*Marrastähdet '07* heinäkuun helteessä :)


Sokerirastuksesta..mulla se on jo torstaina, ja alkaa muistot edelliseltä kerralta palailla mieleen..no, viimeks ei se onneks oksettanu, heikottanu tms. joten jospa tälläkin kertaa selvittäis kunnialla.

Ongelmana oli vaan, kun mies menee aamulla jo 7 töihin ja kasilta on se testi, et kenet saadaan esikkoo kattoo siksi aikaa..no,onneks äitini pysyti vapaapäivänsä vaihtaa torstaiks, niin voi tytsi viettää sit mummon kans aikaa. Ei onneks tarvii miun alkaa tytön perässä viel pomppimaan..se kun on semmoisessa vilperttivaiheessa tuntuu..

Jaah..pitänee lähtee tyttöö nukuttaa
 
Moi moi!

Mä kävin kans viemässä kelalle äitiyslappuset ja mulle sanottiin, että palkanlaskija tekee arvion puolta vuotta edeltävistä tuloista.. Eli kiikutin paperit palkanlaskijalle ja se lupasi heti miten lähettää tuloselvitykset kelalle. Eli pelkkä arvio on kuulemma tapana tehdä. Ihmettelin ittekkin, kun olin olettanut, että voin viedä palkkatodistukset vasta äitiyslomalle jäätyäni. Palkanlaskija ei osannut sanoa, maksaako työnantaja ensimmäiset 3kk palkaa vai miten, aikoi selvitellä asiaa. Ja äitiysloma alkaa 29.9 Jee! :D Sitä odotellessa!

Joku kyseli anopeista.. Mulla on ainakin aivan ihana anoppi! Ollaan todella paljon tekemisissä ja ollaan hyviä ystäviä. Odottaa innolla uutta tulokasta. Oma äitini on taas aivan toista maata :/

Meillä mies tuntee vauvan potkut todella hyvin. Maha oikeen hyppelee, kun mies tulee lähelle puhelemaan ja laittaa käden mahalle. Alkaa kunnon show :LOL:

Me ei tiedetä vauvan sukupuolta. Tekis kyl hirveesti mieli selvittää. Poikaahan ne arveli, mut en kyl siihen tietoon uskalla luottaa.

Mut nyt voisin mennä huilailemaan.. huomenna vapaapäivä!

Ellu rv ...25? en pysy perässä :ashamed:
 
piti tulla vielä ennen nukkumaan menoa laittelee tännekkin..

EMMAMMA: onnea tytöstä :hug: :heart: !
Mulle kyllä käy jos haluut laitella jonkin merkinnän nimimerkin perään kumpi ois tulossa :)
Meille veikattiin siellä 4d:ssä tyttöä mutta ei kuitenkaan luvannut varmaksi :whistle:
oltiin viikolla 23 ja kuulemma oli hyvät viikot joten kaipa se sitten pitää uskoa että tyttö ois tulossa, no sellainen olo on itelläänkin kyllä mutta saa nähä sitten miten käy ;)
eli mun perään voi ainaskin laitella sen punaisen sydämmen ja vaikka kysymysmerkinkin :D

mulla on 14.8 se sokerirasitus.. :/ toivottavasti ei vaan tuu huono olo kun on vähän taipumusta jos ei oo hetkeen syöny :(

rautaakin pitäis syyä. kuulemma pitäis nyt kohtapuolin alkaa vetää noita pillereitä kaks kpl päivässä.. hyvä jos yhden ees alas saan :$ kun tuntuu että vatsa menis kovaks niistä..

