*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Alkuperäinen kirjoittaja piiku2:
esim hihaton potkupuku jolloin hihoissa on yksi kerros vaatetta (body) ja mahassa&selässä kaksi (body&potkari)? ja miten sitten alaosan kanssa, jos on potkupuku niin riittääkö se siis alaosan vaatteeksi että siis yksi kerros alas??

:/
Niin siis viel tarkennan ku tuntui aika sekavalta tuo miun edellinen vastaus, eli siis juurikin noin laittaisin, kuin ehdotitkin:D eli miusta tuo ainakin riittää, ne sukat voi sit sinne potkarin päälle viel laittaa jos tuntuu et pikkusel varpaat paleltuisi:)
 
Onnea Neeanäiti prinsessa-tulokkaasta :heart: Hyvä että pääsit jälleen takas kotiin, kyllä se vaan on kotona mukavampi olla kun siel osastolla.. varsinkin kun siula on muitakin lapsia, niin saat olla sit heidän kanssa. Tsemppiä loppumetreille!! :hug:
 
Huomenta

kyl ois kiva tosiaan saada jo armahdus, olo on ku virtahevolla.
Mitäköhän MissMaisalle kuuluu?
Neeanäiti kiva että pääsit taas kotiin.
Nyt ei just oo näköjää mitää viisasta sanottavaa....joten :wave:
 
MAMINA, , minusta tuollaista unta, hui! :) kiirettä panee!
huomenna neuvola. supparit vähentyneet/loppuneet?? mutta monta viikkoa vauva koko ajan vain alempana roikkuu, huomenna tutkitaan kohdunsuu.

missähän välissä aiotte hoitaa jouluasiat? leipomiset, lahjat yms? olisi pitänyt vaikka kesällä! |O :xmas:
 
Heipä hei!

Neeanäiti olipa mukava lukea sun viestejä tänään, vaikutat tosi rentoutuneelta ja iloiselta. Se huokuu ihan läpi noista kirjoituksista :heart:

Heräsin aamuyöllä siihen, että alavatsaa kiristi ihan hirveesti ja selkää särki. Tuntui vähän kuin supparilta, mutten ole ihan varma. pari tuntia se kesti ja sitten sain taas nukuttua. En tiedä onko toiveajattelua, että olisi supistelua...........

Huomenna mennään tutustumaan synnärille. Vähänkö jännää!!!!
 
Minäkin muistin vihdoinkin varata sen tutustumiskäynnin synnärille :D Ens viikon tiistaina on käynti, joten toivottavaa on ettei vauveli päätä ennen sitä tulla maailmaan :LOL: Eipä mulla on kyllä ollut mitään merkkejä siihen suuntaan, kipeitä suppareita ei ole ollut, harjoitussuppareita tulee kyllä heti kun teen jotain vähänkin "raskaampaa" kuten siivousta tai lenkkeilyä....

Meillä on nyt kaikki valmiina vauvaa varten, pinnasänkykin lakanoita myöten :) Eli nyt vaan rentoudutaan ja odotellaan milloin vauva syntyy. Tänään pitäisi vielä siivota yläkerran kylppäri, sitten on koko talokin siivottu lattiasta kattoon, JEE! Olihan siinä melkoinen urakka, mutta hyvin siitä selvittiin kun hoitelin sen siivouksen huone per päivä :)

Olin eilen menossa täällä avattuun uuteen lastentarvikeliikkeeseen, mutta yllätys yllätys se olikin kiinni maanantaisin. Siis millä yrityksellä on nykypäivänä vara pitää firma kiinni viikolla :kieh: No, tänään on sitten uusi yritys, vauvalle pitäisi ostaa vielä muutamat tumput sisällä pidettäväksi just sitä raapimista varten ja itselleni muutama imetystoppi ja -paita sekä pestäviä liivinsuojuksia. Mun kaveri kertoi, että nuo pestävät liivinsuojukset imee jotenkin paremmin sen maidon, kertakäyttöiset tulee tosi äkkiä inhottavan ja märän tuntuisiksi, tiedä sitten onko niin, mutta parempi varautua.
 
Huomenta!

Täällä oli aivan karmee yö! |O
Herräsin vaille kolme huonoon oloon.. Oksentelin kunnolla tunnin verran. :whistle:

Maha on kipeä edelleen.. :| Nyt vihloo alamahaa..

Minä olen pukenut keskimmäisen (joka on syntynyt myös näin kylmään syksyyn) niin, että joka kohdassa on se kaksi kerrosta siis sisällä, eli pitkähihaisen bodyn päälle pusero/huppari, pitkähihainen potkari tms. Päälyshousujen alle sukkikset..jne.. =)
Tietysti jos on hyvin lämmin kämppä, niin sitten riittää vähempi! Kyllä vaisto opettaa..

