*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

Huomenta!

Mamina, meillä vauvan pitäisi olla ihan raivotarjonnassa, ja silti tuntuu suolistossa asti iskuja. Olisikohan nyrkit...?

Mä olen ihan silmät ristissä täällä. Viime yönä heräsin puoli kolmen aikaan kipeeseen mahaan. Tai siis koko vatsaa vihloi. En osaa sanoa oliko supistuksia (mulla ei tuollaisia ole kovin paljoa ollut- enemmän sitä menkkamaista juttua). Kipu ja vihlonta tuli ja meni mutta kokonaan se ei kuitenkaan lähtenyt pois kun vasta puolentoista tunnin päästä...! Mikä ihme mulla oli? Oliko suppareita? Puhaltelin ja kävelin ja istuin ja makasin ja mikään ei sinänsä helpottanut muuten kuin henkisesti. Ja mies tuhisi onnellisen tietämättömänä vieressä :heart: . En raaskinut herättää kun sillä on ollut tosi rankkoja päiviä.

Nyt sitten vatsa on vähän arka. Niin ja eilen päivällä sain yhtäkkiä muutaman puhelun jälkeen kauhean itkukohtauksen! Ei ollut mitään vaikeita puheluita, kunhan yritin erästä tapaamisaikaa sopia ja jouduin soittelemaan miehen ja tämän paikan väliä muutaman kerran. Kahden rundin jälkeen sitten repesin- tuntui ettei millään onnistu mikään, eikä kyse edes ollut mistään hypertärkeästä. Tärkeästä kyllä, mutta ei niin että itkeä tarttis.

Mies on ollut viikon kovassa kurkkukivussa ja nyt se tuntuu mullakin. Ehdin jo pippaloida, että en saanut tartuntaa, mutta höh. No, katsotaan jos ottaisi rauhassa ja joisi lämmintä niin josko se menisi vähemmällä pois.
Aiettä, valivali... Ja sitten omasta navasta veks.

Inhottavalta kuulostaa noi sähköiskut- koittakaa jaksaa niiden kanssa!

Czarina, hurjalta tuntuu meno teillä! Meillä ainakin liikkeet on rauhoittuneet, mutta Veijari taitaakin olla aika iso. Kuulostaa ihan järkevältä sun ajatus, että siksi tuntuu liikkeet kunnolla ja kovina, koska vauva ei ole niin iso.

huomenna mun laskujen mukaan tuleekin sitten maagiset 37 täyteen!
 
B-7
Joulukuinen täällä taas hei =) Charinan mietinnöille vauvan liikkeistä!Kuulostaa ihan samalta kun mulla.Vauva pääsee liikkumaan kovin paljon,vaihtaa kylkeä,kieppu ympäri(?)nostaa pyllyään ja ihan miten vaan.Ihan hurjan tuntuista on!Oon miettinyt että onko kovin iso kun liikkeet tuntuu niin voimakkaasti,mutta toi ajatus että olisikin pieni,lohduttaisi kummasti :whistle: Vaikka oon niitä hiukan yli ja liki 4 kiloisia synnyttänyt,mua silti huolettaa vauvan kasvu ja mielummin synnyttäisin ja kantaisin hieman pienempää vauvaa :ashamed:

Onnittelut vauvansa saaneille marraskuisille :flower:
Ihan kiva kun jakaannutte,tietää siten että meidänkin,joulukuisten,aika lähenee vauhdilla!

Petite-te ja seiska rv 34+4
 
ei toimi pää, kohta pitää lähteä varmaan jo viikon sisällä, mitä marrasvauvalle vaatetta tarvii sairaalaan?? ja siis kotimatkalle??? bodyä + potkarit + sukat + pusero bodyn päälle mutta mitä sitten lämpimämpää? ei ole neulosjuttuja ja toppapuku on 62 cm. minkälainen lakki? äitiyspakkauksessa oli tuhannen iso samoin toppapuku pakkauksesta oli joku yli 70 cm tuo omakin on 62 cm ja vastasyntyneelle iso! haittaako oikeastaan mitään liian iso toppapuku?

paniikki!

auttakaa!
 
