*MarrasMassutII Huhtikuussa 2008*

mulla tuo väliseinä ei ole ihan täysi mittainen, vaan sellanen pätkä, lisäks kohtu on herttamaisen mallinen, eli vähän niinkun sydän.
mulla se on vaikuttanut vauvan asentoihin sen verran, et ovat melkein viimeeen asti poikki tai perätilassa. ainoastaan yksi on tullut perätilassa, mut muut syntyneet normaalisti alakautta. kyllähän se maha on aina vähän vinkuran mallinen, kun vauva toisessa reunassa, näinollen rasittaa toista puolta kropasta enemmän.
supistaessa maha menee tosi oudon malliseks, kaikki aina ihmettelee sitä.
ja tosiaan noi verenvuodot on kuulunut kolmeen edelliseen raskauteen, ensimmäisessä raskaudessa asiaa ei edes huomattu, ihmettelen kovasti.
ja raskausviikkoihinkin vaikuttaa, et kaksi edellistä on syntynyt rv37 ja vauvat painaneet alle 3kg.
saa nähdä kuinka nyt käy =)
 
äippä-80 Meilläkin perheessä kova yskä. Luin jostain, että lapsen yskää helpottaa lusikallinen hunajaa ja se on toiminut nyt parina yönä. Itsekin söin lusikallisen eilen illalla enkä yöllä yskinyt. En tiedä auttoiko hunaja vai onko yskä oikeasti häviämässä. Parit edelliset yöt imeskelin Strepsilsiä ja vasta nyt tuli mieleen, että saakohan niitäkään raskaana syödä. Hmm.

Naureskeltiin illalla miehen kans mun isoa mahaa, tietysti siinä on tuota "luontaista suojarengasta" aika paljon, mutta näyttää että olisin paljon pitemmällä kun olen. Eihän se *täysin* mahdotonta olis. Sitä vaan, että jos jo nyt näin iso maha niin mitä se on marraskuussa? :LOL:
 
Jännä, hienoa että tentti meni hyvin :) Toivotaan, että et ole saanut sitä parvorokkoa.

Tervetuloa manhattan2 :wave: Toivotaan että raskaus sujuu hyvin hysteriasta huolimatta :)

Kylläpä kuulostaa lohdulliselta, että muitakin väsyttää kaiken aikaa :) Myös täällä väsymys on ihan uskomatonta, on siis aivan turha kuvitellakkaan, että iltaisin jaksais kymmenen jälkeen katsoa telkkkaria tai lukea, hyvä kun yhdeksään asti pysyy silmät auki :LOL: Pahus kun täältä työpaikalta puuttuu sellainen lepohuone, jossa voisi ottaa pienet päikkärit :D

Mamina, mulla ihan sama juttu, röyhtäyttää tosi paljon :eek: Onneks ei sentään närästä, huhujen mukaan se on sitten loppuraskaudessa enemmän kuin todennäköisesti odotettavissa oleva vaiva.

Minäkään en ole kertaakaan oksentanut, mutta melkein mielummin oksentaisin muutaman kerran päivässä kun kärsisin tästä jatkuvasta kuvotuksen tunteesta, joka vie kaiken ruokahalun :ashamed: Pakko on vaan yrittää jotain pistää suuhun, että vaavi saa tarvitsemansa ravinnot.

äippä-80, soita neuvolaan ja kysyä sieltä voitko käyttää jotain lääkettä tuohon flunssaan. Parempi olla varovainen, ettei tule otettua jotain mikä on kiellettyjen aineiden listalla...

