*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Heipat kaikille! Täällä kanssa vielä odotellaan....viime vkon neuvolassa oli pissat plussalla ja vein sitten labraan näytteet eilen, huomenna vastaukset, mutta ei turvotuksia tms. niin veikkaanpa että kaikki hyvin. Supistuksia ollut jo ja lujia, toi viiltely alapäähän ja nivusiin tipauttaa lattialle kesken touhujen.....Tuntuu suht.inhottavalta. Olin Tays:ssa pelkopolilla 23.10 ja silloin vauvan koko 2700g, ultraavat vielä 13.11. uudestaan koon takia.Viime Pe alkoi äitiysloma ja nyt on laitettu sänky ym.valmiiksi vauvalle, isosisko 3 v. ei malta enää odottaa hetkeäkään, onneks on 3 pvää / vkossa tarhassa niin saan hiukan levätä, kun yöllä ei nukuta :kieh: Tuntuu joskus yöllä että on varmasti ainoa ihminen maailmassa joka valvoo...vaikka ei varmasti ole :heart: Nyt viiltelee ja supistaa niin että pakko mennä pitkäkseen hetkeksi....Neiti katsoo Pikkukakkosta hetken ,mies 24 asti töissä.....Vointeja :heart:
 
Neukkalekuri kuulumisia RV 36+5

- pisu puhdas
- painoa oli tullu 300g viikossa
- verenpaine 109/70
- sf-mitta 32cm
- vaavin syke 140
- vaavin liikkeet ++
- vaavi RT:ssä
- kohdunkaula lyhentyny, on nyt 3cm ja kohdunsuu pehmennyt, mutta vielä kiinni

Tuumas lääkäri, että pitkä on poika! Arvioi, että nyt painais 3kg.. :) Sano, että tilaa on kohdussa hyvin, ja voikin olla, että ei pidä mtn kiirettä poistua masusta. Otsikko tuntuu aivan kohdunsuun takana, mtn pelkoa ei siitä siis ole, ettäkö vielä asentoa vaihtais kuulema :)

Vieläkö olette jaksaneet lenkkeillä tms liikuntaa hommailla? Minä kovasti koitan vielä lähteä koiruuden kanssa käpyttelemään semmosia 3-4km:n lenkkejä.. tosin vauhti ei päätä huimaa, mutta sais jotain liikuntaa vielä! Sano neuvolalääkärikin, että pystyssä oleminen se parhaiten edesauttaa paikkojen pehmentymistä, ku vauva painaa tonne. :)

Yökukkumista täälläkin alettiin viime yönä harrastaa. Minä kun luulin, että olisin ollut niin onnekas, että saa loppuun asti nukkua yöt läpeensä. Alaselkää särki sen verta, ettei meinannu millään löytyä asentoa nukkumiselle.. kuuntelimpa sitten Novalta USA:n presidentinvaali valvojaisia.. :D Huvinsa kullakin! Tänään ollaanki sitte kuljettu ihan "muumiona" ympäriinsä :)

Kai sitä täytyy alkaa vetää lenkkivaatetta niskaan ja painua uuvuttamaan ittensä ulkoilulla, josko ens yönä sitten uni tulis paremmin! :)

Vointeja mammat.. :) Koitetaanhan pysyä kasassa vielä!

-Mecu&Möhö 36+5
 
Kovasti yritän lenkkeillä, mutta hidas on vauhti. Ulkoilutan koirat nykyään kahdessa erässä. Aamulenkki meni ihan hyvin. Ei sattunut ja ihan normaaleita askeleita pystyi ottamaan. Päivälenkki teki jo tiukkaa. Sitten lähdettiin vielä lasten ja yhden koiran kanssa kaupungille, niin tuntui, ettei kotiin asti pääse enää kävelemään. :)
Siitä saakka on sohva kutsunut. Selkää särkee. Pakko oli vielä imuroida ja kyllä kontaten sai keräillä lasten leluja lattioilta. =) Jollain karvakorvalla karvanlähtöaika, niin joutuu imuroimaan päivittäin. No, tottuupa vauva ääneen. Meillä poika nukahti vauvana aina, kun alkoi imuroimaan.

