*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

täällä on taas hanoja vähän aukastu.pää ei vaan yksinkertaisesti kestä enään.pelottaa kun tätä voi olla vielä parikin viikkoa edessä. :'( kaikki tuntuu vaan niin hankalalta.ja kun yöllä ei saa nukuttua kunnolla ja vaikka päivällä sitten nukkuukin niin ei se korvaa yöunia niin sitten on väsymystä kans.ja siihen päälle nuo kyselyt että eikö teille pitäs jo syntyä ku marraskuuki on ohi kohta.no mielellään tämän täältä ottais mutta ei voi oikeen ite vaikuttaa siihen. :kieh:

voimia kaikille muille! :)
 
suklaapahkina ja muut lopun ajan tuskaiset. Tätä tää raskaus just inhottavimmillaan on! Esikoisesta mie muistan että teki miel jo huutaa kaikille vaan et "jooooo! mie tiien tää tulee ulos kun on sen aika, mut miun aika on nyt täynnä!!! aatteleeko kukaan miuta!?!!!"
Mut annas olla, kun menee pari vuotta (tai vähemmän) syntymästä, niin johan alkaa vauvakuume hiipiä kroppaan!

Jahhas, palailen.. esikoinen alotti itkunsa..
 
Muua, onneks ei sattunut synnytys käynnistymään just kun oven kanssa sai temppuilla!!

Vaihdoin Maximilliannan kanssa muutaman sanasen yv:llä, ja hän kertoi heidän saaneen identtiset kaksostytöt raskausviikolla 38 eli 7.11. =) Onnea Maximilliannalle ja koko perheelle tuplaonnesta:) :flower:

Enkuli, kuulostaapa "ihanalle" serkun kommentit.. ja jokseenkin tutulle tuo että miehen pitäs saada nukkua pitkään!!

Kukaan ei koskaa ainakaa mein perheessä anna miun nukkuu pitkään, en oo koko kahen vuoden (esikko nyt 2v) aikana saanut jäädä jatkamaan unia kun muut ovat heränneet..! Enkä oo mitenkää katkera... :kieh: :headwall:

Nasuli85, meil pitää kans toi esikoinen huolen siitä että tekemistä riittää, oikeesti, kaipaan sitä kun odotin häntä, kun sai vaan olla, ja teki jotai pikkujuttuja jos teki.. Laahustin vaikka kokopäivän yöpaidassa jos siltä tuntu. :LOL:
riittäähän täällä kotona nyt muutenki kaikkea tekemistä, tiskausta jne.. aina on joku paikka levällää.

Jännä, viel tost nukkumisesta, et mie en tosiaa saa nukkuu edes äitienpäivänä tai synttärinä!!! :kieh:

Nyt mie sidon tietämättömään ne supistukset kiinni!! Niin tiukasti, et toivon, ettei siun tarvi huomenna enää olla aamuhuudossa paikalla :D :D
Samirillekin lähettelen muutaman, tsemppiä molemmille!!
Älkää nyt hitossa menkö suihkuun jos suppareita tulee:D mikä siin onki et moni on sanonu et ne laantuu siel?! rentouttaa liikaa??

Mein pinossa ei poksumista kuulu, onko nyt näin et alkukuun pinossa melkee kaikki sai "ajoissa" vauvansa, ja meil sit toisinpäin?!

oolrait, mie palailen aamulla nimenhuudon kera:D ja sit suunnistan äippäpolille!
Onnea Teholle, etteivät päästäis siuta enää kotiin reissultasi!!

mamina 39+3
 
MAMINA-ei tainnu sun sitomiset auttaa kun tääl oon..kiitos kumminkin kovasti...
nyt rupee kyl toivo hiipuu ja päivät loppuu...keskiviikkona se yliaikas kontrolli ja voi luoja vaikka mä toivon välttyväni käynnistykseltä ni mä toivon et ne vois ees sillon jo käynnistää,,,,
noh kai se on mentävä tonne sohvalle ja toivottava ihmettä!!

siis on tässä mulla ennen aikainen ja pieni ja siro lapsi sitten varmasti!!! :headwall: rv 41+4!!!! :headwall:
 
