*Marrastähdet -07 elokuun eloilla*

Heips!

Saikku vaan jatkuu ja eipä musta kai oo työntekoon enää ennen äippäloman alkua....lähinnä yrityksenä tuntuu tällä hetkellä olevan sinnitellä kotioloissa niin pitkälle kuin mahdollista, keskiviikkona kävin taas lääkärissä ja nyt oli kohdunsuu alkanu pehmentymään ja lyhentymään :| Antoi suoraan kontrolliajan kolmen viikon päähän, tähän asti on itse pitänyt soitella ja varata lääkäriaikaa, jos siltä on tuntunu aina kulloisenkin saikkupätkän päätteeksi. Vaikka uutiset ei olleet niin kovin kivoja, niin kerrankin tuli sellanen olo, että joku oikeesti kuuntelee ja vihdoin uskoo, että mulla on usein tukala olo supistusten takia ja töitä en millään pysty tekemään.

Mikäs muuten on raja, jolloin lapsen annetaan ilman estelyjä syntyä? Onkos se vielä rv 34 tai sinnepäin?

Tänään alkaa sitten muuttotavaroitten roudaus uuteen kotiin :) Itse en aio kantamiseen osallistua, jos jaksaisin sitten edes laittaa jotakin uudessa paikassa laittaa paikoilleen pikku hiljaa....tää on meitin eka oma asunto ja sitä on nyt kolme neljä kuukautta rempattu ja vielä on kesken, mut tavarat saadaan vietyä eikä tarvitse siis syyskuusta maksaa vuokraa, ollaan evakossa vielä ehkä parisen viikkoa tai niin kauan ku tarttee. Pieni nettitauko tulee varmaan hetkeks, mut kestänen sen kuin nainen :D

Nyt on pakko mennä huilimaan kun taas rupes niin supisteleen, kun äsken ihan vaan tiskit tiskasin pois.....kurjaa!!

Vattihattu ja ernopirkko rv 28+2 :heart:

Ei oo jotenkin jaksanut kirjotella, enkä nyt varmaan oo iha kärryillä mistä ootte puhuneetkaan..Tuo esikko pitää kyl mamman sen verran liikkeellä, ettie oikeen muuta jaksa..on nimittäin kunnon uhmis vai mikä lie..huoh, hermot riekaleina :(

Sannan vaunut oli ainakin kivan näköset..

Ja tervetuloa uusille(olihan teitä useempi?) parempi myöhään kuin ei millonkaan mukaan:)

Meil on maanantaina ylimääränen ultra, miun lääkityksen takia, mut hitto tätä muistia, miun piti aamulla soittaa neuvolaan ja kysyä missä se ultra on..voi hitto..pitänee heti ma aamulla sit soitella, ei ois kiva väärään paikkaan mennä oottelee..
Jänskättää kyl vähä, näyttääkö masu-hän meille tällä kertaa kumpi on.

Tuntuuko muilla muuten jo ylämahalla asti potkuja yms.? Mulla välillä, etenkin kun makaa niin vaeltaa tuossa ylämahalla asti jokin möykky:)

Juu, no on taas mentävä..
M ja Onni-Ilona 28+6

emmamma hyvä että arvot kunnossa.

Ja joku, oliks se Spy, oli mun kutomisohjeista saanu selkoa, hyvä niin =)

Mun piti sinne apteekkiin lähtee mut en mä pääse täältä meen pihasta autolla pois, kiva kiva. Tossa tehdään asfalttia ja tänne on vaan toi yks tie, ku on päättyvän tien päässä nää talot missä asustellaan. Ja joku 20 äijää ja ollu nyt varmaan tunnin ja pari pientä kohtaa mitkä pitää uudelleen asfaltoida.

Vattihattu koitahan jaksaa.

Jotai muutaki piti kommentoida mut enpä nyt muista.

Töihinki soitin äsken ja kerroin että en saa edelleenkään tehdä ku kevyitä hommia niin meen myymälävastaava oli mulle laittanutki vaan niitä kevyitä hommia, hyvä niin. Vko viel lomaa ja sitte töihin. Toisaalta ihan kiva mennä, ku tietää että ei tarvii enää kauaa töissä olla ja toi on kiva työpaikka missä oon. Meitä on joku 11 naista ja kaikki on tosi mukavia, Tokihan niitä riitoja yms välillä syntyy, ku pelkkiä muijia töissä, mut kaikki on aina selvitetty.