Taidan laittaa tyttären hoitamaan iltalenkityksen.

38+3
 
Terve!

Olipa kiva käydä tutustumassa synnärille. Synnytyshuone oli tosi viihtyisä ja päästiin katsomaan myös ammehuonetta. Alkoi kiinnostamaan ammekin, siellä kuulemma on vauvojakin syntynyt, mutta lähinnä avautumisvaihetta helpottaa- ja nopeuttaa.

Osastolla saa vauvahierontaohjausta. Sekin kiinnostaa kovasti.

Nyt pötkötän sohvalla ja otan rennosti. Liitoskivutkin antoi periksi sairaalassa, jaksoin ihan hyvin kävellä vaikka selkä oli kipeä.

Huomenna onkin neuvola.

Veijari 37+6
 
Veijari, kiva kuulla et synnäri vaikutti kotosalta..

Täällä on koko synnytysosasto hieman vanhanaikainen, mutta en tiedä mitä mahtaa ens vuonna valmistuva sairaalan remontti tuoda tullessaan eli tulisko meille jopa uus synnytysosasto. Lapsivuodeosasto ainakin uudistuu.

Mutta siis, tällä hetkellä :LOL: !!! Synnytyssalit on vähän kuin kylpyhuoneita, kaakeleita joka seinällä ja muistaakseni lattiassakin. Sit mein 'allasosasto', se on semmonen vessan kokonen koppi, mis oli vaan ihan normaali kylpyamme. Siellä ei paljoo mahtus synnyttelemään.. =)

Täällä on ollut viime aikoina aika paljonkin lehdissä kirjotuksia mein lapsivuodeosastosta. Lähinnä siitä että siellä ei saa palvelua, henkilökunta ei opasta yms. Itelläni ei kyllä ole pahaa sanottavaa ko. osastosta, kaikki oli mielestäni ok. Kysymyksiin vastattiin, jos mitä halus kysyä, ruoka oli ihan hyvää ja sitä oli riittävästi yms. Mut nuo kaikki on tietty niin henkilökohtasia juttuja, et miten kaiken kokee. Ja mimmosta palvelua odottaa. Ite en mitään pakollista jatkuvaa kyselyä kaipaisikaan, osaan kyllä kysyä, jos asiaa tulee. Mieluummin olen ihan rauhassa vauvoineni ja kirjoineni siellä sen pari-kolme pakollista päivää.

Jahhas, pitäsköhän kattoa boksilta se Auvisen vanhempien haastattelu. Ei täällä tunti sit olis kuullu telkusta mitään, joten täyty laittaa talteen.
 
Heissan! ihana kun ootte jaksanu kirjotella! Lueskelen huomenna kaiken:) Tänään oli esikoisen synttärit, ja koko päivä on menny iha ite eestään.

Pamppis on bongattu Prismassa tänään :LOL: :wave: Olin juuri automaatille menossa, enkä voinut erehtyä, tulit juuri tytön ja vanhemman rouvas-henkilön kanssa ovesta sisää:D Eiks nii???=) Koitin katella pitkää, oisin moikannutkin, mutta et huomannut:D

No huomiseen kamut! Tervetuloa mukaan Äitikkä, lisäilen siut huomenna listoille:)

mamina 36+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Pamppis on bongattu Prismassa tänään :LOL: :wave: Olin juuri automaatille menossa, enkä voinut erehtyä, tulit juuri tytön ja vanhemman rouvas-henkilön kanssa ovesta sisää:D Eiks nii???=) Koitin katella pitkää, oisin moikannutkin, mutta et huomannut:D

Siellähän minä, jotakuinkin yhentoista maissa?!?! :D

Piti käydä maitoo ja piimää hakee + apteekista täydennystä lääkekaappiin yms. Se oli se mein isomummon kuskausreissu, tosin tuo Prisma-osuus oli ihan mein perheen tarpeisiin.