Heippa!

Täällä on kävellessä viiltävää, sitä neulamaista vihlontaa tuonne sisälle päin ja sit kun tulee kovempia supistuksia, niin myös mulla ne tuntuu ihan tuonne peräaukolle saakka. Ei kivaa, ei.No, ehkä tosiaan kuuluu asiaan...ja kypsyttää paikkoja ihanaan asiaan,- vauvan ulos saantiin! :)

vauvan liikkeet vähän vaihtelevat täällä..joskus on rauhallisempia päiviä mutta enemmän niitä jolloin vauva melskaa. Liikkeet tuntuu enemmän juuri tuolla vasemmalla, jossa on vauvan jalat sekä ihan edessä, jossa peppu välillä kieppuu. Mutta tosiaan liikkeet tuntuu joskus omia reisiä pitkin vasemmalla, tuntuu hassulta että vauva aivan kuin kiertäisi koko äitiään ympäri. :D

Piiku Ihan oikein olet ajatellut vauvan vaatteista. Itsellä noiden lisäksi villatakki, villasukat, pienet tumput käsiin, lakiksi ostin pienen (olikohan alle 40cm) ohuen lakin ja päälle hieman suuremman "juhlavamman" lakin. Toppapuku ei haittaa vaikka suuri aluksi olisikin.

Tonttuasuja vauvoille oli tullut täällä päin ainakin Halpa-Halliin. Miehen sisko oli ostanut jo meidän vauvelille sellaisen valmiiksi.

-OnnenOmena ja vauva rv 36-
 
Piiku2, pukemisesta! meil oli marraskuisella esikoisella (s.5.11.) body, terällinen velourhaalari, siis sellanen hihaton + sukat ja tumput.. ja sitten oli muistaakseni joku hupparitakki tai villatakki ja villahousut, nyt ei oikein muista... JA toppapuku, koska ulkona oli pakkasta tosiaan sillon.
Nyt meinasin et jos EI oo pakkasta niin laitan mielummin vaan: body, velourhaalari, sukat ja tumput (ne äp:n) ja sit villakerraston sekä kevytvanuhaalarin. Aika isoiksihan ne jääpi, siis puvut, mut ei se onneksi oo kuin kotimatka (meillä n.5km; kai:D), ja ei kannata nyt kuitenkaa ihan kauheesti kuitenkaa topata päälle, ku eihän vauva osaa hikoilla ollenkaa. Autossa saa kuitenkin lämmöt päälle. Ainiin ja hatusta; joko kypärämyssy ja sit joko villamyssy tai ihan joku fleecehattu tms tms..

Luinkin Piiku, tuolta siun jonkun alotuksen missä kirjottelit voinnistasi, en sinne kommentoinu mitään, mut voihan se olla että ois pian lähtö käsillä. Tosin mie muistan esikoisesta että usein tuntu siltä et lähtö on pian ovella, mut silti mentii 40+5 asti enne ku synty.

Veijari, voihan ne olla nyrkitkin, mut miun vauveli muksaa eniten jaloilla, jotenkin ne nyrkin iskut ei tunnu niin selkeesti.

Täällä olo myös tosi myrskyisä, tai siis mieli.. Pinna kireellä ja haluis vaan olla rauhassa... Nyt voi sanoa et onneksi ei oo mies kotona, ois varmaan kauheet riidat vaan päällä kokoajan:D

Monellakin kuullostaa niitä suppareita jo tulevan, kyllä se pian alkaa olla mein vuoro=)

Czarina
, miula vauva on nyt hiljentynyt aika lailla, iltasin oikeestaan vaan velloo kun käyn pitkäkseen, en yhtään muista miten oli esikosta. Jos siula tekee se perätila tms..?
 
