*MarrasMassutII Huhtikuussa 2008*

Kyllä olin minäkin pettynyt eka neuvola käynnin jälkeen...täti oli kyllä mukava mutta ei edes tunnustellu masua saatikka kuunnellu sydänääniä vaikka viikkoja se 10 kummiskin...esikoiselta kuunteli ekat sydänäänet (toisella paikkakunnalla) tosiaanki jo viikolla 8..

Eka oli et ootan kuun loppuun ennenku pääsen seuraavan kerran ees neuvolaan..mut sit tänään soittelikin onneksi ja sano et ens viikolla lääkäri kuuntelee sydänäänet ja kahtoo kohdun tilanteen..oli tullu joitaki peruutuksia...et näin..vielä viikko epätietoisuudessa pikku masu-asukista..
 
Jippiiiiii, ultrassa näkyi pienenpieni sykkivä sydän. Viikkoja vähemmän kuin luulin, eli saatanpa joutua siirtymään joulukuun odottajiin, mutta siis pahin pelkoni ei toteutunutkaan, ja nyt olen maailman onnellisin tyttö! =)
 
Olen nukkunut viimeviikon ajan 14 tunnin yöunia :whistle: Eikä siinä kaikki, päiväunilla menny 3- 4 tuntia.. Aivan järkyttävää. Hain sairaslomaa, kun kerta kaikkiaan ei kykene töihin. Kuvotus on jatkuvaa, eikä pelkästään aamulla, vaan koko päivän. Voi järkky jos tällasta oloa täytyis sietää koko raskauden.. Onko muilla?
 
Väsymystä ilmassa täälläkin. Iltasin ei viittis oikein mitään tehdä ja aamullakin nukuttas kivasti. Mutta ei auta, töihin se on aina vääntäydyttävä.

Joku puhu siitä krapulaisesta olosta, nyt tiedän mitä se on! Tänäänkin yhdessä palaverissa tuli sellanen tunne.. Vähän heikotti, oli semmonen jännä tunne nielussa ja masussa. Ootin vaan koko ajan, että päästäis asiassa eteenpäin ja saatais palaveri päätökseen. Ens viikolla pitäis vielä työreissuunkin lähteä. Hoh hoijakkkaa, arvatkaas onko tällä hetkellä kauheesti työreissut mielessä.. :| Tai siis pitäshän ne olla, mutta jotenkin ei nyt just vaan jaksa innostaa. Varsinkaan, kun tuokaan ei ole mikään ihan 'oikeeta asiaa' reissu, vaan vähän sellanen vuosittainen tapaaminen.

Nyt vaan peukut ja varpaat pystyyn, ettei tässä vielä oikee pahaolo jossain vaiheessa iske! Tää krapulaolokin on ihan riittävä!

Tsemppiä teille, ketkä ootte tehny tuttavuutta pöntön kanssa. En ole kade yhtään! :hug:

Jahas, jos sitä kupin kahvia ottas ja koittas jotain kotihommiakin tehdä.
 
hihii, pikkuhemmon sydän sykkii! Poikkesin tänään ultrassa, ja todellakin masussa kasvaa nyt 5mm mittainen sintti! Viikkoja pitäisi olla 6+5, mutta ultra näytti vasta 6+0. Jos "niskappoimu" ultrakin näyttää alle, niin sitten laskettu aika voi siirtyä joulukuulle, vielä ei sitä lähdetty siirtämään. Turvoksissa olen kuin rantapallo, siirryin aamulla mammafarkkuihin, niin ei kokoajan hierrä. Vauvamahaahan tämä ei voi olla, mutta raskaus kyllä näkyy selvästi turvotuksena jo ihan kelle vaan vastaantulijalle...
 
heippa!
tänään sain sitten neuvolan tilattua.ja ultran.neuvola tämän kuun lopussa että voidaan samalla kuunnella sydänääniä ja ultra ensi kuun puolessa välissä.mukavan kuuloinen oli "neuvolatäti". ja nyt nuitten innoittamana kerroimme muutamille lähimmille elikkä tuleville mummoille esim. joilta tieto leviää varmasti.pelko on vain suuri et kaikki ei mee hyvin.et tulee keskenmeno tai mahassa ei olekkaan sitä mitä ootellaan.mutta toivotaan. :) niin muuten ja laskettuaika siirtyi 23.11.elikkäs viikkoja olisi siis 7+2 tällä hetkellä. :heart:
 
moikka taas! Kiva kun ootte jotku päässy jo ultraan näkemään pikkusen!! Mie en päässytkään varhaisultraan vaikka niin toivoin, täytyy ottaa.. 9.5. sain ajan np-ultraan.

