*MarrasMassutII Toukokuussa 2008*

kiva kuulla tein hyvistä ultrakäynneistä!!! Tästä tää odotus sitten sinne liikkeiden tuntemiseen ja rakenneultraan lähtee. Tai näin ainakin miulla.. nyt tuntuu et seuraaville viikoille ei oo mitään "jännää" kun ei oo ees neuvolaa.. ootellaan vaan ... ja ootellaan...=)

piti kysyä teiltä uudelleen synnyttäjiltä ja miksei ekakertalaisiltakin...
mä olen alkanut, taas, ihmetteleen, kun aika ajoin tunnen painetta vatsalla, hetkittäistä,samalla hetkellä saattaa tulla kamala pissahätä ja sit kun paine helpottaa, pissahätäkin häviää.
nytkin mahalla hassu paineen tunne, vähän kuin kivuton supistus, mut maha ei kuitenkaan kova.
edellisessä raskaudessa sama homma rv13 alkaen.loppui sit kun vauvan liikkeet alkoi tuntumaan rv16. mietin et voisko vauvan riehumiset tuntua alkuun näin?hassuna paineen tuntena masulla, jotenkin tuo pissähätäkin kertois sen, samanlaistahan on sit myöhemmässä raskaudessakin.

Täällä on kans maha pullahtanut esiin, enää ei ole vaan iltamasua :) Tosin kyllä se edelleen aamuisin on huomattavasti pienempi. Töissä en ole kertonut kuin pomolle ja muutamalle kaverille. Vaan kyllä tuon mahan taitaa jo muutkin huomata, sillä kun kerroin työkaverille käyneeni maanantaina valokuvauksessa, niin se heti onnitteli ja kysyi milloin syntyy :LOL: oiskin ollut paha sanoo sitten eikun passikuvia vaan kävin hakemassa ;)

ihanaa lukea iloisista ultrakuulumisista!sellasta mun pitikin kysyä,että meinaatteko käydä muissa ultrissa kuin ne mitkä kaupunki kustantaa?kun niitä on täällä turussa tosiaan vain kaksi ja ultralääkärikin oli niin kiireinen ettei siinä np-ultrassa mitn ees ehtinyt kysellä!!milloin olisi 4D ultralle hyvä ajankohta?onko joku ollut sellasessa?

pitkästä aikaa kirjotan.
nyt ollut hiukkasen vaikeampaa.mahakivut niin kovia että en pysty kävelemään.eräs terveydenhoitaja kysyi heti kun kerroin mahakivuista että onko katottu että ei ole kohdun ulkopuolinen raskaus.no tietenki säikähdin.huomenna ultra ja siellä selviää onko kaikki kunnossa.joten pelonsekaisin tuntein odotan huomista.mies reissussa niin ei pääse mukaan. :( ja se kun sitä varmaan enempi on oottanut.
täällä on vähän kuulostanut että on miehen kanssa ongelmia tai raskaudesta ei läheiset oikein välitä.meillä ihan toisin päin.miehen kans menee hyvin ja mies tätä lasta enempi luultavasti oottaa entä minä.siis on tämä totta kai toivottu minunkin puolesta mutta ehkä ajattelen enempi kummankin jaksamista ja kuinka iso muutos se on.
mutta näin pikaisesti nyt ja huomenna kertomaan ultran jälkeen kuulumiset.
voimia ja jaksamisia kaikille! :)
suklaapahkina ja maha-asukki 12+3

Ihana lueskella ultra-uutisia ja muitakin kuulumisia! Jaksamista teille kaikille! :wave:

Itse olen pitänyt hiukan matalaa profiilia kun olen odottanut tätä päivää pelon sekaisin tuntein, mutta nyt kun kaikki on onnellisesti ohi, niin uskallan taas kertoilla meidänkin kuulumisia.

Kävin tänään siis istukkabiopsiassa ja ehkä enemmän kuin ohutneulanäytettä jännitin ultraa ja pillahdin siinä kohtaa miltei itkuun... Hyvät hyssykät sentään!!! Vaikka olen käynyt jo kahdessa ultrassa tähän mennessä ja nähnyt jo rv 6+3 sykkeen ekan kerran, niin vasta nyt asia konkretisoitui kun tuijotin näytöltä n. 5 senttistä ihmisentaimea... Meille saattaa tulla ihan oikea VAUVA!

