*MarrasMassutII Toukokuussa 2008*

Huh mikä viikonloppu, esikoinen sairasteli vatsataudin ja itsellänikin meni maha aika sekaisin...

Mulla on torstaina np-ultra, samana päivänä kun alkaa toinen kolmannes! :heart: Toivottavasti kaikki on hyvin, kyllä muakin jännittää aikalailla.

Sain eilen ekan kerran vauvan sydänäänet kuulumaan. Neuvolassahan niitä ei vielä ole kuunneltu, ja kotona olen jo toista viikkoa kotidoplerilla yrittänyt. Nyt sitten viimein onnistuin! :heart: Ihana jumputus, hurja syke!
 
Mulla on yleensä esikoinenkin, joka on poika aina mukana ollut pienemmänkin neuvolassa tai lääkärissä tai missä sitten ollutkin lasten kanssa, herkkupeppu viimeksi olivat mun kanssa lääkärineuvolassa ja leikkivät kiltisti odotushuoneessa. Eivät yleensä lähde minnekään huoneesta, onneksi, koska joudun ottamaan lapset usein mukaani, kun mies töissä paljon, eikä hoitajia ole kovin lähellä.

Kampaajallakin kuopus eli tyttö oli mun kanssa ja leikki 3 tuntia, jaksoi vaan olla, 1,5 vuotias, molemmat on ollu milloin missäkin, vielä ei ole tullut vastaan paikkaa, mihin en olisi voinut lapsia ottaa mukaani. Meillä tämä on mennyt näin. Lapset niin yksilöitä, toiset viihtyy ja toiset ei. Pitää vaan olla vähän tekemistä. Pienempi viihtyy myös aina kun on vaan kynä ja paperia joukos, että saa piirtää, neiti nyt 1 v 9 kk.

=) Jaksamista tarvitaan lasten kanssa ja varsinkin raskausaikana, kyllä hermoja kiristää välillä helpommin, jos väsynyt tai muuta, mutta eiköhän se tästä helpota.
 
marrasmamma79, mulla kuunneltiin sydänäänet jo heti ekas nlas 9+6 ja ultrattiin heti. Pääsin ultraan myös viime vkolla lääkärinlassa. Vauva vilkkaan sorttinen.

Meitä onkin monta jolla tällä vkolla np-ultra, onnea kaikille!! :heart:
 
Liityn ultrakuulumisten sankkaan joukkoon :LOL: Onnea minunkin puolesta kaikille ultassa käyneille @->->----

Kävin eilen Jorvissa ultrassa ja kaikki näytti ihan hyvältä ja pörriäinen oli 54,5mm pitkä pää-perä pituudella ja sydän löi 176krt/min. Pituuden mukaan nyt olisi menossa 12+3, mutta laskettua aikaa ei kyllä siirretty. Niskaturvotusta oli 1cm eli ilmeisesti normaalin rajoissa. Seerumiseulan tulosta saa sitten odotella vielä reilun viikon. Siitä kuulemma tulee kotiin kirje.
Kerroin eilen esimiehelleni raskaudesta ja hän otti uutisen tosi hienosti. Onnitteli ja muutenkin oli tosi rauhallinen. Mä vähän jännitin, että miten hän sen ottaa kun muutenkin on vähän henkilökuntaa töissä =)
Joku kirjoitteli, että haluaisi vain olla kotona ja nauttia kesästä niin yhdyn kyllä tähän mielipiteeseen. Ajatukset ovat kokojan jossain muualla ja olisi ihana vain olla rennosti. Töissä meinaan verenpaine nousee liian herkeästi korkealle ja unihäiriöitäkin on töitten takia ilmaantunut. :(
Tänään lähdetään töitten jälkeen purjehtimaan työporukan kanssa. Toivottavasti en ala voida pahoin merellä |O

Teho 12+3 (11+6 kuukautisten mukaan)
 
Liityn ultrakuulumisten sankkaan joukkoon :LOL: Onnea minunkin puolesta kaikille ultassa käyneille @->->----

