*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

ONNENOMENA,

ettet vain olisi synnyttämään lähdössä.. se saattaa tehdä tuota pahoinvointia ensin... Minulla ystävä on pahoinvoiva sen etukäteen päivän ja sitten vielä salissakin saattaa oksentaa..

Ei ole minullakaan kokemusta raskausmyrkytyksestä, mutta tuleeko se noin nopeeta "päälle.."??
 
Moi,

OnnenOmena, ei oo kyllä hajuakaan mitä tuo tuommonen olo voisi olla. Varmaan raskausmyrkytystä vois olla ehkä muuten, mutta tuleeko se noin nopeasti, kuten marrasvauvakin epäili.

Täällä ei kans ole mitään tuntemuksia, et ipana haluis syntyä. Kolme tuntia kipitettiin mein neidin kanssa äsken kaupungilla ja ei tehny heikkookaan. Mitä nyt kerran täyty veskissä käydä, mutta sehän nyt on ihan normaalia.

Rahnaakin tuolla kaupunkireissulla meni, mutta sain kaikkea hyödyllistäkin hankittua! Mm. Lindexistä lastenvaatteita (siellä oli vieläkin se 2 aletuotetta yhden hinnalla) ja itelle ne imetystopit Henkka maukalta. Ja hei, niistä Lindexin imetystopeista kiinnostuneille! Niitä oli mustia ja valkosia, hintaa per kpl 12,95,- Ne Lindexin topit on enemmän semmosia päiväkäyttöön sopivan näkösiä, niissä ei ollut mitään pitsireunaa tai rusetteja, kuten noissa H&M:n topeissa näkyy olevan.

Itelle en vielä noita Lindexin toppeja osanut, kun kävin siellä eka ja sit vasta H&M:llä. Ja kun en siinä vaiheessa tienny mimmosia noi H&M:n mallit on. Mutta siis, joku päivä meen hakee parit noita Lindexin mallejakin.

Olipas pitkä sepustus.. :D Ottiko siitä mitä selvää? Niin ja maminalle tiedoksi, niitä Lindexin toppeja löytyy naisten alusvaateosastolta yläkerrasta, vaikka kaikki muut mammavaatteet onkin alakerrassa. Ite pörräsin pariin otteeseen liukuportaat ylös ja alas, kun ei tietty voinu keneltäkään kysyä... =)

Minäpäs käyn nyt hipeltämään noita ostoksiani! Histi miten pieniä ne on! Pakko oli ostaa pari 56 cm juttuakin, ne oli niin sulosia... Eikä isompia kokoja ollut jäljellä. Vaikka tiedänhän minä ettei noilla käyttöikä kauheen pitkä ole..

Mutta jos täältä tänään joku 'puuhiin' lähtee, niin tsemppiä matkaan!
 
Tervetuloa Möökö89 vielä mukaan näin loppumetreillä :D

Mulla on armoton väsymys päällä, kun herään monta kertaa pissalle ja sen jälkeen, kun kelloja on siirretty niin meidän pikkumies herää 06-07 välissä ja haukottelee mojovasti koko aamun eli selkeästi herää kesken unien....kovasti haroo vasenta korvaa ja tuntuu ettei lääke ole auttanut :eek:

Täällä on syntymäpäivä veikkauksia ja naureskelin, että koko ajan on sellainen olo, että lapsivedet tirahtaa housuihin :D
Huono olo vaivailee ja välillä tekee mieli yökkiä, vatsa toimii 2-3 x päivä ja kovasti supistelee....mulla on se laskettuaika 20.11 ja sektio tehdään perjantaina 14.11, mutta saapi nähdä, kun täytän 38v. 10.11 maanantaina, että malttaako pysyä masussa niin kauan, että sektio tehdään.

Nyt ajattelin mennä päiväunille, kun pikkumieskin nukkuu niin jaksan taas tämän päivän loppuun asti....

