*Marrastähdet -07 elokuun eloilla*

Edla :hug: Toivottavasti supistukset vähenee. Mulla oli yks yö kipeitä suppareita ja kävin seuraavana päivänä neuvolassa tarkistuttaan tilanteen, siellä oltiin sitä mieltä että jos yöllä ulee paljon niin pitää käydä. Mulla ei kuitenkaan ollut mitään tapahtunut kohdunsuulla, toivottavasti sielläkään ei :heart:

Kun ruoka ei maistu Onko muilla tullut näillä viikoilla? Kaikki ruoan haju etoo, en mitään lämmintä pysty syömään. Kaikki marjat ja hedelmät kyllä maistuu ja jogurtti jne..

Vimpula 05 ja 07 :hug:

Perfekta Eiköhän sun etukeno ole ymmärrettävää :D .Mulla oli eilen vauva varmasti just pylly pystyssä. vatsa oli ihan toispuoleinen :heart:

Sanle Meille kun tulee poika niin kaikki vaatehankinnat meni uusiks, aika paljon pitää ostaa uutena, vaunut ja istuin ostetaan uutena, ne kuitenkin tärkeät olla hyvät(esikoisella oli käytetyt ja harmittaa kun ei tullut uutena hommattua, olisi nyt vielä käyttökelpoisia). Sänky ja jotain vaatetta saadaan käytettynä mutta hyväkuntoista oon vaan ottanut vastaan :) .

(.) Meillä on nyt netti pois muutaman kk. Ex vei koneensa pois ja niin kauan ollaan ilman että saadaan kone. Mutta käyn tässä vanhempien luona kyllä koneella aina kirjoittelemassa, eihän täältä pysty olla pois :D :LOL:

Muuten kaikki hyvin, vauva liikkuu paljon. :heart:

Hyviä vointeja kaikille! :wave:

-Hilla- 27+1
 
Hmm. mitenkäs teillä muilla tuo valkovuoto, onko ollut runsasta? Täällä on kyllä erittäin runsasta, mutta ei muuta oireilua oikeastaan. Välillä vain supistelua (tai oletan, että ovat supistelua :whistle: ) Olen ajatellut, että ihan normaalia tuo runsas vv, mutta jollakin oli ollut tulehdus sitten aikaisempien tekstien mukaan.

Ostettiin tänään sellainen vaipparoskis, jonka pitäisi pitää hajut sisällään, kun oli tarjouksessa lastentarvike liikkeessä. Huusin myös Gracon matkarattaat huuto.netistä. Tarkoitus olisi vielä Gracon kaukalo ostaa, jotta voi noihinm rattaisiin liittää ja on sitten helppo autoonkin se laittaa kun on se jalusta systeemi. Yhdet vaunut (yhdistelmät) on jo hommattu (nekin huuto.netistä). Jo toukokuussa mies innostui niin, että oli huutanut minulta mitäään kysymättä ne vaunut! :D Kuullu vaan tietokoneelta, että hei tuu kattoo mää huusin meille tämmöset vaunut! no ihan hyvät Carenan vaunut ovat, mutta taitaa parveke vaunuiksi joutua ne ottamaan ,kun hissittömässä talossa asutaan toisessa krs:ssa(periaatteessa 3:ssa kerroksessa). Eli yhdet vaunut pitäisi vielä hommata. Noissa carenoissa ei minkäänlaista jousitusta, joten ei oikein hyvät siinä mielessä ole, muuten ominaisuuksiltaan hyvät.

Kerro Edla mitenkä sinulle? Kävitkö lääkärissä niiden supistusten takia?

-kyyhkynen ja tirriäinen 26+2
 
Eli minäkin pääsin vihdoin tänne elokuunjuttuihin. Uusi työ on alkanut ja vienyt ajan ihan tyystin. Väsymyksen muistaa vasta illalla, kun päivän painaa kuin päätön kana. No eiköhän se kohta tasaannu, kun saan päiväohjelmani rullaamaan. Ja oppilaat tutuiksi.
Tiistaina olisi sitten lääkäri, joten sitten taas ollaan viisaampia.

Minun täytyy myöntää, että en ole kuin pari viimeistä palstan sivua ehtinyt lukemaan , mutta yritän palata teidän kuulumisianne lukemaan tuonne alkukullekin.

vatsa on kasvanut huimasti. Onneksi paino ei nyt edellisestä mittauksesta ole kasvanut ihan kiloa viikossa :ashamed:
Saa nähdä miten jaksan rampata aina viikonlopuiksi kotiin ja taas takaisin 200 km päähän töitä tekemään viikoiksi.
Selkä on öisin kipeä. Onko jollaikin teillä käytössä niitä tukivöitä???

