*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

mamina Täällä veikkaisin/toivoisin jakautumispäiväksi 17.11... Alunperin ajattelin, että isän synttärilahjaksi sais tulla eli 15.11, mutta kun menin nyt sopimaan nuo partylite-kutsut sinne 16.11, niin josko vielä sen päivän pysyisi kasassa.. :) Laskettu aikahan on vasta 28.11, mutta poika kun tuntuu olevan kanssa isokokonen, niin vois tulla sen 11pv ennen laskettua ihan hyvin.. :)

Saimpas olohuoneen siivoiltua.. nyt vois ottaa projektiksi ulkoilulenkin koiran kanssa.. ja sitten päiväunoset :)

Mecu&Möhö 35+4
 
voi ihanaa ja onnea pinkuvinkulle pienestä ihmisestä!..täällä käyty taas neuvolassa ja toksemia tuloksia taas ootellessa..valkuaiset taas kahella plussalla ja olo kuin oksennustautisella..kenkkua,eikä auta muu kuin lepäillä..pienellä vointi onneksi hyvä..päivänjatkoja kaikki!

 
ONNEA PINKUVINKULLE PRINSSISTÄ !!

Kävin aamulla lääkärineuvolassa, kaikkia ihan ok. Lekuri veikkas syntymäpainoksi jotain vähän alle neljää kiloa. Sisätutkimuksta sen verran että sanoi vauvan pään tuntuvan jo hyvin sormenpäissä eli alhaalla on (ja minä kun olen koko ajan ajatellut ettei se vielä ole laskeutunut, vaan on kovastikin korkealla :ashamed: ). Kohdunsuu on pehmennyt. Kehoitti menemään sairaalaan melko nopsaan kun supistukset alkaa, ettei tarvitse isännän ryhtyä kotona kätilöksi...

Lähdin siitä sitten hyvillä mielin ruokakauppaan ja matkalla mietin että onpa se kummallista kun aina noiden gynekologisten tutkimusten jälkeen tuntuu kuin alapäästä jotain vuotaisi...
Kotona paria tuntia myöhemmin kävin vessassa ja housut ei suinkaan olleet valkovuotoiset vaan veriset!! Soitin pikaisesti neuvolaan ja sain ohjeeksi mennä polille jos vielä kirkasta verta tulee.
Ei se lääkäri mun mielestä ollut mitenkään kovakourainen, mutta näköjään helposti nuo suonet alkaa jo vuotaa. No nyt ei onneksi ole ainakaan enempää sitä verta tullut, rauhallisesti pitää vaan olla. Toivottavasti selvisin pelkällä säikähdyksellä.

Aamulla kun vein lapsia päiväkotiin, tuli siellä juttua että nyt on kovasti liikkeellä sitä enterorokkoa. Ei kuulemma ko päiväkodissa ainakaan vielä ole kellään, mutta läheisessä pk:ssa on ihan epidemiaksi asti.. Sainpa taas yhden murheen niskaani, kun kauhulla ajattelin koko perheelle sitä rokkoa ja mulle siihen samaan kasaan vielä synnytys
:/

Syntymäaikaa jos veikkaisin, niin uskoisin että samoilla linjoilla mennään kun kahdessa aikaisemmassa eli viikko etuajassa. Päivämääränä siis 15.11.


Mamina
Käypä katsastamassa lastentarvikeliikkeestä niitä Anitan imetysliivejä, jollei noi Gariwellit sopineet. Mulla on Anitan liivit entuudestaan ja ne ovat olleet hyviä ja kestäneet toistuvan 60 asteisen pesun todella hyvin. Voipi niita jostain nettipuodistakin saada, en ole koittanut googlettaa.

Nyt täytyy kipaista tuonne sateeseen hakemaan meidän vauhtikaksikkoa hoidosta.
Hyviä vointeja kaikille!!
Jokku
 
No enpäs ole vielä miettinyt yhtään tuota vauvan syntymäpäivää, toivottavasti se ei ole kovin pian :) Oliskohan 1.12. sitten hyvä päivä synnyttää?