Huomenta,

ilmottaudun vaan! Eli täällä ollaan.. Yön aikana muutaman kerran heränneenä, milloin syynä pisuhtä, milloin lastenhuoneseen soimaan viritetyt herätyskellot! :kieh:

Tälle päivälle ei ole suunnitelmissa mitään erikoista. Tuota lunta jos ulkona käy ihmettelemässä, niin eiköhän sitä siinäkin ole ohjelmaa!
 
huoh...

voiko paremmin oloa kuvailla?yön saldo = yksi kivuton harkkasupistus.että näin tämä vauva ulos tulee.

mulla kun tulee nuita kivuttomia supistuksia niin tuntuu että painun kokonaan kasaan, että en niinku saa henkeä ollenkaan.alkaa ahistamaan hirveesti.kipeitten kans ei oo tuota.onko kenellläkään samaa?

tänään onneks on muutakin tekemistä kuin olla koneella ja siivota.nyt aluks kömmin vähäks aikaa nukkumaan ja sit siivoon ja sen jälkeen lähen käymää kaupungilla.piti pyytää kaveri mukaan että jos sattuu jotakin niin on joku tuttu siinä.saa nähä kui ihmiset tuijottaa kun mahani kans ähkyn, puhkun ja lyllerrän menemään siellä. :whistle:

nyt sinne sänkyyn.

s ja p 40+2
 
Jännä ilmoittautuu myös aamun nimenhuutoon! |O Mä oon nukkunu yöni tosi hyvin. Kerran vissiin kävin veskissä.Eli ei auttanu eiliset pupuilut yhtään. Pitäis tyttö viedä kerhoon ja itte jaksaa päivällä käydä tuolla neuvolassa pojan kanssa. Pääsis edes joskus yksin siellä käymään. Sais ihan rauhassa siellä istuu ettei tarvis vahtii poikaa kokoajan. Saas nähä mahtuuko kaupungissa ees ajelee ku eilen oli kadut ihan tukossa lumesta.

Jännä & Vaavi 39+5
 
Kotona viellä :whistle:
Ennen nukahtamista tuli viellä yx törkeen kipee supistus mut sit ne rauhottu. Puol neljän aikaa heräsin ekan kerran vessaa ja tokan kerran vissii vähän sen jälkee. Silloin tuli muutama pieni suppari. Nyt oon ollu n.20min hereillä ja näit suppareita puskee iiiiihan kiitettävästi. Toi meiän ekaluokkalainen on vähän ihmeissää ku mä puuskutan täällä naama irveessä, kävi tossa jo kysymässä et sattuuko sua mahaa :D :heart:
Kauratyynyä täällä yritän halailla....
Nyt täytyy mennä herättää ukko, se saa mennä viemää tänää ton kuopuksen tarhalle,mä en pysty.
Palaillaa :wave:
 
Näyttäis siltä että samir05 piakkoin pääsis tositoimiin!!! Kateellisena täällä totean. Mulla alkaa olla niin kova paine tuol alapääs et voi kyllä tulla ulos, kun kaikki tutnuu niin hiton vaikeelta. Autoonkaan ei pääse istumaan hitto ilma kamalaa äherrystä ja puuskutusta. Saatikka sieltä ulos! Jaahas, nyt pukemaan ja sit tytölleki pitäis saada jonkilaista kolttua päälle ja sit putsaamaan autoa...Jee. Voi luoja, tältäki olis säästyny jos yöllä olis päässy synnyttämään :kieh:
 
Huomenta mammelit!!
Täällä ollaan edelleen,eikä ihmeempiä oo tapahtunut.
Oltiin eilen koko porukan voimin taas pihalla riehumassa lumessa,tää mamma taas kaatuili joten mies jo sanoi että jos sä vaan pysyt nyt sisällä :LOL:
Ja kun meinasin että olisin käyny tänää putsaamassa ton autopaikan valmiiks ukkelin autolle..mutta tosiaan tuolla lumen alla on niitä petollisia liukkaita kohtia :|
Ehkäpä mä sitten oon sisällä ja kipasen kaverin kanssa kaupoille tänään jossain vaiheessa.

