*MarrasMassutII Huhtikuussa 2008*

Kävin siis tänään neuvolassa ja kyllä siellä elämä kovasti sykki. Sydänäänet kuuluivat hyvin ja ultrattiinkin heti, siellä oli vilkkaan puoleinen vauveli. Ihanan sykähdyttävä kokemus se aina on. Viikot vastasivat aika lailla viikkoja, joissa menen, mutta ehkä pari pv heittoa, eli hieman nuorempi.
Laitteet eivät ole niin hyvät tässä keskustan neuvolassa kuin äitipolilla, jonne menen muutaman vkon päästä np-ultraan. Sieltä tulee sitten aika. Kaikki arvot olivat hyvät hb oli 146, eli tosi hyvä, siinä on varaa vähän laskeakin, ainahan veriarvot laskevat jonkun verran.

En kyllä murehtinut vauvaa, ollut koko ajan niin rauhaisa olo että siellä kaikki on hyvin, muuttuuhan raskaus todellisemmaksi ultrauksen myötä.

Olotilani on hyvä ja pahin väsymyskin alkanut helpottaa ja palelu myös. Vatsa näkyy jo aivan selvästi pienenä kumpuna. Mulla aina näkynyt tosi aikaisin tuo vatsa.

:heart: rv 9+6 :heart: :wave:
 
Mulla ei ole ollut edelleenkään pahoinvointia, veskissä pitää tiuhaan ravata ja syödä useammin jotain lisäksi nänninpäät arat, ei muuten rinnoissa tuntemuksia. Alkuraskauden oireita ei ole ollut juuri edellisissäkään. Samalta vaikuttaa tämäkin, hyvin oireettomalta.

Mukavaa päivänjatkoa ja eiköhän ne pahat olot pian teillä ala helpottaa. :heart:
 
:wave:

Tänään sain sitte ultran tilattua, vielä kome viikkoa pitää jaksaa odottaa, eli ultra on 20.5.
Täälä taas kärsin päänsäryn kourissa ja sitä pahensi ikkunan alla pörräävät kolme moottorisahaa :kieh: Olin tänään verikokeissa ja jouduin odottamaan labrassa 1,5h ja sitte ku pääsin sisälle, niin alkoi ihmettely, ku mulla olis pitäny olla ne verikoe-putket ittellä mukana :eek: En tiedä unohtiko ne neuvolasta antaa vai sekoiliko tädit labrassa, kai se sitten loppujen lopuksi selvisi.
Nyt sohvalle kattomaan Harria ja dinoja :D
 
neuvolassa käyty eikä uutta tietoa.sydänääniä ei saatu kuulumaan ja nyt pelottaa oikeasti että kulkeeko siellä edes kukaan mukana.aikaa aloin yksityiseltä varaan ultraan mutta meni kahden viikon päähän ja silloin on muutenkin ultra niin sinne täytyy odotella.täällä kuuluu kaksi ultraa mutta olen muuttamassa ennen toista ultraa ja siellä minne muutetaan ei ole kuin yksi ultra.neuvolassa ei tehty juuri mitään.juteltiin, punnittiin ja mitattiin verenpaine mikä oli erittäin hyvä.seuraava neuvola,lääkäri ja labra on sitten 21.5.
nyt sitten miehen kanssa pelätään sillä keskenmenossa oli juuri samanlainen olo pari päivää ennen kuin alkoi vuotamaan.täytyy vain toivoa.
nyt täytyy lähteä koiranhäkkiä siivoamaan kun ei tuota pahaa oloakaan niin ole enään niin helpompaa siivota.
voimia ja jaksamisia kaikille! :)
 
suklaapähkinä, voimia teille :hug: toivotaan että kaikki on hyvin.

LEP, jaksamista sinne riitojen keskelle :hug: Toivotaan että tilanne siitä rauhoittuu ajan myötä.

Minä kävin sitten tänään ultrassa ja kaikki näyttäis olevan oikein hyvin. Siellä se vaavi liikkui ja sydän löi tuhatta ja sataa. Mies ei päässyt mukaan, mutta toin sitten tuliaisina kuvan, jota tuossa yhdessä tihrusteltiin.

