*Marrastähdet -07 elokuun eloilla*

Perfekta: Kuulostaa kyllä aika kauhealta tilanteelta kun ihmiset pitää varmana että heidät kutsutaan automaattisesti. Ei kannata miettiä muiden mielipiteitä ja odotuksia. Teette just niin ku haluatte ja olette välittämättä siitä jälkipyykistä mikä siitä ehkä syntyy. Meillä on siitä hyvä tilanne, että minun puolen suku on tottunut siihen että ristiäisissä paikalla on vaan isovanhemmat, vanhempien sisarukset ja kummit. Miehen suvusta en kyllä osaa sanoa. Sisarukset asuu kauempana ja eivät varmaan ole tulossa, ellei sitten kummeiksi pyydetä. Mietityttää se että kutsutaanko miehen vanhemmat ja tuleeko ne vaikka kutsuttaisiinkin. Sillon kun keväällä mentiin/karattiin naimisiin ja jälkeen päin kahviteltiin läheisimpien kanssa, niin nämä ns. appivanhemmat eivät halunneet tulla. Keksivät milloin mitäkin tekosyytä. ja muutenkaan en oo appiukon kanssa paria tervehdystä lukuunottamatta vaihtanut yhtään sanaa koko aikana kun ollaan miehen kans yhdessä oltu. Joten eipä nuo varmaan muutenkaan tule hirveästi lapsen elämässä mukana olemaan, niin mitä noita ristiäisiinkään kutsumaan. Ovat muutenkin hieman omalaatuisia ja eivät välttämättä maailman täysjärkisintä porukkaa niin olkoot.
 
Kävin siis tänään neuvolassa ja siellä oli kaikki kunnossa =)

verenpaineet: 119/76
Sf-mitta: 25cm
Syke 145 (oli kuulemma napakat sydänäänet :) )
pissa puhdas
painoa tullut 394g/vko, nyt kokonaismäärä 6kg
vauvan painoarvio oli 1100g
tarjonnasta ei ollut muuta puhetta kuin että pää alaspäin tai vinottain se siellä köllötteli, koska jalka oli vasemmassa kyljessä heti rinnan alapuolella :)

Selästä sanoi terkka sen verran, että hänen mielestään mun pitäis mennä lääkärille ja jäädä sairaslomalle. Olis varannut ajankin, mutta se olisi menny niin pitkälle, ettei se hyödytä. täytyy tässä nyt joku aamu soittaa heti klo 8 että pääsis lääkärin juttusille. Onneks huomenna on lyhyt päivä töissä ja ma vapaa, joten jos sitä kattelis sitten ens viikolla, että miten toi selkä temppuilee. Vähän vaan mietityttää että jos sitä jää nyt jo pois töistä, niin sehän vaikuttaa palkkaankin... :whistle: ai niin, ens kerralla mitataan sitten hemoglobiinikin.

Ristiäisistä...Meillä on suvussa kastemekko, jonka mun mummi osti 37 vuotta sitten, kun ensimmäinen lapsenlapsi syntyi. Sitä on sitten käytetty jokaisen serkun ja serkun lapsen ristiäisissä, joten se mekko tulee myös meidän vauvan päälle :heart: niin ja ajateltiin, että pidetään ristiäiset heti siinä joulun aikoihin, koska sillon on siskokin perheineen täällä Lontoosta lomalla. Pääsevät hekin sitten osallistumaan niihin kemuihin ;) muuten ei olla kutsumassa kuin lähimmät eli molempien vanhemmat, sisarukset ja miehen isovanhemmat. Ja ehkä mun kummitäti, koska se on sen verran läheinen meille. Ja meidän suvussa on myös ollut sama tapa kuin Sanlella, eli vaan lähimmät kutsutaan. Meillä tulee kummitkin vielä molempien siskoista, niin heitäkään ei tarvitse erikseen kutsua :LOL:

Tulipahan taas runoiltua, pitäisköhän taas mennä lepäämään, kun väsyttää niin hemmetisti! |O

H82 28+2
 
Tänne iski sitten flunssa :snotty:
Eipä ole ollutkaan flunssaa kun kevättalvella viimeksi.

