*MarrasMassutII Huhtikuussa 2008*

:wave: Heissulivei!

Täällä ei (vielä ) onneksi ole pahoinvointia, vähän kyllä sellasta etovaa ja heikkoa oloa, jos ei ole vähään aikaan syönyt. Ja syöminen on melko mielihalupitoista, millon tekee mieli mitäkin. Mutta eniten tällä hetkellä maistuu raikkaat hedelmät. Mutta kyllähän tuolta kaupasta äsken mukaan tarttu just mitä nyt mieleen sattui tulemaan; vähän pihviä, valmispitsapohjia (joita en muuten koskaan ennen ole käyttänyt), marjaviilejä, paaaaaaaaaaljon hedelmiä.. Karkkiosaston onnistuin onneksi välttämään, mutta kieltämättä ne nyt maistuis! :D

Huomenna varmaan olis se neuvola vihdoin varattava, ens viikko kun menee reissatessa. Muuten se vielä unohtuu! Muisti kun ei ainakaan meikäläisellä paras mahdollinen tässä olotilassa ole.. :eek:

Illanjatkeloita!
 
ja nyt nousi kuume.ja kurkku niin tuskassa että puhuminen vaikeaa.ja kärsin myös tuosta yhtäkkisestä isosta nälästä.yöllä saattaa herätä siihen että hirveä nälkä.ei vain jaksa nousta syömään.ja päivällä voi olla et oksettaa ensin ja yhtäkkiä onkin nälkä ja jos jotakin vähän syö niin taas oksettaa.sitä vaan nii kovasti odottaa että tulis vaikka 12vk täytee. :)
 
moi
jospa mäkin välillä kirjottaisin...kokolailla kaikki tekstit tulee kyllä luettua.
Mulla on neuvola ens vkolla,ja neuvolalääkäri 22.4, kuulemma sit ultraa kans. Tosi hyvä,ainakin sen tuulimunan sulkee pois. Tai siis PAREE sulkee.
Mul tuli eilen stoppi kahville.JA mä oon maidon suurkuluttaja,jostain syystä seki nyt etoo. Ei viime raskaudes muistaakseni.Vaikka sen raskaudenhan mä oksensin koko 9 kk. Aamusta iltaan.Nyt en o viel alottanu,tosin joka päivä on pahempi olo.Ylösnousu kestää,ja jos nukun päiväunen niin nouseminen niiltä on ihan hirmuvaikeeta!
mut joo,eipä täs muuta,illanjatkoja! Mä meen syömään uunilohta,viel ku voin!
 
LEP
Juuh, täällä kanssa saattaa yht'äkkiä iskeä ihan hirmuinen nälkä! Maha huutaa niin kovaa, että varmaan naapuriinkin kuuluu. :LOL: Ensi viikolla olisi ensimmäinen neuvola sitten. Vaikka eihän siellä mitään erikoista taida olla vielä edes.
 
pielikki Olen tosi pahoillani :( Mutta voimia sinulle ja miehellesi :hug: On se kauhiaa kun ei ikinä tiedä...Pelottaakin se ensimmäinen neuvola käynti, kun silloin olen jo vk 10+jotain, ni pitäis kuulua sydänäänet silloin...
 
voimia pielikille
pitipähän mennä sanomaan että en luultavasti oksenna kun en ole moneen vuoteen oksentanu.koko yön sängyssä pyörin ja 6 aikaan sitten kipin kapin vessaa ja ne vähäkki ulos mitä sisällä oli.eli ei juuri mitää. :x
mite te syötte? ei mene alas enään mikään.tänään huimasti yks omena.ja paljon enempi pitäisi.äkkiä tämä olo ohi. :D
 
Voimia pielikille :hug:
Täällä on sitten eilen kärsitty ihan hirveästä päänsärystä ja pitkitin särkylääkkeen ottamista....otin Panadol 1g ja samantien oksensin....aamulla samoin armoton päänsärky ja otin panadolin taas....oksensin taas klo 12 aikoihin....helkkari jos tämä nyt yrjöämiseksi menee, koska samaa vaivaa ei ole ollut kolmessa aikaisemmassa raskaudessa....meillä ei sitten pikkumies nukkunut, kun 45 min. päikkärit eli ei pysty edes lepäilemään, kun on päikkäreillä :/

 
Pielikki, jaksamista sinulle. Saman läpi käyneenä tiedän, että mitkään sanat eivät surua poista. Anna itsellesi aikaa. Olen pahoillani :hug:

Kisse, mulla on kans ollut voimakasta päänsärkyä. Eilen illalla en ottanut Panadolia, kun ajattelin että menee nukkumalla ohi -aamulla herätessä oli valmiiksi pää kipeä. Tänään oli eka neuvola, ja kysyessäni päänsärystä ja sen lääkitsemisestä neuvolatäti sanoi, että heti kun oireet ilmaantuu, niin Panadol nassuun. Jos päästää säryn kasvamaan, se ei enää välttämättä yhdellä lääkkeellä lähde, ja saattaa kestää yhteen menoon päiväkausia.

Jännä, mulle sanottiin neuvolassa että sydänäänet kuuluu vasta viikon 12 kieppeillä. Onkohan eroja laitteissa?

LEP, voimakas nälkä tuttu tunne. Ja outoa on se, että tuntuu kuin en tulisi täysin kylläiseksi mistään! Siis kunnon satsin syötyäni saattaa tunnin päästä olla taas nälkä, rasittavaa.