Huomenta!

Piiku2 Meillä on ensimmäinen lapsista syntynyt näihin aikoihin ja hänelle puin ylle sairaalasta lähtiessä bodypaidan ja samettisen koko puvun, johon ei tarvittu sukkia. Näiden päälle laitoin äitiyspakkauksen kevytvanupuvun. Toki se oli suuri kuin mikä mutta suljin lahkeet ja hihat pehmeillä hiusdonitseilla, niin oli sitten vähän pienemmän näköinen + pysyi hyvin lämpimänä. Käsissä oli kyllä sellaiset puuvillaiset tumput mitä pidin hänellä sisälläkin päällä, ettei päässyt raapimaan itseään, kun kynnet olivat todella pitkät. Päässä oli Ruskovillan silkkimyssy ja sitten sen puvun huppu. Kyseisenä päivänä oli tosi kylmä ja kova tuuli, mutta odottelin sairaalan aulassa että mies haki auton oven eteen ja siitä sitten ajeltiin muutama kilometri kotiovelle. Voihan sitä varautua vielä jollain pikkuisella peitolla, jos tuntuu että on kovin kylmä. Vauvan niskaa kokeilemalla saa parhaiten todettua, onko vaatetta liikaa vai liian vähän. Hyvin se menee, No panic!!

Jokku
 
Hei, tuli mieleen et pitää vissiin alkaa pakkailee sitä sairaalakassia:D Esikoisestakin pakkasin kuukautta ennen laskettua aikaa, jospa siis nytkin:) Ja kun tuo pinkuvinku alotti jo tän pinon jakaantumisen, niin eihän sitä koskaa tiiä miten lähellä omakin lähtö voi olla=)
 
Paljon onnea Pinkuvinku! :flower:

Eilen oli vauvan kokoarvio ja n. 3,5 kiloinen kaveri siellä köllötteli, eli ei onneksi sen suurempi. Sf-mitta (36 cm) oli sen takia suuri kun vauva oleskelee selkä menosuuntaan päin. Kohdunsuu oli auki 2,5 cm ja kaulaa jäljellä n. 2 cm, paikat pehmeät. Vauvan pää oli napakasti kiinni tuolla alhaalla. Ja peräaukolla on vihlontaa!!! Sattuu niin ...keleesti välillä...

Pitäisi vissiin pakata tuo sairaalakassi ja laittaa vauvan sänky kuntoon. Ihan vain varmuuden vuoksi. Ukolta ei pedin laitto kuitenkaan onnistu...

Sisarusrattaidenkin hankkiminen on jäänyt viime tinkaan. Olen kahden vaiheilla että ostanko Carenan isopyöräiset tuplat vai Emman twinjoggerit. Onko teillä jollakin kokemusta näistä? Carenaan saisi kyllä kovan kopan vauvalle ja siinä on erilliset kuomut, mikä minusta on hyvä juttu. Emmoissa hyvä juttu on hinta, mutta minkä laatuiset ne ovat?

Minä veikkaisin synnytyspäiväksi 11.11. Kuopuksella on synttärit 7.11., sekään ei olisi hullumpi päivä. Saisi sitten jatkossa juhlittua kahdet synttärit samalla kertaa.

T: Jerkku 37+3

 
Supistelee aika mojovasti... :whistle:
Avuksi otin lämpösen kauratyynyn ja gramman Panadoolii. Jos tuo ei tuosta rauhotu, ni pitää kai soitella mies takas koulusta kotiin... Toivottavasti vaan hiukka voimakkaampia harjotussuppareita nää ois...

Suoli kyllä tyhjeni äsken vessassa käydessä kumman runsaasti. Hitto...
 
Mulla kans välillä noi liikkeet on tuntunu takalistossa asti.
Täälläkään ei ehkä potkuja kauheesti tuu mut tyyppi möyrii edelleen aktiivisesti ja liikkeet on tosiaan voimakkaita.