Oli se hurja tunne ja minua hiukan harmitti että mies ei ollut mukana, mutta sitten taas toisaalta olin tyytyväinen että olin siellä yksin, sillä hän jännittää tällä hetkellä aivan hirveästi, koska tietää minun taustani keskenmenojen suhteen. Nyt hän on tullut ihan hassuksi muutenkin - heti jos en kuorsaa tai tuhise unissani, niin hän herättää minut ja kysyy "HENGITÄTKÖ!?" ja hän sanoo pelkäävänsä sitä että minulle sattuu jotain... siis AIVAN IHANAA :heart:

Biopsia sinällään oli melkoisen mielenkiintoinen kokemus paineen tunteen puolesta ja olin varmaan pinkeä kuin viulunkieli, kun käskettiin olla aivan liikkumatta kun neula painettiin kohtuun. Siinä kohtaa sanoin "öyymmh" mutta nopeasti sain vatsalihakset rennoksi kun katselin vain kattoon. Neulaa en uskaltanut edes vilkaista.

Ennen kokeen ottoa aloin jännittää kuin lääkärini tivasi, miksi minulle tehtiin korkeariskinen koe kun olen kerta Klexane-potilas, sillä verenvuoto saattaa yltyä - että miksei lapsivesipunktiota?! Kummallista, sillä Klexane-lääkitys oli määrätty minulle samalla äitiyspolilla eikä silloin nähty mitään estettä istukkabiopsialle... Onneksi olin ollut yhteydessä sairaalaan etukäteen ja saanut täksi päiväksi uudet pisto-ohjeet, joten laastariin ei 8 tunnin aikana ole tullut kuin 2 pientä veripistettä, eli siltä osin näyttäisi menneen hyvin.

Piikittämisestä puheen ollen. Sattui siellä hauskakin tapaus. Nimittäin... olen Rh- ja sain piikin pyrstööni heti biopsian jälkeen ja kuinka ollakaan, se sattui (nipisti ja kirveli) 100 kertaa enemmän kuin se itse ohutneulanäytteen otto ja hyvä etten kiroillut ääneen kun hoitsu pisti minua - ja neulan koko oli varmaan 1/1000 näyteneulan koosta! :LOL:

Nyt sitten otan rauhassa tässä muutaman päivän ja yritän olla jännittämättä koetuloksia kovasti etukäteen. Tiedän että nyt alkaa ehkä pahiten hermoja piinaava vaihe ennen synnytystä mikäli ei tule komplikaatioita ennen sitä ja olen varautunut henkisesti 4 viikon odotteluun. Kumpa vain jaksaisi nyt olla maltillinen... nyt kun ei saisi saada itseään pelosta sekaisin, mutta ei myöskään riemuita ennenaikaisesti. Huh, huh!

Onko kukaan muu käynyt istukkabiopsiassa taikka menossa lähiaikoina?

Czarina + "alivuokralainen" 12+0

Täällä ei tietookaan mistään vauvamasuista... lähtöpainosta paino laskenu 2,5 kiloa ja alkoi täti neuvolanki jo huolestuneena kyseleen ruokailutottumuksiani...
Eikä muutenkaan hassumpi olo. Vielä vähän väsymystä, mut eiköhän tässä parin viikon päästä töihin jaksa...

enkuli...oletko ollut saikulla töistä???
mä olen miettinyt saikun hakemista, oon ihan sairaan väsynyt, teen fyysisesti raskasta työtä, vanhustyötä, ei paljon päivän aikana ehdi taukoja pitämään.
töissäkin ovat huomanneet mun väsymyksen, kuulemma olen poissaoleva, väsyneen näköinen ja atooppisen ihon takia, raavin itseäni koko ajan.
seuraavat kolme viikkoa pitäis painaa kolmella vapaalla, ei helkutti, hullun hommaa..minkäs teet kun sellanen työvuorolista tehty..

Pitää kai tännekin laittaa tuo masukuva, ku täälä oon sitä tänään kauhistellu. Oli sitte turvotusta tai mitä vaan, mutta iso se on. Eipä paljo auta enää keksiä selityksiä töissä, ku vaatteet venyy ja paukkuu.
Eli tässä: http://www.aijaa.com/v.php?i=2087732.jpg

Huomenta! :wave:

Vähän aikasin liikenteessä, kun tuli nukahdettua vähän aikasemmin.. :D Eilisiltana mies keitteli täällä korvasieniä, mentiin sitten likan kanssa suihkun jälkeen mein makkariin 'hajua pakoon'. Evakossa ollessa sitten nukahdettiin sängylle, jossain siinä klo 20 jälkeen! Puol kolme heräsin pisuhätään ja sen jälkeen ei uni tullut, joten tässä sitä ollaan. Ehtii ainakin valmistautua ajoissa töihinlähtöön! =)

