*MarrasMassutII Huhtikuussa 2008*

..ja heti alkuun kiitän mieltärauhoittavasta "vertaistuesta"!!!..nuihin hämäriin kiputiloihin on niin supervaikea suhtautua rennosti,ainakin ensimmäistä odottaessa,joten on älyttömän helpottavaa lukea täältä että muillakin on samanlaisia oloja ja fiiliksiä.ja en mie ainakaan kehtoo soittaa neuvolaan joka kivusta vaikka kuinka mieli tekisi :LOL: joten tällaset neuvot ovat kullankalliita ainakin tällaselle umpivintille :) niin ihanaa kevätkeliä onpi et musta on kyllä pikkasen väärin tämä järjetönväsy mitä vissiin kaikki "potee"tällä haavaa...kun ei tosiaan jaksa duunitsin jälkeen mitään muuta..miekin nukahdan heti töistä tultua pariks tunniksi ja hetken ylhäällä ja taas yönyliunosille!!!!ja joku huhuili siitä että mitä tekkeepi,ni tosiaan kampaajan hommaa mie..ja sairaslomalla väsymyksentakia en voi olla vaikka tekisi suoraansanottuna välillä niin mieli..mutta sitten loppuis makaronilaatikko pöydästä!eniveis..kaikille kivaa lauantaita!!!toivoopi lulu ja salamatkaaja 10+5(kait??)
 
LEP
Täällä aletaan jo kohta panikoimaan jos ei ala tämä vuoto loppumaan. :/ Nyt jo tunne, että mitähän tästä lopulta seuraa, kun jatkuu vaan. Vaikka kuulinkin sydänäänet torstaina, mutta gyne sanoi että 80% yleensä menee loppuun asti jos tässä vaiheessa sydänäänet ja kaikki muu on normaalia. Nyt mä mietinkin, että mä kuulun kuitenkin tuohon 20%. Miehestäkin huomaa, että alkaa olla huolissaan vaikka ei siitä niin puhukkaan. :( Tänään taas aamulla pyyhkiessä tulee ruskehtavaa verta papruun enemmänkin, mutta ei siteeseen asti. Iltaa kohti sitten vähenee lähes kokonaan pois.

Lisäksi vielä alkoi eilen mukava flunssa ja eilisen illan vietin 39 asteen kuumeessa! |O Nyt kuume taas laskenut, mutta eiköhän tuo taas iltaa kohti tunnu alkavan nousemaan.

Ottaa päähän! :'(
 
ei sulla LEP näkynyt ultrassa mistä vuoto tulee??
mulla 5cm kokoinen hematoona kohdussa, eli limakalvo on lähtenyt vuotamaan, mut ulos asti ei oo vielä vuotanut kokonaan, vaan on hyytynyt mötiksi kohtuun. jossain vaiheessa sen pitäisi vuotaa sit kokonaan pois.
mä menen 5päivä kuunteluttaan sydänäänet..ultrassa kävin viikko sitten perjantaina viimeks. kamalaa kun koko ajan pelkää, et jos vauva ei enää kasvakaan. luotan silti raskausoireisiin vielä, kun väsymys on kamala, uskon et vauva kasvaa. eikös väsymys johtunut jostain "kasvuhormonista"?!kun vauva kasvaa..
mulla np-ultra on 14päivä klo 8, innolla odotan =)
7päivä varasin silti yksityiseltä ultran, olisin ensi viikolla mennyt, mut aikoja ei ollut.

manhattan tänään viikkoja tasan 10 =)
 
LEP
manhattan2, ei se ainakaan sanonut mitään. Sanoi, että kaikki näyttää olevan ihan kunnossa eikä mitään ihmeellistä näy. Ja sanoi, että joskus sitä vuotoa vaan on ilman sen kummempaa syytä edes. Aina ei kuulemma tiedetä mistä johtuu.
 
pieni vuotohan ei kyl välttämättä näy ultrassa, mut jos sullakin on useampana päivänä tullut, luulis et näkyis. mut mulle neuvolantäti sanoi ettei huolta ole, jos vuoto on niukkaa eikä kirkasta.
mä olen tosin vuotanut tosi reilusti ja iso klöntti on nytkin tulossa, et reilua vuotoa tiedossa tai sit iso kokonainen klöntti.
ja jos sullakin veri on vanhaa, eli ruskeaa, jostain vaan hiukan tihkuu..tiedän ton epävarmuuden, pienikin vuoto on kuitenkin ei toivottua, ja paniikki iskee. mulla ihan samat tunteet.. ei oo mukavaa, hävettää jo rampata ultrassakin jatkuvasti, mut minkäs itelleen voi, kun on hysteerikko.
 