Mulla oli eilen suhteellisen hyvä olo, kuvotus alkoi vasta viiden maissa iltapäivällä :) Mutta sitten totesin, että sauna ei tässä vaiheessa oikein taida sopia mulle, saunan jälkeen tuli tosi huono olo :( Mutta eileseen päivään se hyvän olon autuus sitten jäikin, nyt on taas aamusta lähtien ollut jatkuva etova olo päällä :eek:

Tsemppiä kaikille, kohta varmaan alkaa meillä huonovointisillakin olo helpottamaan (ainakin toivossa on hyvä elää...)

minnihiiri68 + vaavi rv 8+6
 
Oottepa ollu ahkeria kirjottajia tänä aamuna =)
Mulle iski joku pieni flunssa ni kävin hakee tän ja huomisen sairaslomaa, nyt pitäs sit osata levätä :D
Tänää tuli kutsu ultraa se olis sit 12.5, toooodella nopeeta toimintaa ettenkö sanois, kävin maanantaina neuvolassa ja tänää jo tuli toi aika =)
Huominen varmaa pitää pyhittää siivoomiselle koska lauantaina lapsimessut kutsuu ja sen jälkee täytyyki alottaa leipominen, sunnuntaina on kuopuksen 5 vuotis päivät :heart:
Mutta nähellää taas, lähen lepää :snotty: :wave:
 
onko kaikki muuten työelämässä vai kotona?
podetteko huonoa omaatuntoa jos joudutte hakeaan saikkua, esim. väsymyksen takia?
meillä siis neljä alle kouluikäistä lasta, kuljetetaan kahteen eri päiväkotiin. minä vuorotyössä. mies päivätyössä. yleensä mulla yksi viikonloppu vapaa kolmessa viikossa. tällä hetkellä tuntuu et elämässä ei oo muuta kun työ, tuntuu et lapsille annettu huomio jää tosi vähiin. :ashamed:
lähden just pyöräilemään iltavuoroon ja tuntuu ettei millään jaksais, huomenna olis kans iltavuoro ja siitä suoraan lauantaina seitsemäksi taas töihin.
mietin et sallisko omatunto sairasloman..en vaan jaksais nyt..teen vanhustyötä, joka tosi rankkaa..lepohetkiä ei ole..
 
manhattan2 Teen itekki fyysisesti raskasta työtä ja päätin tän raskauden alussa et jos vähänki siltä tuntuu ni haen saikkua. Neuvolan tätiki sano kanssa et saa nähdä miten työt onnistuu tai kuinka pitkälle.....Nyt kuitenki tyhmyyksissä menin eilen tässä flunssassa töihin ja tunsin sen kyl nahoissani :headwall:
Alussa kanssa mietin että haenko väsymyksen takia saikkua mut aattelin sit sinnitellä ja nyt ei väsymystä enää juurikaa ole.
Ite teen päivätyötä ja silti tuntuu ettei aikaa riitä lapsille tarpeeks. illat on lyhyitä ja viikonloppusin siivous kutsuu. Oon yrittäny joka viikonloppu tehä poikien kanssa jotain , käydä jossain.....
Eli siis vastaus tunnetko huonoa omaatuntoa jos joudut hakee saikkua? EN, tässä tilassa joutuu ja täytyy laittaa ittensäkki välillä etusijalle. Tulipa taas selvitys :D
 
LEP
Ultrassa käyty! Ja siellä se pienen pieni matonen pötkötteli ja sydän pumppasi kamalaa vauhtia! :heart: Kaikki näytti olevan hyvin kaikinpuolin ja sanoi ettei kannata verenvuodosta olla huolissaan jos ei tästä lisäänny. Pituutta pötköllä oli vasta 14mm, eli sen mukaan laskettuaika siirtyisi viikolla eteenpäin ja joulukuun puolelle. Aaaarg, odottavan aika vaan kasvaa! :whistle: Alunperin nyt ois ollut 8+5, mutta tuon mukaan 7+5. :/ Mutta ihanaa, että kaikki oli kunnossa!
 
LEP superpaljon onnea ihanista ultrakuulumisista!! :flower: Eikö vain olekin terapeuttista nähdä pieni pötkö joka sykkii!! Mulle kävi ihan samalla tavalla, eli viikolla siirtyi eteenpäin laskettu aika, luulin sen olevan 22.11, mutta onkin 1.12. Pääasia kuitenkin, että kaikki kunnossa, ja mulla sitten se seuraavakin ultra parin viikon päästä ensimmäisestä vastasi samoja viikkoja.