Valitusta , Pientä ressiä rupee pukkaamaan kun totesin että meillä alkaa kohta taas jokavuotiset sairaalareissut. Kuopuksella on astmakontrollit, oskilometria tutkimus yms. Pojalla alkaa jokavuotiset sairaalajaksot Lastenlinnassa ens kuun puolivälissä ja jotenkin kummasti pitäisi saada asiat järjestettyä niin että mä voisin olla pojan mukana siellä jokapäivä n.klo 9-15 :eek:
En kyllä ymmärrä miten se onnistuu kun kuopuksella ei ole hoitopaikkaa eikä meillä noita hoitajia muutenkaan ole :/ Keväällä on sitten toinen jakso ja sillon on sitten vauvakin, no vauvan ehkä sinne voi ottaa mukaan, mutta tuollanen 3-vuotias joka ei ole kauhean rauhallinen luonteeltaan niin olisi vaan häiriöksi.


Ristiäisistä Meillä ristiäiset pidetään varmaankin sitten vuodenvaihteen jälkeen, mun puolelta tulee paljon sukulaisia tosin omaa isääni en voi kutsua koska silloin jäisivät siskot, miehen puolelta sitten hänen veli ja appivanhemmat jos suvaitsevat paikalle saapua :/
Kummeja ei olla vielä päätetty, eikä ole niitä niin helppo enää päättää kun on jo useampi lapsi ja kaikki loisto ehdokkaat on jo kertaalleen pyydetty jonkun lapsen kummeiksi. Minunkin siskot on jo kumpikin kahden lapsen kummeja meille.
Kastemekkona meillä on minun esikoiselle ompelema mekko jossa on kaikki meidän lapset kastettu.

katjuza ja ilmarijalmari 29+2
 
Minä ahkerana työläisenä kävin tänään sitten sairaslomaltani tekemässä 4 tuntia töitä. No se oli vähän semmonen pakkotilanne. Tiesin, että melko hädässä ovat, jos apua eivät saa. Lupauduin tietyin ehdoin (tein just tasan sen jutun mitä täytyi, en mitään muuta). Lupauksessa pysyttiin. Tosin ei siellä ihan noin kauaa pitänyt mennä (prkleen tietokoneet kun ei toimi koskaan sillon, kun niiden pitäisi...!!! :kieh: )!!

Flunssan kourissa edelleen kuitenkin olen. :snotty: Parempaan päin tosin, kurkkukipu on ainakin vähän helpottanut. Täytyypi tässä vaan rauhallisesti ottaa. Harmittaa, kun viikonloppuna oli aikomus sitä pinnistä mennä maalle tuunailemaan. Sellaset rehkimiset saa siis tälläerää jäädä... :( Mä vaan haluisin sen mahdollisimman pikaseen valmiiksi ja meille! Pääsisi sitäkin hipeltelemään. :D

Nita: Kunta tarjosi vain 2 ultraa (ekan sillon joskus keväämmällä ja toisen tuossa Juhannuksen tienoilla), kaikki muu on sitten ylimäärästä. Mulla rakenneultrassa todettiin, että aluksi oli saattanut olla kaksosraskaus tai sitten mulla on muuten jonkinlainen poikkeama kohdussa. Kohdussa on siis sellanen kalvo tms, jota siellä ei normaalisti ole. Sen ei pitäisi olla vaaraksi pienokaiselle, mutta ensiviikolla kuitenkin käydään sitä tarkistelemassa.