Vastasyntynyt on hyvin arka vilulle.. Ja tosiaan vauvan niskasta voi kokeilla onko vaatetus sopiva! :heart:

Meidän kesäneidille ei tarvinnut pukea juuri mitään,
kun 30 asteen helteille syntyi aikoinaan!! :p

Sipra ja pikku-ukko 37+4 (tai 38+2!) :heart: :heart: :heart:
 
Veijari taitaa lähteä synnärille tutustumaan jo vähän aiemmin

Niin tosiaan, missähän MissMaisa on ja mitä kuuluu?!

Piiku, kai niitä on vaan väsäiltävä siinä vauvanhoidon lomassa.. Ei auta ei. Miula on toi esikoinenkin--- päikkäreiden aikaan on hyvä toimia:D tai sillon kun isukki on isyyslomalla, niin sillonhan sitä joutaa leipomaan jne jne..

Meillä ois esikoisen 2v-synttäritkin täs järjestettävänä, huomenna tulee hänen 'kavereita' ja viikonloppuna sukulaisia! Hommaa riittää! :)
 
Ai nii..
Jouluvalmisteluista! :LOL: :LOL:

Olen ostanut ehkä 50 % lahjoista.. Kerrankin näin aikaisin! =)
Muut jouluvalmistelut jää sitten lähemmäksi!

Olen vähän ajatellut, että olis niin ihana järkätä ristiäiset sinne joulun tohinoille. Sais niinku kaks kärpästä yhdellä iskulla :LOL: !

Tiedättekö, onko ristiäisiä mahdollista järjestää joulun pyhinä? Tää on pieni kunta, joten täällä ei ole kuin yksi jumalanpalvelus päivässä...

Eikä ole kyllä pojalle nimeäkään vielä! :eek:
Aikaisemmin nimi on ollut valmiina melkein heti kun olen saanut tietää raskaudesta! :heart:
 
Piiku, jotain siitä unesta; muistan vaan lukeneeni täältä palstalta (tosta odottajista vaan, ei mein pinosta) et oisit lähdössä synnärille, kirjottajana oli piiku, ja siitä kävin 'miettimään' et eikös tää oo mein pinon piiku:D
 
Sipra, myö meinattiin odottaa ens vuoden puolelle ristiäisten kanssa, en tiiä voisiko niitä edes järjestää joulunpyhinä... riippuu varmaan papista.

Sit tosta pukemisesta vielä, et kyl sen tosiaan "tietää" millon on tarpeeksi vaatetta. Hyvin nopeesti sitä oppii kaikenlaista; vaiston mukana tuomaa. Sitä tekee asioita ihan "itsestään".
Niiku aiemminkin joskus kirjoitin, niin ei kukaan ole valmis äidiksi, tai ei tarvitsekaan olla, vaan se vauvan kanssa oleminen sit opettaa kaikenlaista:) kukaan ei kuitenkaan oo niin poropeukalo et joku voisi sanoo et "sie et osaa" tai ei kukaan voi pitää huonona äitinä. Jokainen tekee asiat omalla tavallaan. :heart:
 
Noniin...Omaa napaa täs vähän, eli neuvolassa käyty tänää ja kaikki oli ok paitsi että kuulemma painoo tullu viikossa 1,6kg :eek: :'( Mistä ne olis yhtäkkiä voinu tulla?????????? Sormet mulla tosin vähän turvoksissa, mutta kuiteski.... Vauva oli laskeutunu lähtöasemiin eli jotain sentää tapahtunu. Hemppa oli nyt 115 eli vähän noussu. Verenpaine taas laskenu et se oli 104/58. Arvioi vauvan painoksi 2.8kg, eli saas nähä paljon painaa oikeesti sitte syntyessä.

Oli puhetta joulusta...Ihanaa...Perheen kesken toivottavasti saadaan viettää joulu ihan omaan tahtiin. Ei oikein houkuta muille tarjoilu tänä jouluna. Ukon sukulaisia oli viime vuonna ja ne vaan tuli, söi ja lähti, eli joulufiilis oli tosi kaukana... Meillä kotona ollu aina niin että kaikki auttoi ruoanlaitossa ja vietettiin sitä aikaa yhdessä, niinku jouluna kuuluu. Siksi olisi niin ihana että sais vaan ihan perheensä kanssa viettää joulun, kun on sellainen pikkunenki mukana tänä jouluna. Ei jaksais stressata...

