*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Noh, mäki tuun täydentää sivuja :D
Käytii aamupäivällä miehen kaa syömässä ulkona, ihan kiva oli olla ihan kahestaa, niitä hetkiä ku on harvassa.
Sen jälkee laiskotutti niin et siirsin siivousta....eihän tää kämppä karkuun lähe...
Nyt kyl oli pakko silittää läjä vaatteita...luonto ei anna perix :whistle:
Täälläki ollu tänää "menkkakipuja" nyt vaan ei sovi mitään tapahtua ku mies lähti taas keikalle tampereelle ja tulee joskus huomen illalla.

Nyt lähen vessan pesuu ja suihkuu....muuten tosta vuotamisesta, mustaki tuntuu et näin loppua kohde valkkaria tulee enempi ja varsinki jos paljon touhuun ni jotain vetistä valahtelee :x
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Jännä:
[b

LEP Seuraatko usein BB:tä. Piti seit se Hennaki sinne tunkee... |O Tapahtuikohan siel mitää ekstraa siel bileis eilen , meinaan vaa et kannattaako kuluttaa 2 tuntia siihen ohjelmaan tänää. Mua kiinnostaa lähinnä et kuka sielt lähtee sunnuntaina ulos. Vois se Tuuli lähtee. Sil on ärsyttävä ääni... :ashamed: Hyvät on perustelut...
Kyllähän tuota tulee joka päivä seurattua oikeastaan. :D Ja todellakin ottaa päähän sen Hennan lisääminen taloon! |O Just oikein näitä seiskan turhaakin turhempia "julkkiksia", hirvee kalkkuna koko nainen. Ei siellä bileissä eilen mitään kummaisia tapahtunut sitten, aika laimeet olivat kyllä. Nythän niillä on taas alkoholia ja päivän bilettäneet, sekä saunoneet ja altaassa lilluneet. Musiikkia kans soitettu kokoajan. :)

Vähän OT aihetta tähän väliin. :LOL:
 
Voi vitsi...Tuli täs mieleen et olis rentouttavaa mennä just sellaseen sopivaan kosteeseen saunaan ja ottaa mukaan yks HUOM yksi kylmä kopparbergin päärynä sidukka. Nauttia sitä ihan yksikseen siellä saunassa. Taustalle vois pistää jonku ihkun cd:n... sulkee silmät ja siemaista sitä siideriä pikkuhiljaa.

Ja sit paluu todellisuuteen... Pitäis vähän viedä nuita tavaroita mitä ei käytetä, niin pois...jonneki piiloon mis ei oo tiellä. Tein ukon kaappiin yhen hyllyn verran tilaa et saan silitettyä illal loput vaavelin vaatteet.
 
Voi kökönkökkö.. tuntuu että tää flunssa joka oli jo menossa pois, olisi tulossa takaisin. Nenä on sellainen tulinen taas jne...

No, sainpahan tänään hoidettua paljon asioita pitkään aikaan. Tässä kun viikko on mennyt levätessä niin on ollut aikalailla laiskimus maksimus -olotila. Huomenna olisi tontilla talkoot. Josko rehkiminen päivällä ja sauna illalla tekisi tehtäviään..? ja pah- enpä oikeesti jaksa uskoa...

Ehkäisy raskauden jälkeen ei olla oikein mietitty asiaa.. Kuinkas kauan synnytyksen jälkeen pitää olla jalat ristissä? Kondomia varmaan pitää käyttää jälkitarkastukseen saakka? Mä oon ihan vihree tässä hommassa....

parvorokko onko muiden lähipiirissä ollut? Meidän alueella riehuu ihan epidemiaksi asti. Siskon toisella tytöllä oli ja toisella kai pieni epäilys. Kävin tänään verikokeissa tarkistamassa onko mulla vasta-aineita. Tuloksissa menee melkein viikko...! Lähtee vasta maanantaina eteenpäin. onpahan sitten tieto- tuo rokko on vaarallinen alkuraskaudesta. Jos vaikka joskus meinaa lisää näitä palleroita pyöräytellä...