Joo eli ei suihkuun jos supistelee :D mä harrastin heilumista tossa sohvan reunalla la iltana/yönä kun halusin katsella Kummisetä II loppuun saakka,muuten ois supparit sattuneet niin pirusti...ja sain miehenkin jopa heiluttelemaan lakanoita tossa aamu 5 aikaan :wave: eli mä oon ollut pirun virkeällä päällä,tosiaan en muista koska viimeiks olisin nukkunut näin hyvin yöni!!nukahdin illalla nopeesti 22 aikaan ja heräsin aamulla sillon 5 maissa ilman yhtään vessa käyntiä.

samir05 saattaapi tosiaan olla seuraava,peukkuja sinne!!

mutta nyt Sairaalan uusinnan pariin..


mamskeli ja kössi 39+4
 
Huomenta!

Voi että; LEP on äippäpolilla tänään ja Samirin tilanne vaikuttaa lupaavalta!! Olin vähän toivonut että pääsisin itsekin Jorvin suunnalle, mutta ei... Yö on nukuttu niin hyvin ettei taas hetkeen ole sellaista nähty. Illalla oli taas tutut kipuiskut kohdunsuulla, mutta eipä nekään kalvoja puhkonut tai aiheuttanut suppareita.

No, ajattelin tänään ottaa itseäni niskasta kiinni- voisin pestä pyykkiä, käydä kaupoissa (joulukortit ja merkit, nahkahanskat - edelliset tiputin pihalle ja vesisade teki tehtävänsä- , alet dressmannissa..)

Eilinen meni niiiin suuressa itsesäälissä ettei tosikaan. Sain hirveen itkukohtauksen keskipäivällä neuvolan jälkeen ja koko illan oli silmät ihan kipeet. Tosi epäsosiaalinen olo, itsekin välttelen tiettyjä tahoja. Kyselyjen lisäksi nämä säälivät katseet ja puheet on tosi inhottava juttu. :(

Kylläpä nämä miehet taas kunnostautuu... :headwall:
Meillä onneksi ei vielä ole valitettu unien puutteesta, mutta meillä onkin esikoinen vasta masussa. Lähinnä mies välillä säihkähtää jos lähden steppailemaan yöllä sängystä- aistit varmaan lähtövalmiina laitokselle :D

Neuvolatäti sanoi eilen että oli työmatkalla kaatunut kahdesti, kun oli niin kamala keli. Mä menin neuvolaan taksilla koska mies ja äiti puoliksi pakotti. Matka on kiva kävellä jos keli on ok, julkiset meiltä menee sinne tosi huonosti- tai siis ei ollenkaan..

Veijari 40+5

äippäpoli vasta perjantaina :kieh:

muoks

niin ja miten tuo Tietämätön- toivottavasti pääset jo synnärille!!!! :hug:
 
Täällä ollaan :wave:

Tsemppiä Samirille, toivottavasti pääsit jo tositoimiin :)

Minä lähden tästä pikkuhiljaa lyllertämään neuvolaan :) Ei tosiaankaan kiinnostaisi yhtään lähteä, kun tietää ettei siellä mitään uutta tule kuitenkaan esiin :eek: Ei meilläkään neuvolassa saa mitään tietoa kohdunsuun tilanteesta tms. pelkästään lääkärikäynnillä, joten kaikinpuolin turhia käyntejä nämä loppuajan viikottaiset tarkastukset :kieh:
 
Supistuksia sataa edelleee n.5-15min. välein. Soitin meiän äitille ja pyysin sitä tulemaa tänne. Onnex lapset ei oo kotona, pillahdin meinaa äsken itkuu ku sattu niin s**tanasti.
Kunhan se meiän äiti saapuu ni varmaan häippäsen, jos ei oo siis pakko ennen sitä :LOL:
 
