*Marrastähdet -07 elokuun eloilla*

nita:olipahan lääkärireissu :( hemoglobiinia ei nää niistä sokerirasitusarvoista vaan se täytyy pyytää erikseen. Eli sillon pyydetään pvk(=perusverenkuva), josta siis ilmenee trombbarit, hb jne. Mut jos se otetaan sormenpäästä, niin sillon saadaan vaan se hemppa. Selitinkö monimutkasesti? ;)

Voi teitä onnellisia jotka pääsette reissaamaan. Ois niin kiva lähteä vielä jonnekin, mutta ei aika ja rahatilanne anna myöden... :whistle:

mulla alkaa olemaan ryhävalas-olo. mietin eilen, että kun tää olo on näin kankea jo nyt, niin mitäköhän se on marraskuussa? :whistle: niin ja ukko totes eilen illalla, että ei me voida enää oikeen halaillakaan, kun mun maha tulee tielle. :whistle:

Mutta nyt syömään! =)

H82 27+0 :heart:
 
SPy
Kyyhkynen: Runsasta on valkovuoto täälläkin, tulee ihan sellaisina holahduksina välillä. Joku kyseli myös siitä että miten erottaa lapsivedestä - ei sitä itse erotakkaan jos tihkuu ihan kirkasta lapsivettä. Äitiyspolilla niillä on sellaisia testejä millä testaavat onko lapsivettä vai jotain muuta.

Gabrielle: Kyllä se maha kasvaa - mun maha on nyt jo niin iso että tuntemattomatkaan eivät epäile vaan tulevat kyselemään että paljonko on vielä aikaa jäljellä. Toisaalta se on ihan kiva kun ihmiset ei enää arvo että onkohan tuo lihava vai raskaana :D

Tänään varasin lokakuun alkuun ajan sairaalaan tutustumiskäynnille, ja tänään olis myös toinen kerta synnytysvalmennusta. Miten muilla paikkakunnilla, järjestetäänkö teillä ensisynnyttäjille synnytysvalmennusta?

Muutenkin olen tainnut tänään olla energisellä tuulella, olen töiden lisäksi ehtinyt myös ilmoittautua mammajoogaan. Käyn tälläkin hetkellä mutta tuo nykyinen ryhmä loppuu elokuun lopussa niin löytyi lokakuulle sellainen mammajooga jota on yksi kerta viikossa. Viimeinen kerta on 4 päivää ennen laskettua aikaa - saas nähdä kuin ämmän käy...

Ens viikolla otin töistä 3 päivää vapaata niin pääsen vielä pohjois-suomeen sukuloimaan ennen vauvan syntymää.

SPy ja Iidavaltteri 29+2 ja 25 työaamua!
 
Tänään se sitte iski, ekan kerran koko kesänä, meinaan paha olo ku olin auringossa. Olin tossa lähellä yhdellä rannalla ja tunnin verran siinä auringossa istuin ja kudoin vauvan paitaa ja join vettä ja olin syöny ennen ulos lähtöö niin eipä auttanu. Tosi huono olo iski. Koitin ettii varjopaikkaa, mut eipä löytynyt ja lähdin ajelee kotiin päin. ilmastointi autossa päälle ja vähän helpotti.. Noh, sitte menin kauppaan ja ekan kerran olisin voinu jäädä sinne niiden kylmähyllyjen luo, aina ennen on tullu kylmä siellä.. Otin vaan korin ku en paljon mitään ostanu ja sit ku kävelin kassalle, alko supistelee ja kassin kantaminen autoon ei ollu kivaa.. Eilen sit taas ku kävin kunnolla kaupassa ja oli 2 kauppakassia niin ei tuntunu missään.. On tää niin vaihtelevaa.. Muutenki on iltasin ollu supisteluu vaikka juuri mitään ihmeellistä ei ole tehny ja sitä valkovuotoo pukkaa. Onneks to on se lääkärineuvola niin pitää siellä valittaa sitte.

Mä siis aloin kutoo vauvalle turkoosin väristä neulepaitaa ku ostin keltaisen toppaliivin ja toi turkoosi paita sopii sinne alle sitte, mut ne on lähinnä sitte ens kevääks tarkoitettu.. Eipä sitä edes tiedä tuleeko tänne Turkuun ees talvi taas vai ei.. Sitte olen kutonu monen monet pikku vanttuut eli lapset jos vanttuut on jollei tuntematon käsite :LOL: ja sit pikku villasukkia.. Noita vanttuita nyt kutoo äkkii ku ei sitä peukaloo niihin tuu, on joka pvälle vkossa omansa =)

Jospa nyt olis sitte sisällä kun on kuuma ja menee sit ulkoileen ku on vähän viileempi. Yleensä toi kuumuus ei mua haittaa mut kaippa se on tää raskaus sitte ja onhan tota mahaakin jo ihan kivasti, profiilissa uus kuva, eiliseltä..