Miten tää voi olla mahollista..tuntuu alamahassa kurlintaa jota tuntu esikoisesta vasta viikolta 12 alkaen.. Ekat potkut tunsin neidiltä 16+jotain jotka muuten tunsi mieskin sillon samaan aikaan=) Eihän rv7 sikiö ees vielä liiku yhtää???
 
Musta tuntuu ettämävalitan joka asiasta... Ja neuvolaan en ole vieläkään soitellut, en tiedätän paikan systeemiä kun on eri kuin ennen. Eli monta viikkoo menee siihen kun ajan saa. Onnea kaikille jotka päässeet jo ultraan :hug: ja voimaa muillekin! Mua kanssa turvottaa, varmaan siitä päivästä asti kun jotain alko masussa tapahtumaan, ihan hirveetä! Verkkarilinjalla :whistle: Yritin tuossa aiemmin laihduttaa, sielläkin valitin vaan että turvottaa :ashamed:
 
Täällä ollaan sitten käyty ekassa ultrassa ja lääkäri sanoi, että rouva on sitten erittäin hedelmällinen...sanoin siihen, että sukuvika :D

Lääkäri oli vaisunoloinen, kun sanoi ennen ultrausta, että jotkut sitten tulevat helposti raskaaksi ja jotkut eivät saa lasta vaikka kuinka toivoisivat....tuli jotenkin siinä mieleen, että tämä lääkäri varmaan ei itse pysty vauvoja saamaan...voin toki olla väärässäkin....

Kyllä siellä masussa pieni herne asustaa (0,9cm), mutta vatsan kautta ei sykettä erottanut vielä ja veikkasi rv. 7+1, mutta sanoi, että voi mennä muutamalla päivällä vikaan......eli LA on joko 21.11 tai 24.11 :heart: :heart: :heart:

Mulla tuntuu kanssa jännää kurlintaa masussa ja painon tunnetta myös....mies lähti käymään anopilla ja toivottavasti ei sano hänelle mitään asiasta.....
 
että onko ketää hakenu sairaslomaa väsymyksen takia?Aamupäivisin iskee semmonen väsymys et voisin nukkuu seisaaltaa, on niin poikki ettei katse ja ajatus pysy mukana ja huippaa :/
aamulla oli sen verran huono olo herätessä etten uskaltanu ees haukotella ja on hirveetä miettiä aamulla bussissa et pitääkö jäädä kesken matkan pois ykäämää :x
Toivottavasti tää vellominen loppus piiiiiian :wave:
 
Täälä kans kovaa tuo väsymys. Työpäivä meni ihan hyvin, muttaku pääsin kotiin, ni olunki ihan naatti. Hyvä kun jakso tänne koneelle tulla. Ei viittis kuitenkaa vielä nukkuunkaa ruveta. Eilenki rupesin nukkuu jo puol kasin jälkee, olin tunnin ylhäällä ja menin jatkaan. |O
Voih, toiset jo odottaa ultraa tai on jo käyny ja mulla ois neuvola vasta 28.4. Ultrasta ei edes ole vielä tietoa.. :( Mies vain kovasti odottaa tietoa siitä että masussa joku todella asustaa :heart: ja tietysti itsekin. Tarkoitus kun on kertoa asiasta vasta kun on tieto että kaikki on masussa hyvin (eikä ole mikään tuulimuna).

