*Marrastähdet -07 elokuun eloilla*

Hei kaikille!

Ja tervetuloa uusille =) Itsekään en kyllä ole mikään aktiivinen kirjoittelija, vaikka lähes päivittäin käyn täällä lueskelemassa. Eli tällä kertaa vähän nla kuulumisia.

Eilen oli lääkärinla, jossa kaikki ok. Hemppa 136, paineet 70/120, sf-mitta 25. Kohdunsuu kiinni ja sydänäänet ok. Perätilassa vauva majaili, ehtii kyllä tosin pyöriä vielä moneen kertaan, mutta tällä kertaa näin.

Ihmetyttää suuresti tuo, että miten erilaisia käytäntöjä neuvoloissa on eri kuntien kohdalla. Meidän neuvolassa (s-joki) otetaan joka kerta hb, paineet, pissa, sf-mitta ja kuunnellaan sydänäänet. Varsinkin se hb:n ottamatta jättäminen ihmetyttää. Muutenkin täällä nla:ssa homma toimii hienosti, eikä pahaa sanottavaa ole, päinvastoin.

Eipä muuta tällä kertaa. Vointeja kaikille!

Jopo 27+2
 
Tervetuloa vaan kaikille uusille :flower: :flower: Mikille tuplaonnittelut kaksosista! Onko sulla mitään tukiverkostoa lähellä? Kun on varmasti erilaista odottaa yksin. Tai no,eihän munkaan mies ole paljoa kotona ollut viime aikoina
:kieh: Sillä on tuo autoharrastus suonissa ja ytimissä... :headwall:

Neuvolakäytäntö muakin ihmetyttää! Tai siis että miten niissäkin voi olla noin paljon eroja. Mun neuvola ansaitsee myöskin kiitoksen :flower: Joka kerta otetaan pissa,hb,paineet,sf,syke ja tietty oma paino. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.

Vauva on nyt tuntunut ottavan oikein "loppurutistuksen" noissa liikkeissään =) Ennen vähän turhankin rauhallinen tapaus on muuttunutkin hyvin eläväiseksi tuolla masupesässään :D Liikkeet tuntuu reilusti pitkin päivää ja varsinkin iltaisin on oikein kärrynpyöräjumpat käynnissä. Mä olen aloittanut taas lukemisen ja on hauska kun makaan sängyssä illalla niin silloin aina alkaa armoton jumppa :whistle: Mieskin näkee ihan selvästi kuinka maha pomppii edestakaisin...juu en valita en ;) Onhan tätä odotettukin ;)

Niin tosta lukemisesta,että mulla on ollut joka raskaudessa sama juttu,että luen tosi paljon. Musta on niin ihanaa kun illalla on hiljaista niin saan vetäytyä kirjan maailmaan ja olla vaan ihan rauhassa. En tosiaan tiedä mistä tuo lukuinnostus aina tupsahtaakin aina raskaana ollessa ja näin loppua kohden se oikein voimistuu :D

Onkos muut miettineet jo joulua?? :xmas: Ja aiheuttaako tuleva joulu muutoksia aiempiin vuosiin verrattuna? Meillä aiheuttaa sen verran,että pysyttelemme visusti k-o-t-o-n-a. Aina ollaan pakattu auto ja suunnattu mun isän ja sen vaimon luo joulun viettoon mun entiselle kotipaikkakunnalle. Mutta nyt ollaan tehty vakaa päätös pysyä kotona. Ei todellakaan houkuta ajatus raahautua muualle ja ensinnäkin huolehtia se tavaramäärä (+vauvan kamat ) mukaan. Tietty paljon riippuu vauvasta,että millainen tapaus tulee olemaan. Itkuisen ja valvottavan vauvan kanssa ei huvita senkään vertaa liikkua mihinkään :ashamed:

Mutta lopetankin näihin jouluisiin tunnelmiin :xmas: B)

LilliM kera isännän 26+1
 
Jopas oli taas tullut tekstiä! ;)

Tervetuloa uusille vaan munkin puolesta =)

Sanna: ikävää toi huono olo, se tosiaan voi yllättää missä vaan. Vaadi ens kerralla neuvolassa että ottavat hemoglobiinin. Aika jännä että vasta kerran mitattu... :/

Hengästyttääkö teitä muita? Mä oon ihan läkähdyksissäni vaikka istuisin ihan aloillani :eek: eikä toivoakaan että vois lähteä ulos tai tehdä jotain. Kun en jaksa edes olla jalkeilla kovinkaan pitkään. Ja ens ke pitäis mennä töihin...pelottaa ja mietityttää että mitenhän sitä jaksaa... :/ tässä on kuitenkin vielä 1½ kuukautta ennen kun äitiysloma alkaa.