Nyt tekee salaattia jos se helpottais oloa.

:wave:

Sanna ja Nipsu 26+6
 
Nyt tosi omanapaisena, sori..

En voi hyvin, pää kipeä, suppailee, ruoka ei maistu.. Nää kuulemma ihan raskaudesta johtuvia ja ei tarvi huolestua, mutta huolestuttaa tietysti. Esikoinen pitää jaksaa yksin hoitaa, onneks nyt äitini ja siskoni auttaa kun oon niin naatti :ashamed:

Joillakin vissiin sit jatkuu pahoinvointi läpi raskauden, tänään aamulla taas halailin pönttöä kolmeen otteeseen ja pakastemarjoja ainoastaan olen syönyt.

Positiivistä on että vauva liikkuu. Huomenna lääkriin ja katotaan mitä sanoo. :whistle:

Kaikille hyviä vointeja ja tuun kirjoitteleen kun olo paranee ja jaksan. :)

-Hilla- 27+4
 
Voi hilla83, koitahan jaksaa :hug: Onneks sulla äiti ja sisko apuna.

Mulla on tänään kans sen tunnin ulkoilun jälkeen ollu huono olo, väsyttää, kuvottaa, päätä särkee jne. Tossa koitin uudelleen olla ulkona kun oli vähän parempi olo niin ei, puol tuntia olin ja taas iski paha olo eli en siis mene enää tänään ulos..

Toivottavasti ne nyt ottaa sen hemoglobiinin to ku menen neuvolaan, multa on se otettu VAIN ekalla käynnillä.

Sanna ja Nipsu 26+6
 
Taas äippäpolin visiitti takana, ja vauvasilla kaikki hyvin :heart: Tyttönä oli pysynyt tämä toinenkin sankari, eli eipä tässä muuta kuin vaaleanpunaisia söpöilyvaatteita hankkimaan :D

A-vauvan painoarvio oli 1037g ja B:n 996g, kasvavat siis ihan tasaisesti ja tuollainen painoero on aivan normaali. A oli pyörähtänyt perätilaan, B oli poikittain ja potkii tuota toista päähän - tosi reilu sisko kun heti kohdussa muksii ;) Luulisi kyllä että jos kovin epämukavaksi menee niin ymmärtäisi tuo A etsiä itselleen paremman asennon, se vois ollakin sitten pää alaspäin niin ei tarvisi siihen sektioon lähteä..
Lääkäri kyllä sanoi että siitäkin on ruvettu joustamaan, ettei A-vauvankaan välttämättä tarvitse olla raivotarjonnassa jos synnytys on edellisellä kerralla mennyt ongelmitta, mutta en taida olla niin (tyhmän)rohkea että lähtisin perätila+poikkitila-yhdistelmää alakautta puskemaan.

Voisin kyllä muutaman painavan sanan sanoa noista ihanista kandeista jotka tuolla polilla käyvät meillä raasuilla harjoittelemassa.. :kieh: Ei ollut nimittäin kovinkaan mukava kokemus kun äärimmäisen hermostunut opiskelija yrittää suorittaa alatutkimusta TÄYSIN VÄÄRÄSTÄ REIÄSTÄ |O Onneksi se lääkäri huomasi mitä oli tapahtumassa, muuten olisi neitonen tainnut saada napakan potkun nivusiin..

Tästä lähtien tihenevät nuo polikäynnitkin, kahden viikon päästä jo seuraava aika. Mietin vaan että ei kai tähän väliin mitään neuvolaa enää kannata varata, mutta varmistan sen kuitenkin soittamalla huomenna.

Nyt tuli jo melkoisen painavaa tekstiä ja semmoisella nuotilla siitäkin, että jos yhtään alkaa tuntumaan siltä että supistukset tulevat säännöllisesti tai muuten olo on sellainen epänormaali niin heti näyttäytymään polille/synnyttäjien vastaanottoon. Ja kyllähän ne aika kriittiset viikot alkavat olemaankin, kohdunpohjankorkeus on nyt yhtä iso kuin esikoiselta rv 39, ja vielä olisi vauvojen hyvä pysytellä kasvamassa pidemmän aikaa. Toivotaan että paikat kestää!

