*MarrasMassutII Huhtikuussa 2008*

saanen liittyä joukkoonne iloiseen?
eli täällä etelä-pohjanmaalla asustelen olen 21vuotias, naimisissa, ja ennestään on yksi pieni 2v poika, ja nyt odotellaan pikku kakkosta. raskausviikkoja meneillään 10, ja laskettu aika olisi 5.11.2008.
muutamina viikkoina on ollut inhottavaa pahoinvointia, mutta nyt vissiin rupeaa hellitämään.. mutta ei nuolaista ennen kuin tipahtaa.
ensimmäinen neuvola oli noin viikko sitten, ja kuun lopussa sitten olisi ensimmäinen "kunnon" ultra. Tänään käväisin aamulla sokerirasituskokeessa ja maanantaina kuulemma sitten tuloksia saadaan. samalla ottivat jonkin toisenkin verikokeen liittyen seulontaan, jossa sitten ultrassa vertailevat tuloksia.
että tällaista.. kaikkea hyvää kaikille ja jaksamisia! :flower:
 
Tääl on neuvolasta kotiuduttu ja kaikki oli hyvin yksi baby oli ja sydän sykki :heart:
LA olis 15.11, mut pysyttelen kuiteski tässä ketjussa jos samalla lailla menee ku nämä kaks ni se menee viikon yli :D

Nyt olis8+6 mut ultrassa se vastas 7+6 katotaan sit tarkemmin ku lääkäri aika on 5.5

Kylläpä se äiti1982 säikäytti, mut onneksi selvis säikähdyksellä ja toivotaan et kaikki jatkuis hyvin :flower: :heart:
 
täällä alkaa elämä voittamaan! :p ja miestäkin näen tänään viikon eron jälkeen. :heart:
kumpa sitä itekki pääsis neuvolaa ja kuuluis sydänäänet ni pelko hellittäis. joku muuten puhuki että millon voi kuulua sydänäänet.mulle ku varasin neuvola-ajan ni otettii rv10 ja neuvolatäti sano että siksi vasta sitten että kuuluis sydänäänet.eli luultavasti laitteista johtuu ero millon voi kuulua.
nyt pitää taas mennä yrittään syömään jotain. :)
 
Äiti1982, ihania uutisia!! :D Varmasti säikäytti, itse oisin varmasti jo kerennyt masentua ihan kokonaan!! Onneksi selvisitte kuitenki säikähdyksellä!! Laitatko uudelleen ne siun tiedot niin lisäilen listaan!!

Tervetuloa Puuskamuikkuselle!!!!

Reginarento, tuolla on myös toinen pino marraskuisia, joilla on laskettu aika ennen 16.pv, tää on se loppupään pino=). Meitä oli niin monta että jaettiin porukka kahtia, LA:t 1.-15.11. ja LA:t 16.-30.11.
Tottakai saat meidänkin kanssa kirjotella, tai sitten mennä sinne 1-pinoon, ihan miten vain haluat =)
 
LEP
No täällähän on ehtinyt tapahtumaan paljon heti kun hetken poissa on. :eek: Äiti1982, ihanaa että siellä pikkuinen olikin pysynyt matkassa eikä mihinkään livistänyt! :hug: Uusille tervetuloa! :wave:

Ja sitten omaan napaan. Täällä alkaa tosissaan nyt olemaan tuota krapulaista oloa ja äklötystä. Meinaa vähän kaikki yökkäyttää. :x Töissäkin kokoajan yökkäytti ja oli huono olo. Onneksi sentään vihdoin pääsi vkl viettoon. Kesälomaa odotellessa!! |O Mä olen koittanut miettiä pääni puhki, että mikähän olisi sellainen hyvä pikkuinen naposteltava töissä taskussa ettei ehtisi taukojen välissä tulla niin kamala olo? :|

Ai niin... Ja tänään menossa 6+5! :D
 
Kiitos kaikille kannustuksesta! Vieläkin on vähän epätodellinen olo, kun sittenkin kaikki oli hyvin. Vuoto on lähes lakannut. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja vauveli pysyis sisukkaasti vaan mukana.
Tässä nämä mun tiedot uudestaan; 25v. toinen raskaus ja sairaala LKS. LA kuukautisten mukaan 28.11. mut tämän päivän ultran mukaan 3.12. Pysyn toistaiseksi tässä marraskuisten mukana.
 
Niin ja miun ikä oli 27 vee =) Tampereella asutaan, vauvan pitäis mahtua minun, miehen,koiran ja kahden kilpparin kanssa samaan kämppään... Ja siitä kasvatetaan myös kunnon hevostyttö / poika :p

Aika väsynyt olo täällä, töissä ja sen jälkeen hevosta hoitamassa vierähti koko päivä, aamulla taas 6 töihin.. Tuo välipala vinkki oli hyvä, täytyykin varata pähkinöitä taskuun huomenna! Karkkia ei oikein viittis napostella huikonälkään :p

Puuskamuikkunen -huomenna rv 8 :heart:
 
Moi
Vitsit miten jouduit pelästymään äiti1982!
Mul tuli mieleen et oisitko kaksosia odottanu,ja toinen tullut pois. Mun äidille kävi näin kun mua odotti. Sillä alkoi kamala vuoto ja se meni lääkääriin (joka ei ultrannut) ja lääkäri sanoi et kyl tää keskenmeno on. Sit parin viikon päästä äitillä untui yhä raskausoireet ja pääsi ultraan,ja kyllä hän raskaana oli,minä siel oli ja viikkoja n 10
 
PIELIKILLE :hug: ja jaksamista!
Äiti 1982 onneksi kaveri olikin pysynyt matkassa =)

Täällä tätä samaa....päivät ei juurikaa poikkee toisistaa :kieh: väsyttää ja välillä ällöttää, työt ei nappaa ei sit yhtää :/ täällä meiän suunnalla on joku lastentapahtuma nyt, aattelin viedä noi hurjapäät sinne pällistelee ni ehkä ne unohtais tapella keskenään :kieh:
Ja sen jälkee pitäs jaksaa jatkaa tätä joka viikonloppusta siivousta :headwall:
viikonlopun jatkoa kaikille :wave:
Tuun seuraavax vasta ku mul on jotain positiivista sanottavaa :D
 
Pielikille kovasti jaksamista ja voimia :hug:
Äiti 1982 onneksi kaikki onkin hyvin :heart:

Mun oli eilen työpäivän jälkeen mentävä päivystykseen, aivan sietämättömäksi käynyt pahoinvointi aina aika ajoin. Ei toivoakaan, että vois asiakaspalvelussa olla... kun ei siitä pääse lähtemään esimerkiksi veskiin heti kun semmonen olo tulee, että tekis mieli oksentaa. Sairaslomalla nyt sitten ensi viikon ja josko ei helpota, niin neuvolan lääkärille seuraavaksi aikaa.. ja katsotaan sitten lisää lomaa. Ihan ihmeissäni täällä ollut, että miten se jo näin alkuvaiheessa voi olla noin rajua toi pahoinvointi (rv 6+6), mutta olemmehan kaikki omanlaisiamme yksilöitä.. kai se sitten minun kohdallani vaan on heti alusta jo!

Jooh, jospa tässä koittais saada jotakin aikaiseksi tänään... mies haettiin tossa 8 jlkn aamulla viettämään polttareitaan :) Täällä sitä nyt sitten olis aikaa itselle ja koiralle koko päivän verran.. kaippa sitä ulkoilemaan vois mennä! :)
 
Pielikille :hug:

Äiti1982, minulle kävi samoin esikoista odottaessa. Olin appiukkoni hautajaisissa joskus 7:llä vkolla ja alkoi todella runsas vuoto, jota kesti useamman päivän. Terkkalääkäri sanoi, että keskenmeno, mutta niin vaan on meillä kohta 3 vuotias neiti! Toivottavasti raskautesi jatkuu vähän rauhallisemmin, muistan jostain lukeneeni, että kannattaa lepäillä, jos on runsasta alkuraskauden vuotoa.

Mulla on kuvotus vain pahentunut ja väsymys ihan tolkuton. Ajatus sairaslomalle jäämisestä kuulostaisi todella houkuttelevalta, mutta itselläni se tietäisi vaan kahta kauheammin töitä sitten loman jälkeen. Täytynee siis vain sitkutella ja haukotella töissä. Viikot on vasta 7+, mutta maha on jo samankokoinen kuin ystävällä, joka odottaa esikoistaan viikolla 17! :LOL: hurjaa
 
kaikille, pitkästä aikaa! :flower:

Semmosta ajattelin nyt kirjotella, kun noita juttuja lueskelin, että tosta syömisestä ja pahasta olosta... Itsellä ollut tooodella pahaa pahoinvointia, MUTTA vain silloin, kun en ole pistänyt jostain kahteen tuntiin suuhun. (mieluiten hedelmää, jugurttii yms. LÄMMINTÄ ATERIAA UNOHTAMATTA!!!) Pitää kuitenkin muistaa, että pikku ihme siellä vattassa kuitenkin ottaa omansa...siis "syö" äidin varastoja, jos tarve vaatii. Verensokerit on eri luokkaa jne.... Koittakaahan mammat syärä!!! :D (siitä mieleeni, et hipsinpä hakemaan tomaatin...)

Täällä on väsymyskin aivan hirmuista...ja yövuorossa ollaan |O Toivottavasti ei joudu hakee saikkuu...

varhaisuä oli sillon 31.3. ja siellä se pienen pieni herne sillon oli ja varsinainen eka kunnon neuvola oli 7.4. ja eka "virallinen" uä on 7.5.... 28.4. pitäis kyllä käydä sen verran neuvolassa, että kuunnellaan sydänäänet.... =)

mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

maisa ja pikku sintti rv 8+5 :heart:
 
LEP
Väsyttääääääh... |O Nyt ois oikeastaan jo valmis nukkumaan lähteä, mutta kun haluaisi vielä telkkuakin katsella jne. Simpsoneita katsoessakin tuli nukahdettua. Viime yön nukuin muuten pitkästä aikaa todella hyvin! :) Ihanaa oli.

Ai niin, tuli eilen papa-kokeen tulokset ja 1-luokka ihan oli. Mutta luki, että sieni-infektio on ja kuuri pitäs ottaa. Kävin tänään apteekista sitten hakemassa, apteekin täti ainakin sanoi, ettei siitä haittaa pitäisi vauvalle olla. Oletteko muut käyttäneet alkuraskaudessa kuurin? Canestenia ostin puikot ja voiteen. Asetintahan ei ainakaan saa käyttää, sen kertoi. Tuolloin kun papa otettiin, niin ei raskaudesta vielä tietoa ollutkaan! Lekuri oli sitten lappuun kirjoittanut vaan, että apteekista kuuri hommattava. Kai mä nyt sitten uskalla käyttää sen ihan rauhallisin mielin! :ashamed:

Tänään 6+6. :heart:
 
LEP Mä ainaski käytin ihan melkeen heti ku tiesin raskaudesta. Enkä ollu edes varma onko hiiva vai ei mut käytin joka tapauksessa. Nyt oon tässä pohtinu että voiko mulla olla taas semmonen ku tulee semmosta "klimppistä" valkovuotoa...onko muilla???
En muista noista aikasempien raskauksien oireita ni en tiiä onko normaalia :ashamed:
 
LEP
Tänään 7+0! :D
Aika matelee oikein. Mä voisin kyllä hypätä koko raskausajan yli siihen, että ois nyytti kainalossa. :whistle: Odottavan aika on tosiaankin pitkä ja näin alussa vasta ollaan! :LOL: Siis ihanaa kun vihdoinkin tärppäsi ja tässä tilassa ollaan, mutta kyllä kun ajattelee näitä pitkiä kuukausia, niin jaiks! Ja sitten kun ei ole kavereita oikein joilla lapsia ja niiden vkl menot on lähinnä juhlimista, niin ei sitten oikein viikonloppuisin seuraa ole tms. Itseäni kun ei huvita missään baarissa selvänä olla heilumassa ja katsella kun muut juo sekä heiluu kännissä. ;) Kai tässä on jotain sopeutumisongelmia odottavan rooliin! :LOL:
 
Huomenia! Täällä pahat olot helpottaa ainakin toistaseks.. Tai jos tahalleen syön jotain oikein rasvasta ni voin myös sit oottaa sitä pahaa oloa. Tosiaan, kuten Maisa-08:kin sanoi, et kun muistaa ottaa niitä välipaloja tiuhaan ni olo pysyy suht hyvänä:) Väsymystä miula ei oikeestaan oo, tosin iltasin unille tulee käytyä aiemmin ku normaalisti, mut päikkäreitä en oo nukkunu.
Närästys on päässyt valloilleen ja Rennietä menee monta kpl päivässä.. :whistle:

Niin ja LEP, mie jouduin käyttämään esikoista oottaessa gynocapseja, ja ihan turvallisia olivat. Hiivan hoitoon siis.
 
