*MarrasMassutII Huhtikuussa 2008*

Mulla närästi loppuraskauksissa todella pahasti ja molemmilla on ollu kunnon musta pehko syntyessään.
Kattelin tossa ulos ja siellähän paistaa, etelässä piti sataa vettä.....
Pakotin meinaa eilen ukon siivoomaan ton ulkovaraston mun kanssa sillä verukkeella että tänää sataa sit vettä :whistle: äsken se tossa mutisi jotain sateesta :D mut tulihan seki tehtyä.....
Onko muilla näin keväisin pakko siivota kämpästä KAIKKI ylimääränen kama roskii?
Mulla on siihen nyt joku pakkomielle et kaikki mitä ei tarvita ni lähtee,oon jo jonku aikaa kantanu tätä kamaa ulos täältä.....tekis mieli heittää noist lasten rojuistaki puolet pois :saint:
Mutta sunnuntai päiviä kaikille :wave: täytyy vissii lähtee harjottelee ton kuopuksen kaa ilman appareilla ajoa :D
 
LEP
Joo täällä on kanssa tuota, että tekisi mieli heittää kaikki melkein roskiin pois tieltä kuleksimasta! Mieskin... :LOL: No ei sentään, ei kehtaa miestä mennä heittämään sinne. Vaikka välillä se ottaakin päähän. :D Itsekkin suunnitellut, että laittaisi tuon ukon siivoomaan ulkovarastoa ja sieltä saisi roskiin viedän kaiken ylimääräisen.
 
Heippa TeSuLah!! tervetuloa joukkoomme!! Kiva että väki senkun vaan kasvaa!

Miulla saattaa mennä aina jonkin aikaa näissä päivittelyissä, mut ei hätää, korjaan listat ajantasalle aina kun jaksan raahautua koneelle asti =)
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja samir05:
LEP älä sentää ukkoa sinne roskii heitä :LOL: voit tarvita sitä viellä :D
Joo, en ole vielä mennyt heittämään! :LOL: Äsken sitä tarvitsi taas nimittäin, kun tuli huono olo ja toinen heti kiikutti mehua minulle. :heart: Välillä sitä niin rakastaa ja sitten toisinaan se ottaa niin päähän, vaikka ei syytä oliskaan. Onkohan oma pääkoppa vähän sekaisin? :LOL:
 
hymyilevää alkavaa viikkoa kaikille!mie se jo täällä niiiin oottelen huomista neuvolaa...tossa lukiessani teitin tekstejä,mietin miten helpottavaa on että muillakin on vissiin sellasia hulluja mielenmyllerryksiä..mä oon yhtenä hetkenä pelkkää aurinkoo,yhtenä ihan myrsky!...ja elämä kun niin metkaa on niin mullahan on takana vasta muutaman kuukauden parisuhde ja tää ihana "vahinko" :heart: on tosiaan muuttanut suhteen vakavuusastetta yhtäkkiä...tätä ennen olin kahdeksan vuotta naimississa ja lasta yritettiin kolmisen vuotta aikast tosissaan,mutta ei vaan tärpännyt...mut kaiketi on pakko jollain tasolla uskoa kohtaloon =) täsät mun piti vielä kysymäni että onkohan täällä muita yrittäjiä joukossa,jotka tietäisi auttaako yel-maksun korotus äitiyspäivärahaan,jos sen tekisi nyt hetimiten?..muuten miun äippäloma jää surullisen lyhyeksi :ashamed: kivvaa maanantaita kaikille!!
 
:wave: Täälä vietetään vapaapäivää, vein pojat tarhaan, että saan potea hounoa oloani rauhassa. Nyt pitäis raahautua kaupunkiin etsimään mulle häihin vaatetta. Jotenki on inhottava näin ajoissa ostaa elokuuksi vaatteet, mutta jos sitä lykkää, niin mistään ei enää löydä kesäisiä, hienoja vaatteita :/
Mä jouduin eilen laittamaan jalkaan äitiyshousut :eek: Maha on niin turvoksissa, että kakki tavalliset housut ahdistaa ja alkaa mahaan sattua. Pitää vissiin siirtyä verkkari linjalle, muttei niilläkään kehtaa joka paikkaan mennä :kieh:
Kyllä tuo mies saa kaiken p*skan niskaansa, mua kiukuttaa koko ajan :ashamed: Ukko kyllä onneksi ymmärtää. Lauantaina soitti mulle töihin, että ku tuun niin se lähtee lasten kanssa ulos, että saan rauhassa syödä ja ottaa rennosti :heart:
Nyt suihkuun ja vaatteiden metsästykseen!
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :wave:
 
Maanantaita kaikille!