Hui kauhistus Crazina! Minä en kans kauheesti neuloista tykkäää! Mutta miksi joudit/halusit tuohon biopsiaan (ei toki ole pakko kertoa) vai keskenmenojen vuoksi? Anteeksi, olet saattanut sen kertoakin, mutta en oikein muista noita alkuviikkojen suunnattomassa väsymyksessä läpilukemiani aiempia ketjuja. :ashamed:

Minullakin vielä vähän väsymystä havaittavissa, mutta on tää jo parempi vireystila kuin par-kolme viikkoa sitten (sillon ei varmaan olis tällästäkään yötä häirinny yhet pisureissut). Mutta jotenkin tuntuu, ettei siitä ajasta muista mitään. Tosin liekö siinä mitään muistelemistakaan, jos ei jaksanu mitään tehdäkään.. :LOL:

Kylläpäs teillä jollain jo on mahat pullahtanut! :eek: Täällä ei kyllä ole mitään noihin verrattavaa vielä, mutta väljempiä paitoja olen jo töissä käyttänyt. Tosin parin viikon päästä tää väkisin siellä kaikille paljastuu. On sellaset kevätkemmakot ja se on mein firmassa suorastaan hämmästyttävää, jos joku ei ota ruoalla viiniä ilman selityksiä! VItsit että välillä ärsyttääkin, miten tää maailma voi olla niin ihmeellinen tuon alkoholinoton suhteen! Juomista ei tarvii selitellä, mutta jos olet juomatta niin auta armias mikä tenttaus "Miksi et ota???".

Otin peiton ja tyynyn olkkarinsohvalle, joten jospa koittasin vielä vaikka tunnin vetää unta kaaliin. Kun ei nuo yöunet tähän asti ole kuitenkaan kuin ne 6 tuntiset (ja yleisimmin tartteen unta sen 7,5 tuntia, viimeviikkoina rajattomasti!!!)!

Mutta mukavaa tätäpäivää itsekullekin!

-Pamppis 11+6

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppis:
Hui kauhistus Crazina! Minä en kans kauheesti neuloista tykkäää! Mutta miksi joudit/halusit tuohon biopsiaan (ei toki ole pakko kertoa) vai keskenmenojen vuoksi? Anteeksi, olet saattanut sen kertoakin, mutta en oikein muista noita alkuviikkojen suunnattomassa väsymyksessä läpilukemiani aiempia ketjuja. :ashamed:
Mä kävin biopsiassa ikäni puolesta (oon täyttänyt just 40), mutta lisäsyynä on se, että mä en välttämättä pärjäis vammaisen lapsen kanssa yksin ja jouduin tekemään vaikean päätöksen siitä, että otan mielummin kertarysäyksen tässä alkumetreillä kun että lähtisin liikkeelle veriseulonnan kautta ja päätyisin ehkä biopsiaan tai lapsivesipunktioon myöhemmässä vaiheessa. Mitä aiemmin tiedän, sitä parempi, vaikka helppoa ei tulekaan olemaan mikäli saamme ikäviä uutisia.

Lisäksi minulle on henkilökohtaisesti tärkeää myös se, että tässä samasa yhteydessä selviää lapsen sukupuoli - mikäli raskaus menee nyt lähiaikoina kesken, haluan tietää odotinko tyttöä vai poikaa jotta voin jättää kunnon jäähyväiset, sillä uutta raskautta en siinä tapauksessa tule koskaan enää yrittämään. Pää ei kestäisi.

Tällä hetkellä en odota yksin, mutta meillä on tilanne se, että mies on norjalainen eikä hänellä ole suuria mahdollisuuksia saada töitä Suomesta jahka saa jatko-opintonsa valmiiksi, koska ei osaa kieltä, joten minä jään todennäköisesti Suomeen äitiysloman loppuun saakka ja hän on sitten töissä Ruotsissa tai Norjassa...

