*MarrasMassutII heinäkuussa*

Päivää kaikille!
Ihana ilma totta tosiaan. Tultiin just sisälle lasten kanssa, että saadaan ruokaa ja sit poika menee päikkäreille. Iltapäivällä minä tyttö ja mummo mennään mustikka/sienimetsään. Toivottavasti löytyy edes jotain. Mustikoita jos sais kerättyä piirakkaan. Namii! Kohta saa viinimarjoja vispipuuroonkin. Vispipuuro on ollu ihan ehdoton herkku nyt vähän aikaa! Säästäis vaan melkosesti rahaa kun saa itse tehtyä. Karviaisetki on sitte kohta puoliin valmiita. Ne käy hyvin karkkina iltaisin kun kattelee telkkaria. Ja mikä parasta paaaaljon vitamiineja!!! :LOL: Huomasin just että jääkaapissa ei oo vihanneksen vihannesta. Ihme että on päässy loppumaan. Mä yleensä pidän huolta siitä että niitä on. Tosin ukko käyny monta kertaa peräkkäin kaupassa. Se selittääkin kaiken... :/
 
Heipparallaa!

Täällä podetaankin nyt flunssaa. Kurkkukivulla alkoi, nyt vuotaa silmät ja nenäkin. Kävin illalla lääkärissä, torstaihin asti saikkua, jos pahenee niin takaisin.

Vauvalla tuntuu kaikki olevan ihan ok. Hyppii välillä tasajalkaa tuonne alas :kieh:
Hemoglobiini oli kuukausi sitten ollut 123, nyt eilen mitattuna oli laskenut 102!!! Hirmu pudotus, lääkäri määräsikin heti rautakuurille.

Takaisin pötköttelemään, josko sitä saisi vähän voimia jostain.
 
Juu, ilma on kyllä hieno, harmi vaan että joutuu täällä töissä sisällä istumaan :( Meillä on täällä töissä vielä niin pirun tehokas ilmastointi, että kesälläkin on pakko olla villatakki päällä kun on niin kylmä :kieh:

Mullakin on väsymys taaksejäänyttä aikaa, ainakin toistaiseksi. Mutta nyt sitten nukun huonosti, herään vähintään kerran yössä ja muutenkin uni on tosi rauhatonta. Aina on siis jotain valittamista, jos ei väsytä kaiken aikaa, niin sitten ei saa unta :LOL:

Nyt olisin oikeasti niin valmis jäämään jo kesälomalle! Olen saanut kaikki rästihommat tehtyä eli pöytä on ihan puhdas kun tulen lomilta, jee. Loppuviikon voisikin sitten käyttää työhuoneen siivoamiseen ja ens viikko sitten varmaan pyöritellään peukaloita ja odotetaan lomaa :)

Enää reilut 2 viikkoa Kreikan matkaan, ihanaa :saint:
 
HEI!
Terkkuja täältä sateen keskeltä! Täällä vaan sataa ja sataa.... :(
Eilen oli neuvola ja vauvalla ja itellä kaikki ok. Vaavi piti pari päivää vissiin siestaa ku piti kuulostelemalla kuulostella liikkeitä, kun niin hiljaista oli. Neuvolan jälkeen on paukutellu masussa ihan kiitettävästi!
Aloin tekemään pientä pintaremonntia vessaan. Maalailen seinät ja uusin kaapit/hyllyt. Pakkeloin just ja oottelen että päsen hiomaan.
Me otetaan äitiyspakkaus, eilen sain hakemukset neuvolasta, mutta todistuken raskauden kestosta saan vasta ens kerralla.
Hirveesti olisin ite kiinnostunut tosta kestoilusta. En vaan osaa ommella juurikaan yhtään, eli mahdolliset kestot pitää siis valmiina ostella. Aattelin että otan asian suhteen rauhallisesti ja vauvan synnyttyä pikkuhiljaa kokeilen kestoilua. Eli en hanki vielä valmiiksi mitään. Pakkauksessa on muistaakseni kestoja muutama, joilla voi alotella.
Viimeksi tänään sain harmailta hiuksia koiran kanssa ja mietinkin että miten mahtaa onnistua kun vauva tulee taloon. Koira on kiltti, mutta hirvee höösä....mennä viuhtoo ja vouhottaa minkä kerkeää. Pojan kanssa kyllä ihan rauhallinen on yleensä, mutta välillä pitää rauhoitella kun meno yltyy liian kovaksi. Ei auta kun toivoa että kaikki sujuu!!
Mut tässä meidän kuulumiset! Lähen remppahommiin. Mukavaa päivää kaikille!
=)
Pipsa ja manu 22+0
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa :wave:

Voi hitsin pimpulla josjos - olen sinulle hiukan kateellinen jos vasta nyt joudut pohtimaan äitiysvaatteita; katsoin että LA:si on melkein 2 viikkoa ennen omaani ja minä olen joutunut jo pari kuukautta käyttämään äitiysvaatteita ja nyt on vatsa pullahtanut sellaisiin mittoihin, että jopa vanhat miehet torilla ihailevat ääneen nättiä vatsaa ja kyselevät onko vielä pitkä aika vauvan syntymään... mulla tämä tila ei pysy enää salassa vaikka yrittäisin :LOL:

Tiistaina saimme loput tulokset FISH- ja mitoositesteistä ja JIPPII - ainuttakaan 16-trisomista solulinjaa ei lapsivedestä löytynyt, vaikka tekivät 100 viljelyä ja 60 mitoositestiä, mikä kallisti vaakakupin lopullisesti siihen, että lähes varmuudella mosaiikki on rajoittunut pelkästään istukkaan!

NYT HUOKAISEN!!!

Okei, tosiasioita ei saa unohtaa - istukan toiminta saattaa heikentyä rajusti rv 24 jälkeen, istukka saattaa irrota yllättäen ja /tai vauvassa saattaa olla jonkin asteinen mosaikismi, MUTTA nämä saattavat osua kenen tahansa kohdalle; minä vaan satun tietämään sen että istukassa on vika, he jotka eivät ole käyneet biopsiassa kokevat toisinaan saman asian ikävänä yllätyksenä.

Minimiehen liikkeet ovat alkaneet tuntumaan oikein kunnolla ja huomasin kauhukseni, että minun hermostumiseni saa hänet aivan hurjaksi. Ukko tuossa järjesti yhtenä iltana kunnon shown aukomalla päätään kaljoissaan - joo, kuulun tuohon ukkoni on paska-kerhoon, hehee - ja minä tietty aloin itkemään... Masuasukki hermostui niin, että paukutti vatsanahkaani vielä 3 tuntia myöhemmin ja seuraavana päivänä olin puolipaniikissa kun hän ei liikkunut yhtään :eek: Voin vannoa että ukko sai henkisen selkäsaunan kiitokseksi stressin auheuttamisesta ja olin jo tosissani pistämässä välejä poikki, sillä jos tämä toistuu niin voi käydä tosi huonosti! Kyse ei ole siitä, että hän joisi ja öykkäröisi usein, mutta kertakin on liikaa tässä tilanteessa.

No, ukko lähti takaisin Ruotsiin tänään ja minä olen todennäköisesti yksin vauvan syntymään saakka ja nähtäväksi jää, miten käy sen jälkeen eli olenko YH vai en. Rehellisesti sanottuna olisi varmasti helpompaa olla yksin sillä ukon osallistuminen esim. kotitöihin on muutenkin aika lähellä nollaa ja hän narisee aina, jos puhun suomea jonkun kanssa (puhelin soi ehkä kerran viikossa) ja telkkariakaan en saisi katsoa koska minun pitäisi keskittyä kuulemma häneen. Voi hyvät hyssykät sentään - mitä tästä tulee kun vauva vaatii kaiken huomion?!

Kannatan muuten sitä, että ukko on selvinpäin seuraavan reilun vuoden kun minä olen nyt - ehdin jo itse ehdottaa sitä meilläkin. Jostain syystä ei saanut kauheaa kannatusta :LOL:

Ensi maanantaina on vuorossa Kela-käynti neuvolassa. Enpä olisi äkkiä uskonut että pääsen kokemaan senkin =)

Ja nyt kaikki ULOS nauttimaan ihanasta ilmasta!


Czarina & Lilliputti rv 22+0
 
Aurinkoinen tervehdys :wave:
Eipä ole tuosta auringosta juuri saatu nauttia kun aina vain sataa.... sataa...

On tullut tuonne niin paljon luettavaa että kaikkea en ehdi nyt lukea mutta koitan jossain välissä lukaista muidenkin kuulumiset , nyt vain äkkiä silmäilin viestejä läpi ja huomasin että uusia marrasmasuja on tullut lisää mukaan.

Mutta pikaisesti kuulumisia :flower:

Kävin kesäkuun viimeisellä viikolla toisessa ultrassa ja siellä hippu polskutteli ja heilutti pikkuisia käsiään vinhaan tahtiin.
Kaikki oli kunnossa ja laskettu aika olisi ultran mukaan 18.11 ja kierron mukaan 16.11 joten tähtään siihen väliin vaikka kokemuksesta tiedän että ei synny laskettuna päivänä vaan antaa odotella niinkuin nuo muutkin neljä aiempaakin.
Sukupuolta täällä ei rakenneultrassa kerrota vaikka sitä kysyisi !?

