*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

hepskatti Luitkin varmaan että täällä päässä oli tuollaista eilen ja kesti yöhön asti, mutta itse pidin ainakin merkkinä, että eivät koventuneet tai tihentyneet. Lisäksi merkkinä pitäisin että supistusten tulisi olla kestoltaan n.35 sekuntia kerrallaan. No, mulla ne kesti niinkin kauan, mutta tosiaan eivät tihentyneet kivun kanssa, joten en lähtenyt ja supistelut sitten vielä loppuivatkin... :kieh: Kannattaa jatkaa seuraamista ja tunnet sit kyllä jos kovenevat!

Ps. täällä ollut myös taas tänäkin iltana supisteluja vartin välein eiliseen tapaan...

T:Omena ja vauveli, 3h kuluttua rv 37! :D
 
Taidanpa minäkin lähtee sitten joskus sairaalaan heti ensimmäisestä supistuksesta.Ettei vaan jää mikään piikki tai kaasu saamatta :LOL:

Onkohan kellään muulla näin tylsää kun mulla? Miten te saatte päivät kulumaan? Ainakin näin kun esikoista oottaa,niin meinaa pää hajota..Eikä asiaa helpota että mies asuu vielä toistaseks 300 km päässä,ja kaiken hyvän lisäks oon ollu sairaslomalla jo elokuusta asti.

Että pyydän jo etukäteen anteeksi,kun tuun tänne horisemaan omiani "muutaman" kerran päivässä :LOL:
 
HepsKatti
Mä nyt päätin, että odottelen josko supistukset tihenee ja tulee kipeämmiksi ja vasta sitten mietin lähtöä sairaalaan, matkaa kuitenkin on noin 40 km. Jostain nettisivuilta vaan luin, että ennakoivat supistukset olisi juuri noita, et montakin tuntia voi säännöllisesti supistella ilman, että tihentyy ja muuttuu kipeämmiksi ja sitten ne varsinaiset synnytyssupistukset tihenee ja kipeytyy.

Mutta arvatkaa vaan saanko tänä yönä unta :D
 
Mulla oli neljännen kanssa tuollaista, että supisteli iltaisin ja monesti sanoin miehelle, että mennääs nukkumaan, jos vaikka tulee yöllä lähtö. Aina vaan heräsi aamulla ilman merkkiäkään suppareista. :LOL:

Mul on kyl ollut jokaisen kohdalla niin, että kun oikeesti alkaa tapahtumaan, niin tietää kyllä heti, et nyt on oikeet supistukset käynnissä. Ovat kyllä poikenneet selkeesti noista harjoittelu-suppareista.

Miksei tää vois olla ihmisil yhtä selkeetä, kuin esim. koirilla? Niistähän pystyy ahkeralla lämmönmittauksella yleensä sanomaan, että vuorokauden sisällä alkaa tapahtua. :)
 
Moikka taas pitkästä aikaa.... Mulla jäänyt kirjoittelu tänne, mutta ahkerasti olen joka päivä käynyt katsomassa joko on vauvautuneita :)

Täällä alkaa kuin myös olla jo aika turhautunut olo, olisi jo niin mukava saada nyytti kainaloon :heart: Päivät tuntuu kuluvan hitaammin ja aina vaan malttamattomampi olo :ashamed:
Mitään merkkejäkään ei ole ollut että pikkunen olisi joskus ulos tulossa. Kaikki vaan kyselee "joko on supistellut" "hmmm...ei varmaankaan, en mä ainakaan oo tuntenu mitään". Kaippa mä sit tunnen ku oikeesti supistaa :LOL:

Neuvola käyneillä on aina ollut kaikki ok, eikä mitään remppaakaan ole ollut. Välillä tuntuu sellaisia nippailuja kohdunkaulalla, onkohan ne nyt sit niitä sukkapuikko kipuja, mutta mitään tulosta ne ei ainakaan ollut tuottanut kun 36 viikolla kävin lääkärissä niin kohdunkaulaa 3cm,kiinni ja kiinteä :kieh: Paino arvio oli 2690g.