LEP
Joo mulla on sellaista ruskeaa tuhrua, ei tule siteeseen asti edes. Pyyhkiessä papruun jää todisteet. Mitään hyytymiä ei ole ollut mukana. Yhtenä yönä lorahti tumma verta, mutta ei ihan kirkasta sekään. Sitä lorahti niin, että oli mennyt housuista läpi ja lakanaan. Mutta kun siteen laitoin, niin siihen ei enää tullut mitään. On tämä tosiaan sellaista, että alkaa paniikkia pukata vaikka moni koittaakin sanoa sen olevan usein ihan normaalia alkuraskaudessa.
 
Heippa! LEP :hug: Toivottavasti sullakin tuo vuotelu loppuu! Minä kävin eilen kontrolliultrassa ja kookas hematooma näkyi. Oli vielä "kasvanut" edellisestä ultrasta. Nyt jotain 6 cm x jotain. Ei niin jäänyt tuo toinen luku mieleen kun kauhistuin tuosta ekasta luvusta. Vuoto mulla on rauhoittunut, pientä tuhrua vielä vähän tulee. Nyt vain jännittää, että ei tulis tulehdusta! Kun se kuulemma on riski tässä tilanteessa. Lääkäri meinas, että veri imeytyy hiljalleen pois ja osa tulee ulos.
Neuvolassa kävin kans alku viikosta. Paljon lukemista sain. Sydänääniä ei neuvolassa saatu kuulumaan, mutta eilisessä ultrassa kaikki ok.
Mulla on np-ultra vasta 26.5.! Samalla lääkärin kontrolli tuon hematooman vuoksi. Viikkoja mulla olis ultran mukaan nyt "vasta" 8+1, kun menkkojen mukaan ois 9+2. Niin, neuvolan mukaan mun la oliski 27.11., sairaalassa ne laskee erilailla eli 28.11. MInä olen kohta itsekki ihan sekasin viikoista :$ Pitääkö sitä elää nyt tuon ultran viikkojen mukaan? :snotty:
 
Mahtaako tää väsymys ja huono olo lainkaan helpottaa? Töiden jälkeen tai ennen töitä ei jaksais tehdä mitään. Yövuorot on kamalia, kun saa käydä laattaamassa monta kertaa ja aamuun mennessä on varmasti migreeni päällä. Sairaslomaa ei oikein pystyis hakemaan, kun muutenkin on pulaa työntekijöistä. Muutenkaan ei haluais, et tää tulis ihan vielä julki vaikka vatsa on jo ihan kauheen kokoinen. Tätä ei enää pitkään peitellä.

Tuo kuulostaa LEP ihan normaalilta. Silloin, kun mulla oli keskenmeno verta tuli ihan kauheat määrät ja kirkasta. Ennen vuotoa alkoi vatsakipu. Vatsaa poltti ja oli sellainen olo, et ois tarvinnu istua vessassa koko ajan. Vähän niinkuin paha pissatulehdus.
 
LEP
Kiitoksia taas lohduttavista sanoista. On tämä tälläinen vuoto kyllä kiusaava homma, kun vaikka kuinka koittaa ajatella, että se on ihan normaalia, niin silti tuolla pääkopassa on ajatus, että entä jos.... Aamu taas alkoi sillä tuhruamisella, kuten muutkin aamut tässä lähes viikon aikana. Huomenna ois viikon tuhrunnut sitten. :whistle: Muutenkaan ei olossa kehumista, kun on tämä saakelin flunssa! :|
 
Äiti1982, mistäköhän johtuu, että mulla nyt 8+6 (kahden ultran perusteella), mutta laskettu aika vasta 1.12? Meillähän menee ihan ristiin, jos sulla on ultran mukaan viikkoja vähemmän, mutta la ennen mua? Outoa :eek:

Oikein aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille, älkää murehtiko liikaa, pitää vain luottaa että kaikki menee hyvin jos on mennäkseen. Pienet vatsavauvat tarvitsevat positiivista mieltä ja uskoa ja toivoa. Niin, ja paljon rakkauttakin. Nautitaan puhkeavista hiirenkorvista kahden edestä, vaikka hiukan kuvottaisi ja väsyttäisikin! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

pikkutikru 8+6 ja iloinen siitä!
 
Voi LEP, voimia sinne ja :hug: Itekin huolehtii, että onko kaikki ok, vaikka ei edes mitään varsinaisesti "vialla", niin mahtaa olla sinulla rankkaa :/ Itse oon huomannu, että kun touhuan meneen jotain mielekästä, niin sitä unohtaa hetkeksi sen murehtimisen. Plus päivän touhotettuaan on niin väsynyt että kaatuu sänkyyn ;) Et jos muutenkin väsyttäs niin sitten ainakin...

Meillä sai mies mun pään käännettyä yksityiselle ultraan menosta. Että nyt sitten vielä kolme viikkoa tarvis jaksaa neuvolan ultraa odotella... Kauheen turvonnu olo on kyllä jo, pakko pitää varsinkin näin iltasella jo vallan mammahousuja tai lököverkkareita, ettei puristais ja kiristäis!

Jaksamista kaikille alkavaan viikkoon !

Puuskamuikkunen rv 10+1 B)
 
Viikonloppu on hurahtanut metsästäessä kunnollisia mamma-alkkareita. Töihin pitäisi keksiä jotain päällepantavaa, kun ei vielä haluaisi kaikkien (oppilaiden varsinkaan) huomaavan vielä masua, toisaalta se on jo niin iso ettei mun tavanvaatteista sitä voi millään olla huomaamatta. Rahanmenoa siis edessä. Esikoisen odotuksesta selvisin ostamalla yhdet äitiyslappuhaalarit, enkä mitään muita äitiysvaatteita. Nyt ajatus jäljelläolevista reilusta seitsämästä kuukaudesta samassa haalarissa tuntuu aikalailla tuskalliselta, jotain on siis saatava. Tätä odotusta varten jouduin hakemaan jo viikolla 6+ mammafarkut, mutta kesäksi olisi kiva saada jotain hengittävämpää.

Voimia kaikille joilla on vastamäkeä, kohta aletaan olla helpommilla viikoilla koko sakki!
 
Tää sit on päässy näillä kevään aurinkoisilla keleillä vilustuttamaan ittensä. Kurkku pirun kipeä ja joka paikkaa särkee ja kolottaa. Tänään ois eka ultrakin, mut taidan siirtää etiäpäin. Tässä kunnossa, kun kaikkist viimesimmäks haluisin kenenkään työntyvän sisääni... edes ultralaitteilla.
 
Huomenta kaikille!

Meitsillä on ihmeen hyvä olo, jopa välillä niin hyvä, että taas alan epäilemään onko siellä masussa edes ketään... No, viikonloppu meni pihatalkoissa ja nyt taas huomaan kropassa, etten oo päikkäreitä nukkunu. Kaks tuntia hereillä ja nyt alkaa jo väsyttämään... iltapäivällä on sitten tiedossa taas ihan takuulla päänsärkyä... tää alkaa jo olemaan joka maanantaista, loppuviikkoa kohti se sitten taas helpottaa. Onneks on vaan 3 päivää töitä tällä viikolla =)

Asiasta toiseen! Onks muilla ollu semmosia vihlovia kipuja, jos nousee äkkiä sängystä ylös tai lattialta? Lauantaina istuskelin kaikessa rauhassa koiran kanssa lattialla ja puhelin tietty alkoi soimaan ja tomerasti nousin ylös, mutta niin kovasti vihlas tuosta oikeelta kyljestä etten yksinkertaisesti saanu noustua! Pakko oli hetki hengähtää ja nousta rauhallisesti uudestaan... Tarttisko huolestua? Kaveri sanos, että ne on jotain liitoskipuja, ku kohtu kasvaa...

Eka ultra on vasta 12.5! Kaks viikkoa vielä tätä tuskallista odottamista.... huh!

Hauskaa wapunalusviikkoa kaikille!
 
