*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Tulin taas pikasee kurkkailemaan ja merkkailemaan :p
Käytiin tuossa Perjantaina kasvukontrollissa Köpin kanssa,koska edellisellä kerralla(36+2) lääkäri sai pojan painoksi vain 2300g,eli alakäyrille tipahdettiin silloin,vaan olipa silläkertaa eri gyne mittaamassa ja nyt sitten Pe.kun kävin niin oli taas vanha tuttu lääkäri joka sai pojasta ihan normaalikokoisen 37+5 2900g..eli ei noihin kyllä ole luottamista!
Perjantaina katsottiin myös PIPARIN :LOL: tilanne ja lääkäri teki sen kuulema tahallaan kovakouraisesti..silloin oli tilanne,kanavaa 2cm,kiinteä,kiinni.
Lauantaina saunan jälkeen mulla alkoi kuiteskin isoina osina irtoamaan se oksettava limatulppa,jota seurasi armoton pahoinvointi ja supparit,loppuen kuitenkin aamuun mennessä.Nyt on sen jälkeen kaikkina päivinä supistellut välillä todella kipeästikkin,mutta aina ne vaan loppuu jossainvaiheessa :(

Mulla on noi kaks aikasempaa lasta menneet yli lasketun,joten en kyllä usko että tämä veijari kaikista oireista huolimatta vielä tulee..(vaikka toivonkin)!

Mut joo,tämmösiä omia napoja tälläkertaa.Tsemiä kaikille pallomasuille loppuraskauteen ja onnittelut tämän pinon korkkaajalle! :flower:
 
Kattoks kukaa eile illalla (tai tänää aamul uusintana) sitä nelosen Sairaala-ohjelmaa? Siin oli se synnytys, ni sano vaa se kätilö, et painoarvio on jotain 4kiloa, ja sit se äiti sanoi et sf-mitta on menny kokoajan yläkäyrällä. Vähä sama siis kun miula.. JA oikeesti tuntuukin et täältä ois paljon isompi vauva tulossa mitä esikoinen, vaikka hänelläkin sitä painoo oli 3760g.
Niin ja sit he puhuivat siin ohjelmassa synnytyksien kestosta, ni edellinen ponnistusvaihe (toka lapsi) oli ollu vaa jonkun 3min.. että ihan kivan nopsasti on täti vääntänyt muksut ulos. Tuo kolmaskin synnytys oli nopea, ja sit synnytyksen päätteeks se nainen oli ihan sen näköinen kun ei ois synnyttänytkää, eli tosi virkee ja siinä sängyllä istui vauva sylkyssään=)

Toi jaksohan on muuten nähtävissä nelosen netti-tv:ssäkin. Ja taitaa olla useempikin synnytys kuvattuna niissä menneissä jaksoissa.

Juu, huomaa että juttua tulee. Ja sit jos vähänkin johonkin kolottaa ni teille pitää kyllä heti tulla kertomaan:D Ja auta armias jos täällä on hiljaista, niin pitää suunnitella jo "muuttoa" toisille palstoille :LOL: :LOL:
Alkukuun pinossahan tekivät just lokakuun aikana kunnon enkat kirjoittelussa. tosin heillä on juttua riittänyt paljon ennenkin. Mein pinossa on "kirjattuna" paljon sellaisia joista ei oo herran aikoihin kuulunut mittään:)
 
Morjens!

Neuvolassa taas käyty ja kaikki ihan ok. Painoa oli tullut taas se 1,5 kg/vko... Ja turvotus on sen mukaista. Pää on kuulemma kiinnittynyt ja se kyllä kieltämättä tuntuukin. Koko alakerran luusto on niin kipeä ja joku tökkii sukkapuikolla tasaiseen tahtiin sinne ihteensä. Pissalla saa rampata tunnin välein. Kohdunsuun tilannetta en tiedä, viime viikolla oli 2,5 cm auki. Kohdunpohjan korkeus on 37 cm.

Kuopuksen kaksivuotis-juhlat tuli juhlittua jo viime viikonloppuna vaikka oikea päivä on vasta ensi perjantaina. Ihan vain varmuuden vuoksi.

Sairaalakassi on nyt pakattu ja vauvan sänky pedattu. Olisin kyllä jo ihan valmis tositoimiin, ei tämä raskaana olo niin herkkua ole...