Ristiäisistä. Kastemekkona on mun mummon kutoma ristiäismekko, joka on ollut sekä mulla, mun veljillä ja veljen muksuilla ristiäismekkona. Veljen muksujen jäljiltä siihen löytyy nauhakin sekä sinisenä että punaisena. :) Muuten ristiäisiin kutsutaan ihan lähintä sukua, eli vanhemmat, mun veljet perheineen (puolisolla ei sisaruksia ole) ja mummon (ainut elossa oleva isovanhempi). Niin ja tietenkin kummit. Kummeja ei vielä olla ollenkaan päätetty, vähä ohimennen niistä vain puhuttu. Mutta kyllähän nekin tuolla takaraivossa muhii. Olen huomannut, että viimepäivinä olen alkanut aktiivisemmin niitä nimiäkin miettimään. :)

Ja löysin muuten vihdoinkin raskauden loppuun asti riittävän takin! Jesh. :) Se ei ollut niin halpa, kun oisin toivonut, mutta siedettävän hintainen kuitenkin. Ja pitäisi olla käypä raskauden jälkeenkin. Ei siis ole ihan mahdotonta teltta mallia, ihan kivat leikkaukset jne. Työvoitto. :D ;)

Jospa tekisi vaihtelun vuoksi lämmintä kaakaota tuohon kipeeseen kurkkuun. Nam. :p

DJ Mussukka & Pulla 27+6
 
Ristiäisistä näyttää täällä olleen puhetta...
Meillä on sellainen 31 vuotta vanha minun miehelle aikoinaan hommattu mekko, jossa meidän molemmat lapset on kastettu ja tämäkin vaavi tullaan kastamaan.
Sinine nauha/rusetti siinä ois valmiina , mutta saas nähä joudutaanko taas punaiseen vaihtamaan... Ristiäisiin tulee vain lähin suku. Yksi kummi on tiedossa ja lupautunut , mutta toinen on totisesti "kiven alla" ,kun eikös se kaksi kummia ole minimi...

Huomenna ois sitten jo rv 31 täynnä :eek: Sen "kunniaksi" on aamusta nla. Tuntuu, että vastahan siellä kävin , mutta loppua kohtihan se sielläkin juokseminen vain tihenee!

Lumi*+masukki 30+6
 
Voi blääh :( Kamala olo... Pää jumissa, korvaan ja kurkkuun sattuu. Pojallakin korvatulehdus ja kuumetta :/
Mullakin olis huomenna neuvola. Tuntuu hassulta mennä taas ku viime viikolla kävin. Piti ihan laittaa huomisaamuksi muistutus puhelimeen, et muistan mennä B)

Oi ku ihanaa! Kello on jo noin paljon! Kohta saa laittaa lapset nukkumaan :D Sit mä pääsenkin läträämään väriä päähän... Viimeksi värjänny viime marraskuussa :eek: :snotty: Ei muka enää kerkee samaan tahtiin ku "nuoruusvuosina" :xmas: vähintään joka toinen kk. Ja tukka onkin sen näkönen sitten :ashamed:
 
Täällä alamasu on kipeenä taas, taidan huomenna soitella neuvolaan jos ei ala ni kivut huomenissakaan häviämään et kävisin sitten sairaalassa näytillä et kaikki ois hyvin...mut tuurilla ne ottaa miut sisälle ja en sinne laivalle tiistaina pääsekään...taidan soitella jo aamusta että kerkee sitten tarvittaessa käymään äippäpolilla, muuten oisin vasta iltapäivästä soitellut niistä sappihappotuloksista...

Pojalle aloin neulomaan sukkia nyt, isäni sukat sai taas jäädä, ne ei inspaa niin paljon kun tietää et niissä on enemmän hommaa kuin noissa pojan sukissa :LOL: sitten pitäis tehä itellekin...saa nähä miten jaksaa...

Perfekta ja hattivatti 30+1
 
Onhan sitä jo odotettukin! Päätös tuli eilen ja jo tänään pakkaus oli postissa =) Tykkäsin tosi paljon! Varsinkin se haalari on tosi käytännöllinen nyt kun siinä on 2 vetoketjua. Kaikki väritkin oli kivoja vaikka onhan se persikka enemmän tytön väri,mutta ei mua haittaa ainakaan. Varmasti tulee kaikkia vaatteita käytettyä.

