*Marrastähdet -07 elokuun eloilla*

Minä aattelin hankkia noita tunikoita, jotka on vähän pidempää mallia. Ei maksa samoja kuin mammavaatteet, mutta ainakin kokeilematta näyttää ihan hyviltä että menisi ison vatsankin kera. Meillä on tytöltä suurinpiirtein kaikki jäänyt että tarvitaan oikeastaan vain kaukalo, että helpolla pääsee.

loviisa ja nalle 30?

Iltaa!

Minä se totesin tänään,että mun päälle ei mahdu enää kuin tasan kahdet housut :eek: Toiset niistä on vitivalkoiset ja toiset beiget,että ihan "käytännölliset" värit näin syksyllä :| Tuossa kun anoppilaan tehtiin lähtöä niin piti verkkarit vetästä jalkaan vaikka oli miehen pikkusiskon synttärikahvitkin :ashamed: Että meikäläinen on sitten vastaisuudessa verkkareilla pyhänä ja arkena :headwall:

Kiitos tsempeistä :flower: Eiköhän tämä viikko tästä mene kun yrittää olla ajattelematta liikaa. Mies tuli eilenkin kotiin kun me jo nukuttiin poikien kanssa ja tänään olen nähnyt sen ihan vilaukselta :whistle:

Meillä on sellanen jalallinen amme ja on todella kätevä kapistus =) On niin kätevää kun ammeen saa niin kätevästi tyhjennettyä ja säästäähän tuo jalallinen malli selkääkin huomattavasti. Paitsi että tosiaan se tulppa pitäisi siihen pohjaan jostain kehitellä :headwall:

Turhia hankintoja yritän välttää. Pojille ei ole tullut ainakaan hankittua mitään mitä ei oltaisi tarvittu. Tilasin muuten Vauva-lehden ja sieltä tulee tilaajalahjaksi kantoliina joten saapi nähdä jääkö se meillä turhaksi kapistukseksi. Tosin olin kyllä aatellut ostaa kantoliinan varsinkin jos vauva osoittautuu sylivaaviksi.

Kyllä on ihanaa kun syksy tulee kohisemalla vaikka nämä vesisateet ei ole kiva juttu,mutta en mä niitä helteitäkään enää kaipaa :whistle: Niin ja syksyn myötä alkaa kaikki hyvät tv-sarjat kuten tänään Kauniit ja rohkeat :LOL: Mutta huomenna oon tiiviisti töllön ääressä kun Pako-sarja jatkuu =)

LilliM+isäntä 26+5

Huomenna alkais koulu. Vaikka aluksi ajattelin että en aloittais sitä enää tälle syksyä, mutta kun yksi sopiva kurssi oli tarjolla niin samakai sitä on käydä. Opettaja lupas että koska se on pitkä kurssi, niin jos se jää kesken niin saan nämä läsnäolot hyvitettyä sitten kun teen sen loppuun, eli mitään en menetä jos en vaikka kokonaan kerkiäkään. Ja sitten ois se iänikuinen murhe, eli kandintyö, joka ois tarkoitus saada vielä valmiiksi ennen DJ:n maailmaantuloa. Ikuisuuskysymys, vaikkei mikään iso homma loppupeleissä olekaan...mitähän se sitten on ku gradua alkaa tekemään.

Äippävaatteista: Mä päätin että mun äippävaatteet on nyt ostettu. Eli ihan äitiysvaatteita oon ostanut aika vähän. HM:ltä yhden pitkähihaisen syksyksi ja kesällä käytin toppia ja pikeepaitaa. Yhden hameen ostin alennusmyynneistä, mut sekin jäi aika vähälle käytölle ja nyt ei taida enää helle kelejä tulla. Huuto.netistä ostin mammafarkut, joiden masutuubi osio alkaa kyllä pikkuhiljaa jo puristamaan. Muuten olen pärjännyt tavallisilla vaatteilla eli pidemmillä paidoilla, tunikamallisilla ja joustovyötäröisillä housuilla. Kaverilta sain kahdet äitiyshousut, jotka ovat yhtä kokoa isommat, kuin mitä normaalisti käytän. Ovat kyllä reisistä hieman isot ja vielä en ole niitä käyttänyt, mutta jospa ne loppuajasta menis, sitten kun noi omat farkut käy masuosion puolesta liian ahtaiksi. Miksköhän esim. Hm:n housujen mahatuubit on niin ahtaita, vai onko mulla vaan liian iso maha? Onneksi mulla muutaman koulutunnin ohessa loppuaika menee kotona, niin ei tarvii vaatteiden puolesta koreilla. Tuntuu ettei mitään järkeä ostaa enää lisää äitiysvaateta, kun niitä tarvii vain pari kk. Eli näillä mennään mitä on. Takkiakaan en ajatellut hommata. Alkusyksy toivottavasti menee neuletakeilla, joista muutama on sen mallinen että mahtuu maha mukaan ja loppuajan ajattelin ahtautua fleecetakkiin, jossa ehkä tila riittäisi mahallekin. Jospa ei ainakaan aikainen talvi tulisi, niin pärjäisi.

