*MarrasMassutII Toukokuussa 2008*

Huomenta! Samat viikot täälläkin eli 12+2 neljännellä kuulla mennään. Yöllä heräsin veskiin varmaan joka toinen tunti. |O En juonut kuitenkaan illalla paljon.

herkkupeppu, kyllä meillä aika mukavasti lapset pysyy suunnilleen siinä missä pitää, esim. teekoon odotussalissa tai neuvolassa, en tiedä miten selviäisin, jos juoksisivat ympäriinsä, kun pakko ottaa useimmin mukaan. Tykkäävät kulkea kaupoissa, varsinkin tuo tyttö on oikea shoppailija. Autossa nukkuvat usein, meillä kun on kaupunkiinkin n. 20 km.

Täällä on tänään markkinat ja pitäisi mennä käymään siellä lasten kanssa, mies lähdössä reissuun vkonlopuksi. Kolea vaan tuo sää. :eek:

Tuosta yöllä heräämisestä tuli mieleen että mä en ymmärrä kun joka yö herään aina samoihin aikoihin...Eli ekan kerran kello 2 ja sitte kello 5. Joka ikinen yö. Joskus herään myös useammin mutta aina silloinkin kello 2 ja 5. Outoa. Joku sisäinen kello mulla, koska ei oo väliä mihin aikaa meen nukkumaan ni ajat pitää kuitenki.
Mulla taas tullu väsymys takasin. Mikään ei hirveesti kiinnosta,mutta sinnittelen. Tänää mennään miehen kanssa kahdestaan ulos syömään. Viimeksi käyty vuos sitten kahdestaan... :/

Terveiset ultrasta!

Kaikki hyvin, kylläpä putosi iso kivi sydämeltä! Siellä se vaavi liikutteli käsiään, tosin kätilö joutui vähän herättelemään vaavia että liikettä syntyi, taitaa vaavi olla yhtä aamu-uninen kuin äitinsä :saint:

Pituulla on 52 mm ja vastaa viikkoja 12+0 eli ihan sama luku mihin jo ensimmäisessä neuvolassa päädyttiin eli laskuttu aika on 28.11.

Np-mitta oli 1,7 eli normaali, joten aika huonot suhdeluvut saa tulla veriseulasta, että lisätutkimuksiin suostun. Pelkkä ajatus pitkästä neulasta vatsan läpi saa kylmät väreet kulkemaan selässä, sen verran paha neulakammo mulla on, että ihan vapaaehtoisesti en anna itseäni piikittää :)

Meille annettiin 3 kpl ultrakuvia mukaan, mikä oli ihan kiva yllätys. Ja se ultran tehnyt kätilö oli todella mukava, joten hyvät fiilikset jäi kaikin puolin tästä ultrasta. Kyllä mieskin taisi aika innoissaan olla...

marsulis
Meillä oli juuri ultra ja siellä tuli sekä hyviä että huonoja uutisia. Lapsi oli ok, mutta toisessa munasarjassa oli 5cm kysta, jota pitää nyt varoa.

Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta? Pitäisi varmaan keskittyä hyviin uutisiin, mutta kystahomma huolestuttaa.

Marsulis

Marsulis!
Mun tytöllä oli ihan sama homma. Se havaittiin tosin vasta joskus rv 34 tai jotain.Mutta sillä oli 6x6cm kystä toisessa munasarjassa..Ei siinä mitään,kun tyttö synyi,heti seuraavana päivänä se ultrattiin.Sitä sitten seurailtiin muutaman kuukauden ajan,ja itsekseen se pieneni ja lopulta katosi.Noi on noi kystat onneksi harmittomia juttuja,ja useimmiten ne katoaa itsekseen.Meillä sit yttö kummiski magneettikuvattiin,se oli ihan vaan rutiini,että sen pysty 100% toteamaan kystaksi. Noita harmittomia kystia havaitaan sikiöllä aika usein.Yhden kaverin vauvalla niitä oli ollut päässä.Hurjalta kuullostaa,mutta ei olleet yhtään vaarallisia.Ja toisen kaverin auvalla oli kanssa munasarjassa.Nykyään kun on nuo ultrat niin kaikki havaitaan paljon helpommin.Ennen niitä kystiakin tuli ja meni ihan tietämättä.Eli nyt ei syytä huoleen :)

