*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)

Niin ja nita: Eikö tosiaan oteta hemppa ku kolme kertaa!? Tosi kiva... Mulla kun laskee raskausaikana tosi matalalle, pahimmillaan alle 100, enkä mä ite ees huomaa sitä :eek: Ei mitään oireita, väsymystä tai mitään. Pitääkös tässä alkaa ihan oma-alotteisesti napsimaan rautaa.. Pitää kysyä neuvolassa. Ihan tyhmää! |O
 
EMMAMAMMA: niin terkka mulle sanoi ja tosiaan yllätyin itekkin! :(
vielä kysyin että etkö ota ollenkaan tälläkertaa niin sanoi että ei kun se otetaan vain 3 kertaa, en tiiä sit koska multa otetaan seuraavan kerran kun sitä en tajunnut kysyä. Ihmettelen vaan tota touhoa. Käytkö sä siinä Kartannonkosken vai Tikkurilan neuvolassa? Mä käyn tossa tikkurilan,ajattelin vaan että voiskohan se olla neuvola kohtaista vai meneekö kunta kohtaisesti? Onko sulta otettu nyt sit monta kertaa, tai monta kertaa oot käynyt neuvolassa? Tää tais vissiin olla mun 3 kerta ja siihen lasketaan mukaan lääkäri kun näin sen silloin kerran samalla.
Mäkin ajattelin että soitan sinne neuvolaan uusiks sitten kun noi multitabsit loppuu ja kysyn että mitä sitä nyt sit kannattaa alkaa syömään.. Kun mä en edes tiedä mikä sen hempan pitäis olla!? :ashamed:
 
nita: Kartanonkosken neuvolassa käyn.. Mut varmaan sama meininki sielläkin. Ekalla kerralla vaan otettiin. Tällä viikolla on kolmas kerta. Esikoista ja kakkosta ku odotin (eri kaupungissa) niin joka ikinen kerta otettiin hemppa!
 
Hellurei taas :)

Tänään aamulla oli neuvola heti klo 8, paastosokeria taas katteltiin..ja näyttihän se, 5,5 oli nyt.
Hemoglobiini oli sentään hyvä, 148. Eli rautaa ainakaan en joudu ottamaan, jotain positiivista :whistle:

Nyt kuunneltiin sydänääniäkin jo, viimeks ei edes kokeillu kun oli viikkoja niin vähän. Pieni sydän tykytteli 157 ja liukasteli alta pois koko ajan :heart:
Rakenneultrakin varattiin, sinne päästään moikkaamaan kesäkuun lopussa..

Lauantaina olin yksin saunassa ja yht'äkkiä siellä löylyssä istuessani näin oikein silmissäni kun mies pitää pientä sinilakkista toukkaa sylissään ja on onnellisen näköinen :heart:
Tiedä sitten mistä tollanenkin "näky" tuli..

Alkaa tässä pikkuhiljaa mietityttämään miten mahdutaan tähän meidän nykyiseen asuntoon, vaikka kolmio onkin. Nykyinen tytön huone on niin pieni, että vaivoin mahtuu kaks sänkyä, hoitopöytä ja kaikki lelut ym.
Tarvinnee tehdä meidän makkarista sitten lastenhuone kun aika koittaa. Ens alkuun tietty pinnis otetaan tänne meidän viekkuun mutta kun vauva kasvaa niin..

Ihmettelen edelleen missä mun maha viipyy!! Taitaa olla sen verran ylimäärästä vyötäröllä ettei vielä pitkään aikaan näy. Nyt oli painokin pudonnu reilu 3kg viimesestä. Tosin se ei ole ollenkaan huono juttu :whistle:
 
Onpa taas tullu tekstiä, pitää perehtyä ihan ajan kanssa :)

Mut omaa napaa...kuten joku ehkä jo huomasikin toisen miun aloittaman ketjun, niin otin sitten pyörällä vähän tuntumaa asfalttiin. Tuli auto suojatiellä toisen jo pysähtyneen auton takaa ja melkein päälle ja mie nurin fillarini kera. Oli kyllä taatusti viimeinen kerta tän raskauden aikaan kun uskallan fillarin selkään nousta. Vatsa ei saanut iskuja, vähän ohjaustanko kolhaisi ihan ylhäältä tissien alta mut muuten ei. Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin. Huomenaamulla varmaan soittelen nla:an josko pääsis sydänääniä kuuntelemaan edes jos ei tää veturi alota kunnon volttiharjoituksia että tuntis kaiken olevan ok.