Tuskin tämä neiti ainakaan aikaisemmin täältä tulee, kun vieläkä ei mitään merkkejä ole ilmassa ja viime viikon neuvolassakin lääkäri sanoi että vauva on tosi ylhäällä eikä kohdunkaula ole yhtään lyhentynyt tai pehmentynyt.

Mies kyllä tänään tökki mun masua ja huuteli vauvalle että tuleppas jo sieltä :LOL: Minä kyllä totesin siihen, että älä hitossa yllytä neitiä vielä syntymään, minä haluan rauhassa viettää lomapäiviä ennen synnytystä :D

Outoa tämä äitiyslomaan ja uuteen elämäntilanteeseen sopeutuminen... Just tänään ajattelin, että vieläkään en oikein ole sisäistänyt sitä, että mun ei tarvitse reiluun vuoteen mennä töihin :whistle: Kaipa tilanne on sitten vauvan syntymän jälkeen toinen, kun päiviin tulee tietty rutiini, nythän tässä vaan "lomaillaan" ja otetaan rennosti :D
 

Piti munki pari kertaa lukea että oliko tää meiän pino :D

Paljon onnea pinon ensimmäiselle vauvaantuneelle :flower:

Mäki heitän oman veikkauksen päivästä....24.11 kuulostais hyvältä,tai se sopis meiän äitinki aikatauluu :LOL: et silloin ois paree syntyä :whistle: Toinen vaihtoehto ois 28pvä koska esikoinen on synt.29pvä ja kuopus 27pvä ni se putois kivasti tohon välii :D mut en uskalla sitä päivää veikkaa ku äiti on silloin töissä :LOL:
 
Olen ollut sairaalassa prenalla seurannassa torstai-illasta lähtien korkeiden istukan virtauksien ja vauvan pienuuden takia. Lapsille saimme järjestettyä hoitopaikan, kun mies on töissä. Lapset on sopeutuneet hyvin tilanteeseen ja ovat käyneet katsomassa mua sairaalassa, pienempi vaan ei oikein viihdy huoneessa ja onhan se ymmärrettävää. Haluaa aina pian pois. Olemme sitten olleet kanttiinissa.

Vaavi on vilkasliikkeinen ja sydänäänikäyrät hyvät. Virtaukset välillä korkeat ja välillä normaalit. Syytä ei tiedetä. Vauvan vartalo on hoikka muuhun kroppaan nähden. Vaikea mittailla tarkasti, kun vaihtaa jatkuvasti vielä asentoa. Joka päivä eri asennossa. Tänään taas raivotarjonnassa. :)

Painoarvio vauvalla on alle 2 kg, pienikokoinen on. Istukassa ehkä jonkinasteista vajaatoimintaa, seuranta tarkkaa. Päivittäin otetaan käyrät pari kertaa ja ultrataan virtaukset.

Mies on pärjännyt hyvin kotona lasten kanssa, vaikka ei ole juuri koti-isänä ollut. Anoppi on ollut auttelemassa viikonloppuisin, siivosi ja laittoi nytkin viikonloppuna ruokaa ja oli yötä meillä. :heart:

Lapset ovat olleet tänään toista kertaa hoidossa ja siellä on Neealla kaverina toinen 2-vuotias tyttö. Niin hyvin lapset viihtyneet, etteivät meinanneet malttaa kotia lähteä. Saavat myös muuta mietittävää, kun ovat hoidossa.

Ikävähän mulla on lapsia ja miestä, mutta tilanteeseen täytyy vain nyt sopeutua ja ajatella vauvan parasta. Antavat vaavin vielä kasvaa, ellei tule mitään hätätilannetta, joka aiheuttaa sen että sitten synnyttämään tavalla tai toisella. :heart:

Tilapäinen hoitopaikka lapsille järjestyi heti kun tänne jäin.

Käytössäni on tietokone sairaalassa ja yritän aina käydä välillä kertomassa kuulumisia. Ehkä enemmän odottajissa +35 vuotta. Sieltä voitte käydä lukemassa kuulumisia. En viitsi samaa laittaa joka osioon.