Sanle ja DJ 28+6

loviisa Miul on pari ihan Elloksesta tilattua tunikaa ja hyvin menevät ainakin vielä ja tilaa on vaikka toiselle samanmoiselle masulle. Pitää katsoa jos löytäis kuvaa tähän vaikka. Mutta siis tosiaan paljon halvempia kun mammapaidat eikä ainakaan oo selkä paljaana, miulla kun tuo selkä on hirveen kylmäherkkä.

HT ja veturi 30+4

Joo eli jotain tätä tyyliä
paitsi että yläosa on enemmän "tyköistuva" sellasta rypytettyä kuminauhoitettua jutskaa ja sit rintojen alta lähtee levenemään.

Kävin nyt aamulla lääkärinenuvolassa ja tässä hieman kuulumisia sieltä:

Kohdunkaulaa jäljellä 3cm ja kiinteä
kohdunsuu kiinni
Tarjonta: rt
Painoarvio:1360g
Liikkeet:++
Syke:+
Sf:26
Pissa: puhdas
Painoa:194g/vk (yht.7kg)
Paineet:122/86

Ja pojan vehkeet oli edelleen tallella, eli ehkä nyt uskallan luottaa jo 100% tuohon, että kyllä meille poika on tulossa.Eli minunkin nimen perään voi sen sinisen sydämen laittaa. Raivotarjontaankin oli poika kääntynyt. Illalla vielä potkiskeli rakkoon. Yöllä näin unta että vauva kääntyi oikeinpäin ja niin se oli ilmeisesti tehnytkin :)

Juu mutta nyt syömään ja sitten sinne kouluun!

Sanle ja Dj 29+0

Lääkärineuvola kuulumisia:

Painoa +550/vko
Paineet 115/75
hb 130
Sf 27
Vauvan syke 146
Liikkeet ++
Kohdunkaula kiinteä 3cm
Kohdunsuu kiinni

Tarjonnasta ei ollu mitää puhetta. Nyt lääkäri kirjotti sitten saikun äitiysloman alkuun saakka. Oli taas se venäläinen nainen lääkärinä,mua jotenki niiiii ahistaa se. Seuraava neuvola varattiin 3vkon päähän,sen jälkee alkaa ilmeisesti 2vkon välein.

Seuraava aika nyt mitä sitten odottaa on ens viikolla eka perhevalmennus. Ja vihdoin viimein mieskin pääsee osallistuu. Se kun ei oo ollu ku 2 kertaa ultrassa mukana,neuvolassa ei kertaakaa. Mites muiden miehet?

Mutta nyt aamupalaa :D

Miiku 28+0

Minun mies on ollut mukana kolmessa ultrassa, mut tänään ei ollut kun oli sopinut talkoisiin menosta. Tavallisissa neuvoloissa ei ole mukana ollut, enkä ole kokenut että ois ollut tarvettakaan. Itsellenikään ei ole neuvolakäynneillä mitään uutta asiaa tullut eteen. Synnytysvalmennukseen toivottavasti pääsee mukaan, mut sen näkee sitten kun saa ne tarkat ajat, että miten mies saa työnsä sovittua.

miiku Meillä mies oli mukana rakenneultrassa ja lähtee sit sinne synnärillä järjestettävään valmennukseen/tutustumiskäynnille. Muissa perhevalmennuksissa ei oo ollu kun on niin fiksusti järjestetty ettei töiltään mitenkään päässyt. Ja tietty loppuraskauden ultraan lähtee myös. Täällähän on siis 3 ultraa, np-,rakenne- ja tuo loppuraskauden ultra.