Mä täällä edelleen pahoinvoinnin kourissa... sisko sanoi että sillä loppui kuvotus vk 12, sitä odotellessa, josko tässä olisin tullut sukuun, toivotaan! =) Jaksatteko muuten te muut kuvotuksesta ja väsymyksstä kärsivät ulkoilla?
Manhattan2 kyseli, mitä muut tekevät, niin mä opiskelen yliopistossa, ja luojan kiitos nyt ei ole meneillään kuin yksi kurssi, muuten siis lukemista ja kirjoittamista kotona (ei siis mitään vapaa-aikaa), eli ei tarvitse juuri kotoa poistua. En varmaan pystyisikään juuri nyt. Tuota urheilua mietin, kun toisaalta hiukan syyllinen olo kun sohvalla vaan pötköttelen, tavallaan tekis mieli ulos, mutta kun ei sitten kuitenkaan jaksais... Jospa muutaman viikon päästä olisi reippaampi.

pikkutiikeri 8+3
 
Oottepa olleet ahkeria kirjottajia! Mulla on pahoinvointi niin yltynyt, etten ole paljon koneella pystynyt olemaan. Tiistain ja keskiviikon jouduin olemaan pois töistäkin, kun oli niin kamala olo. Tiistain oksensin aamusta iltaan. Todellakin toivon, että nää viikot menis äkkiä. Jatkuva kuvotus päällä ja koko ajan pitäis jotain syödä. Ja mä kun erehdyin joskus tännekin kirjottamaan, että ihmetyttää, kun ei ole oireita. Mutta tuulimuna muakin vielä pelottaa ja ultraa pitää odottaa vielä yli viikkoa. Onnea kaikille ultrassa pienokaisensa nähneille!
 
Hei vaan!Liityn seuraanne!L.A. 25.11. ja TAYS.Oon lihonut jo 2,5 kg ja se näkyy lantiossa ja rinnoissa,hoikka kun oon ainä a ollut,pelottaa ihan kauheesti painonnousu!Naama on täynnä isoja patteja ,oksettaa ja väsyttää ihan koko ajan.Ekassa raskaudessa ei mitään inhottavaa :ashamed: ja töissä en uskalla kertoa,uusi työpaikka ja koeaikaa vielä 2 kk.jäljellä......Voikohan tää olla jo pidemmällä kun rv 10,ultra vasta toukokuun lopulla....
 
Heippa!
Taas ehtii istahtaa hetkeksi koneelle. Joku kyseli mitä puuhataan, ni meikä on päivä töissä. Jobi loppuu toukokuun lopulla ja ollut tyytyväinen kun olo on ollut sen verran hyvä että on pystynyt käymään töissä. En haluaisi olla poissakaan kun mieluisa työ (lasten parissa) ja muutenkin töitä niin vähän aikaa että haluan tehdä täysillä loppuun asti. Se kyllä harmittaa kun työ loppuu että mitäs sitten.. Ei taida saada loppuajalle oikein töitä, no toivottavasti edes sijaisuuksia ettei mee hermot kotona... Kaikki rahakin on tarpeen mitä ehtii tienata, kun tuli juuri otettua iiso asuntolaina, mutta ompahan tuolla oman talon pihalla nyt mukava touhata. :D Tulevalle pienokaisellekin on nyt tilaa.. :heart: :heart:

:wave: Tervetuloa uusille. Mukavaa että vieläkin tulee uusia joukkoomme.

Voimia paljon pahasta pahoinvoinnista kärsiville! Koittakaa jaksaa! :hug:
Jos iskee liian huono olo tai väsy niin saikkua hakemaan, ihan teidän kummankin takia.
 