Kävin itse tuossa 3d (4D) Utlrassa 2006 joulukuussa kun odotin tuota meidän -07 ja muistelisin että raskaus viikkoja minulla oli tuolloin 26 .
Jostain olen lukenut että tuohon ultraan sopivin aika olisi juuri tuossa 26-28 välillä.

Menin tuohon ultraan ihan sen vuoksi että halusin sen kerran kokea kun ajattelin/ luulin että
-07 jää meidän viimeiseksi pienokaiseksi.
Nyt kovasti mietin menisinkö taas hipunkin kanssa tuohon ultraan...
koska se on aivan ihana mielestäni =)

Eli tuolta joulumasuista liittyisin marrasmasuihin? =)

Eilen kävin np-ultrassa ja laskettuaika muuttui 26.11. Itse olin laskenut pitkien kiertojeni mukaan lasketunajan 1.12. mutta menkkojen mukaan se oli tuo 26.11. Selitänpä vaikeasti... :LOL: No kuitenkin...

Meille olisi kolmas pienokainen tulossa. Salaa tytöstä haaveilen kahden pojan äitinä, mutta aika varma olen, että poika sieltä nytkin on tulossa. :D

Perjantaita kaikille!

Kävin eilen sokerirasituksessa ja sain tulokset jo samana päivänä, vau! Kaikki kunnossa nyt ja seuraava rasituskoe viikolla 28. Vaikkei arvot heittäneetkään niin aion pitää itseäni niskasta kiinni ja katsoa mitä suuhun pistän. Oli muuten tuskaa olla syömättä ja sitten juoda sitä litkua hirveä lasillinen... :x

Vanhempani väittävät näkevänsä ultrakuvassa vauvalla pitkän tukan. :kieh: Ei kai se tukka vielä oo kasvanu. Muutenkin ihan siskonsa näköinen. :) Myönnetään, että sama nöpönenä ja sormi nenässä...

Mikä muuten auttaisi närästykseen? Kun sitä ei ed. raskaudessa ollu ja nyt vähän oireita...

Tervetuloa uudet ja mukavat viikonloput kaikille!

TaneliKaneli 12+6

Heips! Näin sitä marraskuun viimeisetkin siirtyvät neljännelle kuulle!

Kävin eilen np-ultrassa ja niska oli tosiohut, vain 0,7. Mutta muuten vauveli vastasi ihan täysin viikkoja, pituutta oli jo 55mm! (Ekassa ultrassa kun oli reilun viikon alle laskettua...) Tosin kun täällä etukäteen paasasin, päädyinkin sitten ottamaan 3veen mukaan ultraan. Tämä tapahtui kyllä ihan olosuhteiden pakosta, kun hoitajaa ei kerrassaan järjestynyt, ja mieskin halusi tulla, kun ei silloin esikoisen kanssa päässyt.

Vähän itse jännäsin, että miten lapsi asiaan suhtautuu, mutta hyvin meni. (Vaikka siis ultrattiin alakautta). Taitaahan se olla niin, että mikä hyvänsä uusi asia on lapselle juuri niin luonnollinen, kun aikuiset vain esimerkillään sen osoittavat olevan. Annettiin terkkarin kertoa "isosiskolle" että äidin mahaan on muuttanut vauva. Kyllä oli kaikilla naurussa pitelemistä, kun pieni filosofi tiedoksiannon perään ilmoitti: "ja meidän iskä on varmaan sen isä". :LOL:

Nyt on jo pikkusisko/veli päässyt lapsen mielestä unohtumaan, mutta en vielä siitä aio paljoa muistutellakkaan, kun odotusaikaa on vielä niin paljon jäljellä. Ehkäpä sitten viimeisellä kolmanneksella pitää tietoisesti alkaa asiaa käsittelemään, että lapsikin ennättää valmistautua tulevaan muutokseen asemassaan perheessä.

marrasmamma79 12+1

Meiän tyttö joka täyttää 4 vuotta ensi kuussa, kyselee joka päivä minulta että on ko vauva vielä masussa. Tyttö oli mukana kun käytiin ekan kerran neuvolassa. Tyttö jo suunnittelee miten vauva sitten leikkii hänen kanssa ja lupasi jopa antaa karkkeja vauvalle... Ihanaa että oli tuollainen reaktio, vaikka kysymykset on välillä tosi vaikeita ja niitä tulee kokoajan!

Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Czarina, oliko tää nyt niin, että tämä on kaikista pisimmälle edennein raskautesi? Vaikkei olisi, silti onnittelen että tähän asti ollaan päästy, toki meistä kaikki ansaitsevat nää onnittelut :saint:
Siitä piikityksestä; oon kirjoittanut tonne "muita masuun piikittäjiä?"
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1004897

Juu, oikein muistelit - pisimmälle edennyt raskaus on meneillään. On tämä vaan niin jännää... =)

Kiitoksia voimatoivotuksista! Samaa mieltä mamina - jokainen meistä ansaitsee onnittelut siitä että ollaan päästy näin pitkälle ja koitetaan pitää optimismia yllä! Vaikka olenkin kauhusta kankea tämän raskauden suhteen, niin pakko myöntää että enemmän naama muistuttaa kuitenkin Hangon keksiä kun vilkaisee itseään peilistä :) On vaan niin uskomattoman hyvä fiilis vaikka närästääkin niin että välillä menee jopa korvat lukkoon :LOL:

Ei siis surra ennen kun siihen EHKÄ on aihetta, joten tsemppiä ja pullistuvia vatsoja aamupahoinvointien ja päänsärkyjenkin kera vaan roppakaupalla kaikille! Mulla on käänteinen aamukampa menossa eli lisään siihen piikin joka päivä ja olen jokaisesta piikistä varovaisen onnellinen :D

Pakko oli tulla rauhoittumaan hetkeks ottelun erätauon aikana...Ei voi sanoo muuta kun voihan venäjä.... No kyllä kait Suomi saa aikaseksi sen maalin, vaikka vaikealta tuo näyttää... Peli päättyy 2-2 tai 3-3, eli jatkoajalle mennään...Mulla ei tosin osu ikinä veikkaukset oikein :LOL:

Tervetuloa mukaan Molla Maija!! Aina on kaikki tervetulleita=) Kun sanoit et oot varma että siellä masussa on taas poika, niin onko tää raskaus jotenkin samanlainen kun aiemmat? tai ylipäätään onko ne kaksi aiempaa poika-raskautta olleet keskenään samanlaiset?

marrasmamma79 ihana tuo sinun lapsukaisesi kommentti siellä ultrassa:D

TaneliKaneli! Närästykseen miulla esikon odotuksessa oli parasta Renniet. Ne helpotti. Hyvä että oli ne sokerirasituskokeet ok!