Lomareissu tuli itä-suomeen tehtyä ja muutama ylimääräinen kilo hankittua äidin herkkuja syödessä.
Kerroin äidilleni tulevasta 10.lapsenlapsesta loman puolivälissä kun minusta ei vielä ulospäin näy että odotan niin ei tarvinnut aiemmin kertoa.
Samoja vaatteita käytän kuin ennen raskauttakin vaikka viikkoja on nyt 23+3
Välillä aivan unohtaa että on raskaana kun masu ei ole vielä edessä.
Mutta tuskin tämä ilo enää kauan kestää vaan saan alkaa etsimään itselleni väljempiä vaatteita masun pyöristyessä.

Neuvolassa tuli käytyä eilen ja sielläkin kaikki ok ja hipun sydän jyskytti tuttuun tapaan...
Nytkin hippu myllää masussa... :heart: :heart:

Äippä-75 ja hippu-08
 
heissun kaikille!
Vasta tänään tulisin mukaan teidän kanssa odottamaan, jonkun aikaa olen lueskellut palstaa.. en ole aiemmin missään vastaavassa ollut osallistumassa.. eli vähän ujostelen tähän alkuun! Mutta ikää yli 30 vee ja ekaa odotan, NKL olisi tähtäimessä 26.11 - näyttää muuten aika suositulta päivältä =)
Aikas jännittäviä aikoja elellään, eilen neuvolassa ja täti kertoi että virallisesti olen sitten "äiti" tästäpäivästä lähtien. Tuli tippa linssiin.. Muuten siis kaikki mennyt hyvin tähän saakka, olen voinut hyvin ja tässä välillä miettiikin että voisinko olla onnekas loppuun saakka, ilman hirveämpiä kommervenkkejä. Kun lueskelee täällä mitä kaikkea voi olla krenkkaa edessä ja takana.
Emme tiedä kumpi tulossa, mulla itsellä vahvasti tyttöolo ollut kokoajan, mies vastaavasti varma pojasta! =) Ei haluttu kysellä ultrassa. Pidetään jotain jännitystä yllä viimeiseen asti!
Vaatteita ostettu jo pikasen liikaakin, kun otetaan ilmeisesti tuo äitiyspakkauskin, mutta kaikki värit unisexiä ja jos nyt vähän jossain pilkahtaa pinkki niin ei haittaa meitä.. Haalari pitäisi vielä hankkia vähän pienempi, mutta syksyn uusi fäshön tulossa vasta alennusten jälkeen myyntiin - oletan! Ja vaunutkin pitää vielä hankkia, malli tiedossa - väriä ei osaa päättää..
Tässä tätä vähän olis infoa meistä näin alkuun, kuulumisiin myöhemmin :wave:

Untuvainen ja beibi 22+0
 
Huomenet :wave:,

tulin teitä kurkkaa aamukahvejani juodessa. Kunhan neiti herää, niin pakataan auto ja suunnataan nokka kohti mökkiä. On niin kivaa ilmaa luvannut, tosin pilvessähän tuo näyttää vielä olevan. Täytyy ottaa pari mattoa mukaan pestäväksi, niin saa senkin urakan alkuun. Eipä meillä kovin montaa mattoa onneksi olekaan.

Minnihiiri, voi et oon kade! Olis joskus ihanaa ollaa töissä niin, että pöytä olis puhdas kaikista rästeistä! Se vaan valitettavasti miun kohdalla on pienimuotoinen mahdottomuus. :ashamed: Asiantuntija- ja esimieheystehtävät yhdistettynä ei ole mikään paras yhdistelmä... Ainakaan minulle. Täysin kun ei voi moneksi päiväksi jättää kumpaakaan ihan hunningolle. Ja aina pomppaa väliin jotain uutta ja kiireellistä, sit ne ei niin kiireiset makaa pöydällä.
Elokuusta voi tulla aika haipakkaa, kun olis saatava valmiiksi ties mitä ennen budjetoinnin alkua! Ja sit vastaavasti syyskuun puolvälistä lokakuun puolväliin on todellakin yritettävä saada pöytä puhtaaksi, ettei ne asiat seuraavan vuoden aikana pompsahda jonkun muun harteille, joka ei niistä asioista tiedä mitään... Varsinaista täyspäivästä tuuraajaa miulle ei tule, vaan hommani jaetaan osittain pomolleni osittain parille lähes kollegalleni. Päädyimme pomon kanssa tuommoiseen ratkaisuun, koska meillä ei nyt seuraavaan kahteen vuoteen tule olemaan mitään versiovaihdoksia/kehitystä minun hallinnoimissani systeemeissä. Mutta se niistä työasioista, 1,5 viikon päästä sekin laiffi olis taas totta... Voisin kyl vaik nyt jäädä äippälomalle samantien. :D Paitsi ne keskeneräset hommat töissä vähän painaa..