Sorry, en tosiaan huomannu, missä kohin olin ku näit?!?! Ja mahdoinko olla miten äänessä? Se kakru kun ei oikein meinannu taas käyttäytyä - juoksenteli ties missä ja nuoleskeli sormiaan kokoajan!!! :/ Oisit jotain huikannu! =) Olin kyllä siinä vaiheessa jo taapertanu pari tuntii, joten alko olla vähän hellä olo..

Ja vaikka olisin ihan virkeenäkin ja täysissä voimissa, niin en yleensäkään näe ketään.. Olen siitä saanut monesti kuullakin! :D

Juups, nyt vissiin petiin. Huomisaamuna olis vipo neuvolalääkäri!

 
[quote="LEP]
Ei mulla ole käynnistystä vielä siis päätetty. :) Tai en mä ainakaan tiiä. Mutta rv38+2 käskivät äippäpolille ja silloin tarkistavat, sekä tekevät päätöksiä asian suhteen. Saa nähdä mitä meinaavat sitten...

Ja piparikipu alkoi minulla myös oikestaan triplavoimakkaammin osastolla olosta! :eek: Sen jälkeen yhtä tuskaa ollut näiden kipujen kanssa. Ei välillä kyllä paljoa naurata. :ashamed:

[/quote]

Oikeassa olet LEP... lulu32:sta muuten oikeasti tarkoitin, mutta toivottavasti ei tullut nyt ennustettua sinun kohdallasi tietämättäni - osastolla maannut huonekaveri poksahti nimittäin sinä päivänä kun olin sanonut vaikka hänellä ei ollut merkkiäkään :LOL:

Eli laitetaans uusiksi jaksuja lululle ja muille joilla on tukalat paikat :wave:
 
Huomenet kaikille. Täällä on huimat -1.8 astetta pakkasta! Huomas kyllä sisälämpötilasta että ulkona pakkasta. Sai heti pistää tulet päälle ettei jalat jäädy.
Täällä edelleeen ilman supistuksia :/ Olis ny kiva jännäillä ees jotain, mutta ei. Lempeiltiin miehenki kanssa eilen niin ajattelin että nyt alkaa varmaan tuntuu jossain. Mutta ei.... Jee tänää alko viikko 37. Anoppi sano eilen jo että on miettiny että minäköhän yönä se soitto tulee. Kohta alkaa varmaan se meikän ahdistelu noilla puhelinsoitoilla. |O
Viimeksi alko nimittäin viikko ennen laskettua aikaa. Äitiki soitteli...mutta sillein salakavalasti kysy aina että onko tuntunu missään. Onhan se kivaa et on hengessä mukana mut viimekski ku meni yli niin oli ärsyttävää kun itseki odotti jotain tapahtuvan.

Jännä 37... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja samir05:
Mun on pitäny jo aikasemminki kysyä et mistä ootte ostanu noita kaurapusseja ja minkä hintasia ne on? Ja kai sellasesta on myöhemminki hyötyä siis jos vaiks selkää särkee tai jotain??
Miun kaurapussi ostettiin markkinoilta, se ei oo mikää kovin iso. Sellanen ois masuun paras, mikä on tarkotettu niskoillekin, sellanen enempi pitkulais-mallinen. Miula on melkein neliön muotonen, ja oisikohan se maksanut 10?.
 
Äh...nyt vois mennä taas nukkumaan. Nuorempi muksu kun herää aina samaa aikaa ku mies...Ikinä ei saa nauttia pitkistä aamu-unista.Sais ees kahdeksaan nukkua mutta ei.

Taidan mennä tonne sohvalle vähän pilkkimään, sen verta kyllä nyt ramasee. pistän jonku kivan piiretyn päälle mistä muksut tykkää. Laiska äiti...Pakko vaan saada istuu paikoillaan hetken ja pistää silmät kii :)
 
mamina:Laitappa tälle mammalle yks vuosi lisää ikää ;)

Äitikkä78:Tulipas tänne toinenkin päksiläinen jolla on melkein sama päivä,eli mulla 28.pvä.Alkaakos meillä kisailut?? :LOL:

Täällä meinas koko aamu mennä ihan ohi,herättiin kyllä tytön kanssa jo 5 jälkeen kun mies meni töihin.Mutta tarkotus oli nukkua pikkusen vielä..sitten mua tuli lammas herättelemään tossa puol 8,ehdittiin just tarhaan 8 aamupalalle :D
Huomena onkin taas neuvola,on tullut herkuteltua ja sormet onkin sitten ihan tönköt.Ei edes tee mieli mennä puntarille,ennemmin huomena sitten on tuomiopäivä :whistle:


mamskeli ja kössi 36+6
 
Huomenta!