Kisse ja Hipsukka 36+6 :heart:
 
heippa!oikeesti mie oon tässä koko aamun pessyt vauvan vaatteita,ja jotenkin nyt vasta rävähdys tajunnassa,että muutaman viikon sisään täällä meitin kanssa hengaa pienen pieni vaavi(..tai tiedä siitä pienen pienestä,kun kokoarviot on kertonut toista..)..mutt enivei,kertokaas tajuaako sitä kuitenkaan tällainen ekaa kertaa äitiksi tuleva,että millaista se elämä tulee olemaan ja miten muuttumaan?tämä koko odotusaika on ainakin mulla mennyt jotenki hirmu nopeesti,vasta nyt kun olotila on välillä pirun kehno,niin on alkanut tosiaan toivoa että tulisi jo pliis!mulla tilanne on se etten kauhean kauan kykene kotona vauvan kanssa olla,ja jo nyt mä murehdin että miten mä raaskin edes mennä töihin..!?okei,mulla kanssa jotain ihmeen tunnemyrskyjä ilmassa ja kauhia vauvakuume...ihan käsiin sattuu kun ikäänkuin jotain puuttuis sylistä... :heart:
 
Hih, onpas mein pinossa säpinää.. En ehtiny muutakun kerran hiplata nuo vaatteet läpi ja päivitin sivua, niin jo oli uusia juttuja!

Ainiin, unohtu äsken toivottaa Möökö tervetulleeksi! Kyllä tänne mahtuu!

Lulu, ollos huoleti, kyllä ne asiat aina jotenkin lutviutuu. Ja elämä vie omalla painollaan. Ei sitä oikein itekään eka kerralla tajunnu, et mitä muutoksia lapset tuo tullessaan, mutta hyvin tässä on silti pärjätty ja edetty elämässä. Miulla ei ensimmäistä odottaessa ollut kaveripiirissä lapsia vielä lainkaan (vaikka itekin olin jo ihan kiitettävän ikänen, 27v., ensisynnyttäjä silloin), joten en tiennyt yhtään millaista elämä lapsien kanssa mahtaa olla.

Tarkotitko tuolla et kykene kauaa vauvan kanssa kotona olemaan -jutulla sitä, että palaat heti äitiys- ja vanhempainvapaiden jälkeen töihin? Jos tarkoitit, niin minäkin näin tein esikoisen kohdalla. Itseasiassa meillä mies otti sit sen isäkuukauden vanhempainvapaan loppuun ja minä palasin töihin vähän aiemmin. Olin vanhempainvapaan aikana saanut uuden homman ja työnantajan puolelta toivottiin, että voisin aloittaa mahdollisimman pian. Niinpä mein neiti on aloittanut hoitouransa jo 9,5 kuukautisena perhepäivähoidossa. Ehti olla samalla hoitajalla yli 2 vuotta ja kiintyi kovasti niin hoitajaan kuin yhteen yhtäkauan hoidossa olleeseen samanikäiseen poikaan. Ainakin meillä siis meni mitä loisteliaimmin nämä viimeeksi kuluneet pari vuotta.

Nyt tämän toisen kohdalla en ole niinkään varma, että palaanko todellakaan noin aikaisin töihin! Johtuen siitä että kahden pienen lapsen kanssa lähteminen voi olla vähän haasteellisempaa, ja yhtä ihanaa hoitopaikkaa kahdelle on varmaan vaikeampi löytää (eli vaihtoehtona päiväkoti?!) ja vielä kun meillä nyt on töissä tilanteet mitä on. Mutta sitä asiaa nyt on onneksi vielä aikaa miettiä.

Joo, joskos sitä kollälleen vähäksi aikaa kävisi..
 
Juu, en tosiaan tiedä mikä ihmeen kohtaus mulle tuli. Nytkin vielä vähän kummallinen höntterö olo, mutta jos nyt jotain ilmenee lisää, niin otan sitten yhteyttä neuvolaan. Jotenkin toivoisi että se tosiaan enteilisi synnytystä! :p Mutta ainakaan aiemmissa raskauksissa tällaista ei ole ollut loppuraskaudessa tai ennen synnytystä, mutta toki tämä raskaus on muutenkin mennyt aivan omaa linjaansa... :D Joten kuulostellaan.

Marrasvauva Hymyilytti tuo sinun kuvaama vauvan nopea,rytmikäs liikehdintä, kun mietin tuossa yksi päivä että mikä aiheuttaa vauvalla joskus sellaisen erikoisen nopean tärisemisen...Niin jostain sit luin, että se liittyy vauvan hermoston kehittymiseen. Tämä ainakin itseäni helpotti. Ei myöskään usein ole sitä ilmennyt mutta aina joskus. Täällä myös todella usein hikka! :D
 