Terkkari neuvolassa sanoi että jos nyt olisi rokko päällä niin hän laittaisi lähetteen äitiyspolille ja siellä seurattaisi vauvaa. Kuulemma näillä viikoilla vauva kuitenkin kestää rokon hyvin. Oireet on ihan flunssanomaiset- joten monikaan ei tiedä onko sitä sairastanut ennen.

Nyt mä avaan Golden capin alkoholittoman light päärynäsiiderin ja rojahdan soffalle... Aika hyvin sellaiselta, joka yleensä juo kuivaa omenasiideriä..! ja ei koskaan lightia :LOL:
saisivat tehdä omenastakin alkoholitonta.....
 
Hei! Täälläpäin ainakin on suositus ettei saunomista ennenkuin ollu jälkitarkastuksessa. Jännä, Samoin sekstaus, ei ennen jälkitarkastusta. Ollaan kyllä sitä harrastettu n. 4 vkoa synnytyksestä. Paikat voi olla hieman arat silloin vielä. :ashamed:

Itse en silitä vauvanvaatteita nyt enkä myöhemminkään, joitain lakanoita ehkä. Muutenkin silitän tosi harvoin mitään.

Huomenna taas sikiön sydänäänikäyrät otetaan ja sitten ma kontrolli, jos ei ole mitään muutoksia tapahtunut tai synnytys käynnistynyt. 2 cm kohdunsuu edelleen auki, odottelu jatkuu... :heart:
 
HepsKatti
Täällä minäkin vielä. Viime yökin meni taas valvoessa, mutta tällä kertaa sen takia, kun ei lainkaan supistellut :LOL:

Nyt mä lähden kokeilemaan tuota saunomista, että onko se tosiaankin niin, ettei siitäkään ole mitään apua.

Joku kyseli muutama sivu taaksepäin noista kestovaippojen näpsyistä, et mistä niitä saisi. Ruohonjuuressa ainakin pitäisi olla, mut satavarma en asiasta ole.

Huomenna käymään siskon luona Tampereella ja Ideaparkkiin joululahjaostoksille. Vähän vaan jännittää, kun kyllä sitä sitten omassa sairaalassa haluaisi synnyttää eikä Tampereella. No, aamulla katsotaan vielä, että mennäänkö vai eikö mennä.
 
Ultrassa käyty. Kohdunsuun tilannetta ei katsottu, mikä minusta outoa... :/ Ihan ensiksi. Poika on tulossa! Ei epäilystäkään. :D Vauva oli vilkkaalla tuulella. Poikkitilassa edelleen ja maanantaina neuvolassa varataan aika äitipolille kääntöön, jos ei viikonlopun aikana sinne raivotarjontaan eksy. ;) Painoksi arvioitiin tällä hetkellä 3400g, että yli neljän kilon mennään tälläkin kertaa. AUTS! :kieh: Minusta ei pieniä prinsessoja tule. :LOL: :LOL: Vauvalla kaikki hyvin. Istukka normaali ja lapsivettä hieman enemmän kuin normaalisti. Sen takia kai on niin aktiivinen pyörijä tuo vauveli.


~~NinniNuppunen ja prinssi rv 37+2 :heart: ~~
 
Heips!
Tulipa kurkattua uusin bondi!

Neuvolassa en ole käynyt aikoihin, mutta ensiviikolla olisi taas aika. Tänään kävin ultrassa, ja painoarvio nyt 37+1 oli liki 3,2 kg! Iso vauva siis tulossa, mutta sen olenkin kyllä itse jo tiennyt muutaman kuukauden ihan tuntemuksistakin.

Päiväunista
mainittakoon, että meillä 3,5v. neiti nukkuu joka päivä 2h päikkärit (ja sitten n.10h yöunet). Yritän pitää unet mukana, että saan itselleni aikaa levätä. Tosin sen olen huomannút, että jos ollaan kylässä tms. ohjelmaa niin ei haittaa sekään jos unet jää väliin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
Hei Pinkuvinku Millä viikoilla vaavisi syntyi? Mulla painoarvio nyt n. 2 kg, pieni on.
Moi Neeanäiti!
Viikot oli 35+1, kun poika syntyi.