Onpas tänne taas tullut paljon tekstiä viikonlopun aikana :) Olin perjantaina työmatkalla ja viikonloppuna sitten taas niin raatoväsynyt etten jaksanut edes nettiä avata :ashamed:

manhattan2 taisi kysellä ollaanko työelämässä vai kotona. Minä olen töissä, kyseessä on kevyttä toimistotyötä, joten aika hyvin olen tähän saakka jaksanut. Tietysti tämä väsymys pikkasen vaikuttaa työtahtiin, mutta toistaiseksi kaikki hyvin :)

Sen verran kova vaan on meikäläisen työmoraali, että eipä ole tullut mieleen käydä hakemassa sairaslomaa väsymyksen tai kuvotuksen takia. Harmi sinänsä, kerrankin siihen olisi hyvä syy :saint:

jonnuzka, tervetuloa mukaan :wave:

Aika tyytyväinen olen minäkin tuohon uuteen äitiyspakkaukseen, hyvin sopivat värit sekä tytölle että pojalle. Mulle on itsestäänselvää, että otan tuon äitiyspakkauksen, kun kyseessä on esikoinen eikä kavereillakaan ole kiertoon laitettavaksi vauvan vaatteita, eli kaikki täytyy ostaa :( Toivotaan että kirpputorilta löytyy jonkin verran vauvanvaatteita, ettei ihan kaikkea tarvitsisi uutena ostaa :)

LEP, toivotaan että kaikki on kunnossa :hug:

Marrasmamma79, mulla mahtuu vielä kaikki normaalivaatteet päälle, mutta olen jo netistä käynyt tutkailemassa mammavaatteita :) Ei ole reilua, että mammavaatteet on hurjan paljon kalliimpia kuin ns. tavalliset vaatteet :kieh: Lähes kaikki mammafarkut, jotka löysin, maksaa about 70-80 euroa. Ja kesäksi olis kiva hankkia vähän useampi vaatekerta, caprit, shortsit, hameita ja tietysti erilaisia puseroita. Eli rahanmenoa ei voi estää =)

Minä menen sittekin oman mielenrauhan takia tänään gynelle ultraan :) Np-ultra on 16.5. eli 3 viikon päästä, mutta päätin käydä varmistamassa, että kaikki on kunnossa, kun se asia kuitenkin pyörii mielessä koko ajan :ashamed:

Oletteko jo päättäneet, koska jäätte äitiyslomalle? Minä aion jäädä sen 30 pv ennen laskettua aikaa. Kyllähän se olis kiva jäädä jo 50 pv aikaisemmin, mutta kun se sitten vastaavasti lyhentää sitä lomaa sieltä loppupäästä :(

Mulla on viime perjantaina jo ihan ok olo, ei oikeasti ollut yhtään kuvotustakaan =) Mutta valitettavasti se oli sitten lyhytaikainen ilo, lauantaina ja sunnuntaina olikin sitten huono olo ja väsymys potenssiin kaksi aikaisempaan verrattuna! No, toivotaan että tämä kuvotus tästä pikapuoliin alkaisi helpottamaan. Kotona pyykkivuori senkun kasvaa, mutta kun se koneen päällelaittaminen vaatii liikaa ponnistuksia, puhumattakaan sitten puhtaan pyykin ripustamista kuivumaan ;)

Mulla on paino tippunut pari kiloa, koska yksinkertaisesti mikään ruoka ei maistu :ashamed: Olen yrittänyt sitten väkisin syödä sellaisia ruokia, jotka tökkii vähiten eli mandariineja, kiivejä ja ruisleipää. Eipä niillä paljon painoa nostella...

Tsemppiä kaikille ja aurinkoista viikon alkua!
 