LEP
Minä sitten soittelin äippäpolille näistä verenpaineista, kun pysyvät vaan korkeella lääkkeistä huolimatta ja lisänä päänsärkyä alkanut tulemaan. Huomenna pitää mennä lääkäriin sinne näytille ja katsoo mitä tehdään jatkossa. Kuulemma on turhan korkeella lääkkeistä huolimatta. Tosiaan kun aamullakin alapaine 102. :/ Jos alkaa tulla raskausmyrkytysoireita, niin heti synnytyssaliin näytille. Oikeesti mulla ois ollut äippäpolille meno vasta viikon päästä, mutta kuulemma ei voida odottaa sinne asti tarkistusta. Mua jänskättää alkoi huominen ja se että mitä lekuri sanoo... :ashamed:
 
Täällä myös alivuokralainen rummuttelee tosi napakoita potkuja kylkiluihin ja pylly heiluu puolelta toiselle ahkerasti. Eli täällä ei ainakaan ole tahti vaimentunut :kieh:

Nyt on sitten käyty sokerirasitustestissä. Ei se ollutkaan pahaa se sokerilitku mitä piti juoda. Ainoastaan se hiilihappo oli ärsyttävää, kun koko ajan röyhdytti. Nyt sitten odotellaan tuloksia huomiseksi tai perjantaiksi. Paastoarvo oli kuulemma hyvä; 4,5.

enkuli Mikäs sulla on tilanne? Et kai vain meinaa lähteä syntymään ennen mua :p Ootko jo soittanut Tammisaareen ja kyselly, että pitäiskö jo lähteä ajelemaan sinne?

tonttupuku Mäkin haluan sellaisen meidän pienelle vauvalle. Taidanpa käydä heti KappAhl:ssa katsomassa miltä ne näyttää. Toi pipariasukin Elloksen sivuilla näytti tosi kivalta.

Veijari Mäkin kärsin tosta öisestä pahoinvoinnista. Yleensä vatsa menee ihan sekaisin ja joudun menee suolen tyhjennykselle yöllä. Yleensä olo paranee, kun vähän kävelen olohuoneessa ja juon vettä ja syön ehkä banaanin. Jossain äitiyskirjassa oli, että tämä pahoinvointi voi johtua siitä, että makuuasennossa verenkierto häiriintyy ja tämä aiheuttaa pahan olon tunteen. Itse en ainakaan usko, että mun kivut oli vielä supistuksia. Niitä kun oli kuitenkin silloin kesällä ja niistä ei kyllä voinut erehtyä :$
 
Teho , mulla ei ole ollut pahoinvointia, vaan ihan silkkaa kipua yöllä... Huomenna on neuvola, pitää muistaa kysyä siellä. Mä olen niin toivoton- en ikinä muista mitään kysyä kun olen siellä!! Mulla saattaa olla kalenterissa kirjoitettuna kysymyksiä kyseisen päivän kohdalla, mutta en muista niitä kysyä vaikka kalenterista katson seuraavaa aikaa :LOL:

Ai tätä oloa. Tuntuu menevän vaan heikommaksi- hikoiluttaa, palelluttaa jne. Vähän tuntuu kuin lämpö nousisi, mutta ei se sitä kuitenkaan taida nostaa. Mulla ei tuo kuume oikeen koskaan nouse. Hyvähän se on jos vähemmällä pääsisi.
 
Syntymä arveluista:14.11 arvelee tämä mammeli.

Täällä on pirteästi herätty 4 aikaan,oli kyljet ja kädet niin kipeät että oli pakko nousta.meinasin jos istuminen ja koirien kanssa ulkona käyminen auttais oloa.Mieskin heräs 5 aikaan ja ihmetteli että mitä hittoa mä oon jo hereillä..
Mutta minkäs teet,kateltiin tytön kanssa hetken aamu ohjelmia ja vein sitte neidin tarhaan.Olenkin jo miettinyt että jos tyttö olis koko ajan kotona,niin en tiedä yhtään millanen olo itsellä olis..kaveri olis saattanut ihan hyvin tullakin jo + itse olisin ihan puhki.Nyt onneks saan lepäillä päivällä kun yöt on ihan surkeita.
Alapää jomotusta on aikalailla koko ajan ja täälläkin on sitä tärinää.En tiedä mitä oon oikein puuhannut odotus aikana mutta aikalailla puolen välin jälkeen mun vasen nivunen tuli ihan hirveen kipeäks,että nytkin kun yöllä kääntää kylkeä niin pitää vasenta jalkaa liikutella varovasti :whistle:

Huomena sitten onkin vika lääkäri ja saan jotain paino arviota + lähetteen päksiin.

Sairaala kassia en vieläkään ole pakannut,mutta meinasin että jos nyt viikonloppuna kun huomena tietää paremmin oman tilanteen.