Jännä 36+5
 
Mamina en pistäisi pahakseni vaikka lähtö synnärille tulisikin pian... Mutta ei nyt tunnu muuta kuin pientä juilimista masussa, joka voisi ihan yhtä hyvin olla vain jännitystä.

Arka kysymys.. Alkaako teillä koskaan supparit pierettämään? :p Tässä mietin että tuleekohan joskus sekoitettua vatsanväänteet suppareihin :D


Jännä toi turvotus on kyllä ikävää. Mullakin näkyy painossa heti jos sitä on vähänkin. Kaipa sitä nestettä paljon tulee yhteensä jos joka puolella on vähän..
 
Kyllä se niin on, että "luonto tikanpojan puuhun ajaa" eli varmasti jokainen äiti osaa hoitaa vauvaa ja oppii päivä päivältä lisää! Sitäpaitsi, vauvat ovat yksilöitä nekin, jokaista tulee hoitaakin yksilöllisesti! =)

Voihan se olla, että unelmaksi jää jouluristiäiset! :|

Olis vaan niin tunnelmallista kun meillä on vanha suuri hirsitalo ja tänne saa ihanan jouluntunnelman! :heart: :heart:
 
kuulumisia täältäkin suunnalta

neuvolalääkäri oli viikko sitten mutta eipäs sieltä mitään ihmeempää tarttunut mukaan.kohdun suu oli vähän pehmenny ja vissiin sormelle auki.oli tosi nuori lääkäri joka ei oikeen osannut mitään.ja minun onneksi unohti kokonaan tehdä synnytystapa-arvion.sitä pelkäsin koko ajan sillä oon kuullut että ei oo mikään mukava kokemus.

tänään oli sitten neuvola.hemppa oli 102 joten rautaa raskauden loppuun asti vaikka yleensä lopetetaan 38 viikolla.vauva on laskeutunu mutta ei kiinnittynyt.kipeitä supisteluja melkein päivittäin ja ihan säännöllisiäkin.kokoarviota ei osannut niin tarkasti sanoa mutta sanoin että ei ole kaksi kiloinen mutta ei ole yli neljä kiloakaan.että keskikokoinen vauva tulossa.oon täällä odotellut nuita supistuksia ja laskenut niitä että joko tulis lähtö mutta nyt sanoi neuvolassa että ensisynnyttäjillä säännöllisiä supistuksia ei välttämättä tule edes ennen kun pitää lähteä.mietityttää vaan että miten osaa lähteä oikeaan aikaan.mutta jos siltä tuntuu että pitää mennä niin kyllähän nuo takasin pistävät jos ei aihetta olekkaan tulla.

tuntuu vaan niinku monesta muustakin täällä että äkkiä pois tämä maha.haluan ostamaan uusia vaatteita ja normaalit vaatteet päälle.kaikki vaatteet ahistaa nykyään.miehen vaatteissa kulen.takit ei mitkään mahdu päälle.ja täällä jo talvitakkia tarvisi.nyt lauvantaina olisi tarkoitus lähteä vielä kaupungilla käymään ostamassa itelle ja vauvalle jotakin ja vähän joulukoristeita ja verhoja joten sais se vielä viikonlopun yli olla tuolla mahassa.isyyspakkauskin on ihan kesken vielä.

ja joulusta.joulukortit on jo melkein kaikki tehty.jouluverhot menen tosiaan lauvantaina ostamaan kun sattuu siellä kaupassa olemaan verhojen ompelu kaupan päälle.en siis ole mikään käsityöihminen.joitakin jouluvaloja ja koristeita pitää samalla hommata.mitään suurempaa joulusiivousta en edes viitsi tehdä ja leipomisiin kuuluu tortut ja piparit.ei vietetä joulua miehen kanssa täällä kotona vaan käydään tulevissa mummuloissa joulu joten syömiset hoituu sitä kautta.:) joululahjat on ihan kokonaan ostamatta.kummilapsille ja miehelle olisi tarkotus vaan ostaa.miehen kanssa kyllä sovittiin että ei osteta toisille mitään että tässä vauvassa on tarpeeksi lahjaa mutta kyllä sitä jotain pitää siltikin.:)

itse en ole paljon tuota vauvan hoitoa murehtinut sillä olen kuullut että vauva syntyy ohjekirja mukanaan.ja onhan tuo puhelin että mä ainakin voin vaikka äitille soittaa jos on jotain kysyttävää.eli siis isot puhelinlaskut voi olla tulossa. ;) maalaisjärkeä kun käyttää niin kaikki menee hyvin.:)

nyt lähden vähäksi aikaa siskon lapsia hoitamaan.

hyviä vointeja kaikille ja eiköhän mekin aleta poksumaan. :)

suklaapahkina ja poju 37+2 :heart:
 