Kävin eilen Jorvissa ultrassa ja kaikki näytti ihan hyvältä ja pörriäinen oli 54,5mm pitkä pää-perä pituudella ja sydän löi 176krt/min. Pituuden mukaan nyt olisi menossa 12+3, mutta laskettua aikaa ei kyllä siirretty. Niskaturvotusta oli 1cm eli ilmeisesti normaalin rajoissa. Seerumiseulan tulosta saa sitten odotella vielä reilun viikon. Siitä kuulemma tulee kotiin kirje.
Kerroin eilen esimiehelleni raskaudesta ja hän otti uutisen tosi hienosti. Onnitteli ja muutenkin oli tosi rauhallinen. Mä vähän jännitin, että miten hän sen ottaa kun muutenkin on vähän henkilökuntaa töissä =)
Joku kirjoitteli, että haluaisi vain olla kotona ja nauttia kesästä niin yhdyn kyllä tähän mielipiteeseen. Ajatukset ovat kokojan jossain muualla ja olisi ihana vain olla rennosti. Töissä meinaan verenpaine nousee liian herkeästi korkealle ja unihäiriöitäkin on töitten takia ilmaantunut. :(
Tänään lähdetään töitten jälkeen purjehtimaan työporukan kanssa. Toivottavasti en ala voida pahoin merellä |O

Teho 12+3 (11+6 kuukautisten mukaan)
 
Tässä vielä mein ultratuliaisia=)


Herkkupeppu, meillä siis vasta 1 lapsi, mutta todella vilkas menijä! neuvolassakin kokoajan menemässä ja tutkimassa tädin tavaroita, mut onneks ei pääse siitä huoneesta ulos. ja meillä on myös kärsivällinen täti ettei ole menettänyt hermojaan vielä neidin hääräämisestä. :whistle:

TeSuLah, siula onkin jo kiva pikku kumpu kehittynyt!=) Ai kun miulakin ois jo.. :p
 
mamina: Ihana kuva!

TeSuLah: Kyllä multakin kysyi jo ekaneuvolassa täti,olisinko halunnut ääniä kokeilla etsittävän. Mutta mulla oli silloin vielä niin vähän vkoja, että en halunnut. Ajattein niin, että jos niitä ei löydy, niin siitä tulee mulle sitten niin hervoton stressi.

Pitää yrittää kuvata tuo masu, niin pääsette kauhistelemaan. Mulla on TOSI iso masu jo...
 
Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista!
Kylläpä on ollut kiva lukea, että kaikilla mennyt mukavasti

Niin ja tervetuloa uusille! Itse olen ollut flunssainen ja niin väsynyt, etten ole jaksanut tänne kirjoitella. Nyt alkaa hieman piristymään, niin jaksaa kirjoitellakin. Muuten sujuu mukavasti, vatsa kasvaa hurjaa vauhtia. Kauhistelin eilen, että kohta mun napakin pullahtaa ulos :LOL: Mä en kyllä ymmärrä miten maha voi olla näin pallo kun vasta kolmasosa raskaudesta mennyt.

On odoteltu miehen kanssa muutamien isojen käytännön asioiden selviämistä ja sitten aoitaan kertoa kaikille, mutta veikkaan että moni on jo epäilevällä kannalla kun vatsa pömpöttää ja kuljen roikkuvissa vaatteeissa. Hoikka kun muutoin olen ja tyyli ollut piukempi ennen. Yksi kaveri on jo suoraan kysynyt, enkä turhaan kieltänytkään.

Herkkupeppuko se ihmetteli muiden lasten käyttäytymistä - ovat aina kilttejä. Samalta itsestäkin tuntuu. Meidän kolme on aina kiipeilemässä ja tanssimassa ja roikkumassa, kun muiden lapset istuu paikallaan ja juo mehua. Mutta yritän nähdä asian positiivisesti - saavat ainakin tarpeeksi liikuntaa! :LOL:

Iloa päivään kaikille ja lopuillekin ultraa odottavile onnea matkaan!