Ihana ilma ulkona, pikkupakkanen ja aurinko paistaa! Kävin heittämässä miehen töihin, mulle jää siis auto pitkästä aikaa!

Tänään on neuvola. Pitääkin kysyä sormista; onko teillä muilla ollut seuraavaa oiretta:
sormet aamulla ihan jäykät, tuntuu turvonneilta, mutta ei näytä niin turvonneilta kuin tuntuvat.. Olisikohan sitten nivelissä turvotus...? Tänäänkin aamulla oli sama vaiva kun muutamana muuna: vasemman käden pikkurilli oli koukussa, enkä saanut sitä suoristettua ilman toisen käden apua....! ei sattunut, muttei tuntunut kivaltakaan. kun koukistelin sormia, ne tuntui tosi tahmeilta ja pikkurilli poksui. Edelleen sormet jotenkin oudot.

Mulla on ennen raskautta joskus särkenyt pikkuniveliä ja se on välillä vähän säikäyttänyt, koska suvussa on nivelreumaa. Toivottavasti tämä nyt kuuluisi vain raskauteen.

pitkulainen kaurapussi on kyllä loistava. En tiennytkään että niitä on erimallisia! Olen käyttänyt sitä selkä-, niska,- ja raskausvaivoihin. Oikeesti suosittelen. Mun pussin mukana tuli ohjeet, että kun mikrossa sen lämmittää, niin laittaa seuraksi puoli mukillista vettä (mukissa siis). Niin se ei kuivu liikaa tms. Kai siitä olisi joku palovaarakin ilman sitä vettä.

Tänään tasan 38vko. hihhiii! Ei kyllä missään tunnu, että tuo asukki ulos haluaisi. Taitaa viihtyä liian hyvin. Mitähän pitäisi tehdä että se ei viihtyisi niin hyvin mun sisällä?

Mamskeli, hyvää synttäriä! :flower:


Veijari
 
Huomenta mammat =) Ja Mamskelille synttärionnittelut.
Pitää varmaan minunkin testata tuota teidän paljon kehumaa kaurapussia.Selkä on ollu ihan rikki jo ennen raskautta,jos se edes vähän auttas kipuun.Joku taisi tietää,että Anttilassa myydään niitä?

Veijari Mulla ainakin on sormissa just tuommosta jäykkyyttä aamusin,mitä kuvailit. Eikä mullakaan sormet näytä mitenkään erikoisen turvonneilta, vähän vaan. Joka aamu sormia saa taivutella ja jumpata että ne sais jotenkin toimimaan, ja se tuntuu aika ilkeeltä :eek:

Jaha,jos olisin reipas niin lähtisin varmaankin ulos "lenkille". On se aina niin mukavaa vaappua tuolla, kun mummot vetää rollaattoreilla ohi.. :LOL:
 
Kauheata mitä vauhtia tällä palstalla sivuja kertyy, millään en meinaa pysyä vauhdissa mukana :snotty:
Veijari Mulla on ollut ihan samanlaista turvotusta erityisesti oikeassa kädessä jo muutaman viikon ajan. Tosi ilkeä tunne herätä aamulla, kun sormet ei meinaa millään taipua nyrkkiin. Onneksi kuitenkin vetreytyvät aamuna aikana aika nopeasti.
Mamskeli Paljon Onnea syntymäpäivän johdosta :flower:

Käytiin eilen kavereiden luona Lahdessa pitkästä aikaan. Ihan mukavasti meni menomatka autossa, mutta kotimatka oli kyllä yhtä tuskaa. Mikään asento ei ollut hyvä ja vähän alkoi jopa oksettaa. Miehelle en kyllä sitä uskaltanut kertoa. Olisi muuten kurvannut varmaan Jorvin sairaalaan saman tien :LOL: Kovasti haluaisin vielä käydä Mikkelissä moikkaamassa anoppia, mutta tämä kokemus ei kyllä innostanut istumaan autossa 2,5tuntia. :x
Maidonkerääjä Sain tällaisen pienen muovisen kapistuksen kaverilta ja hän kehui sitä tosi käteväksi. Onko muilla kokemuksia tällaisesta välineestä? Jotenkin se rintapumppu tuntuu tällä hetkellä tosi "lehmämäiseltä" vaihtoehdolta tämän rinnalla. Kyllä tämä äitiys on jo melkoista välineurheilua, vai mitä?! :D
Parin tunnin päästä pitäisi taas raahautua neuvolaan. Jotenkin ei nyt yhtään innostaisi mennä sinne. Varsinkin punnitus ahistaa tosi paljon :eek: Viimeksikin terkkari tule siihen vireen kyttäämään, että varmasti annan oikeat kilolukemat hänelle :( Se kyllä sanoi, että tuli siihen sen takia jos en enää pysty vatsan takia näkemään lukemia vaa'asta. Uskoo ken haluaa!
 
Huomentapäivääkaikille! Veijari ja Nasuli, mulla ollut tuo sormivaiva jo pitkään. alkoi oikeasta pikkurillistä jo yli kk sitten ja nyt molemmat kädet ihan mäsänä varsinkin aamuisin. ei oikeastaan särje mutta ikävää ja iltaisinkaan ei enää juurikaan helpota. tuntuu että ei uskalla aamulla kahvikuppiin (valtava latte-) tarttua, mutta onneksi ote pitää kunhan saa sormet käännettyä! :) eli ei turvota juuri ollenkaan.. kuulemma kun nivelet löystyy/pehmenee niin olkahermoja yöllä painaa ja siitä johtuu, ei mitään vakavaa. yritään käännellä tasaisesti öisin kylkeä, mutta olo kuin grillivarraspossulla - ei ihan helppoa!
tänne se vaan tulee teksitiä niin ettei perässä pysy, yritän välillä lueskella mutta kommentoimiseen ei sitten enää riitä "voimat" ja vaikka kotona vielä hurjasti siivoamista kaapeissa yms niin ei vaan saa aikaiseksi, käy keksimässä aina muuta, kaupungilla vauva-asioita katselemassa jne.. oli lindexillä puolet jo alennetuista ja taas tarttui mukaan "tuotteita"

:LOL:

muuten - mistähän noita kestoilu-näpsyjä vaimitähänneoli saa ostaa? helsingistä? olen stockalta etsiny mutta en ole löytänyt? pitääkö sitä nettikaupasta vaan tilata vai onko joku kestoilukauppa?
olin muuten tutustumassa synnäriin viimeviikolla ja kaikki 15 salia täynnä eli ei päästy kurkistelemaan, mikä pettymys!
vaan kohtahan sinne sitten pääsee useammaksi tunniksi ja pääosaan! vadelmanlehtiteetä tuli hankittua ja parisen päivää kokeillut, jos vaikka toimisi, mutta ei vielä mitään oireita. toivotaan ettei menisi ainakaan yli kun pää kiinnittynyt jo kohta 2 vkoa ja yöt varsinkin tuskaa kyljenkääntöineen. myös nenä tukossa ja väittävät että kuorsaan (tosin kurkku hellänä aamuisin että voipi pitää paikkaansa!)
:LOL:
untuvainen 37+1
 
Tervehdys !