Voi että tätä mä oon oottanut :kieh: Ei jaksais juosta noitten muksujen perässä koko päivää ja kuunnella omien ja parin vieraan uhmaa :ashamed: Tänäänkin pari lasta vähemmän, eli iltapäivällä on 'vain' kuusi peräänkatsottavaa :whistle: Onneksi mies tulee töistä aiemmin ja aiko olla kotona (mitä vähän epäilen...).

Mun etova olo taas jatkuu; mitään ei tekis mieli syödä ja jos syö (on vähän pakkokin että pystyssä pysyy) niin heti oksettaa. Mutta siihen se jää, varmaan helpottais, jos oksentais :eek:

Niin ja tais olla joku uusi, tervetuloa :flower:

meillä varmaan jo 8+5, oon vähän laskuissa sekasin :whistle:
 
LEP
Kyllä taas osaa säikytellä tämä alkuraskaus vuotoineen ihmistä!! :kieh: Viime yönä nimittäin yht'äkkiä lorahti housuun verta enemmänkin. Ja housuista läpi lakanalle. Vessaan menin ja papruunkin tuli ihan kunnolla pyyhkiessä verta. Mutta siteeseen ei enää sitten tullut kuin tippa ja enää ei ole kuin hyyyyvin vähän ruskeaa tuhrua pyyhkiessä. Oudosti kyllä lorahti ja samantien loppui. Voisikohan olla, että se ultraus ym. ronkkiminen gynellä teki tuon vuodon? :/
 
Moi kaikille. LEP harmi tollanen vuoto vaikka se ei oliskaan vaarallista. Ainahan se kuiteskin pelästyttää. Toivottavasti loppuis.
Täällä eilen taas oksenneltiin ku kesti liian kauan ennen ku sain ruokaa. Tänääki etova olo jatkuu, eikä tee mieli juuri mitään. Pakko vaan änkeä ruokaa itteensä että jaksais olla muksujen kanssa. Joku kyselikin että mitä tekee...Ni mä oon kotiäitinä. Kahden välillä ihanan muksun kanssa kotona oleskellaan. Välillä on rasittavaa kun ei jaksaisi pitää kuria yllä eikä muksut aina tajua miksi äiti ei jaksa leikkiä koko ajan. Tai miksi äiti juoksee vessassa oksentamassa jne. Ajateltiin että kerrotaan heille vauvasta sitten kun on ne ultrakuvat. Tyttö jo puhuu kokoajan että haluaisi vauvan kotiin kun on telkkarissa nähnyt. Hänellä taitaa olla joku kuudes aisti :LOL:
 
hienoja vaatteita äitiyspakkauksessa.nyt luultavasti sittenkin otan sen koska ei ole enää pelkkiä pastellisävyjä joista en pidä yhtään. :x
joku kyseli että mitä hommataan.minä opiskelen ammattikoulussa.toinen vuosi menossa.meillä täyttä koulua koko ajan mutta sieltä on helpompi olla pois ja terveydenhoitaja kirjoittaa sairaslomaa jos tarvin kun tietää että olen raskaana.nyt olo ollut parempana kun muistaa syödä.ihan hirvittävä nälkä vaan meinaa tulla heti kun on syönyt vaikka paljon söisikin.vitamiineja täytyy käydä ostamassa koska en ole oikeen koskaan syönyt mitenkään monipuolisesti ja kun lihaakaan en syö juuri mitään.ja luultavasti rautaakin joudun alkaa syömään kun ollut aina alhaalla hemoglobiini ja anemiaa välillä pelätty.onko muuten lohi sallittujen kalojen listalla?
ja joku kyseli urheilustakin.olen ollut niin väsynyt että ei mua kyllä liikkumaan ole saatu.muuta kuin mitä koulussa ollaan.ja pahoinvointi alkaa yleensä illalla joten sekin on estänyt.mutta huomenna olisi tarkoitus koko päivä liikkua.
nyt viikonlopuksi reissuun ja netin ulottumattomiin.maanantaina sitten neuvola ja varmistus siitä as$ustaako mahassa joku kun kuunnellaan sydänäänet. :)
aurinkoista viikonloppua kaikille ja muistakaa levätä! :)
suklaapahkina ja maha-asukki 9+5
 