T: Jerkku 38+2

 
Mä katsoin sen sairaala-ohjelman, mulla samat fiilikset tuosta koosta. Yläkäyrillä mennään ja mä itse olen ollut meidän suvussa se pienin vauva, synnyin täsmälleen laskettuna ja olin 3800g. Kaikki muut serkut ja sen sellaiset yli 4kg tietääkseni.

Tuo yläkäyrillä meno ei kyllä kiinnosta. Jos tietäisi tarkalleen, että vauva jää alle 4kg syntyessään niin ei tässä hätää, mutta tuon koon puolesta olen valmis synnyttämään vaikka heti. En haluaisi mitään jättiläistä yrittää ulos... Itse olen aika hoikka (en nyt mikään keijukainenpikkuinen, vaan normaali), mitenhän sen kestäisikään? Joku mulle joskus sanoi, että yleensä vauvat on suhteessa äidin kokoon, ettei pitäisi tulla mitään suuren suurta.... No joo, eipäs tässä nyt tällä hetkellä kovin hoikalta tunnu :D , mutta siis ilman vauvamasua jne jne.
 
Mä tajusin just et unohdi kertoa et samalla ku toi paineen tunne on ilmestyny tuonne alavatsaan niin mulla on lisääntyny melkosesti tuo valkovuoto! Kokoajan valuu melkein housuun jotain... :LOL: Ei oo lapsivettä koska se on ihan erilaista, mut tosi outoo. Ei myöskään mitää verta seassa et en usko et on tulppakaan...kun nehän sanoo et voi olla valkovuodon tapaista kun se poistuu... Nyt oon ihan tyhmä.Tän ätdin pitäis rauhottuu nyt ja keskittyy illan kouluun..... ;)
 
Jännä, miula on kanssa valkovuoto muuttunut vetisemmäksi. Tuli eilen taas jotain tooosi limaistakin seassa, enpä tiiä mitä tää roppa meinaa oikeen. Täytyy pistää hösseliksi, jos vaikka tulis maailmaan ainakin ennen laskettua aikaa (mielummin niinpäin kuin lasketunajan jälkeen).
 
Mullakin lorahtelee vähänväliä jotain pikkareihin,ilmeisesti valkkaria kans.Mut mulla se on vaaleanpunaista,ei siltikään lapsivettä kun on limaista(ihania juttuja) :x

Voi kun oiskin ihanaa saada tää köpi-ukkeli jo maailmaan,tosin mies tokaisi leikillään Lauantaina että ; elä vielä synnytä,mä en oo valmis! :LOL:


 
Tänää täytyy varmaan mennä saunaan kun nuita lihaksia jomottaa sen verta...ja viel pitäis kolme tuntia istuu koulussa, niin tiedän et selkä on tosi jumissa illalla.
Neuvolassa sano valkovuodosta että voi liittyä noihin hormoni-hommiin.
Noniin, nyt meen syömään ja sit kipittelen kouluun. Ajattelin tänää kävellä....piristyy vähän ennen tunteja...
 
Ei hitto miten ikävä tilanne sinulla on terveytesi kanssa, LEP - ei käy siis niin yhtään kateeksi vaikkei omakaan tilanne mitään riemun kiljahduksia aiheuta... Suorastaan toivon, että pääset jakautumaan meistä seuraavana ja koska käynnistyksestä on jo päätetty, tulee näin varmastikin tapahtumaan. Isosti jaksamista sinulle :hug:

Vai meinaatte te että minä olisin lähellä jakautumista? Jos tuo mini-mies jaksaa liikkua eikä istukka irtoa, niin taitaa käydä niin että meikäläinen jakautuu vasta 26.11. sillä isänpäiväksi en enää ehdi ja yli lasketun eivät kuulemma päästä kun herra ei enää pääse vaihtamaan asentoa... Vielä viime viikolla olin varma että herra syntyy tällä viikolla tai sitten 2 viikkoa LA:n jälkeen, mutta mettään meni niin että heilahti :LOL:

Tuota piparin kolotusta ja paineen tunnetta on täälläkin ja mulla tuntuu välillä oikein kunnon kramppeja emättimessä, toisinaan vain toispuoleisesti, mikä tuntuu todella oudolle ja mietinkin voisiko ne johtua siitä että jokin hermo joutuu puristuksiin. Ne alkoivat silloin kun makasin osastolla ja ovat välillä suorastaan kivuliaita, mutta ne eivät ilmeisesti ole "mitään" ja kuuluvat "taudin kuvaan" koska kätilöt kävivät vain kyselemässä otanko särkylääkettä. Niitä on ollut viimeiset pari viikkoa tämän tästä ja taas sen jälkeen kun bongasin ensimmäiset pienehköt limat.