Tänään muuten sitten saatin poika vihdoin kotio. Oli pieni mutka tuossa matkassa joka kesti melkein kolme päivää. Mutta poika voi hyvin. Nyt tuo pieni tuhisia nukkuu tuolla omassa sängyssä. Josko tämä tästä nyt sitten tasaantuis on meinaan ollut menoa sinne ja tänne. Että tuota arkea oikein kaipaa. Siis ruuanlaittoa ja siivoamista, en kyllä olisi uskonut että sitäkin voi oikeesti kaivata...
Voikaahan hyvin masujenne kanssa. :heart:
Pinkuvinku
 
Oottepas te jaksanu taas tänne rustailla.Minä tyttö se oon vaan nukkunu ja syöny ja taas nukkunu,koko päivän =) Onneks mies tulee taas viikonlopuks tänne,vähän eloa sentään!!

Kertokaas te konkarit, että onko tämä "menkkamainen juilinta" lähelläkään harjotus suppareita? Vai mitä hittoo se juiliminen meinaa? =) Tänään alko juiliminen mahassa,selässä ja jaloissa.Piti välillä käydä jo tarkistamassa,että ei kai menkat alkanu :LOL:

Joo-o.Taidanpa heittäytyä taas sohvan uumeniin :wave:
 
Perjantai-iltaa,

täällä ei mitään uutta tähtitaivaan alla. Ei minkäänmoisia tuntemuksia mistään, vaikka jaloillani olen ollut melkein koko päivän ja puuhaillut. Perus viikkosiivoukset, leiponu 4 pellillistä pikkupitsoja, tehny ruispaloja, pyykänny ja lämmitelly uuneja.

Tai no joo, poikihan toi sentään jotain, punaset posket! :LOL:

Ja arvatkaapa maistuisko nyt se täällä jo pariin kertaan mainittu alkoholiton siideri!!! Mutta kaapista ei löydy ku ukkosen kaljoja, maitoo, piimää, vissyy ja mustaherukkamehua. :/

Normaalielämässä en ole yhtään siiderinjuojia, mutta nyt ne houkuttaa enemmän kuin alkoholittomat kaljat tai punaviinit. Varsinki se Kopparbergin karpalojuttu. Normaalielämässä tykkään kauheesti punaviinistä! Aih, niitä perjantai-iltoja kun tehtiin aina pitsaa ja avattiin punkkupullo. Sit kun oli masu täynnä ja lasi viiniä naamassa, ni yleensä nukahdin likan kanssa ennen ysiä mein sängylle! :D Noh, eiks se sanonta ole, että ruoka ja uni on ensisijaiset tarpeet ihmisen elämässä. Oon tosiaan niin mukavuudenhaluinen nykysin, etten turhaan jaksa valvoskella, jos ei ole pakko.

Nyt tietty tää raskaus on vähän sekottanu rytmejä, niin punaviini kuin nukkuma. =)

Niin juu, mamskelille synttärionnittelut!

Ja pinkuvinku, kiva että saitte poitsun kotiin!
 
Iltaa

Täällä olis kans RV 37 täynnä :) *jei*

Kovasti on alkanu valvottaa yöllä... vauva pönkii sen verran, ja sitten jomottelee alamasua ja alaselkää.. semmosia tuntemuksia ku kuukautiset ois alkamassa. Sitten ku noilta tuntemuksilta uni tulee, niin meneekin sinne 10-11 ennen kuin on mitään toivoa, että sais ittensä aamulla ylös sängystä :) Noh, nukutaan nyt vielä kun voi!