Huomenta kaikille! Voi tätä elämää... Tänää olis koe ja mieheni ei eilen oikein tahtonut ymmärtää että mun pitäis lukea siihen. No aamulla heräsin aikasin että saisin rauhassa lukea. No...lapset päätti herätä mun kanssa samaan aikaan. Noh jos sais lukea kun ne menee päikkäreille.
Eilen sain lääkärille ajan, ja siellä taas varmaan ultrataan ja katotaan sydänäänet. Ärsyttävää kun pitää sitä alapäätä sorkkia, mut pakkohan sekin on tehtävä... :/ Täytyy aina muistaa mitä edessäpäin odottaa. Se saattuu aivan kamalasti kun synnytyksessä kokeillaan sitä kohdunkaulan avautumista. Siinä vaiheessa teki mieli lyödä sitä kätilö-raukkaa. Mutta ihana oikeesti taas päästä näkemään vauvaa =)
Ihanaa, enää muutama viikko niin saa ehkä jo tuntea vauvan liikkeet. Se on aina niin ihmeellistä.
Onnea kaikille ultrassa käyneille ja tsemppiä muille jotka sinne on menossa...

Jännä 12+1

LEP
Hellou kaikille pitkästä aikaa! =) Ei ole ehtinyt oikein kirjoittelemaan kun kiirusta pitänyt. Tänään olisi menossa varhaisultran mukaan rv11+5. Katsotaan muuttuuko mitenkä sitten np-ultrassa. Neuvolantäti ei ainakaan vielä alkanut muuttamaan laskettuaikaa, kun sanoi että np-ultrassa voi olla että se viikko onkin tullut lisää takaisin. Ensi viikon tiistaina olisi np-ultra. Jännittää! Vuotokin on nyt tämän viikkoa pysynyt poissa, että sen suhteen saanut edes olla jo rauhassa. :) Ei olisi enää kuin kaksi viikkoa niin pääsisi neljäksi viikoksi lomailee ja Kyproksellekkin olisi lähtö. :p

Kaikille oikein paljon onnea mukavista ultrakuulumisista! :hug:

Mulla alkaa iskemään paniikki ku päässäni pyörittelen tuota kaksos/kolmos mahdollisuutta, sanokaa nyt että mahdollisuus on minimaalisen pieni :saint: Onneksi enää viisi yötä ultraan :whistle:
Mulla on päänsäryt loppunu, kauan niitä kyllä kestikin. Nyt sitte alkaa reistailla selkä, mä arvasin, että selän kanssa tulee ongelmia. Poikia odottaessa selkä oli hyvässä kunnossa, mutta nyt on lievän skolioosin takia todella huonossa kunnossa, kun ei oo sitä milläänlailla jumppaillu.
27. pvä olis sitte taas neuvola ja sielä lääkäri, tuntuu että justiinhan mä sielä neuvolassa olin. Nyt on niin vaikea sumplia työvuorot ja poikien hoitajat, kun jonnekin pitää mennä.
Pitää kai ruveta valmistautumaan töihin. Menee taas inhottavan myöhäiseen kotiintulo, kun pääsen vasta yheksältä ja pitää vielä hakea pojat tarhasta... ja saada ne jotenki vielä nukkumaankin.

:wave:

Eli ultratessa kun vihdoinkin saatiin mitat (kaksi lääkäriä ultrasi ja ultrasi...) niin lasketuksi ajaksi muodostuikin 26.11. Hassua, itse luulin koko ajan että joulukuun puolelle menee, kun kierto oli mitä sattuu ennen raskautta. Ultrassa käytiin sitten ti, pojat oli mummolassa ja mies tytön kanssa päivystyksessä, kun sai aivotäräyksen. Sitten oltiinkin sairaalassa yö :whistle: Eli se anoppi hoiti näitä sittenkin, kun oikein kyseltiin.

Muuten on omalla kohdalla mennyt hyvin, paitsi ultrakuvaa ei saatu ollenkaan :'( Enkä tajunnut edes kysyä, kun mies tuli kesken ultrauksen ja hetisanoi että mahollisimman nopeesti pitäis lähtee sairaalaan... Jospa sen sais edes seuraavalla kerralla, kun on vielä kaksi ultraa jäljellä. Edellisessäpaikassa oli vain se yksi ainoa ultra.

Ihania masukuvia monella B) Mulla on kanssa pullahtanut kunnolla, housut ei meinaa mahtua jalkaan...

TaneliKaneli, kiitos dieettiohjeistasi :flower: Täytyy vähän yrittää siirtyä noihin varmuuden vuoksi, niin ei nousisi sitten liikaa. Vai vauhkoonkohan mä ihan turhaan?