Enkä aina muista enkä kerkeä tarkistaa, mitä olen jo kertonut. Antakaa anteeksi! :ashamed:

Pian onkin ruokailun aika, oikein mukavaa illanjatkoa teille! :heart: Neeanäiti ja Pikkiriikkinen prinsessa rv 36+0 :wave:
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
LEP, eiks siula sit epäillä raskausmyrkytystä jos on turvotusta noin paljon ja paineet koholla, sekä pissassa jotain??
Ei vielä ainakaan. Pitää kuulemma nyt vaan tarkkailla ettei kotona alapaine nouse jatkuvaan yli sadan. Mutta jos alkaa vaan nousemaan, niin sit sairaalaan. Tai pääkipu tulee, niin ettei lähde panadolilla yms. Mulla kun nämä paineet jo nyt useita viikkoja seilanneet. :whistle: Ensi viikolla miettii lääkäri taas, että mitä tekisi jos ei lääkkeet vaan auta. Turvotusta kanssa seurattava, että jos alkaa lisimään niin ottaa yhteyttä.
 
ONNITTELUT PINKUVINKULLE PIENEN PIENESTÄ PRINSSISTÄ!!!!

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Täällä kärvistellään unettomuuden kanssa, kun esim. menin eilen illalla n. klo 23 nukkumaan....heräsin klo 01 pissalle ja seuraavan kerran 04 ja valvoin varmaan sinne 05.15 ja sitten alkoi meidän pieni Ukko itkemään masuvaivaa noin klo 06 ja itki varmaan 15 min. välein ja heräsi surkeasti itkien 07.10....sai Zithromax 10ml kerta-annoksena korvatulehdukseen ja oli varmaan kerralla masulle liian iso annos niin kovasti varmaan masua kipristeli yöllä....

Täytyy alkaa miettimään korvien putkitusta jos tulee vielä 1-2 tulehdusta niin saa korvan ilmastoinnin kuntoon jos ei sitten enää tulisi enempää tulehduksia....olen itse ollut korvalapsi ja sairastanut varmaan 300 korvatulehdusta elämäni aikana :eek:

Kisse ja Hipsukka 36+5 :heart:
 
LEP
Kylläpäs iski keittiön siivouksen jälkeen armoton menkkamainen kipu taas alamasuun ja -selkään! |O Vieläkin meinaa selkää alkaa uudestaan ja uudestaan särkemään. Puuuuh!! Piti vielä alkaa tässä imuroimaan asuntoa, mutta pakko jättää väliin tällä kertaa.
 
Pinkuvinkulle isot onnittelut myös täältä!
Tässä jo muutaman päivän pitany tarkasti kattoo että joko pino on korkattu.. Tuntupa huisilta huomata että meidänki aika se vaan koittaa. Noo mulla kyllä neuvolatäti meinas että jos nyt sen pari viikkoa vielä pysyis vauva masussa, että saatais nuo täydet viikot täyteen. Sitten ei tarvis olla enää niin varovainen. Kun noita supistelujaki kuitenki välillä pukkaa.. No onpa tos kyllä nytki tullu puuhattua, kun oon vauvaa varten siivonnu ja laittanu.. ja neljä käsityötäki kesken ja.. ei kyllä tarvis vähään aikaan vielä syntyä ku kaikki tuntuu olevan vaihees. :LOL: Tänäänkää mitää saanu tehtyä. :ashamed:

Joo ja oon koko ajan muistanu sanoo et koska voi syntyä, että voihan olla että menee pari viikkoa yli ja oon aika varma et vielä menee loppuen lopux yli, eli joulukuun puolelle.. päivää en oo sen kummemmin miettiny, ajatellu vain että kunhan joulux olis kotona.. :D
 
Mulla alkaa olla pikkuhiljaa tunne, että viimistään 10.11 tuo pieni on ulkona tässä maailmassa...

