Heippis,
mie jo luulin, että
Neeanäiti oli jakaantunut kun tytöstä onniteltiin!
Mutta masussa siis vielä..
Oih,
Sipra, oon aika kade tuommosesta idyllisestä hirsitalosta! Semmonen olis aivan ihana, varsinkin jós vielä esim. tuvassa ne hirret näkyvissä!!! :heart: =) :heart:
Jouluvalmisteluista, mie oon pikkuhiljaa kaikennäköstä jo tehnytkin. Pipareita paisteltiin sunnuntaiaamuna (mutta täytyyhän niitä vielä lisäkin tehdä ), korttitarvikkeet hankittuna, mutta vielä tekemättä, lahjoja olen ostellut pikkuhiljaa ja loput lienee nettikaupoista. Eipä niitä lahjoja kauheesti tarvii, kummilapsille vaan ja omalle jotakin. Sit tilataan mummoille semmoset kuvakalenterit. Ja askarrellaan neidin kanssa niille kauppakassit (neiti piirtää, minä ompelen ja silitän valokuvat).
Siivoilut saa nyt jäädä. Suuremmat siis. En käy tän mahani kanssa mihinkään kaappeihin ahtautumaan.
Jouluna ei varmaankaan kotona olla (vaan miun vanhemmilla), mutta on meillä aina kinkku kotonakin ollut. Ensimmäinen yleensä jo marraskuussa!
Joten sen aikahan oliskin jo kohta!!!
Tykkään joulusta älyttömästi, piparin tuoksusta (kylläkin ihan niiden syötävien
), glögistä, kuusen tuoksusta, kynttilöistä, hyvästä ruoasta yms. Mutta en todellakaan siitä älyttömästä hössäyksestä mikä yleensä jouluun liittyy! Tai jumalattomista lahjavuorista.. Mieluummin vähemmän ja tarpeellista. Ja aikuisten lahjoista ei todellakaan saa stressata! Eiköhän kaikilla jo kaikkea ole, joten nautitaan vaan oleilusta! =)
Ja ajatelkaas, tänä jouluna meillä on kaikilla vielä pikkutontutkin lisänä! Pitäsköhän pikkutontulle tonttupuku vielä ommella? =)