Mä taas pakenin makkariin kannettavan kanssa kun mies katsoo jääkiekkoa.. Ei ite oikeen jaksa innostua. :/
Tuli alkuviikosta läheisimmille työ kavereille kerrottua uutisista. Nyt eilen oli kaks jotka ei tiedä niin kyselleet että odotanko. Kuulemma kävelen erilailla kun ennen!? :LOL: Sen kuulemma näkee... Tiedä sit mut kait mun täytyy niillekin maanantaina kertoa, jos ultrakuulumiset on hyviä.
Tulikin tuossa mieleen, että työpäivän jälkeen tein oikein kunnon siivouksen (Oli muuten jo aikakin... :whistle: ) ja mulla kipeyty tosi kovaa etenkin vasen lonkka. Siivouksen jälkeen lepäilin hetken sohvalla niin ei meinannu vasen jalka ees kantaa enää. No nyt se on parempi, mutta jäi ihmetyttään että onko tuo nyt jotain tähän raskauteen liittyvää vai kipeytyköhän ihan muusta syystä? :eek:

Catherine 11+6

Catherine, miula on tosi levee lantio (sen oon aatellu vaikuttavan miun vaivoihin?) ja joskus aiemminkin lonkat kipeytyneet, mut erityisesti sit viime raskaudessa, loppua kohti, kun raskaudesta alko kertyy painoa, niin lonkkia särki usein tosi paljon. Tai pikemminkin se oli sellasta pakotusta.
Tätä joskus on siis muutoinkin kun raskauden aikana, mutta sillon hiukan useemmin.

Huomenta kaikille. Ollaan nyt tuosta lätkästä toivuttu ja odotetaan innolla illan matsia.Catherine mä kyselin neuvolasta tuota kun joudun vähän pidempään seisomaan niin lantio ja lonkka alkaa särkee, niin hän selitti sen niin että mulla jo kolmas raskaus niin periaatteessa kaikki pehmenee ehkä vähän nopeammin kuin ensisynnyttäjällä. Mutta siis fakta on kait se että ne paikat siellä valmistuu synnytystä varten ja siksi ne kipeytyy ehkä vähän herkemmin. :| Oltiin silloin lapsimessuilla ja sen jälkeen oli lonkat tosi kipeet. Eräs tuttu oli anopilta kysynyt talkoissa että olenko mä raskaana kun mä kävelen tietyllä tavalla...Hän on entinen hoitaja.
Olen huomannut erään asian että aina kun minä olen raskaana kaikki eriskummaliset miehet vierailevat minun unissa. Ei seksiä, mutta sellasta ihastumista. Mistä tämmönen? Tulee välillä oikein morkkis omista unista, mutta en kait mä niihin pysty vaikuttamaan. Viime yönä ihastuksen kohde oli niinkin kummalinen herra kuin Mikko Koivu :LOL: Mies ottais varmaan nokkiinsa jos kertoisin nuista unista, täytyy siis pitää ihan omana tietona.

Heips!
Eilen tuli käytyä ultrassa ja samalla katottiin np,oli 0,8 eli normaali.Tosin tämä piti olla vaan norm. alkuraskauden ultra mutta lääkäri kysyi että haluanko hänen katsovan myös turvotuksen niin mikäs siinä.Vauva oli ok ja kaikki tarvittava löytyi,vaikka kaveri jumppas kovasti koko tutkimuksen ajan.
Mulla tutkimusta tehtiin sekä ala että yläkautta,ihmisillä on kuulema kudos paksuus erilaista eli joillain näkyy mahan päältä paremmin ja toisilta alhaalta.Tuolla kone oli muutenkin ihan rupu,niin tumma että kotiin saadusta kuvasta ei oikeestaan saa mitään kunnollista selkoa.Muuta kuin ite tietty kun tietää missä on mikäkin,mutta ulkopuolisen silmin kuva on tosi epäselvä :whistle:
LA pysyy samana ja kaveri vastasi just viikkoja,tai päivän verran enemmän mutta kumminkin.Katselin että esikoinen oli ollut tossa vaiheessa isompi kuin tämä tuleva tapaus.
Pysyn normaali neuvola seurannassa ja mikäli siellä huomataan jotain erikoista,niin sitten aina äippäpolille lääkäriin.Loppu raskaudessa sitten useammpi äippäpolille.Edellinen odotus ja synnytys oli kumminkin normaaleja,eli sen puolesta lisä tarkkailua en tarvitse.Synnytyksen jälkeen tuli kaikkea ja siksi joudun lopussa tarkempaan syyniin..
[/b]Onko muilla useamman lapsen saaneella ollut ongelmia synnytyksen kanssa?joutuuko myös lopussa tarkkaan koko arvioon + synnytys tapa arvioon?
Itse menetin 1,5kertaa oman veren määrän,minulle tehtiin embolisaatio yms.Lääkäri sanoi että jos näin olisi käynyt 5vuotta sitten olisin menettänyt kohdun samantien.Onneksi nyt säästyi ja odotan toista lasta =)