Mä itkee tihrutin tänää ku putsasin autoa... En kertakaikkiaan ylettyny putsaa kunnolla sitä ja lumi oli jo sellast vetistä p*skaa et rupes ketuttaa. Sitte piti viel edes takas veivaa ulos ja sisään autoon ku ei pyyhkijät meinannu eka pyyhkiä kunnolla sen painavan lumen takia. Sit sain tarpeekseni ja rupesin itkee. Muksut kysy et miksi mä itken, niin mä totesin niille että en jaksa enää tätä mahaa. Ihan kun ne ymmärtäis...Olivat onneks hiljaa sen jälkeen eikä tullu jatkokysymyksiä. Kohta pitäis taas lähtee autolla liikenteeseen, kun on se prkleen neuvola. Sit hakee tyttö kerhosta ja blaah...MÄ EN JAKSA ENÄÄ TÄTÄ! Kotiki on ku pyörremyrskyn jäljiltä, mut ei kiinnosta tehä mitään. Ukkokaan ei saa remonttia eteenpäin sitte yhtään. Aina jotain.... |O |O |O
 
No ei kellää oo aikaa tulla vahtimaan. Ärsyttää muutenki ku joutuu aina mun sukulaisia ahdistella ku tarvitaan lapsenvahtia. Ukon aukulaiset piiloutuu aina kiireen taakse. Laitoin just muumit pojalle päälle et saan vähä olla rauhassa ennen ku pitää taas lähtee. Lähtö onki jo 10 minsan päästä... Mä näytän ihan haamulta, paitsi et silmtät on ihan punaset. (itkusta)Ei jaksa välittää ees ulkonäöstä enää. Totesin aamullaki et yhdetkää äitiyshousut ei mee enää kunnolla päälle. Kaikki valuu ales, ku ei mee kunnolla mahan päälle. Että seki vielä.
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Veijari:
Huomenta!

Voi että; LEP on äippäpolilla tänään ja Samirin tilanne vaikuttaa lupaavalta!!
Ehei! En mä tänään oo vielä äippäpolilla, vaan neuvolassa käväisin ja perjantaina äippäpolilla käynti tarkistuksissa. :D Eli täällä siis ollaan vielä nimenhuudossa paikalla. :wave:

Ja edelleenkään ei supistuksen supistusta ole tarvinnut kokea tässä. Eilen saunottiin ja seksiäkin kokeiltiin pitkästä aikaa, mutta ei mitään vaikutusta. Nukutti vaan hyvin. :LOL:

Neuvolassakin tuli käytyä aamusta siis ja sielläkään ei mitään kummaisia. Painoa oli tullut +840g/vko! :kieh: Paineet taas yllättäen koholla siellä mitattuna, eli alapainekkin huiteli taas yli sadan, kun kotona mitattuna voi parhaillaan olla lähes 80. :whistle: Vauva ei ole edes laskeutunut vaan villinä vaan heilui ympäriinsä. Eli kaikki oli entisellään siellä käynnillä.

Perjantaina tosiaan olisi se äippäpolilla käynti paineiden takia ja tietäähän sen jo nyt, että koholla ne siell mitattaessa taas kerran ovat! |O Ja ahistaa jo valmiiksi se, että ne varmasti taas meinaa vaan osastolle yöksi jättää. Ja sitten kuitenkin on pissa puhdas ja verikokeet, sekä paineet laskee heti ja seuraavana päivänä kotiin. Itku meinaa jo nyt tulla ahistuksesta osastoa kohtaan. Meinaan kyllä sanoa, että en halua jäädä ellei sitten jo käynnistetä. Hitto joka kerta saa maksaa yli 60? siellä olemisesta, eikä mitään edes ole ja saa kaupan päälle vielä ahistavan olon. Nyt varmaan jo alkaa paineet nousta, kun pelottaa ja ahistaa se, että joutuisi taas yönsä osastolla viettää muuten vaan. Selkä ja lantio aina kiittää niistä sairaalanpatjoista, kun viikko menee kivusta toipuen. :kieh:

LEP ja napero rv39+3
 
Tääl oon mäki,ei siitte taaskaan mitään merkkejä! Grrrrrrrrrrrrr.......... :kieh: :kieh:
No,jospa sitä pukis ittensä ja tytön talvitamineisiin ja suuntais hankeen hetkeks.
Ei si muuta...
Samirille tsemppejä!!
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Veijari:
lep ei voi olla tosi- perjantaina mäkin sinne samaiselle polille tulossa- Jorvi, eiks niin? Monelta? Mulla aika klo 9. treffataankohan :wave: =)
En mä ihan Jorviin asti taida tulla. :D KYSissä olen minä käynyt ja siellä synnytänkin. Eli hieman välimatkaa. :whistle: Oiskin ollut siellä, niin ois voinut treffata ja saada uusia tuttavuuksia. :)
 
