*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Mä en jaksa enää stressaa koska tää vauva syntyy. Tulee sit ku on valmis tulemaan. Sit ku menee yli lasketun, niin mä alan stressaa :D Jotenki on kyl sellanen olo et syntyis joko 17.11 tai 20.11. Tänää pitää kattoo lätkää, ku Suomi pelaa vissii Tsekkiä vastaan. Josko jännitys sais pari supistusta aikaan... :LOL: Toiveajattelua! Sunnuntaina pitäis sit jaksaa käydä kylässä...Appivanhemmilla ja omilla vanhemmilla. Ihan kiva nähdä vähän ihmisiä, kun tuo remppa vie pakostikki kaiken meidän ajan. Tai lähinnä ukon ja yksin en jaksa käydä missään, ku lasten pukeminen käy jo kropan päälle...heh. Hiki ja hengastyny olo ku saa vaatteet vihdoin päälle.
 
sau naiset!ja tervetuloo multakin uudet ja kivaa synttäriä mamskeli!!tänään on ollut niiin hyvä olo koko aamun et mä en oikeesti muistanut,et voi olla ihan kivakin olla!!!!täytyis varmaan koputtaa puuta,mutta lääkäri kirjoitti eilen reseptilääkettä tähän oksenteluun ja pahaan oloon ja tänään on kyllä onki ihan eri pössis =) pysyiskin tämä!!kaikki arvot veressä onki sitten kuulemma päin pessua,mut se jo tiedettiinkin!!..mä koitan olla nyt vaan umpipositiivinen,vaik on rahnatkin ihan finito eikö näin hyvällä ololla saa ihan pikkiriikkisen käydä ostaan visalla vauvalle jotain toosi pientä???? :LOL: saahan pliis?ihanaa päivää kaikki samaa määränpäätä venttaavat kanssasisaret!mie lähen kartsal ny! :wave:
 
Oon mietiskelly ehkäsyä synnytyksen jälkee ja varmaan päädyn hormoonikierukkaa. Ennen oon käyttäny pillereitä ja laastareita mut nyt en haluis niitä hormooneita koko kropalle ku ne vähän tuppaa muuttamaan mua. Kierukassa se ois vaan paikallista se hormooni.....täytyypi katella....

Sähän manhis oot jo kivasti auki kohta pääset ponnistaa :D

Odotan toki minäki jo armahdusta mut en kans usko et sitä on tiedossa viellä parii viikkoon.

Hyvä lulu ja LEP et voitte paremmin tänään!
 
Väsyttää. Ottaa varmaan tuo eilinen uurastus voimille. Olen yrittänyt saada kuopukselle inhimillistä vuorokausirytmiä takaisin, mikä tarkoittaa, että herää heti seitsemän jälkeen aamulla. Eilen meni ihan ajoissa nukkumaan, mutta heräs kymmenen jälkeen illalla, eikä meinannut millään enää nukkua. Vielä, kun eilen jäi iteltä päikkärit ottamatta, niin aamusta asti oon ollut aivan naatti ja tyttökin on kitissyt väsymystään. Raahauduin väkisin ulkoilemaan ja nyt alkaa helpottaa.

Kauhean kylmä ulkona ja vaan fleece-takki menee päälle. Sais vaavi jo tulla tai ilmat pysyä lämmön puolella. :) Yks asia, mikä pitää muistaa pakata mukaan sairaalakassiin on pitkä kaulaliina, jonka saa tissien suojaksi. Mulla ainakin ovat pitkään todella kylmänarat.
Pitäis ostaa uudet sairaalaeväätkin. Tuli näet syötyä suklaat makeanhimossa. :LOL:

Jokku Täällä kans yks migreenistä kärsivä. Mulla kylläkin pahenee kohtaukset raskauden aikana. Eilenkin piti ottaa droppia, kun alkoi tulla esioireita. Kunhan ei lykkäis mitään kohtausta ennen synnytystä.
Ei siis kans sovi e-pillerit. Monenlaista on kokeiltu. Kierukkakin oli toista vuotta, mutta jostain syystä kaameita vatsakipuja ja papa-kokeestakin löytyi jotain häikkää, mikä hävisi samantien, kun kierukka otettiin pois. Mulla on kyllä tämän jälkeen lapsimäärä täynnä, joten klipsit paikoilleen. Tosin tuokin pelottaa jo nyt. Kaikenlaisia kauhutarinoita siitäkin on kuullut ja toiset taas sanovat, että niin helppo ja kivuton toimenpide.
 
