*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Samperin pissahätä, just oli vaipumassa ihanille höyhensaarille :kieh: ja sit oliki pakko nousta vessaa..

lulu siihen myrkytykseehän mun mielest "sisältyy" tommosta ylävatsan kiristystä.
Mullekki on sanottu et jos rupee kiristää ylävatsaa tai ilmenee päänsärkyä ni yhteys neuvolaa...vaikka mun verenpaineet on suht normi rajoissa.

Lulu ja LEP koittakaa sinnitellä :hug:
 
Täällä on sitten käyty eilen neuvolassa ja pissan stixeissä tuli leukkareita ++ ja prot. oli yhdellä plussalla....verenpaineet ovat aina olleet alhaisia niin nyt ekassa mittauksessa oli 156/96, mutta seuraava mittaus olikin ihan ok! Jalkapöydät ovat, kun pallot, mutta muuten ei pahemmin ole turvotuksia.....veikkaili, että vauva olisi taas kääntynyt perätilaan tai sitten on laskeutunut niin alas, että on jo lähtövalmiudessa....

Sain kotiin mittarin ja arvo oli myös illalla hyvä. Pissanäytteen otin aamulla ja täytyy kiikuttaa se labraan, kun mies tulee töistä kotiin. Ulos en uskalla lähteä, kun supistelee niin paljon ja alavatsalla juhmii, mutta voi toki olla myös pissatulehduksen takia, mutta enpä ole sairastanut sitäkään, kun viimeksi vuonna 1999.....kaikkea tässä näköjään tulee vielä loppumetreillä eteen...

Olen seurannut sitä Sairaala sarjaa intohimoisesti, kun siellä on niin paljon tuttuja yms. ja ponnistusvaihetta olen nauranut, kun sanoin miehelle, että eikö siellä kukaan huuda, kun eläin mitä olen itse harrastanut molemmissa ponnistusvaiheissa, kun on tullut komplikaatioita yms. eikä epiduraali ole enää vaikuttanut vaan olen yrittänyt ponnistaa ns. luomuna...siinä onnistumatta, mutta toki on kiva katsoa, kun kaikki sujuu niin ihanan seesteisesti....itselläni on vaan molemmat ollut täyttä rytinää imukupin yms. takia....


Kisse ja Hipsukka 37+6
 
Kysymys vähän nyt aiheesta ja sen vierestä.

Tässä kun jään kotiin ja ei enää voi käyttää työpuhelinta hyväkseen, pitää miettiä puhelinlaskua... Tuli juuri uusi lasku ja se vähän hätkähdytti... Kävin vertaa.fi:ssa laskemassa ja sieltä tuli että DNA olisi mulle hyvä. Tähän asti olen ollut Saunalahden asiakas. Onko teillä kokemuksia DNA:sta? Oletteko miettineet tuota puhelinpaketin tms vaihtoa?
 
LEP
mä taas muutin dna:sta soneraan, kun dna:lla laskutus tökki aina... Soneraan olen ollut tyytyväinen ja laskut pudonneet huimasti, kun on paketti, et samaan hintaa kuussa 200min puheaikaa ja 500txt.
 
HepsKatti
:kieh: :kieh: :kieh: Siinä mun tuntemukset tällä hetkellä. 12 tuntia sitä sitten kaiken kaikkiaan supisteli säännöllisesti aamuviiteen asti. Yöllä yhden jälkeen jo mietin, et pitäisikö soittaa synnärille, kun alkoi supistuksella olla kestoa jo pari minuuttia ja kipukin kasvoi, mutta kun ei vaan siitä 6 minuutista tihentyneet, niin annoin olla. Koko yö sitten melkein meni valvoessa, kuudesta kahdeksaan nukuin oikein makeasti vasta. Taidan siis mennä pojan kanssa päikkäreille tänään.

Neuvolassakin kävin tänään. Vauva on jo tosi alhaalla ja maha laskeutunut. Verenpaineet ok ja mun painokin on vähän pudonnut, onneksi :LOL: . Vauvan sykkeet ollut aikaisemmin aina 160 luokkaa, niin nyt oli vaan 140-150. Neuvolan jälkeen sitten piti käydä kaupassa, kun mua on vaan oksettanut koko aamun, eikä mikään maistunut. Kaupassa sit kiertelin hyllyt läpi, että mikä voisi maistua ja onneksi nyt sentään jotain olen suustani alas saanut.