En eläissäni ole ollut näin rampa, joten ainakaan mun kohdalla tää ei ole elämäni hehkeintä aikaa ;)

LilliM: me ollaan joulu kotona, tai siis niin, että aattona ollaan todennäkösesti mun vanhemmilla ja sitten joulupäivänä miehen äidillä. Jokavuotinen reissu appiukon luo jää nyt väliin, se hoidetaan joskus tammikuussa sitten ;)

Eipä tässä taas kummempaa, ruokaa pitäis mennä tekemään =)

H82 27+2
 
SPy
LilliM: Meilläkin on suunniteltu joulun viettoa kotona, yleensä ollaan oltu jossain muualla, mutta nyt on yksi idea ollut että kun jouluaatto on maanantai, pidettäisiin ristiäiset lauantaina ennen joulua. Ja sitten rauhallinen kotijoulu, anopille on ilmoitettu että sen on oltava meillä (se on yleensä lähtenyt toiselle paikkakunnalle tyttärensä luo) ja saattaa olla että jos mäkin saisin äitini jäämään ristiäisten jälkeen sitten meille. Mulla on yksi veli ja kolme siskoa, ja minä olen nyt viimeisenä tekemässä jälkikasvua ja mä olen aina ollut se joka on juossut ja mennyt ja tullut kun se on ollut niin helppoa ilman lapsia. Saas nyt nähdä miten käy kun homma kääntyy hetkeksi toisinpäin kun muiden lapset on jo sen verran isompia (paitsi pikkuveljen, sillä on alle vuoden ikäinen).

Mutta me rakennetaan siis kaupunkijoulu kotona kolmistaan tai mummon/mummojen kera.

Nyt täytyy "valmistaa" lounasta eli lämmittää keittoa....
SPy ja Iidavaltteri 29+4
 
Neuvolassa käyty ja onneks oma täti oli tullu lomalta takas. Selvis kaikkii pikku asioita, mitä tää sijainen ei viitsinyt mulle kertoo lainkaan. Esim. ennen juhannusta otetussa virtsanäytteessä oli ollu hieman verta ja leukosyytit(?) kohollaan, ne oli edelliselläkin kerralla, tosin asialle ei sen enempää mitään tehdä mut olis nyt voinu kertoa ja JO viime kerralla olis pitäny se hemoglobiini ottaa, mikä otettiin sitte tänään. Huomenna voi sitte soittaa tuloksesta.

Lääkärineuvola oli siis tällä kertaa ja lääkärinä oli sellanen mun ikäinen tyttö, ihan mukava ja huomattavasti parempi ku se kesällä aiemmin ollut pilipalilääkärityttö, tosin ei tääkään ihan kaikkeen osannu oikeen vastausta antaa.. Otettiin sitte alapäästä näyte, ku oli kokkareista valkovuotoa ja hiivaa vaan epäili, mutta otettiin näyte silti, hyvä niin.

Painoa oli tullu 320g/vko
Verenpaine 117/71
Vauvan syke 155
Sf-mitta 25

Oli toi sf-mittaki alkanu pikkasen tasoittumaan, nyt on keski- ja yläkäyrän välissä, ku tähän asti ollu yli yläkäyrän.. Vaavi on edelleen perätilassa ja ku lääkäri paineli kohtua niin vauva oli tossa navan kohdilla poikittain selkä edellä, sellanen "pötkö" siinä =)

Täällä alkaa nyt sellanen vastasyntyneiden vauvojen seulontatutkimus TYKSissä, seulotaan tiettyjä harvinaisia vakavia synnynnäisiä tauteja. Ihan vapaaehtoinen, mutta toki osallistun. Eli väh. 48h ikäiseltä otetaan verinäyte ja tutkitaan Synnynnäinen kilpirauhasen vajaatoiminta, synnynnäinen lisämunuaishyperplasia eli lisämunuaisten liikakasvu ja fenylketonuria eli PKU, joka on suomalaisten keskuudessa todella varvinaineen 1:10000

Ja sain muuten vihdoinki sen rokote-tarranki neuvolakorttiin, että ei ole tarvetta rokotukselle.