Liituraita ja tytöt 28+1
 
Moi!

Olen käynyt lueskelemassa juttuja, mutta kirjoitan eka kertaa.
Liikkumisesta on kirjoiteltu ja kysyisin, että onko teillä muilla tullut jopa pienestä kävelylenkistä lonkkanivelet ihan ympäri kehon kipeeksi? Alaosasto on välillä niin kipeä juuri liikkumisesta, että jalan nostaminenkin tekee kipeää.

Sajoko 27+1
 
kävin eilen lääkärissä ja jatkoivat sairaslomaa.kohdunsuu oli ok ja silleen kaikki ok.teki tietenkin sisätutkimuksen ja nyt on eilisen ja tämän päivän tehnyt käveleminen vaikeaa ja hirvee painon tunne alapäässä varsinkin kun menee vessaan :( jonkun verran supistelee mutta ei mitenkään kipeää tutkimus kävi kipeää tonne kohdunsuulle,oli oikein kosketus arka,onko muilla ollut niin?
jos ei ala helpottaan niin täytyy soitella neuvolaan

onko muilla muuten lapset olleet mustasukkaisia kun on vauvan tavaroita esillä tai katseltu?meillä tuo 2v tänään nosti sellasen metelin kun laitoin turvakaukalon pehmusteet pesun jäljiltä paikoilleen että hän on vauva ja se koppa on hänelle.se olisi autoon pitänyt viedä että poika saa nukkua vauvana :D
raukka luulee tietenkin että hän on se ainoa vauva ja sitä odotetaan.uhma vielä päällä siihen niin kaikki on täydellistä :whistle:

hilla83:toivottavasti olo kohenee ja onneksi sinulla on apujoukkoja siellä.ei ole varmaan kovin kivaa kun ajattelee että pahoinvoinnista pääsee eroon jossakin vaiheessa ja se ei lopukkaan tai alkaa uudelleen :/

LiituraitaRuutupaita:eek:li varmaan kiva tunne olla siinä kun toinen on ihan hermona ja ei tiedä mihin sormensa laittaa :whistle: juu ois varmaan tiennyt sen jälkeen jos olisi erehtynyt,lienekkö nukkunut luennoilla.oliko muuten mies vai nainen se kandi?

körömölli ja viikoilla jotakin 27 (ei vaan pysy tarkoilla laskuilla) :D
 
hilla: Jaksamisia! :hug:

sajoko: Mulla ei lonkat kipeydy kävelystä, vaan liian pitkään paikalla olosta. Liitoskipuja... :/ Aina aamusin kävelen tunnin kaks ku ankka.

Liituraita: :D Heh! Mielenkiintonen lääkärireissu!

Omaa napaa: Just tulin lääkärineuvolasta. Kaikki muuten ihan hyvin, mut hemppa on vaan 88 :eek: Huomenna labraan verenkuvaan ja sappihapotkin katotaan kutinan ja turvotuksen takia. Jippii... Just eilen mietin että tää raskaus on menny aivan loistavasti! Se siitä sitten. Lääkäri sano vaan että jos ei nouse hemppa (luulen kyllä että nousee), joudun sairaalaan. Mihis lapset sitten? Mies on kuitenkin töissä, eikä sukulaisiakaan asu lähellä.

Täällä on taas kamala ukkosmyrsky tulossa! :eek: Ulkona on pimeää niinku yöllä ja salamoi koko ajan.. Ihmisiä kehotetaan pysymään sisätiloissa! Aikamoista taas...

emmamma & alma 29+5 :heart:
 
hilla83 Jaksamisia!! :hug:

Liituraitaruutupaita No HuhHuh! Ei oo totta...Hiukan oli varmaan kandi nolona :x

emmamma Olipas hemppa alhanen, toivottavasti siitä nopeasti nousee!