huomenna pitäis sitten lähtee yöks mökille kattelee miekkosen sukulaisia..
saa nähä miten reissu menee kun aina kun ollaan oltu siellä niin sitten on jotain käyny esim. viimeks oli se päivystyksen reissu :kieh:
mulla on muutenkin tässä särkeny tota alaselkää ja ollu sellasta menkkamaista jomotusta mutta en sitten tiiä onko supistuksia vai vaan jotain muita kasvukipuja. onneks on lakannu kun ei tosiaan kiinostais mennä päivystykseen mutta pakko se sit taas on jos kivut käy hirveiks!
ehkä kuitenki ekana soittelen sinne ja sitte vasta meen jos niin käskevät tehdä, muutenki ottaa päähän siellä ootella :headwall: ja vielä kun ei koskaan oikeen saa vastausta mikä mulla sitten on ollut!
toivottavasti tuolla alapäässä ois kuiteki kaikki vielä visusti kiinni..
no jaa saa nähä mitä taas viikko tuo tullessaan :O

mutta mä taidan nyt vihdoin ja viimein painuu nukkumaan. palaillaan taas sitten kun kotiudutaan :wave:
 
Miulla olis sokerirasitus ens viikon keskiviikkona..kääk, alkaa ihan hirvittää että mitä jos tulee oksu tai muuten heikko olo kun ei täällä oo mahdollista päästä pötköttämäänkään siks aikaa. Noh, jospa se menis ihan ok. Oon tässä "opetellu" ruokarytmiä silleen, että illalla en oo enää klo 19 jälkeen syöny ja aamulla sit vasta joskus 10 jälkeen seuraavan kerran - jospa se ei tuntuis sit niin pahalta. Paitsi se litku - millastahan se on, kun sitäkin on kuulema 2 laatua. Se "väljähtäny kokis" varmaan viel meniskin.

Veturi potkii sen minkä ehtii ja tekee edelleen miehelle kiusaa. Niin hiljaa en oo saanu miehelle viestitettyä, että ei loppus liikkeet heti kun mies kätensä mahalle laittaa :) Noh, jospa sit potkii ulos tultuaan senkin edestä isipappaa.

Onko täällä muita koirallisia? Meillä reilu 1-vuotias ranskispoju, lapsirakas yksilö mutta hieman penturaju vielä liikkeissään niin vähän jännittää kuin käy. Onko teillä koirat tottunu helposti uuteen tulokkaaseen jos aiempia lapsia jo on?

HT ja veturi 25+5
 
HE82: Varmaan säästävät ku eivät mittaa :headwall:
nita: Laitetaanko sullekin punanen sydän? =)

Ja nyt on laitettu mullakin paperit kelalle! Kuinkakohan kauan kestää...

Ajatus tökkii ja täällä haisee paska :x Vaipanvaihtoon.. :wave:

emmamma ja alma 25+5 :heart:
 
HelmentyttöKyselit noitten koirien suhtautumisesta,meil niitä on kolme,kaks sillo ku esikoinen synty.Ei meillä ollu mitään ongelmia,vahtivat vaan poikaa hirveesti,jos joku vieraampi sen kans oli.Ukon serkkuki ku ajelutti poikaa vaunuissa pihalla,ni kaks varjoo seuras askeleen päässä.Toinen juttu oli uiminen,meillä on lampi täs lähellä ja koirat käyvät siel yksinään uimassa.Ekana kesänä sinnekkää ei menty yksin.Nytkin jos menevät,ni yks jää aina vahtiin kodin.Nää meijän hulit ei kuitenkaa oo mitään vahtivaa sorttia,kultsuja ku ovat.Ryömimis vaiheessa saattovat murahtaa pojalle,tekivät asian selväks,ettei päälle kiivetä,mut nyt ku poika on kasvanu,antaavat tollot ratsastaa itellään.Tosi paljo seuraa puolin jos toisin etenki ulkona...

Mulla ei oo sukupuolesta sen tarkempaa tietoo,ku vahva poika tunne,saas nähä...

Vimpula ja hormoonihiiri 23+5
 
emmamma: miulle voipi pistää punaisen sydämen. Tyttöä se kätilö veikkaili ultran perusteella, mut sanoi et älkää haastako oikeutee jos ei niin ookaan :D

Miulle tuli viimeviikolla Kelalta äitiys- ja vanheimpainraha päätökset, ja äitiyspakkauksen pitäis saapua parin viikon kuluessa. Sitä tässä innolla oottelen että pääsis penkomaan =)

Toissa iltana tämä esikois tyttö muksautti miun masua polvellaan aika ilkeesti, koski jonkin aikaa, mut meni onneks ohi, kun mies pisti miut "pakkolepoon". Kovasti tuo pikkuinen kaveri tuolla masussa liikkuupi.