Ainiiin, tervetulotoivotukset untuvaiselle! Älä ikääsi tai ekakertalaisuuttasi murehdi, kyllä tänne joukkoon kirjavaan mahtuu! Ite oon karvaa vaile kolmenkympin (kuukauden päästä sekin karva on jo pois!!) ja toinen meille tulossa.

Czarina, siis oikeesti, sie oot oikein rautatäti!!! Nuo kaikki koettelemukset ja mahdollinen miehen jäänti pois kuvioista, silti osaat olla noin rauhallinen ja 'selkeä' (en tiedä mikä olis oikee sana kuvaamaan - mutta tarkotan siis ettet ole yhtään sekavan oloinen, mitä itse varmaan olisin!!!). Ite en pystys moiseen! Mutta todellakin, huokaise nyt helpotuksesta pikkupojun puolesta! =) :flower: Ja mies pysyy mukana jos on pysyäkseen. Hän on siis ruotsalainen?

Jahas, jos vaikka tuon vaatekassin pakkais, ennekuin tuo kysymystenmestari herää.. Sillä on ihan tajuton kyselykausi meneillään? Koko ajan: "Mitä tää on?, Miks?, Mitä??". Ja jos ei tuu kysymyksiä, niin muuten vaan on kokoajan äänessä..

Aini, se Anitan Baby Belt tuli eilen, aah miten tukeva tunne nyt onkaan!!!

'Nähdään' varmaankin sunnuntai-iltana, me luultavasti majaillaan mökillä siihen saakka! =)

-Pamppis-
 
Hei!
En olekkaan piiitkään aikaan tänne kirjoitellut. Kesälomalla niin on kaikkea puuhaa ja reissattu on. Maanantaina taas arki edessä ja töihin meno.

Mulla oli tänään rakenneultra. Vauva oli kasvanut normaalisti ja oli oikein virkeänä. Tekemistä oli, että mitat saatiin :) Edellisen raskausmyrkytyksen takia virtauksia katsottiin myös ja siltä näyttää, että riski tässäkin raskaudessa myrkytykseen on. Virtaukset ei olleet ihan normaalit :'( Tihennetyt kontrollit tulee äitiyspolille ja seuraava kontrolli onki jo 3 viikon päästä. Verenpaine mulla tähän asti on ollu ihan ok. Asperiinia lääkäri mulle määräs.
Niin ja sukupuoli paljastu myös eli toista poikaa meille odotellaan. Pippeli näkyi tosi selvästi :)

Vointi mulla on ollu hyvä. Vauva liikkuu ja isukkikin tuntee liikkeet. Tasan rv 18 tuntu selkeät ekat potkut ja siitä lähtien päivittäin on tuntunut. Maha ei kauhean iso vielä ole mutta erottaa että raskaana olen :D

Äiti1982 rv21+0
 
Kiitos Pamppis - kiva "titteli" tuo rautatäti :LOL:

Ihan rehellisesti sanottuna olen itsekin ihmetellyt, että miten olen vielä suunnilleen järjissäni... Välillä on toki ollut tosi pahoja hetkiä, sillä olen joutunut ensinnäkin jännittämään kaikki nämä 22 raskausviikkoa keskenmenoa, joka oli lähes 100% varma ja lisämausteena on tosiaan ollut tuo 16-trisomiapainajainen joka alkaa sekin vasta nyt helpottamaan. Mutta jostain sitä vaan on repinyt voimaa, sillä muuta vaihtoehtoa ei todellisuudessa ole ollut kun en ollut valmis keskyttämään raskautta, vaikka sitä mahdollisuutta minulle tarjottiinkin.

Ukko on tässä kuviossa pienin tekijä, sillä jos hän ei sisäistä lapsen saantiin liittyviä vaaroja ja sekä raskauden että syntymän mukanaan tuomia elämänmuutoksia, niin hän saa sitten olla keskenään.