Alkuperäinen kirjoittaja samir05:
Sähän manhis oot jo kivasti auki kohta pääset ponnistaa :D



Samir....sitäpä juuri pelkäänkin..kun kalvoja vielä irroiteltiin, paikat aukesi varmaan lisää, kun nehän sen kohdunsuun pääasiassa paikallaan pitää tässä vaiheessa.
viime synnytys kesti sen parisen tuntia, supistukset tuli noin 10-15min välillä, en siis montaa supistusta tarvinnut, kun pääsin jo ponnistamaan.
et jos tässä menee vielä kaksikin viikkoa, kuinka levällään paikat sillon on. menee vedet ja vauva vaan tulee..
viimeks yksi onneton supistus aukaisin paikkoja 2cm..
haluaisin ehtiä sairaalaan saamaan sen antibioottitipan ajoissa..
 
Mulla on diagnosoitu paroksysmaalinen hemigrania eli sellainen neurologinen sarjoittainen päänsärkysairaus. :eek:

Tämä raskausaika on ollut välillä yhtä h*******ä! :kieh: :kieh:

Monen viikon päänsäryt päivittäin ja lääkkeeksi panadol! Ou jee! =)

Kovasti odotan, että saan taas lääkkeet käyttöön kunnes olen lopettanut imetyksen.. :/

Toivon kuitenkin, että voisin imettää pitkään. :heart:

 
Heippa!

josjos Mä luin vissiin näiltä sivuilta jonkun ketjun missä näitä erilaisia ehkäisymenetelmiä kommentoitiin. Hämmästyin kun luin muutamia kommentteja siitä että kierukka olis pettänyt ja uus vauva olis tulossa. Ongelmaksi vissiin tekee sen että kierukka poistaa kuukautiset ja raskaus on huomattu muista oireista ja siten sitten ollaankin jo aika pitkällä... Ei mulla muuten olis väliä,, mutta täällä tämä kolme lasta saa riittää, enkä millään haluaisi tilannetta että pitäisi tosissaan miettiä että onko kenties neljäs tulossa ja mitä sitten...
Klipseistä tais olla samansuuntaisia kokemuksia ja itseasiassa tunnen yhden joka on saanut lapsen, klipseistä huolimatta. Kunnon sterilisaatio kaiketi olisi tehokkain, mutta jotenkin se tuntuu pahalta, kun se sitten on niin ehdoton. Vaikka alkaa mulla tässä neljänkympin raja jo häämöttämään ja sitä kautta luontoäiti puuttuu pian peliin tässä ehkäisyasiassa.
Vaikea juttu. Jos laittais vaan jalat ristiin :LOL:
Toivottavasti sulla ei tuo pää toisiaan kipuilisi, tuo migreeni on niin pirullinen tauti. Joku joskus sanoi mulle että koita sinä vaan pysyä koko ajan raskaana niin ei tarvitse kipuilla, mut on sekin sitten aika raskasta =)
Mä en oikein jaksa edes ajatella mitä tämä imetysaika tuo tullessaan mun päänsärkyihin, viimeksi ainakin buranaa meni niin että välillä ihan hirvitti lapsen puolesta, eikä särky lähtenyt siltikään. Mutta koitetaan kestää :wave:

Jokku
 
Oliko manhis niin että sulla oli reippaasti matkaa sairaalaan?
Sull ku on ollu noin nopeita synnytyksiä ja jos matkaa on ni luulis et ottasivat sun sisää ja laittasivat homman alulle ( siis näin ajattelen mä, en tiiä onko sellanen tapana? ) Mut siis mielummin sairaalassa ku kotona tai matkanvarrella mies kätilönä.
 
moippis!..juu tuohon galuppiin ehkäsystä vaavin syntymän jälkeen,ni mie olen kans asiaa pohtinut oikeesti ja hartaasti ja ollaan keskusteltu miehen kanssa..mun keissi menee näin,olin ennen tätä suhdetta avioliitossa,jossa ei käytetty ehkäisyä 7 vuoteen ja minä en tullut raskaaksi,vaikka miten oikeen yritettiin..nyt tässä suhteessa söin pillereitä,unohdin 2 kk aikana ja tadaa.. ja lopun tiettekin :LOL: että mitä ja mikä ehkäsymuoto oikeesti oii paras...jokku..tai jalat ristiin laittaminen ois kyllä varmin,mut voi penteles kun se on kuiteskin sen verta nastaa puhaa,et ei sunkaan mein semmoseen tarvii ryhtyä!!?? :LOL:
 
