*MarrasMassutII Huhtikuussa 2008*

Alkuperäinen kirjoittaja suklaapahkina:
nyt täytyi alkaa tarkistamaan.
kun esim. tänne kaksplussan laskurista kokeillaan laskettua aikaa niin täytyykö siihen laittaa viimeiset kuukautiset kohtaan se päivä kun kuukautiset alkoivat vai loppuivat?
menin sekaisin :p
:wave: Alkamispäivä! :wave:
 
Mitäs muiden iltaan?

Minä oon köllötelly koko alkuillan tuossa sohvalla, kun väsytti ja palensi niin kauheesti töiden jälkeen. Äsken nousin tolpilleni ja söin vähän iltapalaa. Johan tästä sit kohta yöunille joutaa! :LOL:

Yks alkoholiton Nikolai olis kaapissa, näinköhän sen tässä perjantain kunniaksi kumoaisi? =)

Ootteko muut harrastanu noita alkoholittomia, normaalisti alkoholillisia juomia? Mie viime raskaudessa testailin jos mitä, kun en halunnut muille alkukesän grillikemmakoissa tunnustaa olevani raskaana (ennen viikkoa 12). Maistelin sitten kuohuviinit, punaviinit, alkoholittomat oluet. Kuohari ja noi oluet on oikeesti hyviä, mutta vaikka suuri punaviinifani muuten olenkin, niin siihen alkoholittomaan en enää koske! :x
 
Täällä myös yks PHKS,mutta en oikein osaa sanoa missä ilmansuunnassa asutaan :D Eli sanon maalaisittain että asutaan Metsämaalla,täällä Kivimaan suunnalla.
Tossa olikin samalla vastaus missä päin Lahtea majaillaan.

Ite vähän ajattelin että ostan meidän neidille ison vauvanuken,jonka kautta vois olla helpompaa sitten kun tulee vauva taloon.Meillä talon naisilla olis sitte molemmilla omat vauvat hoidettavina ;) Mullekin ostettiin aikanaan nukke kun pikkusisko oli tulossa maailmaan..Vauva jutuista ei olla vielä typylle puhuttu,ei tiedä jos vaikka joskus jossain möläyttää vauva sanan taputtaen mun mahaa(sillon kun asia on vielä salassa kyseisiltä ihmisiltä) :LOL: Vastaavaa touhua on meinaan tapahtunut,joten en pidä tommosta vaihtoehtoa yhtään mahdottomuutena.

Väsymystä on paljon :LOL: Aamusella meinasin mennä kaupoille rauhassa ihan itse ja neiti menee mökille mun vanhempien kanssa yöks,eli voin olla vaan ja esim. nukkua kunnolla sitten taas vaihteeksi..
Pitääkin pitää sitten allergialääkkeet pois käytöstä odotuksen ajan,tiedän vaan sitten kun olen allerginen kissoille..että ei tuppaa mennä kylään kissa kavereille,ellen halua kauheeta nuhaa/yskää/kurkku täynnä karvoja oloa.
Huomasin että muutkin marrasmammat valittaa asioista,eli mäkin olen sitten ihan normaali tapaus.Mies meinaan huomautti että mulla on taas joku valitus kausi,"sä vaan taas valitat joka asiasta". :D Toivottavasti musta ei tuu mitään hirveää hormoonihirmua :eek:

Aurinkoista viikonloppua!!!


ps.PHKS kahvittelu passaa!
 
ja holitonta siideriä meinasin maistaa jossain vaiheessa,esim.saunan jälkeen.En edes muista tuliko edellisen odotuksen aikana otettua yhtään alkoholia.
En ole mitenkään kauheen kova hörppimään,eli eiköhän se 9kk tule oltua ilman.
 
LEP
Täällä ollaan oltu ahkerana. Olen imuroinut, mopannut, pyyhkinyt pölyt, kokkaillut, saunan lämmitin ja kohta saunaan! :D Sitten voikin hyvillä mielin alkaa koisimaan. Miehen poikakin on vkl meillä nyt ja ajattelin huomenna lähteä pikkumiehen kanssa uimaan. Tai ISOmies hän omasta mielestään on! ;) Kun ei ole enää muumiuimahousujaan vaan isojen miesten uimahousut. :LOL: Nyt isäsä kanssa on saunassa ja kova puheripuli tuntuu olevan.