Huomenna olis taas neuvola.. Mistä tietää että vauva on laskeutunut/kiinnittynyt? Moni on sanonu mulle että on laskeutunut kun maha on jo niin alhaalla. Mutta en kyllä itse eroa huomaa. Neuvola tätikään ei ole puhunut mitään, pitänee itse kysyä...

olipa tässä kerrakseen valitusta :snotty:
Jaksamisia kaikille!!
funkymama ja pikkuinen 38+0
 
mamina Katoin sairaalan eilen, ja itseasiassa tänäänkin oli synnytys siellä :) Tän päiväinen synnytys tosin sisälsi myös hieman karjuntaa ja selkeästi enemmän näytti kipujaan tämä äiti.. Se eilinen oli kyllä ihan uskomaton! :) Mietin kanssa, että se ei sille äidille paljon tainnu rasitusta aiheuttaa.. tommosta synnytystä sitä toivois itsellekin! :) Nää on nyt ekat kynttiläkutsut, jotka pidän.. ja en itseasiassa ole edes ollut vieraana aiemmin kutsuilla. :) Kyllä kun tuota katalogia selasin, niin monen monta juttua siellä pisti silmään, joita ois kiva jouluksi tilata. Noooh, saa nähdä miten käy kutsujen kanssa.. :)

Huomenna ois RV 36:n lääkärikäynti... :) Oispa paikat jo pehmenneet hyvin.. !

Tervetuloa nasuli85.. :)

Tämä mamma lähtee nyt löylyttelemään kunnolla, josko sais hiillostettua masuasukkia tulemaan pois päiten.. :)

Vointeja mammoille.. :)

Mecu&Möhö 36+4
 
HepsKatti: Täällä ihan täyskestoillaan tuon esikoisen kanssa (joka ihan just täyttää 10kk) ja tullaan tuon tulevan kanssa jatkamaan samaan malliin. Tällä kertaa vain tavoitteena vastasyntyneen kanssa opetella harsojen käyttöä enempi. Tuon poikasen kanssa ku heti alkuun käytettiin jo lähinnä AIOja ja taskuvaippoja. :wave:

Tää lähtis sohvalle miehen kainaloon... kävely sattuu nivusissa niin maan perkeleesti ja muutenki sattuu ja kolottaa ihan riittävästi.
 
Tänään vein lapset iltapäivällä hoitoon ja menin erään äidin luo juttelemaan, sitten kauppaan ja sen jälkeen toisen hyvän ystäväni luo. Pidämme lapsilla hoitopaikan ainakin toistaiseksi, saan huilata ja tehdä rauhassa valmisteluja vauvelia varten ja voimieni mukaan siivoilla tms. Just sanoi hoitotäti tänään, että jos tulee yöllä lähtö synnyttämään, lapset voi tuoda hänelle. =)

Sairaalassa ollessa supisteli jonkin verran ja mulla on kohdunsuu kahdelle sormelle auki ja paikat pehmentyneet, saapa nähdä kauanko menee vielä käärön hakuun. Pikkuinen on, painoarvio 1,9 - 2,3 kg. Supisteluja ei nyt juuri ole ollut kotona.

Tervetuloa nasuli85 :) :heart:

Torstaina menen taas vauvan kasvukontrolliin, ittellä kokonaispainoa tullut n. 4 kg. Turvotusta ei ole ja arvot hyvät. Voin erittäin hyvin itse ja nukuin tosi hyvin sairaalassa ollessani. =)

Yritän olla liikaa miettimättä vauvan pientä kokoa. Liikkuminen oikein aktiivista, kuten ollut lähes koko ajan. Myllää lähes lakkaamatta ja tuntuu nyt pysyneen pää alaspäin. :heart:

Oikein hyvää yötä ja jakaantumista odotellen! :wave:
 
Neeanäiti, kiva kuulla siuta kuitenkin noin hyvillä mielin, vaikka kaikenlaista huolta olet joutunu kokemaan :hug: Masukkisi on vain pikkuinen, toivotaan että kaikinpuolin muuten terve, ja miksei olisi, kun liikkuukin niin reippaasti:) Tsemppiä viimemetreille!