Nyt se on niin että alko kauheen paineen tunne tonne alapäähän..kohta tuo muksu tippuu ulos tuolta. Kaikki vaavin liikeet tuntuu pahalta kun se koittaa kiertää päätä ja liikkua. Nyt se on varmaan ihan kunnolla sitten kiinnittyny tai jotain, koska aikasemmin ei olluna tällast!!! Kiva jos loppuraskaus tällast.

Meillä kestää ajaa sairaalaan about 10 minsaa jos yöllä ajaa...Päivällä ruuhkien takia ehkä vähä kauemmin. Neuvolassa sano kyl ettei mun hirveen kauan kannata venata kotona sitä lähtöö et jos lapsivedet menee eka, niin voi jo melkein heti lähteä. Mä ku olin suunnitellu sellasen rauhallisen suihkussakäynnin ennen sitä ja kaikkee...Mut ei sit...ehkä sit uskaltaa jos supistukset tasaseen voimistuu ja tulee eka melko harvoin. Sairaalakassin viimeistely tapahtuu kyl sit siin vaihees, koska otan sit viel harjat ja shampoot mukaan. Mitään eväitä en sinänsä ota mukaan...Ehkä miehelle jonku suklaan tai jotain. ainaki viimeks tuli supparit niin tiheesti ettei siinä oikein kerenny miettii mitää purtavaa... Ja sit mies saa tuoda mulle vierailukäynnillä jotain hyvää....riippuen siitä mitä tekee mieli. Viimeks teki mieli granny smith omenia... :LOL:
 
LEP
Arvatkaa jännittääkö mua, kun sairaalaan matkaa on sellaiset 1h 15min!! |O Mukava matka istuskella autossa supistuksineen sitten. Ja kaiken lisäksi pelottaa vielä istua miehen kyydissä silloin kun lähtö tulee, kun se kuitenkin on niin innoissaan että tajua liikenteestä mitään. :whistle:
 
Moikka kaikki immeiset pitkästä aikaa!!

Ensteks neuvolakuulumisia: rv 36+6, painoa tärähti viikossa 1,6 kg (ei turvotusta), kohdunpohjan korkeus 24, verenpaine 127/79, hemoglopiinia eivät nyt ottaneet,viime viikolla oli 129. Mutta, perätilassa siellä ollaan.

Nyt sitten odotellaan kutsua äitipolille, mutta epäilivät täällä paikallisessa ettei mahdu enää kääntymään / kääntämään. Nyt olen kuunnellut kauhu kertomuksia sekä perätilasynnytyksestä että mahdollisesta keisarileikkauksesta. Lääkäri sanoi neuvolassa, ettei ne täällä (Keski-Suomessa) lähde mielellään kääntämään eikä suositellut alatiesynnytystä perätilassa.

Onko täällä immeisiä, joilla olisi kokemusta asiasta!! Mielellään ottaisin hyviä neuvoja vastaan!!!
 
HepsKatti
Täällä minäkin vaan edelleen. Viime yönäkin supisteli kipeästi ja noin 7 minuutin välein varmaan pari kolme tuntia, mutta siihen ne sitten silloinkin loppui. Katsotaan sitten mitä käy ensi yönä. Päivisin ei supistele yhtään. No, kai meille nyt sitten ensi yönä tulee joku oikein pikapika-lähtö, kun naapurissa asuva esikoisen pikavahti soitti, ettei ole ensi yönä kotona :LOL: , mut eiköhän mummi sitten 15 km päästä ehdi tulla ennen lähtöämme. Ensi yönä olisi kyllä oikein hyvä aika syntyä, pääsisi sitten toivottavasti isänpäiväksi kotiin.