Tääläkin tosi huono olo, eilen yritin kävelylenkillä käydä, niin sen jälkeen joka paikkaa kolotti, ja perjantaina pitäisi töihin mennä... taidan käydä pyytämässä lisää lomaa työterveydestä :ashamed:

Ja labratuloksistani kun kävin kyselemässä paikallisessa terveyskeskuksessa, antoi se nainen siinä neuvonnassa mulle ne tulokset (jotai latinankielistä tekstiä )ja sanoi ettei oo ihan kunnossa kaikki,että lääkäri haluaa mun kanssa jutella, niin sain soittoajan lääkärille perjantaiksi :eek: en ihan ymmärtänyt,kun jos ei kerta kaikki ole kunnossa, niin miksi vasta perjantaina soittaa!? jotenkin muutenkin hankalaa tuo terveyskeskushomma, itse en siellä ole ennen raskautta joutunut käymäänkään, kun on onneksi työterveys, jossa ensisijaisesti pitää käydä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
hilla: Jaksamisia! :hug:

sajoko: Mulla ei lonkat kipeydy kävelystä, vaan liian pitkään paikalla olosta. Liitoskipuja... :/ Aina aamusin kävelen tunnin kaks ku ankka.

Liituraita: :D Heh! Mielenkiintonen lääkärireissu!

Omaa napaa: Just tulin lääkärineuvolasta. Kaikki muuten ihan hyvin, mut hemppa on vaan 88 :eek: Huomenna labraan verenkuvaan ja sappihapotkin katotaan kutinan ja turvotuksen takia. Jippii... Just eilen mietin että tää raskaus on menny aivan loistavasti! Se siitä sitten. Lääkäri sano vaan että jos ei nouse hemppa (luulen kyllä että nousee), joudun sairaalaan. Mihis lapset sitten? Mies on kuitenkin töissä, eikä sukulaisiakaan asu lähellä.

Täällä on taas kamala ukkosmyrsky tulossa! :eek: Ulkona on pimeää niinku yöllä ja salamoi koko ajan.. Ihmisiä kehotetaan pysymään sisätiloissa! Aikamoista taas...

emmamma & alma 29+5 :heart:

Emmamma: jos sulla on sappihapot nousussa(kutina+turvotus) niin joudut kyllä osastolle, niin se jouduin minäkin esikoisesta vaikka arvot oli jtn alle 20 luokkaa, raja on 6...kun osastolla oli äitejä joilla oli toista jopa kolmatta sataa ne arvot...ja siellä makoilinkin sitten useamman viikon...saas nähä miten nyt sitten menee, otetaan taas ensi viikolla arvot uuestaan miulta.
Eikös jos sairalaan joudut, niin lapset pääse päivähoitoo?kerta mies on töissä?

mut omaa napaa ( .): täällä rauta on tehnyt mahan kovaksi ja pöntöllä käyminen ei ole kivaa..
masu alkaa olemaan aika pinkeä, nukkuminen ei meinaa onnistua kuin toisella kyljellä, jos asentoa vaihtaa niin alkaa masua kivistämään(supistus?) Täälläkin perjantainen neuvola hirvittää, pelottaa paljonko on painoa tullut, kun tälä viikolla on tullut syötyä vähän rasvasempaa ruokaa..
:ashamed:
mut nyt on kauppaan lähdettävä

Perfekta ja hattivatti 29+0 :heart:
 
Neuvolastakin suoriduttu kunnialla. Elikkä omaa napaa.... Sf mitta on pompannut nyt 27, eli keskikäyrällä mennään nyt. Paino noussut 260g/vko elikkä nyt ollaan alkuun nähden hiukan yli 2 kg plussan puolella. Hemppa 116 ja täytyisi muistaa kävästä ostamassa sitä juotavaa rautalitkua lisää, sillä se taasen nousee. Otetiin verestä sokeriarvot, kun valittelin tuota huimausta, mutta ihan OK sekin oli. Nyt täytyy muistaa syödä useasti pieniä annoksia. Pyysin että pääsisin pissakokekeeseenkin ja tarttisi varmaan huomen aamulla käydä viemässä se labraan, niin saavat tarkistaa ettei ole pöpöjä pissassa.
Ihanaa .... kaverini sai pienen pojan eilen B) :flower: Täytyy mennä katsomaan kun kotiutuvat sairaalasta ja antavat luvan vierailijoille. Itse varmaan pitäydyn taas siinä viikkoon ei vieraita synnärin jälkeen, saa itse rauhassa tutustua vauvaan.
Olipas jollain hemppa alhaalla... mulla oli sairaalasta lähtiessä 70 ja kieltämättä hiukan huippasi silloin.
Napa ei ole pullahtanut, ei se kyllä edellisestäkään pullahtanut... tyttö keskustelee navan kautta vauvalle kaikenlaista. ja kovasti taputtelee ja silittelee vatsaa. Onpas saanut parit napakat potkutkin käteensä =)
Täytyy tässä jossain vaiheessa alkaa tyttöä valmistelemaan siihen että äiti voi joutua lähteä yöllä sairaalaan kun pikkukaveri alkaa ilmoittamaan että haluaa katsomaan isosiskoa, ettei pelästy kun äiti ei olekkaan aamulla kotona kun herää. Mitenkäs muilla on kerrottu tulokkaasta sisaruksille?
Jeps tää taas tältä erää ja hyviä vointeja kaikille! :wave:

viivin+kaveri
29+6
 
EMMAMMA: juu täällä on kyllä oikeen mukava ukonilma ja tosiaan pitäis sisällä pysyä :O muuten hyvä mutta koirat pitäisi kuitenki käyttää ja kelassakin asioida ^^ no jos tosta uskaltais autoon vielä juosta :D
tosi outoa kyllä että päivällä näin kova ukkonen :whistle:

HE82: juu tajusin, mä vaan luulin että ne kaikki näkis siitä sokerirasituksen tuloksesta :) no ei nyt sitten otettu mitään että jos vaikka sitten parin viikon päästä terkka ottas ihan vaikka sormenpäästä, eniten mua se hemppa huolettaakin.. pitäis varmasti käydä ostamassa niitä rautatabuja ja ihan suosiolla syödä niitä ettei sitten laskis liian alas..
EMMAMMA: onkos sulla sitten ollut tota väsymystä yms kun noin alas on tipahtanut?
mua väsyttää mutta en saa yölllä oikeen unta ja herään monia kertoja,vessaan yleisimmin tai sitten on vaan huono asento tms :(

Että mua kyllä alko ottaa päähän sen lääkäri siellä terv.asemalla :S ei tosiaan osanu yhtään hommaansa! ja sitten vielä se kun en tiedä ottaako terkkari sitä hemppaa vaikka pyytäis kun täälläpäin on kuulemma joku sääntö että 3 saa vain ottaa ja nyt on otettu "jo" 2. Tai no toinen otettu sillon kättärin päivystyksessä eikä terkka enään sitten neuvolassa ottanu ku kuulemma siellä oltiin jo tehty niin ei enään tarvinut.
No kaippa ne neuvolasta sitten määrää verikokeisiin tjn jos ei muuta..

Joo särkee kyllä päätä.. pitäis pikkuhiljaa lähtee asioille joten palaillaan taas :wave:
 
Perfekta: Mä muistelinkin että sinä oot juossu noissa sappihappokokeissa.. Tosi kivaa.. Ja täällä on kyllä tosi vaikea saada lapsia hoitoon. Niin tiukkaa, että toiset vanhemmat saa kuljettaa toiselle puolelle kaupunkia aamusin lapsia hoitoon. Ja kun nuo meidän ipanat ei koskaan oo ollu missään hoidossa. Hiukan hirvittäis laittaa :(

nita: Täällä on kyllä niin kumma tuo ettei hemppaa oteta ku kolme kertaa! :kieh: Näin siinä sitten käy ku ei seurata :headwall: Kiitti vaan vitusti. Mulla on nyt otettu sen kolme kertaa, mutta tullaan kyllä ottamaan varmaan (toivon ainakin!!) joka kerta nyt loppuraskaudessa. Niin, eikä mua ees oo väsyttäny tai mitään. Toisinaan meinaa vähän huipata ja olla paha olo. Ei mitään kamalaa. Paitsi yks ilta pari viikkoa sitten jouduin soittamaan miehen töistä kotiin kun meinasin pyörtyä ja laatta lentää.
 
Kaikki oli ok. Painoa nyt tullut 400g/vko eli taitaa tuo päivittäinen pyöräily auttaa asiaa. Kuitenkin painoa tullut kaiken kaikkiaan jo n.9kg :eek: Paineet oli 104/60 ja hb 119. Sf-mitta oli 24 eli ihan käyrällä mennään =) Vauva muuten potkaisi th:ta käteen pari kertaa kun yritti mitata vatsaa :D

Ja mikä ihaninta,en näillä näkymin joudukaan uusinta sokrutestiin :whistle: Mä niin olin varma,että joudun,mutta mulla ei ole turvotusta tms.

Hillalle :hug: ja koita jaksaa!

Emmamma samoin myös :hug: ja toivotaan että kaikki olisi ok. Mutta ilman muuta sä saat lapset hoitoon jos osastolle joudut.