Kyllä nyt putosi iso kivi pois sydämeltä, kun tietää että vaavilla sydän lyö eikä tarvitse enää miettiä onko se tuulimuna vai ei...

Nyt vaan sitten odotellaan, että koska tämä ikävä kuvotus ja väsymys loppuu. Toivottavasti pikapuoliin :)

Tsemppiä kaikille :wave:
 
LEP
Täällä saatu miehen kanssa asioita sovittua! :heart: Ja samalla avattiin grillauskausi. :p Voi juku, että olikin hyvää grillattua makkaraa ja lisänä Espanjalaisia uusia perunoita. Kohta vielä sovintosaunaan ja sitten nukkumaan ajoissa, että jaksaa töihin aamulla herätä ajoissa. :)
 
Hyvää viikonalkua leidit!

Onnea TeSuLahhyvistä neuvolauutisista ja sydämen äänien kuulemisesta!

Useammat ovat puhuneet äitiysvaatteista ja itse löysin mielenkiintoisen nettisivun Vauva-lehdestä 3/2008; www.bebelane.com. Sivut oli suomalaiset ja erityisesti Seraphine-mallisto näytti tosi kauniilta. Niitä voi varmasti käyttää myös töissäkin. Meillä nimittäin on aika tarkkaa töissä miten meidän tulee pukeutua konttorilla. Mulle on onneksi mahtuu vielä normaalit housut päälle, mutta kohta täytyy kyllä ostaa jotkut joustavat farkut ja kangashousut kesäksi.

Onko muiden alueiden np-ultran yhteydessä seerumiseula, josta saadaan vielä vahvistus onko riskiä down-syndroomasta? Mä olin ihan huuli pyöreänä, "että anteeksi mikä seula",kun kätilö sitä mulle ehdotti. :whistle:
Lep: Yritä vaan puhua miehellesi siitä miltä susta tuntuu asua pienellä paikkakunnalla. Mä luulen, että me naiset oletetaan miesten ymmärtävän puolesta lauseesta mikä meitä vaivaa. Eikä nämä hormoonit ainakaan auta asiaa :LOL: Ja, matka etelään tekee varmasti teille molemmille hyvää. Kypros on kiva paikka ja meressä on aivan ihana uida!

Tänään mä saan vihdoinkin mun mieheni takaisin kotiin. Hän on ollut jo kolme viikonloppua pois työmatkojen takia. Ihan kauhea ikävä. Ja mulla on ollut tylsää, kun ei ole voinut jakaa fiiliksiä kenenkään kanssa. Taitaa mennä kyllä ensi yön ihan jutellessa, kun hänen pitäisi olla kotona puolen yön jälkeen jos lento on ajoissa Helsingissä.

Nyt täytyy mennä siivoamaan kotia, ettei mies järkyty sotkussa jonka olen saanut aikaan viikonlopun aikana :ashamed:

Teho 9+5
 
Moikka vaan kaikille!!

Täällä kans eka neuvola käynti takana. Laskettu aika muuttu nyt neuvolan laskujen mukaisesti ja on nyt 29.11 Tuli sitä lappua ja kaikkea mutta ihan mukava kokemus ja mukava neuvola täti ja kaiken kruunasi se kun kuunneltiin sydänäänet ja pitkän etsiskelyn jälkeen ne löytyi. :heart: Nopsaa löi sydän ja tulin kyllä iki onnllisex ku tietää että siellä oikeasti joku asustaa. :)
Poljin sieltä neuvolasta polkupyörällä kotiin tuhatta ja sataa kertomaan miehelle. Oli kyllä vatsa sen jälkeen niin kipeä, että toruin kyllä jo itteeni et pitäs muistaa ottaa jo rauhallisemmin... :whistle:
Seuraava neuvola ja lääkäri ois 21.5 ja np-ultra on 19.5, että niitä odotellessa.

Teho: Täälä kanssa tuo seerumiseula, olin kanssa vähän että mikä, kun en ollu aikaisemmin semmosesta kuullutkaan. Sieläki pitäs käydä ens maanantaina viimestään, ja en ainakaa tällä viikolla töistä pääse joustamaan..
 
wela: Mullakin on noita kyljen vihlontoja noustessa, ja oli myös ekassa raskaudessa. Ne muistaakseni liittyvät ihan vaan kohdun kasvuun ja muuttuneisiin olosuhteisiin tuolla lantionseudulla. Olisko joskus neuvolantäti jotain tollaista selittänyt.