Täällä on mukava käydä lukemassa toisten kuulumisia ja fiiliksiä, kun ei tuo mies sitä kuitenkaan samalla lailla ymmärrä, kun ei sillä ole näitä tuntemuksia..
Terveisiä kaikille sekä uusille että vanhoille. :wave: :flower:
 
Tääläkin väsyttää ja unettomuutta myös, lapset herättelee aamuisin 7 mais. |O

Olotila muuten hyvä, ei pahoinvointia, rinnat vähän arat ja vessarumba yötä päivää.
Mulla kyllä näkyy jo vauvamaha, aina näkynyt jo näillä viikoilla ja mieskin huomasi eilen. Turvotus vähäistä, yleensä ei juuri ollenkaan ole ollut, nyt siis kolmatta odotan.

Oikein hyvää yötä ! :)
 
Mulla myös väsymys painaa päälle ja kuvotus yötä päivää. Töissä saa yökkäillä vähän väliä ja kaikki tekee pahaa. Jos on nälkä, tekee pahaa, mutta kun erehtyy syömään jotain, niin taas laatta lentää. Mehuilla, hedelmillä ja keitoilla olo pysyy ajoittain kohtuullisena.

Viime viikolla yövuoron jälkeen iski todella paha migreenikohtaus. Perjantai meni sängyssä maaten ja oksentaessa. Vielä eilen tuo särky muistutti olemassaolostaan. Onneksi sain tungettua lapset puoliksi väkisin isänsä luo, niin sai sairastella rauhassa.
 
Mua oksettaa kanssa aamusta iltaan (tosin kertaakaan en ole kunnolla okennut), eilenkin sain kahdesti syötyä koko päivän aikana ja eikö heti toisen kerran jälkeen papukaija p*skonut lattialle niin heti lens laatta :x Pää on koko ajan kipeenä ja väsyttää, kun en saa syötyä. Viikossa paino onkin pudonnut 2 kg, mistä olisin ollut muutama viikko sitten toooosi onnellinen, kun yritin laihduttaa. Nyt voisin olla vaikka painavampi, jos sais syötyä....

Hyvähän se on taas teille valittaa, anteeksi kaikille :ashamed: Mulla ois tänään vapaapäivä ja tarkotus oli nukkua kunnolla, niin arvatkaa nukuttaako enää...

Meilläkään ei ollut tarkoitus kertoa vielä kenellekään ennen ultraa (varsinkaan muksuille, jotka kertoo sen heti koko maailmalle) niin mies oli töissä möläyttänyt :headwall: Ja arvatkaa mitäne älykääpiöt oli heti kysyny? No tietty että oliko vahinko?!? Eihän sellasta kysellä ensimmäisenä?!? Mulle ei tulis ainakaan mieleen :$
 
täällä sitä jouduttiin jäämään pois koulusta.ihan hirveetä tämä pääkipu ja sitten tietenkin oksettaa.ja en tiedä mitä selitän opettajalle, koska sille en vielä halua kertoa että olen raskaana.täytyy jotain lääkärille selittää lääkärintodistukseen.en ole syönyt kohta kahteen viikkoon oikein mitään.kerran tai korkeintaan kahesti pystyy päivässä syömään ja sitten muuten juon vaan koko ajan.mutta eipä nämä vaivat haittaa.tietääpä että jotain tapahtuu.silloin kun keskenmeno oli niin oireet loppuivat ensin ja sitten alkoi vuoto.joten olen iloinen näistä "vaivoista". :)
hirveänä olisi hommia mitä pitäisi tehdä mutta ei vain pysty, joten tämä päivä kait menee sängyn pohjalla taas kaikenlaisia vanhoja vauvalehtiä lukiessa. :)
 
Tiedättekös, mä olen nyt parin päivän aikana havainnut sellaisen homman että minulla ei ole mitään pientä nälkää. Ensin on ihan jees olo ja sit yhtäkkiä ihan kauhea nälkä ja jos ei suuhun heti saa jotain niin tulee todella paha olo. Ruoan jälkeen tulee taas sellanen laimea yökötys joka kestää vähän aikaa ja sit taas jees olo. Pitäisi osata ennakoida sitä nälän tuloa, eli katsoa vähän kelloa että koska se nälkä yleensä iskee ja pitää huolta että kotona on aina jotain pientä syötävää, kuten esim omena tai jotain. Aamullakin kun herään minä tunnen ensimmäisenä aivan hullun ison nälän ja pahan olon. Ei mee hyvin...Onko muilla samankaltaisia hirmunälkää eikä yhtään mitään siinä välimaastossa?
 