Kummiasiaa kyseltiin tuossa äsken... Minä olen jo mietiskellyt kummeja mutta ongelma on että niitä meinaa tulla liikaa. Tässä puolen vuoden sisään kerkeää tietysti monta kertaa muuttamaan mieltään asiasta mutta mukava suunnitella jo etukäteen... :D Jos joku muukin on jo miettunyt asiaa niin meinasitteko pyytää aina pariskuntia vai vaan "tutumman osapuolen"?

Tuonne listaan voi muuten lisätä iäksi 23v ja SKS on sairaala... :)

Olen ollut taas hetken pois täältä palstailemasta, kun olen mittaillut verensokereita omatoimisesti ja kaikki arvot ovat olleet erittäin hyviä! JESS :D joudun seuraavan kerran sokerirasitukseen viikolla 28.

Tänään vietettiin tytön 8 vuotis synttäreitä ja kerrottiin kaikille vieraille vauvasta....lykkäsin anopille ultrakuvan käteen ja hän kysyi, että mikä tämä on? Sanoin, että siinä on meidän tuleva vauva...SIIS MIKÄ!!!!!!!!! Meidän vauva.....EI VOI OLLA TOTTA....sitten seuraavan kohdisti miehelleni ja sanoi, että kuinka pystyt elättämään perheesi yms. ja ei tykännyt yhtään ja sain rivien välistä lukea, että tämä vauva olisi pitänyt keskeyttää yms. että tälläinen tapaus tällä kertaa.....

Mieheni sisko tuli myöhemmin ja kerroimme hänelle ja sanoin suoraan, kun hänen äitinsä oli lähtenyt jo kotiin, että ei taitanut anoppi tykätä ja ymmärsin, että rivien välistä, että tämä raskaus olisi pitänyt keskeyttää.....no miehen puhelin soi illalla, kun taisi käly jutella äitinsä kanssa puhelimessa lähtönsä jälkeen niin anoppi soitti ja onnitteli, kun oli unohtanut onnitella, kun oli niin shokissa uutisesta......

Hei riukuliina ja paljon onnea raskautumisesta!! Onko kyseessä siis ensimmäinen lapsenne?

Kisse! hyvä että arvot on kohdallaan!! Vähän tyly kommentti anopilta.. mut onneks onnitteli sitten kuitenkin. Me ollaan saatu varmaan puolelta (keille ollaan kerrottu ) onnittelut ja puolelta taas ei.. :/

Kummiasiasta; ei olla mietitty ketään! Esikoisen aikana pyydettiin kummeja tehtäväänsä jo enne vauvan syntymää, nyt tuntuu et ei oo enään ketään ketä kysyä. Miulla on 3 ystävää ylitse muiden, jotain heistä varmaan kysäsen. Joku sukulainen on sitten toinen. Meillä on esikoisen kummeina tuttavapariskunta ja sitten molempien nuoremmat sisarukset. Seuraava lapsi saa todennäköisesti siis kanssa 4 kummia. Miutakin mietityttää tuo että pitääkö pyytää sitten pariskuntana vai voiko pyytää vain toisen..??! Jos pyydän ystävääni, kenen mies ei ole meidän ukon eikä minunkaan kanssa tekemisissä, niin ei varmaan sellaisessa tapauksessa tarvitse sitä avokkia pyytää kans kummiksi?

