*Marrastähdet -07 elokuun eloilla*

Tämä päivä alkoi hyvin tarmokkaasti, ilman kummempia pahanolontunteita tms. Mutta mitä pidemmälle ollaan vuorokautta eletty, sitä tukalammaksi olotilat on käyneet. Pienistäkin askareista on seurannut puuskutusta ja kyläreissulla autossa istuminenkin tuotti tuskaa, kun hengittäminen kävi niin tukalaksi. Tällähetkellä kuvottaa melkoisesti. Ei niin kiva. :/ Täytyy ilta ottaa ihan lunkisti, jotta huomenna jaksaa töihin taas mennä... Voiskohan nämä olla seurasta eilisestä, kun tuli rehkittyä melkolailla ympäriinsä...

Tuo autoilu on muutenkin viimeaikoina alkanut käydä tukalammaksi. Autossa istuessa ylävatsassa tuntuu jonkinmoinen ahdistus, hengittäminen on vaikeampaa. Olen yrittänyt istuinta säätää eri asentoihin, mutta ei se ole juurikaan auttanut. Outoa. Mistä lie johtuu, jokatapauksessa pidemmät autoreissut taitaa synnytykseen asti olla pannassa.

Tajusinpa justiinsa, että eihän mulla ole syystakkia, joka mahtuisi siveellisesti päälle! Jostain pitäisi semmonenkin melko pikaseen keksiä, jottei tarvitse ulkosalla pystyyn palella. Yksi kulu taas lisää. :( Josko H&M:ltä joku edukaampi vaihtoehto tulisi vastaan tms.

Hyvä idea muuten pätkiä noita vanhoja aluslakanoita vauvan pedin aluslakanoiksi! Mulla on kanssa kaapin perukoilla vanhoja, nykyiseen petiin liian pieniä lakanoita, joita voisi hyvin hyödyntää. Siinä taasen yksi säästö. :)

Siirryn tuonne punkan puolelle lepäilemään, josko siitä olisi apua. Jaksamisia muillekin! :wave:

Mussukka & Pulla
 
DJ Mussukka Elloksella oli tarjouksessa (lähtöhinta alle 8 euroa) jotain syystakkeja, laadusta en kyllä tiedä. Ite tilasin sieltä, kun arvelin että on kuitenkin niin lyhyt aika mitä sitä tarttee eli toivonmukaan sit seuraavana keväänä ja syksynä mahtuu sit taas omat tutut ja turvalliset takit päälle.

(.) Huomenna pitäis palata töihin muutamaks päiväks parin viikon loman jälkeen. Noh, 5 päivää ja sit loppu joten eiköhän sen kestä :) Tosin nyt lomalla on taas oppinu nukkuun melkein joka päivä päiväunet joten voi olla opettelemista ettei nukahda kesken päivän jos töissä hiljaista.

Noista lakanoista, meillä on säkillinen (jäte-sellainen) käyttämättömiä aluslakanoita ja tyynyliinoja joihin mammani (äitin äiti) on joskus virkannut reuna-/välipitsejä ja niistä meinattiin tehdä ainakin muutamat aluslakanat vauvallekin. Ja äiti haaveilee että tekis sellaista päällyslakanaa näteimmistä pitseistä kun vauva ei viel paljon sängyssä mylkkyä niin kestäis nätisti siinä peiton päällä taitettuna :) Saa nyt nähdä mitä saadaan aikaan kunhan ekaks saatais tuo vanha ompelukone huollettua ja käyttökuntoon...

HT ja veturi 30+2
 
Iltaa!

Taas oon ollu reilun viikon poissa kotoa kissojen kans,kun ukkokin on reissussa nii ei jaksa yksinään täällä olla. Eli mun pikkuveljen riesana mun äitin luona :D kyllä tää ihan yksin olo tuntuu taas luksukselta kyläilyn jälkeen!ja oma ihana,tuttu,turvallinen Sänky :D niin monta yötä oon taas huonosti nukkunu,että toivottavasti omassa sängyssä se uni sit maittas paremmin.

Ilokseni postia selatessani huomasin et äitiyspakkaus on saapunu!joten huomenna on sen haku eessä ja ihanaa pääsee sitä tutkii =)

Mies oli vihdoin viimein keksiny mahdolliselle pojalle nimen,joka miellyttää molempia.Sovittiin vähän näin että mä mietin nimeä tytölle ja se pojalle. Ja aikas jännästi,molemmat alkaa samalla kirjaimella.

