*MarrasMassutII kesäkuussa*

Öö... onko 150 nopea vai hidas? Mä en tiedä enää mistään mitään! :LOL:

No sellanen syke tolla meitin mimi-miehellä kuitenkin oli viime maanantaina kun sydänäänet kuunneltiin. Ai niin, eikä mulla ole myöskään "vauhtiraitaa" vatsassakaan jonka kuulemma pitäisi olla toinen "poikamerkki". Mutta sukupuolen pitäisi olla täysin varma ;)
 
Huomenet!

Meillä mies kävisi joka kerta mukana neuvolassakin, jos vain pääsisi. Parin viikon päästä on se rakenneultra, sinne ainakin yrittää mukaan, sekä seuraavaan neuvolaan, joka on vasta elokuun alussa muistaakseni. On kyllä ihanasti mukana tässä odotuksessa. Koko ajan pitää kättä masulla ja odottaa että tuntisi liikkeitä tai potkuja nahan läpi =)

Sykkeestä. Mulle sanottiin, että nopea syke ennustaisi poikaa, mutta eipä näistä tiedä - voi se silti olla kumpi vaan. Turha sitä toisaalta on päätänsä tuolla asialla vaivata. Itsehän se tietää kumpi se on, eiks se olekin tärkeintä :D

Kun mun äiti odotti mua, kaikki epäili poikaa masun koon ja muodon puolesta yms, mutta minäpäs se sieltä ulos puksahdin.
 
Huomenta!

Minä olen aina ollut aktiivinen liikkuja, ennen raskautta kävin 3-5 kertaa viikossa jumpassa, salilla ja lenkillä. Mutta nyt alkuraskauden aikana liikunta on jäänyt suunnilleen yhteen jumppaan tai lenkkiin viikossa :( Mulla on ollut sen verran paha ja väsynyt olo ettei ole paljon jumppatunnit tai lenkkeilu houkutelleet. Mutta ehdottomasti täytyy tästä lisätä liikunnan määrää nyt kun olokin alkaa jo parantua ja väsymyskin vähän helpottaa. Kunhan saan pyörän renkaan korjattua, niin aloitan pyöräilyn.

Valitettavasti mun kuntosalilla ei ole mitään mammajumppatunteja, eli täytyy vaan käyttää hyväksi niitä normaaleja tunteja, joita muuten näin kesäaikaan on ihan älyttömän vähän, suunnilleen 1-2 päivässä.

Eilenkin olin vielä työpäivän aikana sitä mieltä, että ehdottomasti menen illalla jumppaan, mutta en sitten ehtinyt päivällä töissä syömään ollenkaan ja illalla huimasi sitten niin paljon ettei siitä jumppaan lähdöstä tullut mitään. Mies oli pirun vihainen, mutta minkäs teet, kun palaveri kesti 3 tuntia, eikä ruokala ollut enää auki siinä vaihessa, kun se palis loppui.

Meillä mies on myös ollut mukana ensimmäisessä neuvolassa, np-ultrassa ja tulee myös rakenneultraan ja 4D-ultraan mukaan. Muilla neuvolakäynneillä mies ei ole ollut mukana, kun on ollut töissä.

Rakenneultra on 2 viikon päästä, minäkin toivon että vaavi suosituisi esittelemään sukupuolensa.

 
Miten teillä nuo 4D ultrat; oletteko menossa muuten vain, vai onko siihen joku muu syy?
Me ei olla mietitty koko asiaa, lääkäri oli sitä mieltä ettei oikeastaan ole tarvetta ellei lääketieteellisesti jotain huomata... Kysyn vain kun niin moni on ilmeisesti menossa.
 
Huomenta

Liikkumisesta: täällä pitäis alkaa kyllä kans harrastelemaan taas aktiivisemmin. Painoa tullut raskauden alusta +6kg tähän mennessä.. ja josko ei ala liikuksimaan, niin en edes halua ajatella, että kuinka paljon sitä vielä voi tulla lisää. :(