Liikunnasta joku kyselo. Minulla on kyllä jäänyt vähiin, mutta hyötyliikuntaa tulee töissä harrastettua... siis juoksen kahen koulun väliä ja parit rappusetkin mahtuu matkaan. =)

Onko kellään muulla tullut epätodellinen olo, että ei ole totta... tuleeko minun mahasta todella pikkuinen vauva??!!! :LOL:
Jep, hyvä aika herätä tähänkin ajatukseen... hih...
Hankintoja pitäisi alkaa tekemään.
Meinattiin ostaa recaron kaukalo. onko kokemuksia? isofixillä.
Ja sitten katselin noita teutonian vaunuja. vois saksata tilata. Kokemuksia???
mitäs muuta pitää olla hakittuna ennen vauvan syntymää?
Äitiyspakkausta odotteln saapuvaksi ensi tai seuraavalla viikolla. Sitten ajattelin alkaa laittaa vauvan vaatteita järjestykseen. Makkari meillä vielä remontoidaan, että saadaan se sitten kuntoon vauvantuloksi., mutta onneksi minä viikot pois niin saa remontti valmistua ilman minua ;)

Tulipa juttua....
nyt lukemaan teidän aikasempia kuulumisianne!!!

Enni ja JAlmari 25+ 5
 
Kiitti kaikille huolehtimisestani! :hug: Kaikki on ( kai? ) ok täällä päin... En sitte viitsinyt lähteä neuvolaan kun ajattelin odotella seuraavan yön että jos vielä supistelee noin paljon niin sitten menen. Supistelut on edelleen jatkuneet, mutta ei nyt niin kipeinä eikä säännöllisinä... Eilen kun kävin saunassa niin sillon tuli pahimmat. Mutta pahin siis ohi, huomaa kyllä heti jos jotain on puuhastellut niin armottomat supistukset saa kaupan päälle.. pitäisi kai vaan olla rauhassa. Mulla on reilu viikon päästä tuo neuvolalääkäri niin siellä sitten saan viimeistään tietää kohdunsuun tilanteen..

Hilla83 mua etoo ruoka vain aamulla jos en heti oo syönyt ku herään :) Muuten kyllä menee huolestuttavan kiivaalla tahdilla ihan mitä vain... Eihän sun kuitenkaan tarvi oksentaa? Vaikka se eto-olokin on kyllä ihan tarpeeksi hirveää :x

Sanle ei munkaan mielestä kenenkään tarvitse selitellä jos haluaa ostaa kaiken uutena tai kaiken käytettynä.. ihan miten vain kenellekin sopii :) Ei sitä tarvitse muille selvitellä. Itseänikin kyllä raivostutti kun siskoni arvosteli sitä, kun oltiin ostettu 1 body ja 1 potkari tulevalle peipillemme UUTENA, siis apua!!! Ja se sai kauhistelevia kommentteja myös osakseen kun mieheni halusi ostaa tulevalle esikoiselleen sellaisen soittorasia pupun joka soittaa sävelmää ku vetäsee jaloista. Kun se maksoi 16,90e. Älytöntä haaskausta siskoni mielestä :kieh: Itse ostaisin ah niin kovin mielelläni kaikki uutena mutta kun opiskelijoita ollaan molemmat niin se nyt ei vaan käytännön sanelemana pakkona onnistu :(

Kyyhkynen-82: Juu, valkovuoto on runsasta!!! Välillä ihan sellaista hulahteluvuotoa.. Mutta ei mulla ole kyllä sitä mitenkään tutkittu edes, vai pystyykö sen tutkiin virtsan bakteeriviljelystä, en tiedä... Se on kuitenkin aina ollut puhdas.

Liikunnasta : vähiin on jäänyt :ashamed: en koskaan ole liikkunut pahemmin mutta nyt oikeastaan vielä vähemmän...

Tämä tällä erää, rauhallisesti mennään jottei supistelut pahenisi...

edla 26+3
 
kyyhkynen-82:täällä ollut koko raskauden ajan runsasta valkovuoto, mutta en osannut huolestua siitä, koska mitään oireita ei ole ollut. Nyt sitten kuitenkin viime lääkärikäynnin yhteydessä päätti ottaa kokeet supistelujen takia ja tulehdushan sieltä löytyi. Varmaan ois muuten jäänyt hoitamatta mun kohdalla :/

Enni1980:me meinattiin ensin ostaa recaron turvakaukalo, koska mies on henkeen ja vereen automiehiä ;) . Liikkeessä tultiin kuitenkin siihen tulokseen, että Gracon kaukalo on paljon näppärämpi ja tilavampi. Recaron kaukalossa on se niskaosa tosi kapea, eikä sitä saa säädettyä sen mukaan kun lapsi kasvaa. Siksi mm.päädyttiin Gracoon ja kun oli vielä halvempikin. Seuraavaksi istuimeksi suunniteltiin kuitenkin sitä recaron penkkiä, joka menee sitten sen "loppuajan" kun lapsi istuinta tarvitsee. =)

edla: :hug: kiva kuulla että olo on helpottanut. Muista nyt kuitenkin ottaa rauhallisesti ;)

hilla:mulla ei tota ongelmaa ole, etteikö ruoka maistuis!:D voisin syödä koko ajan. Nää helteet on kyllä tehnyt sen, ettei kauheen raskasta tee mieli syödä, mut kyllä se lämmin ateria silti kerran päivässä tulee syötyä ;) Toivottavasti sullakin helpottaa. :hug:

(.) mulla on äärettömän kankea olo! vähän on alkanut tuottaa ongelmia housujen laittaminen jalkaan, koska sattuu tohon häpyluun alueelle niin vietävästi kun jalkaa nostaa. Mulla ei ole aavistustakaan että miten päin tuo vauva tuolla köllii, mut tulipa vaan mieleen et voisko sen pää jo painaa tuonne alas, niin sattuu siksi? :snotty:

Tänään on myöskin tullut turvotusta. Ihoon jää painaumat tosi helposti. Olen kyllä juonut vettä paljon, mutta eipä tuo ole auttanut. No, jospa tää nyt tästä taas. =)

H82 26+5
 

Pitänee sitten pyytää anteeksi että mitään noista hankinnoista menin kommentoimaan..sama se mulle on, misaä kukakin ostoksensa tekee.

Masussa on ollut kamala mylläys viime päivät, muuten olo onkin ollut aika kamala..nuha taas, nenä ihan tukossa koko ajan, eikä nukkumisesta meinaa tulla mitään. Tänään sitten meinas viel migreenikin iskeä, silmissä näkyi salamoita ja toinen käsi meni tunnottomaksi. Pientä jomotusta oli hetken otsalla ja sit meni ohi.

M ja rv 28+1
 
PikkuM Ei sun tarvii anteeks pyydellä mitään. En minä ainakaan sinun kommenteista loukkaantunut. Omaa napaani vain purin ja v*tutusta. Eiköhän me kaikki hankita ne vauvatavarat sellaisina kuin parhaaksi näemme. Turha niistä on tapella. Eikä kenenkään tarvii niitä toisille ruveta puolustelemaan ja selittämään. Eiköhän unohdeta jo koko aihe.

Eilen oli ne serkun häät ja ihan hauskaa oli, vaikka välillä olikin hieman tylsää kun ei jaksanut muiden mukana koko aikaa jorailla ja fiilistellä, vaan tuli enemmän istuskeltua vanhempien ihmisten seurana. Onneks siellä oli 3 muutakin raskaana olevaa naista paikalla, joten juttukumppania ja "kanssa kärsijöitä" riitti.

Perfektako se oli joka kyseli pissaamisesta. Mulla on kans välillä semmonen tunne että kun pissalle menee niin mitään ei saa ulos, vaikka rakko ois täynnäkin. Suoraan sanottuna kusilukko menee päälle. Ja aikansa saa pöntöllä ährätä ja asentoa hakea, ennen kuin hanat aukeaa. Mulla supistukset kuristaa rakkoa ja kun vauveli taitaa seisoskella tuolla mahassa niin potkut osuu suoraan rakkoon. Eilisten hääjuhlienkin aikana kävin varmaan 20 kertaa vessassa yhtään liioittelematta. Alkaa vissiin tuon rakon kapasiteetti olla aika minimissä. Kauhulla odotan mitä se on marraskuussa.

Sanle ja DJ 27+5
 
Kyyhkynen Kyllä on valkovuoton lisääntynyt, mutta muita oireita ei ole joten nla:nkin mielestä normaalia.

Liikunnasta
Aika vähälle on jäänyt, mutta onneks tuo nelijalkainen kuitenkin pitää edes vähän liikkeessä että tulee edes sen kanssa lenkkeiltyä. Muuten olis kyllä saattanut tässä välillä jäädä ennemmin sohvalle makaamaan kun iskias iski täydellä voimalla alaselkään. Nyt jo taas vähän helpompaa ja lenkkeily helpottaa kunhan muistaa pitää järjen päässä ja vauhdin sopivana.

(.)
Täällä on mökkeilty ja uitu ihan urakalla kun nlalääkäri sen uintiluvankin antoi ;) Ens viikko olis vielä kesälomaa ja sit 5 päivää töitä ja loppu. Tää mennyt viikko onkin kulunut pitkälti rempan parissa, 2 päivää lakattiin paneeleita, nyt kiinnitellään pattereita jne. ja vielä jää sit laminaattien laitto varmaan loman jälkeen tehtäväksi joku viikonloppu. Jos kuitenkin ennen marraskuuta sais valmiiks :)

Parin viikon päästä pitäis lähteä Kotkaan häihin, onneks äiti lupautui ajamaan kun "akkaporukalla" lähdetään, kun ei hirveesti tuo veturi tykkää pitkistä ajomatkoista jos ei välillä saa kinttuja suoristettua. Matkustan sit varmaan takapenkillä puolivakaatasossa koko matkan :)

Mut nyt miestä auttelemaan pattereiden kiinnityksessä..onneks on ilma vähän viilentynyt.