Joulu me vietetään näillä näkymin kolmestaan kotona, ja toivottavasti mummi ja pappa kävisivät sitten joulun aikaan kyläilemässä meillä. Varmaa mitenkään ihmeellisesti ei joulua etes laiteta tänä jouluna.mutta tosin mieli voi kyllä vielä muuttuakin. mutta näin kuitenki ajateltu ettei niin pientä vauvaa viitsitä lähteä vielä minnekkää riepottelee kun matkaa miehen isän luo ja mun äitin luo on kuitenkin sen 90km. Meijän vauvalla siis on toinen mummi ja toinen pappa kuolleita. Ja näillä elossa olevilla uudet puolisot olemassa.

Mistä tulikin mieleen,että kuinkas sanoa yli-innokkaalle anoppipuolelle,että ei haluta sen kutsuvan itteä mummoksi meijän vauvalle?se kun nii puhuu kovasti itestään mummona.Ja kun minä oon niin tarkka siitä,että vauvalla on tasan ne ja ainoastaan ne biologiset mummot ja papat vaikka ne haudassa onki. Ja tälle anoppipuolelle on kyl omalle tyttärelle tulossa vauva myös,että eikös se riittäs että se sen omasa kans höösäis..
Ja toinen voi olla että mun äiti alkaa puhuu omasta ukostaan ukkina..mistä en myöskää tykkää,mutta enköhän mä sen saa sille sanottua. Mutta toisaalta,meillä ei oo ikinä sanottu ketää ukiksi,vaan papaksi,joten ei se niin paljoa tietenkää merkkais..mutta kun ei tykkää ni ei tykkää..

mutta nyt jos alkas rauhottuu ja lueskelee jos se uni tulis ens yönä simmuun :)

miiku 27+5
 
Moi vaan pitkästä aikaa!

Neuvolasta. Mulla on tähän asti välit ollu 5-7 viikkoa mut nyt sain seuraavan käynnin 3 viikon päähän. Kaikki oli hyvin, kohdun suu napakasti kiinni ja kaulaa 3 cm jäljellä. HB oli 133 ja paineet 120/76. Sf-mittaa ei otettu edelleenkään, vähän kyllä ihmetyttää. Sykkeitä täällä kyllä kuunnellaan mutta ei lasketa... Ilmeisesti toi vauva oli pää alaspäin, en oikein saanut selvää kun lääkäri vaan mumisi jotain. Se on ihan outo tyyppi muutenkin. Painoa oli tullut 590 gr/viikko, kaikkiaan siis 8-9 kiloa. Ihan liikaa mun mielestä, vähän jännittää kuinka paljon tässä vaiheessa sitä vielä ehtii tulemaan.

Mulle ne verkkokalsarit ja lankkuvaipat oli ihan ykkösjuttu viimeks ku synnytin. Oli niin kovat helteet ja välilihaa leikeltiin niin ne ainakin hengitti ne kalsarit hyvin ja sit mulla oli 4 päivää aika runsasta toi vuoto et ku kokeilin tavallista sidettä niin vaatteet oli ihan veressä. Mut oman tyynyn suosittelen ottaa mukaan!

Jaa, nyt joku alkoi mesettää joten lopetan tältä erää...

T:me 29+2
 
Noista mummu-ja pappajutuista... Mun anoppipuoli kutsuu itseään mammaksi ja se on TOSI ÄRSYTTÄVÄÄ TEESKENTELYÄ! Mä tiedän ettei se ihminen välitä kakan vertaa meidän perheestä mut miehelleen uskottelee muuta. Omalle pojalle kyllä kutsutaan häntä ihan nimeltä. Huvitti kun miehen siskon tyttö ei myöskään pidä tästä "mammasta" yhtään ja nelivuotiaan suusta se totuus kuuluu, oli tokaissut hänelle kun tää oli kehunut kuinka nätti tyttö se on että "itse olet ruma peikko". :LOL: Anopilla on myöskin mies ja häntä kyllä kutsumme papaksi, on niin läheinen kuitenkin meille.

Tietääkö kukaan Baby Welt-vaunuista mitään?
 
Kyllä te ootte ahkeria kirjoittelijoita :flower:

Mä olen vasta nyt jotenkin "herännyt" tajuamaan että vauvan tuloon on enää n.13viikkoa :whistle: ja se tuntuu vähältä noin niinkuin viikkoina aateltuna. Paineita lisää vielä se että kaikki on oikeestaan hankkimatta ja laittamatta. Juu onhan tässä aikaa,mutta kun en tiedä koska saisin aikaiseksi :ashamed:

Vauvalle ei ole esimerkiksi hoitoalustaa hoitopöydälle,vaunuja,tulppaa punkkaan (ukko pudotti tulpan kuumalle kiukaalle joskus...eli se oli entinen tulppa ), sukkia, vaippoja,tuttia,tuttipulloja, rasvoja jne jne. Pienoinen stressi iskee kun ajatteleekin ja jotenkin vain siirtää ajatuksia seuraavalle päivälle :ashamed:

Meidän perheessä vallitsee tällä hetkellä "kisakriisi" eli toisin sanoen olen harrastusleski ollut tässä oikeastaan koko elokuun. Ukko väsää jokkisautoansa kaiken liikenevän ajan ja mikään muu ei merkitse mitään :kieh: Te ette usko kuinka mun sappi kiehuu harva se päivä vaikka mä oon kuinka yrittänyt asennoitua tähän. Kaikkien muidenkin elämä määräytyy yhden kiireiden mukaan ja mikään muu ei ole mitään kunhan vain auto saadaan pelaamaan :headwall: Luojan kiitos viikon päästä tämä on ohi kun liigakisat on käytynä. Tottakai käy tietenkin vielä niin,että mä en saa vahtia noille pojille ja en pääse edes koko kisoja katsomaan :| Oon yrittänyt olla valittamatta ja olla vaan mahdollisimman näkymätön...ottaa jo niin valmiiksi päähän kaikki asiat etten edes jaksa kirjoittaa :ashamed:

Sori tämä valitus mutta mä en aina vaan jaksa...mutta kai tämä tästä kun tietää,että viikko enää............. |O

Niin ja voimia kaikille teille odottajille! Kärsivällisyyttä varmasti muillakin kysytään,en mä varmaankaan ainoa ole.

LilliM+isäntä 26+4
 
dj mussukka: oletko sanonut oireista neuvolassa, mulla vastaavilla oireilla viime raskaudessa oli sappitulehdus. Se tosin diagnosoitiin vasta parin vuoden päästä mutta kroonisen tulehduksen nimikkeellä tultiin leikkauksesta ja lääkäri arvioi että pari vuotta olisi saattanut olla ja oireiden perusteella paikallistin alkamisen loppuraskauteen. Suurin ongelma mulla oli just toi ylävatsan vannemainen kipu, jonka silloin ajattelin johtuvan närästyksestä ja lapsen painamisesta. Tosin mulla oli myös jonkin verran kutinaa jalkapohjissa. Maksa-arvoja multa ei otettu, kun en hoksannut valittaa.

No eipä täällä mitään ihmeellistä, loma jatkuu ja lepäily

loviisa ja nalle ja viikkoja jotain 30
 
LilliMenninkäinen, mulla sama juttu noiden vauvatavarahankintojen kanssa... En jaksa enää edes ajatella mitä kaikkea vauvalta vielä puuttuu... :eek: kun puuttuvia on enemmän kuin hankittuja :headwall: Ja mulla on aikaa enää 11 viikkoa, apua...

Eipä tässä muuta, kuin että hankinnat on tekemättä ja uusi rv 29+1 kuva löytyy profiilista :)
 
SPy
Paljon on tekemättä...
Mutta nyt on yksi merkkipaalu taas takana, eli nyt viikkoja 30+1. Enää 10 viikkoa laskettuun aikaan! Eilen kirjoiteltiin listaa että kenelle miehen pitää vauvan syntymästä ensimmäiseksi ilmoittaa ja tarkistettiin että sillä löytyy kaikki tarvittavat puhelinnumerot kännykästä. Mäkin jopa muistin tarkistaa että mulla on mun miehen työpaikan lankapuhelinnumero puhelimessa, se kun ei aina pysty kännykkään vastaamaan niiin jos sieltä h-hetkellä saisi jonkun kiinni...

Nimiasioissa tuntuu tällä hetkellä olevan aika valmista. Sekä tytölle että pojalle olisi hyvä nimiehdotus toisine nimineen keksitty. Vaikka ehtiipähän tuo vielä moneen kertaan muuttua.

Äiti tulee tänään kyläilemään (se on ollut mun siskon luona kyläilemässä viikonlopun) ja keskiviikkona lähdetään pohjoisemmaksi kotikulmille yhdessä, niin pääsee äiti mun kyydillä takas kotiin. Pitäis ehtiä muutama kyläpaikka vielä käydä tuolla reissulla kun olen niin asennoitunut että ei sitten tämän vuoden puolella enää tuonne pohjoseen mennä - saavat halukkaat tulla sieltä vauvaa tänne etelämmäs katsomaan.

Nyt tarvii ruveta töihin!
SPy ja Iidavaltteri
 

Tuleepa tosiaan paljon juttua, ei meinaa ehtiä lukemaankaan :)

Mulla edelleen kaamee nuha, nenä ihan tukossa koko ajan, ja välillä sit, tukkoisuudesta huolimatta valuu melkein vettä..toosi ärsyttävää..
Mikä tähän auttais? En oo kyl ees älynny mitään kurkkutabuja tms. kokeilla, ne vois ainaki aukasta nenun..? Kuumetta tms. muita oireita ei oo, vain tää hemmetin tukkoinen olo.
C- ja D-vitamiinia oon koittanut juoda/syödä, mut ei auta..