Itse oon huomannut sen että painoa tulee heti jos herkuttelee edes vähän + liikunta on vähentynyt huomattavasti.Reippaita kävely lenkkejä en ole aikoihin voinut tehdä ja työ jota tein oli semmosta liikkumista koko ajan.Joskus luin että useat äidit ovat rapakunnossa synnytyksen jälkeen ja minä kyllä kuulun tuohon porukkaan.Kunto kyllä paranee vauvan tultua kun pääsee paremmin liikkumaan ilman mahaa =)


mamskeli ja kössi 35+5
 
Möökölle piti kirjoittamani, että tuolla on toinenkin pino, jossa on juuri alkukuun odottajat, enemmän siun "kohtalotovereita" mutta toki saat meidänkin kanssa kirjoitella=)

Lulu! En mie ainakaan sitä tosissaan tajunnut vasta kun sitten ku vauva oli sylissä. Kaikista paras kommentti mitä sain, on äidiltäni, hän sanoi murehtiessani "olenko valmis äidiksi" ettei kukaan ole, vaan äitiyteen kasvaa vauvan kanssa :heart: =) Ei sitä elämän muuttumistakaan sellai tajua etukäteen, mut näin jälkikäteen voin sanoa et se muuttui parempaan suuntaan:) eikä vauva niin paljon elämää muuttanut mitä pelkäsin. Kyllähän sitä pääsee edelleen esim baariin vaikka lapsi onkin. Ja yhden lapsen kanssa on helppoa tehdä kaikkee, käyä kaupungilla jne.. kahden kanssa se voikin olla toinen juttu:)

Hikka.. mein vauva kun hikkaa niin siinä tulee nykäyksiä 1 per sekunti/joka toinen sekunti:D
 
ONpas teillä ollut asiaa =) Lukaisin äkkinäiseen kirjoituksianne, mutten kovin kovin tarkkaan kerkee nyt kun nuo mukelot tuossa häärää ympärillä. Täällä yksi selkävaivainen...Kävin tänää neuvolalääkärissa ja kaikki oli kii ja eikä yhtää pehmenny vielä...Blaah :| No mitäs siellä olis voinu tapahtua kun pari hikistä supparia tullu. Toisaalta ei ne viime kerrakllakaan auttanu ne harj.supparit kun meni kuitenki reilusti yli lasketun, joten ehkä tämä vielä tästä. Kaikki oli muuten tosi hyvin. Hemppaa ne ei ottanu mutta verenpaine oli 104/62, eli oli jo hiukan noussu viime kerrasta...kun silloin tais olla 101/60. Verenpaine on aina ennen synnytystä vähän noussu. Ehkä se on se merkki et lähenee se H-hetki. Painoa oli tullut vaan onneks 175g viikossa kun viimeks oli tullu 500g. Tulee kyllä koulussa olemaan tukalaa tää vika aika kun selkä on tosiaan ihan kakkana.

ONNEA Pinkuvinkulle :flower: :heart:

Ja voimia niille joilla masu alkaa jo painaa :)
 
Teho: Vetästiin tuossa esikoisen kanssa just kolmen tunnin päikkärit. Helpotti kivasti oloa. Nyt taas kun jalkeilla, jomottelee ja tuntuu aikalailla, mut viel ei kipeetä tee. Enpä ihmettelis, jos jo tälläviikolla tai viimistään ensviikol suuntaisin sinne Tammisaareen. Raportoin toki sit kokemukseni! ;)
 
Onko sulla mamina se kova koppakin pienelle? Entäpä minkä väriset rattaat olet hankkinut? Minua kiinnostaisi ne omenanvihreät mutta kuinka vihreät/räikeät ne todellisuudessa ovat? En haluaisi näkyä kirkolta kotiin asti... Meinasin tilata Vaunulan kautta koska siellä ne olivat edullisimmat ja kaikkia värejä oli saatavilla. Jkl:n Oz babyssä ei ollut kuin ruskeita ja punaisia. -Jerkku
 
heissan taas Jerkku:) mie tilasin hobbyhallista, ja otin mustat. Otin myös kovan kopan. Tulin siihen tulokseen että pehmeässä kopassa ois viima päässyt liian helposti puremaan pikkuiseen nassuun:) Pikkukakkosta odottavissa Luminka oli ottanut pinkin kopan mustiin rattaisiin, sekin oli kivan näköinen:) voin linkittää tähän sen sivun mihin hän oli kuvan niistä laittanut, jos vaan löydän.
 