Mul ois hirmu hinku löytää tuolle tulevalle pienelle tonttupuku! Oiskohan kukaan mahtanu mistään kaupasta vielä moisia bongata? Semmosta aikas vastasyntyneen kokoa pitäs olla... :whistle:
 
Jakautumisgalluppi Itse arvioin, että mä poksahdan 27.11. eli samana päivänä kuin mieheni. Minusta se olisi hyvä syntymäpäivälahja :LOL:

Tulin pari tuntia sitten mammajumpasta ja nyt olo on tosi raukea. Vielä voin syödä ja juoda 1,5t ja sit alkaa paasto. Täytyy toivoa, ettei ihan hirveä jano iske yöllä. Olen nimittäin tottunut juomaan joka yö melkein lasillisen vettä samalla, kun käyn vessassa. :$
 
Moi,

enkuli, tonttupuvuista.. En ole vielä tänä vuonna kaupoissa niitä bongannut (tosin en ole pariin viikkoon missään käynytkään), mutta ainakin aiempina vuosina on KappAhlissa ollut vajaalla parilla kympillä sellasia tarjolla, pariakin eri mallia.

Ja elloksella näyttää myös olevan: http://www.ellos.fi/ListPage/Category.aspx?CategoryId=11346 , siis jos tilata haluat.

Tuli muutes just mieleen, että täytys varmaan rintapumppu hommata! Viimeeks oli kaverilta lainassa ja se oli oikeesti käytössä! Jostain putkahti asia vaan tänään päähäni ja vähän jo valikoimia netistä tutkailinkin. Mut hitto noita hintoja! Miulle olis riittänyt ihan semmonen manuaalimalli (mikä Ainulla oli muutamia vuosia sitten, ja itseasiassa millanen meillä oli sairaalassakin viimeeksi tarjolla)! Täytyy vielä vilkasta market-tarjonnat kun ens kerran semmosissa vierailee..

 
:flower:

On se hienoa...

Mäkin olen ihmetellyt tässä sitä (kuten joku muukin aiemmin) että kun masu tuntuu toimivan niin hyvin.. Ummetuksesta koko raskauden ajan kärsineenä nyt olen käynyt "asialla" kerran pari päivässä- se on siis tosi paljon mulle. Enpä osaa kuitenkaan sanoa, että tulisiko vielä, tai milloin, mutta toivoa saattaa... Toive vauvan syntymälle olisi 15.11, koska tuo päivä on meidän vuosipäivä miehen kanssa ja mun vanhempien hääpäivä :heart: . Mutta pitää muistaa että nyt puhutaan Veijarista, eli piruuttaan menee joulukuulle... Kahtellaan....

Eilen tuli oikein kipeitä liikkeitä (ainakin niitä oletan olleen) kohdunsuulle ja mitä ihmettä: peräaukon tuntumaan :eek: . Onko muilla ollut tätä? Miten ulottuvainen tuon pienen tarvitsee oikein olla...? :LOL:

No, painun tästä sohvalle Innoilemaan. :wave:
 
enkuli tänää itse asiassa kävelin kappahlin läpi ja siellä näky jotain punasta asua roikkuvan, en oo sata varma oliko tonttu puku ja minkä kokonen mut samassa rekissä näky roikkuvan joku piparkakku asu.

pamppis kattelin et tos meiän s-marketissa oli ainaki semmonen käsikäyttönen pumppu ja hinta oli ihan pikkasen päälle 20e.

Nyt pakko mennä paimentaa lapset sänkyy, just vast kotiuduttii treeneistä.
 
Rintapumpusta: mie haluisin kanssa hankkia, mut en viittis ihan halvimpia ostaa, emma-merkkisestä en oo kuullut mitään hyvää... ja siis ihan jos haluja kysytään, niin haluisin Avent:in pumpun, mut hinta taitaa olla uutena jonku 40-50e..! :eek:

Tonttupuvuista: H&M:llä on ainakin aiempina vuosina ollut, ja sit just KappAhlissa. Elloksella on ollut myös hiukan isommille piparkakku-ukko/-neiti pukuja=)

Jaksuja Neeanäitille sinne osastolle!! Toivotaan että tilanteeseenne tulisi pian joku ratkaisu :hug: Kaikista parasta ois tietysti että pääsisit pian kotiin, joko jakautuneena tai ei, mutta tuskin se osastolla olo kovin mukavaa on!

