*MarrasMassutII Huhtikuussa 2008*

Se on eka neuvolakäynti sit ohitse. Hirvee kasa papereita tuli taas mukaan, ja tietysti hirveet ruokavalio- ja terveys-saarnat.. Kun ei ollutkaan "oma" neuvolantäti siinä huoneessa, vaan joku juuri valmistunut (tms) niin jotenkin inhotti se kauhee määrä tietoa mikä on jo itestään selvää toista odottavalle. Huomenna vielä lääkäri ja sit hän laittaa lähetteen äit.polille.. Loppuviikosta kai selviää pääsenkö sittenkään varhaisultraan, vai vasta NP-ultraan :| Toivon tietysti et pääsisin, mut voihan se olla et ottavat vasta myöhemmin, riippuu kai myös siitä kuka lääkäri siellä sen päätöksen piikityksestä tekee, joku toinen voi aatella ettei oo mitään kiirettä alottaa, kun taas joku toinen sit pitää sitä tärkeenä et alotettas heti. blaah :/

Minullakin eka neuvola sitten takana.
Sama täti kuin edellisessä raskaudessa 6v sitten. Ihan kiva täti - kehuu minua aina joka käynnillä =) Vähän hassua, mutta mielummin turhia kehuja kuin nalkutusta, saarnausta (kuten maminalla) tai vähättelyä. Melko hyvin mulla asiat muistissa ja käynti oli muutenkin aika vapaamuotoinen. Turhaksi en kuitenkaan sano, kun on ne kehut aina kivoja :D

Nyt tässä sitä sitten vain odotellaan ekaa ultraa, joka meidän kohdalla on tuo np. Jostain kumman syystä en ole kokenut tarvetta varhaisultraan. Luulin vielä pari viikkoa sitten, että varmasti haluan. Mutta mielihän voi taas muuttua. ;)

LEP
Mä en ole vielä edes varannut aikaa neuvolaan! :eek: Pitäisköhän huomenna soitella, kun sinne on soittoaika klo 9-10. Ei täällä tosin ole vielä menossakaan kuin 5+3. Onko siinä neuvolahommassa joku raja, että pitää vaikka olla käynyt viikolle 8 mennessä tms.? Kun mies kokoajan sellaista alkanut höpöttää nyt. Mua kyllä ahistaa astua sinne neuvolan vaa'alle. Pitäskö olla nousematta ollenkaan tai jos alkaa saarnata painosta, niin nekkuun iskeä sitä kiukunpuuskassa! :LOL:

HepsKatti
Mä olen nyt kans 3 päivää yrittänyt soitta neuvolaan, mut ei siellä ole täti koskaan paikalla, kun sinne soitan. Ei sillä ekalla kerralla kai niin kiire, mutta että saa sen np-ultra-ajan sitten varattua ajoissa, kun sinne voi olla kuukaudenkin jonoa.

LEP Ei kai siinä muuta ns. sääntöä ole ekaan neuvolakäyntiin kuin se, että ennen kuin 4. raskauskuukausi (onko se sitten rv 16) päättyy neuvolassa pitää käydä, että saa kelan tuet. Mutta onhan siellä tosissaan ns. ihan hyvä käydä vähän aikaisemminkin ;)

LEP
No mä jos soittelen huomenna ja koitan varailla sinne viikolle 8-9 sen. En ihan vielä halua ees mennä, kun sitten niin pitkä aika odotella ultraakin ja aika käy pitkäksi. Ja näkee nyt tässä, että pysyykö mukana pikkuinen. :) Meinaako muilla koskea päähän normaalia enemmän? Mulla jo kolmatta päivää tahtoo päätä jomotella. :/

Heippa!
Elikkä la olisi nettilaskurin mukaan 30.11 elikkäs viikkoja 5+3 ja esikoistamme odotamme. Ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon vk 6+6. Nyt jännitämme ja kovasti toivomme, että tämä raskaus menisi hyvin. Kovasti haluaisimme kertoa kaikille tämän mutta olemme päättäneet odottaa äitienpäivään, jolloin kerromme tuleville mummuille asian. =)

Paljon onnea suklaapahkina, ja pahoittelut edellisen raskautesi kohtalosta :hug:
Tarrasukkia paljon mukaan nyt tähän raskauteen!! :flower:

LEP, miulla oli kanssa esikoisen odotuksen aikaa kauheeta päänsärkyä, ja uskokaa tai älkää, se johtuu (ainakin miula) siitä etten juonut tarpeeksi vettä! Miule sanottiin aina siitä, ja sanoin vaan et juon jo nyt ihan tarpeeks, mut sitte ku koitin muiden neuvoja ja lipitin niin et meinas tulla korvista ulos, niin eipä ollu enää päänsärkyäkään. Ja samantien jos alko särkee päätä, niin kun join tuopillisen vettä, ni pian helpotti. Kokeilkaapas! :D

Alkuperäinen kirjoittaja marde84:
Alkuperäinen kirjoittaja samir05:
Kisse, sama ongelma täälläki koko ajan jotain pitää syödä tai juoda, vaa´alla en ees uskalla käydä :whistle:
Tänää sain töissä vähän kommenttia mehun juonnista, oli kuulemma vähän kallista henkilökunnan juomisix |O meinasinki kysyä et kumpi tulee halvemmax, se että meen kotii voimaa pahoin ja palkka juoksee vai se että juon täällä vaikka pariki driksua? Mut onnex en viellä möläyttäny... mieli vaan niin tekis välillä saada ihmiset hiljasex :D

Aika monella on täällä pian neuvola =) Mulla on vasta 21pvä......
Nii ja ikää on 27 ja naistenklinikalle varmaanki sit joskus suuntaan.

minä kanssa naistenklinikalle meinaan mennä synnyttämään =)

Huomasin ettei meillä ookkaa ku muutaman päivän väli (ehkä) lasketussa.
Ehkä nähää siellä. Jos saan udella ni missä päin helsinkiä? asut?

Ja voisko joku kertoo mitä mun pitää klikata et saan tän tummennetun tekstin pois???

Moro!
Pitäis kans varailla aikaa neuvolasta, pitää vaan päästä soittaan sillee työkavereilta salaa ja kun tääläki vain tunnin aika jolloin soittaa ja vähän häjyyn aikaan. Ei haluis joutua mitää selitteleen ;) , mut ois kyllä mukava selvittää koska vois ekaa kertaa päästä käymään. Täällä kans viikkoja 5+3, että ei nyt vielä mitään tulipalo kiirettä, mutta kun ei tosin noista jonoista ja muista käytännöistä täällä päin ole tietoa.

Mulla kanssa ollu pieni muotoista pään särkyä välillä. Veikkaisin ainakin itselläni yhdeksi syyksi sitä etten ole juonut tarpeeksi, koska viime viikolla meinas olla myös jano koko ajan, vaikka yritti juodakin.

heippatihei kaikki kanssa"syssat" =) !kauhia työpäivä onneksi takana...ja multa voi sitten tulla ihan onnettoman hassuja kysymyksiä..sorry etukäteen,mutta kun oon kovin noviisi tässä odotuksen hämärässä ihmemaassa!laskurin mukaan oon viikolla kasi,ja kuuluukohan tähän vaiheeseen millään sellainen fiilari kuin ois joku "ontto"tila tuolla alavatsalla??ja ne vähätkin vatsalihakset sattuu niin kuin ois oikeen tosissaan treenannut viimepäivät =) !ja tuosta ekasta neuvolakäynnistä joka miul on ens.vkon.ti,niin saako siellä jonkunnäköisen varmistuksen että pikkutyypillä on tuolla kaikki kunnossa?huoli on alati kuitenkin aikast kova!

Mulle voisi lisätä tietoihin että neuvolan mukaan laskettu aika 23.11, sairaalana PHKS ja ikää 27v

Tänään soittelin neuvolaan ja ajaksi sain 15.4, että pari viikkoa vielä pitää malttaa odottaa. Tosin muistan hyvin esikoisesta mikä pettymys eka neuvolakäynti oli kun eihän siellä saanut kuin papereita täytellä. Olin silloin neuvolan jälkeen että, enhän edes varmasti tiedä olevani raskaana, mitä jos testi huijasi ja menkat muuten vaan kateissa :) Nyt oireet niin samanlaiset että eiköhän tässä raskaana olla. Väsyttää normaalia enemmän, rinnat aristaa ja tosi etova olo tulee ellei syö parin tunnin välein ja muisti on täysin mennyt jo nyt!! se unohtelevuus kyllä huolestuttaa, en muista alkoiko se viimeksi jo heti. Mikä sekopää musta vielä tuleekaan =) Ja tää ruokahalu! Valittelin just kaverille että kun jokapaikassa sanotaan ettei tarvitse syödä normaalia enempää, mutta miksi sitten koko ajan nälkä ja voisi syödä ihan hirmuisesti. Ja mä kun olin niin suunnitellut että jospa tässä raskaudessa malttaisin syödä normaalisti ettei painoa tulisi niin paljon. Edellisestä kun sitä jäi 5kg ikuiseksi kaveriksi :snotty:

Ootteko muuten huomannut että jos raskaudessa samat oireet niin onko syntynyt samaa sukupuolta oleva yksilö :)

Moi ja tervetuloa kaikki uudet! Mullekin on nyt iskenyt kauhee väsymys. En tosin ole varma, johtuuko se kesäaikaan siirtymisestä vai olisko mullakin jopa yksi oire raskauteen liittyen =)
Ikää mulla on 30v. Ja synnytyssairaalaa en ole vielä päättänyt kahdesta mahdollisesta.