Täällä kanssa tuntuu ku tyyppi työntäis alapäähän neuloja :| ei tosiaan tunnu kauheen mukavalta. Suppareita on täälläki oikeestaa päivittäin mut ne on niitä harjottelu versioita.....

Aattelin kanssa et jos ihan aikuisten oikeesti laittais sen kassin valmiix, meillä ei meinaa ainakaa toimi se että mies tuo perässä. Se ressu ku ei löydä täältä kotoa mitään ilman mun apua :D

Huomenna ois lääkäri. Toivottavasti ois jotain edistystä tapahtunu.....
 
Czarina Täällä meidän yksiössä käy kyllä kans aikamoinen myllerrys, vaikka tosiaan kanssa odottelin, että alkais liikkeet vaimeta loppua kohden, kun tila vähenee. Perhevalmennuksessakin sanoivat, että yleensä liikkeet väheneekin jonkin verran loppua kohden tilanpuutteen takia.. :) Noh, ei meillä. Poika on kyllä RT:ssä.. mutta kovasti se selkäänsä vaihtaa puolelta toiselle ja peppua kans nostelee niin, että meinaa napa pullahdella :) Kantapää meinaa tulla vasemmalta alamasun kohdalta ulos.. ja välillä vihlookin niin kovin kun tökkii sillä tonne peitteisiin :)

Jahas, josko sitä taas herättelis koiraa horroksesta ja alkais motivoitua aamulenkille! :) Vaikuttaa mukavalta ilma taas, ei ainakaan sada! :)

Mecu&Möhö 35+5 :heart:
 
Täällä vauva on erittäin aktiivinen, liikkeet tuntuu nyt paljon selvemmin kun neiti kääntyi raivotarjontaan, välillä tuntuu että vauva työntää pyllyn ulos tuosta pallean kohdalta ja jalan tuolta kyljestä :LOL: Silloin kun vauva oli perätilassa, niin kaikki liikkeet tuntui kovin vaimeina ja niitä tuntui paljon vähemmän kun mulla on istukka tuossa etuseinässä.

Kannattaa katsoa noita tonttupukuja huuto.netistä, ainakin joku kuukausi sitten siellä oli useampikin sellainen myynnissä.

Mulla ei ole vielä mikään kiire synnyttämään :D Vauva ei ole vielä täysiaikainen ja sitä paitsi talon siivous on pahasti kesken :LOL: Niin ja sairaalakassin pakkauksia on vielä ihan ajatusasteella :D

Tänään olis tarkoitus siivota keittiö ja tehdä inventaario leipomis- ym. tarvikkeista. Pitäisi vielä ehtiä ennen vauvan syntymää tehdä ruokaa pakastimeen, niin ei tarvitse sitten ensimmäisinä viikkoina stressata ruuanlaitosta. Ja jos virtaa vaan riittää, niin voisi yrittää leipoakin jotain vierasvaraa pakkaseen (tai sitten vaan ostan kaupasta niitä esipaistettuja pullia ja viinereitä...)

Onko teillä muilla ollut pahaa oloa näin loppuraskaudesta? Mulla on nykyisin joka aamu paha olo, jota kestää joku puolisen tuntia :eek: Kun aamupalan jälkeen istahdan sohvalle lukemaan tai katsomaan telkkaria, tulee tosi etova olo ja hikoiluttaa ihan älyttömästi, sitä kestää noin puoli tuntia, sitten on kaikki ihan ok koko loppupäivän, outoa. Täytyy varmaan huomenna ktysyä neuvolassa, mitä terkkari on tuosta mieltä.
 
odottaja, aavistus, tieto, syntymän jälkeen väri sinisellä tai punaisella sukupuolen mukaan=)