Ja uusille jälleen tervetulotoivotukset :flower: meitä alkaa olla kasassa jo melkoisen paljon, hieno juttu =)

Kiva, että jollain muillakin on kovaa väsymystä havaittavissa ja kämppä kaaoksessa. Niin meilläkin. Koko viikonloppu meni käytännössä nukkuen! Oikeen harmittaa, etten saanu aikaseks mitään... Ei vaan oikein ollu voimia tehdä mitään.

Ens maanantaina sitten heti aamusta neuvolaan =) kieltämättä alkaa jo pikkasen jännittämään...
 
Heippa! Olen tunkemassa porukkaanne jos vielä mahtuisi mukaan :flower: Meillä odotellaan yllätysnelosta, todellakin innoissaan ollaan :heart: Ikää on 27 v ja laskettu aika laskureitten mukaan 30.11, mutta varmaan ultrassa muuttuu vielä. Mulla oli kierto ihan sekasin alkuvuoden, joten mitään en osaa sanoa varmaksi vielä. Neuvolaankaan en ole soittanut, kun hoitolasten tuloviikot ovat epäselviä vielä...

mamina, viitsisitkö siis lisätä mut listaan? Sairaala olis K-SKS. Kiitos =)

Meidän lapset on poika -02, poika -04 ja tyttö -06, ja kaikki raskaudet todella erilaisia. Jänskää nähdä kumpi tulee, ois kiva jos toinen tyttö niin ois kuopuksellekin kaveria, kun kaikki serkut ja muut samanikäiset tuppaa olemaan poikia.

Ensimmäistä 'tehtiin' puoli vuotta, ennen kuin tärppäsi. Sitten olikin tosi vaikea alkuraskaus, mutta ei huonovointisuutta yhtään. Lopussa olinkin sitten sairaalassa hepatoosin takia ja synnytys käynnistettiin muistaakseni 37+5, synnytys kesti reilun 6 tuntia. Toinen raskaus oli niiiiiin helppo, ei yhtään mitään. Neuvolantäti panikoi hepatoosin takia, että tulee VARMASTI pahempana kuin edellisellä kerralla ja verikokeissa juostiin joka viikko. Eikä merkkiäkään hepatoosista B) Ja poika tuli reilussa kahdessa tunnissa (siitä kun yöllä heräsin), hyvä kun ehdittiin sairaalaan (pää näkyi kun mentiin polille)... ;) Viikot tais olla 39+4. Kolmas taas oli, aluksi etoi vähän ja töissä oli ilkeä olla hajuissa, mutta ei muuta. Tyttö syntyi pitkän kaavan mukaan, su-iltana alkoi supparit ja ti-yöllä syntyi - piti odottaa laskettuun päivään asti :LOL: Nyt sitten tuli tämä yllätys, mutta ihana sellainen :heart: Todellakin etoo, ja oksennus nousee suuhun kokoajan. Kertaakaan en ole vielä yökännyt kunnolla, auttaskohan se??? Illalla söisin kaapit tyhjiksi :whistle: Kamalasti palelee ja turvottaa, ja nukkuisin koko ajan, mitä ennen ei ole ollut.

Nyt on tunteet pinnassa kokoajan, itkettää hirveästi. Ja aistit on tosi herkällä, hajut tekee pahaa jne... Millonkahan joku tajuaa, tai tajuaakohan kukaan kun ollaan sanottu vaikka kenelle, ettei meille tulee enempää lapsia. Kiinnostavaa nähdä miten naamat venähtää kun kerrotaan muille ;) Ja taloa tässä väännetään, tulee varmaan raskas kesä ja syksy...