Ens viikon perjantaina olis lääkäri neuvola. Ja saapi nähä onko hemppa miten noussu, viimeks oli 110 joten rautaa oon popsinu.

hemski ja Santruska 24+4
 
HelmenTyttö:meillä on 4-vuotias sekarotunen ja ihan älyttömän kiltti. On ollut meillä vasta reilun vuoden, mutta on kuitenkin kasvanut sellasessa perheessä, jossa oli 4 pientä lasta. En siis usko että ongelmia tulee, koska tietää paikkansa ja on tottunut lapsiin. Tietysti nyt meidän kanssa se on saanut huomiota eri tavalla, kun on ollut meille se "ykkönen", mutta en usko että mitenkään pahasti mustasukkaseks alkais...

Tilasin tänään vauvatar.fi:stä Brion pinnasängyn. Hintaa jäi 110? ja kotiinkuljetus sisältyy hintaan. Pitäis tulla jo tän viikon aikana...Vielä pitäis löytää kaappi/lipasto vauvan vaatteille, niin vois alkaa niitäkin laittelemaan pikkuhiljaa kuntoon... =)

Anoppi-kyselyyn vastaan niin, että mulla on ihan mukava anoppi, jos sille päälle sattuu. :whistle: Ei, vaan suurimman osan ajasta on tosi mukava, mut välillä vähän omalaatunen ja ottaa helposti nokkiinsa. Hieman pelottaa että se alkaa neuvomaan kauheasti kun vauva syntyy ja istuu meillä illat pitkät. Voi olla että sitten tulee vähän sanomista, koska inhoan sitä kun joku kertoo että kuinka pitäis tehdä jne. Olen valmis ottamaan apua vastaan, mutta pyydän sitä itse sitten kun tarvitsen... :snotty:

Mulla on kakkupohja uunissa kun ukolla on huomenna synttärit ja nyt pitäis lähteä siskon synttäreille. Kiirettä pukkaa... :D

H82 23+1
 
Joku kyseli kivusta häpyluun kohdalla. Täällä on samanlaista kipuilua päivittäin. Heti kun istuu pidemmän aika, kipu tulee ja on sellainen inhottava puutumisen oloinen kipu. Minäkin olin ihmeissään, että mitähän tämä nyt on, mutta ihanaa kun täältä saa lukea, että muillakin on samanlaista. Mulla ainakin vauva on asettunut niin alas, että ehkä siksi painaa jo nyt häpyluuta. Esikkoa kun odotan, niin ei ole mihinkä verrata aiemmin.

Pientä nestehukkaa täällä on kärsitty. Vessassa kun joutuu juokseen yhtenään ja sitten vähän hikoilin kun oli kuumia päiviä, niin eilen pyörryin pariin kertaan aivan hetkellisesti. Nyt olen yrittänyt juoda tosi säntillisesti ettei pääsis taju karkaamaan. Jotenkin ei vain tajunnut miten paljon on juotava.

Koirista vielä. Mua vähän pelottaa miten meidän koirat suhtautuu, kun eivät ole lasten kanssa tottuneet olemaan. Toinen on 5 v ja toinen 4 kk. Pienempi varmasti oppii, mutta vanhempi koira on aika lailla kaavoihin kangistunut eikä ole koskaan erityisemmin lapsista välittänyt. Ja paimenkoiria kun ovat, niin näen jo kauhukuvia kuinka ne kyttää pienokaisen jokaista askelta ja äänähdystä. No, aika näyttää.