Täällä taas.. kotona 4 vuotiaan kanssa ,viikonloppuna alkoi vesirokko. Tauti oli kyllä odotettavissa, serkkutytöt sairasteli samaa pariviikkoa sitten. Hyvähän se on sairastaa pois lapsena, ettei tule isompana voimaakaampana.
Nyt on minulla mahan turpoominen onneks rauhoittunut, tuntu jo että mikähän jätesäkki sitä pitää vetää loppuaikana päälle jos tätä menoa venyy.. Täällä myös välillä tunne että onkohan siellä ketään kun enää ei turvota niin paljon ja muutkin oireet on hellittäneet, mutta eiköhän siellä kaveri köllöttele.
Mullahan oli viimeiset menkat tammikuussa, mutta ultrassa sitten la siirtyi melkein kuukaudella eteenpäin! Menkat on kyllä olleet säännölliset viimeiset kaksi-kolme vuotta, sitä ennen kierto oli sen menkat kerran kahessa kuukaudessa.. mut tosiaan viimeiset vuodet ihan normaali kierto, jostain syystä nyt oli sitten hypännyt maksikierron, menin varhaisultraan kun viikkoja piti olla 12 luokkaa niin oli vasta reilut 8. Mutta se ei tiennyt muuta kuin pidempää odotusaikaa :) Seuraava ultra sitten 13.5.
Mutta nyt mieheni tuli vahdinvaihdolle, lähden iltapäiväks töihin ja hän ja tyttöni kanssa kotiin loppupäiväks. Hei listaan voi sitten lisätä jos tahtoo, että ikäni on 34v.

Voimia mammoille!

 
Mä ajattelin pärjäillä mahd. vähillä äitiysvaateostoilla. Housut on tietenkin pakko olla, mutta tämän hetken paitamuoti suosii kivasti raskaana olevia, kun voi käyttää ihan tavallisia tunikoita ja muita (mulla siis valmiina jo sellaisia, joihin varmaan mahtuu vatsakin lukuunottamatta ihan viimeisiä viikkoja). Ostaa sitten vain tarpeen mukaan kokoa isomman, mutta siis halvemmalla saa tavallisia paitoja kuin ylihinnoiteltuja äitiyspaitoja. Ostin just pari viikkoa sitten H&M:ltä pari tavallista trikoopuolihametta, joissa vyötärökaistale, maksoi muistaakseni 14e kpl, ja varmasti menee kesän yli. Tuntuisi ihan typerältä laittaa kauheita rahasummia (vieläpä opiskelijabudjetista) kalliisiin äitiysvaatteisiin, joiden käyttöikä on niin kovin lyhyt. Tai hmm... katsotaan vaan niin mulle kasvaa niin jättimäinen vatsa ettei mulle mahdu edes äitiysvaatteet, ja tässähän paasaan :LOL:

Ihanaa kun on luvattu niin lämmintä viikkoa! En kyllästy hehkuttamaan sitä :heart:

pikkutiikeri 9+0 (jee, kymmenes viikko pyörähti käyntiin!!) =)
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja wela:
Asiasta toiseen! Onks muilla ollu semmosia vihlovia kipuja, jos nousee äkkiä sängystä ylös tai lattialta?
Kyllä täällä ainakin on samanlaisia vihlontoja välillä ja välillä taas sellaista menkkamaista kipuilua. Mutta kuulemma ihan normaalia on sellaiset raskaudessa. :) Eli ei kannata huolestua yhtään.

Omaan napaan. Täällä näyttäisi vuoto hieman hyytymään päin olla! *kopkop, koputtaa puuta* Jospa se siitä loppuisi ja ei tartteisi sitä kokoaikaa ihmetellä tässä. :) Flunssakin saisi kyllä jo mennä menojaan. Inhottavaa kun korvassa naksaa ja nenä tukossa. :/

Minähän muuten tuon varhaisultran mukaan kuuluisin joulukuisiin odottajiin, mutta jos sallitte niin olisin täällä vielä ainakin, kun tämä porukka tuntuu jo niin kotoisalle. :ashamed: Np-ultrassa varmasti sitten paremmin laskettuaikaa selviää, jos kaikki siis hyvin vaan on. Ja pakko olla hyvin! :D

 
LEP, mäkin siirryin ultran mukaan joulukuisiin, la 1.12, mutta tänne jäin kun täällä olin alunperinkin. Että varmasti sopii!

Vihlonnasta, esiintyy täälläkin. Noustessa, aivastaessa, välillä nauraessakin etenkin jos makaan selälläni jalat suorassa. Jos laittaa jalat kippuraan ennen aivastamista tms, ei vihlaise niin pahasti. Mutta lääkärin mukaan ihan normaalia, kun alussa kysäisin.
 
nyt neuvolaan.kuulumisia tulen kertomaan sen jälkeen.jännittää mennä kun kuunnellaan ne sydänäänet että onko siellä mahassa mitään.kun oireet on vähän ollut poissa pari päivää.mutta kun viikkoja on jo kymmenen ni huono olokinhan alkaa helpottamaan.toivotaan paraasta.:)
 
Viikon alkua kaikille!