Nasuli, kirjoittele vaan, voidaan sit kirjotella kilpaa:D mie oon nimittäin yksin tällähetkellä kans, ku mies on toisella paikkakunnalla koulutuksessa. Onhan tääl toi esikoinen 2v(--uhmaikineen) mutta aina löytyy kummasti aikaa vilkuilla palstalle:D

Tänää ei tarvinnu mokkapaloja vääntää ku meni fiilikset tyystin kun väsäsin liian pienen kakkupohjan, joka ei muutenkaan --'ylläri'-- onnistunut! Sain sentää hiukset värjättyä ja siivoiltua sata miljoonaa kertaa uhmakkaan sotkut! Miten se osaakin tuikata just oikeeseen kohtaan kiukkuilullaan!! :kieh:

SIIS ONKO NÄÄ NIITÄ LIITOSKIPUJA, kun nivusiin vihloo niin et saattaa kävellessä lähtee jalat alta?!?!?

HepsKatti, meil kans tullaan osakestoilemaan, esikoisen kaa käytettiin vissii kahta vaippaa sillon tällön:D Nyt oon tehny kuulkaas jo yhet hahtuva-villikset, ja toiset ois tulossa! Oon myös ostanu huutiksesta muutamat villikset. Sisävaipat pitäs viel tehdä, kankaat on jo kaapissa. TOOSI paljon apuja saa sivustolta www.kestovaippainfo.fi (kunhan vaan jaksaa selailla ja lueskella..) Tää on sielläkin rekisteröityneenä!:D

Sairaalaan lähdöstä ohjeistetaa mein sairaalan sivuilla niin, et uudelleensynnyttäjät voi lähtee siin vaiheessa kun supistukset on säännöllisiä. Ja ensisynnyttäjät siin vaiheessa kun on säännölliset ja tulee useemmi ku 5min välein. (vai mite se nyt meni)
tässä linkki mein sairaalan ohjeistukseen: http://www.ekshp.fi/fi/445/499#milloin
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
No mihis miun yökyöpeli-kamut hävis? :LOL: ei saa luovuttaa:D:D
Mie olin jo hömppisromaania sängyssä lukemassa tolloin! =)

Tuli muuten vähän illalla juotua vettä, ravasin sit yöllä pisulla about tunnin välein! Arvatkaapa vaan kuin pirtee olo tässä on, ja toi nahkavekkari herätteli jo 6:15.

Nii, niissä väleissä kun nukuin, niin näin sellasta unta, että joku harmaa (vaikkei se nykysin ole edes mahdollista) kävi kirjottelemassa tähän mein pinoon, et kuin teillä mammat on todella aikaa ja mielenkiintoa kaikenaikaa tänne kirjotella? Eikö teillä ole muuta perhettä? :eek: Noh, kuten arvata varmaan saattaa, niin nostettiin kauhee älläkkä tätä harmaata vastaan ja puolusteltiin itteämme! :D

Nyt täytyy lähteä aamupalalle ja kohtapuoliin isomummon kuskaushommiin!


 
Huomenta leidit =) Viime yö oli taas hiljainen eli en tuntenu supistuksen supistusta... Sai sitte jenkit uuden pressan. Toivottavasti saa vähän parempaa aikaseks ku edeltäjänsä! Koulussa ei onneks eilen ollu yhtä rankkaa ku maanantaina ja nyt onki sit taas melkein viikon loma, eli maanantaina vasta seuraavan kerran kouluun. Pitää vaan tehdä vähän tehtäviä ja sellasta, mut eipä se haittaa...Saa jotain muutaki ajateltavaa ku synnytys.