Äiti1982 poika-tunne,tyttö-haave. poika
Molla Maija poika-tunne, tyttö-haave. poika
suklaapahkina tyttö. poika
Jännä itse: tyttö, mies: poika. tyttö
MarrasVaavi poika. poika
Mamina itse: tyttö, mies: poika. Tiedossa..;)
Pampula tyttö
manhattan2 poika. poika
äippä-80 itse: tyttö, mies: poika. tyttö
Neeanäiti poika. tyttö
Minnihiiri68 poika-toive. tyttö
FrökenJulie tyttö. poika
Muua poika
samir05 poika-tunne, tyttö-haave. poika
tokatulossa tyttö-toive
Kisse poika-tunne, tyttö-toive
marrasvauva poika
MissMaisa poika. poika?
mamskeli poika
äitee 78 poika
hippu-08 poika-tunne, tyttö-haave
Chala tyttö
TaneliKaneli poika-toive. poika
Teho poika. poika
wela poika. poika
Czarina poika
lulu32 tyttö. tyttö
pinkuvinku tyttö. POIKA, 27.10.08 klo 20:14, 2200g 45,6cm
ohna tyttö. tyttö
LEP tyttö(?)
Untuvainen itse: tyttö, mies: poika
jonnuzka tyttö
Pamppis poika. Tiedossa..;)
OnnenOmena-75 itse: tyttö, mies: poika. Tiedossa..;)
Dazzle poika-toive. poika
funkymama08 itse: tyttö, mies: poika. Tiedossa..;)
Nacsu tyttö
Dandi tyttö. tyttö(?)
Ellie S poika


15 poikaa, 10 tyttöä, 4 salaisuutta=)
SYNTYNEITÄ: 1 poika
 
Voi enkuli, jännät paikat! Mä olen vähän kade...

Vihlontojen lisäksi nyt tuntuu että tuo flunssa on oikeasti tulossa päälle. Huuhtelin just nenän, kurkku on kitalakeen asti karhea. Toivotaan ettei iske ainakaan kovin pahasti. Jo tämä olo vie nimittäin energiat ihan täysin. Oli kovasti suunnitelmia tälle päivälle mutta taitaapi jäädä tekemättä. Taas...
 
Czarina: "Olen veikannut alusta lähtien "poksahtavani" isänpäivään mennessä keisarinleikkauksella jos tuo istukka renkkaa, mutta muussa tapauksessa synnytys käynnistetään 10.12. ja synnytän takuulla alateitse herran pylly edellä..."
LEP: 6.12.
Pamppis: 6.12.
OnnenOmena-75: 12.11.
marrasmamma79: 6.12.
marrrasvauva: 20.11.
Ellie S: 22.11.
Mamina: 14.11. tai 2.12.
MarrasVaavi: 17.11.
Jokku: 15.11.
Minnihiiri68: 1.12.
samir05: 24.11.
Catherine: joulukuun puolella:)
enkuli: viim: 10.11.
Teho: 27.11.
Veijari: 15.11.
josjos: 9.11. tai 17.11.
Jerkku: 11.11.
mamskeli: 14.11.
Molla Maija: 10.12.

 
Mulla on ollu jo reilu viikon kurkku tai ehkä lähinnä kurkunpää kipeä. Aamusin ei ääni tahdo kulkea ennen ku oon lämmitelly kurkun teellä ja alux puhe on aina kähinää. Ja yöllä jos herään ni huomaan et kurkku on kipee. Mut outoa kyllä, tuon aamukankeuden jälkee päivät menee kivuttomasti, limaa kyl irtoo jostain keuhkoputkien suunnalta ja tänää on ollu semmonen olo et vois ehkä vähän lämpö nousta, saa nähä.
 
mamina ja samir yritetään saada tämä röhä pois ennen posahtamista.. Alan olemaan vähän pessimistinen tuon syntymispäivän suhteen; menee kuitenkin joulukuulle.