HT ja veturi 29+2
 
viitsin kirjoitella :ashamed:
Olen käynyt silloin tällöin lueskelemassa, mutta ei ole jaksanut rueta näpyttelemään...
Maha alkaa täälläkin olla jo melkoinen! Käväisin ke ekaa kertaa tässä raskaudessa lääkärillä rv 28+5...kaikki oli ok ja painoakin tullut kaiken kaikkiaan jo 8kg :eek:
Viikko sitten oli sitten ne häät ,joten nyt ollaan miehen kanssa kunniallisesti naimisissa ;) Ihmeen hyvin jaksoin mahan kanssa ja päivä oli niin ihana =)

Kaksi viikkoa sitten loppui työt , joten loppuajan saakin sitten laiskotella... Taitaa jäädä haaveeksi noitten kahen riiviön kanssa :headwall:

Tässäpä vähän vain omaa napaa :ashamed: En jaksa rueta kahlaamaan koko ketjua läpi...paremmalla ajalla sitten koitan lueskella.

lumi*+masukki 29+2
 
Kesätyöt ohi ja lomaillut muutaman viikon jo, opiskelut alkais ens kuussa, saa nähdä riittääkö motivaatio niihin... Toisaalta ois hyvä oikein urakoida niitä etiäpäin ennenkuin pikkuinen syntyy... Onneksi tuo yliopisto on armollinen ja siellä saa roikkua vaikka maailman tappiin :LOL:

Juu, mutta tänään olen ollut ahkerana ja siivoillut sillä seurauksella että kyllä alaselässä tuntuu. Mutta onpa hyvä mieli kun jotakin hyödyllistä saanut tehtyä
:saint:
Vielä kun saisi muutamat rästiesseet väännettyä ennenkuin uusi lukuvuosi alkaa, huoh kyllä siivous houkuttaa aina kun ajattelee opiskeluja :LOL:

Liikunnasta, kävely ei onnistu, alavatsaa alkaa pistää. Uinti sen sijaan onnistuu =) Pyöräilyäkin voisi kokeilla, mulla ei tuo masu paljoa ole tiellä, se on niin pieni että arkaillen ihmiset kysyvät että odotatko vai...Ois kyllä kiva kun ois sellainen ihanan iso masu :heart: No, ehtiihän tämä tässä vielä kasvaa =)

Muttamutta, oikein piristävää ja hyvänmielentäyteistä illanjatkoa kaikille :wave:

gabrielle&masuasukas rv26
 
Heipä hei pitkästä aikaa.

2 vkoa lomasta menny, 2 vkoa jäljellä.. Hirveesti tekstiä tullu ja ei muista mitä piti kommentoida..

Vauvan vaaatteiden pesuaineista ainaki oli juttua. Mulla atooppinen ihottuma niin olen tottunu pesee sensitive-tuotteilla eli niillä myös vauvan vaatteet. Sisko aina mulla paasaaa noista pesuaineista, et pitää käyttää LV:tä tai muuta sellaista ainetta mikä ei sisällä zeoliittia. Tää zeoliitti kuulemma aiheuttaa jotai saven muodostuumista koneeseen ja siks pyykki alkaa haista pahalle jne..Noh, on mulla välillä Omoa ollu ja siinä tota zeoliiittia ja kaippa siinä sit on jotai perää ku pyykki on erillaista Omon ja LV:n jäljiltä. Huuhteluaineena mulla on onks se nyt Softlanin miedosti hajustettu ku se sopii herkkänahkaselleki =)

Napa ei mulla pullahda ulos lainkaan, kiitos monien leikkauksien. muutenki maha musta tosta navan kohdilta sellanen lattana, tiedä sitte onks just noista leikkauksista johtuvaa, et on sellanen.

Valkovuodosta, mulla alkanu taas olee melko paksua ja runsasta ja to on neuvolalääkäri niin siellä ajattelin asiasta valittaa..

Turkoosit Briot tilasin, jos en jo kertonut ja ens vkolla pitäs tulla.

Vauva potkii mihin sattuu, ympäri mahaa ja välillä vissiin kans tukee peppua kun on sellanen möykky tossa mahassa..

Muuten olotila hyvä, mut kans on viime aikoina ollu, ettei ole oikeen ruoka maistunut, tänäänki olen muutaman leivän ja jogurtin syöny.

Rintapumpun saan siskolta, en yhtään muista millanen se on.

Mitäs vielä....Hmmm.... en muista...

Jospa koittais syödä jotai, ehkä olis ihan terveellistä..

:wave:

Sanna ja Nipsu 26+4
 
Moikkelis!
Omaa napaa... viikko 30 menossa ja tunnin päästä neuvolaan aika,lähden hakemaan saikkua. Viime viikko töissä oli niin raskas et illat vain makasin sohvalla. Työssäni olen erkkalasten kanssa ja lyöntiuhkauksia masua kohti olen saanut, niin en halua riskeerata mitään.
Saas nähdä paljonko saan saikkua,toivottavasti ainaki viikon..
 
Alapääosastoa: Mulla on myös välillä runsasta valkovuotoa,siis ihan kirkasta :snotty: Mielessä on käynyt,että oisko se tulehdusperäistä,mutta kun ei ole kutinaa eikä se vuoto ole klimppistä :snotty: (Hassua puhua tällaisista asioista aina raskaana ollessa kun muutenhan näistä ei pahemmin puhuta...heh...)