Pohdin tässä et ei muistaakseni saanu raskausaikana syödä mitää allergia lääkkeitä???
Yleensä syön duactia mut sitä ei ainakaa saanu kayttää, vai onko jo keksitty joku nappi??
Huomasin eilen et alkaa oireita ilmestyy....siis allergia :snotty:

Ensimmäistä kertaa olisin tänne kirjoittelemassa.. Ikää minulla on 23 vuotta ja esikoistani odotelen kovasti B) Laskettu aika olisi netin mukaan 27.11 eli RS 5+6 olisi ilmeisesti menossa ja synnyttämään olisin menossa Kätilöopistolle! Puolisoni kanssa opiskelijoita ollaan molemmat.

Positiivinen tulos oli hurja ylläri ehdimme kokeilla vauvan tekoa vain yhden kierron ajan tositarkoituksella! Kotirestejä tulikin sitten tehtyä 5 kpl... Olin ollut varma etten raskaaksi koskaan edes tule sillä nuoruudessa tuli sairastettua sisäsynnytin tulehdus, joka saattaa aiheuttaa lapsettomuutta. Nyt on siis ilo ylimmillään eikä millään malttaisi odottaa ekaa neuvolaa, joka on päivätty 24.4!

Vähän on tähän mennessä ollut kuvotusta ja vatsanpohjan nipistelyä.. Väsymys on aivan tajuntonta, mitkään uni määrät ei tunnut riittävän.. Pelottaa kun tenttejä on seuraavina viikkoina paljon eikä jaksaisi lukea|O Tupakat tumppasin heti positiivisen testin jälkeen, mutta nyt tuskat ovat olleet kovat.

lellu80 Ootteko muuten huomannut että jos raskaudessa samat oireet niin onko syntynyt samaa sukupuolta oleva yksilö

Just tänään mietin tätä asiaa ja naureskelin, että kai meille kolmas poika on tulossa :D
Esikoinen on tyttö ja en edes pahoinvoinnista/väsymyksestä kärsinyt yms, mutta iho meni huonoon kuntoon ja 2-3 finniä oli leuassa joka aamu....kasvorasvat ärsyttivät ja iho herkisty kaikinpuolin muutenkin....

Kaksi pojan odotusta takana niin heti oli pahoinvointia, kuvotusta, iho hyvässä kunnossa, hiukset menevät luonnonkiharaan yms. eli täällä on varmaan taas tulossa siskon kauhuksi kolmas veli....oireiden mukaan...itselläni on 5 veljeä ja 3 siskoa.....

Hei vaan taasen!

Kysyköhän kuka mitä? Muisti pätkii jo nyt! :eek: No sen gallupin muistan, missä kysyttiin onko samalta sukupuolelta samat oireet joka raskaudessa.. Siihen en osaa vielä sanoo, kun ei ole ku toi yks tyttö olemassa. B) Mutta ainakin nyt alussa tää on yhtä oireeton kuin ekakin raskaus. Eikä miulla tyttöä vastaan mitään oliskaan, olis ainakin noi tyttöjenväriset vaatteet valmiina!

Arvatkaas mitä kävin tänään kauppareissulla ostamassa? Kun sattumalta taas jostain bongasin mitä pitäs raskausaikana saada riittävästi! No foolihappoa! Saas nähdä muistanko noita joka aamu popsia, toivottavsti.

Niin siis mitään muita oireita ei ole, mutta tää VÄSYMYS! Ja kipeet tissit. Jälkimmäisestä ei kauheesti haittaa ole, mutta tuo väsymys aiheuttaa sen, että en työpäivän lisäksi juuri muuta jaksakaan.. Just näin keväällä kun pitäs jaksaa ikkunaa sun muuta pestä - noi on ihan törkeen näköset!

Olin niin asennoitunut, että istun vaan tässä sohvalla, kirjottelen tein kanssa ja kattelen Suomen unelmien poikamiestä. Ni paskat sieltä mitään poikamiestä tule, lätkää vaan! :x

muoks. niin mamina, miulle voi lisätä kans E-KKS ja 29 v.