Liitoskivut ovat sitten sellaisia samantyyppisiä vihlontoja, mutta joskus myös ihan varsinaista jomotusta. Liitoskivut tuntuvat häpyliitoksessa, eli siis ihan varsinaisessa alapäässä itsessään. Ne liittyvät sitten siihen, kun häpyliitos alkaa jo hyvissä ajoin löystymään, jotta synnytyskanavasta tulisi riittävän iso vauvan päälle....
 
Hei taas pitkästä aikaa, täällä käyn lueskelemassa paljon, muttei oikeen meinaa jaksaa kirjotella.. :x LEP, meillä aika ajoin samaa, riitoja tuntuu tulevan joka asiasta, mut onneksi saadaan sovittua. Meillä raha-asiat teettävät eniten "nahinaa".. Mikäs se sinun (LEP) uusi LA olikaan? voisin muokata tuonne listaan, ja saat toki siis jatkaa mein pinossa =)

Niin oon vissiin unohtanut vastailla 'galluppeihin', eli kotiäitinä täällä ollaan, töitä oon etsinyt, muttei löydy oikein mitään. Kakkosen jälkeen sitten kouluun..
Mammavaatteita miulla ei esikon odotuksessakaan ollut montaa, joten osa niistä kuluikin ihan käyttökelvottomiksi. Nyt oon aatellut hankkia h&m:n edullista mama-mallistoa kunhan tuo vatsa sen verran kasvaa, ettei ne näytä ihan hassuilta päällä. Onkos moni huomannut sen BELLY BELT:in?? Sillä saa jatkoaikaa normihousuihin, ja kätevä käsistään tekaisee sellaisen itse napinläpi-kuminauhasta! (taikapilvi.fi taisi myydä niitä )..

Ite kyselin sillon aiemmin siitä synnytystapa-arviosta, eli te jotka siin ootte käynyt, niin millanen se on? Esikoisen aikaan en ite käynyt, ja kävi kiinnostamaan millainen se on kun joku sanoi kivuliaaksi??
 
Huomenta kaikille. On tää kyllä yhtä vuoristorataa tää olo. Sunnuntaina ja lauantainakin oli ihan jees olo, mut eilen sit heitti taas ihan toiseen suuntaan. Koulussa en meinannu pysyä hereillä ja oksotutti koko päivän. Kerran kävin moikaamassa pönttöäkin, kun en saanut taaskaan ruokaa ajoissa. Illalla tosiaan koulussa sai oikein taistella että silmät pysy auki. Toivottavasti tänään menee vähän paremmin.
Mua ärsyttää kans toi mieheni. Jos mä pyydän sitä tekemään jotain, kuten esimerkiksi siivomaan omat jälkensä kun tulee kalasta, ni ei se tee ikinä mitään. Sen kalastusvälineet ja kalastushaalarit makaa joka puolella. Mä sanoin että on muutenkin vaikeeta inspiroida itteään siivoomaan kun jatkuvasti paha olo ja kaks muuta lasta täällä sotkee kanssa, niin kai hän vois aikuisena miehenä siivota omat jälkensä. Muutenkin tuntuu et se on tosi saamaton. Mä pyysin kaks kuukautta sitten korjaamaan mun sukkalaatikon. Eipä oo vieläkään korjannu. Kait mun täytyy itte väsää se kasaan, vaikka jälki ei tuu olemaan niin hyvä :LOL:
 
Huomenta kaikille!

Tänään on taas vähän parempi päivä, ainakin sieltä vielä tässä vaiheessa aamua vaikuttaa...

Teho, kiitos tuosta äitiysvaatteiden nettiosoitteesta! Siellä oli kivat bikinit, jotka voisin hankkia. Me ollaan kesällä lähdössä etelään, enkä halua kyllä hankkia mitään kokouimapukua kun ne kaikki on jotain mummomallia :)

Tuo seerumiseula on ihan uusi juttu, neuvolassa taisivat sanoa että uudet ohjeet ovat tulleet tyyliin kuukausi sitten voimaan. Eli nykyisin ennen istukka- ja lapsivesitutkimuksia tehdään veriseula, jonka tuloksena saadaan todennäköisyysluku, joka kertoo onko lapsella jotain kehityshäiriöitä. Ja vasta sitten tämän tuloksen perusteella tehdään istukka- ja lapsivesitutkimukset, jos tulosten perusteella on siihen aihetta.
 