Minnihiiri68, anopit on välillä aika ärsyttäviä |O Mulla on jotenkin kiero persoona anoppina, kun vatvoo ja pyörittelee asioita eikä sano juuta tai jaata :whistle:

TeSuLah, sullapa on ihania ja kilttejä lapsia, jos noin pysyvät missä pitääkin =) Mä oon ihan kade... Eilen olin tytön kanssa kaupassa ja juoksi joka suuntaan eikä varmasti istunut kärryissä :eek: Tais olla virtaa kun oli vuorokauden neljän seinän sisällä..?

Mamina, Kiva ultrakuva, mä oon kade tuostakin :ashamed: Me kun ei saatuomaa ollenkaan :'(

Czarina, voimia ja paljon :hug:

Aurinkoista kevättä kaikille, herkkupeppu ja piipero 12+1

Iltaa kaikille!

Mahtavia vauvamasuja ihmisillä on jo :) Mulla on vasta nyt alkanut kiristää työhousut, erityisesti illalla turvottaa. Jotenkin en ollut vielä varautunut, että nyt pitäisi vaihtaa jo vaatetusta.
Herkkupeppu sulla tuli sitten sama laskettuaika ku mullekin. Saas nähdä mennäänkö loppun asti samassa tahdissa. Olipa harmi, etteivät ne antaneet mitään kuva mukaan. Mä olen joutunut/pääsyt jo kolme kertaa ultraan ja joka kerta on annettu useampi kuva mukaan. Mutta pääasiahan on kuitenkin se, että pikkuinen voi hyvin :heart:
Crazina paljon voimia odottaa testin tuloksia :hug:

Pamppis Sinäkin näköjään kärsit siitä, että yöllä tarvitsee käydä vessassa. Tämä on ihan outoa mullekin, kun olen tottunut nukkumaan koko yön ilman, että vessassa tarvitsee käydä. Nyt se menee niin, että mä käyn joka yö vessassa klo 4. - 4.30 välillä. Ihan niin kuin herätyskello olisi joka yö siihen aikaan soimassa. Ja, sen jälkeen mahan asukki alkaa nipistelemään ja usein menee melkein tunti ennen kuin saan unen päästä kiinni. Sitten aamulla olen ihan väsynyt, ärsyttävää |O

suklaapahkina sulle kans paljon voimia huomiseen ultraan ja toivottavasti pääset kertomaan meille iloiset uutiset :heart:

[/b]Lulu32 kyseli 3d-ultrauksesta ja millä viikoilla siihen olisi hyvä mennä. Mäkin haluaisin tietää tohon vastauksen.

Nyt täytyy lopettaa, kun mies haluaa alkaa laittaa iltapalaa.

Teho ja Tarra 12+1

Aah, tänää ei oo tarvinnu olla töissä (tosin oli palkaton pvä) ja hyvä niin koska eilen suutuin yhelle akalle kunnolla :kieh: se on kyl semmoi lehmä et saa mun veren kiehumaa |O
Oltii poikien kaa astma kontrolleissa ja siel meni mukavasti 3h. Aamulla kiukuttelin ukolle ku ei oo mitää housuja mitkä mahtus päälle, jotkut viellä liian isoja ja vanhat on jo liian pieniä hameella on kylmä jne. no ukko totes että mee ostaa. Ei ois kannattanu tollasia ideoita mulle antaa, tuli meinaa ukolle kalliix :saint: ostin 5:det housut sen piikkii :D 2:het äitiys ja 3 tavalliset mut isompaa kokoa ku normaalisti.Nyt luulis tälle rouvalle olevan aamusin tarpeex vaihtoehtoja :whistle:

Kiva että täällä on muitaki vessassa ravaajia, ärsyttää herätä yöllä kesken hyvien unien ku on muutenki aikanen herätys.
Onko muuten muita jotka tykkää nukkua vatsalleen?????
Mulla on välillä aamulla vatsa vähän arkana, ilmeisesti niinä öinä oon nukkunu koko yön vatsallani....kohtahan vatsalla nukkumistakaa ei tartte harrastaa :/

Tervehdys taas kaikille :wave:

Saimme eilen iloisia uutisia , siskoni sai toisen pikku prinsessan eilen iltapäivällä.
Hänen ensimmäisellä ja minun nuorimmaisella on sama syntymäpäivä mutta vuosi ikäeroa.
Nyt sitten syntyy serkukset samalle vuodelle. Äidilleni jolla on nyt jo 9 lapsenlasta en ole vielä tästä meidän hipusta kertonut.... odotan sopivaa hetkeä.