Tarjonnasta ei oo täälläkään ollu mitään puhetta. Eikä kyllä painoarviotakaan oo sanoneet.. Tosin täällä ei lääkärinla:ssakaan ultrata kun ei nla:ssa oo ultralaitteita. Noh, ehkä sit loppuraskauden ultrassa jotain veikkaavat :)

HT ja veturi 30+4

Meillä ei mies oo ollu missään ultrissa mukana,esikoisen syntymästäki myöhästy,ku kukaan ei muistanu sitä hakee paikalle!Nyt sano,et he käyvät pojan kans viemässä minut sairaalaan ja mun pitää sit soittaa ku tuun kotio :LOL:

Äitiysvaatteita mul on yhet housut,mut en tykkää pitää niitä.Yhäki kuljen normi farkuissa.Liekkö tuo esikoinen muokannu tilat niin hyviks,et siellä on erittäin paljo tilaa tuolla selkärangan puolella!

Pitäs varmaan lähtee tonne ulos,vielä ei ainakaan satas vettä.Tosi kylmiks on ilmat muuttunu.Eile piti pojallekki puku kaivaa esille,ite vaati pipon päähän.Ilmeisesti yhistäny,et puku ja pipo kuuluu yhteen!

Vimpula ja hormoonihiiri 28+4

Mulla ei oo yhtään mammapaitaa. Ihan normi paidoissa olen kulkenu ja laittanu alle ihan tavallisen tuubitopin, yleensä tosta rintojen alta se tuubitoppi niin sillä saa sitte mahan peitettyy eikä haittaa vaikka paidat olis vähän lyhyitä. Ja tunikoita on kans, et ne on ihan hyviä.. Mammalappufarkut mulla on, sitte yhdet pitkät mammahousut, mistä sai myös caprit ja parin mammacaprit. Sitte ihan normi hameita missä on venyvä vyötärö ja housuja kans sellasii ja kyl mulla ainaki tossa hetki sitte meni viel ihan normaalit farkut päälle, kunhan veti ne vaan tohon mahan alle.. Ostin mammasukkahousut niin noilla vaatteilla pärjää hyvin. Laittaa caprien alle sukkikset ja sit vaikka jotku saappaat tai säärystimet niin hyvin pärjää, ainaki täällä Turussa, kun harvemmin täällä on kauheen kylmä ja mä muutenki olen sellanen, että en kauheen helpolla palele.. Neuletakeilla ajattelin kans pärjätä ja on mulla toi yks tollanen lyhyt takki mikä ainaki toistaiseksi menee kiinni ja sit toi villakangastakki, siitä en tie meneekö kiinni mut sit mennään takki auki, en todellakaan aio alkaa ostaa uutta takkia muutamaks kk:ks tai sit käy siskolta lainaa jotai takkia ku se on vähän isompi kokoinen ku mä. Sille vähän jääny noita raskauskiloja. Niin siltä saattais löytyy joku takki sitte mikä menee.

Paljonko teillä on noussu paino tähän mennessä yhteensä?
Mulla viime to neuvolassa, kun oli 27+1, niin koko aikana paino noussu yht. 6.3kg

Mäki näin unta, et vauva kääntyy, ku mua sattu yöllä aina välillä kylkeen, mut aamulla ku nousin niin perätilassa sitä oltiin, potki tonne alas.

To olis ultra siittä istukanpaikastaki sitte, saas kattoo onko noussu yhtään.

Täällä paistaa aurinko ja taivas on ihan musta.Pian varmaan jyrisee.

Sanna ja Nipsu 27+6

Sanna 27+5 oli paino noussu 3,8 kg ja siitä oon taas pikkasen tullu alas päin ainakin kotivaakan mukaan. Noh, nyt kun ilmat viileni niin varmaan alkaa taas ruokakin maistua :)

(.) Muistinpa just että näin viime yönä unta että olin hävittäny nlakorttini :) Pelkkä muovikotelo oli laukussa eikä korttia missään :whistle: Onneks tuo nyt näkyi paikallaan olevan kun tuota painoa just tarkistin.