Eilinen meni töissä muuten just niinkuin odotin. Ukoilla taas yhtä vaikeaa se työnteko ja toisten auttaminen kuten aina ennenkin. Tärkeämpää oli tupakalla istuminen ja toistensa kanssa kylki kyljessä kiehnääminen. Voisi oikeasti epäillä jo, että seukkaisivat! :LOL: Ja kaiken kukkuraksi, kun kävin ärähtämässä lopulta että onko tosiaan niin vaikea tulla hoitamaan sieltä työt mitkä kuuluu yhtälailla niille, niin yksi työntekijä haistatteli päin naamaa paskat. Fiksua aikuisen miehen käytöstä! :headwall:
Yksin siellä kun raadoin ja koitin nostella kaikkea, niin alkoi taas yöllä mahaan koskemaan ja illalla kovasti huimaili töissä. Niin päätinpä tänään kävellä lekurille ja sain viikon sairaslomaa. Pomolle sitten tänään ilmoitin olevani raskaana ja sanoin olevani saikulla nyt viikon, että minä en siellä yksin ala riehumaan jos muut vetää samaa palkkaa tupakalla istuessaan.
 
Elääköhän sitä mansikkajugurtilla ja muroilla? Muuta en oikeestaan pysty/uskalla syödä :x Maha on niin turvoksissa, että vois luulla, että oon puolessa välissä raskautta |O Huomenna olis vielä työpäivä edessä ja sitte viikko vapaata, mitä kaikkea sitä keksiskään :D
Näppis sekoilee,niin ei huvita kirjottaa enempää :wave:
 
heippa kaikille! täällä alko sit pahat olot! ei vielä oo tullu oksua, mut ei oo ollu kaukanakaan! jos meen vähääkään pää alaspäin (esim puen tytölle) niin tulee oksumaku suuhun:( ei oo kivaa!!! Eikä helppoo :snotty: JA ei edes tee mieli syyä mitään!! mutta pakko jotain vissii syyä että saa tuo kasvava alkiokin jotain ravintoa..

Siis en edes muistanu millasta on olla raskaana, tää hajamielisyys yllätti!!! vaivun myös omiin aatoksiini tai ns. sumuun ihan yllättäen.. yht'äkkiä saatan havahtua et ai, joku puhuukin miule.. :LOL: jos tästä ei muut huomaa että ootan, niin ei sit mistään. joku joka vähänki tietää raskaudesta, huomaa kyllä tästä vaivasta ilman mahan kasvamistakin. :LOL:

Pamppisko se kyseli alkoholittomista.. mie join joskus esikoisen odotuksen aikaan alk.ton siideriä, oli ihan hyvää, mutta paljon kalliimpaa ku limu kuitenkin, joten en montaa tölkkiä juonut.
Ite voisin vaikka juuakin yhen oluen /lasillisen siideriä (ihan "alkoholillista" ), muttei tee yhtään mieli. Varsinkaan saada huppelia tähän pahan olon kaveriksi:) sehän vasta hilpeetä oiskin :D

Ja kun aiemmin pähkäilin miten saisin piettyä salassa kaverilta tän raskauden (kun hänellä on ne synttäribileet tulossa) niin päätin et parasta se on kertoa totuus. toivottavasti osaa olla kertomatta muille...

Hyvät viikonloput! koittakaahan muutkin selvitä öklötyksen kourista!!
 
Tänään sitten lopetin imettämisen, kun maitoa ei tule enää kun noin 250ml/vrk ja tuntuu, että vähenee koko ajan muutenkin....kerkesin onneksi imettää 7 kuukautta pikku Jäppistä ja oli sentään täysimetyksellä ensimmäiset 6 kuukautta ja painoa tuli miehekkäästi 10360g tisumaidolla :heart:

Meillä esikoinen painoi melkein saman 1v.8kk :D POTRA POIKA ;)

Nyt on sitten jo tullut närästys tässä vaiheessa vaikka edellisessä alkoi vasta varmaan 15 viikon jälkeen...hittolainen...onneksi on vanhastaan lääkettä vaikka tykkäsin kyllä enemmän Gefilus 1% piimästä, kun lääkkeistä....toivottavasti on hiuksia paljon vauvalla päässä....