Mun kamu sai eilen vauvansa kotiin. Vauva syntyi rv34 raskausmyrkytyksen takia ja oli todella pienikokoinen. Ihan hyvin mennyt,mitä nyt niiden vajaa 2v poitsu puristanut vauvaa jo päästä ja paasannut vauvan sänkyä golfmailalla :whistle: On siinä kova vahtiminen ettei pääse tapahtumaan mitään vahinkoa :/

Hui mikä ukkonen pääkaupunkiseudulla...netistä kattoin kuvia!!

Mutta nyt lähdettävä hakemaan poitsua koulusta =)

LilliM+isäntä 26
 
hilla: yritä jaksella. onneksi et kuitenkaa ole yksin :hug:

nita&emmamma:meillä otetaan myöskin vaan 3 kertaa toi hemppa, kun terkkarilla ei edes ole sitä masiinaa, jolla sais mitattua sormenpäästä :eek: eli aina pitää ottaa kunnon verikokeet labrassa. Multa on nyt otettu 2 kertaa, mut viime neuvolakäynnillä sano, että ens kerralla otettais taas, kun toi hemppa oli laskenu siihen 116. Ihmettelen vaan miten tuokin käytäntö vaihtelee Helsingissä, koska parilta kaverilta otetaan joka kerta kun käyvät neuvolassa... :snotty:

emmamma:toivotaan että sulla kaikki arvot ok, ettet joutuis sairaalaan :hug:

Täällä oli aikamoinen ukonilma. Inhoon ukkosta ja vielä enemmän inhoon kun jouduin olemaan yksin kotona koko sen ajan kun ukkosti :kieh: Mut nyt paistaa aurinko ja on tosi hiostava ilma, joten eiköhän tuo taivas repeä toistamiseen tässä vielä illan aikana... :whistle:

Kävin äsken Lindexillä ja ostin aivan ihanan toppahaalarin vauvalle! =) se on sellanen pussi, eli ei lahkeita ollenkaan, mutta siinä on reikä, josta saa ujutettua turvavyön jalkojen välistä. Musta se oli niin hellyyttävä, että oli pakko ostaa :heart: Otin 62 cm, niin menee "vähän" pitempään sitten :whistle:

Kävin eilen pitkästä aikaa koiran kanssa vähän pidemmällä lenkillä ja nyt sen huomaa taas kun ei meinaa päästä liikkumaan :kieh: Kai se on nyt vaan todettava, että mun lenkkeilyt on vähäksi ajaksi lenkkeilty :/

H82 27+1
 
heippa! täällä olisi vielä yksi marraskuulainen pyrkimässä joukkoonne. oon käynyt teidän tekstejä jo pidemmän aikaa lukemassa, mutta en oo ikinä saanut aikaiseksi rekisteröityä.
meille on siis tulossa toinen lapsi marraskuussa, laskettu aika on 18.11., mutta ultrassa ollaan aina menty n.10 päivää jäljessä, lääkäri ei vaan oo halunnu tota aikaa muuttaa... meidän esikostyttö täytti eilen 1v 2kk.
satakunnassa asustellaan ja poriin mennään synnyttämään, kun sen aika koittaa.
olo on ollut melko hyvä koko raskauden ajan, lukuunottamatta alhaista verenpainetta, mikä pistää välillä huippaileen, onneks kuitenkaan taju ei oo lähtenyt kokonaan kuin yhen kerran..
lähtöpainosta ollaan vielä 2 kiloo miinuksella, mikä on ihan hyvä, kun BMI oli ennen raskautta jo 25. johtuu varmaan siitä, että lopetin iinan imetyksen vasta äskettäin.
mitään hankintoja ei vielä olla tehty, kun iinalta on jäänyt kaikenlaista. oikeestaan ainoo suunniteltu hankinta on sisarusrattaat. tosin vaatevarasto joudutaan kyllä uusiin jos tulee poika, koska iinalta jääneet vaatteet on melkein kaikki jotain vaaleenpunaista. mutta mä luulen kyllä, että sieltä on tyttö taas tulossa...
paljon vilkkaampi tuntuu tää kakkonen ainakin masussa olevan kuin iina. oonkin ollut aivan kauhuissani, että toivottavasti se olis sit masun ulkopuolella toisinpäin... iinassa nimittäin on kyllä vuhtia riittänyt sitten masun ulkopuolella, välillä meinaa äidin voimat loppua kesken kun neidillä on meno päällä.
mutta jospa mä nyt säästäisin teidän muiden voimia ja lopettelen ennen kuin tulee ihan hirveen pitkä sepustus...
potkunyrkkeilijä + äiti rv 27+3
 
SPy
skashka, tervetuloa mukaan!