Mulla on DNA:n Onni-liittymä ja tosi tyytyväinen olen ollut. En kyllä paljon puhelinta nykyään käytä ja laskukin tulee vaan 2-3 kk välein ja silloinkin noin 10 euroa. Eli mulle oikein passeli liittymä ainakin.
 
juuh kiitokset kannustuksesta lep ja samir ja kaikki!..minuu suoraan sanottuna niin potuttaa itkeä kaikista vaivoista,ei ole ihan kuulunut semmonen mun pirtaan,mut mähän oon tätänykyä oikea crybaby...ja just kun kerkesin kehua mun miehen tyyliin maasta taivaaseen ni eiks se oo hei alkant pelata ihan innoissaan jollakin perkleen wiillä jotain golffia ihan huumas iltasin et on ollut niin hilkulla et mä en oo heittänyt koko peliä ikkunast huitsin nevadaan...käsittämättömyyksiä sitä joutuu ihminen ymmärtään..tehnyt mieli karjuu eteisest et totta helvatis mie vien tonne sysimustaan yöhön mein koiran ainakin kympin lenksulle,ei tässä mitään oksu hakkaa kurkkutorves,sydän lyö abaut kahtaasataa ja koko maailma vaan vilisee silmissä,mut pelaa sä kulta rauhassa nintendoa!!!!!!!voi pessu!!!
 
Joo, no meillä toi koskee aina tiskausta et vaikka kuinka yrittää vihjasta että selkään ja vatsalihaksiin sattuu kun tiskaan ku ei yletä enää kunnolla, niin ei se ukko tajuu...istuu sohval ja kyylää jotain hiton telkkaria.Eilen oli ihme kyllä tisknnu ku olin koulussa. Mut ärsyttää kun se aina jättää kaikki kattilat ja tollaset isommat kulhot tiskaamatta. Eli tiskipöytä ei ikinä näytä siistiltä ku se on tiskannu. En oo vaan uskaltanu sanoo tosta että se ei lopeta tiskaamista kokonaan. Laiskoja pa*koja nuo miehet välillä...Kyllä ne sitte ahkeroi ku on seksistä kyse...paitsi et hommiin pitää päästä heti ilman mitää hempeilyä...onhan se kovin stressaavaa...
 
:| :$ :/ Minusta tuntuu just tältä tällä hetkellä.. ;)

Aamuyöstä heräsin menkkamaisiin kipuihin alamahassa... Kääntelin kylkeä puolelta toiselle. Aamulla se pikkuhiljaa meni ohi.. harmi vaan :( !

Eilen olisin kovasti halunnu ratsastaa, mutta meidän neiti ei antanu! :eek:

Väitti vaan, että äippä on seonnu lopullisesti! Ei uskonu, että voisin päästä selästä alas, jos nyt ensin sinne selkään pääsisin jotenkin! :LOL: :LOL: :LOL:

Että pakko kai on odottaa synnytys ja siitä paraneminen :kieh: HARMI!

Sipra ja bauba 37+5 (tai 38+3) :heart: :heart: :heart:
 
Heippa!
lulu32 Siis oikeesti, inhottavaa, mut ei voi mitään, mä meinasin kuolla nauruun tosta sun vikasta viestistä :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Täällä taas kärvistellään ton närästyksen kanssa. Mitä ihmettä te muut syötte aamiaiseksi??? Mä oon koko raskausajan pakottautunut syömään "lautasellisen hyvää ja ravitsevaa" kaurapuuroa, ihan siis sellaisenaan ilman mitään hilloja. Mut auta armias että se voi närästää. Vielä tälläkin kellonlyömällä, näin pitkän ajan jälkeenkin kurkkua polttelee. :( :(

Pari päivää sitten kävin neuvolassa ja yllätys yllätys : sain viikossa painoa nousemaan 1.4 kg!!! Suorastaan järkytyin. Silti pissa oli kaikin puolin puhdas ja turvotuskin maltillinen. Päätin sulkea suuni loppuraskauden ajaksi. :LOL:

No, eilen illalla kiskoin tukisukkia pois jaloistani, sain taas kerran järkyttyä, pohkeet olivat siis niin turvoksissa että piti koko perheen voimalla niitä ihmetellä. Luin sitten jostain ohjekirjasesta että äkillinen painonnousu ja reilu turvotus olisivat oireita raskausmyrkytyksestä ja se pitäisi neuvolassa/polilla tarkistuttaa. En nyt ainakaan vielä ole asian hyväksi mitään tehnyt, kun tosiaan maanantaina neuvolassa just tarkastettiin nää kaikki normaalit jutskat. Mitä mieltä/kokemuksia teillä muilla on? Onko se raskausmyrkytys tullut teille ns. puun takaa, vai onko oireillut pidempään???

Muutoin täällä vaan ollaan ja ihmetellään. Päivät seuraa toisiaan, eikä mitään järkevää saa tehtyä. Alkaa olla sellanen olo et vois mennä jo tositoimiin, tällänen odottaminen on ärsyttävää. Mitään ennakoivia suppareita ei ole, tosin ei ole ollut aikaisemmissakaan, kun supparit alkaa, niin silloin pitää jo lähteä sairaalaan, vaikka sinne on matkaa vain kuutisen kilometriä...

Vessassa käymisestä sen verran, et vatsa menee sekaisin aamuyöstä. Päivisin voin käydä muutaman kerran koittamassa josko jotain tulisi, mutta aina täytyy nousta äkkiä ylös pytyltä kun tuntuu siltä että koko kohtu luiskahtaa muuten ulos. Painontunne on sen verran kova.

Lempiminen on täällä jäissä :kieh: Kohdunsuu on jo sentin verran auki ja mua ei ollenkaan huvita saada tonne alapäähän mitään lisäpaineita, kun niitä siellä on jo ihan riittävästi. Miehen kanssa yks ilta heiteltiin huulta aiheesta. Et on se kova juttu jos iskä vahän takois järkeä vauvan päähän :LOL: :LOL:
Tai että vauvalla on musta silmä syntyessään...
No niin, nyt karkaa homma käsistä, taidanpa poistua takavasemmalle :wave: :wave:
 
Raskausmyrkytys alkoi mulla esikoista odottaessa silleen hitaasti hiipien, valkuaisen määrä lisääntyi päivä päivältä ja turvotus paheni hiljalleen. Oksentamista ei kyllä ollut, mutta ylävatsakipua hieman. Pääkipu oli aika ohimenevää. Mutta ei se kerennyt pahaksi kehittyä, kun sitten synnytys käynnistettiin sen takia (viimeinkin) rv 41 ja jotain...

 
Päivää :) Olipas tänne tullu juttua,mukava lukee muiden kuulumisia.
Täällä ei mitään uutta auringon alla.Huonosti nukuttu yö takana,josta osa kiitos kuuluu kissoilleni.Miks ne herää aina sillon eloon kun mä yritän nukkua? :eek:

Aamulla tais tulla pienen pieni klöntti limatulppaa,yök :LOL: Tai sit se oli jotain ihan muuta,mutta mitään kaunista se ei silti ollu :LOL:

Nyt verenpaineen mittaukseen :wave:
 
Täällä myös ollaan yhdessä palassa edelleen. :kieh: Eilen tuli supistuksia samaan malliin kuin edellisenäkin iltana/yönä mutta eivät suostuneet kovenemaan. Ajattelin kyllä, että pitäisiköhän alata siivoamaan keskellä yötä tai lämmittää sauna, mutta päätin sitten antaa muun perheen olla untenmailla. Yöt ovat sitten viime aikojen olleet kovin katkonaisia, kiitos vauvelin, mutta kyl näin päivisin väkisin meinaa unettaa..kivasti rytmit aivan päälaellaan kohta.
Lululle voimia raskausmyrkytyksen kanssa, toivottavasti pian nuo ongelmat helpottaa ja saat nyytin palkinnoksi tästä kaikesta. :heart:

Mamina kyseli jossain aiemmin raskausviikoista, ovatko lapset syntyneet samoilla viikoilla kuin esikoinen. Mulla on niin,että kaksi ensimmäistä syntyi tosiaan rv 38+1 ja 38+4, mutta kolmas sit vasta 40+1. Eli en osaa sanoa, meneekö ne samoihin yleensä. Varmaan auttoi paljon tämä vastaus! :D sori...