HT ja veturi 30+4

Mulla paino noussut 26 viikkoon mennessä yhteensä 8.6kg. Eipä tuo kai paljoa ole,mutta eniten mulle tässä raskaudessa tuntuu painoa tulevan :whistle:

Mammavaatteita en aio hankkia vaikka tarvetta kyllä olisi :ashamed: Aion pärjätä (verkkareilla...) loppuun saakka niillä vaatteilla mitä kaapissa on vaikka tiedän jo nyt,että epätoivo iskee vielä monet kerrat. No,täytyy loppuaika pysytellä sitten neljän seinän sisällä visusti :D

Eipä tänne sitten kummempia,huomenna viikot taas paukkuu ;) Pyöritty asioilla tuon nuoremman vesselin kanssa koko aamupäivä. Hain Tiimarista albumin ja alan vihdoin ja viimein liimailemaan noita esikoisen kerho- ja koulukuvia siistiin järjestykseen :saint: Niin ja kirjastosta piti hakea uusi kirja lainaan...edellinen tuli jo luettua ;)

LilliM+isäntä 26+6

Sain eilen jostain flunssanpöpön, joka illan mittaan vaan paheni. Ei kuumetta, mutta kurkku ihan kipeenä, nenä vähän vuotaa ja sisuskalut tuntuu tosi kipeiltä. :ashamed: Tänään lopulta patistivat mut kesken päivän töistä kotiin lepäämään. Huomenna olisi sellasia hommia töissä tiedossa, että olisi hyvä edes pariksi tunniksi sinne kyetä, loppuviikolla ei sitten niin väliksi. Yritän nyt siis parannella itseäni kotosalla, huomista katsellaan sitten huomenna...

Tässä siis hyvä todiste tästä mun kylmänherkkyydestä. Eilen taisi tuo viileämpi ilma yllättää ja seuraukset näkyy heti (vaikka onhan noita flunssanpöpöjä muutenkin aina liikkeellä...). :( Tänään onneksi löysin kaapin perukoilta yhden ikivanhan tekonahkatakin, joka vielä ehkä muutaman viikon menee päälle. Mutta pakko mun on jonkinmoista kokoajalle riittävää takkia keksiä! Postimyyntiluetteloita voisi varmaan seuraavaksi selailla. Jotain alennuskuponkejakin taisi eilen joillekin p.myynneille tulla?

Sanna-78: Vaaka näyttäisi noin 6,5 kiloa lisää sitten lähtöpainosta. Eli aika samoissa lukemissa näytetään menevän. Tiedä tuosta sitten sen enempää, kai ihan ok?

Teeveden keittoon.

DJ Mussukka & Pulla 27 + 4

Ihan mielenkiinnosta vaan tota painoa kyselen, se nyt on niin yksilöllistä kaikilla ja riippuu lähtöpainosta jne jne.. Enkä mä ainakaan ala nyt niin hirveen tarkkaan kattoo kaikkea mitä syön, en oo ennenkään kattonu ja silti olen ihan normi painoisena pysyny. Normaalisti tietty tuli käytyy salilla 2-4 kertaa vkossa ja nyt oon vaan harrastanu kotijumppaa ja hyötyliikuntaa niin kaippa seki auttaa asiaan..

Muhun on iskeny joku kotitalous innostus tms. Viime vkolla tein sitä Masaliisaa elikkäs mokkapaloja, eilen tein pikkuleipiä ja äsken väsäsin sämpylöitä. Mä, joka olen keittiössä normaalisti vaan keittäny kahvia ja saanu just jonku helpon ruuan tehtyy tai sit valmisruuan mikroon =) Ehkä mä äitiydyn :LOL:

Menee hermot sen tyypin kanssa, jonka piti toi lattia tulla laittaa. Se on nyt 1½kk tullu sitä laittaa ja lupas TAAS tällä vkolla tulla, vaan eipä kuulu eikä vastaa puhelimeen, saati soita takas. Mä alan sen lätkii ite sinne pian. Muuten on suora huone, ainoo ongelma siinä on noi patterin kohdat, mut pyydän varmaan sitte siskon miestä laittaa ne kohdat ja loput lyön ite paikoillee. Se ku on tota lukkolaminaattia niin ei pitäs olla mikään kauheen vaikee homma... Mä meinaan haluun pikku hiljaa saada paikkoja täällä kuntoon, et näkee mitä viel vauvalle pitää hommata jne ja nyt ku on virtaa vielä niin olis kiva laittaa. Mistäs sitä tietää, koska alkaa tulee jotai "vaivoja" ja ens vkolla pitäs töihin taas mennä, niin tuskin kauheesti työpvän jälkeen jaksaa mitään tehdä.

Turhia hankintoja ei oo tullu tehtyy, en oo ku vaatteita ostanu. Siskolta voin sitte saada kyl jotai turhaa vauvakamaa, en tiedä vielä.

Miten muuten saa liitetty kuvan tähän viestii sillee et se näkyy tässä palstalla eikä tuu vaan sitä linkkiä sinne kuvaan? Tollai ku toi HelmenTytön laittama kuva on.