Iltaa rakkaan keskustelukaverit!
Jouduin tänään soittamaan aamulla sairaanhoitajalle, ku olo oli tosi kurja. Aivan älytön vatsakipu, päänsärky ja vatsa tosi sekaisin. Hoitaja rauhoitteli, että jos kipu on koko vatsassa niin oireet menevät vielä normaalien raskausoireiden piikkiin. Joku tällä palstalla hermoili Panadolin ottamisesta, mutta mulle hoitaja ainakin suositteli sen ottamista olon helpottamiseksi. Sain siirrettyä ultra ajan ensi viikon tiistaille, kun niin kovasti valittelin vointiani.
Samir-05 kyseli noista allergialääkkeistä. Itsekin kärsin kovasta koivuallergiasta ja siksi aionkin lääkäriltä mitä lääkkeitä/nenäsumutteita voin käyttää raskauden ainaka. Palaan vastausten kera siis tiistaina.
Mamina: kiitos vinkistä miten päästä eroon päänsärkystä. Mulla on töissä on ollut niin kiire, että en ole kyllä juonut riittävästi vettä. Täytyy ottaa huomenna työpyödälle 1/2l pullo niin enköhän sitten muista juoda.
Teho 5+6

Terppa!
Aluksi että sain vihdoin soitettua neuvolaan,ensimmäinen käynti onkin sitte vasta 23päivä..odottavan aika voi kieltämättä tuntua pitkältä.Ihmettelin asiaa kun ens viikolla käyn samassa neuvolassa esikoisen 2v tarkastuksessa,niin täti vaan sanoi että sua ei tarkastettakaan sitten siellä kertaa vielä :p
Ite mietin ihan samaa,siis tota miten neuvola käynnit sujuu työaikana.Muistelin että odotus ajan neuvola käynnit olis semmosia joita ei tarvitse ns.korvata eli voi käydä huoletta työajalla.Meillä lääkäri käyntejä pitää tehdä takaisin :|
lellu80:ilmeisesti samalla alueella majaillaan,missä päin täällä asustelet jos saa udella?ja taidat olla kaima,Elina?

Mulla oli tytön kanssa ainakin tää alku odotus ihan erilaista,oireetonta lähinnä ja sitte lopussa vasta oireita.Nyt on oireita tullut iso kasa..ehkäpä olisi poika tulossa.Tai sitten mä vaan jostain kumman syystä reagoin kaikkeen.

:wave: Täällä on kanssa kuultu edellisen odotuksen kanssa syömisestä + painosta!
ja se vasta sapettaa!!! eli kanssa sisaria löytyypi :LOL:
Mulla oli myös eilen töissä päänsärkyä,tänään joinkin vettä oikein urakalla niin että piti vessassa rampata,jopa auttoi.Ei ollut päänsärkyä koko päivänä.
Vatsa on reistaillut,ei tunnu taas noi normaali ruokatottumukset oikein sopivan tähän raskauteen...ja musta on tullut terveysintoilija,hedelmiä ja kasviksia on kasa töissä aina mukana eväiden joukossa =)

Ai joo,mulla olis koko poikamies mennyt tänään ohitse!Onneks tuleekin lätkää :LOL:

siis kuuluuko tämä päänsärky näihin normaaleihin oireisiin?aivan hirvee pääkipu.ja voiko pahoinvointia olla koko ajan?en ole oksentanut ollenkaan 5 vuoteen vaikka minkälaista oksennustautia olisi liikkeellä ja vähän tuntuu et ei taida nytkään oksennusta tulla.parempi olisi kun tulisi niin olo helpottuisi.eli koko ajan ollut nyt n. viikon ajan pahoinvointia.oksettaa,hajuja ei kestä eikä pysty syömään. ja ymmärsinkö oikeen että panadolia voi ottaa raskausaikanakin?
tyhmiä kysymyksiä voi olla mutta olen täysin tietämätön kaikista ja tutuilta en voi vielä kysellä kun emme halua paljastaa raskautta vielä jos tuleekin keskenmeno.toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
tuntuu vaan että kumpa se vauva olisi jo sylissä. :heart: mies aina kuuntelee mitä vauva touhuaa mahassa ja kertoo sitten mulle.vauvalla on usein nälkä (en syö koskaan paljon ja mies yrittää aina saada syömään) tai vauva nukkuu.
neuvola-aika pitäisi tilata mutta ajattelin odottaa että tulee 6vk täyteen ennen kuin tilaan.

Yhteistyössä