Nasulille tervetuloa joukkoon hurjaan! :wave:

Nyt katsomaan vauva tulossa- ohjelmaa.

*OnnenOmena ja vaúveli rv37*
 
Mullaki oli neuvolassa ilmestyny 1,6kg jostain... :/ Neuvolatäti kokeili nuo mun nilkat ja ei ne ollu turvonnu...Sormet oli ihan vähän turvonnu, mutta ei mitenkään ihmeellisesti.
Täytyy katsoa taas ens tiistaina toi paino.

Että osaa aika madella taas...tänää. Vanhempi lapsi menee kaverille perjantaina, niin mä ajattelin hyödyntää sen sillä että meen nuoremman kanssa itsekin päikkäreille. Nykyään väsyttää ihan kokoajan. Mä oon ajatellu sen niin että kroppa näin valmistautuu siihen suureen koitokseen+ että yöllä saa sit vauvan kanssa saa heräillä :) Nyt oon kyllä saanu hyvin nukkua, siis tietty juossu pissallaa, mut ei oo ollu vaikeeta saaha unta.
 
Hei kaikille!

Olen seurannut keskustelua noin viikon verran ja nyt en enää malta olla "tulematta kaapista ulos" itsekin, niin kivalta tuntuu seurata muiden samassa vaiheessa olevien odotusta :wave: Taustatiedoista sen verran, että toista lasta odotan, ennestään minulla on 9.11.05 syntynyt poika ja tästä pikkukakkosesta la on 27.11. ja synnytyspaikka PHKS. Itse olen 30v ja kahdeksan vuotta ollaan miehen kanssa jo naimisissakin keritty olla. Toiseen kertaan raskautuminen ei käynyt meillä helposti, alettiin yrittämään kun esikoinen täytti 1 v ja kun ei alkanut kuulumaan (kk kierto vaan piteni ja piteni, en jaksanut enää tehdä juuri muuta kuin käydä töissä ja muistikin pätki... tosin luulin kaiken johtuvan siitä että meillä oli pieni lapsi....) niin kävelin gynegologin puheille, joka sanoi heti ettei mietään gynekologista vaivaa ole, vaan että minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta!!!! Ja niinhän se olikin. Kilpirauhaseni on vuosien aikana alkanut tuhota itse itseään ja mennyt vajaatoimintaiseksi, mutta koska se on tapahtunut pikkuhiljaa niin elimistöni oli tiettyyn pisteeseen asti pystynyt sopeutumaan siihen. No, ei muuta kuin lääkitystä päälle ja nyt ollaankin jo onnellisesti odotuksen loppusuoralla :D

Raskaus on sujunut melko hyvin, sokereita olen joutunut seurailemaan kun tuo paastoarvon raja on 5.2 niin mulla arvo oli 5.3, muut ihan hyvät. Paino on noussut nyt muutaman viimeisen viikon aikana pari kiloa siitä mitä se oli ekalla neuvolakerralla, mistä olen tyytyväinen, tuota ylimääräistä kun oli lähes 30 kg jo ennestään.... minkä pistän tietenkin sen kilpirauhasen vajaatoiminnan piikkiin :LOL: Edellisessä raskaudessa verenpaine nousi loppuvaiheessa ja viikolla 35 jouduin aloittamaan Albetolit (raskausmyrkytyksestä ei siis ollut kysymys) ja nyt pääsin vähän pidemmälle kun maanantaina taas aloitin lääkityksen. Perjantaina olen menossa äitipolille synnytystapa arvioon / ultraan ja lääkäriin, joten kiva nähdä masuasukkia vielä ennen syntymää! Ekassa raskaudessa ensimmäiset supparit tuli vasta 4 vrk ennen synnytystä ja niitä tulikin enemmän ja vähemmän säännöllisesti sen 4 pv ennen kuin oli lähdettävä synnyttämään, joten kaurapussit kävi kuumana ja kiikkutuoli heilui... Nyt on alkanut olemaan noita harjoitussuppareita ja maha menee välillä tosiaankin kuin kilpikonnan kuoreksi, joten toivottavasti paikat pehmenee pikkuhiljaa.