Ei lapselle ole hyväksi jos vanhempien välit viilenevät jo ennen syntymää eikä myöskään se, jos isä polkee jalkaa ja kiukuttelee kuin 4-vuotias vaatien huomiota... *murinaa* ... MINUNHAN tässä pitäisi saada huomiota ja oikein roppakaupalla kun odotan yhteistä lastamme, mutta PAH - minä saan osakseni narinaa siitä kuinka HÄNELLÄ on tylsää eikä myötätunnosta ole puhettakaan ja jos otan asian puheeksi, saan kuulla että "Etkö muka tiennyt että raskaus rajoittaa sun elämääs?". KYLLÄ VAIN, TIESIN SEN TASAN TARKKAAN, mutta oletin että ukkonikin tekisi edes pieniä kompromisseja... Hitsi, tuttavani velipoika ei lähde edes lähijärvelle kalaan kun on huolissaan vaimostaan, kaljottelusta puhumattakaan!

No, tarkoitus ei ole haukkua ukkoa näin julkisesti, mutta mitäpä sitä totuutta salaamaankaan. En ole tosin vielä heittämässä ukkoa pellolle, sillä ymmärrän että 4-kymppisen huolettomaan poikamieselämään tottuneen miehen on vaikea sopeutua perheenisäksi kuin taikaiskusta, mutta annan aikaa vain muutaman kuukauden sen jälkeen kun poika on syntynyt, sillä vasta siinä vaiheessa tulemme elämään yhdessä perheenä. Suuret muutokset vaativat aina aikaa.

Ukko on norjalainen, mutta asuimme Ruotsissa kunnes raskausongelmat pakottivat minut tulemaan takaisin Suomeen suunniteltua aiemmin. Hän on siellä edelleen ainakin jouluun saakka.


Czarina & Lilliputti rv 22+1
 
Aurinkoista torstaita...

Tervetuloa uudet odottajat =) Meitähän alkaa kertyä mukavasti.

Täällä odotellaan malttamattomana jo, että huominen työpäivä olisi ohitse ja kahden viikon loma alkaa.. :) Ilmat ainakin ennusteiden mukaan sattuis loman ajalle aika mukavasti.. ei kyllä tarttis kamalasti yli 25 asteen olla lämpöä, riittää kun ei satais vettä :)

Tuli eilen ostettua vauvalle vauvakirja :) Kovasti käytin aikaa ja selailin kaikkia vaihtoehtoja kirjakaupassa. Siskon lapsilla on Anne Geddesin vauvakirjat, ja olin lähes varma, että just semmosen ostan itsekin. Tykkään niistä kuvista.. ja se on todella kattava, olikohan niissä lapsen kehityksestä ensimmäisen 5 tai 6 vuoden ajalta. Päädyin kuitenkin lopulta toisenlaiseen vauvakirjaan, tosin ensimmäisille 5 vuoden tapahtumilel on tuossakin kirjasessa tilaa. :) Eilen sitten sitä jo iltasella täyttelin.. mitä sinne nyt voi vielä kirjata. Sukupuun, lasketun ajan, tunnelmia odotuksen ajalta jne. :) Ajattelin, että on sitten mukava antaa vauvakirjan pojan matkaan kunhan joskus sitten muuttaa pois kotoota tms. Itse ainakin kovasti tykkäsin lueskella omaa vauvakirjaa ja katsella kuvia jo joskus teini-ikäisenä, saati sitten nyt kun odottaa itse lasta.. sieltä on kiva katsella, että mimmosia tuntemuksia oon herättäny omissa vanhemmissa synnyttyäni.

Maanantaina olis seuraava neuvola.. ja sitten saapi laiteltua äippäboxin hakuun! Ens viikolla täytyis myös käydä sopimassa työnantajan kanssa, että millonka sitä nyt sitten meinaan jäädä töistä pois.

Ohhoh.. kylläpäs on poitsu taas vilkkaalla tuulella. Tuntuu, että siitä on tullu tosi liikehtiväinen.. välillä töissä ollessaankin ihan säpsähtää, ku saa kunnon iskuja pitkin alamasua. :) Kiva kyllä, että ilmottelee olevansa menossa mukana..

Nyt ruoanlaittoon ja nauttimaan auringosta.. =)

Mecu&Möhö 21+4
 
Kysymys: Tarviiko kelan papereihin liittää ukon palkkatodistus, vai liittyykö sen tulot mitenkään mun äitiyspäivärahaan??? En muista yhtään ja inhoon täyttää noita kelan papruja....!!!