Tekis nyt on asfaltin jo, prkl. Ei voi kestää näin kauaa..

Tein muuten eilen ekan kerran elämässäni Masaliisaa elikkäs mokkapaloja. Jos/kun täällä on porilaisia niin ainaki heidän pitäs tietää toi Masaliisa-sana :LOL: Se on vissiin joku porilainen nimi kyseiselle leivonnaiselle.. Tuli muuten hyviä, nam nam.

Jospa mä nyt pikku hiljaa pääsisin ulos täältä kämpästä.

Meen koittaa :LOL: :wave:

Sanna ja Nipsu 27+2

Heipä hei!

valmennuksista oli jotai puhetta jollai..minulle th sano jo jotai kuukausi sitte millon alkaa ja anto lapunki siitä. meillä ois eka perhevalmennus 6.9.

tuntuuko muilla väliin niiku jotenki painas kohdunsuulle tai jotain,semmonen inhottava tunne?mietin vain että toivottavasti normaalia,että ois kaikki kunnossa.tiistaina ois lääkärineuvola,siellähän se kyllä sitten selviää..vaan enpäs taida uskaltaa tänää lähteä jokapäiväselle kävelylle..

Mulla nousee kohta hirvee stressi ku pitäs se asuntoki löytää ja ei oo enää ni pitkä aika vauvan tuloon,ois kiva alkaa laittaa jo kaikki valmiiksi..toivottavasti syys-lokakuun vaihteelle viimestää sais muuttaa.

mutta nyt levähtelee..aika uneton yö takana
|O

miiku 27+3

Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Huh! :whistle: Sappihapot ja maksa-arvot kunnossa!! Jippii! :D Hemppa oli 99. Sanoi th (ompas mun omalla tätsyllä mukava sijainen =) ), että 95 on se joku raja-arvo. Jos sen alle menee, pitää mennä äippäpolille.
Mulla oli tuo hemppa pitkän aikaa alle 90, mut ei ne mua mihinkään eteenpäin laittanu...... tossakin on varmaan lääkäri/terkka kohtasia eroja....kai
Nyt se on ollutkin sitten hiukan päälle sata niin ei olla enää sen kummemmin seurattu, joka kerralla kyllä normaalisti tarkistavat.

HE82, mulla edelleen neuvola kuukauden välein, tai no alussa pitkään oli vaan kuuden viikon välein ja nyt sitten on kuukauden välein. Tosin joitakin ylimääräsiä lääkärikäyntejä on ollut supistusten takia.

Vauvan tarvikkeista, mitään en ole oikein vielä valmiiksi laittanu, sen verran katselin vaatteita että niitä on tarpeeksi mutta en ole vielä vaatteita pessyt, tuolla ne on kasseissa ja pusseissa joten pitäisi aloittaa niiden peseminen ja laitella tuonne hoitotason alle kaappiin. Just rupesin miettimään tänään että pitäis niitä vaippoja sun muita hakea valmiiksi ettei jää kaikki viime tippaan. Ja pitäisköhän ostaa varalle tuttipulloja ja tuttejakin.
Tänään sain kaverilta Pikku-ruun kantoliinan, ihan kiva koska olin ajatellut sen joka tapauksessa ostaa, nyt ei sitten tarvitse =)
Uusia lakanoita pitäis ommella pinnasänkyyn, onmeillä noita vanhojakin mutta jotenkin on kiva laittaa vauva sitten ihan uusiin lakanoihin.

Joitakin uusiakin oli tullu tmukaan, joten tervetuloa :wave:

katjuza ja ilmarijalmari 28+3

Joku kyseli niistä neuvolaväleistä, nyt oli tämänpäiväisen ja edellisen väli 3 viikkoa ja seuraavan ois laittanu 3.9 alkavalle viikolle, mut lähetään sinne laivalle just, eli pari viikkoo ois ollu väliä, mut nyt tuleekin noin 3 viikkoa, mut ei se oo niin nöpönuukaa, kyllä sitä kerkee siellä neuvolassa ravaamaan kylästymiseen saakka kun alkaa viikon välein olemaan :D noin 30 viikolta eiköä se ala 2 viikon välein olemaan ja sit viikolta 36 joka viikko...mut takas ruuan laittoon

Mulla neuvolaväli ollu 4 vkoa, mut viimeks ku oli sijainen, niin anto ajan 5 vkon päähän ja nyt eilen, ku sain uuden ajan niin se on 3 vkon päästä ja sitte se täti sano, et ku ens kerralla meen niin tulee tasan 30 vkoa täyteen, että siittä eteenpäin käyn 2 vkon välein sitte ja se, jouduinko/pääsenkö viel ultraan, selvii ens vkolla siellä istukan paikan tarkastus-ultrassa.