HT ja kanssamatkustaja 18+3
 
Eipä ole multakaan kun kerran otettu hemoglobiini, 2 kertaa oon terveydenhoitajalla ollu ja kerran ultrassa. Eikä edes maininnu, koska otetaan seuraavaks enkä osannu sellasta edes kysyä.

Onks kellään kohtu jotenkin arka? Ei kipua ole, mut sellanen arka? Johtuuks se siittä et se kasvaa vai melskaako toi lapsukainen siellä vai mitä? Oon ihan ummikko tässä, kun kerran eka lapsi kyseessä. Endometrioosi ja muut leikkauksista johtuvat kiinnikkeet kyl ainakin "repeilee" kohdun kasvaessa ja aiheuttaa kipua..Mut tuskin tää nyt sellasta on, eiköhän se tunnu sit erilaisena..luulisin..

En ole mäkään hammaslääkäriä saanu tilattua, ei vaan kiinnostas yhtään mennä, mut ehkä kannattas kun viimeks käyny joskus 3v. sitte.

Mä meen nyt syömään jätskiä =)

Sanna ja Nipsu 15+5
 
Uusi viikko ja uudet kujeet taas =) Viikkojen vaihtumisella onkin uusi merkitys kun on niin jännää kun raskausviikkoja vaan kertyy koko ajan lisää. Mullakin alkaa pian 15.viikko :D

Mä olin tänään siellä ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin :heart: Vauva liikkui hyvin. Lääkäri löysi mahdollisen syyn mun vuodoille eli näki kohdunseinämän välissä (toivottavasti muistan oikein) pienen verenpurkauman joka on aiheutunut siis suonen katkeamisesta. Ja se sitten on sitä vuotoa tehnyt. Eli syy toivottavasti nyt löytyi ja itsekin olen helpottunut kun ei tarvitse enää miettiä. Toivottavasti vuotoja ei nyt enää tulisi vaan voisin jopa uskaltaa nauttia tästä odotuksesta!

Mä olin shoppailemassa lauantaina ja pakko oli vauvallekin jo ostaa KappAhlista ihanaakin ihanempi lila-raidallinen (50-56cm) haalari,jota voi siis käyttää vaikka unipukuna. Sitten Prismasta löysin puoli-ilmaiset puolipotkarit :heart: Niitä on sitten pitänyt hiplailla ja ihailla tuon tuosta =) Onko kukaan muu vielä uskaltautunut ostamaan vauvalle mitään?

Kesä tuli sitten ihan yhtäkkiä ja mä tietty paloin käsivarsista oikein urakalla

:kieh: Kyllä ihminen osaa olla sitten tyhmä kun tietää,että palaa herkästi niin silti pitää oleilla koko päivä auringossa...

Meillä on normaali arki palautunut eli tuo nuorimmainen on tervehtynyt ja oli tänään jopa hoidossa viikon tauon jälkeen :)

Oikein ihanaa kesää kaikille :flower:

LilliM+rv 14+5
 
Hui kamala HelmenTyttö :eek: Luojan kiitos ei pahempaa sattunut! Kyllä oli onnea matkassa. Pyöräily on kyllä sellanen laji,että en mielelläni raskaana pyöräile. Mun tuurilla kun kävisi jotain vastaavaa.

Mulla muuten tuntui lauantaina lisää kuplan tuntua ihan tuolla alamahassa. Oon aivan varma,että vauva se siellä ilmoitti olemassaolostaan :heart: Kyllä on ihanaa sitten kun liikkeet alkaa kunnolla tuntumaan. Ei tarvitse aina miettiä,että onko kaikki ok. Tämä alkuraskaus kun on aina niin jännittävää aikaa!
 