LEP
samir05 Mulla ainakin on tätä valkovuotoa aika runsasta ollut ja ennen kaikkea kutinasta huomaa, että on jotain muutakin kuin normi vuotoa vaan. Nyt kyllä onneksi jo hieman helpottaa, kun lääkettä saatu! :ashamed: Mutta taitaa raskauteen muutenkin aikalailla kuulua tuo valkovuoto.
 
Heipparallaa!

Pielikille voimia :hug: ja äiti1982, pelästyksestä toipumista :flower:

Mulla on viime kirjoittelun jälkeen paha olo jäänyt pois, eli enää ei koko aikaa edo. Mutta välillä tulee 'kohtaus' jolloin oikein myllää koko maha :x Mies suunnittelee kovasti tila-auton ostamista, vaikka ei ole edes varmaa onko täällä mitään... Ja puhui jo että eikö olis hienoo, jos tulis kaksoset B) Mulle riittäis yksikin kerrallaan :saint:

Väsymys on armotonta, vähän pelottaa kaks seuraavaa viikkoa kun on kolme omaa ja viisi vierasta lasta (onneks osa on jo koululaisia) ja pitkät päivät, eli päikkäreistä ei tietoakaan... Jospa tämä tästä suttaantuu, ens viikolla on kuopuksen 2v juhlat ja niitäkin pitäis yrittää laitella. Onneks tänään on niin huono keli että mieskin on ihme kyllä kotona, vois jotain yrittää vääntää ;)

Ai niin ja se neuvola on vieläkin varaamatta. Soittoaika on neljänä päivänä viikossa tunnin päivässä ja kaikkein pahinpaan aikaan aamupäivästä :/

herkkupeppu ja piipero rv 7+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
samir05, tuosta valkovuodosta, miula on todella runsasta, muttei klimppistä. Sillon ku oli hiivaa ni sillon oli just sellasta vähän kokkareista.
Oon täs pohtinu että kuinka nopeesti hiiva voi tulla uudestaa lääkkeen käytön jälkee? Tai voiko olla niin ettei ensimmäinen kuuri auttanukkaa?
Ehkä käyn suosiolla hakee uuden kuurin ku ei siitä haittaakaa pitäs olla...
Muita "oireita" ei oo....muistan kans lukeneeni tai kuulleeni et kokkareinen valkovuoto on yks oire.
 
Hei!

Jospa minäkin mahtuisin vielä mukaan :) Laskettu aika on 28.11, nyt 7+1 ja sairaalana NKL. Tämä olisi meille toinen jos nyt kaikki vaan menee hyvin ja suunnitelmien mukaan.

Enpä ole ennen keskustelupalstoilla ollut, mutta tämä vaikutti mukavalta palstalta. Tämä toinen raskaus on ollut niin erilainen kuin ensimmäinen, että ihan hauska lukea muidenkin kokemuksia. Melkein olen jo aivan seonnut murehtiessani, että onko kaikki hyvin. Aivan kaamea olo ollut alusta asti. Alussa oli turvotusta, välillä on ollut vatsa kuopalla. Tiputellut enemmän ja vähemmän, onneksi on jo loppunut. Mitään tämmöistä ei ollut esikoisen kanssa.. Pelkäsin, että oli tuulimuna niin pakko oli mennä yksityiselle tarkastamaan tilanne. Yksityisellä kävin 6+4 niin kyllä siellä pikkuinen tuubi näkyi :) Nyt vaan ensimmäistä neuvolaa odotellen (joka on 28.4.)
 
HepsKatti
Pitää munkin tulla välillä ilmoittautumaan, että kyllä täällä vielä ollaan :LOL: Ei ole vaan nyt tullut mitään kirjoiteltua tänne, kun menee vaan sitä samaa rataa. Yökötysolokin on jo helpottanut *koputtaa puuta* ja ruoka maistuu paremmin kuin koskaan, joten vähän kauhulla odotan huomista neuvolaa ja punnitusta, että mitä se paino oikein näyttää.
 

Yhteistyössä