Baby-Alpakka ja 12+6
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta :hug: Miehet on miehiä ja se on todettu monta kertaa 20 vuoden aikana!
Juu menee meillä paremmin...onneksi....kävin tänään ultrassa ja kaikki oli hyvin ja viikkoja taisi olla 12+5 eli laskettu aika olisi 20.11.08 :heart:
Siellä jalat ja kädet kävivät vinhasti yms. Ihana oli!!! sain taas uuden kuvan mukaan ja haluaa vielä nähdä viikolla 26-27, että kts. istukan paikka, kun nyt ei näkynyt, kun viikkoja sen verran vähän.....
 
Heippa pitkästä pitkästä aikaa!
Ollaan lähössä koiran ulkoilutuslenkille, mutta piti tulla pikaisesti kirjoittaa etten tipahda listalta kun ei ole vähään aikaan tullut kirjoiteltua. Aurinkoisina päivinä ollaan koko ajan ulkona ja näinä kylmempinä päivinä yritän saada sitten rästi koti-ja työhommia tehtyä.
Eilen kävin ultrassa, ja sieltähän se tulokas löytyi :heart: Kaikki näytti olevan kunnossa ja laskettu aikakin pysyi samana. Olihan se aivan mahtavaa katsella kuinka toinen hyöri ja pyöri miten päin sattuu. Oli hauska kun kerroin siskon pojalle (9v) että oli hauska katsella kun näki miten kovasti vauva potkii mahassa, niin toinen kysyi niin ääni huolestuneena: että sattuuko se ihan kamalasti kun se potkii :D selittelin sitten vähän näitä tulokkaan nykyisiä mittoja että eipä tuonkokoisen potkuja vielä edes tunne.
 
Heippa!
Pitkästä aikaa jaksaa/ehtii kirjottamaan. Mua jännittää aivan mielettömästi se ens viikon ultra, en tiedä miksi. Varmaan tuon kaksosten mahdollisuuden takia, pidetään peukkuja, että tulee vaan yksi (kuulostaa kauhealta toiveelta :ashamed: ). Mulla on aivan julmettu maha jo, ei enää pysty minkäänlaisissa vaatteissa salaamaan. Työvaatteet jo kiristää joka paikasta :kieh:
Miksi kavereiden raskaus tuntuu menevän siivillä ja oma mielettömän hitaasti? Yks kaveri ilmoitti mun mielestä hetki sitten, että saa vauvan ja nyt se muka jo on pian lähdössä synnyttämään :eek:
Nyt ipanoiden kanssa suihkuun, alkaa meno olla vähä ylienergistä, ku ovat niin väsyneitä. Makuuhuoneessa odottaa metrin korkuinen kuivien pyykkien vuori... mä vihaan vaatteiden viikkaamista... eli ei vapaa-aikaa tänään tiedossa |O
 
Ihania vauvamasuja jo!! :) Haluu kans... :p

Oon täs justii kattellu et onkohan tuo turvotus vähenemässä, vai joko sitä on niin tottunu tuohon kumpuun ettei se näytä niin isolta. :D
Maanantaille kun malttais oottaa, pääsisi kanssa ultraan ja vois sen jälkeen pikkuhiljaa alkaa odotteleen oikeen vauvamasun kasvua. :heart:

Catherine 11+3
 
Mamina, ihana ultrakuva! Mun rv 9 viikolla olevassa kuvassa on vielä sellainen pavun näköinen tyyppi :) Perjantaina saan sitten uuden kuvan, toivottavasti!

Wov, Marrasmamma79, aika suuri masu on jo sullakin, paljonkos sulla oli raskausviikkoja kasassa? Mulla on ihan pienen pieni kumpu, jota ei vielä kyllä kukaan tunnista vauvamasuksi. Toivon ettei mulla vielä rv 24 kun lähdetään Kreikkaan olis mielettömän iso masu, etten näyttäis rannalle ajautuneelta valaalta :LOL:

Ja onpa mukavaa kuulla, kun koko ajan satelee lisää hyviä ultrakuulumisia. Toivotaan että minäkin saan niitä perjantaina.