Heippa!
Kuulumisia myös täältäkin suunnalta taas pitkästä aikaa.
Viikot menee niin tiiviisti töiden parissa,joten en sitten iltasin aina jaksakkaan mennä koneelle kirjottelemaan kuulumisia..ehkäpä parannan tapani tässä jossain vaiheessa.
Tällä viikolla oli eka neuvola ja LA pysyy 28.11.Hemppa oli 113,ja alkuraskauden aikana ei aloteta rautakuuria joten yritän ruoan avulla saada sen nyt nousemaan.Sama homma oli esikoisen kanssa,eli alussa oli hemppa alhaalla yms..
Parin viikon päästä on neuvola lääkäri ja sen jälkeen sairaalan lääkäri,edellinen synnytys oli hankala joten synnytys tapa arvio tehdään hyvissä ajoin + muutenkin käyn sairaalan lääkärillä normaali neuvola lääkärin lisäksi.Ja vielä kerrottiin että nyt ei anneta mennä yhtä paljon yli eli esikoinen syntyi käynnistyksellä 42+1 ja neiti oli 4620g.Heti alkuun sitten tommosta ajateltavaa :|
Muuten tänne kuuluu hyvää,väsymystä on mutta hyvin oon jaksanut puuhastella kaikkea.Mies tekee juuri neidin kanssa perjantai siivouksia,joten pääsin koneelle..kohta onkin pizza pohjan teko,vähän jotain hyvää iltapalaksi + pitäis käydä nopeasti kaupassa kun en töiden jälkeen jaksanut.
Nii ja sokerirasitukseen sitten taas ajallaan,koska esikoinen oli niin iso.

Ihanaa viikonloppua muille!!

ps.meinasin ehtiä vielä valmistaa siman viikonlopun aikana.Munkit taidan hakea kaupasta :D
 
Heissan!
Täälä on sitte ensimmäisessä neuvolassa käyty, kauheesti tuli asiaa ja lippu, lappua ja kaiken maailman purkkia tyrkättiin kouraan lähtiessä :kieh: Kolmen viikon päästä olis sitte ultra, tuntuu että se on mielettömän pitkä aika :D Mua ärsyttää, ku joka kerta ku mä käyn neuvolassa tai yleensäkin jossain virastossa, niin aina mun kohdalle sattuu joku harjoittelija ja hommassa kestää puolet kauemmin ku normaalisti. Tänään sama toistui kahdesti, vakuutus yhtiössä ja neuvolassa :headwall:
Nyt mä painun sohvalle makaamaan, ku sain perheelle tarjottua erittäin terveellistä purkkihernekeittoa, päätä taas särkee niin kovaa, että näköä haittaa.

Hyvää viikonloppua kaikille!
(Tänään loppui sairasloma ja nyt sitte on lauantai ja sunnuntai töitä, eli se siitä rauhallisesta viikonlopusta)
 
Tänään herätty ton esikoisen toimesta aamu viideltä! |O Äiti on vähän väsynyt... vaikka päikkäritki sain otettua. :ashamed: Kuitenki jaksoin kävästä markkinoilla. Kuolaamaan jäin niitä ihania Perulaisia neuleita, lasten kokosia... ja laaman villasta tehtyjä takkeja, voih.. mut en mä mitää 1-vuotiaan kokostakaan voinu ostaa, ku hitto seki on kohta kuitenki pieni ja makso pirkules 30,- euroo! Mietin vielä yön yli... jos varastoon shoppais semmosen 2-vuotiaan kokosen.. hitto. :whistle:

Uus äippäpakkauski tullu... hirmu samannäkönen ku toi viimevuotinen ja sehän meiltä löytyy... joten eipä taija meillä tuolle uuelle käyttöä olla. Ku osa noista vanhan pakkauksen vaatteistaki vielä isoja ja käyttämättömiä esikoiselle... jos otan, myyn sen etiäpäin jollekki ulkomailla asuvalle halukkaalle, muuten otan suoraan rahana ja shoppaan vaiks uuen turvaistuimen tai jotain muuta tarpeellista.
 