Hei!
Seerumiseula on meilläkin ja ei ainakaan täällä ole mikään uusi juttu kun esikoisen aikanakin se jo oli eli vuonna 2004.

Mulla olo on ihan hyvä. Lievää kuvotusta on ajottain mutta ei siitä juuri haittaa ole. Kahvi ei maistu samalla tavalla kuin ennen ja se on vaan hyvä :D

Minä olen hoitoalalla 3-vuorotyössä. Kuinkahan pitkään sitä jaksaa yövuoroja tehdä :/

Äitiysvaatteita en ole vielä ollenkaan ajatellut mutta ei varmaan montaa viikkoa mene kun pitäs housut vaihtaa.

-Äiti1982 rv 9+5 (kait?)
 
Uskaltaudunpa minäkin haluamaan itseni ja "alivuokralaiseni" tänne Marrasmasut II:n listalle eilisen äitiyspolivisiitin jälkeen...

Olen juuri 40 v. täyttänyt äitikandidaatti, jonka masuun majoittunut "alivuokralainen" vakuutteli viimeksi eilen ultrassa, että sydän sykkii edelleen ja toivetta voisi hiljalleen elätellä siitä, että tämänkertainen asukki tulisi maailmaan arvioilta laskettuna aikana 26.11.2008 ja että synnytyssairaalana tulisi olemaan TAYS.

Kyseessä ensimmäinen yli rv 6+3 edennyt raskauteni. Hiljaa ihmetellään tätä ihmeellistä olotilaa parasta toivoen - josko nyt :)

- Czarina ja rv 9+6 asukki
 
Czarina, tervetuloa ja tarroja :hug:

Mulla on kanssa maha jo kasvanut, mies katto eilen että ohhoh, millon se on pullahtanut noin paljon :D Onhan mulla tuota vararengasta mukana, mutta silti näkyy jo aika hyvin... Saas nähdä milloin lähimmät alkaa tajuamaan, ei ole kerrottu vielä (paitsi mies muutamille kavereilleen, kun ei voi pitää suutaan kiinni) ;) Ehkä miehen puolelta näiden ajatukset on muualla, tänään on serkun määrä syntyä tähän maailmaan (yritetty käynnistää aamulla) :)

Vaatteista, mulla on ainakin kireimmät housut lentäneet nurkkaan jo pari viikkoa sitten. Kiristää ja ahdistaa, ja oksettaa jos on liika kireetä :LOL: Mielikin on kireellä, pikku asioistakin tulee sanomista kun on näin hiivatin väsynyt |O Kuopuksen odotuksessa samanlaista kireyttä, mutta muilla ei ollut. Onneksi tämä viikko on viimeinen työviikko vähäksi aikaa. Sitä vaanmietin, että miten kesällä kuumalla jaksaa samaa hulabaloota isomman mahan kanssa???

Mulla on onneksi edellisiä äitiysvaatteita jäljellä, myös kesävaatteita. Mutta vauvanvaatteet ehdin myydä, ja pakkaus on tarpeen. Onneksi ihanan näköisiä vaatteita, tyttöä kun odotettiin ja pakkaus oli melkein sininen, niin moni luuli pojaksi (edelliset siis poikia ja näiltä jäi paaaaaaljon sinisiä vaatteita perinnöksi) kun oli usein sinistä päällä. Punaiset tuntui alussa oikein prinsessavaatteilta, kun olivat niin 'harvinaisia' B)

herkkupeppu ja piipero, 9+2 tai jotain sinne päin :saint:
 
Czarina tervetuloa joukkoon! Meidän TAYS:n joukko siis vain kasvaa =) Oletko ihan tamperelainen?

Töistä oli juttua, minä olen kaupan tätinä pienessä lähikaupassa. Paljon joutuu tekeen siis fyysistä työtä, nostelua ym... Tosin on kroppa jo siihen tottunut, mutta olen kyllä jo nyt yrittänyt opetella keventään. Ettei tekis turhia nostoja jne. Mulla vähän taipumusta notkoselkään, joten varmasti tulee selkä oleen kovilla...