Masu&rakko: Täällä pakko välistä oikein juosta vessaan ja kyyryssä saa mennä ettei lirahda housuun :eek: Riippuu varmasti vauvan asennosta,että miten painaa rakkoa,mutta mulla usein liikkeet tuntuu ihan tuolla alaosastolla. Niin ja sitten kun sinne pissalle kiireellä oon päässyt niin eipä sitä sitten kauheesti tuukkaan :D Sukat joudun jo laittamaan istualtani jalkaan ja niin,että jalka johon sukkaa laitan on toisen polven päällä :LOL: Ei onnistu muuten ei... Näin yhtä kaveriani lauantaina (ei olla nähty sitten talven ) ja hän oli aivan äimänä,että voiko sun maha olla jo noin iso...mä että joo voi olla näköjään :D Itse asiassa kun katson mun masukuvaa siltä hetkeltä kun tota nuorinta oon lähtenyt synnyttään niin eipä se masu paljoa isompi ollut kuin tämä nykyinen jo tässä vaiheessa......... B)

Mulla oli eilen illalla ihan ihme tunne tossa rinnan alla. Aina kun kumarruin alaspäin niin tuntui kuin sisuskalut puskee ulos :eek: Oli pakko vain makoilla hetken aikaa. Se oli vähän kuin närästystä,mutta kurkkuun ei noussut mitään pahaa makua :snotty: En tiedä mitä oli,mutta toivottavasti ei tule toista kertaa!

Vauvan tulosta: On se vaan niin uskomatonta,että pian se hetki on oikeesti jo käsillä. Tottakai sitä odottaa kuin kuuta nousevaa,mutta välillä kyllä kauhistuttaakin,että kuinka kolmen kanssa arki alkaa rullaamaan ja minkälainen vauveli mahtaa olla. Siis tuleeko huutajainen vai rauhallinen tapaus =)

LilliM+isäntä 25+4
 
Päiviä

Ihanaa kun on ilmat viilentyneet, ei tartte enää öisinkään hikoilla, niin saa jopa nukuttua :D
Vauveli on ollut vilkkaalla päällä koko vkonlopun ja ei mitään tietoa nyt ole miten päin lie siellä köllii, neuvola ois perjantaina..
Kuhan ukko kotiutuu lenkiltä niin oltais menossa kenkäostoksille, meinaa pohjat tippua jo kengistä (joo ei jätetä yhtään viime tippaan omien kenkien ostoa :LOL: ) pojalla on kyllä eteinen täynnä uusia kenkiä ;)
Jos sitä vaikka lähtis laittamaan itseään valmiiksi :wave:

Perfekta ja hattivatti 28+5
 
Moips!
Kyllä toi verenpaine oli suoraanriippuvainen noista keleistä,nyt ku on viileempää,ni ongelmat hävinneet.Pystyy hommiaki tekemään.Joten,oon pinonnu hallissa puita,vielä pari nuppikuormallista pilkkomatta...Ihan reilusti siis.Onneks on sen verran isot tilat,ni valmiit klapit saa suoraan halliin pyöräkoneen kauhassa.Muutenki on paljo energisempi olo.

Mulle meinas tehä maha ongelmia noi rautatabut,mut sit tein keksinnön.Käyn joka yö neljän aikaan vessassa,ni otan sitte.Ei tarvii kelloo kytätä millo saa seuraavan kerran syödä.Nyt ei oo ollukkaan sit mitään.Muuten en kyl vielä älyttömättömästi joudu vessassa ramppaamaan.

Ilmeisesti ukkoki on tajunnu,et synnytykseen ei oo enää pitkä aika,on alkanu enempi kotitöitäki tekemään.Hirvee kiire tuntuu olevan,et kerkee kaiken tekemään.Ihan hyvä,eipähän tarvii minun joka kohtaan sännätä.

Vimpula ja hormoonihiiri 27+3
 
Moikka!!

Täällä sitä töissä pällistellään:) Maha kasvaa, ja pikku napero vetää sellasta kurvia, et huh..
Olen ostanut vauvalle ensimmäisen potkupuvun. Pitäis pikkuhiljaa alkaa hankkia tavarat valmiiksi, koska se synnytys on kuitenkin aika lähellä, vaikka niin kaukana.:)
Pinnasängyn saan kaverilta ja samoiten sitten sellaisen riippukeinun.
Vaunuja pitäs katsella. Mut en tiä minkälaiset sitä laittas. Emmaljungat on ollut aikaisemmin.
Mulla närästää hiivatisti :x Aivan kauhee olla ku koko ajan polttaa, ja mikään ei tehoa. Ihan yhtä tyhjän kanssa popsia rennieitä.
Mulla on ens viikolla neuvola, saas nähä onko hb noussu :|