Vaatteista on puhuttu. Itse kanssa olen tosi tyytyväinen tähän tämän hetken muotiin, kun tunikoita on niin paljon. Viime odotuksen aikaan napapaidat oli muotia! :D Ei oikeen toiminut. Nyt kun vielä ei halua kellekään pientä masunalkuaan näyttää (siis oikeasti, turvotuksen alla on sellainen!) niin tunikat on tosi jee. Kun sitten annan itselleni luvan tulla kaapista ulos, niin silloin kyllä kaikki trikoomekot on tiukassa käytössä, ja vatsa saa näkyä.

Töistä oli myös kyselyjä. Minullakin toimistotyötä, joten ei fyysisesti rankkaa, mutta ajattelemaan joudun paljon ja se ei oikein väsyneenä onnistu. Aika heikkoa on ollut työn eteneminen viime viikkoina.

Paha olo alkaa minullakin tosiaan olemaan enää silloin tällöin, turvotus alkaa hieman poistua, väsymystä kyllä on. Olo siis alkaa olla aika kiva - ja en suostu pelkäämään sen takia (vaikka vähän pelottaakin). Ensi viikolla on eka ultra, ja sitten toivottavasti voi alkaa uskoa tähän raskauteen täysillä.

Tsemppiä vuodoista kärsiville ja muutenkin kaikille!

Baby-Alpakka, 10+5
 
LEP
Hitto, että on paska olo. Taas miehen kanssa tapeltiin! :kieh: Tuntuu, että nykyisin muuta tehdäkkään kuin tapellaan ja kinastellaan joka asiasta. Tämän raskauden myötä lisääntynyt vaan. :/ Äskenkin kamala tappelu jostain pienestä asiasta ja kamalia sanoja tuli sanottua puolin sekä toisin. Tuntuu, ettei osata enää kommunikoidakkaan niinkuin ennen. :( Oma pääni on ihan räjähtämispisteessä, kun liikaa seiniä kotona katselee. Ennen kun tottunut menemään ja lähtemään välillä juhlimaan päätä tuulettaa. Nyt vaan täällä toisiamme tuijotetaan, kun paikkakunnalla ei oikein kavereitakaan ole kummallakaan. Pieni paikkakunta minne myöhemmin muuttanut, niin vaikea ollut edes kunnolla kavereita täällä saada. Itse haluaisin täältä pois, mutta mies ei ja sekös kitkaa lisää entisestään. :'( Välillä tuntuu vaan, että ei ole muuta kuin toistemme naaman tuijotus. Ja pelottaa, että tämän lapsen myötä ne loputkin lapsettomat kaverit katoaa ja lopulta miehen kanssa vaan tapellaan päivästä toiseen keskenämme. :snotty: Väsyttää tapella, mutta hermot on kireellä kuin viulukieli kun tuntuu että yhteinen sävel kadonnut tällä hetkellä johonkin.
 
No voi harmi LEP. Tietysti raskaana olo kiristää tunteita, teillä molemmilla ja sinullahan on vielä ollut nyt liikaa jännitystä, kun vuotojakin oli. Anna pahan olon tulla ja purkautua.

Ja sitten mietitään hyviä mahdollisuuksia. Lapsi tuo sinullekin uusia ystäviä muista äideistä. Kokeilkaa myös yhdessä tuulettumista, menkää yhdessä jonnekin. Nyt on vielä siihen mahdollisuus, marraskuusta eteenpäin jo vähän haastavampaa.

Mutta siis, jaksamista ja voimaa sinulle!
 
LEP
Baby-Alpakka, kiitos lohdutuksesta! :) Ollaan me menossa kesäkuussa Kyprokselle kahdestaan viikoksi, että jos siellä saisi tuulettua kunnolla. Muutenkin pitäs kyllä keksiä jotain äksöniä elämään tai seinät kaatuu päälle äkkiä. Tuntuu vaan tällä hetkellä, niin kuin kumpikin meistä puhuisi jotain vierasta kieltä mitä toinen ei ymmärrä. :/ Tällä hetkellä tosin kumpikaan ei puhu mitään toisillemme, ehkä parempi niin. Ehtii kummankin pää hieman rauhoittua ilman lisä tappelua.
 

Yhteistyössä