Verotuksesta: Mua jäi nyt vaivaamaan,että onko kelaan siis toimitettava verokortti?? Kun päätöksessä oli että verotus tapahtuu voimassaolevan verotuksen mukaisesti. Kai mun pitää kelasta se vielä kysyä varmuudeksi. Sitten mulla on kai tuosta nuorimmaisesta mahdollisuus saada jotain pientä kotihoidontukee. Kaikki raha on kyllä tervetullutta. On se jännä kun ei näitäkään asioita enää muista vaikka kolmas kerta jo :ashamed:

Ristiäisistä: Meillä on aina ollut ihan pienimuotoiset tässä kotosalla. Tänne kämppään ei ensinnäkään mahdu paljoa porukkaa. Kastemekkona on anopin neuloma puku. Se on tehty miehen pikkusiskolle 16v sitten ja ollut käytössä meidän pojilla ja miehen veljen lapsilla.

Jaahas pojat on levittänyt pikkulegoja meidän makuuhuoneeseen...jos menis pitämään jöötä,että ne kerätään :kieh:

LilliM+isäntä 27+1
 
Nykysin mun massussa on ihan mahoton vilske. :) Onhan Pulla varsin aktiivinen siellä jo aiemminkin ollut, liikkeet tuntuneet todella selkeästi jne. Mutta vois sanoa, että ihan viimeaikoina nuo liikkeet on voimistuneet aivan älyttömästi. Nyt, kun oon ollut vähän puolikuntonen, ne on melkeinpä jo sattuneet. Terveydenhoitaja sanoi, että se on vaan flunssan aiheuttamaa yliherkkyyttä iholla. Sitä saattaa hyvinkin olla. Mutta tuntuu, että kohta jalka tulee läpi.

Voi kun saiskin sen pakkauksen kohta... :) Tuossa tämänkuun puolenvälin paikkeilla vein paperit Kelaan, kauankohan niiden käsittely kestää? Pari viikkoa olen kyllä varautunut vielä odottelemaan. Muutenkin niiden tukipäätösten saaminen olisi ihan mielenkiintosta... Odottelua, sitähän tämä syksy on...
 
Tää olo on ihan hirvee! :snotty: :( :snotty: Mikään asento ei oo hyvä ja kun toisen sieraimen saa niistettyä auki,ni toinen menee tukkoon!Korvissa humisee kivasti ja hiirulainenki on ihan ihmeissään.Tottunu varmaan,et kun äippä menee vaakatasoon,ni se on kolmeen laskiessa untenmailla.Nyt kun joutuu pomppimaan,ni mahassaki hirvee mellastus!

Minä olin esikoisen ristiäisissä puvun suhteen diplomaatti,alle minun entinen pitsipuku ja päälle miehen mummon miehen ristiäisiin neuloma.Tuli muuten ihan nätti,neulottu oli sen verran lyhkäsempi,et pitsit tuli hyvin esille!Uudistupahan samalla sen verran,et vaikka oli molempien entiset,ni kuitenki ihan erilainen.Tätä samaa variaatiota käytetään tällä tulevallakin!

Pakko kai sitä ois punkkaan painua,aamulla neuvola!

Vimpula ja hormoonihiiri 29+0
 
Tosi pirtee olo,tuli n.2 tuntia nukuttua...tuli testattua toi keittosuolaliuoski,ei auta millään tavalla! Kymmeneltä neuvolaan,ei kiva yhtään,tekis mieli pysyä punkan pohjalla peitto korvissa koko päivän.Saa arvata kahesti onnistuuko,ku on toi pikku duracel talossa!Kivahan sitä on haaveilla mahdottomista!
 
Huomenta |O

Voihan kääk mikä yö!!! 3 sai juosta vessassa ja 2 heräsin issias(vai iskias..)särkyyn. Missään asennossa ei ollu hyvä. Huomenna pitäis lähteä ajamaan kohti Kotkaa kun on häät siellä...onneks äiti ajaa ja mie saan istua kyydissä - mennään ihan akkaporukalla ;) Onneks yöpaikan porukka ei oo kauheen herkkäunista kun joutuu kuitenkin yöllä vessassa hyppäämään.