Muua, mä varasin ekan ultran jo viikolle 6+ (oli edellispv), koska edellinen raskaus oli tuulimuna enkä osannut yhtään tästä nauttia kun pelkäsin niin.

Suklaapähkinä, koetahan jaksella tukalan olosi kanssa! Lepäät, juot paljon ja tarpeen mukaan Panadolia. Raskauden ajan flunssat on kuulemma normaalia sitkeämpiä.

Mulla siis oli tänään eka neuvola. Edellispäivänä kauhulla odottamani ultra, jossa näkyi pienen pieni valkoinen sykkivä pallo. Olin ollut ihan valmistautunut, ettei siellä mitään ole, ja vaikka tein positiivisen testin jo yli kaksi viikkoa sitten, olen nyt vasta pari päivää koettanut totutella ajatukseen raskaudesta, ja alkanut olemaan iloinen =)

pikkutiikeri 6+3
 
pielikille : hug:

Mulla tuli vielä aamulla vähäistä tuhruvuotoa pyyhkimällä, mutta päivällä ei enää mitään, neuvolaan soitin niin sanoi että vaikuttaa limakalvoilta tulleelta vuodolta. Kipuja ei ole.

Neuvola 28.4. silloin pääsee myös ultraan.

pikkutiikeri Mulla kuulunut yleensä sydänäänet neuvolassa jotain 9+ viikoilla molemmista. Jotku neuvolatädit ei osaa kuunnella ja joskus kestää kauan, että löytävät oikean kohdan, joskus kuuluu vasta viikoilla 12.

Ittellä ei ole pahoinvointia, ei ole ollut aikaisemmissakaan, etovaa oloa oli kun odotin neitiä, pojasta ei juuri mitään. Rinnat arat ja lämmöt n. 37

Illanjatkoja teille! :heart: TeSuLah + Pikkukolmonen rv 7+1 :heart: :wave:
 
SAA LISÄTÄ UUDEN MAMMAN JA MASUN LISTAAN !

Muutaman päivän tässä jo lueskellut tätä keskustelua ja nyt rohkenin hypätä mukaan...

Ensimmäinen tulossa, la 20.11. ja TAYS:iin mennään sitten kun aika koittaa!

Puuskamuikkunen rv 7+5 :heart:
 
Tervetuloa puuskamuikkunen :flower:
Täällä yleensä iltapäivästä alkaa se kaamee pahaolo joka kestää iltaa asti et nukkuu pääsee ja pää ollu kolme päivää kipeä :/

Tänää olis eka neuvola kymmeneltä, tulen sit kertoo kuulumiset ku lapset on päikkäreillä :)

Äippä&baby rv 8+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puuskamuikkunen:
SAA LISÄTÄ UUDEN MAMMAN JA MASUN LISTAAN !

Muutaman päivän tässä jo lueskellut tätä keskustelua ja nyt rohkenin hypätä mukaan...

Ensimmäinen tulossa, la 20.11. ja TAYS:iin mennään sitten kun aika koittaa!

Puuskamuikkunen rv 7+5 :heart:
Tervetuloa! Kiva, että Taysissa on joku toinenkin synnyttämässä melkein samaan aikaan!

 
Väärä hälytys sittenkin :whistle: Eilen mulla alko vuoto, tosi runsas ja tuli ihan kunnon hyytymiä. TK:n lääkäri ei antanut mitään toivoa raskauden jatkumisesta ja minäkin olin varma että kesken meni. Nyt just tulin naistentautien polilta jossa tehtiin ultra. Elävä sikiö löytyi!! Olen aivan ymmälläni. Eilisen illan tuhrustin itkua. Ultran mukaan ois nyt rv 6+2 joten taidan siirtyä sitten joulukuun odottajiin.
On tämä uskomatonta :heart:
 
Voimia ja pahoittelut Pielikille! :hug:
Ja voi ihana ihme Äiti 1982! Kyllä tuo varmaan pistää mielen sekaisin, eikä varmaan pelostakaan heti pääse. Hurjasti onnea matkaan, että jatko menee hyvin.

Itsellä aivan kamalan voimaton olo. En meinaa töihin jaksaa kävellä. Aikasemmin olen ollut hurjan reipas menijä ja nyt en millään jaksa 10 min enempää kävellä, kun on pakko istahtaa. Pitääköhän alkaa tankata rautaa vai mikähän tähän auttaisi. Syön hyvin ja kaikki pysyy sisällä, mutta voimat aivan kateissa.

Baby-Alpakka 8+2
 
Kiitos kiitos, kiva tulla mukaan joukkoon!

Huh, helpotus Äiti1982! Hyvin se menee! Mullakin oli omat pelkoni keskenmenosta viime viikonloppuna, kun tuli vuotoa ja massu oli todella kipeä. Mutta terkkarille soitettuani sanoi, että kuulostaa aika pieneltä vuodolta vielä ja jos päivässä menee ohi ei ole keskenmeno.. verta ei kuitenkaan tullut ihan solkenaan. Pakko oli eilen tehdä raskaustesti uusiks ja plussaa näytti edelleen.. Silti on aikamoinen huoli onko siellä masussa ketään?! Tää on varmaan ekakertalaiselle normia... ;) Pahaa oloa ei oo ollu, vähän närästystä. Muutenkin nyt aika vaisut "oireet", ei hirveesti väsytäkään, päinvastoin on ihmeen virkeä olo! Eka neuvola vasta 21.4. että ainakin siihen asti tässä saa jännätä!

Puuskamuikkunen rv 7+6
 

Yhteistyössä