Hirmunälkä tuttua minullekin Jännä.
Olo ihan ok, ei mitään ennakkovaroitusta nälästä ja sitten pam! Jos ei HETI syö niin tuntuu että halkeaa, niin henkisesti kuin fyysisesti. Ja sitten syödessä olo helpottuu, kunnes on syönyt loppuun ja alkaa öklöttää.
Eilen olin päivän kotona ja kokeilin syödä melkeen koko ajan. Hirmunälkä ei yllättänyt, mutta ällö olo vaivasi sitten taas koko ajan, ja pieni nälkä oli koko ajan. Tänään taas töissä ja hirmunälkä pääsi taas yllättämään.
 
Jännä, mulla ihan samoja oireita! Mä oon vaan laittanu niitä tän mun närästyksen piikkiin, koska ne oireet on usein samanlaisia mutta "kiva" kuulla että en oo ainut joka kärsii noista vaivoista =) Äskenkin oli niin jumalaton nälkä, että alkoi huippaamaan ja sit ku söin puoli lautasta, ni alko huono olo ja loput oli ihan pakko heittää pois...

Ja vielä ku VÄSYTTÄÄ niin hirveesti, että ei jaksais ees töissä istua ni tuntuu ettei kovin ruusuista oo tää alkuraskauden arki =) Kaipa tää tästä...
 
Kait se sitte kuuluu asiaan. Ekassa raskaudessa oli kait samankaltaista, mut ei tokassa. Nyt sitte taas. Pitäis vaan aina tiettyihin aikoihin syödä että ei pääsis yllättämään. Sillein vähän kerrallaan. Hedelmät ois tosi hyviä.
 
Mulla kans tommosta huippunälkää. Etova olo tulee yllättäen ja tosi kovana ja sitten on jo melkein myöhästä syödä. Tosin mulla ainakin oireet vaihtelee tosi paljon eri päivien välillä. Esim. eilen oli tosi etova olo melkein koko päivän ja menin kotiin tullessa klo 19 nukkumaan ja nukuin aamuseiskaan! En vaan pystynyt enää heräämään, kun paha olo vaan jatkui. Tänään taas on ollut melkein normaali olo, pelkään vaan, koska se taas yllättää...

Tosi hienoa, että jotkut on päässeet jo ultraan! Mulla ei neuvolassa tosiaankaan kuunneltu mitään sydänääniä ja seuraava neuvola-aika sovittiin kesäkuun alkuun! Sitä ennen pitäis tulla kutsu np-ultraan. Muuten ei mitään. Voi kun sais jo pian todisteita! On niin vaikea olla töissä, kun ei voi vielä kertoa kellekään, mutta ensi vuotta jo kovasti suunnitellaan...

Voimia kaikille pahoinvoiville!
 
LEP
Ultrassa käyty täälläkin tänään. Kyllä siellä ihan oikea pikkuinen oli, joka vastasi viikkoja. :) Eli ei tuulimunasta kyse! :p Kaikki näytti niin hyvälle mitä näillä viikoilla (6+3) voi olla. Sydänääniä ei saanut vielä kuulumaan, kun vatsanpeitteiden läpi otti täälläkin ja tuota vararavintoakin on välissä. :D Mutta jospa se sydänkin siellä sykkisi! :ashamed:
 
