, kaippa tää valoisa aika tekee ettei taas väsytä. Tai sit se kostautuu tänään jossai vaiheessa. Noh, ei se mitään.

Kävinpä aamulla sitte vaa'alla ja näyttti -1kg siittä kun viimeks kävin eli reilu vko sitte. Ei kyllä ole ruoka kauheesti maistunu, ei oikeestaa mikään. Oon vaan jotai salaattia vetäny. Noh, eiköhän se vauva kuitenkin tarvittavansa jostai ota.

Eilen kun kävin kaverilla niin join kahvia pitkästä aikaa ja se maistu taas ihan hyvältä :)

Ai niin, äiti ompeli mulle sen yhden hameen malliks mamma ja siittä tuli ihan hyvä ja yhden masutuubin. koitan niistäkin tässä ottaa kuvan ja laittaa esille. En oo mistään löytäny valmiita masutuubeja, siis kaupoista missä on mammavaatteita. Pitääks sellanen tilata netistä sitte tai mennä jonnekin oikeen vauvatarvikeliikkeeseen?!?

Tässä kun on tähän aikaan hereillä niin vois vaikka tiskata..

Ostin muuten eilen Odotus & vauvat-lehden ja se oli kyl tosi hyvä, melkien kaikki jutut luin. Ja siellä oli juttua myös endometrioosista niin sehän mun kiinnosti kun sitä sairastan. Saapi nähdä miten sen suhteen käy raskauden jälkeen, että tuleeko takas ja jos niin millasena,mut siihen nyt on vielä aikaa ja murehtii sitä sitte kun on sen aika.

GALLLUP:
Ootteko tehny raskausajasta jotai kirjasta, esim. missä on ultrakuvia ja kuvia odotusajasta ja tuntemuksia jne? Mä oon noi ultrakuvat skannannu koneelle ja ajattelin tulostaa ne normivalokuviks ja alkaa tekee sellasta kirjaa itselleni ja just ottaa kuvia et näkee miten maha kasvaa jne.

Mut nyt juomaan aamukahvia, pitkästä aikaa, nam nam =)

Sanna ja Nipsu 15+4

Pikapyrähdys... :wave:

Sanna: Masutuubeja saa henkkamaukastakin! Siellä ovat jopa suht edullisia =)
Ja galluppiin: En oo mitään erillistä kirjasta tehnyt.. Otetaan vaan kuvia mahan kasvusta viikko viikolta =)

Ootteko jo ostaneet vauvakirjoja? Mä en... Päässy aivan unohtumaan :whistle: Esikoisesta ja kakkosesta ostin suurin piirtein seuraavalla viikolla plussasta :D

emmamma & alma-iita 18+2 :heart:

Lakkiaisista selvitty..veli vaan sanoi et olihan nuo ihan siedettävät..

Oli tosiaan kivoja masukuvia, tuolta sen maha siis pitäis näyttää :LOL:

Masutuubeista sen verran, et ite ostin huuto.netistä, hintaa tuli 10e+pk:t.
Nyt pitääkin taas joutua..
M ja Onni 17+1

Emmamma kävin eilen Myllyn H&M:ssä eikä siellä ollu masutuubeja, ei ollu myöskään Lindexissä eikä KappAhlissa. Eikä ollu Turun keskustankaan H&M:ssä. Kaveri vaan siellä töissä niin se sano et niitä kyllä oli mut olivat vissiin samantien loppunu. Mä nyt olen muutenkin vähän pettyny tähän Turun/Myllyn H&M:n mammavalikoimaan.

En oo vauvakirjaa vielä ostanu, mielessä on kyllä ollu. Eiköhän se ole sit seuraava ostos, ehkä jo tänään =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Sanna: no voi pöh! :snotty: Taitaa olla tosiaan sitten suosittua kamista, ihan niinku normaalikokosten lappufarkutkin :D
No todellakin... ja ne lappufarkutki ottaa päähän. Ei mee nyt lainkaan hyvin :LOL: :LOL: :LOL:
Pitäis varmaan mennä laittamaan varaukseen parit farkut, että kun joskus seuraavan satsin saavat, on meillekin jotain jäljellä :whistle:

Yhteistyössä