Migreenistä kärsitään täälläkin, onneksi vain muutama kohtaus ollut raskausaikana ja niihin lääkkeenä Panacod. Muuten onkin täsmälääkkeet käytössä. On siis e-pillerit ja kaikki samanmoiset pois suljettua, eikä lääkärit ole enää edes suostuneet niitä mulle antamaan, vaikka sopisivatkin hyvin :kieh: . Minipillereitä söin esikoisen jälkeen, mut niitä en nyt halua. Luultavasti päädyn sitten hormonikierukkaan ja toivon, että sopii, kun ei oo mikään halpa paukku sekään hinnaltaan.

Typy82, mun sisko synnytti alakautta perätilavauvan onnistuneesti. Vauva tosin oli kyllä pieni kokoinen, kun painoi melko tarkkaan 3kg muistaakseni. Mä itsekin jouduin pohdiskelemaan saman asian kanssa, mutta onneksi vauva kääntyi oikein päin ja toivottavasti on niin päin edelleen. Mulla oli rv 36+2 se tarjonnan tarkistus ja silloin lääkäri kyllä sanoi, että mahtuu se vieläkin siellä kääntymään, vaikka onkin epätodennäköistä. Ja silloin painoarvio oli kuitenkin jo 3,4 kg.

Sairaalakassi olisi edelleen pakkaamatta :whistle: Tarttiskohan jo tehdä sekin ;)
 
Onnex manhis sulla on niin lyhyt matka!

Meillä riippuu vähän mihkä aikaa päivästä naistenklinikalle yrittää siis matkan kesto...
Ehdotin miehelle et mentäs sit taxilla ni ei tartte parkkipaikka juttuja miettiä ja tosiaan tajuaako se enää liikenteestä mitää siinä vaiheessa :D

Onko joku muuten menny naikkarille omal autol? Eikö siel oo parkkimaksu/mittari? Ja onko siel parkkiksia kui paljo ylipäätään?

LEP sulla ei sit turhan kaukana oo toi sairaala :D
 
Hahaa, sairaalakassin sisältö alkaa olla selvä, mutta pakattu sitä ei ole... :whistle:

Meiltä on synnärille matkaa 100 km eli sellainen tunnin ajomatka. Miehen työ on aika liikkuvaa ,kuljetusalan yksityisyrittäjä, joten ei tiiä onko lähelläkään kotia kun aika tulee. Silläpä mies nauroi, että jos keisarileikkaus tehdään, niin hän tietää milloin pitää olla paikalla... :LOL:

Kyllähän tuo normaali synnytys olisi helpompi ajatellen sektion jälkeistä elämää. Kyllä meillä mietitty on, mitä sitten tehdään jos leikkaukseen menen. Todennäköisesti mummo saapuu paikalle (ei ollut ajatuksesta ollenkaan pahoillaan, eka lapsenlapsi... :D ), jos tuo isukki ei ehdi apuna olemaan.

Mutta sitten huolettaa sellainen asia, että saanko vauvaa vierihoitoon sairaalassa jos tehdän sektio. Olisi kuitenkin luontevampaa tulla esikoisen kanssa kotiin, kun olisi jonkinlainen rytmi tullut jo sairaalassa syöttöön ja nukkumiseen. Nyt alkaa stressiä pukkamaan :kieh:
 
Pamppis, meillehän on ainakin miun mielestä tulossa uus synnytys-siipi oikein:)
Niin ja näin siut Prismassa siel pankkiautomaatin ja alkon päässä:)
Ootko muuten huomannut lehdistä ilmottelua niistä lasten influenssarokotuksista? Mie en ite huomannut mitään, ja nyt ketuttaa kun meni ihan sivusuun koko homma:kieh: :kieh:
Paremminkin saisivat informoida, tänää vasta luin siis lehdestä et ne on jo ohi tältä erää, onneks on vissii kuitenkin joulukuussa vielä pari rokotuspäivää.

MarrasVaavi, ei ole oikein lenkkeily tai muukaan liikunta innostanut, niinku ei normaalistikaan:D

Onks Mamskelilla tänään synttärit?? PALJON ONNEA VAAN!!! :flower: :flower:

Untuvainen, tilaa täältä Näpsy: http://www.kestovaippakauppa.com/index.php?tuotenaytto&tuote_id=37&avaa= Muuten hyvä nettikauppa, mut menee näköjään 2vrk et saa edes ennakkolaskun sähköpostiin, ja sit viel postaritkin ois ollu yhelle lanoliinipullolle 7e!!!!!