Mä meen keittää kahvii ny :wave:

Sanna ja Nipsu 27+6

Heips! :)

Sanna-78; Tuosta painoasiasta... Hyvin yksilöllistähän se on todellaki! Mä olen nyt lähtöpainossani..että en osaa arvioida paljonko olen ns. lihonut :) Sit tuosta energiasta ja äitiytymisestä, mäkin tein tänään suklaapiirakkaa ihan ex tempore! Lisäks eilen pesin kolme koneellista pyykkiä, 2 suht isoo mattoo juuriharjalla, siivosin, silitin, viikkasin jne. Mikähän muhun on menny... liekö sit se energinen keskiraskaus tulee vähä viiveellä mulle :D

HelmenTyttö: mäkin oon ajatellu hankkia muutaman tunikan.. hm:ltä saa suht edullisesti. Kaikki tunikat alle 20e. Kävin tänään ostaan sellaset kalsarimaiset legginssit ku täälä Helsingissäki on jo nii kylmä ettei normaali 60 denierin legginseillä enää tarkene :D Mulla kun ei oo ku yhet housut mitkä mahtuu päälle.. En jaksa mitään äitiyskamoja enää rueta hankkiin ku ei tarvis ku niin vähä aikaa. Joten tunikoilla/mekoilla ja legginseillä mennään :)

Huomena olis lääkärineuvola.. mä vähä epäilen ettei mullaki olis tuota streptokokkitulehudsta.. vähä oireet sen mukaset mitä ootte kertoneet.. Pitää pyytää ottamaan se näyte huomenna.

Sitte vaivoja: Onko kellään samallai kipeenä ku mulla tuosta oikeen tissin alapuolelta ihan ku kylkiluusta? Hirvee jomotus!!!!!! |O Ei pysty nukkuu edes sen takia.. liekö joku kylkivälilihakset sit venyy ja paukkuu tuossa tissin alapuolella, mut hiton kipeetä tekee!

Jos huomenna tulis sitten uusine neuvolakuulumisineen tänne :)

Ai niin ja tervetuloa uusille! :)

Sanna-78: Kuvan voi saada näkyviin sillain että kopsaat eka sen osotteen minkä linkität tänne normaalisti.. sitte mustaat sen kopsatun linkin ja painat tuolta ylhäältä ton :eek: ja :heart: ukkojen yläpuolelta tuota maisemakuvaa. That´s it! :)

iltoja
Täällä iski sitten himo daim-jädeen :ashamed: :ashamed: eilen mies kävi ostamassa mulle sen paketin ja se on jo tuhottu :ashamed: :ashamed: sen saa kun tulee näitä himoja :ashamed:

Raskausajan painosta: Liikaa on tullut minusta, 12kg nyt,laskin et 4kiloa per 10viikkoa, mut nyt loppuajassa taitaa tulla enemmän kun ei jaksa liikkua niin paljon kuin aikaisemmin, pitää vaan tsempata...

Tänään sain sitten kuulla ekat päivitykset mahan koosta...käytin poikaa parturilla ja tämä parturi sitten että kauaa ei tainnu enää olla, mä et juu, 10 viikkoa vielä :whistle: tähän sitten kauheet päivitykset et ootko varma että on vaan yksi? taitaa olla paljon lapsivettä yms yms...kyllä tuntu turhalta :headwall:
Mutta ihana kun käydään kaupassa, miun entisessä työpaikassa, niin alkaneet huomata niin aina pysäyttävät ja kysyvät kuulumisia...se on kivaa :D

mullakin tarmonpuuskia ollut, tänään vaihdoin mullat 2 juman isoon kukkaruukkuun ja 2 pieneen, viikannu yms...ei vaan passaa kaikkee tehä kerrallaan vaan pikkuhiljaa, muuten on aivan rampa illalla...
Mut eipä tässä nyt tällä kertaa muuta :wave:

Perfekta ja hattivatti 29+6 (viikot paukkuu huomenna uudelle kymmenykselle :heart: )

Juu yksilöllistä tuo paino on. Mulla on liikkuminen jäänyt todella vähiin, joten sitä ajatellen paino olisi hyvinkin voinut enempikin nousta. Alkuraskauden aikana olin niin huonovointinen, että kuntosalikäynnit jäi. Ja sen jälkeen sitten ei ole vaan tullut uudelleen innostuttua, enää en mahoineni edes kehtaisi salille mennä. Hyötyliikuntaa lähinnä tulee harrasteltua. Pitäis kyllä enemmän. Yritän kovin tässä aktivoitua. :whistle: Mulla on selkä vähän käyrä (skolioosi), niin senkin takia olis hyvä noita selkälihaksia muistaa treenailla...