Hejsan!
Ihana lukea, että muutkin on väsymyksen kourissa (huokaus)! Mulla pieni etovuus jatkuu ja hammaiden pesun jälkeen meinaa aina tulee yli :p
Mä kävin yksin eilen neuvolassa ja niin kuin MissMaisasain paljon esitteitä niin, että käsilaukku pursui niitä. Mun neuvolla täti tuntui tosi mukavalta ja tuntui, että hän osaa asiansa. Mulla on np-ultra Jorvissa 12.5. eli samaan aikaan kuin samir05lla. Pikkasen kyllä harmitti, ettei mies pääsyt mukaan, koska mä kuulin ensi kertaa meidän "Tarran" (työnimi) sydämen äänet. Älytöntä vauhtia se sykki; 180 krt/min. Sen jälkeen kyllä meni kylmiä väreitä :heart:
Nyt olen yrittänyt lukea saamiani esitteitä läpi ja pikkasen alkaa kyllä pienten vauvan vaatteet ja sisustusjutut vauvanhuoneseen kiinnostaa.
Tiedoksi kaikille, että Yle Teemalla tulee sunnuntaisin mielenkiintoisen tiededokumentti sarja nimeltään "Vauvojen salattu elämä". Nyt sunnuntaina se alkaa klo 15.30. Sen ensimmäinen jakso tuli viime viikolla ja silloin siinä kerrottiin, että vauva pystyy aistimaan ympäristöä kohdusta käsin jo 7kk lähtien. Ensimmäisen jakso vaikutti ainakin lupaavalta!

Haluan kaikille toivottaa ihanaa kevät viikonloppuna! Nauttikaa lämpimästä ulkoilmasta ja kerätkää kotiin ihania valkovuokkoja :flower:

Teho 9+3 (ehkä, en ole ihan varma!)
 
HepsKatti
Hengissä täälläkin vielä ollaan.

Etominen on välillä ihan kamalaa, etenkin kun se kamala tunne voi tulla keskellä yötä. Esikoisesta ei tosiaan ollut mitään tällaista, joten siksi tämä tuntuukin niin kamalalta, vaikka ei tämä kovin vaikeaa pahoinvointia olekaan.

Piti käydä itsekin kurkkaamassa kelan sivuilla, että miltä uusi äitiyspakkaus näyttää. Värimaailma pääpiirteittäin hyvin samanlainen mitä esikoisen pakkaus vuodelta -06. Ne oranssi-keltaraidalliset body ja potkarit oli aivat ihanat :heart: Mun makuun tälläkin kertaa vähän liian pliisu, kun tykkään kirkkaista väreistä. Mut ehkä tuo pakkaus tulee silti tälläkin kertaa otettua, vaikka ei ns. tarvetta olisi.

Np-ultraan enää 11 päivää, lähellä mutta niin kaukana vielä :LOL:
 
Heissan!
Piti kans käydä katsomassa uusi äitiyspakkaus. Ihan kivalta vaikutti. Oli tehty kyllä aika neutraali siitä. Tarkotuksena ottaa näin ekan kanssa, saa mukana kaikkea hyödyllistä ja pääsee sit hypistelemään. Se on pakko kokee. :p
Vaatepuoli on kyllä hoidossa muutenkin. Siskolta löytyy paljon etenkin vauvojen, mutta jonkin verran vähän isompienkin vaatteita. Ite ei varmaa tarvis ees ostella, niitä kuitenki tuleekin, mutta saa nähä kuinka käy. :whistle: Nyt tosin vielä aivan liian aikaista...

Ens maanantaina olisi eka etappi eli neuvola. :heart:

Catherine 8+5
 

Yhteistyössä