Siis nyt alkaa oikeesti tuntua siltä et pitäskö pistää se kassi valmiiksi!! Juilii alapäätä ihan kivasti, nivuset eilisestä asti niin hellinä ettei voi kävellä kunnolla, ja nyt vielä alkaa tulla tarve käydä vessassa monta kertaa päivässä ("isommalla" asialla, sori nämä sanankäänteet:D)..
Suppailee välillä ihan kivuliaasti ja välillä vaan kovettumalla.. voi elämän kevät, en mie vielä ole valmis, synttärithän täs ois järkättävänä!! |O |O
 
joo mie kanssa voin tulla Sipralle:D

Veijari, kyl voisin lähteäkin jo synnärille. Äkkiä leipasen vaa tosta kakkupohjat jne, kyllähän se mies kakut koristelee sit:D --heittää purkin kermaa päälle (vatkaamatta) ja sit iskee kynttilän:D on se niin mestari :LOL: :LOL:
 
Heippis,

mie jo luulin, että Neeanäiti oli jakaantunut kun tytöstä onniteltiin! :D Mutta masussa siis vielä..

Oih, Sipra, oon aika kade tuommosesta idyllisestä hirsitalosta! Semmonen olis aivan ihana, varsinkin jós vielä esim. tuvassa ne hirret näkyvissä!!! :heart: =) :heart:

Jouluvalmisteluista, mie oon pikkuhiljaa kaikennäköstä jo tehnytkin. Pipareita paisteltiin sunnuntaiaamuna (mutta täytyyhän niitä vielä lisäkin tehdä ), korttitarvikkeet hankittuna, mutta vielä tekemättä, lahjoja olen ostellut pikkuhiljaa ja loput lienee nettikaupoista. Eipä niitä lahjoja kauheesti tarvii, kummilapsille vaan ja omalle jotakin. Sit tilataan mummoille semmoset kuvakalenterit. Ja askarrellaan neidin kanssa niille kauppakassit (neiti piirtää, minä ompelen ja silitän valokuvat).

Siivoilut saa nyt jäädä. Suuremmat siis. En käy tän mahani kanssa mihinkään kaappeihin ahtautumaan.

Jouluna ei varmaankaan kotona olla (vaan miun vanhemmilla), mutta on meillä aina kinkku kotonakin ollut. Ensimmäinen yleensä jo marraskuussa! :D Joten sen aikahan oliskin jo kohta!!!

Tykkään joulusta älyttömästi, piparin tuoksusta (kylläkin ihan niiden syötävien :LOL: ), glögistä, kuusen tuoksusta, kynttilöistä, hyvästä ruoasta yms. Mutta en todellakaan siitä älyttömästä hössäyksestä mikä yleensä jouluun liittyy! Tai jumalattomista lahjavuorista.. Mieluummin vähemmän ja tarpeellista. Ja aikuisten lahjoista ei todellakaan saa stressata! Eiköhän kaikilla jo kaikkea ole, joten nautitaan vaan oleilusta! =)

Ja ajatelkaas, tänä jouluna meillä on kaikilla vielä pikkutontutkin lisänä! Pitäsköhän pikkutontulle tonttupuku vielä ommella? =)
 
Hei äitsykät!

Pakko tulla jakamaan eilisen tunnelmat pikaisesti ennen neuvolaa. Eilen illalla alkoi supistelemaan n.17 aikaan ja ne tuli 15-20min välein. Eivät voimistuneet, mikä oli harmi. :ashamed: Mutta erikoista oli se, että vauva ikäänkuin painoi itseään koko ajan alemmas ja rinnat olivat aivan kivikovat!? Mieshän siitä vain tykkäs mutta itse ajattelin että erikoista on...ne oli siis ihan kuin siinä vaiheessa kun maito alkaa nousta rintoihin, pinkeät! Varmaan jokin hormonijuttu oli kun supistuksetkin olivat niin säännöllisiä. Noin 02 aikaan supistukset loppuivat, jonka jälkeen alkoi se masun naksuminen! Ainakin 25 naksumista perätysten ympäri vatsaa, luulin jo että mieskin herää moiseen ilotulitusrakettien pikkupamauksiin :LOL: ja odotin vain siitä suurinta POKS-ääntä, jota ei sitten kuulunut kuitenkaan... Nyt hieman jännityksellä odotan neuvolaa ja sitä, tuleeko se lähtö kuitenkin jo pian...

Czarinalle ja Neeanäidille voimia ja jaksuja vielä hetkeksi kaikkeen! :hug:

Ilmottelen neuvolan jälkeen mitä sanottiin.

T:Onnenomena ja vauveli 36+6
 

Yhteistyössä