Otahan LEP rauhallisesti ettei tarvitse vielä ens yönä lähteä synnyttämään:D ;)

Kiitokset Jokulle liivi-vinkistä, pitää koittaa googlettaa et saisiko niitä jostain netistä:)

~mamina~ kera vihlovien alapääkipuilujen... :LOL:
 
Ainiin, Veijari, kysyit onks muilla tuntunu liikkeitä peräaukon tuntumassa, ni miula sillon tuntui kun vauva oli perätilassa..:D Yllättävästi ne vaan tuntuu eri paikoissa, vaikka olettamus taitaa aina olla et masulla ne tuntus:)

Nyt tänäänkin miula on tuntunut kun tää painautuu oikein kivasti omilla luillaan lonkkaluutani vasten, työntää ja työntää:D kerran piti jo hellästi työntää häntä pois siitä, koska teki tosi kipeetä. Liikkeet tuntuu myös melkeinpä tossa jalan puolella, jossain siinä lonkkaluun alapuolella:D:D
Täälläkin on supistellu tänään ihan kiitettävästi, kuten yleisesti tällä viikolla. Eihän tässä oo laskettuun aikaan enää kun vähän yli 4vk, et ei kai tuo oo enää ihmekkään että supistaa:D
 
Hei Kaikille!

onneksi olkoon Pinkuvinkulle ihan näin ensimmäisenä!Elikkäs täällä olisi kirjoittelemassa ihan uuden uutukainen jutustelija. =) Laskettu aika on 6.11 ja on alkanut "toukka" annella maailmaan tulon merkkejä.Kohdun suu 1 sentin auki ja supistuksia tullut iha kohtalaisen hyvin päivittäin mutta ei sen enempää ole tapahtunut.Kotosalla oleskelen ja odottelen miehen kanssa jotain aikaan saannosta.

Mitenkäs on teillä raskaus aika sujunut?Itsellä ei ole ollut oikeastaan minkäänlaisia ongelmia ennen tätä viimeistä kolmannesta.Synnytyslääkäri huomasi tuossa pari viikkoa sitten että lapsi vettä olisi liikaa ja että ainut huolen aihe on vauvan pään kiinnittyminen lantioon eli ei ole kiinnittynyt vielä vaikka aika alhaalla onkin.Sokeri arvoja seurasivat ja ei ollut mitään epänormaalia ja vauvan suolistoa katselivat ultralla mutta ei sielläkään mitään,onneksi.Sitä on vain liikaa.Onko kenelläkään vastaavaa?

mutta näin tiivistettynä ja pikaisesti kirjoitettuna pientä tietoa. =)
 
Onnea pinkuvinku
Jaa, että syntymäpäiväveikkauksia. :) Mul ois kaks toivomusta. Joko 9.11 eli isänpäivänä tai sitten 17.11. Päivä, joka merkitsee minulle paljon.

Meillä oli aika jännä juttu kolmannen lapsen kohdalla. Mulle hyvin läheinen serkku kuoli tapaturmaisesti odottaessani poikaa. Serkkuni oli syntynyt 9.2-75 ja eikös poika syntynyt 9.5, 7 yli 2 yöllä. Aivan samat numerot. =) Sattumaa tai ei, mutta mulle tuo oli joku merkki varsinkin, kun samana yönä näin unta serkustani. Unessa kysyin häneltä, että sunko idea oli, että poika syntyi juuri Timon päivänä? (sisäpiirin juttuja, kaikki tutut tietävät, että tuo nimi saa minut aivan raivon valtaan. :LOL: ) Tähän serkkuni vastasi, että tottakai, eikö ollutkin hyvä vitsi?