LEP:Mullakin oli alapaine viimeiks 100,sitten 101 ja lääkärin jälkeen 104 :LOL:
Lääkäri totesi että ihan selvää loppu ajan stressiä,ja kun paine on tasaisesti noussu eikä yllättäen hypännyt.Kotona kun mittaan niin lukemat on olleet 72-88 ;)
Neuvolassa täti pitää 90 rajana,lääkäri taas 100 rajana.Ota siitä nyt ite sitte jotain selkoa..
Ja mua ahdistaa/kyrsii se neuvolan täti jo valmiiks joten seki lisää paineta

Tää mamma lähtee nyt kaupoille huitelee,vois samalla syödä vaikka jossain ;)

Täällä kanssa neuvola käynnit on tässä lopussa aika turhia,kuunnellaan sydän äänet,katotaan pissa,paineet ja paino..lääkäri vaan kurkkaa alapään tilanteen.
Kattelin just tossa että hyvin nous paino viime kerrasta sen n.1,5kg verran kun viikonloppuna vedin tosi tulisia ruokia,jos vaikka vauvaa alkais ahdistaa mamman sapuskat ja tulis ulos.Eihän siitä muuta seurannut kun pirunmoista turvotusta..jee-e.
 
Mulla tuntuu kuin lapsi punkisi jo kanavissa.. Lapsi on ollut laskeutuneena ( vai ankkuroituneena? ) jo n.3vk. En noista termeistä ole ihan varma. Mutta siitä olen että lapsi olisi valmis tulemaan maailmaan..
Kokeilimme sen pitkän lenkin ( lauantaina 13km ), saunan sunnuntaina( kovat löylyt ) ja seksi eilen ihan loppuun asti...
Mikään ei tunnu auttavan. Seksi tosin teki niin rammaksi mut hetkeksi aikaa että au auh .. :D
Ei jäänyt silti traumoja !
39+2

Niin ja verenpaine noussu reilusti : 127 ja jotain.. ( norm. ollut 105 yläpaine)
Mun viikon painonnousu n. vajaa 800 g
Nyt mun koko raskautumisoperaation painonnousu +21kiloa
vatsamitta 34
painoarvio lapselle sellainen 3500 ja risat...
 
samirille tsempit...huh..onneks mulla jo takana tuo tuska :whistle:

niinhän se taitaa olla, niinkun totesitte..alkukuun pinolaiset sai ajoissa vauvansa..ei tainnut monikaan mennä yli lasketun..täällä taas vauvat viihtyvät masussa..

suppareita kaikille!!!!

tietämätön..kokeilepa heittää kyyneleitä lääkärille yliaika kontrollissa..niin minäkin tein, kun esikoinen meni yli..ja käynnistykseen sain jäädä..
 
Viimeyön supistusten saldo: nolla.

Pentu masussa pyöri, hyöri ja potki kyllä niin, että kelloo kattelin vielä vähä jälkeen kaksi. Esikoinen päätti, että aamu alkoi 5.30. Käytiin puolentoistatunnin tahtojen taistelu ja viimein poikanen nukahti uudestaan aamu seittemältä ja nukuttiin se puoltoisttuntii.

Äitee kyseli tuossa aamusella, meinataanko olla torstaihin vai kuin pitkään luonaan. Tuumasin, etten tiedä... Motivaatiota kotiinpaluulle ei ole. Mieskin soitteli ja kertoi, ettei taaskaan ole oikein nukkunut yöllä. Ei nostattanut yhtään motivaatiota moinen. **ttu minä lähe sinne kuuntelemaan aamukiukkuja siitä kun joku ei saa nukuttua. En kiukuttele minäkään ääneen, vaikka mulla kai olisi aihetta moiseen.

Tässä jo kuun vaihtumista oottelee, kun ei näytä mitään radikaalia tapahtuvan. Nähtävästi mennään taas ihan huolella yliajalle...

enkuli ja pikkukakkonen tasan 40..
 

Yhteistyössä