Ihanan lämmin, auton mittari näytti tossa joskus kahden aikaan +24.5 ja nyt olen istuskellu tossa ulkona ja kutonu hihaa, alkaa seki olee pian valmis.

katjuza ootko ihan lakana kankaasta tehny lakanoita vauvalle vai mistä? Ja minkä kokoisia? Ajattelin vaan, ku siskolla on ompelukone jos menis kans vähän ompelee lakanoita.

Sitte tyhmä kysymys: Käyttääkö vauva tyynyä nukkuessa ja jos niin millaista?

Ja miten ootte pukenu vauvan talvella vaunuihin? Mitä kaikkee päälle? Peittoja? Mä oon ihan pihalla.

Mäki ajattelin alkaa ottaa tota rautaa yöllä ku käyn vessassa, otin Retafer-nimistä, ku olen tota muistaakseni joskus syöny, sillon ku kävi verta luovuttamassa ja musta toi sopi mulle. Se sano vaan se terkka et kokeilemalla löytää sopivan. Otin sit tollasen 30 tabun laatikon eka ja jos on sopiva niin otan se isomman lootan sit seuraavalla kerralla.

Just laitoin pesukoneen päälle, en oo yli vkoon pessy pyykkiä :whistle: En oo muka ehtinyt :LOL: Onneks on paljon vaatteita..

Jos menis keittää kahvit ja söis vähän masaliisaa, nam nam.

Mä täällä flunssassa oon jo kolmatta päivää. Ei yhtään kiva kun saa keuhkonsa pihalle rykiä ja koko pää tuntuu olevan limaa täynnä.

Tänään taas mehustelin koko päivän viinimarjoja lapsuuden kodissani. Jokohan ne nyt riittäis koko talveksi...toivottavasti sillä enää en kyllä marja metsään mene ja viinimarja pensaatkin on jo tyhjennetty.

EMMAMAMMA: Mun kaveri synnytti joitakin viikkoja sitten ja sille oli lastenlääkäri sanonut että enää ei suositella bebanthenia laitettavaksi rintoihin imetyksen aikana, koska ei olla ihan varmoja imeytyykö siitä jotain vauvaan ja mitä se aiheuttaa. Kaverini olikin sit ostanut jotain ihan siihen tarkoitukseen tarkoitettua rasvaa apteekista, merkkiä en nyt muista, semmonen tosi pieni tuubi. Mut sitä samaa rasvaa on kuulema synnäreilläkin ja sitähän saa siellä ollessa käyttää ja saa tarvittaessa mukaankin pieneen purkkiin, eli ei tarvii omia rasvoja ottaa mukaan sairaalaan. Hankkii vasta kotiin sitten. Ainakin täällä Kaks:ssa sellainen käytäntö.

Sanle ja Dj 28+3

Sanle: Häh? Bepanthenia nuo aikasemmatkin lapset on saanu muodossa jos toisessa. Odotusaikana mun huulirasvana, vauvana pyllyrasvana (en oo vielä parempaa löytäny), ja esikoisen aikaan rintoihin. En kyllä ymmärrä... :eek:

Sanna: Eiks noi vauvan petivaatteet oo aika standardi kokoisia. Mulla ainakin toi peite on muistaakseni 120x80cm ja tyyny 50x35, ja sen kokoisia taitaa olla kaupassa myytävät pussilakanat ja muut. Mä oon ainakin ihan tavallisesta lakana kankaasta niitä tehnyt. Pinniksen standardi patja taitaa olla sen 120x60cm, joten aluslakanat sen kokoisia että mahtuu taittamaan ne patjan alle. Mun mielestä tyynyä ei suositella kyllä alle 1v. Ihan sen takia että jos pyörähtää mahalleen ja kasvot jää pehmeään tyynyyn, niin tukehtumisvaara. Mä ajattelin käyttää ainakin alkuun ihan vaan tyynyliinaa, se on kätevä vaihtaa jos pukluja tulee, niin ei tarvii koko aluslakanaa joka kerta vaihtaa.