LilliMenninkäinen Joo en miekään muuten varmaan olisi pyörän selkään noussu, mutta ajattelin että kauppakassit tulee paremmin pyörällä kun kävellen kantaen - oli nimittäin viikon maidot yms. siellä kasseissa eikä poikkeuksellisesti autoa käytössä. Noh, en taatusti nouse pyörän selkään ihan heti. Äsken tuntui onneks pientä liikehdintää masussa, eli toivon mukaan ilmeisesti siellä on kaikki kunnossa.

HT ja kanssamatkustaja 18+3
 
pitkästä aikaa saan aikaiseksi taas kirjoitella, joka päivä oon kyllä käyny lukemassa kuulumiset.

Jännä homma, tuntuu että ihan parissa päivässä tuo maha on tuohon pompsahtanut ihan kunnolla :) ihanaa kun se kasvaa.
Liikkeitä mä en kai ole vielä tuntenut, mulla on istukka eessä ni neuvolas sano et tunnen vähän myöhemmin vasta.mutta silti välillä on tuntunut jotain pientä kutitusta, että oiskohan se kuitenkin meijän vauveli sielä joka kutittelis äitiä..tiiäppä sitte.

mä oon alkanut miettii että oiskohan tyttö tulossa ku oikeesti mä leviän joka ilmansuuntaan, eikös sitä sanota että pojasta tulee vaan masu eteen?
mä kyllä hämmästyn omasata peilikuvasta joka kerta ku katon, on ulkomuoto niin muuttunu!

energinen keskiraskaus on rantautunut vihdoin tänne, tänään jopa jaksoin töitten jälkee lenkillä lähteä! :D ja illatasin ei millää meinaa osata rauhottua nukkuu.tänään kyllä pitäs aikasin alkaa jo nukkuu aamul neuvola ennen töihin menoa.saas nähän kumpi veikkas lähemmäs mun painon(meillä ei oo puntaria joten ei tiedetä)mä vai mies.häviäjä ostaa voittajalle uudet pökät :D
niiku sillä merkitystä ois kummat tilipussista ne rahat lähtee, ku meillä ei ruukata erotella että "mun rahat ja sun rahat".nii joo ja mies tietty veikkas enemmän ku mä :whistle:

meillä ois muutto kuun puolessa välissä, ahistaa jotenki lähtee vähän pienempää mitä nykyne on,mutta toisaalta mietiskelen jo sisustusta sinne :)

olenko mä maininnutkaan että meijän perheessä mä en ole ainut joka voi paksusti?meijän kisulit päätti myös saada vauvoja :D mutta oma moka..mitäs en saanut aikaseksi vietyä kollia pallileikkuulle :headwall: no mutta, nyt on kisuki paksuna ja kolli saatiin leikattua ja perheenlisäystä ootetaan syntyväksi tuossa kesä-heinäkuun vaihteessa,mahollisesti heinäkuun puolella.että jos joku haluaa ihania kisun pentuja syksyllä niin täältä saa...! :D en mitenkään mainosta, mutta emä on puolipitkäkarvane ja isä lyhtytkarvanen, saattaa tulla nättejä pentuja :whistle:

mutta nyt syömään ampparia ja levähtelee

miiku 15+6
 
Heissan kanssasisaret!

Tein tänään äitini kanssa masutuubeja oikein urakalla, kun ei täältäpäin mistään löytynyt kaupoista. Resori yhteen makso kolmesta seittemään euroon. Eli aika halvaks tuli. 50cm resoria, reunat kiinni, yläosasta pyöristäen noin 5cm sivuilta pois, että pysyy ylhäällä. Ja alaosa taitettiin nurjalle puolelle ja neulottiin sivusaumoihin kiinni, että saa sitten isommalla mahalla päästää lisää pituutta jos tarvii. Muuten pituus kannattaa mitata oman pituuden mukaan, ettei tuu liian lyhyt.