Olen ollut vähän hidas valmistelujen suhteen... vauvan vaatteet on pesemättä, laukkua ei ole pakattu, tarkkaa suunnitelmaa esikon hoitamisesta synnytyksen ajan ei ole tehty... huoh, ompas tuo lista pitkä :headwall: Johtuneeko siitä, että esikko meni lähes pari viikkoa yli lasketun ajan ja olen varautunut samaan tämän toisenkin kohdalla, mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin se synnytys alkaa, huomenna poksaahtaa jo viikko 37 yli.... Onneksi kaikki tavarat on kuitenkin säästössä esikoisen jälkeen, joten uusia hankintoja ei ole tarvinnut tehdä. Jaksamista teille kaikille vielä vämä viimeiset piiitkät viikot!

Terveisin, Äitikkä78 rv 36+6
 
:wave: moi!

Ja tervetuloa Äitykälle, ja näinköhän olen muistanut Nasuliakaan tervetulotoivottaa (ooh, mikä sana!!! :LOL: )!

Hitsi kun nälkä jo kaivelee suolistossa. Olis tuossa eilistä jauhelihakeittoa, mutta kävi aivan kauheesti tekee aamupäivällä mieli kaalilaatikkoa. Niinpä hain kotiatullessa kaupasta tarvikkeet ja nyt se on tuolla uunissa! Reilun vartin päästä valmista! :p Ja arvatkaa mitä. Piti se nyt samalla kun uuni on lämmin, ni paistaa ekat joulutortut! Mutta 6 kpl vaan...

En normaalisti tykkää edes luumuhillosta, enkä makeista leivonnaisista yleensäkään. Mutta näköjään näin raskausaikana (niin edellisellä kerralla kuin nytkin) näyttää maistuvan!

Nyt on niin nälkä että näköä haittaa, palailen myöhemmin enemmän!
 
Kylläpäs nyt kolottaa... ja tietty pitää heti teille siitä valittaa :D
Ajattelin käydä kirjastossa kävelylenkillä, kun on niin kaunis ilmakin. Jäi nyt reissu tekemättä kun alaselkä ja nivuset on tulessa. Tai ei tulessa, mutta arat ainakin, kipeät melkein, voisin sanoa. Illalla olisi se synnärille tutustuminen ja olisi kiva jaksaa kävellä siellä.

Söin just pakastepizzan. Nam. Saas nähdä mitä neuvolassa taas sanotaan painosta... Painonmuutos per viikko on ollut viime kerroilla jo maltillisempaa; aiemmin saattoi olla kilonkin, mutta nyt viime lukemat +550g, seuraavalla kerralla jopa -50g ja sitten +117g. Ihan jees siis, voinko ottaa jälkkäriksi kinkkujuustopasteijaa ja glögiä? =)
 
Mä sain lahjaksi kaurapussin ja on ollut aivan loistokappale! Olen nähnyt niitä ihan Anttilassa jne, varmaan löytyy sieltä saunatarvike/kynttiläosaston tuntumasta. Suosittelen, on oikeasti apua. Illallakin voi nukahtaa helpommin jos lämmittää selkää sillä. Voisi joskus kokeilla vaikka yöllä heräilyyn...
 