vauvan tärinöistä...mä olin yhdessä vaiheessa jo tosi huolissani, kun vauva täristi ja ravisti niin kamalasti, esim. jalka jäi potkun jälkeen tärisemään. mut ajattelin kans, et olis jotain hermostojuttua. nyt niitä ei ole juurikaan enää tullut.

tuplarattaista..meilläkin vielä tuplat hommaamatta, varmaan vasta vauvan synnyttyä ostetaan. pianhan ne sit tulee. mä himoitsen x-adventuren twincoja tai vastaavaa babywelt alaska twin.... twincot maksoi tampereella 449e noi babyweltit 389e, en tiedä onko niiden kankaissa sit eroja, runkohan on kait sama. mut katotaan raaskiiko uusia ostaa..olishan niillä sit enemmän jälleenmyyntiarvoa.

vauva on ihan selkeästi nyt laskeutunut..mahan alla oleva tyhjö kolo on hävinnyt, eli maha ei lopu kesken vaan jatkuu loivana häpyluuhun asti. toivottavasti on vaan pää, mikä siel alhaalla on..ja toivottavasti pysyy alhaalla. nuorimmainen laskeutui samoihin aikoihin..syntyi sit 37+3..parin päivän päästä täytys sit alkaa supparit, jos saman kaavan mukaan menee...

manhis ja masukki rv 36+4
 
Tervehdys kaikille!

Kiitos onnitteluista!
Pääsin itse tänään kotio.
Poika jäi vielä osastolle keräileen voimia. Kunhan tuo pullosta juominen rupee onnistumaan kunnolla ja sokerit saadaan pysyyn tasaisina niin pääsee pojukin kotio.
Tänään tuo nenänpää ja posket vähän näytti siltä että keltasuutta olis havaittavissa joten sinne valoonkin vielä varmaan tulee lähipäivinä pääsemään. Mutta muuten kaikki on todella hyvin. Pieni mutta todella jäntevä poju. Onneksi toi sairaala on tuossa aika likellä niin on helppo käydä hoitelemassa ja syöttelemässä!
Pituutta muuten oli 45.6cm ja paino oli 2200g.
Mutta jaksamisia teille kaikille mahojenne kanssa!
T: pinkuvinku
 
HepsKatti
Isot onnittelut Pinkuvinkulle täältäkin pienestä miehen alusta!

Itseä alkaa kovasti jännittää, kun on huomenna äitiyspolille aika, katsotaan vauvan kokoa ja tarjontaa. Mä en enää itse osaa yhtään sanoa, että miten päin tuolla mahassa on, mutta ihaninta olisi kuulla, että raivotarjonnassa on ja kiinnittynyt, niin tuskin enää kääntyisi. Luulen kyllä, että kai sitä vielä sitten on perätilassa, kun muutenkin ollut jaksamista tämän raskauden kanssa.

Mulla on yöt nykyään yhtä tuskaa. Ilman kipua oikeassa reidessä ja lonkkien alueella ei voi edes kylkeä kääntää, sattuu siis aivan maan perkuleesti :( . Alkuyö on pahin ja aamua kohti kipu vähän hellittää. Samoin kerran yössä lonkat naksahtaa oikein ilkeän muljauksen. Kai se sitten on vaan jotain lonkan löystymistäkin jo synnytystä varten...kai? Ja muuten öisin sitten saa ravata vessassa ja jääkaapilla juomassa maitoa, kun närästää.

Kotiintulovaatteista. Mä ajattelin ihan vaan alle body ja potkarit. Sitten villatakki ja -housut ja päälle sellanen vuorillinen fleecehaalari. Päähän sit vaan on sellainen melko ohut pipo, mutta kuitenkin huppu tulee päähän, niin eiköhän siinä tarkene. Etenkin, kun autolla kotiin tullaan.

Mutta jaksamista taas meille kaikille viime metreille!
 
Onnea Pinkuvinkulle
:flower:

Pääsin tänään lomille ja perjantaina pitäisi olla jo klo 9 taas osastolla. Virtaukset tänään suht normaalit. Kiva mennä välillä kotiin ja vauva saa vielä kasvaa. Eivät hätäile synnyttämään, kun vauvalla kaikki ok!

Ihana nähdä miestä ja lapsia ja olla kotona yksi kokonainen päivä.

Nyt on kyllä mentävä nukkumaan. Hyvää Yötä! :heart:
 

Yhteistyössä