Luitteko mun jutun aamulla? Että osaisiko joku sanoa oliko se supistelua vai mitä? hämmentävää..... Niin paljon uutta kun ekaa odottelee.
 
Mikähän mun nyt tuli....?!? :/ Söin aamupalan klo.8. (ihan vaan leivän ja teekupillisen) ja olo oli aamusta aívan virkeä. Siivoskelin ja kirjottelin tänne yms. Kuitenkin yhtäkkiä 10 jälkeen tuli tosi huono olo ja jouduin oksentamaan, ja se tuli tosi kovalla voimalla...Sen jälkeen olo on ollut heikko, kummasti pyörryttänyt ja yläkropan paikkoja särkee, en jaksa seistä juuri ollenkaan..Mulla ei ole kokemusta raskausmyrkytyksestä mutta ei kai tämä sitä ole? Verenpaineet mulla on ennemminkin olleet aina alhaiset. Lääkärissäkin maanantaina 100/84. Sain syötyä omenan hetki sitten mutta olo ei ole helpottanut juurikaan... :(
 
AAMUPÄIVÄÄ KANSSASISARET!!

Voi kamala tätä väsymystä!! En tiedä mitä tää oikein meinaa, oon ollut koko raskauden suht koht pirtee, nyt on ollut ensin pätkäisiä öitä, mut viimeiset kaksi tai kolme olen nukkunut tosi raskaasti ja tuntuu että voisin nukkua päivät päästään! Toissapäivänä kahdet päikkärit, eilen kans yhdet, tänään laitoin koululaiset aamulla matkaan ja sen jälkeen oon nukkunut /torkkunut puoli kahteentoista! Ja silloinkin teki tiukkaa nousta.
Talon siivousta oon tehnyt jo viimeisen viikon ajan, aina jotain pientä ja sitten ei jaksa enempää ja kun jatkat työtä, saat tehdä ne samat ensin kun on ehtineet sotkeutumaan... :kieh:
Mulla on kans suoli alkanut toimimaan ihan erilailla, on tosiaan ollut ummetusta jne ja nyt huilaa laulaen. Ärtymys on tosi tuttua muille perheenjäsenille.. pahoittelen... Eilen jotain lirahti vähäsen housuun, en tiedä oliko limaa vai mitä, mut sen verran vähän etten mihinkään näytille lähtenyt. Vauva eilen liikkui ihan oudosti, rytmikkäästi niinkuin hikassa mutta paljon paljon tiheämmin. Soitin jo äitipolille, kun minulla on kahdella lapsella ollut vastasyntyneenä kouristeluja (sukuvika, joka helpottaa vuoden ikään mennessä ja kohtaukset pysyy estolääkkeellä kurissa) että voiko se vauva jo mahassa kouristella.. No eipä ne siihen osanneet sanoa mitään,sanoivat että jos ei rauhoitu niin tuu näytille. Mutta sitten vauvalle tulikin hikka ja sen jälkeen ei enää ollut niitä rytmikkäitä liikkeitä. Säikähdin kyllä mutta nyt vauva on taas liikkunut ihan normaalisti. Pitänee seurata tilannetta.
Kateellisena täälläkin luetaan toisten tuntumista synnyttämään lähdöstä.. en usko edes että pääsen ennen laskettua aikaa, vaikka neuvolassa eilen sanoikin että soittele sitten jos et pääse ensviikolla enää neuvolaan... Sanoi sitä kun minulla on kuukautisten ja ultran mukaan niin iso heitto lasketussa ajassa. (Menkkojen mukaan aika oli jo 22.10)

Mutta jospa sitä sais jotain tänään itsestä irti, vauvan sänky on yhden reunan maalausta vaille, jos sen edes valmiiks niin pääsis sit joku päivä laittamaan sängyn valmiiksi.

Mukavaa päivää kaikille!! :flower:

marrasvauva 37+3
 

Yhteistyössä