Ehkäisy galluppiin, ei oo paljoo miettimistä kun sairaus estää kaikkien hormonaalisten ehkäisyjen käytön..:(

Manhis, ei siis pidä paikkansa se että kaikki tulis samoilla viikoilla:D Noo, mie synnytin 3760g tytön, ja ei tuntunut vielä ees isolta. Toki se riippuu ihan äidinkin koosta.. Tsemppiä ja jaksamista, ja eihän sitä koskaan tiedä mikä on SE päivä=) Jos vaikka parin päivän päästä, kun noilla siun kahdellakin on se parin päivän ero:)

Wela, valkovuodosta. Mie luulen että se lisääntyy kaikilla/ muuttuu juoksevammaksi näin lopussa, mut ei se miula esikoisen aikaan ainakaa synnytystä "lupaillut"..:( Oiskohan menny siitä valkovuodon "muuttumisesta" vielä joku parisen viikkoa synnytykseen?! :):/

(.)Oli niin rankat synttärit eilen, et yöllä HERÄSIN supistukseen, piti jo vähän puuskuttaakin, mut mokoma 1kpl sieltä tulla tupsahti.. Noo.. toiveikkaana taas viikonlopun suhteen; kun mieskin ois kotona:)
Nytkin supistelee usein, muttei tee yhtään kipeetä.. :/
Neuvola oli eilen, ja sieltä ei mitään erikoisia kuulumisia. SF-mitta tippui yläkäyrältä keskikäyrälle, vauva siis tosi alhaalla jo, ja kuulema pääkin aika jämäkästi siellä jo paikoillaan. Tervetuloa maailmaan pikku-ystävä...:D:D

Isänpäiväksikään
ei oo vielä kaikki valmiina, voi saakeli..!!! Kortit puuttuu mein isille ja papoille jne jne.. :kieh: JA lauantaina ois vielä järjestettävä esikoisen 2v synttärit sukulaisille.. Argh, ei oikein jaksas:( Nythän ton vauvelin ois hyvä syntyä niin kaikki ymmärtäs miksei kortteja kuulu tai miks synttäreitä ei järjestetä:D

mamina 36+6 (muistin et ois vast 34+6, mut kerranki positiivinen ylläri:D)
 
Isänpäivästä...Lahjan olen jo hankkinu ja ymmärsin että tyttö on jotain hienoa kerhossa isille tehny...Ja vissiin myös joku kortti on väsätty siellä, et mun ei sen enempää tarvii stressaa..Paitti ukille ja vaarille tietty. Mut vois huomenna illalla katto jos kehittäis niille jotku kortit.. Mun siskon piti hoitaa lahja meitin faijalle et sitäkään ei tarvii miettii :)
Voih....olis mullaki ees jonkilaisia suppareita...mutta ei mitään.. :snotty:
 
kiitoksia onnitteluista!!

EhkäisystäSe on käynyt mielessä.Pillereitä olen syönyt jo todella pitkän tovin ja mietin että mitä jos vaihdan ehkäisyä.Näkis samalla millanen sitä ite on + millaset menkat on.Tosin ainakin minipillerit oli mun juttu imetysaikana.Ja kun oon tottunut jo siihen ikuiseen pilleri rumbaan,mutta saa sitten nähdä..

Täällä on tänään tehty vaarille ja papalle isänpäiväkortit + isin isänpäivä lahja muistettiin jo ottaa tarhasta mukaan kotiin.
Tänään tuli puuhailtua ja kierreltyä kaupungilla pitkä tovi,joten jalkoväli on myös sen tuntuinen..Vielä meinasin hilpasta koiran kanssa ulos ennen iltapala puuhailuja.Mies on ihan naatti ja meinas mennä jo pehkuun,ilmeisesti alkaa painaa työkiireet.Mikäs siinä sen kun nukkuu,kunhan ei yöllä nouse kukkumaan ja kiroa kun on hereillä :D

mamskeli ja kössi 36+6(Jee huomena 37)
 
Tänää tullu käveltyä ilmeisesti liikaa...nyt täytyy kyl sanoo et piparia särkee :/
Huomenna en kävele mihkää!