Se itseäni tässä ihmetyttää että rinnat eivät enää vuoda ollenkaan ja tuntuu että ne ovat jotenkin löystyneet. Minulla oli vielä tuossa 10 viikkoa takaperin paita vähän väliä märkänä mutta nyt ei mitään.

Muutenkin tuntuu sille, että hormonitoiminnassa on tapahtunut "jotain" koska nyt on ilmestynyt muutama näppy naamaan ja paino nousee kohisten, vaikka en ole muuttanut ruokailua eikä vauvakaan ole kasvutahtiaan kiihdyttänyt... Suoraan sanottuna tuntuu sille, että jos tuolla vatsassa ei kävisi säännöllinen jumppa, en edes tietäisi olevani raskaana, sillä vatsa on pieni ja pystyn makaamaan taas ongelmitta jopa selälläni - tuntuu kuin valtaosa raskausoireista olis hävinnyt :/


Czarina & Lilliputti 36+6
 
No niin, miulta olikin viime sivulta jäänyt jo jotai lukematta:) Kyllä se vaan taitaa miun veikkaus osuu oikeeseen, ja OnnenOmena on seuraavana lähdössä!

Jaksuja Lululle toksemian kanssa! Toivottavasti pääset pian hommiin, olo helpottaa sit heti. :heart: ja "kaupanpäälle" saa pikkuisen kullan syliin:)
 
kiitokset tsempistä kaik mimmit!..mä hyppään nyt kylpyyn,se on nääs nykyään ainoo paikka missä ei kroppaa satu!..mie tsemppaan hengessä kans teit kaikkia..en usko et tä kellekkään mikään pieseofkeikki on,et tosta vaan,vaaveja maailmaan.. :LOL: mut eikös mie ainakin(mitenkään hevisti dissaamatta miehiä..)nii alkaa tajuta,et miksi se on naiset kun synnyttää..mies kun on pikkasen kipiä,ni härregyyd täytyy ol passaajana... :LOL: :LOL:
 
Heippa kaikille, vieläkö tänne mahtuu yks myöhänen mukaan mahoineen?Vähän myöhässä löysin nää sivut :) Mutta siis,mulla LA olis 27.11,vaikkakin oon kyllä satavarma ettei ennen joulua tuu ulos.Ei niin mitään merkkiä mistään,huoh.

Mutta,ois kiva tulla tänne höpisemään,jos vaan huolitte vielä mukaan :)
 
Mitä tytöt ? Hyydyittekö :LOL:

Olipahan synnytys tän päivän sairaalajaksossa :eek: pelästyin itekki ku se nainen huus niin kovaa. Mahto olla kivut ku ei lääkkeitä saanu :eek:
Mä lähenki sit ekasta supistuksesta ni kerkeen varmasti saada epiduraalin :LOL:
 
Mamina: Synnytyssairaala on Kys ja ikää on vielä toistaseks 22,muutaman viikon päästä 23. Niin ja esikoinen ois tulossa ja pojaks on yhden ultran perusteella väitetty =) Poika olo itelläkin kyllä ollu alusta asti.

Jestas tosiaan että tossa sairaala sarjassa se nainen karju synnytyksessään. Mä en selviä koko synnytyksestä hengistä :kieh: Yhtäkkiä ei ookkaan enää kiire saada vauvaa pihalle,pysys vaan vielä jonkun aikaa mahassa :LOL:
 
Olipas tullu tekstiä ja puheenaihetta. =)
Mulla on jo sänky valmiina. laitoin pikkuselle sängyksi tuon äippäpakkauksen näin aluksi. Sisko on tehny siihen oman pienen peiton :heart: ja pään alle laitoin vain tyynynliinan.ja sitte kansi kiinni. :D Nii ei pölyynny. Muutenki kohtuu valmista vauvaa varten. Toisaalta tuntuu että vois pian jo päästä eroon tästä olosta, mut en tiedä sitte kun se tosi paikka tulee, että onko sitä niin valmis olo enää.. ettei iske paniikki... :LOL:
 