Tervetuloa uusille :flower: :heart:

Kauhia nälkä, tulis jo ukko kottin et sais syödä! Tänää lähtee taas kaks kissanpentua ja sit on enää yks pantu jälel ja se lähtee ens keskiviikkona. Sit alkaa rauha...Kahden riehuvan muksun lisäks on ollu 4 pentua, niin on ollu ihan liikaa hälinää!!! Verhotki on makkarissa menny pilalle... :kieh:
 
huomenta!!
järkytti kovasti lukea heinäkuisten listalta, kuinka yhden äidin vauva oli kuollut :'(
täytyy yrittää unohtaa ja jatkaa tätä oman odotusta..ei saa antaa pahojen ajatusten pilata tätä!

ollaan maanantaina lähdössä kylpylään 2vrk..kysyin neuvolasta, saanko uida normaalisti. kuulemma saa, mut poreita pitäisi välttää, kun vesi kulkee helposti kuulemma emättimestä emättimeen. viimeks kylpylässä kyllä huomasin et menee se vesi poreista huolimatta värkkiin. kun ei oo mikään kiinteimmätä päästä. täytyy vaan toivoa ettei tule tulehdusta..
onko kukaan muu uinut raskausaikana??
eilen sain neuvolasta kelan paprut..vielä en oo päättänyt otanko rahana vai pakkauksen..mies haluaisi et otan rahana. tarviketta meillä on kyl aika paljon. mut jotenkin kuitenkin houkuttais tuo pakkaus. esikoiselle sen vaan otin..esikoinen täyttää tänään 6v =)
 
apua miten paljon ootte jaksanut kirjottaa:) just kun en kerkee koneelle niin tulee monta sivullista tekstiä:)
TERVETULOA MUKAAN UNTUVAINEN!!! Lisäilen sinut tonne ekan sivun listalle=)
Mie tilasin adlibriksestä Muumi-vauvakirjan, se oli niin kivan oloinen! Esikoisen kummeilta kopioin idean, hekin siis ostivat tulokkaalleen samanlaisen :D
Ostan kuitenkin toisenkin, Kulta-aika lapsuuden, koska meilä vanhemmilla on sellaiset ja esikoisellakin on se.
 
Moikka

Maaseudulta palailtiin eilen illalla. Lapset ei ois millää halunnu tulla takas kotiin ja itellä pitäis nyt olla hermo levänny :saint:
Aamulla oli neuvola,oli vähän tylsä käynti ei meinaa ollu oma täti mut kaikki oli kuitenki ok.
Raskaustodistuksenki kelaa varten sain ja kävinki sen jälkee kelassa setvimässä papereita kun oli ton esikoisenki asioita siellä hoidettavana. Viellä pitää palkka tietoja sinne toimittaa kunhan ensin ahdistelen meiän palkanlaskijaa :D Se varmaa huokasee helpotuksesta ku jään äippälomalle :LOL: Otin sen 50 pvää aikasemmin eli äippäloma alkaa 27.9.......pitää vaa töihinki toi päivä ilmottaa.....
 
Heippa pitkästä aikaa. :wave:


En ole jaksanu käydä kirjottelemassa kuulumisia, kun tuntuu, että mitään ei tapahdu. Viikotkaan ei etene. :whistle:

Eilen kävin neuvolassa ja tässä kuulumiset:

-pissa puhdas ( Seuraavan kerran neuvolaan mennessä pitää antaa pissa näyte, joka on ollu rakossa 4 tuntia :eek: En tiedä pystynkö pidättelemään niin kauaa! :eek: )
-painoa tullut +567g/ viikko ( yhteensä tullut jo 7kg :headwall: )
-paineet hyvät 117/69
-hb 124
-kohdunpohjan korkeus 21.5cm
-syke löytyi ilman etsimistä, anturan osuttua mahaan alkoi sydämen jumpsutus kuulua välittömästi ja kovaa se hakkasi :heart:

Seuraava neuvola olisi 21.8. Sokerirasitustestiin pitäisi varata aika 20.8-3.9. väliselle ajalle. Sokerirasitustesti on mulle ihan tuttu juttu. Oon käyny jokaisessa raskaudessa ja kaikki arvot olleet hyvät. En jännitä sitä yhtään. Kaikki yleisesti ottaen sanoo, että se litku on aivan kamalan makuista, mutta minusta se on ihan hyvää. :D

Masukuva eiliseltä.