Hain mun ihanat Brion turkoosit Happytki tänään. Ai että ku ne on ihanat =) =) =) Kelpaa Nipsun niissä matkustaa :heart:

Mut nyt lähden taas kokeilee ulkoilua. Tuun illemmalla kertoo kutomisvinkkejä, eikös joku niitä kysellyt?!

Sanna ja Nipsu 27+1 :heart:
 
SPy
Sanna78:
Tuo kilpirauhasen vajaatoiminta tutkitaan mun käsittääkseni ainakin täällä Lahdessa kaikilta vauvan napaverestä. Tai ainakin jotain kilpirauhaskokeita siitä napaverestä tehdään. Näin meille synnytysvalmennuksessa kerrottiin.
Mutta hienoa kun pääsit tuollaiseen tutkimukseen mukaan.

SPy
 
Äsken lajittelin Vaavin tavaroita ja vaatteita sekä laitoin ensimmäisen pesukoneellisen pyörimään. Saa kyllä aika monta koneellista pyörittää ennen kuin kaikki on pesty ja kuivumaankaan ei mahdu kuin pieni osa kerralla. Taitaa tulla useamman päivän urakka.
Tapetit Vaavin tulevaan huoneeseen on hankittu ja ehkä jo tänään saamme osan niistä seinään. Ihanaa kun saa alkaa jo valmistelemaan kotia pikkuihmistä varten. Olohuoneessa on jo pari päivää saatu ihastella sitteriä. =)

Manta ja Vaavi 29+5
 
Spy Joo se kilpirauhasen vajaatoiminta on vissiin juu joku perusjuttu ollu kaikkialla..

Luin noita papereita tarkemmin ja ajankohta ilm. myöhemmin ku otetaan vielä:
Seulassa etsitään joukkoa harvinaisia amino- ja rasvahappoaineenvaihdunnan sairauksia ja orgaanisten happojen kertymiseen johtavia sairauksia,
Perinnöllinen hemokromatoosi ja HOGA eli hyperornitinemia ja gyrata-atrofia eli arnitiiniaminotransferaasin puute


Ihme nimiä taudeilla, on tossa sit selvitys mitä ne tarkoittaa..
 
Heissan!

Lääkärineuvola minullakin tänään takana ja kaikki oli hyvin; hemo 123, paineet 133/73, syke 145, sf 24,5 ja painoa tullut 540g viikossa.

Sokerirasituksen tulokset oli ok myös- 4,8-7,1-6,2 samaa luokkaa kuin edellisillä kerroilla.

Tajusin tänään että vajaa 13vkoa on laskettuun aikaan...huhhuh.... vaikka oltais jo valmiina nytkin vauvaa varten mutta annetaan nyt kasvaa vielä =)

Tänään sain äitiys- ja vanh.rahapäätöksen ja oli mukava siinä laskeskella kun edellisillä kerroilla olen saanut sen minimin, niin nyt saa ihan rahaakin. No ompa noita elätettäviä jo kaksi ennestään joten kyllä sitä rahaa meneekin, vauvalle lähinnä vaippoihin.

Mulle ihan uutta tuommoinen että vauvalta tutkitaan sairauksia.... onko jokin tuore juttu vai onko mulla mennyt jotenkin ohi, viimeksi synnyttänyt 2003....???

Itse sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa, mikä pysynyt nyt tosi rauhallisena, ainut mikä harmittaa on se kun olin ajatellut tällä kertaa luovuttaa maitoa jos tulee samoin kuin ed. imetyksillä, mutta juuri tänään neuvolassa luin esitteestä että lääkitystä vaativa sairaus estää luovutuksen :( Harmi....

Ei muita kummempia kuulumisia, eskariin viennin/haun yhteydessä on ilmaantunut kipua vuoroin jompaan kumpaan kylkeen ja lääkäri käski varata enemmän aikaa matkaan, että kävelen rauhallisemmin, elimistö varoittelee kiireestä :ashamed:

Palaillaan taas, täällä taustalla mukana hengessä

Mirnu 26+3 :wave:
 
Mirnu Toi vauvan sairauksien tutkinta on joku uus juttu eli Turussa TYKSissä aletaan tekee tollasta tutkimusta. Ja katsotaan onko siittä jotai hyötyä ja jos on niin aletaan ilm. muuallakin Suomessa tekee tollasta seulontaa eli kokeilu täällä meillä TYKSissä.
 