Mies on ollut meillä myös innokas "odottaja" -> oli ekalla neuvolakäynnillä, neuvolalääkärillä, np-ultrassa ja tulee 4D-ultraan.. viime kertainen neuvolakäynti jäi välistä, kun sanoin, että ei kai siellä sen kummempaa.. ottaa vaan vp:n, hemoglobiinin ja painon. Neuvolan jälkeen, kun kerroin, että kuunneltiin Möhön sydänäänet, niin kovasti harmitti, kun ei ollut kuulemassa. On se hieno tunne kyllä, kun puoliso on tässä ihan täysillä mukana kanssa. Eilen olin jo nukkumassa, kun havahduin miehen kömpivän sänkyyn... käden laitto masulle ja kovasti kokeili monesta kohtaa, että josko sieltä jotain liikettä ois tuntunu.. (luuli mun nukkuvan, niin ei sanonut mulle mtn) Sitten aikansa kun oli siinä tunnustellut, niin totes "Kauniita unia Möhö" Ja vielä sain pusun otsalle ja rakkauden tunnustuksen :heart:
Alkais vaan jo tuntua nuo liikkeet sillee säännöllisesti ja niin, että vois masun ulkopuoleltakin tuntea. Ihan vaan muutaman kerran oon ite ainakin ollut tuntevinani jotakin kuplintaa alamasussa.. ja aatellut sen olevan vauva. Mutta sitten vasta neuvolassa meinasin sanoa, kun alkavat olla säännöllisiä tuntemuksia.

Mecu & Möhö 16+3
 
Veijari Me ollaan varattu 4D-ultra ja se on rv 21+1. Luin tuolta Femedan sivuilta, että sikiön rakenne näkyy parhaiten rv 18-24. Me varattiin toi 4D sen takia jo pelkästään, kun Lahdessa ei raskausaikana ole kuin yksi ultra neuvolan puolesta ja se on np-ultra rv 12. Halutaan nähdä vaavi toiseenki otteeseen, ja tossa 4D:ssä tosiaan pystyvät kartottamaan paljon kaikkia terveydellisiä juttuja. Kattovat ainakin sydämen tulo-ja lähtöveren, luuntiheyden, ihon pinnan kunnon, aivojen toimintaa... jne. Kivana lisänä sitten voi olla mahdollista saada tietää onko tulokas tyttö vai poika.. :) Jos sopivasti sattuu ultrassa näyttäytymään. Muistoksi vielä ultrauksesta saa kuvia ja DVD:n, jossa kuvattu koko ultraus.. (ainakin Femedassa)

Mecu & Möhö 16+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Czarina:
Kisse, kyselit niistä TAYSin äitiyspolin lääkäreistä.

Eli nyt viime reissulla lääkäreinä olivat yl Kalle Simola (perinnöllisyyslääkäri) ja oyl Jukka Uotila (ultraava lääkäri). Mukana olleen naislääkärin nimeä en löytänyt mistään. Istukkabiopsian otti ol Katja Marnela ja sisätautilääkärinä minulla on ayl Sirkku Tulokas.
Kiitos tiedoista =)
Jukka Uotila pelasti vuonna 2001 meidän pojan, kun jäi synnytyskanavaan jumiin ja ponnistusvaihe kesti 2 tuntia...olisi muuten vammautunut jos ei olisi ollut niin hyvää lääkäriä, kun tämä Jukka oli!

Katja Marnelalla kävin paljon viime kesänä ja on mun vanha pelikaveri nuoruusvuosilta :D
Selvisi muuten yhdellä käynillä, kun olin joutunut aina käymään eri lääkäreillä ja kohtelu oli kerran yhden mieslääkärin kohdalla töykeää, että itkin koko matkan, kun lähdin kotiin autolla....onneksi ei ole enää siellä töissä.....

Menin taas kolmen viikon päästä kontrollikäynnille ja kätilönä oli vanha työkaverini ja kehui tätä lääkäriä maasta taivaaseen ja mulla oli onneksi hänelle se aika.....odottelin käytävällä vuoroani ja tämä Katja pyysi edellisen asiakkaan sisään ja en voinut, kun nauraa, kun tajusin kuka hän on :D

Oli mennyt naimisiin ja sukunimi vaihtunut....sanoi heti vastaanotolla, että mehän tunnemme toisemme....niin-pä.....

Sirkku Tulokkaalla kävin sitten diabetesasioissa.....

Meillä olen käynyt yksin neuvolat, mutta mies on tullut ultriin ja nyt tämän viimeisen kohdalla ei ole tullut, koska on jäänyt meidän pikkumiehen kanssa kotiin ultrien ajaksi.

 
Mietin tossa jos menee 4D-ultraan liian aikaisin niin välttämättä ei suuhalkio näy vasta, kun viikolla 24 alkaen...mieheni serkun ja hänen vaimonsa vauvalla oli pahat suu/kita/lakihalkiot ja kävi viikolla 21-22 ultrassa eikä mitään näkynyt silloin eli en itse menisi vasta, kun viikolla 24-27....
 