HT ja veturi 31+0
 
Vimpula :hug: yritä jaksaa ja parane pian!

DJ Mussukka: mä vein Kelaan laput jo 24.7 ja sain vasta nyt ma:na tiedon että päätös on tehty ja pakkaus tilattu. Varaudu siis odottelemaan... ;)

Mulla on nyt mennyt muutama yö niin, ettei oo kertaakaan tarvinnu herätä vessaan. Jippii! tosin oon heränny töihin jo klo 5.45 ja sit on kyllä hätä ollut, mut muuten oon saanu nukkua aika hyvin =) Kaiken lisäks oon niin väsyny taas, etten edes herää vaikka olis vessahätä :whistle: ois ihan kiva tietää että mitä se hemppa on :whistle:

Mut nyt täytyy alkaa töihin taas =)

Hauskaa viikonloppua kaikille! :D

H82 28+3
 
Vimpula: Osanottoni sun olotiloihin! :hug: Kuulostaa hyvinkin tutulta, melkein koko tämä viikko mennyt samalla meiningillä. :snotty: Mulla ei tosin ole pikkumenninkäistä pyörimässä siinä ympärillä kokoajan. Ilman sitäkin on jaksamisen kanssa ollut tekemistä... Kylä se siitä.

HE82: Joop, täytyypi vaan odotella sitä pakkausta... Kärsivällisyyttä. :)

Tänään heräsin parhaimpaan olotilaan tähänmennessä tällä viikolla. Jei. Josko uskaltaisi edes vähän jotain muutakin tehdä, kun olla möllöttää netissä tai vaakatasossa lueskellen jotain. Alottaisin vaikka aamukahvin keitosta. Makuhermotkin senverran palailleet, että se saattaisi jopa maistua joltain taas...

mussu & pulla 28+0
 

Voi kun kuulostaa tutulta Vimpulan olotila, mulla ihan samanlaista..alkaa ärsyttää todenteolla tää nenä |O Luulin jo eilen että ois ollut jo parempi, eikä koko ajan tukkeutumassa, mutta kaninkikkareet..

Perfecta , meillä kans voipi tulla ongelma anopin ja apen kans..ovat eronneet kans eivätkä tuu oikeen toimeen tällä hetkellä..toivotaan että saavt itseensä koottua sen verran ettei tarvii mitään kohtauksia järjestää..sanoa vaikka heille että ootte aikuisia ihmisiä, yrittäkää ees käyttäytyä tai jääkää kotiinne.

Me tod.näk. etsitään kans miehen suvussa kulkenut kastemekko, johon sit sukupuolen mukaan laitetaan se nauha.

Eilen sain vihdoin yhden paketillisen vauvavaatetta, oli siinä useemman vaatekerran lisäks toppa- ja kevyttoppapuku.

Siinäpä vähän meijän kuulumisia, nt pitääkin mennä
M ja Onni-Ilona 29+6
 
Pikaista toipumista flunssan kourissa oleville. Itselläni on nyt kaksi viikkoa kestänyt tämä tauti. Enää ei oo muuta kuin että vartin välein saa nenää niistää. Limaa irtoaa ihan tajuttomasti, varmaan nestehukka kohta tulee.

Aamulla makoilin sängyssä kun koira tuli herättelemään siihen viereen. Löysin siitä sitten hirvikärpäsen. Ihanaa. Ja koira nukkui sängyssä koko eilis illan ja tämän aamun. Kenenköhän verta se on kerinnyt imeä, minun, miehen vai koiran. Yök! Mä inhoon syksyä noitten hirvikärpästen takia ja kunhan metsästyskausi pääsee kunnolla vauhtiin niin sitten niitä kantaa kotiin kahden koiran lisäksi myös isäntä.