Teretulemast uusille :) Yritin päivitellä etusivun listaa ja emmamma on omansa pitäny myös aikataulussa joten jommasta kummasta varmasti pitäisi kaikkien nimi löytyä - varmimmin siitä emmamman listalta.. :ashamed:

Miekin kävin tänään kaverilta hakemassa vaunut :) eli meille tuli n. vuoden verran käytetyt abc pramy yhdistelmät heittoaisalla ja ilmakumipyörillä. Suunilleen tälläiset mutta vähän enemmän on värityksessä tummansinistä: http://www.citybaby.fi/img/tuotteet/Pramyluxe_2517.jpg

Veturi pitää kovaa menoa aina valveilla ollessaan (luulisin) ja mies olikin nähny unta että poika tulee ja seuraavana päivänä oppii kävelemään ;) Enkä kyllä ihmettelis menosta päätellen :whistle:

Mut nyt miehen vuoro kuulema päästä koneelle joten pikavisiitti tuli tästä.

HT ja veturi 29+6
 
Niistä vanttuista elikkä lapasista niin ihan niissä pienimmissä, ku tein 4 puikolla, niin oliskohan ollu 18 silmukkaa. Joustinta 1 oikein, 1 nurin joku 5cm ja sileetä suurinpiirtein saman verran. Kavennuksen tein niin, et eka silmukka normaalisti ja sit vasta kavennus ja joka puikolla aina alussa ja kavennus joka toinen kerros, ettei tuu niin hirveen suippo tosta kärjestä.. Ja mahdoinko jättää 2 silmukkaa per puikko ja sitte ne normaalisti päätin.. Tajuskohan tosta mitään??!? Niin ja riippuu paljon langastaki millä tekee et kuin monta silmukkaa kannattaa puikolle laittaa.. Noissa vähän isommissa mulla oli vissiin 24 silmukkaa ja joustinta 2 oik, 2 nurin, mut kavennus samaan tapaan.. On muuten tosi hankala kirjoittaa, ku tekee omalla tyylillään.
 
Huomenia =)

Pitkästä aikaa pääsin lueskelemaan tänne..Ja nytkin aika pikaseen..

Sf-mitasta, mitattiin nyt vasta viime kerralla ekan kerran, sillon oli rv 26+4 28cm. Meinas että mikäli jatkaa samalla tavalla omaa käyräänsä, ultrataan kokoa. Voipi myös olla että vauva oli vaan sellasessa asennossa et tuli lisäsenttejä tai mittaajalla reilu mitta...

Sokerirasituksestakin selvisin hyvin, nyt ei edes alkanu unettamaan samalla tavalla ku viimeks, ja arvotkin oli kaikki alle raja-arvojen, onneks.

Äitiyspakkausta odottelen, kuten myös äitiyspäiväraha-päätöstä..rahan pitäs olla samaa luokkaa kun esikoisestakin, mutta olis se pakkaus kiva saada pikkuhiljaa..Hakemuksen jätin melkein kuukaus sitten :whistle:

Supisteluja on alkanu tuntumaan, varsinkin kun tyttären perässä saa juosta ja kovaa. Eilenkin karkas ihan noin vaan toiseen suuntaan eikä taakseen kattonu. Menis kyllä hukkaan jos ei juoksis kiinni..ja kiukuttelee..Kauheita raivareita välillä kun ei saa jotain tahtomaansa läpi tai ei onnistu jossain mitä tekee. Kai tämäkin on ohimenevää, onhan!!?
Vaipoista on onneks päästy kertaheitolla, ei tarvii enää kakkapyllyä nostella. Kuukauden päivät suunnilleen on ollu ilman ja vielä ainakaan ei yhtään vahinkoa oo tapahtunu, yölläkään. Kaks ekaa yötä tuli sanomaan että pissalle mutta sitten alko nukkumaan koko yön pissaamatta =)

Joulusta joku kyseli, siitä ei ole vielä mitään päätetty. Miehen sisko perheineen tulee varmaankin äitinsä luokse ja meitä tietysti odotetaan sinne. Tekis mieli sanoa että ollaan kaikki päivät ihan keskenään kotona, meille saa tulla jos haluaa..sota siitä varmaankin syntyis..

Jaahas, jos taas menis tekemään jotain "ei niin tärkeää" vielä kun tyttö nukkuu..

Dynis tänään 28+1
 
SPy
Sanna 78: kiitos noista tumpun ohjeista, pääsee vähän vähemmällä kokeilulla, kyllä mä ainakin noista ymmärsin.

Eilen alkoi sitten lastenhuoneen laitto toden teolla. Yhdeltä seinältä illalla revin tapetit pois, tänään pitää mennä ostamaan tarvikkeita ja sitten jatkaa muille seinille. Ens viikolla oon itse pohjosessa reissussa, ajattelin ottaa verhokankaan mukaan ja käydä äitin ompelukoneella ompelemassa verhot. Ehkä mies vetää sillä aikaa lastenhuoneen seinät kuntoon... Saa toivoa :)

 
Perjantaita!

Täällä olisi yksi esikoistaan odotteleva, joka liittyisi myöskin marrasmasujen rinkiin. :) Laskettu aika meidän pienokaiselle on 23.11. ja toistaiseksi kaikki on mennyt melko hyvin, alkupuolen pahoinvointeja lukuunottamatta. Olen siis ollut melko onnekas. Tässä sivussa ehdittiin puolison kanssa järjestää omat häämme tuolla toisella puolella Suomea (puolison kotiseuduilla). :heart: Häät oli elokuun alussa ja oikeastaan niiden jälkeen ollaan täysipainoisesti voitu keskittyä tähän esikoisen tulemiseen (Yllättävän paljon tuommoisissakin juhlissa on järjesteltävää! Onneksi minulla oli aivan loistavat kaasot apuna. :) ). Paljon siis meillä tapahtunut tässä vuodenvaihteen jälkeen ja lisää on vain luvassa. :heart: :heart:

Neuvolakäynnit ovat menneet mukavasti. Kaikki arvot siis kohdillaan ja sydänäänet kuuluvat hyvin. Loppukesän helteet vetivät ainoastaan hieman veteläksi, mutta taitavat nekin olla tämän vuoden osalta jo pikkuhiljaa historiaa. Töihin kesälomilta palasin vasta tällä viikolla, joten tässä nyt tutkaillaan miten siellä lähtee sujumaan. Omat työni ovat senverran hektisiä, että jaksaminen saattaa tässä vielä joutua koville... Täytyy vaan välillä muistaa pysähtyä ja hidastaa tahtia, kyllä se siitä. :) Kaiken edelle kun nyt kuitenkin menee tuo maha-asukki, meidän Pulla. :heart:

Viime viikonloppuna sai vihdoinkin "tietokonehuone" (mies on IT-alalla... ;) ) väistää vaavin huoneen tieltä. Sinne on jo upouusi hoitopöytä-hyllykkö kyhättynä kasaan. Myös itse muinoin käyttämäni pinnasänky odottaa vielä vanhempien luona uudelleen maalausta. Muutoin ollaan viimeviikkoina käyty kaikenlaisia hankintoja katselemassa. Aina välistä Pulla potkaisee oman mielipiteensä masusta mukaan. :)

Tässä siis alkuun pientä esittelyä itsestäni. Perästä kuuluu vielä lisää. ;)

DJ Mussukka & Pulla tänään tasan 27
 
Elikkäs neuvolassa käyty (pyörälin :LOL: , mahto olla näky) ja ns,huonoja uutisia vain, paino noussut vkossa 1333g
, hemoglobiini tippuu raudasta huolimatta, vain 106, leukosyytit oli 2 plussalla, ke meen antamaan sappihapot ja maksa-arvot(rv30) ja pissinäytteen vieläkö on leukkarit plussalla...

Mut sit hyviä uutisia :D masu on kasvanu 3 viikossa 4 senttiä, syke oli jtn 136 luokkaa, (poikako) ja sain luvan laivallekin ihan neuvolantätiltä :D :D c-vitamiinia käski syömään (hedelmien muodossa), jotta saataisiin tuo hemppa nousemaan ja 2 tabua saan vetästä nyt kerralla, miten se olikaan saiko ne ottaa samalla kertaa vai eri aikaan? jäi se epäselväksi


Liikkumaan tosiaan on pakko alkaa, tai sitä ollaan kohta sellaisia rantapalloja että, uimaan meinasin aloittaa ja pyöräilyä kanssa..ihan olotilan mukaan...mutta nyt muihin hommiin