Täällä on lepo alkanut auttaa kipuihin joten samalla linjalla jatketaan. Liikkeet on tuntuneet jo pidempään, mutta hassua asiassa on, että tuntuvat vain, kun olen keinutuolissa istumassa... Aikaisemmissa raskauksissa ei ole tarvinnut vaihtaa isompaan liivikokoon kuin vasta imetysvaiheessa ja sama meininki taitaa jatkua taas kerran.

Mies on ollut mukana ultrissa ja äitiyspolikäynneillä, mutta neuvolaan ei ole päässyt kertaakaan mukaan.

Jokos teille on tullut jotain outoja mielihaluja ruokien suhteen? Itse en normaalisti tykkää porkkanasta, mutta viime aikoina sellaiset naposteluporkkanat on ruvennut maistumaan erittäin hyviltä. :)
 
Mulla maistuisi kaikki tosi kielletty ruoka just, kuten kraavilohi, sushi (edes kaliforniamakeja ei saa syödä, koska niissä on sitä merilevää) ja pihvitkin olen aina syönyt mediumina.

Sain neuvolasta kolme A4 käsittävän listan siitä mitä en saa syödä ja mitä saan syödä, kunhan sen ensi keittää/paistaa tai muuten käsittelee. :/

Onko muut saaneet tälläisiä kieltolakeja? :headwall:


muoks
en käsitä mistä tuo silmänisku tuli tuohon pihvijutun eteen, en sitä laittanut eikä sitä saa pois, joten olkaa huomioimatta
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

On ollut hirveästi työ-, muutto-, ja kissanristiäiskiireitä niin en ole ehtinyt kuin pikaisesti lukea kaikkien kuulumisia.

Vastailen puolestani erilaisiin kyselyihin.

Mies on ollut ja tulee olemaan mukana ultrissa ja oli ekassa neuvolassa. Kaikkiin neuvolakäynteihin ei varmaan tule mukaan, kun ne on vaan sellasia käväisyjä.

4D-ultraa en ollut itse edes ajatellutkaan. Pääkaupunkiseudulla kun tarjotaan ne kaksi ultraa, niin saavat riittää. Varmaan ois kyllä jännä kokemus!

Likkeistä. Ahkera liikkuja on mulla masussa. Nytkin jyskyttää koko ajan. Hauskinta on huomata, että vaavi taitaa jo kuulla ääniä. Pelästyy kun avaan kraanan täysille tai joku paukahtaa lujaa. Mutta kyllä täälläkin vauva vetää pitkiä torkkuja, että ei ne liikkeet sentään koko aikaa tunnu.

Varsinaisia ruokahimoja ei ole, nyt jopa ruokahalu hieman vähentynyt. Mutta ah, appelsiinimehua! Voisin juoda sitä litratolkulla aammusta iltaan.

Tsemppiä kaikille ja kivaa juhannusta!

Baby-Alpakka ja boltsi 18+0
 
Baby-Alpakka, tuosta appelsiinimehusta tuli mieleen, että älä vaan juo sitä ennen neuvolaan menoa... Yksi kaveri joutui sen takia sokerirasitukseen, kun oli aamulla juonut tarpeeksi aplarimehua. Nostaa sokereita taivaaseen. Se muuten on totta että aplarimehu maistuu. Meillä on juotu sitä viidenhedelmän mehua ja sekin on kivaa vaihtelua.

Kyllä masu jo näkyy aika hyvin. :) ihanaa. Olen aika ylpeä siitä - kuulostaa ehkä hassulta, mutta näin se vaan on! Olen aina pitänyt vauvamasuista ja on kiva kun itselläkin alkaa olemaan jo pömppö. Vauvapömppö siis- se toinen pömppö ei olekaan niin kiva :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Veijari:
Mulla maistuisi kaikki tosi kielletty ruoka just, kuten kraavilohi, sushi (edes kaliforniamakeja ei saa syödä, koska niissä on sitä merilevää) ja pihvitkin olen aina syönyt mediumina.

muoks
en käsitä mistä tuo silmänisku tuli tuohon pihvijutun eteen, en sitä laittanut eikä sitä saa pois, joten olkaa huomioimatta
Mullakin tekee mieli sushia taas, varmaan just siksi että se on kiellettyä. Viimeksi mies kävi hakemassa sushia kotiin heti kun tultiin laitokselta.