Ja mammavaatteista: mulla jo käytössä parit mammaolohousut, niinkuin aiemmin kerroin, lähinnä kotona ja varsinkin iltasella käytössä. Koiran kanssa lenkkeillessä olen jo pitänyt niitä ihmisten ilmoillakin ;) Mukavampi ulkoilla kun housut ei kiristä ja kinnaa masua. Kirppikseltä olen parit kivat housut ostanu kaappiin valmiiks, kun eivät olleet kalliit (5 ? paikkeilla, h&m:n housut). Muutenkin suunnitelmissa hankkia äitiysvaatteita, uudet liivit on ainakin hankittava pian, koska jo nyt rinnat aika turvonneet :D Plus ratsastushousut tarvis jostain taikoa, ne on auttamattomasti jo pienet! Ja tuo belly belt kiinnostaa, onko ohjeita miten sellaisen tekis ite (maminakos tästä mainitsi?!)

Äitiyspakkaus by the way näytti minun mieleeni aika pliisulta...siis värien osalta. Kestovaippoja on onneks enemmän kun aikasemmin!

Puuskamuikkunen rv 10+3 :wave:
 
LEP
Jiiihaa!! Täällä näyttäisi vuoto lopun merkkejä. :D Tänään ei ole ollut kuin valkovuodossa vähän väriä lisänä aamulla. Jospa se tästä loppuisi ja saisi hieman hermoja rauhoittumaan. :) Töissä oli aamulla tänään oikein mielenkiintoista, kun yht'äkkiä pulahti yrjö suuhun ja siinä koitin sitä pitää suussani posket pyöreinä ja ehtiä vessaan. Vessaa kun aloin lähestyä, niin eiköhän vaan pulppua lisää suuhun ja just kun pääsin vessaan, niin kaaressa lensi pitkin vessanpönttöä. Ja eikun vessan pesuun! :kieh:

Joku kyseli työhommista. Minä olen vuorotöissä sahalla ja työ on lähinnä kokonaan seisomatyötä, sekä portaissa kävelyä, kyykkimistä ylös ja alas. Ja nostojakin aika paljon, eikä mitään ihan kevyitä. Eli saattaa olla vielä melko mielenkiintoiset ajat edessä töissä! :snotty:

mamina, minä en nyt oikein tarkkaan sitä laskettuaikaa nyt sitten tiedäkkään ennen kuin laskee. Mutta v.ultran mukaan siis viikkoa nuorempi oli tällä hetkellä ainakin, mutta kuulemma voi ottaa np-ultraan kiinnikkin kasvussa. Mutta jos varhaisultran mukaan menee, niin sitten LA olisi 6.12. :)
 
koska tää väsymys loppuu??mä kun en sitä neljän pienen lapsen äitinä enää muista! =)
tai onhan mulla eri elämäntilanne, nyt olen töissä ja muuten ollut aina kotona, paitsi esikoista odottaessa koulussa, sillon nukuin ja oksensin rv18 asti.
muissa raskauksissa en väsymystä muista olleen..
nyt oon kestona zombie...
 
Mies tuossa äsken tuumasi, jotta "Onko sun maha kasvanu?!!" Ei, ei, ei kai... eihän se ny viel... turvotusta varmaan ku niin hirmusesti oon suolasta popsinu tänään... :whistle: ku tosta edellisestäki masu kasvo tosi hitaasti. Äitiysvaatteitaki otin käyttöön vasta joskus päälle 20 + viikoilla... ja samaa tahtia toivoisin nytkin, kun kerran tätä menoo oon elokuun lopussa naimisiin menossa. Saa tuota jo hankkimaani mekkoa hieman ompelijalla mallailla ja noin...