Meillä oli tosi kylmä ku herättiin tänää... Kurkku tuntuu vähän kipeeltä ku nielaisee. Toivottavasti nyt ei iske mikään mega-flunssa ku muutenki olo aika "huono", kun joka paikkaa jomottaa vuorotellen ja ei jaksais juuri liikkua paljon.

Mutta mutta...Taidan lähteä aamusiivoukset tekemään...lukekaa: siivoomaan ukon eiliset sotkut kun se ei osaa korjata mitää muksujen jäljiltä, kun mä olen koulussa.

Jännä 36+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja samir05:
pamppis olikohan toi eilinen kirjottelu sulle liikaa ku se uniiki ylsi :LOL:
Hii, mietin just itekin, et pitäsköhän se vähän vähentää palstailua.. :LOL: No joo, nyt aamupäiväksi se ainakin jää.. Kun kohta lähdetään!

Muistin jopa käydä laittamasa auton lämpeemään, että lähtee kivuttomasti liikkeelle. Välillä riipii sydäntä, kun jos kylmällä autolla liikenteeseen lähtee, niin hetkellinen kulutus näyttää 75 l/100 km! :eek: :| Onneksi se on vaan hetkellinen!!! :D

 
Täällä ilta supparit loppui taas parin tunnin jälkeen ja nousin ylös siinä 4 aikoihin.En jaksanut telkkaa tiirata,joten kuuntelin radiota puhelimesta ja vain oleskelin..
Ois ihana asua jossain isossa talossa,niin tää mamma vois puuhailla siellä kaikkea ihan rauhassa aamun tunteina vielä kun muut nukkuu.Nyt ei oikein kerrostalo asunnossa viitsi alkaa puuhastelemaan ;)

Tänne oli tullut taas parin päivän sisällä kasa tekstiä..ja hirveä meno päällä joillain mammoilla.En kyllä ala veikkailemaan kuka on ensimmäinen,vähän siltä tuntuu että useampi mamma on samaan aikaan tosi hommissa :D
 
Noniin. Aamupuurot on vedetty nassuun. Heti rupes vatsassa vääntää. Saas nähä kauan menee et saa lähtee veskin puolelle. Ollaan koitettu syödä aamupuuroa ainaki jokatoinen päivä.
samir05 Joo en kyllä anna flunssalle periksi. Muksuilla ollu jo 2 kk vähän väliä joku pöpö ja nyt niillä taas enemmän nuhaa, niin varmaan joku uus pöpö taas tuotu kerhosta, joka nyt koittaa muhunki iskeä. Mulla oli eilen koulussa hiukan paha olo, et olisko se sit ollu just tää flunssa ku hyökkäs. Vielä uskon actimelin voimaan ja toivon etten saa pahempaa flunssaa. Oon vetäny actimelia koko raskauden ajan koska mä huomasin että se autto tosi hyvin närästykseen. En tiedä miten se sen tekee, mut kyllä se auttaa oikeesti siihenki. KOulussa ku oli viime kuussa näyttö niin silloin oli kyl paha närästys mut lakkas heti ku oli näyttö ohi. Eli se meni stressin piikkiin.
samir05 Onneksi olkoon...täydet 37 viikkoo... =) :flower:
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
SIIS ONKO NÄÄ NIITÄ LIITOSKIPUJA, kun nivusiin vihloo niin et saattaa kävellessä lähtee jalat alta?!?!?

Mulle ainakin neuvolassa sanottiin samaisista kivuista nivusissa mitä vasta nyt iskenyt todellakin kunnolla ja kipeesti, että paikat valmistautuu synnytykseen ja samalla siellä löystyy. Kuulemma sen verran rasitusta alkaa niille olla vauvan painamisestakin. :)

Täällä oli yö suoraan helvetistä!!! :kieh: Keskellä yötä herään tunteeseen, että nyt lentää oksennus ja pian! Eikun vessaan kiirehtimään käsi suun edessä ja sitten alkoikin vessan laatoittaminen sellaisella paineella, että hyvä etten tukehtunut jo siihen oksennuksen määrään. :whistle: Siellä sitä sai hyvän aika kakostella ja koittaa välillä henkeä saada. Mieskin jo hätiin tuli, kun luuli että kupsahdan sinne veskiin. Lopulta pääsin takas sänkyyn, mutta ei kyllä uni tullut kun edelleen paha olo vaan oli ja pelko tukehtumisesta oksennukseensa jos nukahtaa. :|

Hyi hitto!! Vieläkin sellainen kumma olo.
 