Perfekta ja hattivatti 29+2
 
:wave:

DJ Mussukka: Haluatko vielä kertoa synnärin niin lisätään sekin listaan? Ja tervetuloa! :wave:

Perfekta: Ihan näpsäkästi noussu paino :D :saint: Ja aika tympeitä uutisia kyllä :( Ja niistä rautatabuista.. Mä otan ite kaks kerralla. Jos ottasin erikseen, en varmaan muistais. Ja näin on helpompi pitää se tauko maitotuotteista ja kahvista =)

Ajattelin tänään soitella neuvolaan josko niitä verikokeiden tuloksia olis jo tullu :| Ei kestä odottaa...

Nyt suihkuun :wave:

emmamma & alma 30+0 :heart: (hui! :eek: )
 
Ai niin.. Ihan meinasin olla hurja ja alkaa miettimään ja listaamaan mitä kaikkia pikkujuttuja vauva tarvii.. :saint: Niinku vaippoja ja sellasia. Kai noita vaatteitakin pitäis pikkuhiljaa alkaa pesemään. Sais vaan ekaks ostettua lipaston niille.
Ja omaa listaa synnärille.. Sitä on niin helppo päivitellä kun nakkaa jääkaapin oveen ja kirjottaa sitä mukaa kun muistaa mitä tarvii =) Eihän tässä enää kauan mene. Ainakin nuo edelliset 10 viikkoa meni ihan hurjan nopeesti! :eek:
 
EMMAMAMMA: Mäkin oon alkanut miettimään että pitäis varmaan alkaa ihan tänne kotiinkin ostelee kaikennäköistä tavaraa; vaippoja yms tuonne hoitopöydän laatikkoon.
Mullakin kun on vähän jäänyt kesken toi vauvan vaatteiden pesu, osa on pesty ja nyt kun muutettiin niin en enään ole varma kaikista vaatteista että mitkä on pesty ja mitkä ei :ashamed:

Niin ja MITÄS SINNE SYNNÄRILLE SITTEN TARTTIS MUKAAN? :ashamed: tälläsenä ensikertalaisena kun ei oo mitään hajua. Ja mitä vaatetta vauvalle? :O

Mä oon kyllä välillä ottanut rautatabun maitotuotteiden yhteydessäkin melkein tai sitten juonu/syöny jotain missä on maitoa 2h ennen tai jälkeen :( Hitto jos nyt ei tuon takia nouse se hemppa (tosin mulla se oli viimeks kun mitattiin eli oiskohan ollu heinäkuun alussa niin se 122 ja lääkäri sano että se ois ihan ok mutta terkka käski alkaa raudan..)
Että toivottavasti ei sitten ois tippunutkaan.
Mä en edes tienyt että niitä vois 2 ottaa kerralla, oon luullu että pitäis olla jokunen tuntu ainakin väliä :eek:
Kestääkö vatsa sitten hyvin sen, jos jollain noita MATRIFOLIN:eja oli.. mä kyllä meinaan voisin kanssa alkaa vetämään 2 kerralla koska muuten varmaa jatkuu tuo että saatan jotain maitopohjasta välissä nauttia :snotty:
Kyllä se terkka jotain mainitsi joskus että jos joutuu alkaa syömään rautaa niin ois hyvä pitää se 2h väli mutta ei sitten kuitenkaan enään sanonu mitään kun käski mennä ostamaan noita..
Ja mulla oli nyt n. viikon tauko noissa raudoissa kun en ollu "ehtinyt" käydä ostamassa uutta purkkia.
Mullahan on vain tuo 30kpl purkki kun tiiä miten vatsa kestää niin :whistle:

Mutta pitää mennä laittaa pyykki kuivumaan :| :wave:
 
Soitin neuvolaan, hemoglobiini 118 niin käski alkaa syömään rautaa ja streptokokki-näyte mikä otettiin alapäästä oli negatiivinen.

Oli jotenki tosi töykeen kuulonen se mun täti puhelimessa niin ei sitte kiinnostanu alkaa kyselee että onkos täällä meillä Turussa niinku mitään synnytysvalmennusta tai sairaalaan tutustumista ku kukaan ei ole niistä mitään puhunu. Meen seuraavan kerran neuvolaan 3 vkon päästä niin kattoo sitte jos jotai kertois. Olishan se nyt kiva tietää minne pitää mennä ku synnytyksen aika on. Tai no tien mä nyt missä TYKSissä on äippäpoli mut mennäänkö sinne sitte vai jonneki muualle..Noh, en nyt ole ajatellu viel hetkeen synnyttää et ihan sama..