Jaah, nyt tyttö jo hermostuu ku ei saa isäänsä ylös sängystä..pitänee mennä auttaa.
M ja Onni-Ilona 29+2
 
Lillimenninkäinen Meillä ukko ei osaa ees kuvitella lähtevänsä kisoihin ilman meitä.Suunnitteli ens vuonna kardaanikunkkuunki hommat sen mukaan,et pieni on mukana,eli asuntoauto tarvitaan.Mulle on tää kisakaus oikeestaan helpotus,meillä käy tällä hetkellä neljä porukkaa autojaan rakentamassa ja jos poika on päikkäreillä,ni heti alkaa kysely,et missäs pikku ukko on ku ei oo pajalla.Niillä on kuulema paljon hauskempaa ku poika on siellä mukana asentamassa...Siinä mielessä hyvä,et pajatilat on omassa pihassa.Ja älä panikoi,kaikki on mullaki viel ihan levällään!

Kaverilla oli eilen vähä hupia,ku hiirulaiselle iski hikka.Aikasta voimakas semmonen,pakko oli käydä maata,tuntu istuessa aika inhalta.Vähäkö oli koomisen näköstä maha pomppi hikan rytmissä ja hiirulaista ärsytti,ei nimittäin tykkää yhtään,et äippä käy pitkälleen päivisin.Öisin on tosi rauhallinen kaveri!Toinen yritti mönkimällä saada hikan pois.Nyt on tuntunu aika hyvin pysyvän raivotarjonnassa,välillä on tosi alhaalla.

Me oltiin jo viime joulu kotona,mut sit perinteisiin kuuluu,et joulupäivänä käydään isomummon luona syömässä ja tapanina porukoiden luona.Mulla oli ajatuksena ristiäiset hoitaa alta pois joulun tienoilla.Meillä on pojalle aikas varma nimi jo mietitty,tytölle ei,mut se on varmaa,et R-kirjaimella alkaa.

Tarttee nyt painua aamukahville! :wave:

Vimpula ja hormoonihiiri 28+3
 
huomenta.

tullu taas niin paljon juttua etten tosiaan jaksa käydä kaikkee läpi :)
mä en oo paljon kerinny tänne näin (paitsi välillä lukemaan..) kun on ollu niin paljon tässä vklp, koirat on oksennellu..en tiiä onko niillä joku virus tjn mutta jos jatkuu niin sitten lääkäriin, varsinkin ton vanhemman kanssa. ja sitten ollaan käyty kattoo uutta autoo :)

Niistä raudoista sillon viimeks taisin puhua niin mä oon nyt pari pvää ottanu kaks samaan aikaan ja koittanu niin etten pari tuntia sitä ennen tai jälkeen söis oikeen mitään.. ihan hyvin on mulla menny eikä esim. vatsa oo mitenkään tökkiny vastaan. :)
Aattelin jatkaa tollain sen syömistä aineskin siihen asti kun käyn seuraavan kerran terkkarilla niin jos se sit vois mahd. ottaa sen hemoglobiinin.

JOULUSTA; joku kyseli..
Meillä ei itseasiassa olla mietitty asiaa yhtään mutta nyt kun ite tässä aattelin niin vois olla kotona ja sitten käydä sillon aattona syömässä miehen vanhemmilla niinkun ollaan ennenkin tehty, ja ollaan myös käyty mun vanhemmilla. Kun aika lähellä kaikki tässä asutaan
;)
Saa nähä mitä tulee ja riiippuu ihan siitä tietty miten ite jaksaa..ja vauva.
Onneks ei yöks tarvii mihkään jäädä jos tähän lähelle menee niin aineskin päääsee kotiin nukkumaan.
Tosin nää suunitelmat voi muuttua vielä.. onhan siihen jouluun vielä hetki aikaa ;) :whistle:

Meillä alkaa olee vauvan isommat tavarat jo oikeestaan kaikki, mutta amme pitää vielä hommata mutta sen mies voi vaikka käydä hakemassa kun ollaan vielä sairaalassa.
Ja sitten nää kaikki vaipat,tutit,pullot yms pikkutavarat. oON Mäkin vähän alkanu olee paniikissa kun alkaa nää viikot jo paukkua ja kaikki vielä puolitiessä!!
Mulla käy kuitenkin vielä niin että eka luulen et kaikki on laitettu ja sit ykskaks huomaankin kun osa tavaroista puuttuu tjn!! :eek:
no saa nähä mitä tulee =)

No jos tästä taas menis.. pitää mies heittää työhaastatteluun =)

nita & vaavi 29+0 (JO?!!!? :eek: )
 
Huh huh, kävin aamusta täyttämässä kirppispöydän ja kyllähän tuo ihan urheilusta kävi =) Nyt on alkanut vauhti hidastumaan ihan näkyvästi, ei onneksi supistele yhtään sen enempää kuin aikaisemminkaan.