Tervetuloa mukaan nasuli85 :flower:

Mä meinasin tällä kolmannella alkaa kokeileen kestoja, katotaa mitä tulee, serkulta sain kymmenkunta vaippaa lainaa et saapi testailla :D

Jokohan se hepskatti on lähteny nyytin hakuu?
Tääl oli maanantai ilta supisteluja, sit piti eilen illalla saunoa et jos sais niitä lisää mut p...at, pipari on vaan välii niin kipee ettei mitää rajaa, alkaa jo höyry nousta korvista tähän olotilaan :kieh:

äippä&"hilima" RV.38+4
muoks. kirjottelin ensin et hemskatti, mut sehän oliki hepskatti :LOL:
 
Mun ymmärtääkseni nyt on liikkeellä jotain vatsatautii. Ukonki työpaikalla oli viime viikolla ollu moni poissa pa*kataudin takia. Mietin jo eilen et onko mulle nyt sit iskeny se, mut en usko...

LEP Tosi kamalaa oksentaminen... Toivottavasti ei sun tarvii enää oksennella. Se vetää voimat kyllä ihan nolliin.
 
huomentas..täälkin ilta ja yö jotain tosi kenkkua..koko vatsa ja pallea ihan sairaan pinkeenä ja niinkuin jossakin puristimen välissä,ja tuntuu et ei saanut happea..lekuri soittaa kympinaikoihin,mun on kai pakko kysyä pitääkö sitä osastoitua,oisko järkevintä,kun vaiks mul korkia kipukynnys onkin,en mä ihan tätä kykene kestämään ja maanantaihin on pirun pitkä matka..juu,ja mä vähän säikähdin kun googletin ton raskausmyrkytyksen..mun siskollahan oli paha toksemia tammikuussa kun hänen raskaus käynnistettiinkin sitten ennen laskettua aikaa ja sanoi että oireet oli aikast paljon samat.ja lep,jos sulla on raskausmyrkytys,niin mulla lääkäri suoraan sanoi että paha olo ei valitettavasti lopu kuin synnytykseen..olen pahoillani jos liityt samaan toksemiakerhoon mun kanssa,ihan on jotenkin pakko luovuttaa tän olon eessä ja alkaa rukoilla et käynistyskään ei veis hirveen monta päivää että tää olo kohenisi..anteeksi kaikki että itken tänne tätä jutskaa,mut tällaista oloa en iki maailmassa soisi kellekkään!,,mutta jaksuja kaikille!
 
LEP
Vielähän tuo meinaa olla sellainen inhottava olo, mutta ei enää okseta ainakaan ja niin saisi pysyäkkin poissa. En kyllä toivo kenellekkään samaa kokemusta, kamalaa oli! |O Toivotaan ettei olisi sen kummempaa masutautia ainakaan vaan ihan joku ohi mennyt juttu vaan.

Närästämään ainakin hyvin alkanut oksentamisen jälkeen! :snotty:
 
LEP
lulu32, paljon jaksamisia sinne ja toivotaan, että olo helpottaa nyt pian sulla! :hug: Ja toivotaan, että omakin olo helpottaisi tai sitten käynnistäisivät jos ei ala helpottaa paineiden ja päänsärkyjen osalta. Nyt vielä tää oksentaminen. Paineet on kyllä onneksi hieman laskeneet, että saa nähdä jos tässä ei ois mitään myrkytystä sitten ilmassa.
 

Yhteistyössä