Nyt vähän kyselyä et onko muilla tullu suonikohjuja?
Mulla on oikealla puolella aivan mielettömät, mut taitaa johtua kun joudun päivittäin töissä seisomaan paljon. Ja pikku napero painaa kuitenki jo tuonne alas.
Meillä esikoinen aloitti koulun viime viikolla, niin on ollut opettelemista sekä tytölle että vanhemmille. Hyvin sillä on kyllä mennyt. Yritin houkutella tyttöä menemään koulun jälkeen iltapäiväkerhoon, mutta ei se halunnut, enkä pakottanut. Osaa kotona olla hienosti. Ja onneksi ei tarvii olla pitkiä aikoja, kun mies kuitenkin pääsee aikaisemmin kotiin. :)

Kelan laput sain vietyä viime viikolla, saas nähä kuin kauan menee kun pakkaus tulee. Sitä jo odotellessa ;)

Jokos te oletta paljon laitellu valmiiksi? (sänkyä, pessyt vaatteita...yms?)

Jahas, eikai se auta ku taas jatkaa töiden tekoa...:) Mut onneksi sitä on oman itsensä pomo, niin saa tehdä omassa rauhassa. Mutta jotenkin tuntuu et tietyt jutut on päivän aikana saatava valmiiksi. Mut mä meen nyt, joten hyviä päivän jatkoja kaikille:)

Ripsatti ja pikku napero:)
 
Vimpula: mä otan myös ton rautatabun yöllä kun käyn vessassa, niin pääsee helpommalla. Sen jälkeen ei ole mahakaan ollu kipeä. =)

Mulle iski eilen illalla paniikki, että kohtahan tää lapsi syntyy! Ja miten selviän synnytyksestä? Aiemmin en ole stressiä siitä ottanut, mutta eilen tuli jostain syystä sellanen tunne, että voi ei, mihin sitä onkaan ittensä pistäny! :whistle: ja mitäs jos paikat repeää ja miten kestän sen kaiken kivun ja muun? No, nämä ajatukset kuuluu kai asiaan, mutta silti... :eek:

Joku kyseli tosta vessassa ramppaamisesta...Mulla on koko ajan pissahätä. Sitkun vessaan menee, niin tulee vaan tippa ja 10 min. päästä saa taas olla uudestaan siellä. Ja vauva potkii vielä rakkoon, niin en voi lähteä minnekään pitkälle matkalle edes, ellei vessaa ole lähistöllä tiedossa.

Mulla on nyt ilmeisesti tullut liitoskipuja tai jotain tonne häpyluun seutuville. Kävely ja seisominen on nimittäin lähestulkoon mahdotonta. Housuja tai sukkia en saa kunnolla jalkaan, koska sattuu ja tuntuu niin älyttömän ilkeeltä. Öisin myös herään siihen kipuun kun yritän asentoa vaihtaa. Onko teillä muilla tällasta vaivaa? Kauhulla odotan sitä kun ensi viikolla meen töihin, että kuinka kauan pystyn siellä olemaan... :/

H82 26+6
 
Minäkin voisin pari riviä kirjoitella... Juttujanne olen lukenut, mutta itse olen ollut vähän laiska kirjoittamaan...

Viime viikolla tilattiin turvakaukalo Hollannista, siinäpä meidän tähänastiset vauvahankinnat oikeastaan onkin, muutamia vaatteita lukuunottamatta. Vaunuja en taida edes ostaa talvea vasten, tuskinpa lähden niitä lykkimään lumihankeen, kun asustelen kaukana maaseudulla vauvan kanssa ekat kuukaudet... ja sen jälkeen muutan Lontooseen takaisin, joten voin ostaa vaunut ennemmin keväällä.

Neuvolassakin on tullut käytyä, siellä kaikki ok. Painoa tullut (minulle) 4 kiloa ja vauvan painoarvio oli vkolla 26+5 noin kilo. Potkii nykyään hurjasti ja joka puolelle.

Mun pitää ihan kokeilla, päivittyikö uusi mahakuva (28+1) profiiliin... kun aluksi ei sitä näyttänyt. Eli profiilista löytyy, sikälimikäli päivittyi ;)

njia 28+2
 
Jospas sitä itsekin yrittäs välillä jotai kirjotella tänne =)

Maha tuntuu jo niin isolta,että alkaa melkosta ähinää olemaan kaikki tekeminen, mitenhän sit loppuajasta ähisen :LOL:
monet onki ihmetelly ku kattonu mun mahaa että vielä 3kk laskettuun..ja nyt jo noin iso! joo eli jos tulee ollenkaa yhtä iso ku meijän äitillä ollu nii se on oikeasti jotaki aivan valtavaa..mä ootan ihan kauhussaan!

HE82Mulla välilllä iskee kans paniikkia kun tajuun kuinka lähellä se synnytys on...osaanko mä ees hoitaa sitä vauvaa...?noh,täytyy yrittää luottaa siihen että kyllä se äidinvaisto herää sillai että osaa hoitaa.. :) mulla aina ollu vahva hoivavietti että sen suhteen tuskin tosissaan tulee mitää ongelmia.