Kovasti tekisi mieli taas jotakin laitella vauvoille, pitäiskö pistää vaikka lakana- ja harsopyykki koneeseen ja mennä siksi aikaa päiväunille :D Ihanaa kun viimein on ruvenneet ilmat viilenemään, saa taas yölläkin nukkua ihan rehellisesti peitto päällä.

Eipä mulla oikeesti mitään asiaa ollut, kunhan roikun täällä kun en muutakaan tekemistä keksi :saint:

Liituraita ja vauvaset 29+0
 
Perfekta Mullakin välillä olo niin vetämätön että ei mitään jaksa tehdä. Kaikkea tekemistä olis mutta ei vaan saa ittestään irti :ashamed: . Oikeen huono omatunto tulee ku makoilee vaan sohvalla ja välillä käy jääkaapilla, mutta eiköhän näin odotusaikana ole ihan sallittua :whistle: ;) ..

PikkuM Toivittavasti flunssa alkaa jo helpottamaan. Mulla oli tuossa puolivälissä raskautta flunssa joka kesti pitkään, kuukauden verran olin ihan tukossa. Saunoin joka ilta ja se vähän helpotti ja aukaisi tukkosta nenää.

LilliMenninkäinen Meiltä puuttuu kans vauvan ammeesta tulppa, oon sen ite tiputtanut kiukaalle :LOL: . Saakohan niit jostain ostettua vai pitääkö kehitellä joku oma tulppa.. :whistle: Taikka sit pitää hankkia amme.. Voin vaan kuvitella kuinka sua ottaa päähän toi tilanne :hug:

Jalallinen amme Onko kellään kokemusta tällasesta? Saisin kaverilta ammeen jalat ja amme vaan pitäis siihen hankkia. Onkohan ihan hyödyllinen ostos? :whistle:

Turhahankinta vauvalle GALLUP Laitanpa tällasen. Mitä turhaa olette hankkineet vauvalle, mitä ei ole sit tullu ollenkaan käytettyä? Meillä rintareppu jäi oikestaan käyttämättä, niin ja tuttipullot. Tyttö ei juonut ollenkaan tuttipullosta. Nyt kyllä tulee muutama taas hankittua, jos tämä pikkuinen oppis juomaan sillon tällön niistä.

DJ Mussukka Mullakaan ei ole minkäänlaista syystakkia mikä päälle menis. Ajattelin että jonkinlainen tuulitakki pitäis ostaa syksyksi, pitää käydä kirpparilta kattoon kun ei hirveesti viitti rahaa siihen laittaa kun raskauden jälkeen ei (toivottavasti) ole käyttöä niin isolle takille :) .

Oletteko ostaneet paljon odotusajan vaatteita? Mulla kesävaatteita on jonkinverran, mutta syksyks ei ole kun yhdet odotusfarkut ja muutama paita. No onneks tässä ei ole kun muutama kuukausi enää ;)

(.) TÄNÄÄN KUN HERÄSIN EI OLLUT PAHOINVOINTIA YHTÄÄN. Uskomaton fiilis :heart: :flower: . Oisko rauta alkanut vaikuttamaan :) . Vauvan vaatteita hypistelin eilen illalla taas, ei malttais odottaa :heart: ..

Hyviä vointeja kaikille!! =)

-Hilla- 28+2
 

Ultrassa käytiin, mut kaveri ei vieläkän suostunut näyttää sukupuoltaan..tällä kertaa syy oli siinä, että O-I oli perätilassa ja jalat oli niin nätisti eessä. Tästä se varmaan johtui etten tuntenut liikettä kuin ihan alhaalla, tyyppi potkii sinne. Ei kyl tunnu kovin kivalle :|
Illalla piti viel nousta ennen nukahtamista käymään veskis uudelleen, kun tuntui että tulee pissat housuun vaikka just olin käynyt veskissä. Ja tuntuu kans että tuolta alhaalta tulee kohta jalka pihalle, kun oikeen alkaa myllämään.

Ultraaja sanoi että kannattais käydä kontalleen silleen peppu pystyssä, et vauva valuis ylemmä ja mahtuis paremmin kääntymään..en oo aiemmin tuosta kuullut, liekkö oikeesti jotain perää, vai saisko mies vaan hyvät naurut?

Hillalle onnittelut pahoinvoimattomasta(ei tuo varmaan oikee sana oo, mut toiv. ymmärrät:) ) aamusta..En voi ees kuvitella miten inhaa on joka päivä voida pahoin, ku itsellä ei pahemmin oo ollut.