Kävin sitten Hulluilla päivillä ja surkeat olivat pitkään aikaan ja mentiin kahden vanhemman kanssa pizzalle ostosreissun päätteeksi ja isä jäi vauvan kanssa kotiin....teki hyvää pitkästä aikaa päästä ihmisten ilmoille....

Mulla on iltapahoinvointia :) =) :D eikä aamupahoinvointia....mitä enemmän mennään iltaa kohti sitä huonommaksi olo tulee....tervetuloa kaikille uusille odottajille :wave:
 
Kisse, kun sanoit tosta närästyksestä ja tukan kasvusta, niin miuta närästi alkuraskaudesta kauheesti, ja lopussa myös usein, ja niin se kävi et sieltä putkahti maailmaan neiti jolla oli mustaa tuuheaa tukkaa n.5cm:n verran :D
 
niin ja Pamppis, ei ollut puhetta kauan se harjoittelija on tuolla. Hää on siis vielä opiskelija ja M-L on kyllä paikalla mutta eri huoneessa. Sitten sielä on viel joku toinenkin joka on vähän ku tutustumassa vielä, rupee sitten kesälomien jne tuuraajaksi (jos oikein ymmärsin ).
Ihan mukava ihminen tää harjoittelijakin oli, mutta ehkä pientä tilannetajua ois voinut olla, kaikella kunnioituksella. :)
 
LEP huomasin eilen kans töissä ettei kannata kauheen painavia tavaroiroita yksin nostella. Siitä ei saa ku vatsa kipuja. Meillä taas onnex saa apua ku pyytää, välillä saa vaikkei pyytäskää.

Täällä on ollu hirveet allergia oireet aivastukset lentää ja nenä on tukossa, välillä on ku hana aukeis ku nenä rupee valuu
:snotty: mut ei kai auta ku kärsiä.....

marde84 utelin sulta jo aikasemmin et mistä suunnalta helsinkiä oot ku oot naikkarille menossa? Siis tietenkää ei pakko vastata uteluu :D

Taidampa lähtee kaivaa ton imurin tuolta kaapista ni saa tän viikonloppu siivouksen joskus valmiix, päivän jatkoja kaikille :wave:
 
Tarttu näköjään se LEP:in eilinen siivousinto, tänä aamuna imuroin, pyyhin lattiat, pesin vessat, siivosin keittiön + vielä otin kaikki tavarat tasoilta ja kuurasin ne. Sain onneks isin ja lapsen täältä siksi aikaa häädettyä pois, tykkään näet puuhastella yksikseni! Noita yksinoloja meikäläisellä vaan on tooooooooooooodella harvoin!

Siivoilujen jälkeen tulikin jo nuo muut ja lähdettiin porukalla pihalle. Eiks rantautunu naapurinporukka tohon mein pihalle aurinkoa ottamaan!! Kaljatölkit taskussa. :headwall: :headwall: :headwall: Voi jessus! Läksin ite antamaan tytölle ruokaa ja päikkäreille laittamaan, tuolla nuo ukon kanssa vielä näyttää istuvan! Eikä siinä mitä, vaikka joskus piipahtaisivatkin, mutta kun niillä on tapana majoittua tuohon koko päiväksi! Kuten viime vappuna, toinen niistä sammu mein puutarhapenkille ja toinen kukkapenkkiin!!! :kieh: Jumaliste, sen takia me tänne korpeen ollaan muutettu, ettei naapurit pörrää ympärillä. Ni eiks nää harvatkin naapurit sitten riesaksi asti riitä!