Ripsatti mulle ei oo tullu ainakaa vielä kohjuja. ja vaatteitakaa ei hyövää pestä valmiiksi ennen muuttoa. Närästys mullaki pahentunu,makaamaan ku menee nii ai että polttaa ja nousee ihan nestettä suuhun.

Napaalkaa olemaan samalla tasolla muun mahan kanssa,että odotettavissa ulospullahtamista lähiaikoina.

Valkovuodostatäälläkin väliin niin runsasta,että ihan valahtaa pöksyihin.sitä oonki miettiny että mistäs sen erottaa jos lapsivettä tihkus?miten erottuu valkovuodosta?

äitin kanssa eilen pengottiin vanhoja vauvanvaatteita,mitä ollu mulla ja velipojilla vauvana.ja ihan söpöjä neuleita jotka ei kyllä ollu kulunu ollenkaa löyty.perintökalleuksia :D ukkohan tosin puhelimessa tuumas että hyi ne on kuitenki homehtuneita ei niitä voi vauvalle pukea. se ossaa kyllä välillä olla nii ranttu!ainaki ku vauvasta kyse :LOL: tosiasiassa ei kyl ollu ollenkaa homeessa ja ku pesee ne ni on melkein kuin uusia,ei mitää kauhtuneita lumppuja.en mäkään ihan mitä tahansa vauvalleni halua pukea!

lauantaina pitäs ottaa veljenpoika 1v8kk hoitoon sunnuntaihin asti, saas nähä miten täti pysyy perässä masun kans :LOL: onneksi poika on aika kiltti ja helppo hoitaa,tosin ulkona ei kyllä pysy perässä :LOL:

Huomenna vaihtuu taas viikko...niin se vaan lähestyy nopeammin ja nopeammin koko ajan..

miiku 26+6
 
jahas, kuopiossa käytynnä ja miten kävikään, mies sai kengät ja POIKA sai kengät, minä en löytänyt mieleisiä, huomenna käyä tuossa raitavuossa lattomassa jos sieltä löytäis...jos ei niin sitten uuestaan kuopioon ostoksille...ja kun nykyään ei jaksa enää niinkuin silloin kun ei ollu raskaana niin meinaa jo hirvittää...ja kahen vkon päästä ti lähetään sinne laivalle :D :D kyllä mie jo ootankin sitä :D :D
 
Juup, eli minä olen lähdössä matkalle, viikko Ranskassa ja sen jälkeen viikko Ruotsissa, pakko oli sellaiset varata kun viimeinen mahdollisuus lennellä ennen vauvaa. (Ja Ruotsiin sai tosi edulliset liput Blue1:sta, 14e suunta+lentokenttäverot yht.40e päälle).

Muutenkin ollut sellainen olo ettei osaa ollenkaan suunnitella elämää marraskuusta eteenpäin kun ei ollenkaan tiedä mitä arki vauvan kanssa on, koko elämä kai siinä muuttuu!

Päivän terveysvinkkejä joita itse olen saanut ja "noudatellut", maitohappobakteereja (apteekista saa tabletteja, kaupasta esim.gefilustuotteet) kannattaa syödä raskaus ja imetysaikana, ehkäisevät kahden vuoden ikään asti lapsen erilaisia infektioita jonkun tutkimuksen mukaan! Kalaöljykapselit ehkäisevät erilaisten allergioiden ja ihosairauksien syntyä lapsella, ehkäisevät äidin masennusta, ja piristävät sekä äitiä että vauvaa =) Luomumaito ehkäisee jonkun Jyväskylässä tehdyn tutkimuksen mukaan koliikkia, sitä siis tavallisen sijaan hörppimään :D Vichyvesi (sen sisältämä magnesium) ehkäisee sitten niitä ikäviä suonenvetoja, sitä juon 1,5l päivässä, bonaquaa tai novellea kun eivät sisällä suolaa joka taas aiheuttaisi turvotusta. Olikohan mulla muita, ei tälllä erää mutta jakakaa tekin omianne jos löytyy, minä ainakin olen sellainen terveysfriikki välistä että mielelläni otan vastaan :D

Valmistautumisesta vauvan tuloon, minä sain ystävältä ison kassin vauvan bodeja ym. vaatteita, ja ostin myös turvaistuimen joka on samalla sitteri, pinnasängyn, ja ystäviltä olen myös saanut tossuja. Anoppi lupasi kustantaa vaunut ja pärekorin jonka voi laittaa katosta roikkumaan ja vauvan siihen nukkumaan. Siskolta sain ihanan pehmeän sydämen muotoisen soittorasian jota olen soitellut vauvalle masun päällä joka ilta =) Kelan paperit sain vietyä tänään, jospa sitten olisi se äippäpakkaus tullut kun kotiudun reissusta :)

Nyt pikkuhiljaa sitten soittorasia soimaan ja unten maille, hyvää yötä kaikille :wave:
Gabrielle&masuasukas 26+1
 
nyt on sitten muutettu ja ei oo tännekkään keritty kun pitäny tavaroita paikallaan laitella yms! :ashamed: mutta ihanaa! nyt alkaa pikkuhiljaa kaikki olemaan järjestyksessä ja vauvankin huone näyttää jo suht hyvältä :)