Uudet, tervetuloa mukaan :hug:

Yritin nopeasti lukaista teidän jutut,ja nimet ei jääneet mieleen, mitä kukakin kirjoitteli :ashamed: Mutta joku jolla on kaksi poikaa ja kolmas tulossa, arveli kolmannenkin olevan poika. Meillä oli sama juttu, mutta kolmas olikin tyttö :heart: Mies oli aivan varma, että hän ei sekatyömieheksi ala, kun edellisetkin on poikia :D

Kummiasiaa on vähän jo mietitty, edellisillä on meidän molempien sisarukset kummeina (näitä sisaruksia yhteensä kuusi, eli jokaisella kaksi kummia). Pariskuntia ei pyydetty, kun joillakin ei ollut sillähetkellä paria, toiset eivät kuulu kirkkoon yms. Yhtä olisi voitu pyytää (siis pariskuntana) mutta sitä miestä ei tunnettu vielä kunnolla, niin ei haluttu pyytä häntä. Eikä kukaan ole ottanut nokkiinsa... Mutta nyt nämä sisarukset 'loppuivat' joten täytyisi miettiä ketä pyydetään. Pariskuntaa ajateltiin, parhaimpia ystäviä, mutta ei vielä tiedetä, että ketä heistä. Tulipas taas selostus...

Mulla on iltaisin alkanut rinnoissa tuntumaan ihan siltä, että maito nousee :whistle: Esikoisen odotuksessa alkoi jotenkin tihkumaan jo parin kuukauden odotuksen jälkeen ja nyt meni siis muutama viikko kauemmin. Kiva kun nytkin välillä tulee jotain nestettä, että yöpaidassa on pienenpienet märät läikät. Onpahan vähän ennakkoasiihen, että talvella on puoli paitaa märkänä :LOL:

Nyt on alettu julkistaa asiaa jo kavereille ja muille joiden kanssa ollaan paljon tekemisissä. Monet ovat onnitelleet, mutta harmittaa jotenkin yksi pariskunta (parhaita tuttuja), jotka pitävät itseänsä 'muita ylempinä' joissain asioissa, niin he eivät onnitelleet, laukoivat vain kummallisia kommentteja :/

Meillä anoppi on mitä on ja mies seisoi onneksi täysin takanani ja näytti ihan onnellisena sitä ultrakuvaa kaikille :heart: onneksi näyttää edes hänen mieli muuttunneen ja vaikuttaa, että on onnellinen tulevasta vauvasta......no sen myös anoppi heti muisti sanoa, että sitten laitatte piuhanne kiinni jompi kumpi ettei vaan enää lapsia teille tule enempää....arvasin heti raskauden alkuviikoilla, että tämä kommentti häneltä heti tulee ja sen vuoksi en viitsinyt hänelle siitä sanoa mitään, koska mielestäni on erittäin törkeää, että saarnaa meille 37-vuotiaille ihmisille keskeytyksestä yms. ihan, kun oltaisiin 17-vuotiaita teinejä.....ollaan muuten alettu seurusteleen 17-vuotiaina ja kesällä tulee 20 vuotta, kun ollaan oltu yhdessä eli oltaisiin jo silloin voitu alkaa vääntämään lapsia eikä 29½-vuotiaana :D