Sanna-78: olipa hyvä että kerroit tuosta neulomisesta, muistin että mulla on tuolla siskolta saatuja vauvalankoja niin täytyy varmaan ruveta sukkapuikkoja kaivelemaan esiin. Noinkohan sitä vielä osais jotain neuloa. Jos aloittaa tumpuista ja sukista niin ehkä sitä sitten vielä ehtii ennen synnytystä jotain isompaakin neulomaan.

Mulla meni tämän päivän ukonilmasta pahimmat autossa kun ajelin Riihimäeltä Lahtea kohti, Lahdessa ei sitten pahasti ainakaan mun aikana ukkostellut. Töitä ei iltapäivällä kotoa tarvinnutkaan tehdä kun Espoon toimistolle ei saanut koneella mitään yhteyksiä - oli koko verkko kaatunut.

SPy ja Iidavaltteri 29+3
 
skashka:lle tervetuloa joukkoon.

Onneks on huomenna se neuvola. Eilenhän mulla ulkona ollessa tuli tosi huono olo ja koko illan oliki sellanen heikko olo..Noh, äsken olin kynsihuollossa ja siis istuin vaan paikallaan niin meinasin pyörtyä. Onneks olin ennen huoltoa käyny hakee pullon Muumia (jossa oli Nipsun kuva =) ) ja sitä sit litkin kokoajan ja helpotti onneks vähän ja oltiin melk. valmiita ku toi pyörrytys iski. Sitte äkkiä ajoin kotiin ja äsken söin mut ei ainakaan vielä ole yhtään parempi olo :(

emmammalle jaksamista.

Niin ja multa tosiaan KERRAN otettu hemoglobiini ja se sillon ekalla kerralla..Niin ja ennen ku tonne huoltoon lähdin niin söin kanssa ettei siittä ollu ainakaan kiinni et alko pyörryttää ettei olis syöny..

Soittivat Oz Babystaki tänään et vaunut saa tulla noutaa =)

Mut jos menis tohon sohvalle vähän lepäämään..

Sanna ja Nipsu 27+0
 
EMMAMMA: toi sun tilantees on kyl tosi ikävä :kieh:
luulis että kun siitä hempasta ja raudasta aina paasataan niin siihen sitten voitaisiin laittaa rahaakin sen verran että pystyttäis kunnolla seuraamaan!!
Saas nähä mikä mun tilanne on kun terkalle sitten meen..
Oisinhan mä tietty voinu jäädä sinne terv.asemalle verikokeisiin mutta kun ne jonot on sellaset että mulla ei yksinkertasesti ollu aikaa eikä hermoja jäädä sinne!! :kieh:

Miten muuten noi rautatabletit, saako sitä ennen tai jälkeen kun sen ottaa niin syödä/juoda mitään maitotuotteita vai miten se menikään? :O

HE82: niin mä en tiedä yhtään miten Helsingissä on tuo tilanne mutta Vantaalla on kuulemma näin että vain 3 krt. Ja mua pelottaa että vaikka kuinka pyytäsin että ottais ja tarkistais niin ei ota kun ei ole resursseja
:ashamed: :kieh:

Anteeks nyt vaan mutta välillä tuntuu että tää koko Vantaa kusee joissain asioissa..

:headwall: |O

että näin.. huomenna kuulemma tulossa hellepäivä
:whistle: ja sitten vissiinkin kylmenee...
toisaalta ihanaa kun tulee syksy, mä tykkään kyllä :)

Niin ja tervettuloa sille uudelle ;)

 
Tervetuloa uudelle!

Nita1 Mulle ainaki sanottiin,et ei sais käyttää maitotuotteita 2h ennen ja jälkeen raudan oton,eli ite otan sen yöllä vessareissulla!Ei vaan toi maha tykkää,ku joudun nyt ottamaan kaks tabua,joko on kovana tai sit lentää ku varpusparvi! :ashamed:

Eilen oli taas heikko olo ja ukko paasas,et huomenna otat sit rennosti...Jaksoin jopa viiteen asti,syönnin jälkeen imuri esiin ja sit puita pinoomaan.Mua ärsyttää ihan valtavasti,jos joudun ihan vaan olemaan ja tulee syyllinen olo,jos joku muu joutuu tekemään ns.mun hommat.Etenki,ku ei supistele tai tee muuten kipeetä.Tänään oli kuitenki viileempi keli ku eilen,ni olotila pysy hyvänä!En mä nyt ihan hölmö oo ja ota turhia riskejä kuitenkaan,tiiän kyl millo lopettaa!