Ja tuo mein ukkokun kumminki turinoi aina tuon naapurin miehen kanssa, niin ilmeisesti sitten kokevat olleensa tervetulleita tänne alvariinsa! Ja aina ne kaljat mukana! Ja tietysti tota mein ukkoo ei tarvii paljoo houkutella sitä tölkkiä kallistamaan! :headwall: :headwall: Että se siitä kauniista lauantaipäivästä.
 
mistä sitä itekki sais tuota siivousintoa?täällä koko talo ihan sekasin mutta syystäki.remontti täydes käynnis.mietittii tuos miehen kans et onkohan sillä jo vaikutusta sikiölle ku maalailin tuolla seiniä.mutta toivotaan että ei nuin vähästä.
hirveetä tuo pahoinvointi.kaupassa kun käytiin ni yhtäkkiä iski päälle.hyllyjä pitkin melkein kävelin ku oli niin paha olo.nyt sitte väsyttää ni piti vähä tulla käymää levähtää ja nyt taas jatkamaa remppaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Kisse, kun sanoit tosta närästyksestä ja tukan kasvusta, niin miuta närästi alkuraskaudesta kauheesti, ja lopussa myös usein, ja niin se kävi et sieltä putkahti maailmaan neiti jolla oli mustaa tuuheaa tukkaa n.5cm:n verran :D
Mulla ei kahdessa ensimmäisessä raskaudessa närästänyt yhtään ja kaksi klanipäätä sieltä syntyi :D ja kolmannessa raskaudessa armoton närästys niin heti, kun lääkäri nappasi pojan masusta sektion jälkeen (tiesin ultran perusteella, että poika tulee) kysyin samantien, että onko vauvalla hiuksia niin kätilö sanoi, että on....ajattelivat varmaan siellä salissa, että hullu akka :D ei kysy edes sukupuolta vaan höpöttää hiuksista :) =) :D :LOL:

 
Meillä taas meni päin vastoin,närästystä ei ollut yhtään ja tuli tyttö jolla oli tumma paksu tukka :D
Täällä tuli kanssa siivoiltua aamusella,neiti pyyhki pölyt..hänestä on tulossa oiva apuri :)
Pääsin rauhassa itsekseni kiertelemään kaupoille,yritin etsiä itelle jotain mutta ei mitään mieleistä löytynyt..jotain kivaa oli mutta ei mitään semmosta jota olis ollu pakko ostaa.Suurin syy kaupoilla kiertelyyn oli meidän typyn 2v päivät,ne on 11pvä ja lahja ideat ovat tervetulleita!?!?!?!mun suunnittelema nukke ostos pitää perua,mummi tuo semmosen.
etsin my little ponya,semmosta isompaa pehmoista jota voi hoitaa..mutta halvempaa mallia ei enää löydy mistään.
 
Heippa vaan kaikille!! Täälä kyllä pukkaa armotonta väsymystä yhtäkkiä. Eilisen väsymyksen pistin vielä työviikon piikkiin, mutta tämä ei kyllä enää mene.. Makoilin toista tuntia sängyssä ja yritin hetken nukkuakin, mutta ei unikaan kuitenkaan tullu. vatsaan sattuu jatkuvasti ja huonoa oloa pukkaa välillä.. Onpas mukavaa..
No eipä täs ny hätää, huono päivä vain menossa, sen on mieskin huomannu. Sitten ku hän ärähti lopulta takas ni itkuhan siinä pääsi..

:wave: Täällä myös yks joka ei ole vielä neuvola aikaa varannut. Jos sitte ens viikolla ehtis.
 
Huolitteko mukaan, olen 40-vuotias. Odotan kolmatta lasta ja laskettu aika on 25.11.

Ensimmäinen neuvola on 28.4.
Väsymys vaivaa, veskirumba yötä päivää, palelee ja rinnat arat, en ole kärsinyt pahoinvoinnista kummankaan raskauden aikana, eikä nytkään ole sitä. Tyttöä odottaessani oli etovaa oloa jonkin verran, mutta ei ole tarttenu oksentaa.
 
Terve vaan!

Ja TeSuLah, tervetuloo joukkoon vaan! Meitä on täällä vähän joka ikästä, kahestakympistä neljäänkymppiin (ite edustan sitä puoltaväliä :D ), mutta sama päämäärähän meillä kaikilla on; saada lapsi marraskuussa! =) Tai ainakin marraskuun lähimaastossa..

Tänä aamuna huomasin, että miulla on hajuaisti herkistynyt. Mikään haju ei ällötä, mutta hajuaisti on vaan tarkempi. En tiedä kuinka sen osais selittää. Mutta mielestäni meillä kotona 'haisee' nyt erilaiselta kuin vielä eilen, koitin miehellekin selittää, mutta eihän se ymmärtäny yhtään! Samoja hajuaistimuksia oli ekassa raskaudessakin..