Onko muilla useamman lapsen saaneella ollut ongelmia synnytyksen kanssa?joutuuko myös lopussa tarkkaan koko arvioon + synnytys tapa arvioon?
Itse olen joutunut kaikissa raskauksissa koko arvioon ja kahdessa ensimmäisessä synnytyksessä ollut paljon ongelmia....eli ensimmäinen käynnistettiin korkean lapsivedenmenon takia viikolla 39+5 mikä tarkoittaa sitä, että lapsivettä oli tihkunut pitemmän aikaa ja tekivät testin kokoarvio käynnillä ja jouduin jäämään suoraan sairaalaan....synnytys kesti sen 20 tuntia ja usein, kun käynnistetään niin kohtu väsyi samoin äiti 20 tunnin punnertamisen jälkeen jouduttiin nappaamaan tyttö imukupilla ja syntyi käsi poskella eli ei ollut sen vuoksi pystynyt laskeutumaan synnytyskanavassa alaspäin ja synnytys venyi maratonimittaiseksi....toinen vauva syntyi 1 vuoden ja 2 kk jälkeen edellisestä viikolla 41+6 ja jäi synnytyskanavaan 2 tunniksi jumiin, kun oli hartiadystokia, napanuora x2 kaulan ympäri, käsi kaulalla ja koko oli 4340g! Kokoarvio meni aamun ultrasta vikaan yli ½ kilolla.....Napattiin myös imukupilla pihalle 18 tunnin urakan jälkeen...

Pidin 6 pitkää vuotta itseäni surkeana synnyttäjänä ja etenkin tunsin itseni huonoksi ponnistusvaiheen tapahtumien takia....jouduin viime heinäkuussa äitiyspolille, kun raskausajan diabetes iski ja kävin siellä kahden-neljän viikon välein.....sain lääkäriksi meidän jalkapallojoukkueen vanhan maalivahdin ja hän kävi molemmat synnytykseni kanssani läpi ja sanoi ettet olisi saanut kumpaakaan ulos ilman imukuppia, koska toisella oli käsi poskella ja toisella käsi kaulalla syntymän hetkellä ja hartiadystokiassa täytyy lääkärin hyvin varovaisesti auttaa kiinnijääneet hartiat ulos ettei synny mitään vammoja vauvalle....helpotti huomattavasti oloani ja päätimme lääkärin kanssa, että molemmissa synnytyksissä oli sen verran ongelmia, että kolmas otetaan pihalle sektiolla.....nyt, kun odotan neljättä haluan synnyttää alakautta jos kokoarvio pysyy alle 4kg....haluan päästä sairaalasta nopeasti pois, koska sektiossa täytyy olla vähintään 3-5 päivää osastolla....

Krisse:Mulla myös käytettiin imukuppia lopussa kun en itse jaksanut enää + olin ottanut liikaa ilokaasua eli olin muutenkin tokkurassa,synnytys kesti reilu 10tuntia.
Synnytys piti käynnistää rv 42+2,koko odotus aikana supistuksia tais tulla n.3kpl :LOL:
Mutta tosiaan neuvolassa ihmettelivät kun meinasivat lähettää vielä tuolloin rv 42+2 kotiin,onneksi silti käynnistettiin koska tyttö oli 4620g ja 54cm.Tuntui että meille syntyi suoraan lapsi ja toisilla oli vauvoja :p
Sairaalassa olin 9päivää ja se oli jo ihan liikaan,kun edellinen sairaala käyntini oli silloin kun itse synnyin.

Kiitos mamina. =)

Tuosta poika-asiasta kysyit. Tämä koko juttu on ihan vain korvien välissä. :D Oon vain ajatellut, että ei meille nyt kahden pojan jälkeen voi tulla muuta kuin poika. :LOL: Kaksi ensimmäistä raskautta olivat aika samankaltaiset. Voin pahoin rv:lle 12 asti. Esikoisen aikaan oksentelinkin. Tämä on aivan erimaata. Hieman huonoa oloa podin rv 6-7 ja sen jälkeen ei mitään muuta oiretta kuin väsymys. Siksi salaa toivon pikku prinsessaa. :ashamed:

Nimenmietinnästä oli täällä kanssa puhetta. Meillä ollaan mietitty nimiä jo ennen raskautta. :ashamed: :LOL: Ei vielä mitään olla lyöty lukkoon, mutta vahvoja ehdotuksia on sekä tytölle, että pojalle. =)

Yhteistyössä