Perfekta: ei se mitään, mä olen tässä melko pikaseen vetässyt Fazerin sinisen nassuuni. Nam. :D Ja miestä tästäkin saa syytää: mitäs toi sen kipeelle lohdutukseksi. ;)

Tulipas hyvin terveen kuuloista tekstiä kirjoiteltua. Emmää ihan näin lusmu ole, suklaata mässäävä sohvaperuna. Ihan hyvä ihminen oon. :ashamed: ;)

Mussu & Pulla

iltoja.

Pitäis nukkumaan kyllä mennä jo pikkuhiljaa kun alkaa silmät menee niin jo kiinni |O no jos kohta :D

PAINOSTA; oli ollut puhetta, mulla se on vissiinkin noussut n. 3kg ainakin toistaiseksi ja oon ollu ihan tyytyväinen. Kuitenki koittanu kattoo vähän mitä syön ja liikkuakkin jne. Onneks noiden koirien kans tuleekin liikuttua kun vähän pakko käyttää niitä pihalla :)
Ja totta, riippuu tosiaan niin ihmisestä tuo painon nousu!!

ÄITIYSVAATTEISTA; mä tilasin pikkasen noita mammavaatteita tuossa kesällä ja kyllä mä luulen että noilla mitä on niin pärjää.. muutamat paidat ja housutkin. Tosin ei oo mullakaan takkia mutta tiiä sitten että mistä sellaisia äitiystakkejä saisi suht halvalla?! ja viitiikö sitten pariksi kk ostaakkaan.. ehkä sitä jollain syksy ja sitten talvi takilla pärjäis mitä kaapista löytyy..saa nähä.
Viittis kuitenkaan omaisuutta maksaa mistään kunnon mamma syksy/talvi takista kun niin vähän aikaa tulee olemaan käytössä.
Vaikka tuskin heti se masu pois lähtee mutta joskus toivon mukaan kuitenkin :whistle: ;)

TURHIA HANKINTOJA; ei oo ainakaan vielä tullu tehtyä mutta ehtiihän tässä vielä (;

Sitten tällänen kysymys; ONKO TUOLLAINEN KUIN 126/85 HYVÄ VERENPAINE? Kun mähän kävin siellä terv.asemalla lääkärillä kun nukuin pommiin sen oman neuvolalääkäri ajan ja toi lääkäri oli vähän mitä oli niin tuli vaan mieleen että onko toi ihan ok kun ei siihen mittään sanonu? :ashamed: :whistle:

muuten siellä TAISI olla kaikki kunnossa.. kun ei oikeen selvää vastausta saanut.

:ashamed:
Tosin se sanoi että mulla on pehmentynyt kohdunsuu ja että se on yleistä näin raskaana oleville (!?) mutta ei oo merkannu mitään tohon korttiin että onko kiinni vai ei, pelkkää tyhjää. Pituus oli sen 3cm.
Joten oon tässä ruvennu miettimään kun mulla on parina pvänä ollu tota alaserkä särkyä ja vatsassa kanssa tuntuu että voisko ne olla supistuksia ja jotenki liittyä siihen pehmentyneeseen alapäähän?!
Jotenki häiritsee vaikka sit kuitenki tuntuu että kaikki ok kun en sillain tunne itteeni "kipeeks" tai mtn. Ens viikolla mulla neuvolassa terkkari niin siellä aattelin tosta sanoa ja varmaan itekki näkee että kun ei oo merkannu tota kiinteä/pehmeä kohtaa. Saa nähä mitä sanoo..

Toivottavasti suht sujuvasti selitin :p

No jooh jos tästä lähtis vaiks nukkumaan niin sais ehkä untakin ja aamulla ittensä ylös!!