Eipä muuta tällä kertaa. Voikaahan hyvin! :D :flower:



Molla Maija ja batman rv 22+2 :heart:
 
neuvolakuulumisia täältäkin.

kaikki oli kunnossa.verenpaineet vaan oli melko alhaset.106 yläpaine ja alapaine jotakin 69.elikkäs salmiakkia syömään.hemoglobiini ei ollut juuri noussut mutta sanoi vaan että ottaa lääke yöllä kun käyn vessassa (vessassa ravaaminen yöllä alkanut.joskus kakskin kertaa) ja jos ei seuraavaan kertaan mennessä ole noussut niin luultavasti pitää kahta alkaa ottamaan.poika oli hereillä taas kun sydänääniä kuunneltiin ja aina karkasi alta.145 oli vauvelin syke.painoa oli tullut vähän päälle 600g/vk mutta ei kuulemma haittaa.lähtöpainosta ei ole tullut vasta kun 1,5kg lisää.

kelan paperit sain neuvolasta ja kävin viemässä ne samantien kelalle kun piti selvitellä jotain niihin liittyviä juttuja siinä.alkoi heti tekemään päätöstä ja lupasi että kahden viikon päästä äitiyspakkaus on postissa. :p pääsee sitä hypistelee ja kuumetta kasvattamaan.
sillä edelleenkin välillä tuntuu että en haluais vielä vauvaa.mutta kuitenkin haluan tämän.ennen kun alkoi odottamaan sitä toivo koko ajan mutta nyt sitten tuntuu hankalalta suurimmaksi osaksi.ehkä se johtuu siitä että pelottaa miten pärjään.ja pelkään synnytystä yli kaiken.... :eek:

että tämmöstä tällä kertaa.tännekkin on tuo aurinko saapunut niin täytyy lähteä ulos takaisin. :)

suklaapahkina ja poju 22+5
 
Czarina. On minullakin jo pitkään näkynyt vatsa. Puolitututkin kyselivät jo toukokuussa, et koskas vauva syntyy? =) Äitiysvaatteitakin on muutamia, mutta lisää pitää hommata varsinkin kun viime viikolla tuli henkan ja maukan katalogi. Farkkuja pitäis ainakin ostaa. Tukevat myös hyvin kasvavaa vatsaa. Jos laittaa päälle tavallisen T-paidan, se nousee tuonne navan yli. Ei näytä kauheen hyvälle. :) Painoa on tullut tähän mennessä 7,5kg.

Tänään pitkästä aikaa ensimmäinen hellepäivä ja samantien iski migreenin päälle. Tosin tuohon varmaan vaikuttaa edellisöinen yövuoro. Kämppä on kuin pommin jäljiltä, koska juniori käyttää heti hyväkseen äidin makoilun. Otti vielä alkuillasta torkut äippän kainalossa, joten nyt ei simahda millään. Muut lapset ovat olleet viikon verran mökillä, joten meillä on ollut oikein luxusta. Viikonloppukin olisi vapaa töistä, vaan enkö ole lupautunut koko viikonlopuksi koiranäyttelyn kehäsihteeriksi.

Tänään toimitin paperit kelaan. Palkkatodistus pitää vielä toimittaa, kun jään äitiyslomalle, koska laskelmien mukaan kannattaa hakea avustusta viimeisen puolen vuoden tulojen mukaan. Nyt pitäis vielä päättää, koska jään lomalle. Mulla on työsopimus syyskuun loppuun, eli varmaan silloin. Viimeistään lokakuun 11, mutta silloin pitäisi ruinata jatkoa tuohon asti. Muuten pitäis ilmoittautua työkkäriin kymmenen päivän takia ja ei jaksais. :)
 
heippa vaan! Tulla välillä lueskelemaan ja kirjotteleen. väsyttää kyllä niin pirustu et puoliakaan en muista luetusta... |O Muu väki tuola ajaa heinää ja minäki koko päivän pyöriny tuolla heinäpellolla helteessä ja olin jo kuuden mais iha naatti, ku laitoin ruokaa ja oon sitte vain lepäilly. Hävettää ku iha väsy, vaikka yhtäkää paalia en ole kantanu ja muut tuola edelleen jatkaa ja heti aamulla jatkuu taas. Anoppi ku mulle ilmotti, et jos se näkee mun kantavan yhtäkää paalia, ni mut sidotaan sisälle kiinni. :LOL: No enpä oo sitte viittiny niihin koskea. :D Ja tietysti parempi niin vauvanki kannalta ku muutenki tuntuu ottavan koville.

Täälä vauvalla iltajumpan aika puolen yön aikaan. monesti nyt ollu täälä viikolla siihen aikaan vielä hereillä ni vauva pyörii ja jytää vaikka kuinka kauan. Eilenki jo jonku aikaa ennen nukkumaan menoa ja sit vielä sängyski mies sai kokea tuta kunnon potkuja kämmenelle. Ihanaa ku mieski pääsee niistä osalliseksi..

Taidanpa käydä kysymäs väeltä oisko pian kahvin tarvetta vai lopettavakko jo pian et lämmitänkö saunaa.. ois mustaki jotain hyötyä...
 