kyllä sitä ilmeisesti edelleen saa lapsen iholle laittaa, mut ei suositella imetyksen aikana rintoihin kun joutuu suun kautta elimistöön sisään ja sen vaikutuksista ei olla sataprosenttisen varmoja. Minäkin oon aina luullu että sitähän sitä laitetaan ja näkyy bebenthen paketissa edelleen lukevan että sopii nännihaavoihin, eikä tarvitse huuhdella ennen imetystä. Mutta siis joku Kaks:n lastenlääkäri oli sanonut näin pariviikkoa sitten, että: "uusi ohjeistus on ettei enää suositella käytettävän nännihaavaumiin imetyksen aikana." Tuskin siitä nyt mitään suurta haittaa on ku on ennenkin käytetty, taitaa olla tätä nykyajan ylivarovaisuutta. Mutta toi mun kaveri sanoi, että se toinen rasva on kuulema paljon parempaakin ja auttaa välittömästi. Hänkin oli ekan lapsen aikaan käyttänyt bebenthenia ja luullut että nytkin vois käyttää, kunnes lääkäri oli ohjeistanut. Joten itse ajattelin sitä hankkia, kun ei mitenkään erityisen kallistakaan ollut ja tehokasta kuulema.

Moikka moi!

Mäkin kävin eilen neuvolalääkärissä. RR 102/61, HB 107 ja sf 30. On tuo masu "hiukan" kasvanut :D Painoa nyt tullut yhteensä 11kg, viimeksi paino nousi koko raskaus aikana 18kg.

Multa on kans HB mitattu neuvolassa melkein joka kerta. Ihme touhua, et siitä pitäs säästellä.
Ihana, et jotkut osaa neuloa.. :ashamed: Mä en osaa.. :whistle: Joskus kouluaikoina oli pakko, mut nekin jäi sillon puolitiehen.. :D
Noita vauvan lakanoita mäkin olen aatellut ommella. Saas nyt kattoo, millon sellasta aikaa mahtais tulla eteen, kun tuntuu et ei kerkee tehä mitään ylimäärästä.

Mulle annettiin synnäriltä viimeksi mukaan purkki jotain lampaanvillarasvaa tai vastaavaa.. ja oli tosi hyvää nännihaavaumiin. Sitä ajattelin nytkin hommailla, jos täällä päin ei oo sairaalasta mahollisuus saada kotiin mukaan.

Mun veljelle syntyi perjantaina poikavauva :D Ei mitään kovin hyviä kokemuksia oo tutuilla tuosta Kaks:ista.. kaikilla ollut jotain hämminkiä..ihme juttu! Oon ittekkin siellä syntynyt, mut en kyl uskaltautuis sinne synnyttämään. No.. ei kyl Satks:stakaan mitään häävejä kommentteja ole tullut.. mut sitä nyt olis tarkotus käydä testaamassa.. (aikaisemmin olen synnyttänyt Pietarsaaressa ja Kuopiossa..)

Jotain mulla oli mielessä, mut tais unohtua tässä kuumuudessa.. mut palailen, jos tulee mieleen.

Ellu 29+4

Juu kyllähän siitä Kaks:sta on kuullut vaikka minkälaista juttua, niin hyviä kuin huonojakin. Lähinnä kun ei henkilökemiat kohtaa synnyttäjän ja kätilön välillä. Mut niin se on varmaan kaikkien synnytyssairaaloiden kohdalla. Eipä tässä taida olla vaihtoehtoa sen suhteen minne menee synnyttämään, eli Kaks:iin mennään tuli mitä tuli.

Hieman kyllä kieltämättä pelottaa kun miehen sisko synnytti aikoinaan Kaks:ssa ja pitkittyneen synnytyksen vuoksi lapsi vammautui, vaikka olivat synnytyksen aikana pariinkin otteeseen jo kärränneet leikkuriin että leikataan, mutta aina oli vaan lääkäri todennut, että kyllä se sieltä tulee. No kyllähän se tulikin, mutta sillä seurauksella että lapsi oli puolituntia ilman happea ja sai elinikäisen cp-vamman, eikä kävele koskaan.

Mut onneks viime aikoina oon kuullu vain positiivisia palautteita Kaks:ssa synnyttäneiltä, että kai se on vähän tuurista kiinni miten menee.