Tarttis varmaan lähtee ostaa rautaa ja Canesten-puikkoja, jos se valkovuoto sillä häipyis sitte.

Oon sit melko ahkerasti kutonu, ku puuttuu enää toinen hiha paidasta ja sit tietty yhditäminen ja kaula-aukon resorit, mut kuitenkii. Etu- ja takakappaleet ja toinen hiha valmis :) Mitäs sitä sitte kutois ku toi on valmis...

Mutta jos tekis itsestään ihmisen näköisen ja lähtis liikkeelle :wave:

Sanna ja Nipsu 27+2
 
Sanna:mä oon kans ihan pihalla noiden synnytysvalmennuksien kanssa, kun en saa neuvolasta selvää vastausta siihen, että onko siellä erikseen jotain valmennuksia vai meenkö vaan Naistenklinikalle. Ehkä jos taas ens kerralla kysyn niin voisin toivottavasti jo saada kunnon vastauksenkin... :whistle: Niin ja tosi nätit on noi vaunut! :)

Helmentyttö: teillä kans komeat kärryt!:)

nita: mä oon saanu sen käsityksen, että jos rautatabujen kanssa ottaa maitotuotteita, niin niiden vaikutus ei tehoa. Eli siks niitä kai pitäis vältellä. ;)

Katoin äsken Kelan sivuilta tota äitiyspakkauksen tilannetta ja tänään se on tilattu, joten 2 viikon sisään pitäis tulla! Jee, oon jo ihan kärsimättömänä sitä odotellukin :D

Mulla iski eilen päivällä mahaan joku kauhea vatsakramppi ja ajattelin, että ei kai tää vauva nyt vielä synny. teki tosi kipeetä, mut meni jonkun ajan päästä ohi kyllä. Mulla tuli eilen maha kipeeks jo siitä kun kävin koiran kanssa lenkillä ja tänään sama homma. Vaikka en käy edes pitkillä lenkeillä, sen verran vaan että saa koira hätänsä tehtyä. Ukko hoitaa noi pitemmät lenkit onneks =) mietityttää vaan et mitä työnteosta tulee... :whistle:

Kuinka usein käytte nykysin neuvolassa? Mulla muuttu se nyt niin, että tästä lähtien käyn 2 viikon välein. =)

Jos sitä lähtis laittamaan ruoan uuniin! =)

Hauskaa viikonloppua kaikille! :D

H82 27+3
 
Joo tervetuloo uusille!

Mulla on jotenki haikee olo,kaveri,jonka kans mulla ois pitäny olla la samaan aikaan on nyt synnyttämässä!Mullahan toi raskaus meni sillo kesken...Pitää vaan iloita tästä tän hetkisestä...

Meillä noi raudat sai suoraan neuvolasta ja se oli vielä se 100 kpl loota.Mulla on pelannu hyvin toi öisin sen raudan ottaminen,ei tarvii miettiä et millo saa syödä ja millo ei!

Ite en oo vielä aatellu koko sairaalakassia,saati muutakaan.Joskohan ens kuussa!

Vimpula ja Hormoonihiiri 28+0
 
Huh! :whistle: Sappihapot ja maksa-arvot kunnossa!! Jippii! :D Hemppa oli 99. Sanoi th (ompas mun omalla tätsyllä mukava sijainen =) ), että 95 on se joku raja-arvo. Jos sen alle menee, pitää mennä äippäpolille.

nita: Niinhän tuo th sano, et aamuin illoin pitäis ottaa :saint: Otan kuitenkin kaks kerralla. Ja synnärille mukaan.. Hmm.. Liivinsuojia, bepanthenia rinnanpäille (on mulla kyllä se aina mukana kun käytän huulirasvana :D ), lukemista, siteitä kotiin lähtöä varten.. Kaikkee, emmä muista! B)

HE82: Mulla oli eilen nla, ja 11.9 (eli vajaa 3 viikon päästä) olis ollu seuraava, mutta tää sijainen oli sitä mieltä et menisin viikon päästä perjantaina käymään =)
 

Yhteistyössä