Juu, mut nyt ruuanlaittoon!
M ja Onni-Ilona 29+2
 
No joo kun noista turhista hankinnoista tuli puhe.. Mulle on tullut kerrassaan vastustamaton halu, suorastaan himo saada vaippapussi :saint: Siis en tarkoita semmoista mihin tungetaan käytetyt kestovaipat, vaan jotain tämän tyylistä:

http://www.pehmopeput.fi/product_info.php?products_id=213

Vaan kukahan sellaisen mulle tekisi, en mää ihan mielelläni siitä kuitenkaan noin paljoa maksais - älyttömästä päähänpistosta :LOL:

Esikoisen aikaan turhaksi osoittautui rintareppu, eipä tullut käytettyä kertaakaan. Muuten kyllä hankittiin sitten vasta tarpeen mukaan. Nyt kyllä ajattelin ostaa esimerkiksi sähkökäyttöisen tuttipullonlämmittimen, ihan tätä tupla-arkea ajatellen. =)

Liituraita ja vauvaset
 
Ootte kirjotellu tänne nyt niin paljon, etten taida jaksaa alkaa edes kommentoimaan kauheesti... :ashamed:

DJ Mussukka: meillä on sama synnytyssairaala, saas nähdä ollaanko siellä samaan aikaan ;)

Hilla: hienoa että pahoinvointi hellittää, jospa se nyt loppuis kokonaan =) mulla on viime viikon lopusta asti ollu vähän huono olo koko ajan, eikä oikeen mikään muu maistu kun hedelmät. Oon silti yrittäny sitten väkisinkin syödä jotain, koska tulee muuten niin paha olo :x

PikkuM:mä ravaan ihan jatkuvasti vessassa ja tekee oikeen pahaa/kipeetä, kun tämä vauva potkii rakkoon. Se taitaa rakastaa tehdä vähän jäynää äidilleen jo tässä vaiheessa ;)

Odotusajan vaatteista, mulla on 3 mammahousut ja 2 hametta. Varsinaisia mammapaitoja mulla on vaan 2, mut normaalit paidat on sen verran pitkiä, että pystyn käyttämään niitä. Saa nähdä mitä syksyllä sitten pistää uloslähtiessä päälle, koska enpä minäkään omista sellasta takkia että päälle menis...Jos sitä jostain löytäis halvalla :whistle:

(.) Selkään sattuuuuuu!!!! |O Oltiin viikonloppu appiukon luona ja nukuttiin yks yö sellasella ilmakumipatjalla. No, sehän se sai mun selkäni taas ihan tohjoks ja nyt en meinaa päästä liikkumaan. Huomenna on onneks se fysioterapia, joten jos sieltä sais jotain apuja :/ Kävin tossa aiemmin kaupassa ja selkä jumiutu siellä ihan täysin, onneks pääsin kotiin asti. kaiken hyvän lisäks jogurttipurkki oli menny kassissa rikki ja aivan kaikki ostokset oli sitten jogurtissa :headwall: että otti päähän :kieh:

Että tällasta tänne tänään :whistle:

H82 27+6
 
Odotusajan vaatteista, ite oon ostanu mammahaalarit (farkkulappuhaalarit) ja siinä se onkin :) Lisäks sain kassillisen sukulaiselta. Siinä satsissa oli sit 1 normaalit mammafarkut, 3 collegepöksyt, useita paitoja sekä pitkällä että lyhyellä hihalla sekä babybelt. Näillä on pärjätty hyvin ja tullaan varmasti tää raskaus pärjäämäänkin, sen syksytakin kun vielä sais sieltä ellokselta - tosin ihan normimallistosta, vähän normaalia suurempaa kokoa vain.

Turhista hankinnoista
Vielä ainakaan ei sellaisia ole tullut, ihan perustarvikkeita - siis näitä isompia - ollaan vasta hommattu sekä vaatteita. Saa sit nähdä kunhan työt loppuu ja on aikaa kierrellä kaupoilla että mitä tarttuu mukaan :ashamed:

(.) Kesäloma takana ja kohta myös ensimmäinen lomanjälkeinen työpäiväkin. Oon riehunu kun heikkopäinen kun olevinaan niin kiire ja nyt selkä huutaa hoosiannaa tai jotain. Auts! Jospa loppuviikon yrittäis olla varovaisemmin ja perjantainahan miulla sit loppuukin ja alkaa työttömyys (jopa 2 arkipäivää :)) ja sit mammaloma 5.9.

HT ja veturi 30+3
 
Nyt on äippäpakkaus pengottu!mä kyllä tykkäsin vaatteista tosi paljon!se toppapuku oli nii paljo nätimpi mitä oon entisiä nähny.