Taas näyttäis tulevan lämmin päivä B)
Vois vähän ilmat viiletä ni jaksais tehä jotain. Viikonloppu siivouski on tekemättä ku on ollu niin kuuma ettei oo tullu mieleenkää kaivaa tota imuria esille :ashamed:
Kuopukselta lähti eilen eka hammas! Yöllä sitte kaivelin sen tyynyn alta mutta en löytäny sitä hammasta!Rahan sinne laitoin kuitenki mut haluisin löytää sen hampaan muistox. Kysyin pojalta aamulla että missä se hammas on ni kuulemma rahana :D
 
LEP
Jaahas, vkl alkaa sitten olla taas lopuillaan ja kaupan päälle sai taas jälleen kerran miehen kanssa riidan aikaan. :/ Ei vaan montaa päivää osata sovussa näköjään olla, ei sitten mitenkään. Minulla on hermot kireellä kuin viulunkieli ja mikä tuntuu tarttuvan mieheenkin samalla. Ja sitten jokaisesta asiasta tuleekin riita. Nyt mies lähti kotiin ja mä jäin pariksi yöksi porukoilleni ihmettelee, mutta on kyllä paska olo. Varmaan kohta itsekkin olen joku yksinhuoltaja, kun tälläiseksi tämä elämä mennyt. :whistle: Oi miksi ei elä ja osaa tehdä onnellista avioliittoa! Raskausaikana ollaan varmaan tapeltu enemmän mitä koskaan aikaisemmin...

Eikä mieltä yhtään parantanut ainakaan, kun miehen poika oli täällä viikonlopun ja tunne on kuin pahalla äitipuolella. Tänään kielsin muksimasta koiraa ihan nätisti, niin eiköhän vaan yksi ala parkumaan suoraa huutoa äitiään niinkuin ois pahakin akka isommastakin asiasta ärähtänyt sille muka. :/ Ja teki mitä vaan, niin vieressä jankutetaan minun äiti antaa minun tehdä sitä tätä ja tuota, minun äiti tekee mulle erikseen ruuan jos haluan, minun äiti tekee niin, eikä noin... Puuuuh!! Koita siinä olla sitten, että joo-o mutta minä en ole sinun äiti ja meillä on tälläiset säännöt. :kieh: Kiva muksu muuten, mutta välillä hieman käytös ottaa päähän. Ja raskaana ollessa varmaan vieläkin herkemmin.

Tulipas valitus virsi, mutta olo on ihan paska ja ahdistaa! :headwall:
 
Täällä alkaa flunssa hippikkuhiljaa helpottamaan.... Vihdoin.. Meinasi lääkäri kirjoittaa antibioottia, kun vähän näytti siltä. Kysyin että onko pakko syödä niitä jos tulehduksesta ei ole varmaa tietoa. Sovittiin sitten että menen takaisin jos pahenee. No eipä pahennut! Olen tosi tyytyväinen etten ottanut niitä antibiootteja, mitä vähemmän ylimääräistä sen parempi...

Voi LEP on sulla hankala tilanne... :hug: Voimia sinne. Toivottavasti sun miehesi tukee sua lapsensa kanssa. Se ainakin auttaisi miehesi lasta tajuamaan, että te olette siinä yhdessä, etkä sä ole mikään paha äitipuoli.
 
Hei vaan, hengissä ollaan!

Nyt on kuulkaa talviturkkikin vihdoin heitetty. Neidin painostuksesta miunkin oli järveen mentävä!!! Pesin mattoja ja satuin sanomaan, että onpas kuuma, kohta vois melkeen vaikka järveen pulahtaa. Nuo sanat jäi joihinki korviin ja kun matot oli pesty, kuulu laiturilta komento: "Nyt äiti uimaan, sie lupasit!!" :D Ja sinne sit. Hyppäs ite kellukkeiden kanssa perään... Se on oikee vesipeto, en tiedä mahdetaanko sitä vielä joskus jossain MM-kisoissa olla! Koko ajan pitäs uimaan olla menossa..

Mitenhän sitä nyt heräis tähän aamuun, oon jo hetken tässä tallustellut, mutta vielä on vähän höntti olo. Jospas sitä tuon kahvinkeittimen vaikka latais toimintaan.

Niin se vaan vipo lomaviiko strattas, joten täytyy koittaa nauttia. Tosin tällä viikolla on neuvola sekä vihdoin viimein ultra!!! Joten vähän pätkikkääksi menee. Mutta luultavasti ultran jälkeen torstaina taas häippästään neidin kanssa mökille, jos säät sallii.

Aurinkoista päivää kaikille!
 

Yhteistyössä