Sanle: Oiskohan sama lääkäri ollut näillä munkin tutuilla.. samanlaiset vastaukset tullut.. Veljen poika oli vajaat viikon tehohoidossa "pienien ongelmien" takia ja kaveri käy edelleen sairaalalla terapiassa vuoden takaisen synnytyskokemuksen takia. Mä en ymmärrä, et mikä ihme siellä on ongelma sektion tekemiseen, jos sellaseen todella olis tarve.. Ihan itku aina meinaa tulla, kun kuuntelee näitä juttuja :ashamed: Toivotaan, et sulla kuitenkin menee kaikki hyvin!!

Ellu: Joo aikoinaan siellä on ollu kans joku hirmu lääkäri, jolle sektio on ollu vissiin jotain hömpötystä ja luonteenheikkoutta. Äitini on aikoinaan saanu sen kanssa taistella, vaikka äidin papereissa on lukenutkin että ehdoton sektio ahtaan synnytyskanavan ja suurikokoisten vauvojen takia. Se tyyppi ei onneks enää oo siellä, vaan taitaa olla jo eläkkeellä. Mut kai siellä on jo uusia toheltajia. Miehen siskoilla on muutenkin huonoja kokemuksia Kaks:sta Toinen siskoista synnytti yli 6kg pojan siellä. Oli ollut piilevä raskaus diabetes. Annettiin mennä 2 vk yli ennen kuin käynnistivät ja alakautta piti synnyttää. Ihan ihmiskidutusta ja kuten olettaa saattaa niin miehen siskolla ei mitään muistikuvaa koko synnytyksestä. On tehny suhteellisen kipeää. Sitten kun olivat jälkikäteen hoitovirheestä kyselleet niin kukaan ei ollu suostunu mitään puhumaan, hiljaa olivat vaan olleet. Mutta eipä tässä auta ku sormet ristiä ja toivoa että itsellä kaikki menis hyvinja sattuis hyvä kätilö ja lääkäri kohdalle, kun ei tässä hirveästi noita vaihtoehto sairaaloita lähettyvillä ole, niinku esim. jossain Helsingissä

Sanle: Ahaa... No täytyy toivoa että tää kolmonen osais oikean imuotteen heti, niinku poikakin =) Esikoiselta se oli hukassa tarpeeksi pitkään :kieh:

Sanle ja Ellu: Kamalia synnytyskokemuksia! :eek: Mä kyllä varmaan ite menisin lasketun ajan lähestyessä jollekin toiselle paikkakunnalle synnyttämään... :ashamed:

emmamamma kieltämättä niitä negatiivisiä kokemuksia on kerinnyt kuulemaan monta, onneksi myös positiivisia. Lähimmät synnytyssairaalat taitaa sitten kaks:n jälkeen olla Oulussa ja Kuopiossa, molempiin meiltä noin parisataa kilsaa. Ja kun ei tässä esikoista odottaessa voi oikein tietää että tuleeko se kahta viikkoa ennen vai kaksi viikoa LA.n jälkeen ulos, niin taitaa jäädä ne muut synnytyssairaalat suosiolla. Ei taida budjetti riittää niin pitkään hotelliasumiseen. Ja samallalailla ne varmaan mokailee muissakin sairaaloissa, on vaan eniten kuullut palautetta tuosta Kaks:sta kun siellä useimmat tutut synnyttäneet.

Kieltämättä miehen molemmille siskoille on sattunut p*ska mäihä tuon Kaks:n suhteen, kun molemmille ongelmia ollut, mutta toivotaan ettei tämän sisarusparven perinne jatku ja meillä menis kaikki hyvin.

emmamamma: : Helsingissä Naistenklinikalla olisi aikomus pienokainen tähän maailmaan saattaa. Eli HYKS siis. =)

Voi hirvitys mitä kauhujuttuja synnytyksistä! :/ Pahimpaankin tulee jollain tavoin valmistautua, mutta ei saa liiaksi noita ajatella. Vaikka kietämättä miettimään kyllä pistääkin...!

Huhhuh mikä päivä. Tämä mamma on painanut semmosella vauhdilla koko päivän töissä, että viikonloppu tulee todellakin tarpeeseen. Oma fyysinen kunto on toistaiseksi ollut niinkin hyvä, että melkeinpä jo pelkään, että piiputan vielä itseni viimeistään noiden töiden takia. Toivottavasti näin ei käy. :/ Heti kun siltä alkaa vaan vaikuttaa, aion kyllä melko kursailematta tepastella lääkärin juttusille...