Kävin viikko siten siellä ensimmäisessä ultrassa ja siellähän se hippu köllötteli.Sydän löi tiuhaan mutta tasaiseen tahtiin ja niskan turvotus lukema 1.3 eli kaikki ok, verikokeen tulokset tulevat sitten ensi viikon torstaihin mennessä ja jos niisä jotain on niin lupasivat soitella.
Hippu oli tulitikkulaatikon kokoinen ja lääkäri sanoi että raskaus viikot olisivatkin vasta 11+4 mutta koska heittoa oli vain 7 päivää ; laskettua aikaa ei vielä ainakaan muutettu.
Eilen olin lääkärin neuvolassa ja sielläkin oli kaikki ok.

Lueskelin tuossa äkkiä ennen kun täytyy aloittaa lasten kanssa iltapuuhat noita kirjoituksia pika pikaa.
Olen kertonut raskaudestani vasta yhdelle ystävälleni koska kun noita lapsia on jo neljä
( -94, -01 , -02 , 07) niin tiedän sen että saan joiltakin niitä todella fiksuja kommentteja (ehkäisystä ja siitä että eikö mikään riitä)
Emme tätä vauvaa nyt varsinaisesti suunnitelleet mutta joskus vain käy näin....

Olen edelleen väsynyt ja iltaisin nukahdan lasten kanssa samaan aikaan mutta sitten taa toisaalta herään aamu yöllä viimeistään neljältä vessa reissulle. Olen koittanut säännöstellä tuota iltajuomista koska muutoin saan ravata useammin vessassa yölläkin.

Kuulumisiin :)

äippä-75 + hippu-08 rv.13+4

Alkuperäinen kirjoittaja hippu-08:
Olen kertonut raskaudestani vasta yhdelle ystävälleni koska kun noita lapsia on jo neljä
( -94, -01 , -02 , 07) niin tiedän sen että saan joiltakin niitä todella fiksuja kommentteja (ehkäisystä ja siitä että eikö mikään riitä)
Emme tätä vauvaa nyt varsinaisesti suunnitelleet mutta joskus vain käy näin....
Ihan sama juttu meillä, vaikka "vain" kolme lasta ennestään... Mutta tänään laitoin miehen sisaruksille viestiä asiasta (yllättäen mies ei saanut soitettua ja kerrottua) niin kaikkein puheliainkin oli mennyt sanattomaksi :kieh: Sitä tätiä ei muuten ihan pienellä hiljaseks saa :LOL:

ultrassa käyty ja kaikki hyvin! :) siellä oli söpöt varpaat ja nenä. :heart: harmittaa vain kun mies ei päässyt mukaan.nyt olen sitten täällä katsellut vaan ultrakuvia.
täällä yksi vatsallaan nukkuja.en ennen saanut unta muuten kuin mahallaan.nyt on täytynyt opetella sillä se ei tunnu kovin kivalle mahassa enään.
ja vessassa ravataan yöllä ja päivällä.
ollaan uskallettu nyt kertoa sitten muillekkin entä perheenjäsenille vauvan tulosta.kenellekkään ei ole vielä päivää ilmoitettu eikä ilmoiteta.sanottu vaan että marraskuussa.ompahan jotain salassakin.
nyt täytyypi nukkumaan että jaksaa huomenna taas kouluun.
onnellinen suklaapahkina ja maha-asukki 12+4

Tajusin vasta äsken, että olen neljännellä kuulla raskaana =) Justiinsahan sitä saatiin tietää, että vauveli olisi tulossa, ja nyt on jo neljäs kuukausi menossa. Kylläpä aika tosiaan menee nopeasti! Tätä menoa ei edes huomaakaan, kun käärö on jo sylissä :D

tänään siis 12+2

herkkupeppu Kyllä se aika hidastuu sitten kun ison mahan kantaminen alkaa olemaan tuskaisempaa :LOL: Mulla ainakin kahden ensimmäisen loppuodotus meni niin hitaasti kun toivoi jo pääsevänsä tositoimiin, eli synnyttämään. Into nähdä se pieni joka siellä aiheuttaa kauheita kipuja kylkiluihin ja muualle. ;)
Meillä sit samat viikot herkkupeppu, mullakin on nyt 12+2. Wau, mäki oon sitte 4:llä kuulla...
Mulla oli eilen koe ja tänään tehtäväpalautus. Molemmat suoritettu, jopa ehkä ihan kunniallakin! Nyt seuraavien tehtävien kimppuun.

Yhteistyössä