öitä :wave:

NITA: Mulla ainakin on pyörinyt nuo verenpainelukemat samoissa kun sinulla ja neuvolantäti on sanonut että ovat ihan hyvät. Eikös se oo suurinpiirtein niin että jos menee yli 140/90 arvot, niin sitten katsotaan että ovat hieman koholla. Mullakin terkka mittaa aina useamman kerran ja merkkaa sit sen alhaisimman arvon korttiin. Enemmän kai ne pitkäaikaisarvot merkkaa kuin satunnainen koholla olo, mikä on luonnollista. Mulla oli eilen tosiaan tuo lääkärinneuvola ja se sanoi että tällä hetkellä kohdunkaula on kiinteä niinku kuuluukin olla, kun ensisynnyttäjä olen. Ilmeisesti useamman kerran synnyttäneellä voi pehmetä jo aikasemmin. Mut jos sitä on kuitenkin vielä se 3cm jäljellä, niin tuskin tarvii olla hirveän huolissaan. Jos se oli vaan lääkärin osaamattomuutta. Mut jos supistukset lisääntyy niin kannattaahan siitä neuvolassa puhua, josko saisit vaikka ylimääräisen neuvolalääkärin tarkastuksen.

Hyvät tumput tuli! Ja nyt sukat.

Saikkua jälleen pari viikkoa ja sitten taas lääkäriin. No sitten kyllä sanon etten enää lähde ajelemaan noin pitkää työmatkaa tään mahan kanssa.

Painosta.... normaalipainoisella hyvä painonnousu on (mun lääkärin mukaan) 8-16kg. Hoikalla enemmän ja muodokkaammalla vähän vähemmän. Itsellä noussut nyt 3 kg, edellisessä oli tässä vaiheessa tullut 8 kg. Vähäinen painonnousu johtuu minulla ainakin tosta huonovointisuudesta. Elikkä kyllähän täällä saa porukalla paino nousta huikeesti, sairaalaan kuitenkin jää helposti semmoset 8kg. Itsellä jäi edellisestä kaikki 10 kg sairaalaan.

Turhia ostoksia...... edelliselle taisi olla tuttikuumemittari. Ja semmoiset vaatteet missä oli napit takana.

Mammavaatteet. Olen ostanut käytettynä kolmet mammahousut (kahdet farkut ja yhdet ulkoiluhousut), yhden paidan mammamallistosta. Muut vaatteet ovat normaalista mallistosta ja niitä voi käyttää raskauden jälkeenkin. Ai niin ostin käytettynä yhden hameenkin. Naapuri raijjaa mulle mammauikkarit, kun innostuttiin tytön kanssa käymään uimahallissa. Parit masutuubit on kanssa, mutta niitähän voi käyttää talvella vielä rintojen lämmitykseen ettei vilustutata niitä. Saakin olla tarkkana tällä kertaa kun kylmät ilmat ovat vasta tulollaan.

Muista hankinnoista.... Ostin jo rintakumit (viimeksi meni sairaalassa rinnat ihan verille). Vauvalle on edellisestä paljon kaikkea. Ai juu ostinhan minä kehdon.

Mutta nyt puuron keittoon ennnekuin neiti lähtee tarhaan.

viivin ja kaveri (30+6)

minä tuossa mittasin masun ympärystä kun viikkoja tänään 30+0 :eek: (joko niin paljon) niin oli 113cm...kun meinasi sitä takkia itsellenikin katsella niin juu, taitaa mennä niin että menen äidin kaapille tonkimaan...

Aamulla kävin antamassa ne sappihapponäytteet ja pissanäytteen, pitää iltapäivällä soitella pissanäyte ja maksa-arvot, sappihapot menee pe-ma saakka...
eikait tässä taas sen kummempia, piti tulla tuota masun ympärystä tänne ihmettelemään, ootteko muuten muut mitannu masun ympärystä?

Perfekta ja hattivatti 30+0 :heart:

viivin Teitkö mun ohjeella tumput ja sukat?

Mulla tuli aamulla rusehtavaa valkovuotoa. Ei kivaa, onneks huomenna on se ultra siittä istukasta. Eilen vaan kävin kaupassa ja ku olin pakannu kauppakassin ja nostin sen kärryihin niin vihlas mahasta, ei ollu mikään kevyt kassi. Ja olen tässä nyt siivoillu aika ahkerasti ja siirrelly tavaroita, että ei vissiin kauheesti kannata.

Miks muuten sektio on keisarinleikkaus? Mistä se on nimensä saanu? Tuli vaan mieleen.. Kaikkee sitä pohtiiki =)

Nyt ei ajatus oikeen kulje..

Sanna ja Nipsu 28+0

Pipi olo jatkuu vaan, viiemyönä nukuin ehkä n 3 tuntia. :snotty: Tänään kävin sitten terveydenhoitajalta hakemassa sairaslomaa loppuviikoksi. Aamu mennyt sekavassa horroksessa tuolla makkarin puolella. Syömään oli lopulta pakko tässä välissä nousta. Jos jonkunaikaa kuluttaisi netissä surffailuun, olo kun tuntuis jo antavan myöten jalkeilla oloon.