Mulla päänsärky senkun jatkuu, tosin tänä aamuna tajusin, että sehän voikin johtua siitepölyallergiasta. Ens viikolla olis neuvolalääkäri, täytyypä muistaa kysellä neuvoja, jos vaikka sais jotain lääkkeitä helpottamaan oloa.

Aurinkoista päivää kaikille, vaikka aika kylmää onkin :wave:
 
Ihania ultrakuulumisia täältäkin suunnalta!

Maanantaina tosiaan oltiin ja siellä se pikkunen toukka touhusi =) Aivan ihana tunne, kun näki toisen heiluttelevan siellä ruudulla! Pituutta oli jo 64mm eli sen mukaan vastasi viikkoa 13+0, maanantaina oli menkkojen mukaan 12+2 mutta ei muutettu mullakaan sitä laskettua aikaa. Niskaturvotustakin oli vaan 0,8mm eli normaali sekin. Vitsi, että on helpottunut olo...

Heti ultrasta ajeltiin sitten isovanhempien luokse kertomaan uutista, kovasti olivat kaikki innostuneita uudesta tulokkaasta ja kuvia räplättiin edestakaisin moneen otteeseen =)

Onnea kaikille muillekin hyviä ultrauutisia saaneilta ja tsemppiä niille, joilla se kohta on edessä =)
 
:wave: :heart:

Tässä vilkuttaa meidän pieni "Kerttu" (siis ei tietystikään hajua sukupuolesta, plussasin Kertun päivänä hehe). Mittaa hänellä 66mm joka vastaa 12+6 (omien laskujen mukaan 12+4), laskettu aika pysyi 22.11. Tulipa tippa linssiin kun näki ensin ne vipeltävät jalat. Ultrattiin sekä sisältä että ulkoa koska vauvi oli sellasessa asennossa ettei meinattu saada mitattua np:a. Nopea keikka, sydämen jumpsutusta saatiin kuunnella ihan vähän vain. Kauemminkin olisin kuunnellut. Pitäisi joku neuvolakerta nauhoittaa sitä. :)

Helpottunut olo. En tiedä miksi oon pelännyt tässä enemmän kun esikoisen aikaan. Aurinkoista päivää kaikille!
 
täältä myöskin np-ultra kuulumisia...kaikki oli mainiosti..vauva potkiskeli kovasti, ojenteli jalkojaan ja liikutteli suutaan. hassua ajatella kuin reilu 6cm vauva liikuttelee jo jäseniään ja suutaan ja nielee lapsivettä..
rakenneultra ajan ain 11.7, sillon mulla viikkoja jo sit melkein 22, mut toki menen yksityiselle ennen sitä..
 
!
Tänään miehen kans käytiin ja kaikki näytti olevan hyvin, viikotkin vastasivat hyvin mittoja, 12+0 näytti. Niskapoimu 1,2 mm eli normaali ja verikokeissa ei hormoneissa mulla mitään löytyny, ikäriski 1:160 mutta en luvannut mennä jatkotutkimuksiin, kun mitään hälyyttävää ei ollut, ne verikokeetkin laskevat jotain riskilukuja ja ne lisääntyvät iän myötä. Pää-perämitta 51 mm.

Kovasti vauva liikkui, saatiin silti hyvin mitat. Varattiin aika rakenneultraan, joka olis sitte 11.7. miehellä silloin kesäloma.

Mummi hoiti meillä kotona lapsia ja kun oli yhteistä aikaa käytiin vielä kahdestaan syömässä Pizzeriassa ja kyllä maistui hyvältä ja mukava mennä valmiiseen pöytään syömään.

Että näin mukavia uutisia meillä!

TeSuLah ja Pikkukolmonen rv 12+0
 

Yhteistyössä