Ostin tänää kans isänpäivälahjan ja lapset on askarrellu kans jotain ja tarha järjestää huomen aamul isänpäivä aamupalan joten eiköhän siinä oo isälle tarpeex.
 
kiitos Mamina vinkistä, löysin kuitenkin lopulta itsekin surffaamalla me&maman myymälän entisiltä asuinkulmiltani eli säästän sitten postikuluissa (tosin kun katselin valikoimia voi olla että se säästö hupenee muihin "löytöihin" tms) =)
 
Ohhoh, onpas ollut kiire päivä, nyt vasta ehin kirjottelemaan!

Mutta siis, aamulla oli neuvolalääkäri.. Nestettä on kertynyt alaraajoihin ja muihin paikkoihin navan alapuolella :D aika ältsisti. Mutta ei kuitenkaan kummempaa turvotusta. :/ Ota siitä lääkäristä sit selvää. :D Mutta siis, olin aina kuvitellut turvotusten johtuvan nesteistä. Tai sit ymmärsin sen jutut ihan täysin väärin.

Mutta, mikä eniten hämmästytti (tai siis en odottanut tätä kuulevani, koska olin olettanut tämänkin raskauden varmasti menevän 2 vkoa yli), niin paikat on kuulemma täysin valmiit! Lääkärin mukaan viimestään laskettuna aikana syntyy, ellei aiemminkin. Noh, katotaan nyt. :whistle: Kehotti kumminki sairaalakassin pakkaamaan...

Mamina, joo, huomasin lehdestä ne influenssarokotukset ja maanantaina käytiin piikki nappaamassa. Hitsi kun en älynnyt täällä enempää asiasta höpötellä! :eek: Taisin ohimennen maanantaina jotain aiheesta mainita, mut siihen se sit jäi. Ei kyllä maailman selkeiten ollut lehdissäkään sitä asiaa ilmotettu, Vartissa oli selkein ilmotus.

Kaurapusseista, meillä ei oo kaurapussi, vaan hernepussi! Sain sen joskus firman joululahjan mukana. Oli semmonen leipäkori liinoineen päivineen, mis oli kaikenmaailman säilykkeitä, suklaita yms. Ja siis leipäkorin lämpimänäpitämistarkotuksiin se hernepussi. Kertaakaan meillä se pussi ei ole ollut käytössä siinä korissa, mutta supistusten alkaessa miulla kivunlievittimenä ja neidin synnyttyä sen sängyn lämmittimenä ja kipeen masun päällä. Ihan kätevä juu, kunhan ei lämmitä liian kuumaksi! :D

Synnytyksen jälkeisestä ehkäisystä, en ole vielä asiaa liiemmin miettinyt, mutta lienee ne taas jotku pillerit olis. Imetysaikana varmaankin Cerazetet ja sen jälkeen ehkä jotku muut hetkeks. En jaksais sitä kierukkaa reiluksi vuodeksi laitattaa, jos tässä vielä se kolmas vaavi meinataan... :whistle: Se olis varmaan suht pian pykerrettävä, kun alkaa kohta tuota ikää itelläkin olemaan. Pari kolme vuotta vois olla ihan sopiva ikä ero näille kaikille. Tosin eihän asiat tosiaan aina mene niinkuin itse suunnittelee - lapsensaantikaan kun ei aina omasta tahdosta ole kiinni.

Jahas, nyt Kotikatua boksilta kattelemaan. Sekin on vielä kattomatta, kun oli yks kaveri tässä iltaa istuksimassa.

Ja huomenna oltas niinku täysaikasia!!!

 
Olin tänään äitipolilla ja virtaukset normaalit ja vauveli liikuskeli erittäin pirteästi lapsivedessä, pieni on, mutta vilkas. ;)

Kohdunsuu edelleen parille sormelle auki ja pehmeä ja pääsin kotiin kasvattelemaan vielä vauvelia, kun ei ole mitään tarvetta käynnistellä, kun kaikki ok! Hyvä niin.

Lauantaina menen synnärille käyrille ja sitten ma taas äitipolille kasvukontrolliin, jos ei ala synnytys sitä ennen. Illalla supisteli lujaa ja yöllä, mutta ei ollut tehnyt enempää kohdunsuulle. :heart:

Lapset hain n. 9 aikaan illalla hoidosta, pidämme heitä vielä toistaiseksi hoidossa, varmaan synnytykseen asti.

Oikein hyvää yötä! :heart: Neeanäiti ja Pikkuprinsessa rv 37+2 :heart:
 

Yhteistyössä