Viikuna ja Nuppu huomenna jo 25 vk
 
viikuna: Ei vauva voi vielä painaa häpyluuhun =) Liitokset ne vaan venyy ja paukkuu synnytystä varten! Eli siis liitoskipuja.. Ite oon vielä niiltä säästyny, onneksi! :eek: Viime raskaudessa olin pari viikkoa (sentään vaan pari viikkoa) niin kipeenä, et oli kamalaa tuskaa nousta sängystä, istumasta, laittaa sukkia tai housuja jalkaan, kävely sattui, portaita kiipeäminen oli järkyttävää :|

hemski: Minkä ikänen tyttö teillä ennestään on? =) Meillä tuo poika (vajaa 1v 2kk) kiipeilee mahan päälle jos ei oo tarkkana... Eikä kauheen hellä kätinen ole muutenkaan :whistle: Nään jo kauhukuvia kuin pikku-ukko jyrsii vauvan sormia ja nenää.. Tunkee nimittäin kaiken suuhunsa tuo junnu. :headwall: Isosiskon vauvanukke on saanu jo aika kovaa kyytiä pojan käsissä...
 
Ai jaa, taas paljastin tietämättömyyteni. No, kuitenkin kipu tuntuu ihan siinä luun kohdalla, niin luulin väärin. Ainakin nyt tiedän mitä on liitoskivut. Hyvä kun täällä on vanhempia ja viisaampia oikomassa kokemattomien tuntemuksia :hug:

Kun viikko sitten kävin ratsastamssa ilman satulaa, olin niin kipee etten kahteen päivään kyennyt juuri kävelemään. Jokainen askel oli tuskaa. Edes rutussa ollutta mattoa en saanut jalalla suoristettua kun sattui aivan kamalasti, saati portaiden kävely. Se meni parissa päivässä ohi, mutta johtui ihan varmaan ratsastamisesta. Kai jotkut lihakset joutui vähän käyttöön mitkä ei ennen oo ollut. Mies naureskelikin katketakseen, että miten meinasin toipua synnytyksestä kun silloin olin jo ihan liikkumiskyvytön.

 
No niin...
Nyt on täälläkin taas vihdosta viimein päästy käymään neuvolassa...
Painoa on tullut 600g/vko
että saa tässä alkaa tarkkailemaan syömisiään. Ei vaan syön kyllä mielstäni terveellisesti mutta kpujen takia liikkuminen on ollut tosi vähäistä. Niin ja töitten jälkeen väsyttää ja nukun jne. No siihen väsymykseenkin tuli syy, eli hemppa oli tippunut 138 >118, no sanoi vain että ensi kerralla jo on vielä matala niin sitten rautaa, eli ei vielä mitään muuta.
Syke oli n. 150 ja kaveri meni dopleria karkuun minkä ehti :)
kodunpohjankorkeus oli 24, että käyrien yli heilahti. On kuulemma normaalia näin alussa :/
No seuraavaksi mun pitääkin varata lääkärineuvola uudelta paikkakunnalta kun meen sinne töihin pariksi kuukaudeksi.
Sain muuten ne kelan paprut ja en oikein tajunnut puoliakaan.
Siis pitääkö mulla olla jo ne palkkatiedot palauttaessani vai ei?
no pitää mennä puoliksi täytettyjen papereiden kanssa kelaan kyselemäään tyhmiä. Mä jo niin haluuun sen äitiyspakkauksen :D

Mun nivuskivut on siirtynyt alamahaan, että en tiä mitä niistäkin miettis. neuvolantäti ei sanonut kipuihin mitään, en oikein tykkää, mutta onneksi saan nyt pariksi kuukaudeksi toisen.
Synnytysvalmennukseen se sitten mut kuulemma kutsuu... siis kun itse kyselin asiasta, niin alko pohtia. no toivotaan että kutsu tulee.

Ihanasti pikkuinen jo möyrii tuntuvasti ja iltaisin liikkeitä oikein odotan, että sanokaa sitten jos alan niihin jossain vaiheessa kyllästyä ja valittamaan, että niitä on myös odotettu :LOL:

Enni ja Jalmari 22+1
 
emmamma: mun perään saa lisäillä pari kappaletta punaisia sydämiä, ainakin näillä näkymin tyttösiä odotellaan :heart:

Vielä kaksi päivää töitä ja sitten jäänkin sairaslomalle äippäloman alkuun asti! Kovasti oon miettinyt että mitäs kummaa minä sitten lomalla hommailen, mutta ehkä parempi ottaa ihan rauhallisesti ettei tule passitusta osastolle makaamaan tässä syksyn mittaan.. Edelleen tilanne kohdunsuulla oli hyvä, kiinteä ja kiinni, kaulaa 3,5cm, eli sen puoleen saa ihan rauhaisin mielin vielä olla.

