Heippa!
lulu32 Siis oikeesti, inhottavaa, mut ei voi mitään, mä meinasin kuolla nauruun tosta sun vikasta viestistä
Täällä taas kärvistellään ton närästyksen kanssa. Mitä ihmettä te muut syötte aamiaiseksi??? Mä oon koko raskausajan pakottautunut syömään "lautasellisen hyvää ja ravitsevaa" kaurapuuroa, ihan siis sellaisenaan ilman mitään hilloja. Mut auta armias että se voi närästää. Vielä tälläkin kellonlyömällä, näin pitkän ajan jälkeenkin kurkkua polttelee.
Pari päivää sitten kävin neuvolassa ja yllätys yllätys : sain viikossa painoa nousemaan 1.4 kg!!! Suorastaan järkytyin. Silti pissa oli kaikin puolin puhdas ja turvotuskin maltillinen. Päätin sulkea suuni loppuraskauden ajaksi.
No, eilen illalla kiskoin tukisukkia pois jaloistani, sain taas kerran järkyttyä, pohkeet olivat siis niin turvoksissa että piti koko perheen voimalla niitä ihmetellä. Luin sitten jostain ohjekirjasesta että äkillinen painonnousu ja reilu turvotus olisivat oireita raskausmyrkytyksestä ja se pitäisi neuvolassa/polilla tarkistuttaa. En nyt ainakaan vielä ole asian hyväksi mitään tehnyt, kun tosiaan maanantaina neuvolassa just tarkastettiin nää kaikki normaalit jutskat. Mitä mieltä/kokemuksia teillä muilla on? Onko se raskausmyrkytys tullut teille ns. puun takaa, vai onko oireillut pidempään???
Muutoin täällä vaan ollaan ja ihmetellään. Päivät seuraa toisiaan, eikä mitään järkevää saa tehtyä. Alkaa olla sellanen olo et vois mennä jo tositoimiin, tällänen odottaminen on ärsyttävää. Mitään ennakoivia suppareita ei ole, tosin ei ole ollut aikaisemmissakaan, kun supparit alkaa, niin silloin pitää jo lähteä sairaalaan, vaikka sinne on matkaa vain kuutisen kilometriä...
Vessassa käymisestä sen verran, et vatsa menee sekaisin aamuyöstä. Päivisin voin käydä muutaman kerran koittamassa josko jotain tulisi, mutta aina täytyy nousta äkkiä ylös pytyltä kun tuntuu siltä että koko kohtu luiskahtaa muuten ulos. Painontunne on sen verran kova.
Lempiminen on täällä jäissä :kieh: Kohdunsuu on jo sentin verran auki ja mua ei ollenkaan huvita saada tonne alapäähän mitään lisäpaineita, kun niitä siellä on jo ihan riittävästi. Miehen kanssa yks ilta heiteltiin huulta aiheesta. Et on se kova juttu jos iskä vahän takois järkeä vauvan päähän
Tai että vauvalla on musta silmä syntyessään...
No niin, nyt karkaa homma käsistä, taidanpa poistua takavasemmalle :wave: :wave: