*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Tsemppiä samirille! Jokohan lähtö tuli...

Mä alan olla jo ihan luovutusfiiliksissä, alan miettiä käynnistystä laskettuna aikana, ettei pää hajois. Tässä kun ei mitään näytä tapahtuvan kuitenkaan. Tätyy vaan yrittää keksiä jotain tekemistä, eikä edes kuvitella lähtöä enää pitkään aikaan. Jos vaikka ensin lähtis nautiskelemaan noista lumisista maisemista.
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja metsäapila:
Mä alan olla jo ihan luovutusfiiliksissä, alan miettiä käynnistystä laskettuna aikana, ettei pää hajois. Tässä kun ei mitään näytä tapahtuvan kuitenkaan. Tätyy vaan yrittää keksiä jotain tekemistä, eikä edes kuvitella lähtöä enää pitkään aikaan. Jos vaikka ensin lähtis nautiskelemaan noista lumisista maisemista.
Joo sama homma täälläkin. Kun ei tule edes yhtä supistusta ja napero heiluu tuolla vielä miten sattuu. Viimeksi paikatkin oli kiinni ja kohdunkaulaa 2cm.

Eniten jännittää vaan tällä hetkellä äippäpolilla käynti ja se, että koittavatko taas jättää osastolle niinku aiemmin ja sitten mitään ole edes. :/

 
Neuvolassa kävin:

RV.41+3
Paino +420g/vko
RR125/78
Sykkeet 143-152
Kohdunsuu pehmeä, auki 1,5cm, pituus 1,5cm

Lauantai aamuna mennä äitipolille oulaisiin jos ei sitä ennen oo syntyny ja lääkäri kattoo tilanteen, mut eiköhän ne ota sisälle ja ala sit jo käynnistelee.
Eli hyvällä tuurilla viimeistään lauantaina vois pikkunen olla jo meillä :D
 
heippa!

erittäin huonosti nukuttu yö takana..jännittää tuo huominen yliaika kontrolli...
MANHIS-mä meinaan itkee huomenna valtameren siellä naikkarilla ja kertoa kuinka hysteerinen olen..meinaa jos ne mut viel kotiin laittaa ni tääl kaatuu seinät niskaan

mua siis pelottaa tuo synnytys ihan kamalasti ja kaikki kauhukuvat päässä..mietityttää vaavin koko,vaikka onkin sanottu ettei iso oo..mut silti,pelottaa et jos ei lähekään käyntiin ni mahd.sektio ja muutenkin se kipu ja et en yhtään tiedä mihin sitä on taas pää tungettu ja et meneekö kaikki muutenkin hyvin ym...näitä ensikertalaisen kammoja ja mä olin niin onnellinen ku en rv 38+pelänny oikeestaan mitään innolla vaan ootin et pääsis toimiin ja nyt on sit kerenny tuo pelko iskee persuksiin ja se vaan pahenee..ja oon kuullu liikaa sitä et käynnistyis olis kivuliaampi..ym...

noh on kynnen aluset puhtaat ku on stressattu täällä...

noh huomista vaan jännää ja toivoo et vaavi lähtis syntyy ennen sitä tai sit et ne ei ainakaan laittais mua kotiin...sit tulee epätoivo!!!

voih samir on tainnu päästä lähtee.. :flower: ja toivottavasti ei kotiudu muuta kun vaavi sylissä...saas nähä et keretäänkö törmätä naikkarilla..hieman epäilen...

jaksuja ja suppareita kaikille,varmaan kaikki jo nyt niitä toivoopi :heart:

rv 41+4
 
Heippa!

En olekaan pitkiin aikoihin kirjoitellut... Ensimmäiseksi onnea kaikille jo vauvan saaneille :flower: Kyllä käy kateeksi. Itselläni on tänään laskettuaika ja olo on tosi tuskainen kuten monella muullakin täällä. Mulla supisteli kipeästi ja jopa kolmen minuutin välein 11 tuntia yöllä ja loppuivat sitten aamulla kuin seinään :headwall: Uskomatonta touhua tämä on. Ois ollut kyllä kiva saada vauva jo ulos.

Ihanaa on toi keli. Mä tykkään talvesta, mutta loppuviikosta se on luvannu taas lämmintä... höh!

Tsemppiä ja jaksamista kaikille kärvistelijöille!
 
Moikka taas!

Jännä, :hug: ymmärrän purkauksesi! Miulla oli eilen vähän vastaava päivä. Tiuskin tytölle ihan turhasta ja sit se oli jo kyynel silmässä.. Kuten minäki. Istuttiin pihalla loppujen lopuks sylikkäin ja koitin sille vakuuttaa et ei tää enää kauaa kestä, äitillä nyt on vaan niin kömpelö olo, kun ei mihinkään pysty. Tyttö sanoi, et ei se mitään, hän auttaa.. En ymmärrä miten tuon ikäsellä voi jo olla tuollaset sympatiataidot! Jotenki niin hellyyttävää ja sit tulee itelle entistä pahempi olo tiuskimisesta.

Mut juu, toi auton putsaus ja sillä ajo alkaa jo olemaan taiteenlajeja sinänsä! Ensinnäkin olen muutenki jo niin lyhyt, etten kunnolla yllä noita mein autojen kattoja putsaamaan, saati sit nyt kun rantapallo on eessä kokoajan! Ja toi ajelupuoli! Nyt kun vauva on laskeutunut, niin se on todella niin alhaalla, että ottaa rattiin kiinni kokoajan! Ja sit jos vielä täytys koittaa sivulle kurkotella, et tuleeks ketä -> taipuma nolla!!! Noh, jos tyydyn vaan kuskattavan rooliin tästedes.

Äsken näet käytiin vähän kokeilemassa likan kanssa tot autoiluu ja hiestä märkänä tultiin takas reissultamme, kun olin taistellu ulottuvuuksieni kanssa!

Joops, jos tästä hetkeks kellalleen.. Oli näet hieman rikonaiset nuo yöunet viime yönä.

 
Nää sivut on ihan sekasi! Ekaks tyrkkäs ton miun viestin kahteen kertaan.. Kun poistin toisen, poistu molemmat! Onneks olin kopsannu tekstin!

Ja toinen juttu.. Etusivulla näyttää et tietämätön olisi kirjoittanut viimeisen viestin, mutta todellisuudessa se on Dandi! WTF, ma ei jymmarra nyt... :D
 
Kuulumisia :wave:

Meillä ollaan kotiuduttu jo suht hyvin. Viime yön Nupu nukkui jo omassa sängyssä syöttöjenkin jälkeen. Alussa oli ongelmia saada rauhoittumaan takaisin omaan sänkyyn ja niin sitä sitten nukuttiin erittäin ergonomisissa asennoissa sohvalla. Tai vaavi nukkui ja mamma katsoi leffoja... Eilen aamulla mies jo kysyi, että kauanko meinaat jaksaa tuota menoa |O

Kyllä väsymyskin unohtuu, kun tuota aurinkoista naamaa katselee, tai sitten hormoonit hyrrää niin ettei väsymyskään tunnu... B)

Meillä oli todella nopeaa toimintaa laitoksella, ei ehtinyt enää jännittääkään. Seitsemältä piti olla osastolla ilmoittatumassa. Kätilö ohjasi saman tien huoneeseen ja ilmoitti leikkauksen alkavan puoli kahdeksan. Siinä sitten vaateiden vaihtoon sekä kanyylin että katetrin laittoon. Varmistivat vielä, että vauva on varmasti perätilassa.Saivat ultralaitteet toimimaan kolmannen kätilön avulla...

Saliin päästiin viimein kommellusten jälkeen, spinaalipuudutuksen laittaminen ei sattunut lainkaan. Pieni piikin pisto tuntui, mutta saman tien huomasin jo ettei varpaat liiku :p Tyttö syntyikin sitten jo klo 8.10. Heräämöstä olinkin takaisin osastolla kymmeneltä.

Kätilöt nauroivat, että oli ollut todella hellyyttävän näköinen pari, meidän tuore isä tyttärensä kanssa. Tiukasti oli tyttöä sylissä pitänyt siihen saakka kun tulin osastolle, ei ollut suostunut laskemaan sänkyynsä...

Kaikkien tuttavien kauhukertomusten jälkeen oli todella positiivinen yllätys koko synnytys.

Toivottavasti loputkin marrasmammat alkavat saada vaaveja maailmaan. Alkaa olla kuu loppupuolella =)

Typy82 ja Nupu 6 pvä
 
Noniin... Pääsinpäs koneelle. On nyt sit neuvolassa käyty ja AARRRRGGGGHHHH |O Mä en enää ikinä lähe ton pojan kanssa minnekään. Oli pakko pistää hanttiin kun piti mennä (oli kiire)Ei vaan suostunu pukemaan ja mä sit loppujenlopuks itkin ja kiljuin pojalle. (todella aikuismaista käytöstä :ashamed: ) No kun neuvolasta piti lähtee suht kiireellä hakee tyttö kerjhosta, niin ei taaskaan halunnu pukea ja oli sitte siinä kiva kaikkien edessä istuu pojan päällä ja pukea. (en tällä kertaa itkeny enkä huutanu :saint: ) Autolle kun käveltiin niin itki ja heittäyty vähän väliä maahan. |O :kieh: Ei voi muuta kun sanoa että voi v***u!
Joka tapauksessa nauvollassa selvis seuraavat:

Paino pudonnut 1.1kg =) (persaukisuus alkaa siis näkyä painossa :LOL: )
verenpaine noussu 110/66 (kerroin että oon lähiaikoina stressanu melkosesti)
Hemppa oli noussu 128:aan :eek:
sf-mitta 34
painoarvio (vauvan) 3,7-3,8 kg
vauvan sydänäänet hyvät (130)

Anoppi soitteli jo ja kysy kaikkee. Luuli vissiin että enemmän tutkivat, ni mä sit sanoin että ihan normaali käynti oli tänää. En muuten nyt saanu sitä lähetettä vielä kokoervioon, kun sen mielestä vauva ei vielä tuntunu niin isolta, että jos maltetaan ens viikkoon, mikäli ei siis oo syntyny ennen sitä.

Että sellasta tällä kertaa... Mä meen jatkaa kiukutteluu ja täytyy varmaan vähän sääliäki itseään ;)
 
Neuvolakuulumisia!

Vaavi on kuulemma jo kanavissa.. o-ou! On kyllä nämä kolotuksetkii ollu sen mukaiset! :eek:

Mulla ei ole edelliset muksut kiinnittyneetkään ennen kun synnytys on ollu kovassa käynnissä. Neuvolassa sanottiin, että pitää lähtee jo pienemmistäkin supistuksista kun täältä on niin pitkä matka synnärille! :kieh: Ja vauva jo lähtövalmiudessa..

Toivoa on! ehkä sittenkin.. :)

Sipra ja masuasukki 40+4 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Äh. Äippäpolille tuli kutsu kirjeenä. Aika 4.12. vasta. |O Ja minä kun luulin pääseväni nyt tällä viikolla ja jopa alkuviikosta. Näin ainakin neuvolatäti lupaili. No, soitin itselleni ajan tavan neuvolaan (turhaakin turhempihan se on, mutta kuuleepa vielä sydänäänet) huomiseksi. Täti oli sitä mieltä, että ilmeisesti olivat TYKSissä tulkinneet ultratiedot niin ettei jättiläistä olisi tulossa ja siksi ei myöskään tarvetta pikaiseen kontrollikäyntiin. Tuo 4.12. on viikoilla 41+5 sitten... Vitsailinkin jo raskauden alussa, että kun esikoinen on syntynyt Runebergin päivänä niin tämä tulee itsenäisyyspäivänä... Liputuksen haluavat näköjään molemmat.

Turhauttaa vaan kun olin tuudittautunut siihen että asiat etenis jotenkin nyt. Tämä ärsytys on saanut ainakin aikaan suppareita nyt. Pitääkin pitää sama mieliala niin ehkä tuottaa tulosta. :LOL:

Aamulla keitin riisipuuroo. Rakastan sitä, mutta inhoon keittämistä yli kaiken joten teen ehkä kerran vuoteen. Nyt meinasin, että leivon karjalanpiirakoita ja tarttin siihen puuroo. No, söinpä tuossa lounaaksi puolet puurosta (tein vain 1 litran) joten ei ehkä kannata vääntää piirakoita siitä määrästä. Mutta olipas HYVÄÄ puuroa!

Täällä taitaa tulla jo vettä taivaalta. Märän näköistä on. :( Vieläköhän sitä ehtis pulkkamäkeen illalla.

Taneli 40+3
 
täällä siivottu koko talo eikä mitään tuntemuksia.vähän selkää niinku polttelis.tai sitten ei.nyt täytyy kipasta suihkuun ja sit kaupungille.saa nähä miten sitä pärjää.voi olla että en kerkiä edes kaupungille asti kun menee jo hermot kömpelyyden kans ja palaan takaisin.väsyttäiski niin.mutta täytyy lähtiä imetystoppeja ostamaan ettei tartte sitten vauvan kanssa heti kaupungille suunnata.toivotaan että kaupungilla tapahtuis joku kiva yllätys ja saisin ajaa suoraan sairaalaan. ;)

kuulemisiin! :)
 
Onnentoivotukset myös täältä tuoreille vauvveleille ja perheille myös :flower:

yks tyhmä kysymys teille joilla kokemusta.. jos beibi syntyessään vaikka n.4 kg ja vaiks 52 cm pitkä niin mahtuuko joku 50 cm body ja pökät tai esim teddyhaalari kotiutumisvaatteeks kaiken (potkarit jne) muun allepuettava päälle???
kääks! kun olis sellanen sulonen nallehaalari jota olin suunnitellu kotimatkalle, mutta jos pituus siis yli 50 cm niin tarkottaako ettei mitkään sen kokoiset kuteet mene, vasinkaan jos kaveri on pitkäjalkainen hoikkeliini?
näyttäisi siis että monet vauvat on yli 50 pitkiä vaikkei olekaan kovin painavia...
(tämä ihmettelyhän ei siis mitenkään johdu siitä että oltaisiin odotettu jotain tapahtuvaksi ennen la:ta joka jo huomenna - eikä oireenoiretta (paitsi tämän mamman hormoonihyppelöt, itkukohtaukset jotka saattavat muuttua hysteeriseksi hihitykseksi!)) :eek:

hei taas :wave:
 
Moikka!

Ei oo kyllä voittaja-olo täällä! Nenä aivan tukossa ja silmät muurautuneet umpeen, taitaa olla vähän tuhdimpi silmätulehdus... Kävin lääkärissä ja sain antibioottitippoja, mut kestäähän se aika kauan kun ne alkaa todella vaikuttaa.
:/

Puolilta päivin alkoi supistella ja olenkin siitä asti kellottanut näitä suppareita. Kymmenen minuutin välein tuntuvat tulevan. Mies jo hätäilee josko tarvis lähteä, mutta mä vielä haluan odotella kun ei se niin kivaa ole kun sairaalasta passitetaan takaisin kotiin.
Jos vauva nyt on päättänyt aloittaa lähtölaskennan, niin onpa kiva kun hänestä saadaan kuvia mut äiti kääntää katseensa pois kun silmät on kuin milläkin paholaisella...
No aina ei voi voittaa.

Taidanpa mennä hetkeksi lepuuttamaan sekä kroppaa että silmiä tuonne makkarin puolelle. Katsotaan kuinka käy, päästäänkö tänään itse toimintaan :wave:
Jokku
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Untuvainen:
Onnentoivotukset myös täältä tuoreille vauvveleille ja perheille myös :flower:

yks tyhmä kysymys teille joilla kokemusta.. jos beibi syntyessään vaikka n.4 kg ja vaiks 52 cm pitkä niin mahtuuko joku 50 cm body ja pökät tai esim teddyhaalari kotiutumisvaatteeks kaiken (potkarit jne) muun allepuettava päälle???
kääks! kun olis sellanen sulonen nallehaalari jota olin suunnitellu kotimatkalle, mutta jos pituus siis yli 50 cm niin tarkottaako ettei mitkään sen kokoiset kuteet mene, vasinkaan jos kaveri on pitkäjalkainen hoikkeliini?
näyttäisi siis että monet vauvat on yli 50 pitkiä vaikkei olekaan kovin painavia...
Ystäväni poika oli n.4kg ja 53cm pitkä ja hyvin mahtui 50cm vaatteet viikon ajan ainakin. Hieman oli tietenkin merkistäkin kiinni, mutta monella aika hyvän kokoisia olivat, että olivat just sopivia ensi päiviksi. :) Itsellänikin on vauvan kotiutumisvaatteiksi pakattu 50cm body ja potkuhousut, että luotetaan siihen et mahtuu. :D

 
LEP mistähän olin saanut päähäni että sä tulet Jorviin.... :p
No, harmi...

TaneliKaneli harmi kun sait ajan vasta tuolloin. Koita jaksaa sinne asti- tai tietty toivotaan että pääsisit "oma-aloitteisesti" jo ennemmin lähtemään :)
 
Teho ilmoittautuu vastentahtoisesti palstalle :(
Jorvissa siis kävin tänään vauvan painon takia ja nyt näytti, että edellisellä kerralla oli ollut mittausvirhe, koska nyt painoarvio oli sama kuin 2vk sitten eli 3800g. :whistle: Mitään ei ollut tapahtunut ja vauva on edelleen kiinnittymättä lantioon. Päänsäryn takia olin puolituntia kontrollissa, mutta paineet oli tosi hyvät. Samassa huoneessa oli toinenkin äiti ja hän kertoi eilen saaneensa tietää, että heille syntyy down-lapsi. Enpä osannut siihen mitään sanoa, jotain pahoitteluja mutisin :'( :/ Ihan kauhea tilanne varmaan, koska raskaus oli kuulemma jo viikolla 35! Eli ollaan me kaikki vain tyytyväisiä, että terveitä lapsia ollaan saatu ja saamassa. Minä ainakin pidän tänään kaikki valitukset raskauden kestossa omana tietonani :ashamed:

Joopa, joo. Eipä tämä veijari taida tulla marraskuun puolella eli mamina teekö ainakin minua varten vielä joulukuun pinon??! :wave:
Nyt taidan mennä takaisin sohvalle lepäilee...

Teho 39+6
 
Päivän ilmoittautumiskierrosta jatkan myös minä!!
Ei ole jakautumisesta vielä tietoakaan.... :(

Parin tunnin kauppakierroksella olin tuossa ja hieman alkoi tuntua painetta alhaalla.
Nyt tietenkin kotiuduttua sekin helpottaa, kuinkas muuten.

toivottavasti muilla olevat merkit ovat vihdoin paikkaansapitäviä ja pääsevätten tositoimiin.
Teho: uskon että liityn kanssasi sinne joulukuussa kirjoittaviin :D

Metalheart 40+4!!
 
Untuvainen kyseli vaatteista:
Minulla oli viimeksi kotiutumis vaatteina pojalle 3770g ja 52cm : 50cm body + potkuhousut ja haalarina englannista ostettu suloinen kevyttoppapuku 56cm mutta vastaa minusta suomen 50cm kokoista haalaria. Hyvin meidän ukko mahtui noihin kuteisiin vielä kotonakin; nuo vastasyntyneet kun ovat alkuun niin " mytyssä" ennenkuin oikenevat niin kyllä mahtuvat noihin 50 senttisiin vaikka pituutta olisikin reilut 50senttiä.

Ja kuten kuvasta näkyy ; täällä ollaan edelleen. Eilen illalla nipisti muutaman kerran reippaasti ja ajattelinkin jo että no niin.... kyllä tästä yöllä lähtö tulee mutta eikö mitä
Nukuin yön kuin tukki

Neuvolassa kaikki kunnossa ja sf- mittakin tullut sentin alaspäin joten jospa se tästä.
Soittelen huomenna aamusta äippäpolille ja kyselen koska haluavat minut nähdä...

Supistuksia odotellen

äippä-75 ja hippu rv 41+2
 
Moikka!

Jännä, paljon jaksuja siulle! Ei mee enää kauan ja odotus on ohi, saamme kaikki oman kropan takasin, olo helpottuu ihan varmasti jo senkin takia!

Pamppis, voi vitsit miten ihana tytär siulla! Tuli iha tippa linssiin ku luin siun kirjotuksen.. :heart:

NO NIIN, VETÄSIN AUTON KEVYESTI PENKKAAN TÄNÄÄ! oli niin saakelin liukasta ettei oo tosikaan! Onneks oli pari ihmistä siin vieressä, ja tulivat sit auttamaan!! Ei siis pahasti menny, ihan hiljasessa vaudissa, mut se liukkauskin teki sit sen etten omin avuin päässy siitä enää liikkeelle..... :snotty:

Äippäpolilla käyty, tulipa hyvä mieli, vaikka jouduin siel oottelee taas mukavat tovit..:)
Paikat auki 2,5cm, kaulaa jäljellä 2cm, mut on pehmeä, vauva on tosi alhaalle painunut.. :D jeee!! jos tässä ei sittekä tarviis mennä joulukuun puolelle, huolestuttaa se lapsilisän saaminen;) :D
Vaavin painoarvio oli tällähetkellä 3,6kg. Hänel on kuulema muut mitat pienempiä, mut sit vatsanympärys isompi, et vähä pullukka:D:D Kaikki kunnossa, sisätutkimuksen aikana sano et synnytys voi käynnistyä ihan millo vaan, et on paikat nii valmiit, ja sit sanoi et ton tutkimuksen jälkee voi olla et jo seuraavana yönä 'pääsee' takas tonne=)
No, ei kannata liikoja toivoa. Tulee jos tulee=) jonkin verran on supistellu sen jälkee täs päivän mittaa muttei kipeitä, vähä nipistelee vaan.
Antoi vielä ajan 41+3 ja sanoi et ei kyllä usko et tarvii tulla sit enää, mut et se ois sit käynnistys-arvio; eli tartteeko käynnistää sit vai ei... sen näkee sit.

Harmi Teho, ettet viel päässy sisälle..

Samir se on vissii sit lähteny, jes!! Tapahtuu ees jollain jotakin!!!
 
mamina :LOL: Menitkö sinne penkkaan niinku hidastetussa leffassa? :LOL: :$ ANteeks...että nauran. Tuli vaan sellanen mielikuva just et sillee oikein hitaasti ku hidastetussa lähtee auto menee...

Miks kaikkia tutkitaan sisältäpäin niin usein??? Mä oon viimeksi saanu tietoa kohdunkaulasta viikolla 36.

No hitsi, nyt onki jo pimeetä. just tultiin ulkoota ja oli viel valosaa. Äkkiä tuolla pimenee...hitsiläinen. Muksut tossa maalaa vesiväreillä. Ovatpahan hetken tyytyväisiä ja paikoillaan. Saa mamma tässä rauhassa lueskella uutisia ja kirjotella tänne ;)
 
Jännä, just sellai:D:D Olin just kääntymässä yhelle tielle, ja sit meni se mutka vaa pitkäks:D auto ei halunnut kääntyä.. ei jatkanu suoraan, eikä menny sinne oikeeseen suuntaan, vaan siihen välikköön penkkaan:D:D nauratti se miutakin, onneks ei sattunu mitää autolle eikä kellee muullekaan:D

Niin ja tosta tarkkailusta, mie käyn siks kun piikitän sitä verenohennuslääkettä, niin kuulun ns.riskiraskauksien ryhmään. Siksi tarkkailevat useemmin et kaikki on kunnossa. Vaikkei siihen nyt oikeestaa ois aihetta, kun on vissiin tutkittu ettei tolla lääkkeelläkää oo sikiöön mitään vaikutusta.
 
Tuntuu tosiaan, että monella on kaikenlaisia kontrolleja. Mullakin ollut viimeks lääkäri viikolla 36, sen jälkeen ei mitään tietoa, onko edistystä mihinkään suuntaan tullut. Vaikka aamulla vakuuttelin, että yritän unohtaa koko jutun, kyllä tässä vaan on niin korkeet odotukset päällä jatkuvasti, ei sille vaan mitään voi. Telkkarista jos nään synnytyksestä jotain, tulee heti itku. Ja välillä jo tuntuu, etten varmaan raskaana ookaan, kun niin hyvä vointi vielä yleisesti, ellei beibi vedä rallia. Mutta helpottaa tietää, ettei ole ainoa, jolla menee yliajalle.

metsäapila ja myy 40+4
 

Yhteistyössä