Töistä: Ammatiltani oon lähihoitaja ja tällähetkellä äitiyslomalla. Olen kuitenki tässä muutaman viikon päästä lähössä koko kesäks töihin ja mies jää kotiin ton vauvan kanssa. Neuvolassa yrittivät sanoa, että "ota sitten herkästi sairaslomaa, jos vähänki siltä tuntuu...". Eiku mä ihan tosissani odotan töihin pääsyä! Seuraavaa neuvola-aikaa varatessa pojalle (4kk neuvola) varmistelivat, käykö tuo kyseinen aika. Totesin, että omalta osaltani en mene takuuseen, saatan olla töissä, mutta miehelle varmasti käy. Tuumasivat tuohon, että "joo, no jos sulle ei passaa, ni voithan soittaa ja siirretään aikaa". Totesin, ettei mun takia toki tarvitse, kun kyseessä kuitenkin lapseni neuvola-aika, eikä mun, joten pää-asiahan se on, että jonpi kumpi vanhemmista edes läsnä... ilmeisesti täällä meilläpäin harvinaista, että isät lapsiaan neuvolassa käyttäis..
 
Täällä ollaan kyetty koneen ääreen taas piiitkästä aikaa. Niin kovasti on ollut väsymystä, että on tullut nukuttua tosi reippaita yöunia (12h) =)

Mimmosia wappu suunnitelmia on masunkasvattajilla? Minä täällä viettelen vapaapäivää ja meinasin alkaa siivoamaan, kun iltasella on tulossa muutama kaveri grillaamaan meille. Täällä mennään siis todella rauhallisella kaavalla, ihan kotosalla nauttien ruoasta ja auringosta :D Nyt kun se paistaa! Huomenna jos sitten jaksaisi lähteä pyörähtämään wapputorilla kattelemassa ihmisiä ja sitä krääsää mitä siellä on myynnissä.

Vointi on nyt ollut muutaman päivän ajan tosi ailahtelevainen, yhtenä päivänä on tosi huono olla ja toisena on semmonen olo ettei huonovointisuudesta tietoakaan! Hassua..

Terkuin: MarrasVaavi ja "Katkarapu" 9+3
 
Moikka kaikille! Juu ihan kotona grillaten mekin vietetään vappu. Huomenna mennään kans vapputorille kattomaan sitä "krääsää". Täytyy sieltä varmaan jotain ostaa muksuille =) Takuulla ostan ittelleni lakua jos siellä myydään. Tänään mun vanhemmat tulee meidän kanssa tänne grillaamaan. Meinasin itse tehdä perunasalaatin kun nuo kaupan etovat tällä hetkellä. Laitan omaani aina paljon sipulia...nami!
Täytyis täälläkin siivota jonku verran. Oikeestaan olen koko aamun laittanu tavaroita paikoilleen, että pitäis sit imuroida ja pestä jostain kohti lattioitakin. Kaikkea en jaksa pestä, kun sen verta väsyttää, kun viime yö oli yhtä pelleilyä tytön kanssa. Mentiin puol kahdeltatoista mieheni kanssa nukkumaan kun katsottiin lehva ja tyttö heräs puol yhdeltä ja piti meitä hereillä puol neljään. Vissiin käsi venähti eilen että saattoi sitä särkeä. Käytiin lääkärissä, mutta ei siinä sen vakavampaa ollut, onneksi!
Jaahas vähän pitäis jaksaa viel riehuu tääl kotona. Ei millään jaksais, mutta pakko, kun vanhemmat tulee kylään. Mä aina jotenkin väännän sen niin että on noloa että paikat on sikin sokin kun ne tulee käymään, kun äitillä aina koti niin siisti. Ero on vaan siinä että mulla kaks lasta ja mies jotka sotkee, äitillä vaan mies...joka ei sotke. :LOL:
Oikeesti kaikille tosi hauskaa vappua!!!!! :heart: :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puuskamuikkunen:
Czarina tervetuloa joukkoon! Meidän TAYS:n joukko siis vain kasvaa =) Oletko ihan tamperelainen?
Kiitoksia tervetulotoivotuksista sinulle ja muillekin :)

Kyllä vain, asun Tampereella ja siellä ajattelin pysyä ainakin äitiysloman loppuun kun eihän sitä tässä vaiheessa mihinkään "kotoansa" halua ;)

Töistä: olen tällä hetkellä koulutuksessa eli istun, istun ja istun... Sisätautilääkäri puuttui jo asiaan ja määräsi hepariinin käyttöön sillä minulla on aiemmin ollut syvä laskimotukos ja nyt tulee sitten matkusteluakin tämän masun takia tiuhaan (opiskelen 700 km:n päässä kotoa). Ei oteta turhia riskejä. Onneksi opinnot ovat lopputenttejä vaille valmiit joten tämä istuminen ja matkustelu loppuu kuukauden sisään.