Äiti oli sittenkin päättänyt ruveta tekemään sitä villapukua vauvalle, kun oli suht helpon mallin löytänyt. Kerkesin kyllä tilaamaan sen yhden jo huuto.netistä, mutta se on vähän isompi, että mietin että taitaa olla vasta keväällä sopiva kun villapukua ei enää tarttis. Mut voihan sitä käyttää sit ilman toppapukua, vanupuvun korvikkeena kun ilmat vähän lämpenee. Jos äiti tekis semmosen 56-60cm:sen villapuvun niin ois sopiva alusta lähtien.

Sanna: Taisit aikaisemmin puhua siitä ns. kohtuammeesta. Minäkin kattelin sitä ja mietin että pitäiskö hankkia, mut tulin siihen tulokseen, että se taitaa jäädä aika lyhytaikaiseksi sen käyttöikä kun on niin ahdas. Ja eikai se lapsi pääse hukkumaan tavalliseenkaan altaaseen kun sitä koko ajan käsivarsilla pidetään. Tavallinen amme menee pidempää, sittenkin ku lapsi osaa itsekin istua siinä. Prismassa näkyi olevan orthexin tulpallinen amme myynnissä hintaan 12,90e, niin taidan käydä sen ostamassa.

Mut nyt pitäs varmaan alkaa taas kouluhommia tekemään.

Sanle ja Dj 29+3
 
Sanle Kattelin samaa Prismassa olevaa vauvan ammetta =) Totesin kans, et kyl kunnon amme parempi on, se mistä sen kuvanki laitoin vaikuttaa tosi hankalalta ja tosiaan on varmaan melko lyhytaikainen käytössä.

Sisko eilen sano, et enköhän mä saa lainata heidän kastemekkoa, vaikka se siskon miehen suvun mekko onkin.. Äitillä olis sellanen oikeen retroretro kastemekko, sellanen kudottu vihree, minkä äiti on siis '70-luvulla tehny mun siskolle ja mulla se on kans ollu päällä. Ehkä ei kuitenkaan, kiitos.

Pinnasänky tosiaan on '70-luvulta. Sen on isä uudelleen maalannu tossa 7v. sitte siskon vanhimmalle pojalle ja hyvissä maaleissa on edelleen, niin ei tarvii sille mitään tehdä.

Mua alko stressaan/ahdistaa tää mun istukka- ja vauvan perätila asia. Luin eilen juttuja istukan irtoamisesta, kun se kuulemma on mahdollista jos istukka siinä kohdunsuulla.. Ja se kätilöhän alko mulle puhuu ennen aikasesta synnytyksestäki ja et onneks on neuvolakortti olemassa ja siinä lukee et vauva pt:ssä ja istukka kohdunsuulla ja et hyvä olis jos iteki muistaisin asiasta mainita.. Ja et heti pitää lähtee sairaalaan jos alkaa supistelee tai sattuu maha tai tulee vähänki veristä vuotoa tai vauva lakkaa liikkumasta.. kiva kiva, kun muutenki vauvan alulle saaminenki on ollu vaikeeta ja nyt sit vielä tällanen tilanne :'( Noh, rauhallisesti olen ottanu koko kesän ja rauhassa otan jatkossakin.. Ja ens vkolla töihin hengaan ja jos ei jaksa niin sairaslomaa sitte vaan eikä tässä nyt ole enää ku 1½kk äippäloman alkuunkaan.

Mulle iski kans viime yönä joku flunssa. Kurkku oli aamulla kipee ja nenä vuotaa :snotty:

Jospa menis peiton alle kattoo jotai leffaa :wave:

Sanna ja Nipsu 28+2
 
moikka!

Kävin äsken lääkärissä alaselkäkipujen takia ja kirjoitti koko loppuajan sairaslomaa eli nyt sit alkoi mulla äitiysloma! :D Nyt sit levätään ja sitten alkaa vauvan tavaroiden valmiikksi laitto. Ei oo vielä ollut energiaa, et olisin jaksanut mitään laittaa valmiiksi. Nyt sit ihan ajan kanssa.