Mammavaatteista Mulla ei oo ku yhet äitiyshousut,äitiysshortsit ja sit ihan tavalliset collegehousut kotioloihin. Haluttas farkut ostaa,mutta ei taida kannattaa,olis käytössä enää niin lyhyen aikaa. Mamma-mallistosta en oo ostanu ku yhen ainoon paidan. Nyt ku normimallistoistaki löytyy pitkiä paitoja ni oon niitä ostellu. Just tuli postissa uusia vaatteita :D
Syystakkia ei oo mullakaa..saas nähä mitä sit tulee vedettyä päälle ku vilu iskee.

Vauvan tavaroista Tuntuu mullaki että kiire kohta tulee kaikki tarpeellinen hankkia,vielä kun mies jaksaa olla sillä linjalla,että onhan sinne vielä aikaa...äääks,mutta kun ei oo!tuo loppuaika menee varmasti nii nopeesti,että ukko on varmaa synnärillä monttu auki että mites me jo täällä ollaan :LOL:

Miiku 27+6
 
miiku: sama täällä,me ollaan vasta hankittu pinnasänky, turvakaukalo ja vaatteita. Kiire taitaa siis tulla. Ens viikolla tosin mennään kai vaunuja hankkimaan, toivottavasti saadaan ne edes hankittua :whistle: Tosin, ostin tänään kylläkin liivinsuojuksia jo valmiiks kaappiin odottamaan :LOL:

Rintapumppuja kävin tänään kattelemassa, mutta en tiedä mikä niistä on paras. Ja hirveen hintasiakin ne on... :/

Multa pääsee ihan pian itku, koska selkään sattuu NIIIIN paljon, etten voi olla mitenkään päin :'( en käsitä tätä kipua, koska koskaan aiemmin (ennen raskautta siis) mulla ei ole ollut mitään selkävaivoja. Miks nyt sitten? |O ois niin kiva nauttia tästä odotusajasta, mutta eipä kovin nautinnolliselta tunnu :/

No, kai se on vaan kärsittävä kun ei muukaan auta... :(

 
Moikka!

Turha hankinta oli esikoiselle rintareppu, ei sille pahemmin käyttöä ollut ja varsinkaan kakkosen kanssa kun sai 2 vuotiaan perässä mennä, niin siinä ei paljon rintarepun kanssa seikkailla :LOL:

Pinnis+hoitopöytä edelleen kasaamatta, vaattet laittamatta kun pitäis se lipasto hommata vielä.... :| oon vähän hitaanpuoleinen mutta uskon että ehdin vielä, kun edellisetkin on antaneet odottaa itseään niin eiköhän kaikki ole kunnossa.

Mulla pojat joi vaan ekana kesänään vähän vettä tuttipullosta, joten äippäpakkauksen tuttipullo ja yksi ostettu riittivät koska imetin 13kk molempia ja siinä vaiheessa oli nokkamukikin jo kuvassa.
Kun nyt tälle kolmoselle ei tuttipulloa tullut äippäpakkauksesta niin täytyy ostaa sitten jossain vaiheessa pari niitä varalle, mutta eivät ole sieltä kiireisemmästä päästä. Jos tulee ongelmia imetyksen kanssa niin hakekoon mies sitten kun kotiudutaan ;)

Vatsaa kiristää ja on inhottavan norsumainen olo, tänään pisti molempii kylkiin niin hitosti että :/ kun käveltiin eskariin aamulla
onneksi mies jäi sairaslomalle tälle viikolle kätensä loukattuaan niin voi viedä tai hakee esikoista eskarista :whistle:

Jaahas alkais olee iltapalan aika, palaillaan taas :wave:

Mirnu 27+1
 
Morjes!
Onpas täälä kirjoiteltu ahkeraan :) mitähän mun pitikään kommentoida...

Ihanaa Sanna-78 kun laitoit tuon sukkaohjeen!! Ajattelinkin tossa että olis kiva kokeilla josko osaisi, mut enpä saanu aikaseksi mistään kantapään ohjetta etsiä, kun en sitä enää muista. Jospa sitä nyt tulis kokeiltua...
Mullekin iski oikeesti jo paniikki kun tuntuu että niiin paljon kaikkea on hankkimatta: ainakin pinnasänky, amme, ja vaatteita tarvis varmaan vielä aika paljon. Mutta sovittiin ukon kanssa että nyt oikeesti kohta käydään siellä IKEAssa, sieltä meinattiin ainakin sänky ja ehkä joku kaappi tms.
Ei viittis sitäkään ihan viime tippaan jätää kun meiltäkin sinne jonku yli tunnin ajaa, ja istuminen käy mulla tosi kovasti selkään :eek: oikeesti tuntuu että istuminen on kaikkein rankinta.
..nyt pitää mennä katsomaan BB-ohjelmaa :whistle:
 
Morjes!
Onpas täälä kirjoiteltu ahkeraan :) mitähän mun pitikään kommentoida...