Mammavaatteista: paisuin heti ensimmäisen 2 viikon aikana n. 8 kiloa (näin käy minulle aina!) joten vanhat housut jäivät äkkiä vatsan kohdalta pieniksi ja kiristivät ikävästi. Myös rinnat kasvoivat 1-2 kuppikokoa heti ekojen viikojen aikana, joten kaikki liivit ja puserot menivät uusiksi.

Kävin kaupoissa kokeilemassa farkkuja yms mutta näytin lähinnä klownilta koska housut näyttivät 3 numeroa liian isoilta silloin kun istuivat joten kuten alavatsan kohdalta :D

Päätin turvautua mammavaatteisiin pikkuhiljaa ja katsella niitä vaikka kirppiksiltä, sillä kireissä vaatteissa en pystynyt olemaan alkuunsakkaan. Onneksi sisko oli siinä vaiheessa jo viimeisillään, joten pääsin hyödyntämään hänen garderoobinsa ensi hätään ;)


 
Enpä ole tässä ketjussa vielä esittäytynytkään. Tein pesää tuonne joulumammojen sekaan kun jotenkin on sellainen olo, että tämän esikoiseni LA tulee siirtymään ultran myötä joulukuun puolelle siitä mitä se nyt on, 27.11. Synnyttämään menen KOKSiin ja tuo ultra on 13.5. Tänään siis rv 9+6.

Täällä on pahoinvointi voitettu ja vatsan kasvua ihmetellään. Onhan se joo enimmäkseen iltaturvotusta, mutta kummasti vaan sellainen kiinteä pallo kaiken vararavinnon alta tuntuu. Ihanaa! Vielä mahtuu hyvin omat housut jalkaan, mikä johtuu kai lähinnä siitä että tässä alkuraskauden aikana (no koko talven aikana) paino on vaan laskenut laskemistaan. Ylipainoa on silti edelleen ja rv26 tietämillä odottelenkin kutsua sokerirasitukseen. :x

Hoitoalalla työskentelen, pahoinvoinnin takia pidin kaksi viikkoa sairaslomaa (kuvitelkaa nyt joku vuodeosaston hajujen maailma!) ja fyysisemmistä nosteluista työkaverit ovat pitäneen huolta ennen mene rehkimään. Mulla on määräaikainen työsopimus joten ainakin tämän kesän vielä yritän jaksaa työskennellä. Sittenhän sen näkee viikkojen kertyessä että miten jaksaa ja supisteleeko kuinka kovasti.

Mulla on tapana varautua asioihin ajoissa, eikä tämä lapsikaan tee poikkeusta; Meillä on jo vaunut hankittu! Piti kyllä viedä ne ullakolle jemmaan etten jatkuvasti ole niitä hytkyttelemässä :D
 
LEP
Täällä ensimmäinen vuotovapaa päivä! B) Ei tipan tippaa ole tuhruttanut koko päivänä. Kivaa! Ja miehenkin kanssa ollaan pysytelty sovinnossa, eikä nahisteltu yhtään.

Tällä hetkellä vaan tunne itseni vuoden huonoin odottaja palkinnon voittajaksi, kun himoitsen kokoajan kuola valuen kaljaa/siideriä! :kieh: Tarkoitus ei tietenkään ole pisaraakaan alkoholia ottaa. Mutta siis tekee niiiiiiiiiiiiiin kovaa mieli juhlimaan ja vappua viettämään, juopottelemaan pussikaljaa, grillaa jne jne. Töissäkin kuuntelin vaan kokoajan kadena, kun muut puhui juomavarustuksistaan. :ashamed: On niin mahtava vappusääkin! Taitaa olla pieni sopeutusmisvaikeuksia raskaana oloon, kun ensimmäinen vappu tulossa ilman biletystä. :LOL: Kyllä me miehen kanssa ainakin grillaillaan. Minusta kun juhlimaan lähtijäksi ole niin, että katselisin vieressä muiden juopottelua ja kuuntelisin kännisten juttuja. :p
 

Yhteistyössä