Hillalle ja Emmammalle :hug:

Vimpula ja hormoonihiiri 27+5
 
Sanna: Tuo on inhottavaa.. :/ Se paha olo tulee ihan nurkan takaa, ja jos sillä sekunnilla ei saa jotain suuhun, tuntuu että pimenee.. Eikä kyllä sielläkään kauheen usein tuo hb:a mittailla! :eek:

Kohta pitäis lähtee sinne labraan. Vähän alkaa kammottaan, että mitä sieltä tulee :( Toivon niin kovasti että kaikki on hyvin! Ihan jo senkin takia ettei tarttee alkaa miettimään miten tuo lasten hoito järkätään... Yöllä sain nukuttua hurjat 3-4 tuntia ku poika huus melkein pari tuntia putkeen. Sitä ennen tyttö herätteli janolla aina ku olin nukahtamassa. Että jippii! Ihanan virkeä päivä tulossa :headwall:
Ja mulla on niin nälkä! |O Ja jano! Äsken kyllä join sen yhden sallitun vesilasillisen, mutta tekis mieli juoda moooonta lisää...

No lähempähän valittamasta :ashamed:

emmamma & alma 29+6 :heart:
 
Pikaisesti.... täällä meidän neuvolassa otetaan joka kerta pissanäyte, hemppa, sf-mitta, verenpaine, halutessaan sokeri, paino, ja kuunnellaan pikkuista + sykkeet ja painelee masua ja tutkii missä asennossa kaveri on. Neuvola ansaitsee täällä kyllä 10++++++.

Sanna olit alkanut kutomaan.... :snotty: öööh, täytyisköhän munkin koittaa edes tumppujen ja sukkien tekoa. Onkos kellään hyviä ohjeita niihin pikkuisiin asusteisiin. Kiitollisena otetaan vastaan. =) :flower:

Jee ja hehkutusta.... meidän "pieni" tyttönen on kaksi yötä suostunut nukkumaan omassa sängyssä. Niin me ollaan siis harrastettu tota perhepetiä, mut nyt alkaa tila olla ahdasta kun täytyy tota masuakin varoa.

viivin+kaveri
rv30 (hui noin tuo aika rientää)
 
Neuvolakuulumisia...

Painoa tullut 500g/vko
Paineet normit, sf-mitta oli 25, tosin supistuksessa, että ilmeisesti olis normisti joku 26.
Veikkaili nelikilosta vauvaa.. hui...
Olo on hyvä, tosin iltaisin paikat kipeenä päivän juoksenteluista ja uni maistuu...
nyt jatkan töitä...
 
Hei vaan kaikille!
Täällä eräs mattimyöhäinen marrasmasu ilmoittautuisi =) Juttuja olen käynyt lukemassa melkein päivittäin mutten ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Täällä odotetaan kaksostyttöjä ja laskettuaika olisi 12.11 eli taidetaan Liituraitaruutupaidan kanssa mennä samassa tahdissa. Ennestään minulla on esikouluikäinen tyttö, joka kovasti odottaa pikkusisarusten syntymää. Toissapäivänä kävin yksityisesti 4D-ultrassa, että isompikin tyttö pääsisi näkemään vauvat (sinne äitipolille kun ei lapsia saa ottaa mukaan) ja tyttöjen painoarvioiksi tuli molemmille noin 1300g ja sormia ja varpaita näytti olevan tarvittava määrä =) Maha on aika mahtavan kokoinen ja olo välillä TODELLA tukala mutta ei auta kuin sinnitellä. Hemoglobiini on 88 ja sekin "hieman" olossa tuntuu :LOL: mutta pystyssä ollaan vielä.
Hankintoja olen vauvoille tehnyt jo hyvissä ajoin, sillä odotan näitä pieniä yksin. Ei uskalla jättää viimetippaan, kun ei tiedä koska se lähtö tulee.
Mukavaa odotusta kaikille! =)

Miki-77 ja tytöt :heart: :heart: 28+3
 

Yhteistyössä