Meillä mitataan hb joka kerta ja vielä ultrataan, jos tarvis. Yli 30 viikoilla joka kerta katsotaan ultralla istukan kunto ja tarkistetaan vauvan asento. Taidan olla onnenpekka kun on näin hyvä palvelu.

Meillä tehdään laajennusta taloon ja mies on illat niissä hommissa. Meinaa välillä olla yksinäistä, mutta ei auta valittaa (kuin täällä...). Tulee 140neliötä lisätilaa, neljä makkaria ja kolme vaatehuonetta. Ennestään kolme makkaria, mutta lapset haluaa omia huoneita. Nyt kun ei ole kohta enää tilasta kiinni, niin eilen meidän viides lapsi olikin jo ehkä viimeinen... Saa nähdä, ku kuudesta on unelmoitu... =)

Jos emmamamma viitsii muuttaa mun la oiskin 29.11 ja seinäjoki paikkana
 
Innokas: Kiitti vinkistä, Keskisellä tulee käytyä aika usein viimeksi kyllä katoin sieltä noita mammahousuja mutta Siltalassa ei tullut käytyä. Tarttee piipahtaa sielläkin.

Ja täällä Etelä-Pohjanmaalla on vissiin kansa sen verran harvassa että kunnilla on varaa kustantaa enemmän noita erilaisia tutkimuksia. Meillä on myös hemppa joka kerta ja virtsa myös testataan ja bakteerivirtsakin muistaakseni kolme kertaa vaikkei mitään olisikaan. Ja jos sokerien kanssa tulee kysymystä, niin hyvin äkkiä saa kotiin tämän seurantalaitteen itselleen. Ja muutenkin ilmeisesti pääsee paremmin tutkimuksiin, jos jotain ongelman tynkää on. Ja äitini sairauden myötä tutustuin tohon vaativampaankin hoitotapahtumaan ja täällä oli lääkkeet joita Helsingissä kovan harkinnan jälkeen annetaan, niin aivan helposti saatavilla.

Tietoisku/kokemusisku maalla olon plussapuolista, jos niitä nyt pitää jotain yrittää etsiä. :D Olen myös kaupungeissa asunut :D

loviisa ja nalle 17+2
 
nonniiin taas on yks päivä pulkasssa ^^

EMMAMMA: no toivotaan että sulla otettais sitten tälläkin kertaa :)
mulle näköjään ainakin tilanne nyt näin, noh kaipa sitä sitten huomaa ite jos tulee päänsärkyä yms "raudanpuutteesta"...

HELMENTYTTÖ: onneks ei käynyt pahemmin :hug: oon kanssa ite miettinyt että jos pyörällä joitain lyhyempiä matkoja kulkis (jos eka sais sen pyörän jostain kun sellaista ei vielä täällä oo :) ) mutta nyt ei kyllä kauheesti tee ees mieli lähtee ajaa, mun tuurilla kun jotain ton kaltasta kuitenkin käy!

Mä oon ostanut yhet pienet töppöset mutta en vielä muuta
:)
jos jotain kohdille osuu niin sitten :D

INNOKAS: mistä päin sä olet? :) tosi hyvä homma että siellä tarjotaan noin paljon noita neuvolapalveluja! Mun mielestä ois vaan paaaljon helpompaa jos koko suomessa ois joka neuvolassa sama systeemi esim noiden ultrien kanssa, tosi epäreilua että toiset pääsee semmosiin mihin toiset ei paitsi yksityisellä!