Nyt lähden pannarin syöntiin, oli pakko laittaa jotain herkkua ettei vaan pääse paino vahingossakaan laskemaan ;)

Liituraita ja typyt 24+2
 
iltoja tiältäkin...
Taitaa olla hemppa laskussa tiälläkin kun armotta nukun 12 h yöunet ja siihen vielä päikkärit ja kuitenkin oon väsy...viimeksi kun ei otettu kun oli se sijainen niin sanoi vaan et ei nyt oteta kun näyttäny viimeksi niin hyvältä, just just...
nyt sitä kärsitään täällä, sain mie kuitenkin sen verran aikaseksi että pyykkiä pesty ja pulla leivottu on, miehen laitoin imuroimaan :LOL:
kohta taas sängyn pohjalle ja yhdistelemään niitä paloja jos se peitto joskus valmistuisi...ensi viikolla olisi sokerirasitus (to) ja neuvola (pe) ja maanantaina ois miulla hiustenleikkuu...ei taas meinaa käsi taipua enää latvojen harjaukseen, väsyy nopeesti niin aika käydä taas leikkuuttamassa, noi kun on puoleen selkään noi hiukset..mitäköhän muuta, pää tyhjeni taas

Perfekta ja hattivatti 25+0 (uusi viikko taas :D )
 

Liituraita; Ei tääl saa mainita mitää herkkuja, mulla alkoi kuola valumaan ku ajattelenki pannaria :p

Yks päivä tein itekin ja olipa hyvää, vaikka ei se ihan siltä näyttänyt kuin mitä ois pitänyt, ei kohoillut yhtään :|

Huomenna sit sokerirasituskuulumisia tod.näk. tiedossa..huoh, pitäis aamulla jaksaa noustaki aikaseen..
No, nyt nukkuu, nii eiköhän sitä sit jaksa..
 
Paineet:118/62, hb119,sf-mitta20cm (viimeksi 13cm...),vauvan syke oli 150. Niin ja painoa tullut viikossa huimat 750g :p Mullekin vähän vihjailtiin syömisistä,mutta omasta mielestäni syön normaalisti ja jopa ihan terveellisestikin...pieniä herkkuja lukuun ottamatta :p Toisaalta harmittaa kun painosta ollaan heti huomauttamassa,koskas sitä sitten lihoo jos ei raskausaikana??!! En mä ainakaan ala itteeni piinaamaan painonnousulla,musta se on ihan luonnollista tässä tilassa =)

Mäkin sain kelaa varten paprut ja sen esitietolomakkeen sairaalaa varten. Huimaa kuinka tämä aika tosiaan vierähtää kun nyt jo saa alkaa odottelemaan pakkausta =) Ihanaa silti :heart:

Mulle voi laittaa sinisen sydämen kun poika taitaapi olla tulossa :heart: Toisaalta olin varma tytöstä kun tämä raskaus ollut niiiin erilainen ja kun tuo painonnousu on ollut ihan omaa luokkaansa :whistle:

Mutta painun...syömään...ukko toi grillipöperöä :p Joo kukahan juuri paasasi terveellisistä syömisistään ;) No,ei lasketa niitä pieniä lipsahduksia!

Niin ja mulla liikkuminen ollut tosi vähäistä kanssa :ashamed: Nyt kun työt pian loppuvat niin alotan kyllä pienimuotoisen liikkumisen =)

LilliM+isäntä tasan 22vkoa
 

Huoh, äsken palailin sielt sokerirasituksesta..yökkis sit litkua..ihan vihjeenä sinne meneville, etenkin ekakertalaisille, muistakaa röyhtäistä ettei tuu paha olo..mulle ainakin auttoi, kun tuntui että alkaa tökkiä tosissaan =)

Miikulle iso hali..muista pyytää apua ja tukea sit läheisiltä jos on lähistöllä, etenki sit kun vauva syntyy..jos siis näyttää siltä että yksin oot.