Kastajaisista on ollut juttua.. Meillä lapset on kastettu miehen isovanhempien luona "juhlasalissa" eli kyl sit vauvakin siellä tullaan kastamaan. Mun suvusta ei varmaan kovinkaan moni tule pitkän matkan takia, mut miehen suvusta on ollut aina paikalla kaikki (koko iso suku). Tykkäävät järjestellä isoja juhlia, joten ollaan annettu niille aina vapaat kädet. Selvitään itte vähemmällä ja kaikki on tyytyväisiä. Kastemekko on miehen isoäidin tekemä, n. 65v vanha mekko. Siinä on sit kastettu koko tämä iso suku :D

Täällä satoi aamulla räntää ja ukkosti ja aamupäivällä satoi rakeita. Siis ihan ihmeellistä :eek:

Me ollaan ajateltu ostaa sellane tavallinen tulpallinen amme ja siihen ne jalat. Molemmilla lapsilla on ollut omat ammeet, joten nyt sit kolmosellekkin ostetaan uusi.

jeps.. pitänee mennä töihin soittelemaan, etten ole enää tulossa vähään aikaan hommiin.

 
Aamulla käytiin neuvolassa...lapset oli ekaa kertaa "tätä raskautta seuraamassa" Olihan tuo homma noitten 4v ja vajaa 3v kanssa päästä sinne asti heti aamutuimaan :headwall: Mitenkähän myö oikein koko vuosi takaperin selvittiin aina aamuisin päiväkotiin , kun olin vielä töissä... :whistle: Saatikka sitten , kunhan vauva syntyy...Ei uskalla edes miettiä sitä , mitä se lähteminen on sitten :headwall:

Joo , mutta kohtu on kasvanut jo 30 cm:iin , hemppa oli onneksi noussut 127.
Paineet oli 126/60 ja sydän jumpsutteli topakasti.

Lumi*+"Reetta" rv31 (meidän 4 vee neitokainen on nimennyt vauvan Reetaksi, koska hänen mielestä ei voi syntyä toista pikkuveljeä...)
 
Neuvolassa käyty ja kuten arvata saatto viime yön unien määrästä,oli verenpaine 161/95...
Hemppa 126 nousussa,hyvä vaan
sf 27
sykkeet 140
Rt
Paino -,pysyny samana viime kerrasta
Seuraava aika 18.9. lääkäri ja ultra samalla

Kysäsin siitä polikliinisesta,onnistuu,mut ehtoja siinä oli melkonen määrä.Ei saanu olla yh,terveys hyvä,vauvan pisteet yli 7,paino vähintään 3000g,ei epiduraalia,ei pahoja repeämiä,suunniteltava neuvolan kans etukäteen,viikkoja vahintään 38,jotenki tuntuu hankalalta suunnitella,koska aika moni juttu on tavallaan itestä riippumattomia.Elikkäs sen näkee sitte...Joka tapauksessa synnäriä pitäs etukäteen informoida.

Olo ei oo yhtään helpottanu,etenkään ku ei oikein oo uskaltanu ottaa ees panadol hottia,mittasin päivällä lämmön,36,normi lämpö on yleensä 36,2 ja raskaana ollessa viel korkeempi!

Et semmosta tällä kertaa!

-Vimpula-
 
moikka.

täällä on ollu taas tänä aamuna noita alavatsa/alaselkä särkyjä ja mä jo mietin vakavissani että lähen päivystykseen mutta meni sitten onneks ohi!! sitten kattelin että oisko tulla pikkasen vertakin mutta jos oli niin ei ainakaan sellasta millin plänttiä enempää joten en sitten soitellu edes päivystykseen vaan aattelin että jos alkaa tulemaan tai jos kivut kovenee niin sitte tottakai!!
Mun mielestä ne tuntu just sellasilta supistuksilta.. tai ainakin mitä lääkäri sanoi että miltä supistus tuntuu.
Oli muutama pv sitten sama juttu. Siitä sitten vielä oikein mietti liittyykö tää jotenkin siihen kun se helkutin lääkäri sano että ois paikat jo pehmenny.. :O :O
No jos ei nyt tuuu mitään niin aattelin sitten keskiviikkona neuvolassa kyllä sanoa asiasta, jos vaikka antais mulle hyvällä tuurilla ylimääräsen lääkäriajan mitä tosin epäilen täällä päin :|