Täällä on ollu vaikka mitä juttua mutta en nyt jaksa alkaa selailemaan kaikkiea läpi..
Mutta omaa napaa (.) Mulla oli sitten tänään terveysasemalla se lääkäri kun mähän nukuin viime viikolla pommiin kun ois ollu neuvolassa se :ashamed:
no kuiteskin, eipä täti oikeen tieny mistään mitään suoraan sanottuna!
Kysyi multa että aijaa sä ihan ite tiiät millä päivillä meet. Öö.. eikös kaikki nyt noin suurinpiirtein tiiä?! :eek: :whistle:
ja muutenkin ei tuntunut tietävän mistään mitään ja meinas unohtaa ottaa sf- mitan. Sitten vielä sanoi että niin kun meillä ei ole täällä näitä neuvolatavaroita.. hmm.. just juu.
Ei muuten mitään kun oma mokahan se oli kun en sinne neuvolaan päässyt mutta inhottavaa vaan kun laittaa tollasella joka ei tiiä mistään mitään, oli varmaan joku yleislääkäri tjn.
No pissatestin kävin antamassa labrassa ja sanoi että ilmottaa jos jotain löytyy.. miksköhän vähän tuntuu että ei muista ilmoitella :O
sf mitta oli 27 eli käyrillä mennään ja hän totesi että "kyllä täällä varmaankin ihan hyvältä kaikki näyttää, vähän on pehmennyt niin kuin raskaana olevilla aina" kun alapäätä sorkli. Tuli kyllä vähän sellanen olo että onkohan kaikki varmasti ok!
Kysyi että onko haissut alapää pahalle tai mtn ja mä tietty heti pelästyin et epäileekö se jotain tulehdusta mutta sano ettei ainakaan näytä siltä että ois tulehtunut.. No ei se mihkään testeihin sitten mua laittanut.
Kuulemma hän ei nähnyt sokerirasituksen tuloksista että mikä mun hemppa on, voiko olla näin? Mä kun luulin että sen näkis kun verestähän siitä kaikkea kattellaan.
Vauvan sydänäänet kuitenkin kuunteli ja mä sitten kysyin että no paljon lyö ja sanoi että pitäis olla sekuntti kello että vois laskee!!! :eek:
neuvola korttiin laitto 155.
Ja mitäköhän muuta vielä.. no eipähän sitten tullu selvyttä että pitäiskö rautaa jatkaa vai ei kun en oo nyt n. viikkoon syöny kun ne loppu.. 5.9 on terkkari sitten (sekin ihan uus mulle tuossa uudessa neuvolassa :whistle: ) niin jos siltä sais tietoa että pitääkö sitä rautaa jatkaa vai ei, tosin tuskin siitä haittaakaan voi olla jos sitä syö ja mulla ei oo kuitenkaan mitään vatsavaivoi tullu siitä tai mtn onneks.
Täällähän ei kyllä oteta kuin 3 kertaa se hemppa niin tiiä sitten millon taas ja ottaako jos erikseen pyytää. Eikös sen ihan sormenpäästä saa tai muistaakseni multa niin otettiin aikanaan?

Joo Että tämmöstä täällä näin, en tullu kovin viisaaks mut toivotaan et kaikki kuosissa :)

mutta jos lähtis vielä saunaan ja sitten nukkumaan .. huomenna ehkä saan uuden värin hiuksiin kun kaveri pitäis tulla värjäämään :wave:
 
Tervehdys täältä taasen. Eilen oli sairaalalääkärin tutkimus.... ja onneksi paikat oli kiinni napakasti eikä kaula ollut lyhentynyt. ENsiviikolla sitten taas kokeilemaan töitä.

Huomenna oliis neuvola ja siellä sitten otetaan hemppa ja paino (kääk). Kääk sen takia kun on tullut herkuteltua täytekakulla (siis ihme että se on maistunut). Rasvaset ruuat tökkii tosi pahasti, mutta eipähän niitä tarvii syödä. No katsotaan miltä tuo laivaruoka maistuu torstaina. Lähdetään koko perhe päivä tukholmaan risteilylle.
Tänään sitten alkaa "syksy" ohjelmat perheelle, kun tyttö lähtee muskariin. Ja parin viikon päästä sitten alkaa voikkakin.
Nita: aika erikoinen kohtelu lääkäriltä.... eipähän juuri mitään tuntunut tietävän. Itse kun olen ihan työpaikkalääkärillä käynyt niin hänkin on tuntunut tosi pätevältä, tutkinut kohdun, ottanut verenpaineet, kysellyt kaikkea mitä ihan synnärilääkärikin kyseli ja on osannut antaa oikeita neuvoja, ainkin olo on mulla niistä helpottanut.
Mut huomiseen noista stratekisista mitoista ja jos saisi päivitettyä kanssa tuota profiilia.

Viivin + kaveri
rv29+5
 

Yhteistyössä