Lilli; Äläpä tunne huonoa omaatuntoa..täällä kans koitetaan syödä terveellisesti..vaikka joskus just grilliruoka ja muut herkut vetääkin pidemmän korren.. :ashamed:
Aika harvoin kyl, mut kuitenkin..ku se on niin hyvää..

M ja Onni-Ilona rv 24+4
 
emmamma:
mein neitokainen on nyt 1,5v, eikä tääkään aina niin hellä kätinen ole. Taputtelee miun masua ja kysyy "tättä", sitten kun vastaan että siellä on vauva niin rupee silittelemään ja suukottelemaan massua. Se silittäminen kyllä muuttuu aika nopeesti liian kovakouraiseksi, pittää toppuutella =)

miiku84
:hug: ja voimia tästä etiä päin.
 
Joku jossain puhui jostain esitietolomakkeesta ja että siihen pitäis/vois laittaa minkä puudutuksen haluaa jne. Mikä lomake ja milloin sen saa? Ite oon täyttänyt äippäpolille vain sen, mihin laitettiin mahd. allergiat ja sairaudet, henkilötiedot ja sit ne nimet jos on mielessä lapselle ja se piti palauttaa muistaakseni rv 19 nlakäynnillä... Ei siinä ainakaan ollu mitään puudutuskohtaa.

miiku84 voimia ja :hug:
 
Moi Vaan!
Ultrassa kävin tänään, kommellusten jälkeen:) Luulin, että aika on huomenna ja lähdin ajelemaan töihin. Soittivat sairaalalta, että mulla oli ultra aika. Olin ihan et ei voi olla, että senhän pitäsi olla huomenna :ashamed: No sain sit töihin tuuraajaan, ja pääsin ultraan. Siinä lääkäri aikansa katteli ja tuumas, et taitaa vauva olla äitiinsä tullu, kun noin makeasti haukottelee =) . Katselin siinä tietenkin konkarina sitä sukupuolta, ja kyselin lääkäriltä sit et mitä mieltä se on, no tuumas että selkee Tyttö ON! Olin ihan et voi jee, meillä on pojalle nimi, mut ei tytölle, kun on ollut niin poikamainen fiilis:)
Aivan sama, kunhan on terve:)
Paino arvio oli 370 gr. =) Sellasia uutisia. Mutta nyt jälleen töiden pariin.
Ripsatti ja Hugoliina
Ps. miikulle :hug:
 
Esitietolomakkeessa on täällä ainakin takapuolella viimeiseksi sellanen kohta, mihin voi laittaa toivomuksia synnytyksen suhteen, että siihen kai ainakin voi laittaa vaikka puudutustoivomuksia....itse en esikoisesta osannu laittaa siihen mitään ja taitaa jäädä tyhjäksi nytkin, kun koskaan ei tiedä, miten synnytys etenee ja mitä ylipäänsä voidaan laittaa ja tehdä, niin en oikein osaa toivomuksiakaan esittää tässä epävarmuudessa :whistle:

Vattihattu ja ernopirkko rv 24+2 :heart:
 
Näin sitte viime yönä unta et tää mun vauva synty ja olin hänelle ostanu pinkit Brion Happyt :LOL: Ja oli siis tyttö siinä unessa eli pakko olla tyttö, ei ole muuta vaihtoehtoa :LOL:

Pitäis nimiä keksiä siihen sairaalaa varten olevaan lappuun, kun se pitää ens kerralla palauttaa.. Eikä mulla ainakaan siinä mitään puudutuksista kysytä tms. Vissiin on eri käytännöt eri paikoissa sitte..

Tuli tänään Kelasta paperit, että äippäpakkaus tulee parin vkon sisällä, kiva kiva, pääsee sitä penkomaan.

Täällä välillä oikeen sattuu, ku vauva möyrii mahassa, ku hän yrittää tulla nahasta läpi, mut muuten ihan ok olotila..

Työmotivaatio nollissa, 7 työpvää ja sit alkaa LOMA, ihanaaaaaaaaa!!!!!!

Jospa menis syömään, kauhee nälkä :wave:

Sanna ja Nipsu 23+1
 

Yhteistyössä