HepsKatti
Täällä on supistellut ihan kivasti pian kolmisen tuntia noin 8 minuutin välein, kipuilee alavatsaan ja -selkään, mutta ei vielä kovin kovin pahasti. Silti sellainen olo, että pian kun oikeasti alan miettiä, että varmaan pitäisi synnärille lähteä, niin ne loppuu kuin seinään. Tosin ihan pystymetsästä ne alkoikin, enkä kyllä oo tosissani ajatellut, että vielä syntyisi, mutta saa syntyä, jos on tullakseen, kun sopivasti tänään alkoi rv 38 :)

Sf-mitasta, esikoisesta se meni koko ajan yläkäyrää (ja välillä taisi mennä ylikin), mut syntyessään poika painoi 3,5 kg ja meni päivällä yli. Nyt on sf-mitta ollut vähän pienempi, mutta siellä yläkäyrän tuntumassa ja viime viikolla lääkäri sai jo ultralla painoarvioksi 3,4 kg. Joten eipä se sf-mitta paljoakaan taida kertoa, valitettavasti.

No, jos musta ei pariin päivään kuulu, niin synnärillä varmaan ollaan, mutta muuten palailen aikaisemmin. Huomenna olisi taas neuvolakin.

Ja tuosta Sairaala-sarjasta vielä. Ei ollut kovin kiva katsoa sen naisen karjumista, kun itsellä pian sama edessä, mutta toivottavasti epiduraalin kanssa :LOL:

Ja Nasulille tervetuloa joukkoon!

Ja vielä yksi juttu. Oliko meidän joukossa nyt joku joka kestoilee, kun mä vähän niin muistelin? Esikoisen kanssa aloitin sen homman vasta 10 kk ikäisenä ja nyt ajattelin kokeilla heti alusta, että on sitten joku konkari jonka puoleen kääntyä tuon vauvan kestoilun kanssa ;)
 
Taas oli tänään yksi onnellinen synnyttäjä siinnä nelosen lääkärisarjassa! Kyllä tuli vauva vauhdilla! :whistle: Ihan sattui jo pelkkä katsominenkin! :x

Tulkaa vaan meille ihailemaan hirsiseiniä! Luulen, että todellisuudessa tänne Pohjois-Savon perukoille on monella piiiitkä matka!! :eek:

Täytynee koettaa nukkumista ensiyönä.. kun viimeyö meni harakoille :headwall: !

Sauna on pian lämmin eli ei kun vuan kylypemmään :wave:

Sipra ja masussa möngertäjä :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Czarina:
Ei hitto miten ikävä tilanne sinulla on terveytesi kanssa, LEP - ei käy siis niin yhtään kateeksi vaikkei omakaan tilanne mitään riemun kiljahduksia aiheuta... Suorastaan toivon, että pääset jakautumaan meistä seuraavana ja koska käynnistyksestä on jo päätetty, tulee näin varmastikin tapahtumaan. Isosti jaksamista sinulle :hug:

Tuota piparin kolotusta ja paineen tunnetta on täälläkin ja mulla tuntuu välillä oikein kunnon kramppeja emättimessä, toisinaan vain toispuoleisesti, mikä tuntuu todella oudolle ja mietinkin voisiko ne johtua siitä että jokin hermo joutuu puristuksiin. Ne alkoivat silloin kun makasin osastolla ja ovat välillä suorastaan kivuliaita, mutta ne eivät ilmeisesti ole "mitään" ja kuuluvat "taudin kuvaan" koska kätilöt kävivät vain kyselemässä otanko särkylääkettä. Niitä on ollut viimeiset pari viikkoa tämän tästä ja taas sen jälkeen kun bongasin ensimmäiset pienehköt limat.


Czarina & Lilliputti 36+6
Ei mulla ole käynnistystä vielä siis päätetty. :) Tai en mä ainakaan tiiä. Mutta rv38+2 käskivät äippäpolille ja silloin tarkistavat, sekä tekevät päätöksiä asian suhteen. Saa nähdä mitä meinaavat sitten...