Mullakin alkanu nenä vuotamaan ja vissiinpä sitten tännekkin se flunssa on tuloillaan
:snotty: sekin vielä.

AMMEESTA; oon aatellu että ostaisin sellasen ihan perus ammeen tulpalla, just vaik esim. prismasta :)

Eilen ostin ekan tuttipullon ja 2 tuttia :LOL: sain jotain aikaseks, heh!

Pitää kysyä neuvolassa tuosta että kaippa ne tarkistaa sen vauvan tilan ja voiko synnyttää alateitse vaikka ei ultraisikaan. Mun mielestä ois niin hyvä jos joka kunnassa ois samat oikeudet noihin ultriin jne. :whistle: :) ois paljon reilumpaa!

Mä saan ravata vähän väliä veskissä öisin, aina n. parin tunnin välein. tosi veemäistä mutta kaipa tää raskaus sitä on :D :D

no jos telkan puolelle lähtis :wave:
 
Tännekin tuli eilen äitiyspakkaus ja oli kyllä hyvä! Se toppapuku varsinkin on kyllä nätti, mutta onhan sillä kyllä kokoa. Hukkuu vastasyntynyt siihen kyllä vieläkin, vaikka pienempi pitäisi olla mitä aikaisemmin. Se naisten kondomi vaikuttaa kyllä semmoiselta kapistukselta, että käyttämättä jää! =) Noita persikan värisiä vaatteita kun tutkailin, niin huomasin, että ajattelin, että nämä voisi antaa miehen siskolle sitten (niikllä tod.näk. tyttö tulossa) kun ovat turhan hempeitä ehkä kuitenkin pojalle... jotenkin siis vaan on niin poika olo, vaikkei tiedetäkkään kumpi sieltä on tulossa! =) Alkaa jo pikkuhiljaa ihan jännitämään että minkäslainen tulokas sieltä onkaan tulossa ja onkohan se tyttö vai poika... Iltavirkku ainakin tässä vaiheessa tuntuu olevan... mitä myöhempi sen enemmän elämöi majassaan! :D

nyt salkkareita kahtoo...

-kyyhkynen ja tirriäinen 28+1-

*lisäsin uudemman masukuvan profiiliin... alkaa olla jo kyllä kokoa masulla! :whistle:
 
iltoja
Mä sain täällä inspiksen nyt noihin villasukkiin ja tänään valmistui esikolle sukka ja jatkoin isälle tulevaa sukkaa ja sekin valmistuu tänään, saa minun isä huomenna uudenkarheet villasukat :D sitten taas pojalle toinen sukka...

Ja inspiksen sain myös siihen lämpöpussiin, kirppiksiä pitäis kierrellä et löytäsin 2 samanlaista makuupussia, joko 2003 tai 2005 makuupussit, ne minun mielestä ihanat ja voi löytää niitä vielä sellaisina et on moitteettomassa kunnosa...

Sappihapot on soiteltu ja oli 3 (raja-arvo 6 ) eli ei vielä hätää, pojasta oli viikolla 33+1 15,6 ja silloin piti lähtä osastolle, toivottavasti ei nyt tältä asukilta kovin nousisi kun en sinne osastolle haluais kun poikaa tulis niin kova ikävä...kun saan tarvitteassa kotonakin kyl levättyä, mies on sen verta nyt huomannu että minä en enää kaikkee jaksa... :D

Perfekta ja hattivatti 30+2
 

Yhteistyössä