Jees, suurin osa vauvan vaatteista pesty. Pitäis kyllä pakata tuo sairaalakassi, mutta aina vaan ajattelee, että onhan tässä aikaa. :whistle:

Tuntuuko kellään muulla sellasta ihme tykytystä selkärangassa, niinkuin sähköiskuja ristiselästä aina niskaan asti? En tiedä, saavatko vauvan liikkeet tuon aikaan tai johtuuko siitä, että kohtu painaa noita suuria verisuonia.
 
Huomenta!

josjos, mulla on mennyt tuollaisia sähköiskun tapaisia silloin tällöin vasempaan jalkaan ja sain kuulla selitykseksi sen, että vauva suurella todennäköisyydellä painaa hermoon koska istuu pylly vasemman kupeen/lonkan päällä. Mitään vakavaa se ei käsittääkseni ole, mutta ilkeän tuntuista, joten voin vain kuvitella miltä nuo sähkärit tuntuvat selässä... :/

Viime yönä olin melko varma siitä että tulee lähtö synnärille joten saas nähdä, pysynkö oikeasti kasassa vielä viikon! :eek:

Masuasukki liikkui todella hurjasti koko päivän, rintoja alkoi jomottaa todella ilkeästi, pinnani oli kuin viulunkieli ja olin todella väsynyt joten yritin ottaa rauhallisesti koko päivän, sillä minulle tuli tunne, että jotain tapahtuu kropassani. Luulin että meno rauhoittuu, mutta kun 23-aikoihin menin nukkumaan alkoikin pikkumies jumpata entistä rajummin ja "koputteli" niin ahkerasti "luukulle", että sain kunnon suppareita ja olin lähes varma että herra puhkaisee kalvot.

No ei onneksi tullut lähtöä, mutta pientä esimakua taisin saada siitä mitä tuleman pitää ja totesinkin, että tämä viimeinen viikko ennen sairaalaan menoa tulee kyllä olemaan mielenkiintoinen jos masuasukin meno käy noin villiksi - jännitän varmaan joka päivä "pysynkö kasassa" ja hankin siitä stressin :LOL:

Onko teillä muilla vauvan liikkeet jo rauhoittuneet, vai onko meno vielä yhtä villiä kuin esim. kuukausi takaperin? Minusta tuntuu että liikkeet tuntuvat entistä voimakkaampina, vaikka olenkin ymmärtänyt, että niiden pitäisi jollakin tapaa pehmentyä kun tila vähenee. Johtuuko sitten siitä että masuasukki on pieni vai perätilasta, kun varsinkin alavatsaan ja selkään kohdistuu melkoista "paukutusta" edelleen monta kertaa päivässä ja vauva nostelee pyllyään ahkerasti?


Czarina & Lilliputti rv 36+0
 
Huomenta,

tänään olis tarkotus lähteä kaupungille noita imetystoppeja ja pikkutoppahaalaria metsästämään. Tulen sit infoilemaan mitä löyty, ja etenkin noiden Lindexin toppien hinnat.

Hitsi ku meillä on melko uus toi kauppakeskus mis on H&M, Lindex & KappAhl, ni yleisimmin ottaen en löydä sieltä mitään, kaikki tuntuu niin sekavalta! Vanhat kaupat oli paljon paremmat, kaikki tavarat löyty paljon helpommin. :kieh: |O valivali.. noh, josko tänään tavarat löytäisi ja olisi positiivisempi kuva nuista kaupoista sen jälkeen.

Mut hitsi ku harvemmin tulee arkiaamuina kaupungille lähdettyä, ni ei oo mitään hajua monelta ne kaupat aukee? Kymmeneltä kai viimestään? Miun puolesta sais aueta jo vaikka ysiltäkin, kun meillä joka jumalan aamu kumminki kuudelta herätään (kiitos säntillisen nahkavekkarin). Ei sillä et itekään mikään aamu-uninen olisin.

No joo, me mennään nyt aamupalalle!

**muoks, noi H & M, Lindex & KappAhl näyttää kaikki nettitietojen mukaan aukeavan arkisin ysiltä! JEEE!!! Jotain positiivista ainakin! =) **

 

Yhteistyössä