Ja piparikipu alkoi minulla myös oikestaan triplavoimakkaammin osastolla olosta! :eek: Sen jälkeen yhtä tuskaa ollut näiden kipujen kanssa. Ei välillä kyllä paljoa naurata. :ashamed:

 
Samir, me mitä hyydytty! :D Täyty vaan välillä käydä hoitelemassa noita arkiaskareita ja antaa kone hetkeks ukollekin..

Sipra, äläs sano, ei täältä (LPR) nyt hillitön matka Kuopion seuduille ole (siellähän vissiin vaikutat?)! Mikkelin korkeudella tulee vierailtua suht useinkin, mutta onhan siitä tietty vielä Pohjois-Savoon vähän matkaa... Jos me maminan kanssa kaaraan tästä hypätään, samoilta kulmilta kun ollaan ja pärähdetään sinne glögitönikkä käsissä. =)

Valkovuodosta, sen määrä on lisääntynyt tänään! Luulin jo yhdessä vaiheessa että ruikkiiko lapsivettä.

Kuka se kirjotteli, että lapsi on alkanut mylläämään entistä enemmän!? Niin täälläkin! Ei hetkeekään paikallaan...

Hepskatti, meillä osakestoiltiin esikoisen aikaan. Silloin meillä oli vaan AIO:ita ja harsoja näpsyillä kiinni. Nyt miulla on muutamat kuoretkin, mutta niitten sisävaippojen ompelu on hiukkasen kesken (tosin voihan siellä käyttää harsojakin sisällä). Täyskestoilijoiksi ei näillä näkymin ruveta, kun kumminkin jonkin verran reissataan. Mutta edes vähäsen, että säästyy niiden vaippojen verran luontoa. :)

En kyllä mikään ammattilainen noiden kestojen kanssa ole, mutta koitetaan auttaa ja neuvoa toinen toisiamme. =)

Hitsi, unohtu toi Sairaala tänään. Noh, eikös se tule huomisaamuna uusintana. Täytyy muistaa laittaa boksille, kun huomisaamuksi oli muuta ohjelmaa.
 
Tänään neuvolassa:
painoa tullut 1,6kg viikossa, vaikka tulee syötyä tosi vähän. :LOL:
RR 119/86 Alapaineet ovat olleet jostain syystä korkealla muutaman viikon.
Hb noussut, nyt 113. Edes alussa ei ollut noin korkea. =)
sf-mitta noussut takaisin 36cm. Yläkäyrällä mennään. Vauvan painoarvio on ollut kuitenkin ihan keskitasolla.

Pitäis lopettaa sairaala-sarjan katsominen. Mua on kans alkanut pelottaa tuleva koitos. Vielä, kun on tota matkaakin. Meinaan kyllä lähteä matkaan välittömästi, kun ensimmäiset merkit ilmaantuvat. Ois kyl kiva, et ehtis saamaan jotain kivunlievitystäkin, edes ilokaasua. :)
 
HepsKatti
Pamppis, täälläkin vaan osakestoillaan, eli lähinnä kotona päivisin.

Hitsi, kun ei nyt oikein tiedä, että mitä tässä kuuluisi tehdä. Supistelee siis edelleen kivun kanssa, mutta kuoleman kipeitä ei ole, eikä ne ole tihentyneetkään. Jotenkin siis tuntuisi hassulta lähteä synnärille, mutta sitäkään en halua, että tämä onkin jo sitä ja menenkin sinne sitten liian myöhään. Auttakaa mua :D
 
HepsKatti, voi kun osaisin kertoo millon olis oikee aika lähteä! Itse pähkäilen saman asian kanssa (en siis todellakaan vielä ole lähdössä, mut olen miettinyt et miten sitä ymmärtää lähtee oikeeseen aikaan nyt toisen kohdalla)!

Ekasta oli lähdettävä näytille kun alko vuotaa verta. Tosin sitä ennen olikin jo supistellut säännöllisesti, mutta olisin kyllä kestänyt sen kivun kanssa kotona vielä. Tervetulleeks ne toivotteli heti siellä ja sano, et pian tää ohi on. Ja nopeesti auki olinkin kokonaan, mutta neiti oli eri mieltä masusta poistumisesta.. Ruuvaili päätään 'muutaman' tunnin!

Noh, täytyy miettiä sitä lähtöä sitten kun sen aika on... :whistle:
 

Yhteistyössä