Meillä on ollu herätys tänään jo kymppiä vaille kuus, johan tästä kohta joutas (ainakin väsymyksen puoleen) päiväunille! B)
 
Kiitos Pamppis, jos joku vois päivittää mun tiedot. Mulla tänään rv 6+4 ja ennestään on 1 v 8 kk ikäinen tyttö ja 4-vuotias poika. Poika täyttää loppuvuonna 5 v. Laskettu aika on sama kuin oli esikoisellakin, syntyi vain vkon myöhemmin. Plussasin myös 19.3. silloin ja nytkin plussaa 19.3. :D
 
Meillä neiti herää joka aamu 7 aikaan, eli ei vaikuttanut kesäaikaankaan siirtyminen, tyttö on aina ollut kuin kello nukkumisissaan. Tosi tarkka rytmi heti alusta asti. Poika heräs 8 aikaan, usein herää myös 7 jälkeen jo.
 
LEP
Täällä sitä olisi sitten hurjat viikot kasassa! Nimittäin 6+0! :LOL: Aika jotenkin ihan matelee, kun odottaa että olisi edes tämä ensimmäinen kolmannes raskaudesta täynnä, jos vaikka vähän edes voisi huokaista helpotuksesta. Kovasti meinaisi tehdä mieli keksiä jotain äksöniä ja olla kanssa juhlimassa välillä, kun tuntuu että etenkin nyt kaikki menee kokoajan milloin missäkin ja mä möllötän täällä kotosalla. Sitten kun täällä missä asustetaan, ei kamalasti mulla noita kavereita ole ja kun työpaikkakin on mitä on niin, ei meinaa oikein täällä sitten viihtyä ja seinät kaatuu nopeempaa niskaan. Etenkin nyt, kun ei voi ottaa ja lähteä toiselle paikkakunnalla bilettämään kamujen kanssa. :) Kaverit ei vielä tiiäkkään, että olen edes raskaana. Melkein jo osasta tiedänkin, että kun heillä ei ole itsellään lapsia ja ovat sinkkuja, niin voi olla että putoan porukasta. Kun jo naimisiin menemisen takia putosin hieman pois ja paras kaveri muuttui niin oudoksi, että tuntui kuin pitäisi tuntea syyllisyyttä siitä, että en ole hänen kanssaan sinkku. :whistle:

Mulla menossa valitusvirsi kausi.... :LOL: No muuten olo on kyllä ihan hyvä nyt! =)
 
Huomenta ja hyvää sunnuntaita!
Mulla närästi tosi pahasti molemmat raskaudet ja molemmilla lapsilla oli paaaljon tukkaa :heart:
Mä olen täällä ollut vähän mielipahana :ashamed: Tuleva isi lähti hetkeks pois n.2,5kk ja en nää häntä.Ajatukset vetää vähän ympyräää :/ Ei siis olla erottu tai mitään,mutta ei vaan nähdä nyt hetkeen.
Torstaina olisi neuvola aika,aika jännittävää.
Juttelin äitini kanssa eilen vauvasta ja sama reaktio oli kuin 2 edellisestä.Eka hän on sitä mieltä että erittäin huono idea ja menee 2h kun hän on sulatellut asian niin tuli soitto " kyllä me tuetaan sua teet mitä teet ,olet sä meidän lapsi,ja elämä on ja tälle on jokin tarkoitus"
että sellaisii sitten =)
mulla on aika kovia vihlaisuja alavatsalla.En tiedä miten niitä sais helpotettua.vähänkin liikkuu väärään asentoon sängylläkin niin johan vetäsee.Jos nouseekin liian nopeesti niin vetäsee niin kovaa että meinaa mennä jalat alta :|
Kävin sitten eilen saunassa ja sama kaava jatkuu kuin edellisissä,en pysty siellä olemaan.Huono olo tulee heti.perskeles..
ajattelin kohta hilpasta siivouksen jälkeen lenkille kun lapset ovat isällään ja tulevat vasta illalla.saa vähän raitista ilmaa,
mukavaa sunnuntaita kaikille =)
 

Yhteistyössä