Täällä olikin taas kasa ultrassa käyneitä,itellä neuvola vasta parin viikon päästä ja sillonkin vain sydän äänten kuuntelua.Tuolla ei meinaan olekkaan mitään ultra vehkeitä,pitää odottaa sitten lääkäri käyntiin saakka..harmittaa kun edellisessä neuvolassa oli myös ultra laite ja päästiin asiaan heti ekalla neuvola kerralla :D
Syömistä on täällä päin kanssa ja ihmeellistä turvotusta.Eilen oli vapaapäivä ja kävin kaverin kanssa ulkona syömässä lounas aikaan,maha oli kun pallo iltaan saakka.Eikä päivällä tehnyt mieli syödä mitään..Mulle on tullut myös semmonen että jos syö jotain makeaa,niin pitää olla myös jotain suolaista/sama toisin päin.Hedelmien kanssa pysyy tasainen linja,mutta noiden kaikkien muiden kanssa ihme tommosta tasapainottelua :LOL:
Semmosta jännää pullotusta,painon tunnetta yms on tullut alavatsaan ja huomasin että siellä alkaa olla jo vauva maha tulollaan.Farkut painaa ikävästi jos istuu pitkään,kun ei oo kyse läskimahasta joka joustais :LOL:
Mulla on esikoisen ajalta muutamat mamma housut,meinasin katsoo jos jostain löytyis farkutkin.Ahdistaa jo valmiiks kun esikoinen syntyi huhtikuussa niin mullahan oli maha talvella,eikä mulla oo mitään kesä/syksy odotus vaatteita :D
Meenkö mä sitten tuolla takki auki ja maha paljaana?!?!Ei kiitos,semmosta on tullut kaupoissa vastaan eikä se oo mun juttuni.

Meillä tulee huomena mun porukat neidin synttärikahveille,kun lähtevät perjantaina reissuun 2viikoks.Perjantaina tulee anoppi/appiukko + miehen kummit(halusivat välttämättä tulla) ja lauantaina on lasten bileet.Puuhaa riittää,mutta onneks oon tehnyt jo pakkaseen jotain valmiiks joten noi aikuisten vierailut sujuu ongelmitta.Mies taitaa lähteä lauantaina evakkoon koirien kanssa lasten+mammojen alta,onneks yks kaveri tulee apuriks tänne.Ettei mun tarvi häärätä yksin-->lue-->katsoa oman lapsen perään,jutella vieraiden kanssa/vaihtaa kuulumisia + hoitaa tarjoilu yms..

Mites se PHKS kahvittelu/treffailu??
 
Aamulla kun heräilin ja menin veskiin ja oli tullu vähän verta housuihin, itku pääsi ja ajattelin että kesken meni. :( Pyyhkäisin ja paperiin tuli vähäistä punertavaa ja sitten ei enää mitään. Vuotoa oli tullu pupuilun jälkeen ja luultavasti limakalvot vähän vuotaneet. Luin sitten että niin voi käydä ensimmäisellä kolmanneksella, kun ovat niin verestävät alussa.
En soittanut mihinkään, kun vuotoa ei ole enää tullut ja kipuja ei ole, toivon nyt vaan että vaavi jatkaa kasvuaan ja kaikki hyvin. Seurailen tilannetta. Palelu jatkuu, mittasin lämmöt ja olivat 37,1 ja ovat olleet koholla oviksesta asti ja rinnat arat edelleen. Neuvola vasta 28.4. ja silloin pääsee täällä myös ultraan.
 
moippis kaikki!juu..mullakin oli sitten eilen eka neuvola käynti ja tänään olin varhaisultrassa..ja itku meinasi tulla kun 1.4mm tyyppi siellä köllötteli ja sydän löi hurjana 150/min!! :heart: la varmistui 21.11 ja lääkäri sanoi sen olevan aika lailla tarkka...hulluinta mitä sieltä paljastui oli se että olen vuosia kärsinyt monirakkulaisista munasarjoista(..eli raskaaksi tulo tooosi vaikeaa..)ja nyt kuin ihmeen kaupalla munasarjat oli täysin terveet..!käsittämätöntä,mutta kuulemma joskus luonto parantaa :) nyt kahen viikon kuvotuksen hiukan helpotettua aattelin heittää iipodiin meteliä ja pienelle lenkille..vaik tääl turkuses hiukkasen sataa tihuttaa taas.
 

Yhteistyössä