Tervetuloa uusille ja Mamskelille synttärionnea! :flower: :flower:

Tultiin juuri neuvolasta. Painoa 156g/ vko, pissa puhdas, verenpaineet 128/81, sydänäänet 135, SF-mitta 36. Uusi hoitsu oli, meinas että onpa tää jo alhaalla, että vieläköhän tätä päätä saa liikkeelle, mut ei sitten vastannut että saiko vai ei :) Oli kyllä paljon kovakouraisempi kun oma hoitaja, tutki päältä tosi kauan että missä jalka missä käsi.. nyt on massu ihan hellänä ja supistelee harkkareita.. Jospa se siitä ois ärtynyt ja alkais oikeestikki supistelee. =)
Viime yö meni taas mukavasti, nukahdin varmaan yhden aikaan ja tyttö itki puoli kuusi ja ei unta sen jälkeen.. kiva!! No sit kun koululaiset lähti kahdeksaksi, niin hetken vielä torkahdin.
Iltapäiväruoan jälkeen kyllä on nyt joka päivä uni tullut simmuun vaikka oon esim. istunut sohvalla niin siihen vaan sammahtanut hetkeksi. Täytyy nukkua silloin kun pystyy. :)

Täällä mukava keli myös, aamulla -6 astetta pakkasta, tällä hetkellä näyttää -2. Jospa tuon sängyn rahtais sisälle ja maalais loppuun ennenkuin menee pilalle tuolla terassilla.. yksi sivu on vielä maalamatta, sais laitettua senkin valmiiksi.

Mutta nyt syömään ja tytön kans touhuilee välillä.

Kirpakkaa päivänjatkoa kaikille!!

marrasvauva 38+4
 
Moro!

Ihanan vilponen ilma. Lähin aamulla suoraan tarhasta tohon läheisee ostoskeskuksee kävelin sinne ja takas. Löysin sen kaurapussin anttilasta ja hintaa sillä oli 12,90e jos joku sitä viellä pohtii.Innostuimpa niin että ostin semmosen äitillekki lahjax ja iskälle semmosen vehnätyynyn ku oli semmosessa miehekkäässä paketissa :LOL:

Kävin kanssa lindexissä, löysin vanhimmalle pojalle toppahousut -30% ja vauvalle sellasen toppa"pussin"-30%, t-paitabodyn ja bodyn myös vauvalle joista oli toi -50%ale hinnasta.
Tulipahan vaa halvax toi lindexi reissu ku kassa vähenteli omiaan. Noista housuista anto -50% ja loppusummasta vähensi viellä -50% :D vaikka ei ois enää pitäny, ja minä tietty mielessäni hiljaa pohdin sitä hintaa siinä mut en äänee sanonu :saint: Todellisuudessa ne ois maksanu melkein 50e yht. mut mulle se lysti makso tänää 23e :saint:

mamskelille onnittelut :flower:

Nyt meen päikkäreille, varmasti uni maistuu kaiken ton kävelyn jälkeen :wave:
 
LEP
Täällä hyvin nukuttu yö takana! :wave: Ei onneksi tarvinnut viime yönä vessanpönttöä halailla, luojan kiitos siitä. Nukkua tuhisin ja näin kaikenlaisia ihmeellisiä unosia kokoajan.

Masuasukki on kyllä asentoaan muokannut nyt johonkin muualle, kun masukumpu on alempana mitä ennen ollut. Ennen kun henkee meinanna saada. :LOL: Mulla ois kova himo mennä shoppailee, mutta ei taida vaan oikein olla mahdollista. :/ Onhan ne nettikaupatkin keksitty ja rahat sinnekkin saisi kyllä tuhlattua! :D

Alkakaa ihmiset jo jakaantumaan, niin saadaan lisää jännitystä! |O
 
Moi!

Nää koneet, nää koneet. Kirjoitin ja lähetin viestin, mut se tais lähtee jonnekin maata kiertävälle radalle :headwall:

Siispä uusiksi.
Teho Mun mielestä maidonkerääjä on hyvä kapistus. Mulla ainakin pari ensimmäistä viikkoa toinen rinta vuotaa mielettömästi, kun vauva syö toisesta rinnasta. Eipähän tarvitse koko ajan olla vaihtamassa rintaliivejä ja paitaa. Ainut tylsä puoli siinä kerääjässä on että se tarvitsee joka käytön jälkeen pestä ja keittää. Jos siis aikoo ko maidon vauvalle juottaa. Mä kyllä useimmiten olen kaatanut sen maidon viemäriin, kun maitoa on tullut koko ajan ihan riittävästi vauvan tarpeisiin.