Kaverikaan ei taida olla niin tyytyväinen tuolla masussa. Eilen potki todella voimakkaita potkuja, melkein sattui. Sanoin siitä terveydenhoitajalle (eivät päästäneet mua lekurille, sanoivat että terkkakäynti riittää flunssaan), mutta arveli, että iho on vaan arkana taudin takia jne. Onneksi jo ensiviikolla on sekä ultra että neuvola, niin pääseepähän heti tarkistelemaan, että kaikki on ok... :|

Sanna-78: Pisti muakin kiinnostamaan moinen asia. :) Tässä, mitä Wikipedia kertoi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Keisarinleikkaus Eli Julius Ceasariin viittailevat. Taas tiedän yhden asian lisää. B)

Joopa, tämmöstä. Varmaan palailen tänne tässä päivän mittaan niiskuttelemaan. :wave:

mussu & pulla 27+5

Mulle iski joku pesänrakennus-kausi, nyt on vauvanvaatteet pesty ja järjestetty, lakanat ja pyyhkeet pesin eilen ja nyt yritän keksiä niille järkevää sijoituspaikkaa.. Samaan aikaan turhat tavarat ovat saaneet kyytiä ja olen kantanut niitä kirppikselle sitä mukaa kun käsiin on sattunut. Jospa tämä kaaos tästä vähitellen selviäisi, vaikka edelleen hirvittää viiden ihmisen sulloutuminen 75m2 kolmioon :/

Esikoinen opettelee parhaillaan kuivaksi, täysin päiväkuivahan se jo onkin mutta yöt on vaihtelevia. Alkoi jo raastamaan lähes joka öinen pissalakanoiden vaihto, niin rupesin sitten herättämään neidin yöllä kerran vessaan, kuitenkin itse laukkaan siellä 3-4 kertaa yössä niin eipä tuo suuri työ ole. Rupesin vaan miettimään että ei kai siitä mitään haittaa ole vaikka sen herättää joka yö, heräisihän se joka tapauksessa viimeistään siihen kun pissa tulee sänkyyn?

Liitoskivut on tulleet takaisin, voi että osaa olla ärsyttävä vaiva! Muuten kyllä olo on ollut tosi hyvä, kummasti sitä jaksaa vaikka näytän siltä että poksahdan hetkenä minä hyvänsä. Synnytys on jo ruvennut jännittämään, sektioonkohan sitä ollaan menossa - pahoin niin pelkään, ainakin sen perusteella miten vauvat siellä köllistelevät tällä hetkellä.

4-6 viikkoa, ja meillä voi olla jo vauvoja
:heart: :eek:

Liituraita ja papuset 29+2

Joku kyseli suonikohjuista...
Mulle tuli keväällä polven kohtaan suonikohju, joten sitä asti oon saanu pitää tukisukkia :( Taitaa tuolla alapääosatollakin jotain pullistumaa olla...välillä nimittäin jomottaa siihen malliin :| Ihan, kun ei olis tarpeeksi...turpoohan se "tavara" muutenkin näin loppuraskaudesta :whistle:

Turhaa vauva tavaraa ei meillä ole tullut hankittua , ainakaan toistaiseksi. Saa nyt nähdä saanko hankittua edes kaikkea tarpeellista...Näiltä edellisiltä jääneet tarvikkeet kerkesin myymään! Ainoot mitä meiltä löytyy ennestään on pinnasänky, syöttötuoli ja turvakaukalo. Ä-pakkausta tässä oottelen, että pääsisi edes alkuun :whistle:

Viime viikolla kävin ylimääräisessä ultrassa, rakenneultrassa kun epäilivät, että istukan reuna olisi kohdunsuulla...Hyvin oli kuitenkin istukka noussut.

Vauva potkii jo aika kipeesti välillä...Takapuolella tökkii kylkiluita ja välillä vihlasee alhaalta tosi ilkeesti :/ Lääkäri sanoi viime nlassa, että vihlominen johtuu tod.näk. siitä , että vauva painelee nyrkillä alaspäin...vielä sopii sen tekemään.

Jaahas taitaa lapsukaiset kaivata välipalasta ja voishan tuota itsekin kahvit keittää :wave:

Yhteistyössä