Kieltolistaa olen saanut ekan kanssa ja muualtakin lukenut. Yksi kiellettyhän on pellavanrouhesiemenet mitä olen joskus käyttänyt puurossa. Tämä on sellainen, että työkaverin (vanha) neuvolatäti oli suositellut ummetukseen eli ei ilmeisesti tiennyt (vai välittänyt?) uusista suosituksista. Oma äitini ihmetteli kovasti kieltolistaa esikoista odottaessani, koska hänen aikanaan ei mitään ollut kielletty. Esim. minua odottaessa oli syönyt hurjasti salmiakkia.

Tuo sun hymiö johtuu siitä kun pistät ä-kirjaimen jälkeen heti )-merkin. Eli kannattaa välilyönti muistaa pistää niin ei tuu hymiötä.

(*) Omaa napaa sen verran, että kyllä sitä on idiootti kun ei vieläkään osaa syödä kunnolla! Aamupala jäi taas kaikessa kiireessä vähäiseksi ja töissä ehti tulla nälkä ennen kun pääsin ostamaan evästä. Ja se ei riittänyt vaan taas lounasta ennen nälkä ja niin paha olo, etten meinannut millään kestää ruokalan hajuja. Lopulta pakottauduin syömään tonnikalapastaa ja se paransi olon. Aamupala olis niin tärkeä, millonkahan sen tajuan. Pitäisi illalla pistää kaikki valmiiksi ja syödä heti ennen suihkua, tälläämistä, tytön aamutoimia jne...

Raskausdiabeteshistorian omaavana luulisi onnistuvan tuo terveellinen syöminen, mutta kun arvot oli nyt kunnossa eikä kukaan "komenna" niin tulee vähän lipsuttua. :(

Taneli 17+4

 
Moikka kaikille. Kävin tänää neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Verenpaine on hiukan alhainen mut muuten kaikki jees. Vauvan syke li 150 ja painoa oli mulle kertyny viikossa joku 400g.
Lähdetään huomenna mökille joten musta ei varmaan kuulu vähään aikaan, joten oikein ihanaa juhannusta kaikille ja toivotaan että kelit paranee perhana. Tänää täällä ainaki tullu vettä ku Esterin perseestä :(
Vielä kerran...Hauskaa jussia :flower:
 
LEP
Mä en meinaa jaksaa enää odottaa sinne rakenneultraan, haluaisi jo niin nähdä pikkuisen siellä ruudulla! :) Ja näkisi onko siellä kaikki hyvin. Sekä mahdollisesti sen sukupuolen. Odottavan aika taas pitkä. Tänään on ollut inhottava päivä, kun ei viime yönä oikein unta saanut. Olisi pitänyt sitten siivoillakkin, mutta en vaan mitenkään jaksa kun mahaa vihloo ja selkää meinaa särkeä aika tavalla. :/ Ja asunto on ihan kamalan kaatopaika näköinen. Puuh!
 
kirjottelenpa minäkin pitkästä aikaa!!
vauvan liikkeet tuntuu jo käteenkin ja näkyy vatsanpeitteiden päälle. tänään tuntui suoraan navan alla. eli kohtu ilmeisesti ulottuu jo niin korkealle. virallinen rakenneultra on vasta 11.7. mun on silti pakko päästä jo kurkkimaan aikaisemmin. mulla on aika varattuna ens torstaiksi. jos sais sukupuoltakin selville :D
väsymys vaan jatkuu..loppuukohan koko raskausaikana?kärsiikö kukaan muu väsymyksestä?
tänään viikkoja 17ja5
 
Hiphei

Juhannukseksi sais totisesti kyllä ilmat parantua.. vaan ovat luvanneet epävakaista ja sateista, ainakin tänne seudulle :(

Oon ihan kateellinen teille, joilla liikkeet tuntuu jo selkeesti. Mä täällä odottelen ihan kärsimättömänä, että alkais liikkeet tuntua selkeästi. Jotakin pieniä olen tuntenut.. mutta olleet niin hentoisia, että aatellut niiden olevan jotakin suolistomurinoita tms. Nooh, ensiodottajana varmaan menee hetkisen pidempään että tajuaa/erottaa ne vauvan liikkeet muista tuntemuksista :) Kaikki aikanaan. Eihän tässä näitä viikkojakaan vielä niin kamalasti ole.. Jospa vaikka muutaman viikon päästä.