Mulla alko sitten rv 18 jos en jo sitä mainostanut :D
tänään miehen äiti totesi että on se maha vähän jo alkanut kasvaa ,katoin sitten peilistä ja tosiaan huomasin että olihan se :D

ens viikolla sitten hyvällä tuurilla tietää kumpi sieltä tulee :heart:

Ai niin niistä 4D ultrista; Femada teki täällä pk-seudulla niitä eikös? Mutta oon kuullut että ois aika liukuhihna toimintaa siellä :whistle: ?
joten oiskohan niitä muita... terveystalo tai joku sellainen? Varmaan näistä joskus aikasemmin puhuttu mutta en jaksaisi alkaa ettimään entisistä ketjuista :ashamed:
Se on vaan niin pirun kallis mutta tekis niiiiin mieli mennä sinne :D :heart:

 
Niinhän se on et väsyneenä tulee lööperrettyä vaikka mitä. Eli niistä nuhasumutteista niin koko juttu toisin päin, eli Nasolin on miedompi ja sallittu. Mut siis aineet Otrivinin kans on ihan samat ja mun oli pakko käyttää alkuun sitä Otriviniä kun ei Nasolin tehonnut. Apteekkari sanoi siitä et on ok, jos käyttää ohjeen mukaan. Et noin pienet määrät ei pääse istukkaan asti. Eli siis ne on ihan samaa töhnää molemmat mut eri valmistajien siks eri suositukset.

Mä oon ihan tööt ku mun neuvola siirtyi vielä viikolla eteen päin! Nyt välissä on 7 viikkoa! Ja 4 D hen pakko mennä sit ns mututuntumalla. Mulla otettiin ekassa raskaudessa hemppa vaan 3 kertaa ku se oli niin hyvä koko aika, et enpä tiedä mikä käytäntö täällä sit on ku on eri paikkakuntakin.

Me 17+3
 
Tiedoks et ens vuoden alusta on tulossa laki jonka mukaan kaikissa kunnissa on yhtäläiset neuvola ym palvelut eli myös ultria joka paikassa saman verran. Harmi ku ei meihin enää vaikuta, täällä ku saa sen yhden vaan ja ekasta mut ultrattiin 8 kertaa...
 
Nita1 Etelä-Pohjanmaalta pieneltä paikkakunnalta. Täällä syntyy sata lasta vuodessa. Jostakin syystä täällä on hankittu äitiysneuvolaan oma ultra. Taitaa olla niin hyvä ja määrätietoinen kätilö. Mun mielestä kaupunki on varmasti saanut sen hinnan takasi. Siinä jää moni keskussairaalakäynti käymättä, kun kätilö voi katsoa asian täällä. Ja varmasti monta asiaa, joita ei ilman ultraa huomattas on huomattu.

Viime neuvolassa sanottiin, että on tehty lakialoite raskausseurontojen yhtenäistämisestä Suomessa. Kyllä kaikki pitäs olla samalla viivalla. Meillä on kyllä äippäpuoli ainut joka pelaa. Tk lääkärit on mitä sattuu ja aikoja ei saa.
 
niin mun tyttöoloni haihtui ku katoin itseäni tänään peilistä, masu on 100% poikamasu mutonsa perusteella. Valkkaria ei täällä päässä taas tule vaikka viimeks tuli... Eikä karvojen kasvukaan ole yhtä rimpsakkkaa. Ei mulla kyllä poikaoloakaan ole, jospa siellä on kaksneuvonen...
 
SPy
Nita1: Keskuskadun lääkäriasema (Terveystalo) Makkaratalossa tekee Helsingissä noita 4D-ultraääniä. Itsellä vielä aika varaamatta, pitäis varata kun Lahdessa ei ainakaan mun kohdalla edes rakenneultra kuulu noihin kunnan järjestämiin seulontoihin. Lienee samalla kertaa sitten sama käydä rakenneultrassa ja 4D-ultrassa.
Mulla on torstaina neuvola, kiva päästä taas kuulemaan sydänäänet. Masu ei juurikaan ole kasvanut ja paino on edellisestä neuvolasta hiukkasen pudonnut. Mutta on sen eteen yritetty vähän töitäkin tehdä. Ehkä sitä jo voi löysätä sitten kun 20 viikkoa on täynnä.
Yöterkuin SPy ja masuasukki 18+1 (tai oikeastaan 18+2 koska meni tiistain puolelle...)
 
tosi hyvä kyllä olis jos tulis tollanen lakiuudistus että kaikille vähän tasapuolisuutta! eihän se meitä enään sitten koske mutta ehkäpä tulevaisuuden varalle ;)

SPY: minkäköhän hintasia ne ovat siellä? pitäisköhän ihan ottaa ja soittaa. Oon kuullut että siellä femadassa 4D kestää jotain 15min ja on tosi hätäistä? :eek:
INNOKAS: tuntuu että yleensä pienemmillä paikkakunnilla noi hommat pelaa paremmin ku suurissa kaupungeissa, voipi johtuu siitä että niissä jaksetaan panostaa asiakkaisiin :)

Sentään kaikille yhdenvertaista tuo äitiyspakkaus/raha!