Gallup Oletteko jo miettineet raskauden jälkeistä ehkäisyä?
Mä olen koittanut eri vaihtoehtoja punnita, mutten ole vieläkään löytänyt oikein mieluista. Lisämausteena mulla on vaikeahko migreeni, joka ei vaivaa raskaana ollessa, mutta todennäköisesti alkaa taas synnytyksen jälkeen. Kärsiikö joku teistä migreenistä?

Jokku
 
Teho Vielä sen verran, ei maidonkerääjä ja rintapumppu ole toisaan korvaavia. Kyllä sä sen rintapumpun tarviit jos meinaat laittaa vauvalle pakkaseen maitoa varalle. Maidonkerääjä siis kerää vain rinnasta "yli vuotavan" maidon, joka sinänsä ei ole milleissä paljon, mutta tehokkaasti sekin määrä sotkee vaatteet.

Jokku
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Jokku:
Gallup Oletteko jo miettineet raskauden jälkeistä ehkäisyä?
Pikkusen olen koittanut harkita. Pillereitä en ota ainakaan enää ksokaan, mutta kierukkaa olen sitten pitänyt vaihtoehtona ehkäisyksi. Pitää vielä mietiskellä.

Onko teillä muilla muuten selvää rytmiä vauvaliikkeissä? Siis mihin aikaan päivästä vilkkaimmillaan. Meillä napero oikeastaan selvästi eniten alkaa jumppailla illasta masussa. Aamun ja päivän on yleensä aika hiljainen. Illalla sitten siitäkin edestä jytäämistä. :D

 
Heippahei äitylit piiiitkästä aikaa!

Kovin oon lueskellut teidän tekstejä mutta en vaan oo saanu aikaiseksi kommentoida, kun ei oikeesti oo meitsillä kauheesti tapahtunu mitään... Hyvin voidaan ja pikkuista kovasti odotellaan saapuvaksi. Viikkoja nyt jo huikeat 37+5!!! Jippii!

Onks tosiaan niin että lisääntyny vuoto (onkohan se sitten valkovuotoa, siltä ainakin tuntuis) vois ennakoida jotain? harjoitussuppareita on päivin ja öin muttei mitään kivuliasta. Lisäksi tuntuu, että jäppinen on jotenkin rauhottunut tuolla vatsassa eikä liikkeitä oo enää ihan samalla tavalla kun viime viikolla... Toki liikkuu mutta ei myllää enää ihan yhtä kovin kun on tässä viimeisen kuukauden vääntäny =)

Sf-mitta oli maanantaina 34 senttiä ja sen kyllä huomaa.... On alkanu pikkuhiljaa taas närästää ja ahdistaa... ei oo kiva tunne. Mutta sitä laskeutumista odotellessa... Meil on maanantaina synnytysvalmennusta ja samalla tutustutaan synnäriin, joten toivottavasti pysyn yhdessä koossa vielä ainakin sinne asti :LOL:

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!:wave:

Terkuin Wela ja toukkanen 37+5
 
tervehdys!en oo kauheasti jaksanut kirjotella..niin kauhea veetutus päällä..mullahan kaksi edellistä lasta syntyneet rv37+3 ja 37+5..aika on siis jo ylittynyt..eikä merkkiäkään..maanantaina kohdunsuu oli auki 4cm ja ihan höttö, kanavaa 1cm..kalvoja irroiteltiin, ei ainuttakaan supistusta. eli siitä ei ollut mitään apua..eilen ja toissapäivänä kävelin 6km lenkin nuorimmaista rattaissa työntäen, ei mitään..
yöt on unettomia..pyörin vain, väsyttää, uni ei tule..3-5tuntia on mun päivän unisaldo..oon kävelevä zombie..
vauvan painoarvio oli maanantaina 3,2kg eli on huómattavasti isompi kun muut näillä viikoilla..(muut 2,7kg)pelottaa kuinka isoksi kasvaa vielä..

manhis ja masukki, joka ei halua poistua yksiöstään rv37+5
 

Yhteistyössä