Mecu & Möhö 16+3
 
Hupheijjaaa, oltiin jo melkein pudottu tokalle sivulle! =)

Hitsit, se olis tää lomaviikko jo melkein ohi. Loput vasta sitten vajaan kuukauden päästä. Miten sitä kaikkia aikeita olikin tälle viikkoa, mutta tuolla ne vaan tekemättöminä ovat edelleen. :ashamed: Enemmän taitaa saada aikaseks työviikoilla. Tosin tänäänkin oltiin tytön kanssa kolme tuntia kaupoilla (ihan juhannusruokaostoksilla), ihmisiä oli kaupat pullollaan jo heti aamusta!!!

Oli ollut puhetta siitä, miten mies osallistuu odotukseen. Meillä se on kyllä ihan tiiviisti mukana, tulis varmaan neuvolakäynneillekin mukaan, mutta niihin en ole sitä huolinut! NP-ultrassa kyllä oli sekä rakenneultraankin on tulossa.

Jos ei enää ennen juhannusta 'nähdä', niin mukavaa juhannusta kaikille! Me varmaan huomenna lähdetään mökille, joten mahdollisesti olen seuraavan kerran vasta sunnuntai-iltana koneen äärellä.

-Pamppis 16+5
 
4D-ultrasta, ei meillä ole mitään lääketieteellistä syytä mennä ultraan eli mennään sinne ihan uteliaisuuden vuoksi, kun halutaan nähdä miltä meidän vaavi näyttää ja iso plussa on, jos vaavi suostuis näyttämään meille sukupuolensa :)

Minäkin kateellisena täällä odottelen, että alkaisin tuntemaan vaavin liikkeet. Mies jo tuossa alkuviikolla yritti tunnustella liikkeitä vatsan läpi ja oli hyvin pettynyt kun kerroin että ne tuntee ulospäin vasta kun reilut 20 viikkoa on kasassa.

Mulla ei ihme kyllä ole ollut mitään mielitekoja ruuan suhteen, olen jopa syönyt paljon terveellisemmin kuin ennen raskautta. Karkit on aina olleet mun suuri heikkous, mutta nyt ei tee oikeastaan mitään makeeta mieli, poikkeuksena jäätelö, sitä on pakko saada joka päivä :) Mun tekee mieli kaikenlaista suolaista, ruisleipää ja suolakurkkuja ym. Onneksi on niin alhainen verenpaine, ettei ole mitään ongelmia sen suhteen.

Ihanaa, kolme päivää vapaata tiedossa! Aion ottaa ihan levon kannalta tämän juhannuksen ja nauttia rauhasta, kun mieskin on töissä.

Hauskaa juhannusta kaikille!
 
Hei! Flunssa alkaa olla ohi ja olo pirteän energinen, mulla ainakin väsymys taakse jäänyttä aikaa, flunssa tietysti väsytti, mutta olo muuten suht pirteä ja hyvä.

Minnihiiri68 poikaa odottaessani söin enemmän suolaista kuin makeaa, jäätelöä teki kesällä mieli, mutta muuten ei makeaa kauheasti. Suolaista ei kannata kuitenkaan kauheasti syödä, lisää turvotusta loppuaikana helposti. Nytkin vähemmän menee makeaa, veikkaisin että odotat poikaa, saapa nähdä. :D Mulla ei ole ollut oikeastaan ollenkaan turvotuksia raskauden aikana. Kuumana heinäkuuna hieman nikat turpos, kun tyttöä odotin ja oli tosi kuuma. :eek: Lievää turvotusta voi olla lähes kaikilla, sormuksetkin sopivat vielä hyvin sormiin.

Niitä liikkeitä voi olla, mutta ne on sellaista kurinaa, ilmakuplia aluksi, ettei osaa niitä yhdistää vauvan liikkeiksi ensimmäisellä. Mulla tuntunut pieniä töytäisyjä välillä, eihän ne liikkeet voi ollakaan vielä kovin voimakkaita, kun vauva on niin pieni, mutta kyllä ne siitä lisääntyvät, esikoinen potki loppuaikana tosi kovaa ja kylkiluita särki vielä kauan jälkeenkin päin. Olikin iso lapsi ja voimakkaat potkut. Tyttö taas liikkui niin paljon, ettei juuri paussia pitänyt, liikkuminen oli nopeaa ja usein.

Kaikille teille oikein Hauskaa Juhannusta!

:heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 17+2 :heart: :wave:
 
Heippa! Kirjottelen pikaseen, nyt on jotenkin kirjotuslaiskuus päällä:) kolmeen pinoon oon itteni ängennyt, mut jos tähän "oma-aloittamaan" edes jaksas kirjotella jotain=)

Tuosta makean ja suolaisen himosta, ni oon kanssa kuullut et jos suolasta mieli tekee ni masussa ois poika:D Tytöstä sitten päinvastoin, eli makeenhimo saa valtaansa. Koitin juuri esikon raskautta muistella, ja noita mielihaluja.. niin tosiaan, taisin enempi alkaa karkkia syömää ku ennen. Mutta maistui se suolainenkin hyvin:)
Nyt huomaa selkeesti että jääkaapista pitäs löytyä aina suolamakkaraa, ja kaikki ruoatkin on ihan mauttomia ennenku viskaan purkista vähän lisää suolaa:D

4D-ultra olis ihana, ihan vaan huvin vuoksi, jos olisi ylimäärästä rahaa. mutta kun ei ole, niin saa äitipolin ultrat riittää, joita miula tulee olemaan vissii 4kpl.

Miehen mukana olemisesta sen verran, ettei tuo neuvolassa oo käynyt vissii kertaakaan nyt, eikä tarviikkaan. Hän on niin pitkään aina töissä, ja työmatkaakin on niin runsaasti, ettei tarvitse neuvolakäyntien takia jäädä töistä pois tai ajella välillä kotiin. Tuskin edes saisi lupiakaan sellaseen.
Ultrat ollaan koitettu varata sellaisille päiville milloin hän pääsee mukaan, eli pe, kun on huomattavasti lyhyempi työpäivä. Kyllä on tykänny aina ultrassa olla mukana. Esikoisen aikaan kävi kanssani kaikki ultrat ja muutaman kerran neuvolassa.
Kotona tuntuu ettei se aina muista, että kannan mein yhteistä 'rakkauden hedelmää'.. Noo.. kaikki omalla tyylillään. Pääasia että tiedän että tää on hänelle tärkeä juttu. :heart:

Hauskaa juhannusta! Nauttikaa!!! Jos ei nyt hyvästä säästä niin ainakin hyvästä seurasta ja ruoasta!!!
 
Voi hitsin vimpula, mulla on selkeesti OMITUINEN poika-raskaus :headwall:

Mikään suolanen ei nimittäin meinaa mennä alas - itseasiassa kaikki ruoka maistuu mukamas liian suolaselta ja ihmettelen tätä suuresti, sillä aiemmin olin tunkemassa lisää suolaa jokaiseen ruokaan. Ehkä makuhermot ovat menneet sekaisin :eek:

Viimeseen viikkoon en oo syönyt ku näkkileipää tomaatilla ja lisäksi jogurttia puoliksi pakottamalla... niin ja karkkia ja jäätelöä tekis mieli, mutta olen hillinnyt itseni aika hyvin. No, alussa mulla olikin käsittämätön ruokahalu - söin varmaan 6 kertaa päivässä. Nyt on tosin huono homma että syön korkeintaan 2 kertaa... Lupasin itselleni että alan skarppaamaan, vaikka sitten pakkoruokinnalla.

Ainoo mihin mulla on tullu varsinainen himo on KAHVI, jota en oo juonut vissiin pariin vuoteen muutenkaan, mutta nyt sitä pitää saada vaikka olin närästyksestä loppupäivän kaksin kerroin :LOL:
 
LEP
Tunsinkohan mä eilen ensimmäiset liikkeet? :heart: Mä en ole yhtään kyllä varma, mutta illalla kun katsoin sängyssä selälläni CSI:tä, niin yht'äkkiä tuntui niinkuin joku olisi masua kutittanut tai joku elohiiri ollut. :eek: Voiskohan se olla vauvan liikkeitä jo sitten? Tänään rv16+5.
 
Hauskaa ja rauhallista Jussia kaikille :flower:
Mieliteoista ruuan suhteen, niin mulla on maksalaatikko ja maksamakkara, mutta onneksi maksamakkara vapautettiin kiellettyjen listalta niin sitä saa syödä joskus leivän päällä...

Käytiin muuten anopin mökillä eilen saunassa ja uimassa ja niin ylpeänä sanoi siellä oleville vieraille, että meille tulee vielä neljäskin vauva syksymmällä...eli näyttää anopin negatiivisuus loppunut tätä raskautta kohtaan...hyvä niin =) JUSSIA KAIKILLE!!!!
 

Yhteistyössä