En vielä ole laukkua H-hetkeä varten ehtinyt pohtimaankaan! Mutta tottahan se on, että sekin pitäisi saada päässä muhimaan. Muhimassa siellä jo onkin jos jonkinmoista asiaa. Huomenna, 2 vapaapäivää kun edessä on, varmaan jatkuu pienokaisen huoneen suunnittelut. :) Uskon tuon toisen puoliskon jo odottavan pelonsekavin tuntein, että mitä meikätyttö keksiikään päivän ohjelmaksi. :D Pitäisi maalit ainakin sitä pinnistä varten ostaa, niin joku viikonloppu tulisi sekin maalailtua uusiksi vanhempien luona maaseudun rauhassa. :) Niin, ja sitten olisi tosissaan tuota kaikkea enempi ja vähempi pientä tarpeellista, mitä pitäisi hommailla. Vaatteita saadaan melko hyvin veljen perheeltä, kun sieltä löytyy sekä tyttö- että poikakuosilla . Niilä pääsee ainakin alkuun. :)

Nyt alkaa Nukku-Matti heitellä unihiekkaa senverta tarmokkaasti, että petiä kohti.

Myöhäistä perjantaita vielä täältä:)

Olipas hurjia synnytyskertomuksi :eek: Sitä vaan aina toivoo,että omalla kohdalla menisi kaikki hyvin ja kohdalle osuisi kiva kätilö ennen kaikkea. Minä muistan tuon esikoisen synnytyksestä aivan yli-ihanan kätilöharjoittelijan joka siis oli ihan enkeli =) Kyseli vähän väliä mun olotilasta/jaksamisesta,hieroi selkää,kannusti koko ajan ja jutteli muutenkin. Ponnistusvaiheessa oli niin täysillä mukana että sen voimalla jaksoi. Multa tuli oikeesti ihan itku kun hän hyvästeli mut synnytyksen jälkeen. Niin suuren vaikutuksen tämä ihminen muhun teki ja elämäni tärkeimmällä hetkellä vieläpä :heart: Että onneksi on näitä ihaniakin tapauksia!

Sairaalatavaroista sen verran että kun synnärillä on kaksi kertaa tullut jo visiteerattua niin mä olen tärkeimmiksi tavaroiksi kokenut liivinsuojukset,omat (normi kokoiset :LOL: ) siteet ja alushousut. Noista kolmesta en kyllä luovu seuraavallakaan kerralla. Esikoisen aikanahan mulla ei ollut mitään noista mukana,mutta seuraavalla kerralla osasin jo ottaa mukaan. Sektion kokeneillehan ne sairaalan verkkopikkarit on varmasti tosi hyvät,mutta normaalin alatiesynnytyken jälkeen sitä kyllä haluaa laittaa omat pikkarit ja ihan tavallisen kokoisen siteen eikä niitä sairaalan vaippamalleja :D Toki jos jälkivuoto on tosi runsasta niin sitten voi olla eri juttu,mutta mä en ole koskaan vuotanut mitenkään paljoa :whistle:

Vauvalle pakkaan sään mukaan vaatteet. Jos on leutoa vielä marraskuussa niin vauva saapuu kotiin joko villavaatteissa tai sitten siinä pakkauksen vanupuvussa. Alle jotkut ohuet puolipotkarit,body ja ehkä potkarit tai jotkut housut.

Minä olen kuullut että sitruuna olisi ihan ehdoton estämään rinnanpään aukeamista ja sitä toden totta kokeilen jos sama malli alkaa kuin kuopuksen aikana. Siis sitruunasta ihan puristetaan tippa mehua tissin päähän ja that's it. Varmaan kannattaa putsata tissin pää aina ennen imetystä ettei vauva saa karvasta makua suuhunsa,mutta luulenpa että toi toimii

;)

No joo mä painun nyt lukemaan kirjaa ja odottelemaan yhden potkuja :whistle: Ne kun alkaa melkein välittömästi kun sänkyyn pääsen makoilemaan :D

LilliM+isäntä 26+2

Tänään taas huono päivä :/ ,menkkamaista juilimista aamuyöstä asti.....välillä helpottaa ja sitten taas alkaa, silleen aaltomaisesti tulee ja menee, ei kuitenkaan varsinaisesti supistele. Pitää varmaan jättää siivouspäivä väliin ja mennä lepäilemään.

katjuza ja ilmarijalmari 28+4

Yhteistyössä