:)

tänään taas vissiinpä lämmin päivä tulossa. Mies töissä ja mä yksin kotona,mitäköhän sitä oikein puuhais ; O?
mites te saatte ajan kulumaan jos yksin kotona ootte, vai onko kaikki työelämässä (vielä) :) ?
 
SPy
nita1: En ole vielä tarkistanut tuota 4D:n hintaa, mutta mun käsitys on ollut että KELA-korvauksen jälkeen maksettavaksi jäisi noin 200 euroa. Eroa pelkkään rakenneultraan ei kuulemma ole kuin pari kymppiä. Tämä on siis jostain kuultu tieto, en ole terveystalolta tarkistanut.Tarviikin tuo kysäistä, oon torstaina muissa asioissa menossa Lahdessa Terveystalolla käymään niin tarvii tuo hinta kysäistä.
Vai onko kuulolla joku joka olis viime aikoina 4D:ssä käynyt?

Ja työelämässä vielä, ja reissutöissä. Lahdessa siis asun ja tänään heräsin Kajaanista. Huomiseksi Kuopioon. Ensi viikon jälkeen alkaa sentään loma - 5 viikkoa nautiskelua! Ja loman jälkeen enintään 10 viikkoa töitä... ahhhh.
 
Huomenta kaikille! Täällä on kaikki ihan ok, liikkeitäkin on tuntunut hieman - eihän ne kauheen selviä vielä oo ollutkaan mutta kuitenkin. Polvi mustana ja tissin alla mustelma sekä poski vähän hellänä mutta pääasia että kanssamatkustajalla olis kaikki kunnossa.
 

Helmentyttö; Olipa hyvä että selvisit pelkällä säikähdyksellä!

Nita1; Mie oon ollut tytön syntymästä asti kotona vaan, eipä oo työpaikkaakaan, mihin takas kaipaisivat. Kuitenkin kun ollaan pärjätty näinkin, niin tuun sitten jonkin aikaa vielä kotosalla olemaankin.

Lilli; Me ei olla uskallettu vielä mitään ostella, mut varmasti kun mennään jonkin aikaa eteenpäin, niin tulee jotain pientä ostettua :)

Miiku; Mie oon hirmu eläinrakas, meillä on tällä hetkellä 3 kissaa tääl kaksioissa pyörimässä, mut kun tuo nuorin on niin hirmuisen villi, niin sekin pitää pois antaa. Ei vaan jaksa sitä ainasita tappelua näiden kissojen välillä. Onneksi saatiin tuo kisu tuohon melkein naapuriin, kaverit halua ottaa sen.

ON; Minuu taas vähän huolettaa, alaselkää koskee eikä oo nyt taas eilen ja tänään liikkeitä tuntunut(varmaankaan) Pitää toivoa että sitä mylläystätaas tuntisi..
Mut nyt pittää lähtee aamupalalle..
M ja "Onni" 17+3
 
Ei ole kerennyt itse kirjoittelemaan tänne paljoa kun hyvä että kerkee ees kotona kääntymään kun ollut menoa niin paljon...mutta lukemassa olen joka ilta käynyt , mutta ei ole jaksanut sitten alkaa kirjoittamaan. Mut sitä se kesä teettää :LOL: :LOL:

Ja niinhän se oli että itku tuli kun eilen katoin supernaturaalia, sam otti ja kuoli ja ensi maanantaihin menee, että selviää saako dean sen sieltä herätettyä :'( :'( mie kun oon niin hulluna tuohon sarjaan, että :whistle: :whistle: ja hormoonit päälle niin itku tulee herkästi :ashamed:

Masussa on alkanu aika kova möyrintä :heart: tuntee nyt aikas selvästi noita liikkeitä, vaikka ei niitä päivään vielä kovin montaa tunne, välillä taas hipaisuja tuntee, mutta seassa on niitä "kunnon" potkuja :heart: :heart:

Mummolaan olisi taas tarkoitus mennä ja grillaamaan tietty B) Ihoni oon jo polttanu, että siihen mallii...ahkerasti vaan aurinkorasvaa niin eiköhän tuo tuosta ja illalla tavan rasvaukset sitten puhtaalle iholle...mun kun ei kärsi olla auringossa paljoo kun palan, niin vaalea iho ja vielä punageeni niin avot |O |O <-- tuon näköisiä ollaan melkein täälä :LOL:

Seuraava neuvola on ensi ti ja ihanaa on tosiaan päästä kuuntelemaan sydänääniä. Sype-kätilölle on aika sitten juhannuksen jälkeen, tiistaina sekin muistaakseni...jos vaikka ultraavat sitten :) Poikaa ei nyt voida mukaan ottaa kun luki siitä lapussa että saattaa 3 tuntiakin kestää niin ei suositella otettavaksi pieniä lapsia mukaan...poika menee sitten mummolle ja papalle kun sellainen mahdollisuus on, jos ei ois niin silloinhan se ois ollu pakko ottaa mukaan.

Perfekta ja hattivatti 17+6
 
Eipä ole tullut moneen päivään kirjoiteltua mitään. Tää on kyllä ihan positiivinen muutos tämä palstan uusiutuminen. jääpipähän pois ainakin ne ilkeät nimettömät kommentit. Tosin ne nyt ei täällä ole ongelmana ollut, mutta monissa muissa ketjuissa kylläkin.

Tänä aamuna on kovasti alamahaa kiristellyt. Varmaankin kiinnike kipuja tai sit muuten vaan on alavatsalihakset hellinä eilisestä matonpesusta. Istuessa ei tunnu mitään mut jos liikkeelle lähtee niin kiristää.

Issias kipuakin on hieman ilmestynyt alaselkään ja takamuksiin. Säikii sitten sen kivun jalkoihinkin. Kävely onneks auttaa, mut vain hetkellisesti. Nyt ei oo kylä pariin päivään taas tuntunu, että jospa se jo ohi meni. Mut tod.näk ei.

Iltapäivällä pitäs lähteä juhlavaatteita kaupungille metsästämään. Siinä voi mennä hermot kun ei löydy ja näin kuuma ilma.

Mutta nyt siivoilemaan.

Sanle ja Dj 17+0

profiilissa on tuore masukuva. Kyllähän se alkaa jo pullottaa, ettei enää mikään salaisuus ole.
 
Innokas: Onko se SeKS? Mä en tiiä noita lyhenteitä.. :ashamed:

HT: Hui! :eek: Onneksi ei osunu mahaan! Ja onneksi vauva on kunnossa :hug:

Lilli: Mäkään en oo ostellu mitään vauvalle.. Oon kyllä katellu, mut kun haluaisin ostaa selvää tyttö- tai poikavaatetta, en neutraalia :D

Mä kans korvensin eilen nahkani.. En kyllä palanu, mut rusketus on aikamoinen. Ilta-auringosta vieläpä :eek: Mä en oikeesti uskalla mennä kauheesti ulos keskipäivän aikaan noitten muksujen kanssa, kun täällä on tuo uv-säteily tosi korkeella :(

SPy ja nita: Mun tietääkseni Femedassa jää kelakorvauksen jälkeen maksettavaa joku 150?. Itekin mietin tuo Makkaratalon lääkäriasemaa, sen sivuilla vaan ei sanota mitään hinnoista. Olis niin kätevä ku miehen työpaikka on samassa rakennuksessa :D

emmamma & alma-iita 18+4 :heart:
 

Yhteistyössä