Toivottavasti joku jaksoi lukea, oli pakko vähän 'purkautua' kun ei vielä kenellekään kerrota. Vähän hämmentää, kun ehdin myydä melkein kaikki vauvajutut pois, sänky ja peitto ja pari vaatetta on jäljellä edellisiltä :headwall:

 
Eilen oltiin vanhempieni luona syömässä ja tuli sitten mieleeni, että josko sitä hääkolttua kokeilis päälle... apua! Kyllä se päälle meni ei siinä mitään, mutta masu oli sen verran turvoksissa, että sanoin äidille, että josko se yhtä turvoksissa on juhlapäivänä, niin en kyllä pysty siinä olemaan aamusta iltaan. Yläosa on korsetti vielä, niin alkaa varmaan pikkusen ahdistamaan siinä sitten päivän mittaan jos ihan yhtä turpeinen on masu silloin. Siskoni kyllä lohdutteli ja sanoi, että silläkin oli raskauden ihan alussa turvotusta, mutta se sitten häviää joidenki viikkojen kohdalla. Toivon, että se häviäis rv 10+5 mennessä.. :) Muuten täytyy miettiä ihan uusia juttuja hääpuvun tilalle.. ja sitä en ihan heti halua tehdä -> Niin ihana tuo mikä nyt olis tarkotus laittaa piälle. Noh, ei auta muu kuin toivoa parasta! :)
 
HepsKatti
Mulla on nyt sit varmaan viimeiset 4 iltaa ollut todella etova olo. Mikään ei ole maistunut ja eilen telkkarista erehtyi tulemaan hampurilaismainos, niin meinasin oksentaa. Vesi on ainoa, mikä iltaisin on maistunut, niin arvatkaa vaan sainko viime yönäkin ravata kolmesti vessassa :headwall: No ei ainakaan tule iltasyöpöteltyä :LOL: Aamuyökkäilyjä jo kauhulla odottelen, vaikka esikoisesta sitä kesti vain hetken ja se tulikin vasta joskus paljon myöhemmin.
 
Heippa kaikille uusille ja vanhoille!
Niin paljon tullut tarinaa kaikilta viikonlopun aikana, että on mahdotonta kommentoida, vaikka tekisi mieli. :)
Itsellä olo vaihtelee mukavasta krapulaiseen ja takaisin. Turvotis on jo ehkä hieman helpottanut, mutta kyllä sitä vielä on. Mutta kaikki, siis aivan kaikki haisee pakokaasulle. Tosi ällöttävä tunne, kun on mökillä puhtaassa ilmassa kävelyllä, ja haisee iljettävä pakokaasu. Tai kun on suihkussa tai menossa nukkumaan eikä oikeasti voi haista pakokaasulle...

Täällä on joillain ollut siivouspuuskia, mahtavaa, sama oire tänne kiitos! Minä en ole saanut mitään aikaan, kaikki sikin sokin - en ole edes lapsia jaksanut komentaa siivoamaan.

Baby-Alpakka 7+4
 
TaneliKaneli, minkä ikäinen olet? Voi miten hauskaa olisi, jos kaikki menisi hyvin ja marraskuussa voitaisiin treffata Tyksissä!
Huomenna ensimmäinen ultra, jännittää kovasti. Edellinen kun osottautuikin tuulimunaksi, nyt on sormet ja varpaat ristissä ja hypin seinille. Perjantaina on tentti, eikä lukemisesta tule mitään, en pysty yhtään keskittymään.
Edellisessä (tuulimuna)raskaudessa, joka ehti viikolle 12, raskausoireet olivat kovin voimakkaat. Olin ihan mielettömän väsynyt, rintoja aristi ja pahaa teki, kahvikin piti jättää. Nyt ei juuri muita oireita, kuin alavatsaa vihloo aika ajoin kovastikin. Voi, niin toivoisin että nyt kaikki olisi hyvin, että sisälläni ihan oikeasti olisi pieni elämänalku.