Täälläkin alkaneet kivuliaat supistelut vaivaamaan. Tunnista puoleentoista kestää, että ei ole tarvinnu paljon mietiskellä, että tuleeko lähtö vai ei. Mulla ois jo kova into lähteä puskemaan tämä pikku tanssija ulos maailmaan. :D Taidan tänään käydä vähän kävelyllä, sitten saunoa hyvin ja illalla antaa miehelle liukkaat kyydit! :kieh: :LOL: Josko vaikka sais vähän supisteluja aikaiseksi. :kieh: :LOL:


Molla Maija ja batman rv 37 :heart: (täysiaikaisia ollaan! :D )
 
Pamppis, mäkin tein toissapäivänä kanssa torttuja, mutta perinteisen luumuhillon sijaan laitoin vattuhilloa ja kyllä oli namia :D

Nyt uunissa kypsyy makaronilaatikot pakkaseen menoa varten, kinkkukiusaukset on jo valmiina jäähtymässä. Onpahan sitten ensimmäisiksi kotiintulopäiviksi ruokaa valmiina eikä heti tarvitse miettiä että mitä sitä tänään syötäisiin :saint: Loppuviikolla voi vielä laittaa jotain muutakin ruokaa laittaa pakkaseen, kun vaan keksis että mitä. Mitään kovin mausteista ei oikein uskalla laittaa, ettei vauva saa kauheita masukipuja kun äiti syö hyvällä ruokahalulla chilillä maustettua ruokaa :LOL:

Täytyis kohta lähteä vaappumaan lähikauppaan. Meinasin tehdä korvapuusteja ja kauralastuja, mutta multa puuttuu kardemumma ja margariini, joten jos tekis sen päivän lenkin tuossa kauppareissun yhteydessä.

Mulla ei ole ollut oikeastaan mitään kipuja eikä supistuksiakaan vähään aikaan. Paitsi tietysti nuo selkäkivut, mutta kumma kyllä niihinkin alkaa tottumaan... Luulenkin että tässä saadaan vielä odotella ihan rauhassa se kolmisen viikkoa mikä mulla on laskettuun aikaan.

Joku taisi kysellä että onko vauva näin loppuaikana hiljaisempi kuin aikaisemmin. No ei täällä ainakaan! Eilen illallakin kun menin nukkumaan, niin vauva varmaan sisusti yksiötään uusiksi, sellainen myllerrys kävi tuolla masussa että nukkumisesta ei tosiaan tullut mitään. Pelkäsin jo hetken, että pikkuinen yrittää kääntyä takaisin perätilaan ja kun vähän yritin silitellä masua että vauva rauhoittuisi, niin sieltä tuli vaan kipakoita potkuja takaisin :LOL:
 
Tervetuloa minunkin puolesta Äitikälle, hyvän LA:n oot valinnu :D
Nyt mulle juolahtikin mieleen, että kun huomenna on rv 37+0 niin onko vauva sitten täysiaikanen? Vai mikä se "raja" olikaan..
Oi ja voi,mä oon ihan kateellinen kaikille,jotka saa jonkinlaista kokoarvioo vauvasta.Mun ainoa arvio on mikä sanottiin rakenneultrassa joskus puolessa välin raskautta,sillon tais olla hurjat 370 grammaa :D No,kaipa sen sitten näkee kun syntyy,että minkä kokonen heppu sieltä maailmaan pyllähtää.
 
Tervetulemas kaikille uusille!! :flower:

Nasuli85 : Huomenna vauvasi on täysiaikainen! :heart:
En ole minäkään saanut kokoarviota vauvasta sitten 33. raskausviikon jälkeen.. silloinkin se oli ihan arviolta heitetty 2200g. Lääkäri teki sen sisäultrausvehkeellä mahan päältä.. ja sanoi ettei se ole kovin luotettava! :/

Minua hirvittää, jos tämä menee yliaikaiseksi.. Edellinen poika oli 3930g syntyessään ja isompaa en hirviäis punkaa! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

On se kiva kun toiset jaksaa leipoa ja kokata valmiiksi! Minäkin leivoin ja kokkasin pari viikkoo sitten olevinaan valmiiksi alkupäiville! Ne on jo syöty! :LOL: :LOL: :LOL:
 
LEP
Täällä olo on jo hieman parempana yöllisen tuskailun jälkeen ja naperokin alkoi jumppailla masussa. Ihan kuin olisi vähän maha laskeutunut alemmaksi? Lisänä vielä karmeita pipariviiltoja iskee tulemaan... Taitaa joku tuolla mönkiä paikkoja sen verran, että mamman värkki saa osansa kipuiluna asiasta. |O
 

Yhteistyössä