Huomenna olis sitten keikka Leppävaaraan siskon perheen luo. Meillä olis luvassa teatteri-ilta, saa nähdä kuinka jaksaa istuksia monta tuntia paikallaan.. ja siihen vielä päälle matkat aamusta Lahti-Espoo ja illalla takasin :)

raskauden jälkeinen ehkäisy Aattelin, että voisin niitä minipillereitä alkaa popsimaan aluksi.. ja sitten kun imetyshommelit on ohitse, niin josko koittais ehkäisyrengasta tai sitten tavan e-pillereitä. Me käytettiin tossa jokunen vuosi välissä ihan perinteikkäästi kondomia, kun mulla tuppas noista hormoneista tulemaan kaiken maailman sivuoireita.. esim. kyhmyjä rintoihin jne. Niin jotenki meni hermo siihen ainaiseen vainoharhailuun niiden kyhmyjen kans, niin päädyttiin kumiin. Mutta kyllä sitä nyt on raskaana ollessa taas huomannu, että kyllä se kondomi on semmonen tuntojen tappaja, että on se vaan huomattavasti mukavampi hommailla ilman sitä :)

Ohhoh.. kyllä se alkais kello olla jo sen verta, että kai sitä vois alkaa kaivautua tonne sohvan nurkkaan ja töllötellä telkkua jonkin aikaa ja sitten maate, että huomenna jaksais kukkua! Tiedossa kun on PIIIITKÄ päivä.. ei ehkä muutoin, mutta kun raskaana on :)

Nukkukaahan hyvin.. ja jaksamisia kaikille masujen kanssa! :)

Mecu&Möhö 37+0
 
Haudi täältäkin!!

Tuli käveltyy tänään sellasta kyytiä vartin verran, ettei oo tosikaan!! --Linkin perässä:) ei voinut 'omalta' pysäkiltä lähtee kaupunkii vaan kaverin luo käppäilin, ja sitten siis viel kaupungilla, joten olo on nyt sen mukanen.. Nivusiin vihloo ja tuntuu että vauva punkee ittensä ulos hetkenä minä hyvänsä :LOL: No tuskin tuo viel tulee, vaikka maha tipahtikin tän päivän aikana taas lisää, ainakin omast mielestäni:D
Esikonen nukkuu vihdoin, jee jee, tunnin aiemmin ku eilen........ |O |O Voi P*SKA sanon mie, edelleen on synttäritarjoilut tekemättä!!! En viiti enää tähän aikaan sähkövatkainta ottaa esille, mut jotain on tehtävä, ettei jää synttärit viettämättä.

Ainiin, tuntuuko muilla rinnoissa välillä siltä kun alkas maito nousee?? (sori, siis tyhmähkö kysymys niille jotka eivät vielä sitä kertaakaan ole kokeneet.. mutta "kokeneemmat" vastatkoot:D)

Kiva kuulla Pinkuvinkun kuulumisia!! Hyvä että alatte pääsee pikkuhiljaa arkeen kiinni! :hug: :heart:

Ootte kirjotelleet taas sen verran ettei oo toivoakaan että jaksaisin tai muistasin kaikkee :) :ashamed: =) Huomenna tai viimestää sit maanantaina ehkä paremmalla yrityksellä..=)
 
Juma, et jurppii taas pahemman kerran. Pikkusisko soitteli tänään ja kyseli kuulumisia. Siinä sitten sivussa totesi, että eikös meidän äiti ole tänään lähdössä laivaristeilylle työporukan kanssa. Mä ihan h-moilasena, et mihin hiton laivamatkalle, kun ollaan sovittu, että tulee meille pikkuisia hoitamaan, jos itelle tulee lähtö synnärille. Ei siinä mitään, mut kun isukki on tän viikonlopun jollain kurssilla toisella paikkakunnalla. :eek:
Soittelin sitten äipälle ja hän sanoi, että joo, kyllä heidän piti lähteä tänään, mutta kun yhdelle ihmiselle ei sopinut, niin siirsivät lähdön ensi viikonloppuun. Ei vaan ollut tullut mieleen ilmoittaa mulle hyvissä ajoin etukäteen, enkä tiedä olisko tajunnut sanoa, ellen olisi itse kuullut muualta. No, onneksi isukki voi hoitaa lapsia ensi viikonloppuna, jos vauva päättää tulla ajallaan. :)