Pikkutiikeri 7+2
 
pikkutiikeri - Täytän syksyllä 33 v ja asun Uittamolla, entä sinä? Olisi tosiaan hauskaa synnyttää samoihin aikoihin ja ehkä tutustuakin joskus. Oikein paljon "liimaa ja jarrusukkia" (vai mitä sitä on tapana toivottaa) sinulle! Ensimmäinen raskauteni meni kesken viikolla 7 ja jotenkin olen nyt tämän kanssa stressannut ja miettinyt hirveesti, enemmän kun edellisellä kerralla (toinen raskauteni, josta syntyi tyttö). Ehkä siksi että on heti erilaiset oireet ku ennen. Hassua stressata siitä että ON oireita kun viimeksi ei juurikaan ollut. Heh.
 
LEP
Onko kenelläkään muulla unettomuutta? :kieh: Täällä ollaan jo valvottu melkein kokonaan kolme yötä. Väsyttää kyllä kovastikkin, mutta unta vaan ei saa öisin. Saatan nukkua korkeintaan puoli tuntia putkeen ja sitten taas herään valvomaan. Pikkuisen meinaa alkaa ärsyttämään, kun on ihan kiukkuinen jo sitten unenpuutteesta. :/
 
LEP
Niin alamahan vihlonta ja menkkamainen jomotus osaa olla kylä välillä etenkin öisin melkoisen kovaakin! Ei pelkoa, että silloin ainakaan nukahtaisi. :snotty: Mulla ois keskiviikkona ultrassa käynti, koittavat katsella onko siellä kaikki niinkuin pitää vai ei. Jännittää, että siellä onkin vaan joku tuulimuna. :|
 
Pakko pikaisesti kommentoida tohon unettomuuteen.Täällä on nukuttu huonosti nyt reilu viikon verran..mä heräilen pitkin yötä ja aamulla kellon soidessa 5 jälkeen olen todella väsynyt.Arkisin ei pahemmin voi nukkua töissä mitään päikkäreitä,eli mä lähinnä yritän saada viikonloppusin nukuttua päivällä ja vähän parannettua tota univelkaa tasoihin.Tosin seki tarkottaa sitä että meidän neiti nukkuis ainakin 2-3tuntia tai sitten olis iskän kanssa reissussa...
Pään särkyä on heti jos unohtaa juoda tarpeeks,rinnat on todella arat ja ja...vessa ramppailua on kovasti.Voimakkaat hajut saa etomaan,viime viikolla muovinen tarjotin oli jo ihan karsee tapaus :LOL:

 
TaneliKaneli -olen 27-vuotias, asun Nummen suunnalla. Unettomuudesta, iltaisin nukahdan sohvalle, ja kun siirryn sänkyyn, en saa unen päästä pitkään aikaan kiinni. Öisen vessareissun jälkeen valvon myös, rasittavaa! Oikeastaan jo orastava pissahätä yöllä on ärsyttävää, kun on sen verran unenpöppössä, ettei tajua lähteä vessaan heti. Sitten se pissahätä pitää levottomana, kunnes ymmärtää ja jaksaa lähteä, ja sitten herääkin taas kunnolla. Plaah.
 
herkkupeppu Meillä sama tilanne, että ylläri nelonen tulossa e-pillereistä ja täysimetyksestä huolimatta :D

Huomenna on sitten ultra ja menen sinne yksin, kun mies saa jäädä meidän nuhanenän kanssa kotiin....mies ei oikein vieläkään ole innoissaan tulevasta vauvasta....

Meillä on kaksi yötä ollut heräämisiä ½-1 tunnin välein, kun meidän 7 kk ikäisellä pojalla kova nuha ja hampaita tulossa....itkeä pärähtää surkeasti monta kertaa ja äiti on ihan zombie, kun ei saa nukkua :eek:

Tervetuloa kaikki uudet :hug:
 
täällä yökitää mutta ei onneks oksenneta.ei mikään ruoka mene oikee alas.tänäänkään syöny juuri mitään ja silti pitää juosta vessaan sylkee ruoka ulos.oon ajatellut et ku raskaaks tulee ni alkaa tekee mieli vaan kaikkia.mutta tämähän menee ihan toisinpäin. :D
täällä ei ole vielä edes tilattu ensimmäistä neuvola-aikaa ihan tuon koulun takia.tänään jo ajattelin että pistän miehen soittamaan. :D mutta huomenna taas uusi yritys.nyt nukkumaan kun väsyttää.
suklaapahkina ja pienen pieni maha-asukki 7+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kisse:
herkkupeppu Meillä sama tilanne, että ylläri nelonen tulossa e-pillereistä ja täysimetyksestä huolimatta :D

Huomenna on sitten ultra ja menen sinne yksin, kun mies saa jäädä meidän nuhanenän kanssa kotiin....mies ei oikein vieläkään ole innoissaan tulevasta vauvasta....