Ihanaa Sanna-78 kun laitoit tuon sukkaohjeen!! Ajattelinkin tossa että olis kiva kokeilla josko osaisi, mut enpä saanu aikaseksi mistään kantapään ohjetta etsiä, kun en sitä enää muista. Jospa sitä nyt tulis kokeiltua...
Mullekin iski oikeesti jo paniikki kun tuntuu että niiin paljon kaikkea on hankkimatta: ainakin pinnasänky, amme, ja vaatteita tarvis varmaan vielä aika paljon. Mutta sovittiin ukon kanssa että nyt oikeesti kohta käydään siellä IKEAssa, sieltä meinattiin ainakin sänky ja ehkä joku kaappi tms.
Ei viittis sitäkään ihan viime tippaan jätää kun meiltäkin sinne jonku yli tunnin ajaa, ja istuminen käy mulla tosi kovasti selkään :eek: oikeesti tuntuu että istuminen on kaikkein rankinta.

Hyviä vointeja kaikille! =)
 
Terveppäterve!

loviisa : Täytyypä neuvolassa muistaa asiasta mainita. Olen jotenkin vaan ajatellut, että tämä nyt kuuluu asiaan. Ensiviikolla mennään kuitenkin neuvolatätiä tapailemaan, joten pitää ottaa sillon puheeksi. Mulla aina vaan pää tahtoo tyhjentyä siellä vastaanotolla; kuuntelen innolla mitä sillä on mulle sanottavana, omia juttujani en muista ollenkaan. Tosin toistaiseksi ei ole ollut kovin tähdellisiä kerrottavia, kaikki kun on kuitenkin mennyt suht hyvin.

HE82 : Katsoppas vaan! :) Niin lähellä on nuo lasketut ajatkin, että hyvinkin voidaan Naistenklinikalla törmätä! :)

Joo hankintoja riittää, tässä viimesenä parina viikkona ollaan vasta alettu kaikkia hankintoja miettiä. Nyt on hoitopöytä, vaunut, pinnis ja matkasänky hommattuina. Eli vois sanoa, että alkuun on päästy. :/ Ja vaunutkin on siis edelleen matkalla Suomeen ja pinnasänky odottaa pientä kunnostusta porukoilla (tällähetkellä se on hyvin retrosti 70-luvun myrkynvihreä-keltainen:| ). Matkasängyllä tuskin olisi edes ollut kiirettä, mutta kun halvalla sai. :D Eli amme, auton turvakaukalo, vaatteet, vaipat yms pienempi, mutta tarpeellinen sälä puuttuu vielä täysin! Kai sitä tässä vielä joutaa... Jotenkin olen ajatellut, että sitten kun pääsee äippälomalle, toivottavasti ehtii ainakin noita pienemmän sälän hankintoja hoidella. Toivottavasti säilyy siis sinne asti sellasessa kunnossa, että jaksaa painaa hankintojen perässä edes jotenkin...

Äitiysvaatteita olen pikkuhiljaa hommaillut. Kesän selvisin ihan normivaatteilla, vähän vaan löysempää vaatetusta piti käyttää ja enempi mekkoja. Nyt syksyntultua ostin kahdet mamma-farkut, joilla meinaan H-hetkeen asti pärjäillä. Jotkut lököpökät täytyisi vielä hommailla, mutta olen niin farkkuimmeinen, että nuo farkut on ihan ehdottomasti mun juttu. Ja ne on uskomattoman mukavat! Yllätyin positiivisesti. :) Paitoja syksylle olen löytänyt muutaman ihan tavallisten vaatteiden osastolta, vähän vaan pidempiselkäisiä ja joustavampaa kangasta. Ihan hirveesti ei kuitenkaan vaatehankintoja haluisi tehdä, tämä punkero-vaihe kun kuitenkin on aika lyhyt... Niin, ja töihin sain työnantajan piikkiin ostetuksi tosi mukavat mamma-vaatteet. :)
Se takki vaan pitäisi oikeasti löytää. Tänään jäin töiden jälkeen tunniksi kaupungille sen metsästykseen ja tuloksena oli vaan kipeät jalat, hirveä nälkä ja 0 takkia. Höh. :| Täytyy ottaa uusi yritys joku toinen päivä. Mansikoita en siihen aio kuluttaa!

Nimi Pullalle on meillä vielä täysin auki! Pitäis kai sitäkin alkaa aktiivisemmin hauduttelemaan... Ensiviikolla meillä on ylimääräinen ultra ja toivoisin, että ne siinä vihdoinkin kertoisi meille pienokaisen sukupuolen. Se rajaisi vähän tätäkin operaatiota... :)

Muttamutta, muihin hommiin. Vointeja!

Mussukka & Pulla 27+3
 

Yhteistyössä