Mäkin olen seurannut bb:tä säännöllisesti, mutta nyt siellä on jo niin paljon ärsyttäviä tyyppejä ja tää Henna oli viimeinen pisara. Taidan boikotoida ohjelmaa, kunnes se pistetään sieltä pihalle. :LOL:

On muuten supparit herkässä, mut pelkästään harkkarit menossa. No, maksimissaan kolmisen viikkoa, niin pitäisi olla nyytti kainalossa. Jännää, että on syntynyt vaan yksi meidän pinosta. jokohan viikonlopun aikana joku muukin saisi jotain aikaiseksi? :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja josjos:
Mäkin olen seurannut bb:tä säännöllisesti, mutta nyt siellä on jo niin paljon ärsyttäviä tyyppejä ja tää Henna oli viimeinen pisara. Taidan boikotoida ohjelmaa, kunnes se pistetään sieltä pihalle. :LOL:
Joo'o, mie oon ihan samaa mieltä!!!!! Menee jo ihan överiks ku kokoajan pitää uusia päästää sisää.. JA sit viel sekin ottaa päähä et sen BB-Minnan on pitäny johoki Seiskaa päässä nyt esittelee kui hää on ollu tissileikkaukses!! Turhaa julkisuutta!!
:kieh:

*m* ja jos joku tässä vaiheessa taloon tullut voittaa kisan, on se miusta TODELLA väärin..!
 
Joo-o. Taas yksi yö takana ja olis ny sitte kasassa viikot 37+2. Vaiks se aika meni nopsaa tos kahdeksanteen kuukauteen asti, niin arvasin et se jossain vaiheessa alkaa kuitenki matelee :LOL:
Tuli taas luettua BB uutiset ja voi jumpe mikä tyrkky se Henna. Mamina Eihän niistä tuu muuta ku turhia julkkiksia. Katoin kerran ton Saulin ja Nikon parhaat palat ja mun milestä ihan väkisin väännetty ohjelma eli ihan surkee. No saas nähä mitä viel kerkee tapahtuu siellä. Tunkevat varmaan vielä 10 uuttaa asukasta sinne ja sellast.

Mamina Mulla on välillä poltellu rinnoissa ja vissiin kerran on tullu sellanen jännä tunne ku silloin tulee ku maito alkaa herumaan sieltä rinnasta, siis sellanen polte seki. Mulla kanssa ollu välil nuo rauhaset tuolla kainalossa vähän arat, mut en tiedä sit et onko se johtunu flunssasta joka on yrittäny iskeä, vai onko se sit ihan sitä et rintoihin on noussu maitoa.

Mitäs sitä tänää keksis. Pitäis varmaan vaarille ja ukille kehitellä jonkulaiset kortit. Ulkona pitäis koittaa olla. Tää taitaa olla vika vähän kuivempi päivä. Sen jälkeen piti vissiin taas alkaa sataa ja sit lämpötilat nousta. TYLSÄÄ!!! :(
 
Nyt olis melkein kaikki vauvan vaatteet silitetty. Koin tossa jotain tosi kamalaa taas... Suolisto taas toimi turhan aktiivisesti et kipu oli niin paha et meinas taju lähtee. Vessaan sai sit yhtäkkiä juosta ja kaik varmaan tyhjeni. Ei siis ollu löysällä vatta mut ei se ollu niinkää kova ku täs on ollu. Ajattelin jo et joku vatsapöpö on iskeny ku murisi siihen malliin, mut vatsa rauhottu sit heti ku tyhjennys oli ohi. Nää loppuraskauden metkut on sit niin ihania. Ja anteeksi taas suora puhe :D Toivottavasti ei kukaan heikkohermo lue... Noniin, nyt vois mennä sohvalle. Jäi yöunet lyhkäsimmäks ku normaalisti ku poika herätti jo kuudelta ja nukkumaan pääsin vasta kello 00.00.
 

Yhteistyössä