Meillä on kaksi yötä ollut heräämisiä ½-1 tunnin välein, kun meidän 7 kk ikäisellä pojalla kova nuha ja hampaita tulossa....itkeä pärähtää surkeasti monta kertaa ja äiti on ihan zombie, kun ei saa nukkua :eek:

Tervetuloa kaikki uudet :hug:
Kiva että on 'kohtalotovereita' :flower: Jaksamista kaikille!!! Meillä taas mies on tosi innoissaan, ja itsekkin kun tilanne alkaa valjeta... Mies tuossa suunnitteli autonvaihtoa ja lisäs perään, että tehdään sitten se viideskin :whistle: Jos katotaan ensin tää yks :D Yököttää sen verran ettei jaksais tuollasia heti aamusta miettiä :ashamed:
 
Mua ärsyttää, en saa mitään aikaiseksi. Kämppä on ku pommin jäljiltä, puhdasta pyykkiä olis julmettu korillinen, muttei vaan jaksa niitäkään laittaa. Nukkua voisin vaikka koko ajan... ja vessanpönttö taitaa olla tällä hetkellä mun paras kaveri :heart:
Kaiken hyvän lisäksi taitaa molemmilla pojilla olla korvatulehdus ja niiden kanssa pitää raahautua lääkäriin klo 14, eli just päiväunien aikaan. Illalla taitaa muakin väsyttää kohtalaisesti , ku en päiväunille pääse |O
Onko muut huomannu semmosta, että hiki haisis todella pahalta? Mulla hiki haisi sillon ku odotin poikia, eikä mikään dödö auttanu. Nyt näyttäis olevan sama homma :x Se onki kiva, ku kaikki hajut oksettaa ja itte haisee aivan p*skalta |O
Nyt raahaudun kotihommiin vaikka väkisin :kieh: :wave:
 
Päivää kaikille. Todella harmaa keli ja ulos ei jaksaisi mennä, mutta kait sitä on mentävä kun en pariin päivään oo oikee ulkona käyny kunnolla. Tänään meen pyörimään kaupungille kun sain lahjakortteja synttärilahjaksi. Ihanaa päästä ihan vaan yksin. Toivottavasti vaan tää pahaolo menee ohi ennen sitä. Tekee kauhiasti mieli kaikkea kylmää ja raikasta, esim. viinirypäleitä, limua ja mehujäätä. Onneks mitään näistä ei löydy kotoa, muuten vetäisin kaiken ennätys nopeasti.
Enopä oo muuten moneen moneen päivään kirjoitellut. Eli tervetuloa uusille ja moi kaikille vanhoille ;) Voimia kaikille yökkääjille. Mä en onneks vielä oo yökkiny ku pari kertaa, mut tänää on kyl tooosi etova olo. Piti oikein miehelle soittaa ja valittaa. Se sitte toisti saman sanan ku mä sille ku sillä oli krapula eli: Itseaiheutettua. Teki mieli tirvasta ja kovaa. :LOL:
 
Moi! Mullekin on alkanut tulla pahoinvointia. Tänäänkin oli pakko päästä oppilaat aiemmin tunnilta, kun tuntu, että lähtee jalat alta. Omenan jälkeen olo kuitenkin helpottui.

Eilen kävin ekassa neuvolassa ja pihisin kiukkua sen jälkeen. En mä sieltä mitään uutta mullistavaa odottanutkaan, mutta kun se neuvolan täti (mummeli) vaan hyssytteli, eikä sanonut oikein mihinkään juuta eikä jaata, kertoi vain asioista, jotka oon tiennyt jo ennen kuin olin edes raskaana ym. Ei mitään iloa kyllä tosta käynnistä. Tuli vaan enemmän pelkoja siitä, että onko siellä mahassa ketään :(
 

Yhteistyössä